abonnement Unibet Coolblue
pi_197687421
quote:
6s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]

Politiechef van de Landelijke Eenheid Jannine van den Berg

Gelukkig staat daar wel een vrouw aan het roer, want het moest een vrouw zijn, niet iemand die het aankan :r
Jammer dat je jezelf zo buiten spel zet met deze opmerking.
pi_197688653
quote:
6s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:19 schreef ikweethetookniet het volgende:

Gelukkig staat daar wel een vrouw aan het roer, want het moest een vrouw zijn, niet iemand die het aankan :r
Als ik haar carriere zo eens bekijk is dit gewoon iemand uit de politiegelederen die gewoon op straat begonnen is dus die weet wel hoe de hazen lopen.

Als het nou een "Hillie Beentjes" achtige constructie was geweest was ik wel meegegaan in je opmerking, nu zeker niet.

quote:
Hoofd en vlagofficieren van de krijgsmacht zijn op z’n zachtst uitgedrukt bijzonder ontstemd over de laatste “politieke” manoeuvre van onze defensieminister Hans Hillen (CDA). Het is gebleken dat een burgerdefensiemedewerker mw. Hillie Beentjes deze week van haar “civiele” functie wordt bevorderd naar haar nieuwe “militaire” functie als brigadegeneraal.
Top krijgsmacht verrast door bizarre bevordering

quote:
Het wel en wee van eerdere quotumvrouwen stemt trouwens weinig hoopvol. Neem de geschiedenis van de vroegere plaatvervangend commandant van de Marechaussee, Hillie Beentjes. Van 1986 tot 1998 heeft deze Rotterdamse bedrijfskundige verschillende banen bij het Ministerie van Justitie. Dan is ze twee jaar beleidsmedewerker bij Volksgezondheid en van 2001 tot 2008 zit ze bij Financiën. Ze vervult haar rol met verve, dus in 2005 wordt ze hoofd begrotingsbeheer maar in 2008 stapt ze al over naar Defensie, waar ze zich ook op de boekhouding stort. In 2012 moet er een nieuwe plaatsvervangend commandant bij de Marechaussee worden benoemd en zonder dat ze ooit een houten pistool heeft vastgehouden of maar een rotje kan afsteken, bombardeert het Ministerie van Defensie haar tot brigade-generaal. Zelf zegt ze daarover:

'Ik ben opgegroeid in Ermelo. In die tijd waren daar veel militairen gelegerd. Toch er nooit over nagedacht om ook zelf militair te worden. Overigens heeft mijn zwager wel KMA gedaan en is hij een jaargenoot van Hans Leijtens [de commandant van de Marechaussee en dan haar direct leidingegevende, red.]. Ik heb bedrijfseconomie gestudeerd. Niet met de bedoeling het bedrijfsleven in te gaan. Ik heb altijd graag bij een non-profit organisatie of de overheid willen werken.'

In het tijdschrift Marechaussee Contact zegt ze verder:

'Ik heb de afgelopen jaren ervaren hoe leuk het is om bij de KMar te werken. Als ik zie hoe professioneel we onze taken doen dan ben ik trots. Dat neemt niet weg dat we ons moeten blijven ontwikkelen. Daarom hebben we de ontwikkelagenda opgesteld. De inbreng uit alle lagen van de organisatie is daarin meegenomen.'

Zelfs de grootste feminist kan zien waar dat spaak zal lopen. Een persoon (man of vrouw, dat maakt niet uit) mag een paar decennia aan werkervaring overslaan en kan zich dan van de ene dag op de andere ‘generaal’ noemen en anderen een 'ontwikkelagenda' onder de neus schuiven. Haar ondergeschikten noemden deze hyperpromotie ‘bizar’, helemaal omdat het tekort aan ervaring met een cursus van een week werd opgevangen. Beentjes is zonder twijfel een goede directeur planning en control, dat maakt niet dat ze ervaren genoeg is om ineens mensen tijdens een gevaarlijke militaire operatie aan te sturen. Zo’n benoeming moet de verhoudingen wel verstoren, dus na twee jaren van teleurstelling zat de ‘burgergeneraal’ weer thuis op de bank. Inmiddels doet ze gelukkig weer waar ze wel goed in is, sinds vorige zomer heeft ze een financiele topfunctie bij Verkeer en Waterstaat. Aan de inzet van Beentjes zal het niet hebben gelegen, maar geen enkele organisatie accepteert een leidinggevende die, ondanks het gebrek aan ervaring, iedereen inhaalt in de strijd om een promotieplek, om geen andere reden dan het geslacht. Haar benoeming moest wel in een drama eindigen, wat een afgang voor de vrouw.
Bron

Een jaar of twee later was ze de dienst alweer uit... :')
  donderdag 28 januari 2021 @ 18:04:52 #28
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_197688896
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De beslissing niet in te grijpen toen er door de politievakbond jaren geleden al aan de bel is getrokken.
Die trokken aan de bel bij Akerboom en Van den Berg. Verder had TS het over 10 jaar Rutte, die brandbrief is 1 moment. Dus beetje raar voorbeeld. Overigens heb ik de rest van de politiek hier ook niet over gehoord, niet dat dat een excuus is verder.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_197688964
quote:
6s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig staat daar wel een vrouw aan het roer, want het moest een vrouw zijn, niet iemand die het aankan :r
Pas hier toch mee op Vrouw. Met dit soort uitspraken. Dat kan echt niet meer :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_197690895
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 18:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Die trokken aan de bel bij Akerboom en Van den Berg. Verder had TS het over 10 jaar Rutte, die brandbrief is 1 moment. Dus beetje raar voorbeeld. Overigens heb ik de rest van de politiek hier ook niet over gehoord, niet dat dat een excuus is verder.
Rutte wordt niet betaald om pas in actie te komen als er persoonlijk bij hem aan de bel wordt getrokken. Hij moet zorgen dat het goed geregeld is en tijdig signaleren als dat niet zo is. Ik snap natuurlijk dat dat genuanceerder ligt en hij niet van alles op de hoogte kan zijn, maar hij is wel verantwoordelijk. Verder is dit wéér de zoveelste overheidsdienst waar het een complete puinhoop blijkt te zijn terwijl de signalen er wel waren maar er voor gekozen is om daar niks mee te doen. En dat is weer onder de eindverantwoordelijkheid van Rutte.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 29 januari 2021 @ 13:26:36 #31
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')