Modellering.. das wat anders dan keiharde feiten.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kun je lezen? Van de RIVM-website die je quote:
[..]
Sure. Maar die feiten zijn er simpelweg niet, dus dit is alles waar ze op moeten varen.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Modellering.. das wat anders dan keiharde feiten.
Goh, laat dat nou precies mijn punt zijnquote:Op zondag 31 januari 2021 16:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sure. Maar die feiten zijn er simpelweg niet, dus dit is alles waar ze op moeten varen.
Jouw punt is het equivalent dat het "volkomen onduidelijk" is of de zon morgen nog op komt. Pas zodra die er daadwerkelijk is, is het namelijk een hypothese en zijn er geen harde feiten dat de zon ook daadwerkelijk opkomt.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goh, laat dat nou precies mijn punt zijn
Je kunt geen beleid voeren op basis van data uit het verleden. Dat soort dingen zijn leuk voor analyses achteraf, maar als je moet bepalen wat de komende tijd wel en niet mag, zul je het moeten doen met voorspellingen.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goh, laat dat nou precies mijn punt zijn
Het heeft geen zin om verder te praten als je elke keer weer de inhoud negeert en stropoppen opzet. Veel plezier verderquote:Op zondag 31 januari 2021 16:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jouw punt is het equivalent dat het "volkomen onduidelijk" is of de zon morgen nog op komt. Pas zodra die er daadwerkelijk is, is het namelijk een hypothese en zijn er geen harde feiten dat de zon ook daadwerkelijk opkomt.
Carnaval was voor het eerste bekende geval.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:37 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Idd, raar plan. Alsof kinderen, als ze niet op de BSO zijn niet in andere samenstelling spelen! Advies lijkt afkomstig van iemand die niets van de kinderpraktijk weet. Beetje van hetzelfde niveau als het idee vorig jaar, dat carnaval in kleine groepen gevierd wordt en best kon doorgaan (eerste golf)....
Zoals Harry Mulisch ooit in een interview zei dat we nog maar moesten zien of hij zou komen te overlijden, want dat andere mensen uiteindelijk dood zijn gegaan is nog geen bewijs dat hem dat ook zal overkomen.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jouw punt is het equivalent dat het "volkomen onduidelijk" is of de zon morgen nog op komt. Pas zodra die er daadwerkelijk is, is het namelijk een hypothese en zijn er geen harde feiten dat de zon ook daadwerkelijk opkomt.
Ja, maar hun mening is dus dat hier niet kan omdat "wij het niet uitgeroeid krijgen". En ik luister met enige angst omdat die "zogenaamde" (wereldtop) experts beweren dat als we hier weer het normale leven oppakken dat iig de UK 1000-5000 doden per dag kan verwachten, ook na vaccinatie.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:56 schreef erkel het volgende:
[..]
In China, Nieuw Zeeland, Vietnam zie je toch al dat het normale leven weer opgepakt wordt zodra het kan. Waarom luister je naar bepaalde 'experts' uit de UK, terwijl je gewoon naar voorbeelden uit de praktijk kan kijken?
De definitie van het woord "even" is inderdaad wel veranderd... als het over corona gaat mag dit woord eigenlijk niet meer gebruikt worden.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:06 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik vermoed dat generatie Z en jonger hier, naast allerlei andere klachten, een PTSS aan overhouden met betrekking tot het woord "even"
Volgens mij gaat dat heel erg meevallen... en gaat die helemaal niet zo'n skullcracker zijnquote:Op zondag 31 januari 2021 15:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Damn dat vergeet ik altijd... zulke mooie cijfers maar het is allemaal tevergeefs want de Britse skullcracker komt er aan 😭
Dan blijft er weinig overeind.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:11 schreef popje het volgende:
[..]
Wie zei dat? Dat is nog ruim twee maanden!!
Grootschalig onderzoek Oxford: https://www.vrt.be/vrtnws(...)ariant-koen-pouwels/quote:In Denemarken is de Britse variant bezig aan een snelle opmars. In de derde week van januari was tot nog toe 12,1 procent van de onderzochte virussen afkomstig van deze virusstam. Rond de jaarwisseling lag dit percentage op 2,4.
België: https://www.nd.nl/nieuws/(...)e-is-britse-variant-quote:Epidemioloog Oxford: "Britse variant 30 procent besmettelijker, minder dan gedacht, maar nog altijd zorgelijk"
quote:Since mid-December there have been reports of the increasing spread of a new virus variant (B.1.1.7) in the United Kingdom. By now there is increasing clinical-diagnostic as well as epidemiological evidence of increased infectiousness of this variant.
Als we de besmettingsaantallen laag kunnen houden en een beetje opschieten met het vaccineren, geef ik ons goede hoop.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:26 schreef popje het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat heel erg meevallen... en gaat die helemaal niet zo'n skullcracker zijn
Fair enough, maar brandweermannen bespelen niet of ik de komende 5 jaar in Vrijheid normaal als een mens mag leven of opgesloten blijf in deze hel van 1.5m, mondvodden, en beperkingen.quote:Op zondag 31 januari 2021 14:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ze praten elkaar allemaal na.
Verder zijn ze in de UK een stuk politiek correcter en wordt je waarschijnlijk weggezet als nutcase zodra je aangeeft dat je geen muilkorf wil dragen om iemand anders te redden.
Hier zijn we een stuk nuchterder.
Verder is het ook beroepsdeformatie, iedere advocaat zal je een rechtsbijstandverzekering aanpraten of iedere brandweerman een brandblusser thuis.
Ik trek gewoon jouw redenaties door. Het enige wat je roept is "we weten niets", ondanks dat al het bewijs op het tegendeel wijst. En vervolgens kom je met cijfers die helemaal niets zeggen over de specifieke besmettelijk van variant A vs. variant B, omdat je naar geaggregeerde data kijkt.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het heeft geen zin om verder te praten als je elke keer weer de inhoud negeert en stropoppen opzet. Veel plezier verder
Bron?quote:Op zondag 31 januari 2021 16:11 schreef popje het volgende:
[..]
Wie zei dat? Dat is nog ruim twee maanden!!
Laat ze eerst alstjeblieft het aantal daadwerkelijke samples met de Britse variant tellen... en vanaf maart gaat het seizoen een rol spelen dus krijg je die piek niet meer.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En de Britse variant gaat sneller dan verwacht:
https://www.volkskrant.nl(...)de-smiezen~b1291ed6/
Hangt van de modellering af.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Modellering.. das wat anders dan keiharde feiten.
Niet elke uitspraak moet je gelijkwaardig waarderen. Zeker niet uit Engeland, het land waarin de pers voor de helft draait op sensatiejournalistiek.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:24 schreef eragon2890 het volgende:
Nogmaals, waarom zouden onze en Belgische experts en fauci per se gelijk hebben en zij niet...?
Dus je verwacht van anderen alleen harde feiten, maar zelf gooi je er wel gewoon even een mooie ononderbouwde claim tegenaan?quote:Op zondag 31 januari 2021 16:32 schreef popje het volgende:
[..]
Laat ze eerst alstjeblieft het aantal daadwerkelijke samples met de Britse variant tellen... en vanaf maart gaat het seizoen een rol spelen dus krijg je die piek niet meer.
Terecht met dat zonnetje. Vitamine D!!!quote:Op zondag 31 januari 2021 16:34 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb dus even een rondje gelopen rondom de lokale recreatieplas. Het is lang geleden dat ik zoveel mensen heb gezien.
Per vierkante meter was het er waarschijnlijk drukker dan op het Museumplein.
In april en mei komt er geen Armageddon want dan is er lente...quote:Op zondag 31 januari 2021 15:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Oftewel, de daling die we nu zien was ook in het kader van de Britse mutatie nog voorspeld. Armageddon komt er in april/mei naar alle waarschijnlijk nog gewoon achteraan als de Britse mutatie eenmaal dominant is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |