abonnement Unibet Coolblue
pi_198944726
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:15 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Hun eigen kring?

En ja, ik denk inderdaad dat keuzes in grote mate worden gemaakt op basis van kwaliteit ;).
Mwah, niet altijd op basis van kwaliteit want het "old boys network" , "kruiwagens", het baantjes toeschuiven werkt heden ten dage ook nog. Maar m.i. lijkt me dat ook niet huidskleur gerelateerd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 10 april 2021 @ 12:31:20 #127
117098 Hathor
Effe niet
pi_198944796
quote:
Black lives matter, totdat ze een paar knaken hebben en dan kunnen black lives de tering krijgen. _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 10 april 2021 @ 12:38:05 #128
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198944865
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Black lives matter, totdat ze een paar knaken hebben en dan kunnen black lives de tering krijgen. _O-
Heb jij ook zo hekel aan zwarte mensen ?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 10 april 2021 @ 12:38:43 #129
117098 Hathor
Effe niet
pi_198944876
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Heb jij ook zo hekel aan zwarte mensen ?
Sommige wel, sommige niet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 10 april 2021 @ 12:39:30 #130
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198944886
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Sommige wel, sommige niet.
Maar als ze echt zwart zijn ??

dom zijn die he?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198944932
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:22 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mwah, niet altijd op basis van kwaliteit want het "old boys network" , "kruiwagens", het baantjes toeschuiven werkt heden ten dage ook nog. Maar m.i. lijkt me dat ook niet huidskleur gerelateerd.
Dat is inderdaad meer vriendjespolitiek dan dat het om bepaalde aspecten van het identiteit gaat. Je moet simpelweg de juiste mensen kennen. En vriendjespolitiek zul je altijd her en der blijven houden.
  zaterdag 10 april 2021 @ 12:45:08 #132
117098 Hathor
Effe niet
pi_198944970
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar als ze echt zwart zijn ??

dom zijn die he?
Waar loop je naar te vissen Henk?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_198946735
Black Fathers Matter
pi_198946828
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:15 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Hun eigen kring?

En ja, ik denk inderdaad dat keuzes in grote mate worden gemaakt op basis van kwaliteit ;).
Binnen de bubbel waarin gezocht wordt zal best gekeken worden naar kwaliteit, maar als je niet in die bubbel zit dan val je bij voorbaat al buiten de boot.

Om het dichterbij huis te houden? Denk jij dat er in Nederland nu eenmaal meer mensen zijn met de naam Peter die de kwaliteiten hebben om een bedrijf te leiden dan vrouwen?
pi_198947425
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:22 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Binnen de bubbel waarin gezocht wordt zal best gekeken worden naar kwaliteit, maar als je niet in die bubbel zit dan val je bij voorbaat al buiten de boot.

Om het dichterbij huis te houden? Denk jij dat er in Nederland nu eenmaal meer mensen zijn met de naam Peter die de kwaliteiten hebben om een bedrijf te leiden dan vrouwen?
Maar wat bedoel je met "de bubbel"? Dit kan natuurlijk met heel veel dingen te maken hebben ..
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:22 schreef Kansenjongere het volgende:
Om het dichterbij huis te houden? Denk jij dat er in Nederland nu eenmaal meer mensen zijn met de naam Peter die de kwaliteiten hebben om een bedrijf te leiden dan vrouwen?
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat goed leiderschap niet gebonden is aan sekse.
pi_198948259
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:11 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Maar wat bedoel je met "de bubbel"? Dit kan natuurlijk met heel veel dingen te maken hebben ..
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat goed leiderschap niet gebonden is aan sekse.
[/quote]

Het kan inderdaad met heel veel dingen te maken hebben, maar als er anderen zijn met dezelfde kwaliteiten als Peter en de bedrijven toch elke keer weer bij Peter uitkomen, dan vissen ze blijkbaar steeds in dezelfde vijver waar geschikte andere kandidaten niet in zwemmen, dat bedoel ik met de bubbel.

En als jij van mening bent dat goed leiderschap niet gebonden is aan sekse en toch blijkt dat bepaalde groepen (bijvoorbeeld op basis van sekse) ondervertegenwoordigd zijn, dan begrijp ik niet waarom je zo'n probleem hebt met initiatieven om de bijzonder scheve verdeling tegen te gaan.
pi_198948488
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 17:10 schreef Kansenjongere het volgende:
Het kan inderdaad met heel veel dingen te maken hebben, maar als er anderen zijn met dezelfde kwaliteiten als Peter en de bedrijven toch elke keer weer bij Peter uitkomen, dan vissen ze blijkbaar steeds in dezelfde vijver waar geschikte andere kandidaten niet in zwemmen, dat bedoel ik met de bubbel.

En als jij van mening bent dat goed leiderschap niet gebonden is aan sekse en toch blijkt dat bepaalde groepen (bijvoorbeeld op basis van sekse) ondervertegenwoordigd zijn, dan begrijp ik niet waarom je zo'n probleem hebt met initiatieven om de bijzonder scheve verdeling tegen te gaan.
Identiteitspolitiek is problematisch omdat men niet meer selecteert op kwaliteit, maar op onbelangrijke, nietszeggende aspecten van identiteit. Verschillen in uitkomst, bijvoorbeeld tussen mannen en vrouwen aan de top, zijn niet het resultaat van discriminatie, maar het resultaat van individuele keuzes.

En dus door verschillen in uitkomst te gaan aanpakken met identiteitspolitiek, verlies je ten eerste kwaliteit en ten tweede is het eerder symptoombestrijding dan het daadwerkelijk tackelen van het onderliggende probleem. Als er überhaupt al sprake is van een probleem, want verschillen in uitkomst zijn de norm.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2021 17:35:29 ]
pi_198949004
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 april 2021 17:32 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Identiteitspolitiek is problematisch omdat men niet meer selecteert op kwaliteit, maar op onbelangrijke, nietszeggende aspecten van identiteit. Verschillen in uitkomst, bijvoorbeeld tussen mannen en vrouwen aan de top, zijn niet het resultaat van discriminatie, maar het resultaat van individuele keuzes.

En dus door verschillen in uitkomst te gaan aanpakken met identiteitspolitiek, verlies je ten eerste kwaliteit en ten tweede is het eerder symptoombestrijding dan het daadwerkelijk tackelen van het onderliggende probleem. Als er überhaupt al sprake is van een probleem, want verschillen in uitkomst zijn de norm.
En dat is dus echt onnozele bullshit. Men gaat niet de eerste de beste vrouw/zwarte/Aziaat/... van de straat plukken om een bepaalde functie in te vullen, men zoekt nog steeds naar kwaliteit maar kijkt daarbij verder dan via de gebruikelijke oogkleppen.
Je verliest geen kwaliteit, je verliest de huidige eenheidsworst.
  zaterdag 10 april 2021 @ 18:17:52 #139
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198949065
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 18:11 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En dat is dus echt onnozele bullshit. Men gaat niet de eerste de beste vrouw/zwarte/Aziaat/... van de straat plukken om een bepaalde functie in te vullen, men zoekt nog steeds naar kwaliteit maar kijkt daarbij verder dan via de gebruikelijke oogkleppen.
Je verliest geen kwaliteit, je verliest de huidige eenheidsworst.
Nee, zodra je gaat selecteren op huidskleur wordt er derhalve iemand afgewezen op zijn/haar kleur. Welke kant je dat nou op doet, je kiest niet per voor de meest gekwalificeerde persoon maar voor de persoon met de juiste kleur.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_198949156
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 18:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, zodra je gaat selecteren op huidskleur wordt er derhalve iemand afgewezen op zijn/haar kleur. Welke kant je dat nou op doet, je kiest niet per voor de meest gekwalificeerde persoon maar voor de persoon met de juiste kleur.
Dus als dat impliciet gebeurt (Peter heeft een grotere kans om die topbaan te krijgen dan elke willekeurige vrouw) is het prima en doen we net alsof gekozen is voor de meest gekwalificeerde persoon, maar als het expliciet gebeurt dan mag het niet want dan is er zogenaamd een incapabel persoon gekozen?
  zaterdag 10 april 2021 @ 18:29:00 #141
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198949190
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 18:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dus als dat impliciet gebeurt (Peter heeft een grotere kans om die topbaan te krijgen dan elke willekeurige vrouw) is het prima en doen we net alsof gekozen is voor de meest gekwalificeerde persoon, maar als het expliciet gebeurt dan mag het niet want dan is er zogenaamd een incapabel persoon gekozen?
Als het prima was zou het niet impliciet gebeuren en niet strafbaar zijn. Dat het gebeurt ontken ik niet, maar aangezien openbaar alleen blanken recruteren strafbaar is zie ik niet in waarom andersom de beste oplossing zou zijn.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_198949302
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 18:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Als het prima was zou het niet impliciet gebeuren en niet strafbaar zijn. Dat het gebeurt ontken ik niet, maar aangezien openbaar alleen blanken recruteren strafbaar is zie ik niet in waarom andersom de beste oplossing zou zijn.
Betere oplossing zijn wenselijk, maar tot op heden niet voorhanden.
Om maar weer terug te komen op de Nederlandse situatie? Hoelang wordt er nu al gesproken over het uiterst geringe aantal vrouwen in topbanen en wat heeft dat praten opgeleverd?
pi_198949496
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 18:11 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En dat is dus echt onnozele bullshit. Men gaat niet de eerste de beste vrouw/zwarte/Aziaat/... van de straat plukken om een bepaalde functie in te vullen, men zoekt nog steeds naar kwaliteit maar kijkt daarbij verder dan via de gebruikelijke oogkleppen.
Je verliest geen kwaliteit, je verliest de huidige eenheidsworst.
Nee, omtrent vrouwen-en mannen aan de top is dit géén bullshit. Ten tweede zal er door het gros van de werkgevers wél op kwaliteit worden geselecteerd. Immers, big shock: bedrijven en organisaties willen de meest capabele mensen. En uiteraard verliest een bedrijf potentiële kwaliteit als men niet op kwaliteit selecteert.
pi_198949563
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 april 2021 18:56 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, omtrent vrouwen-en mannen aan de top is dit géén bullshit. Ten tweede zal er door het gros van de werkgevers wél op kwaliteit worden geselecteerd. Immers, big shock: bedrijven en organisaties willen de meest capabele mensen. En uiteraard verliest een bedrijf potentiële kwaliteit als men niet op kwaliteit selecteert.
En dat is dus ontzettend dom zwart-wit denken. Alsof het kiezen voor een vrouw per definitie het kiezen voor kwaliteit uitsluit. Je zal het misschien niet geloven, maar het is mogelijk om meerdere criteria te laten meewegen bij een beslissing.
pi_198949680
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 19:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En dat is dus ontzettend dom zwart-wit denken. Alsof het kiezen voor een vrouw per definitie het kiezen voor kwaliteit uitsluit. Je zal het misschien niet geloven, maar het is mogelijk om meerdere criteria te laten meewegen bij een beslissing.
Er is niemand die dit stelt. Dit maak jij er zelf van. Vrouwen die de potentie hebben om CEO te worden zullen er zeker zijn, alleen in mindere mate dan mannen. En dat komt niet omdat vrouwen intrinsiek minder geschikt zijn, maar wel omdat zij over het algemeen andere individuele keuzes maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2021 19:17:07 ]
pi_198949835
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 april 2021 19:14 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Er is niemand die dit stelt. Dit maak jij er zelf van. Vrouwen die de potentie hebben om CEO te worden zullen er zeker zijn, alleen in mindere mate dan mannen. En dat komt niet omdat vrouwen intrinsiek minder geschikt zijn, maar wel omdat zij over het algemeen andere individuele keuzes maken.
Jij stelt eerst dat je niet denkt dat sekse bepalend is voor kwaliteit en vervolgens dat kiezen voor een vrouw betekent dat je niet selecteert op kwaliteit.
Dat kan niet allebei waar zijn, tenzij je denkt dat het niet mogelijk is meer dan 1 selectiecriterium te hanteren.
pi_198950123
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 19:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jij stelt eerst dat je niet denkt dat sekse bepalend is voor kwaliteit en vervolgens dat kiezen voor een vrouw betekent dat je niet selecteert op kwaliteit.
Dat kan niet allebei waar zijn, tenzij je denkt dat het niet mogelijk is meer dan 1 selectiecriterium te hanteren.
Nee, dit heb ik helemaal nergens gezegd. Ik stelde dat het niet selecteren op kwaliteit (dat wil dus zeggen dat als een bedrijf structureel via een of andere woke diversiteitsbeleid werknemers gaat selecteren op basis van zaken zoals huidskleur, geslacht, seksuele voorkeur etc.) dit zal leiden tot het verlies van potentiële kwaliteit. Uiteindelijk moeten er namelijk offers worden gemaakt om aan een bepaald diversiteitsdoel te voldoen.

Vervolgens maak jij daar weer van dat ik zou bedoelen dat voor een vrouw kiezen in plaats van een man, per definitie een verlies van kwaliteit zou betekenen. Maar dit is helemaal niet het geval. want het kan best dat een vrouw ook kwalitatief de beste kandidaat is. Alleen omtrent de functie van CEO zullen zij wel (flink) in de minderheid zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2021 19:51:25 ]
pi_198950155
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 april 2021 19:51 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, dit heb ik helemaal nergens gezegd. Ik stelde dat het niet selecteren op kwaliteit
Maar niemand haalt het in zijn hoofd om niet te selecteren op kwaliteit.
Ook de plannen waar jij naar verwijst niet.
Dat jij ze zo probeert te framen, maakt dat nog niet zo.
pi_198950212
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 19:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Maar niemand haalt het in zijn hoofd om niet te selecteren op kwaliteit.
Ook de plannen waar jij naar verwijst niet.
Dat jij ze zo probeert te framen, maakt dat nog niet zo.
Het blijkt dus van wel. Dat veel bedrijven tegenwoordig "woke" zijn en aan de hele inclusiviteit-en diversiteitsreligie mee willen doen (soms zelfs met quota's). Dat kan niet anders dan ten koste van kwaliteit gaan. Dat heeft dus verder ook niets te maken met framen ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2021 19:59:02 ]
pi_198950223
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 april 2021 19:58 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Het blijkt dus van wel.
Nee, dat blijkt niet, dat is jouw verkeerde interpretatie / verdraaiing.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')