abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197680666
Hier weer verder over thuisonderwijs, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.

Some day, this will be over!
pi_197680970
Ik heb blijkbaar ook advertenties personaliseren uitgezet. Screw you, Google! :6

Edit: voor de lol heb ik mezelf net ook weer eens opgezocht op Google. Eerste hit is mijn LinkedIn pagina, prima. Daarna volgen allerlei facebook pagina's die niet kloppen (oh wacht, als je doorklikt naar FB dan staat het juiste profiel er toch tussen). Afbeeldingen sta ik niet tussen. Dan nog een pinterest pagina die wel van mij is. Maar dat is het dan ook weer. Kan ik ook mee leven w/ .

[ Bericht 30% gewijzigd door Phaidra op 28-01-2021 10:35:51 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197681844
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:42 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb blijkbaar ook advertenties personaliseren uitgezet. Screw you, Google!
Dat je de gepersonaliseerde advertenties uit hebt staan betekent niet dat google geen gegevens van je opslaat.
Als je het aanzet hebben ze direct een hele lijst klaarstaan.
pi_197682008
Bij mij klopte vrij veel, maar je merkt dat mijn zoekresultaten voor werk ook mijn zogenaamde interesses beïnvloed hebben. En dat het heel duidelijk is dat wij recent een huis hebben gekocht waar onderhoudsdingen enzo aan moeten gebeuren. :')

Als ik op mezelf google vind ik gelukkig heel weinig. O+ Met de combinatie getrouwde naam en meisjesnaam mijn linkedin, als je die 2 splitst is 1 naam superalgemeen dus kom ik echt niet zomaar naar boven, met mijn meisjesnaam is er een meisje dat model is en superactief op social media dus je vindt alleen haar. Ideaaaal, haha.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 januari 2021 @ 11:14:20 #5
426493 crew  PippenScottie
pi_197682277
Laten jullie je kinderen nog spelen met vriendjes en vriendinnetjes?
Tijdens de eerste lockdown deden we dit zo weinig mogelijk en ook opa’s en oma’s, met al de nodige kwaaltjes, zagen we vrijwel niet.

Dit keer zijn we daar wel iets makkelijker in geworden. Ik merk ook wel dat sommige andere ouders het heel erg waarderen als je hun kinderen even op sleeptouw neemt.
My friends all drive horses
pi_197682414
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:14 schreef PippenScottie het volgende:
Tijdens de eerste lockdown deden we dit zo weinig mogelijk en ook opa’s en oma’s, met al de nodige kwaaltjes, zagen we vrijwel niet.

Dit keer zijn we daar wel iets makkelijker in geworden. Ik merk ook wel dat sommige andere ouders het heel erg waarderen als je hun kinderen even op sleeptouw neemt.
Ja, er woont 1 vriendje aan de overkant, daar spelen ze vrijwel dagelijks mee. En daarnaast een paar klasgenootjes, maar dat is 1x per twee weken oid.

Opa en oma zien we hier dan weer bijna niet. Laatst hebben de kinderen een keer gewandeld met ze in het bos, maar sinds 5 december zijn we niet meer bij elkaar binnen geweest. Dat durven we gewoon even niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197682434
Wij zijn nu een stuk makkelijker met speelafspraakjes. Graag zelfs, want zo help je elkaar ook weer even aan een kindvrije middag. Maar de ouders van het beste vriendje van de oudste willen het helaas niet. En dat is de enige met wie ze zo graag een speelafspraakje wil.
pi_197682460
Oh en opa en oma hebben we tot onderdeel van onze bubbel verklaard, ik kan op dit moment echt niet zonder de hulp van mijn ouders. En zij willen de kleinkinderen niet missen ;)

Opa en oma en alle familie in Engeland hebben we nu een jaar niet meer gezien, dat is wel heel sneu :{
pi_197682495
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:42 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat je de gepersonaliseerde advertenties uit hebt staan betekent niet dat google geen gegevens van je opslaat.
Als je het aanzet hebben ze direct een hele lijst klaarstaan.
Ja, dat weet ik ook wel ;). Mijn vriend heeft een tijdje als externe bij de IT van de politie gewerkt. Het is ook verbazingwekkend hoeveel daar systematisch wordt doorzocht en opgeslagen. They're all watching *O* (en ik kan me er niet zo druk om maken eigenlijk).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197682530
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:42 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb blijkbaar ook advertenties personaliseren uitgezet. Screw you, Google! :6

Edit: voor de lol heb ik mezelf net ook weer eens opgezocht op Google. Eerste hit is mijn LinkedIn pagina, prima. Daarna volgen allerlei facebook pagina's die niet kloppen (oh wacht, als je doorklikt naar FB dan staat het juiste profiel er toch tussen). Afbeeldingen sta ik niet tussen. Dan nog een pinterest pagina die wel van mij is. Maar dat is het dan ook weer. Kan ik ook mee leven w/ .
Alle tientallen zoekresultaten ben ik zelf *) ik ben de enige op de wereld met mijn voor- en achternaam en ik heb wat dingen gedaan die online te vinden zijn, dus daar is ook nauwelijks aan te ontkomen. Het is wel allemaal professioneel, privé is er niet zo veel van me te vinden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197682582
quote:

Ja

Vorige week was vriendinnetje S er, morgen komt vriendinnetje L, ze doen samen schoolwerk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197682610
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik ook wel ;). Mijn vriend heeft een tijdje als externe bij de IT van de politie gewerkt. Het is ook verbazingwekkend hoeveel daar systematisch wordt doorzocht en opgeslagen. They're all watching *O* (en ik kan me er niet zo druk om maken eigenlijk).
ik kan me er ook niet heel druk om maken al zijn er wel dingen die ik van google heb laten verwijderen.

De schaal is wat groter maar eigenlijk is het niet veel anders dan de sociale controle van vroeger, dat iedereen precies wist wie wat deed.
pi_197683157
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:34 schreef amaranta het volgende:

[..]

En zeker ook een kalende vadsige man met een dikke snor.
Hahahaha, het is nu nog grappiger dan gisteren.
Als ik mijn voor- en achternaam Google, zie je 1 foto van mijzelf, van Goodreads, daar staat verder ook niet echt iets privé van mij.
En verder zie je dus daadwerkelijk een kalende vadsige man met een dikke snor _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197683238
quote:

Af en toe, we merken dat vooral de jongste daar toch echt behoefte aan heeft. Die spreekt af en toe met 1 van haar vriendinnetjes af. Bij hen of bij ons.

En hier in de straat buiten spelen met de buurkinderen vind ik ook nog wel ok, buiten.
Bij sommigen wil ik niet dat ze binnen gaat spelen, omdat die toch vrij veel mensen zien.

Opa en oma kwamen hier om de week, dat hebben we even gepauzeerd, maar dat voelt ook wel dubbel.
Ze kwamen oorspronkelijk als back up eigenlijk, maar intussen red ik het wel weer aardig zelf en is de noodzaak wat minder. Maar ik mis ze wel een beetje en op zich hebben we ruimte zat hier...
Fake it till you make it...
pi_197683355
Wij zien alleen onze beide ouders nog. Die kan ik echt niet missen. Soms als oppas, maar ook om af en toe een gesprek te kunnen voeren, even iets anders te zien dan de woonkamer.
pi_197683490
Mezelf Googlen, genoeg te vinden over mij. Eigenlijk alleen vanuit de massagepraktijk die ik had verder niet.

Ik vind het wel interessant om te lezen dat het sommige mensen niet echt boeit wat oa Google van je weet. Nu wellicht niet, maar wat als we een fout type aan de macht krijgen? In de hedendaagse wereld draait veel om data, data is geld. Onze data. Misschien spreek ik mijn collega's te vaak, maar ik scherm wel zoveel mogelijk af.
Jaren geleden is er zelfs in Nederland over gesproken om bepaald eetgedrag te belonen. Als blijkt dat jij elke week sla koopt en geen sigaretten dat je dan korting krijgt op je zorgverzekering bijvoorbeeld.
Het klinkt allemaal ver weg, maar dat is natuurlijk niet zo.
Nu met Corona baalt politiek Nederland enorm van de AVG, die willen eigenlijk graag alle data die voorhanden is ontvangen van mensen die besmettelijk zijn. En nu met de rellen ook. de AVG houdt veel tegen, gelukkig.

Kortom, geef niet teveel bloot >:)
  donderdag 28 januari 2021 @ 12:34:40 #17
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197683598
Als ik google op mijn naam + achternaam dan krijg je 123245432412 mensen met dezelfde combinatie en ik sta daar niet tussen. Elk nadeel heeft zijn voordeel :D

Wat mensen zien betreft. Ik zie mijn ouders en zusje (soms zwager erbij) eens per week, schoonouders eens per twee weken. En mijn vriend werkt op locatie met collega's en een vaste collega binnen de 1,5m. Dochter ziet twee vriendinnen eens per 2 weken (ze moeten ondanks corona nog veel samenwerk/filmpjes inleveren).

En dit gaat eigenlijk prima zo.
pi_197684178
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:28 schreef exode het volgende:
Ik vind het wel interessant om te lezen dat het sommige mensen niet echt boeit wat oa Google van je weet. Nu wellicht niet, maar wat als we een fout type aan de macht krijgen? In de hedendaagse wereld draait veel om data, data is geld. Onze data. Misschien spreek ik mijn collega's te vaak, maar ik scherm wel zoveel mogelijk af.
Er niet druk om maken en niets afschermen zijn 2 verschillende dingen ;)

Het is niet alleen iets van de hedendaagse wereld. Vroeger wist het hele dorp vanalles en dat was ook niet best wanneer er foute types aan de macht waren.
pi_197684261
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:05 schreef Elleska het volgende:

[..]

Er niet druk om maken en niets afschermen zijn 2 verschillende dingen ;)

Het is niet alleen iets van de hedendaagse wereld. Vroeger wist het hele dorp vanalles en dat was ook niet best wanneer er foute types aan de macht waren.
Ik bedoel het ook wat algemener, mensen gooien echt alles online.

Data oftewel kennis van mensen is nu een winstmodel geworden, dat maakt het wel anders dan vroeger.
pi_197684705
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:28 schreef exode het volgende:
Mezelf Googlen, genoeg te vinden over mij. Eigenlijk alleen vanuit de massagepraktijk die ik had verder niet.

Jaren geleden is er zelfs in Nederland over gesproken om bepaald eetgedrag te belonen. Als blijkt dat jij elke week sla koopt en geen sigaretten dat je dan korting krijgt op je zorgverzekering bijvoorbeeld.
Het klinkt allemaal ver weg, maar dat is natuurlijk niet zo.
Nu met Corona baalt politiek Nederland enorm van de AVG, die willen eigenlijk graag alle data die voorhanden is ontvangen van mensen die besmettelijk zijn. En nu met de rellen ook. de AVG houdt veel tegen, gelukkig.

Kortom, geef niet teveel bloot >:)
Nou ja, het is bijna niet meer te voorkomen. Dan moet je je smartphone wegdoen en alle social media uitbannen. En nooit meer online shoppen, of alles met private browsersessies doen. Geen Picnic laten komen voor je boodschappen of geen bonuskaart bij de AH. Het zit inmiddels zo diep in de samenleving. Door de AVG werden abrupt alle verjaardagen van collega's uit de agenda's gehaald. Ik begrijp het, maar het is wel een stuk saaier geworden. Toen we op mijn werk nog maar met 40 mensen waren, werd ook altijd centraal doorgegeven als iemand zich ziek had gemeld, zodat collega's niet vergeefs zaten te wachten op een afspraak. Nu moet je dat weer zelf doorgeven als je ziek bent. Maar goed, inmiddels bestaat ons bedrijf uit ca. 300 medewerkers, dus is dat ook niet meer haalbaar om door office management te laten oppakken.

En verder let ik heus wel op wat ik online neerzet. Als je me persoonlijk kent, zou je waarschijnlijk wel kunnen afleiden wie ik ben (of als je wat fokkers op FB hebt, zie je me misschien wel eens voorbij komen in je vriendensuggesties). Maar ik geloof dat ik niet echt heel interessant ben. Toen mijn vriend bij de politie kwam, is er ook een rechercheur bij ons thuis geweest voor een achtergrondonderzoek. Het is echt bizar wat de overheid al sowieso over je weet, als ze de moeite nemen (wat ze normaal gesproken niet zomaar doen, mag je hopen).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197684808
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nou ja, het is bijna niet meer te voorkomen. Dan moet je je smartphone wegdoen en alle social media uitbannen. En nooit meer online shoppen, of alles met private browsersessies doen. Geen Picnic laten komen voor je boodschappen of geen bonuskaart bij de AH. Het zit inmiddels zo diep in de samenleving. Door de AVG werden abrupt alle verjaardagen van collega's uit de agenda's gehaald. Ik begrijp het, maar het is wel een stuk saaier geworden. Toen we op mijn werk nog maar met 40 mensen waren, werd ook altijd centraal doorgegeven als iemand zich ziek had gemeld, zodat collega's niet vergeefs zaten te wachten op een afspraak. Nu moet je dat weer zelf doorgeven als je ziek bent. Maar goed, inmiddels bestaat ons bedrijf uit ca. 300 medewerkers, dus is dat ook niet meer haalbaar om door office management te laten oppakken.

En verder let ik heus wel op wat ik online neerzet. Als je me persoonlijk kent, zou je waarschijnlijk wel kunnen afleiden wie ik ben (of als je wat fokkers op FB hebt, zie je me misschien wel eens voorbij komen in je vriendensuggesties). Maar ik geloof dat ik niet echt heel interessant ben. Toen mijn vriend bij de politie kwam, is er ook een rechercheur bij ons thuis geweest voor een achtergrondonderzoek. Het is echt bizar wat de overheid al sowieso over je weet, als ze de moeite nemen (wat ze normaal gesproken niet zomaar doen, mag je hopen).
Het is ook niet allemaal nadelig, zeker niet. Ik ben zelfs wel bij met persoonlijke advertenties en ook met mijn persoonlijke bonusartikelen.
Zolang bedrijven maar open en transparant zijn en je een keuze hebt. Net zoals nu bij de GGD, je mag die data laten verwijderen, maar ze doen er alles aan om dat tegen te houden en je te ontmoedigen, dat vind ik kwalijk.

Ook dat als er foto's van jou via Google te vinden zijn, die je weg wilt hebben om wat voor reden dan ook, dat dat kan.

Zijdelings vind ik het delen van foto's van relschoppers ook discutabel, die gaan niet meer weg. Over 10 jaar als ze hun leven hebben gebeterd, kan een mogelijke werkgever die foto's nog steeds zien. Je moet het recht hebben om al die dingen te laten verwijderen.
pi_197684869
Vanuit mijn werkgever: het is waardevol om data te hebben over waar je je bevind, zoals met Anna Faber destijds. Maar dat mag niet random, niemand gaat het aan bij welke antenne jij voor het laatst gebeld hebt, tenzij je vermist wordt en er een verzoek wordt ingediend. Dus data is waardevol als het maar juist wordt ingezet.
pi_197684914
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:42 schreef exode het volgende:

[..]

Het is ook niet allemaal nadelig, zeker niet. Ik ben zelfs wel bij met persoonlijke advertenties en ook met mijn persoonlijke bonusartikelen.
Zolang bedrijven maar open en transparant zijn en je een keuze hebt. Net zoals nu bij de GGD, je mag die data laten verwijderen, maar ze doen er alles aan om dat tegen te houden en je te ontmoedigen, dat vind ik kwalijk.

Ook dat als er foto's van jou via Google te vinden zijn, die je weg wilt hebben om wat voor reden dan ook, dat dat kan.

Zijdelings vind ik het delen van foto's van relschoppers ook discutabel, die gaan niet meer weg. Over 10 jaar als ze hun leven hebben gebeterd, kan een mogelijke werkgever die foto's nog steeds zien. Je moet het recht hebben om al die dingen te laten verwijderen.
Absoluut mee eens. Het is niet eerlijk dat zoiets je levenslang blijft achtervolgen, hoezeer ik het nu ook veroordeel.

Toen websites verplicht cookie-meldingen moesten geven, heb ik in het begin steeds weggeklikt als je niet kon kiezen tussen noodzakelijke cookies en cookies voor andere doeleinden. Maar na een tijdje was dat niet meer haalbaar en heb ik het opgegeven :'). Ik zet wel zoveel mogelijk social media embedding uit.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197685159
Mijn ouders heb ik met kerst voor het laatst gezien tijdens een wandeling, schoonouders nog langer geleden. Mijn moeder mocht deze week ineens tussendoor geopereerd worden O+ dus daar blijven we ook voorlopig nog weg.
Speelafspraakjes maken we nu ook niet.

Ik heb mijn bonuskaart niet geregistreerd en vanwege de voorwaarden bijvoorbeeld geen Kruidvat voordeelkaart. Ik lees voor dat soort dingen altijd de voorwaarden door en kijk dan of het me dat 'waard' is. Ze weten al genoeg van je dmv je pinaankopen en je internetgeschiedenis.
Ik ben ook heel voorzichtig met mijn naam, die komt weinig voor dus via Google kom je al snel bij mij uit. Voornamelijk werk, maar ook sportuitslagen.

We hebben net heerlijk een rondje gelopen in de regen, J met regenlaarzen door de plassen. O+
pi_197685171
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:42 schreef exode het volgende:
Zolang de naam er niet onder staat vind die werkgever die foto's niet zomaar en via google kan je de zoekresultaten laten verwijderen wat ook al iets helpt.

Google is wat dat betreft wel heel netjes. Ik heb jaren geleden gedonder gehad met iemand die oude foto's had gedigitaliseerd en voorzien van namen. De zoekresultaten bij google laten verdwijnen was zo geregeld maar het beeldmateriaal zelf is een gigantisch gezeik geweest vooral omdat diegene zich van geen kwaad bewust was. Of het nu echt helemaal weg is betwijfel ik maar het is niet meer te vinden wanneer ik op de namen zoek.
pi_197685198
Net zo hard gelachen. Oudste zoon had een rekenopdracht over het tellen van knikkers (ze zijn net begonnen met cijferend rekenen in groep 5). 2 potten met knikkers die bij elkaar opgeteld moeten worden (233 en 341 per pot). Vraag 1: maak een tekening
De bedoeling was dat je een getallenlijn tekende (zoals in de uitleg erboven). Zoon tekent 2 potten met een symbolisch aantal knikkers _O- _O-. Ja, dat gaat je echt helpen bij het uitrekenen :D.

Overigens was zijn antwoord goed, dus hij zal zelf wel gedacht hebben waarom hij in hemelsnaam die knikkerpotten moest tekenen 8)7.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197685216
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:49 schreef Phaidra het volgende:
Toen websites verplicht cookie-meldingen moesten geven, heb ik in het begin steeds weggeklikt als je niet kon kiezen tussen noodzakelijke cookies en cookies voor andere doeleinden. Maar na een tijdje was dat niet meer haalbaar en heb ik het opgegeven . Ik zet wel zoveel mogelijk social media embedding uit.
Bij sommige sites is dat bijna onmogelijk.
Ik had gisteren op de mobiel nog een site waarbij ik alles apart moest uitschakelen en bij misklikken verdween het hele venster en kon ik weer opnieuw beginnen.
  donderdag 28 januari 2021 @ 14:12:42 #28
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197685225
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:10 schreef Phaidra het volgende:
Net zo hard gelachen. Oudste zoon had een rekenopdracht over het tellen van knikkers (ze zijn net begonnen met cijferend rekenen in groep 5). 2 potten met knikkers die bij elkaar opgeteld moeten worden (233 en 341 per pot). Vraag 1: maak een tekening
De bedoeling was dat je een getallenlijn tekende (zoals in de uitleg erboven). Zoon tekent 2 potten met een symbolisch aantal knikkers _O- _O-. Ja, dat gaat je echt helpen bij het uitrekenen :D.

Overigens was zijn antwoord goed, dus hij zal zelf wel gedacht hebben waarom hij in hemelsnaam die knikkerpotten moest tekenen 8)7.
:D O+

Doet me denken aan een opdracht van Oudste ooit: hij had iets uitgerekend, en de vraag erna was: 'Welk tafeltje heb je gebruikt bij het uitrekenen?' Zijn bloedserieuze antwoord: 'Een houten.' O+ :D
pi_197685290
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:12 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Doet me denken aan een opdracht van Oudste ooit: hij had iets uitgerekend, en de vraag erna was: 'Welk tafeltje heb je gebruikt bij het uitrekenen?' Zijn bloedserieuze antwoord: 'Een houten.' O+ :D
Fantastisch :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197685580
quote:

[..]

Hij heeft ook gewoon groot gelijk :)
pi_197685628
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:10 schreef Phaidra het volgende:

O+
pi_197685632
quote:

[..]

Heerlijk dit O+
  donderdag 28 januari 2021 @ 14:43:37 #33
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197685686
@MevrouwCactus: dit is een elektrische gum, handig als je heel gedetailleerd tekent en dan iets wil verwijderen of vervagen (zoals bij ogen tekenen).
pi_197686188
Even een klein egopostje tussendoor....was een hele spannende dag vandaag!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197686391
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:16 schreef MorganLeFay het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* Dat is niet een ego post, dat is gewoon mega goed nieuws! Wat ontzettend fijn zeg, gefeliciteerd. O+
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:27:30 #36
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197686433
quote:

SPOILER
SPOILER
pi_197686484
Wat fijn Morgan! *O*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197686552
quote:

SPOILER
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Wat een heerlijk nieuws!!! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197686835
Yes Morgan! Dat mag gewoon een dikke vette letters hoor. Geen ego post, een heel goed nieuws post *O* *O* *O*
pi_197686848
quote:

SPOILER
Wat een opluchting moet dat zijn!! Super fijn nieuws!
pi_197686882
quote:

SPOILER
Yes!! Gefeliciteerd!!
pi_197687071
quote:

SPOILER
*O*
Dat is echt mooi nieuws O+
pi_197687296
Oh @MorganLeFay wat ontzettend fijn! *O* *O* *O* *O* *O*
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:25:26 #44
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197687346
Wat fijn Morgan!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197687693
Morgan wat een fijn nieuws.

Als ik mezelf zoek, vind ik mezelf op LinkedIn, Facebook en Pinterest.

Mijn dochter speelt bijna elke dag met een vriendinnetje buiten.
pi_197687797
quote:

SPOILER
Gefeliciteerd
pi_197688072
Wat ontzettend fijn morgan gefeliciteerd *O* *O*
  Manager PR/Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 17:38:56 #48
269689 crew  Viv
pi_197688526
quote:

SPOILER
:'( Wat een geweldig nieuws! *O*
pi_197689396
Morgan: *O* *O* O+ *O* *O*
  donderdag 28 januari 2021 @ 18:44:10 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197689478
quote:

SPOILER
Wat een supernieuws! *O*
pi_197689628
quote:

SPOILER
Wat fijn!! *O*
pi_197689696
quote:

SPOILER
Wat fijn! *O* *O* *O*
pi_197689885
Wat een goed nieuws Morgan!! *O*
pi_197690078
Super Morgan *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_197690384
Goed nieuws! wat fijn dat is 1000 kg van je schouders :-).

Hier met naam en voornaam enkel LinkedIn en nog allerlei zoekresultaten van andere vrouwen met de zelfde naam. "Ik" schijn te kunnen haken ;-)
FB en andere social media doe ik met een pseudoniem. Veel gebruik ik dezelfde en die vind ook maar enkele van terug.

Heb wel van alles zo ver als het kan op slot staan, maar er staat wel een boel online. Wat nu in de huidige omstandigheden onschuldig is. Ben mij regelmatig bewust dat dat ook ooit anders kan gaan lopen, maar is het nu al te laat voor.

Voor '40-'45 registreerde de Nederlandse overheid welke geloofsovertuiging je had, mocht je zonder naasten overleiden en begraven worden konden ze dat igg met de juiste rituelen doen. De rest is history...
pi_197690461
Dank jullie wel :*
pi_197690633
Goed nieuws Morgan! Ontzettend fijn! :)

Ik heb vandaag contact gehad met de leidster van Mayra (op mijn verzoek). Ik had al wekenlang niks gehoord/ we zijn niet gebeld tussendoor sinds het begin van de lockdown. Ik had op z'n minst verwacht dat ze een keer zouden bellen om te vragen hoe het thuis gaat.

Vandaag dus een gesprek gehad, nadat ik had aangegeven dat ik het jammer vond dat het zo stil bleef vanuit het kdv. Blijkt dus dat wij de ENIGE zijn die niet komen en dat ze het megadruk hebben :')

Ik ben best boos, zeg maar woedend. Ik heb soms werkdagen tot laat in de avond, omdat ik overdag bezig ben met mijn kindje, terwijl alle andere ouders gewoon gebruik hebben gemaakt van de (nood)opvang. En no way dat ik geloof dat al deze ouders beiden een cruciaal beroep hebben.

Ik houd Mayra thuis tot 8 feb, aangezien we het al zo lang hebben volgehouden, gaan we nog even door. Mocht er daarna weer een verlenging zijn, dan gaat zij ook gewoon weer haar 3 volledige dagen naar het kdv. Als iedereen er toch gebruik van maakt, doe ik dat ook gewoon.
  donderdag 28 januari 2021 @ 20:04:01 #58
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197691144
quote:

SPOILER
Wat heerlijk! *O* *O* *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197691360
@CaVaBien dat jullie de enige zijn die niet komen, maakt het merkwaardiger dat ze niet eens even informeren hoe het thuis gaat :o

Snap dat je boos bent... iedereen zit in hetzelfde schuitje en het is juist bewonderingswaardig als je geen beroep doet op de noodopvang (maar dezelfde lasten draagt) terwijl je dat eigenlijk wel zou mogen.
pi_197691780
Wat een fijn nieuws Morgan *O*
pi_197691786
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 19:46 schreef CaVaBien het volgende:
Goed nieuws Morgan! Ontzettend fijn! :)

Ik heb vandaag contact gehad met de leidster van Mayra (op mijn verzoek). Ik had al wekenlang niks gehoord/ we zijn niet gebeld tussendoor sinds het begin van de lockdown. Ik had op z'n minst verwacht dat ze een keer zouden bellen om te vragen hoe het thuis gaat.

Vandaag dus een gesprek gehad, nadat ik had aangegeven dat ik het jammer vond dat het zo stil bleef vanuit het kdv. Blijkt dus dat wij de ENIGE zijn die niet komen en dat ze het megadruk hebben :')

Ik ben best boos, zeg maar woedend. Ik heb soms werkdagen tot laat in de avond, omdat ik overdag bezig ben met mijn kindje, terwijl alle andere ouders gewoon gebruik hebben gemaakt van de (nood)opvang. En no way dat ik geloof dat al deze ouders beiden een cruciaal beroep hebben.

Ik houd Mayra thuis tot 8 feb, aangezien we het al zo lang hebben volgehouden, gaan we nog even door. Mocht er daarna weer een verlenging zijn, dan gaat zij ook gewoon weer haar 3 volledige dagen naar het kdv. Als iedereen er toch gebruik van maakt, doe ik dat ook gewoon.
Oh dit is zo herkenbaar! Ik heb vorige week hetzelfde aangegeven bij het kdv. En inderdaad ze hebben het ook superdruk. In de groep van Li zijn er slechts 5 kindjes die niet komen. Ik heb Li in de allereerste week 1 dag gebracht (en ik heb een cruciaal beroep), toen kwam ik een moeder tegen die ging hardlopen en daarna haar huis ging schoonmaken. Ik ben er nog steeds boos om.

Ik had ook al een discussie met de oudercommissie, die waren boos dat ze momenteel niet structureel op de hoogte worden gehouden wat ze op een dag doen (en nee, niet om wat ze hebben gegeten, maar het gaat dan over wat ze hadden geknutseld). Wees blij dat er wordt geknutseld met jouw kind! Li heeft al twee maanden niets spannenders gedaan dan een beetje gekleurd, mist leeftijdsgenootjes en krijgt echt zeker onder schooltijden te weinig aandacht.

Oké, nu stop ik... frustraties ;)

Morgan, wat een superfijn nieuws voor jou :)
pi_197691959
:o ik ben echt in shock eerlijk gezegd. Hoezo gebeuren dit soort dingen? Waar is het fatsoen en verantwoordelijkheid van die ouders?

Hoe graag ik de rust in huis af en toe zou willen hebben, geen haar op mijn hoofd die daarvoor nu zou aankloppen op een kdv...

En over sporten: ik probeerde vanmorgen een lesje yoga met de en-suite deuren dicht. Ik kan je vertellen dat je met een onderbreking of 12 niet echt ontspant van zo’n les :')
  donderdag 28 januari 2021 @ 20:55:51 #63
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197692371
@MorganLeFay wat ben ik blij voor je *O*

@CaVaBien ik snap je frustratie! Eigenlijk vooral omdat er geen communicatie was vanuit het kdv. Besef je alleen wel dat als jij besluit om na 8 feb haar dan ook naar het kdv te brengen, dat dit ook een keuze kan zijn geweest van de andere ouders. Wij hebben vorige lockdown alles zelf opgeknapt (beiden cruciaal beroep), maar kozen er nu voor om de noodopvang te gebruiken. Al is het frustrerend, iedereen is toch best vrij om te kiezen.

Maar ook ik was boos toen een moeder van een klasgenootje foto's stuurde van de taarten die ze aan het bakken was, terwijl de kinderen op school zaten. Terwijl ik me al weken een bult werk en de tijd dat hij daar is voor 300% probeer te benutten voor werk.

Iedereen binnen? ;)
pi_197692460
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:29 schreef Loj het volgende:

[..]

Oh dit is zo herkenbaar! Ik heb vorige week hetzelfde aangegeven bij het kdv. En inderdaad ze hebben het ook superdruk. In de groep van Li zijn er slechts 5 kindjes die niet komen. Ik heb Li in de allereerste week 1 dag gebracht (en ik heb een cruciaal beroep), toen kwam ik een moeder tegen die ging hardlopen en daarna haar huis ging schoonmaken. Ik ben er nog steeds boos om.

Ik had ook al een discussie met de oudercommissie, die waren boos dat ze momenteel niet structureel op de hoogte worden gehouden wat ze op een dag doen (en nee, niet om wat ze hebben gegeten, maar het gaat dan over wat ze hadden geknutseld). Wees blij dat er wordt geknutseld met jouw kind! Li heeft al twee maanden niets spannenders gedaan dan een beetje gekleurd, mist leeftijdsgenootjes en krijgt echt zeker onder schooltijden te weinig aandacht.

Oké, nu stop ik... frustraties ;)

Morgan, wat een superfijn nieuws voor jou :)
Ja die frustraties heb ik ook. Mayra zal weer opnieuw moeten wennen aan de opvang, aangezien ze er straks al bijna 2 maanden niet is geweest. Daarnaast heb ik steeds het gevoel dat ik zowel mijn kind als mijn werk tekort doe op mijn werkdagen, waardoor ik steeds mezelf opoffer en dus lange dagen heb.

Maar goed, 8 februari. Verlenging of niet, daarna gaat ze gewoon weer naar de opvang.
pi_197692499
@LeSage ik ben ook begonnen met yoga! Dat doe ik rond een uur of 13, als het kind ligt te rusten in haar bed. Koptelefoon op en een halfuurtje rekken/ strekken en ontspannen :P
pi_197692661
quote:

SPOILER
Wat een enorm fijn en goed nieuws! *O*
pi_197692990
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 21:02 schreef CaVaBien het volgende:
@:LeSage ik ben ook begonnen met yoga! Dat doe ik rond een uur of 13, als het kind ligt te rusten in haar bed. Koptelefoon op en een halfuurtje rekken/ strekken en ontspannen :P
Ja, als peuter in bed ligt is het misschien handiger, maar dat is lang niet meer iedere dag en dan heb ik alsnog een kleuter. Eerst dacht ik aan ‘s avonds, maar meestal heb ik pas om 21.00u alles in bed liggen en opgeruimd enzo, dan ben ik blij als ik op de bank kan ploffen.
We doen het nu maar tussendoor, straks als alles weer normaal is ga ik er meer ritme in zoeken.
pi_197694119
Fijn zeg Morgan *O* *O* *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 28 januari 2021 @ 22:32:48 #69
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197694317
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 21:29 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ja, als peuter in bed ligt is het misschien handiger, maar dat is lang niet meer iedere dag en dan heb ik alsnog een kleuter. Eerst dacht ik aan ‘s avonds, maar meestal heb ik pas om 21.00u alles in bed liggen en opgeruimd enzo, dan ben ik blij als ik op de bank kan ploffen.
We doen het nu maar tussendoor, straks als alles weer normaal is ga ik er meer ritme in zoeken.
Mijn lievelingsmoment voor yoga is in de ochtend: als de heren boven nog druk zijn met douchen en aankleden kan ik een kwartiertje pakken in de woonkamer. Heb ik de hele dag profijt van. O+
pi_197700480
Ik ga morgen de hele dag naar mijn moeder met de kinderen. We moeten nog steeds de voorzetwanden die al een tijdje geleden zijn geplaatst verven. Mijn vriendin neemt dan meteen een groot deel van de woonkamer en de gang mee.
Ziet mijn moeder de kleinkinderen weer eens en ook voor de kinderen fijn even een andere omgeving.

Juul gaat sporadisch naar de noodopvang, het is erg rustig gelukkig. Wij doen het alleen als het echt niet anders kan. Ik moet de komende tijd wat vaker op locatie zijn en wij hebben geen achtervang van familie die op kan passen.
B gaat niet naar de noodopvang, die redt zich aardig zelf, gisteren heeft hij ook de hele middag naast mijn vriendin zitten Lego'en terwijl zij online lesgaf.
Volgende week moet ze net als vandaag weer eens een dag noodopvang draaien, dan neemt ze B mee. Op haar school is het eigenlijk vrij rustig met noodopvang, alleen op donderdag is het wat drukker.
pi_197701188
De meester had gisteren een bericht naar alle ouders gestuurd. Hij begrijpt dat de slob er soms inzit qua thuisonderwijs maar dat hij te weinig doe-opdrachten terug ziet, zoals knutselen etc.
Tja, bij ons is het nu eenmaal zo dat A. best wel veel tijd kwijt is aan taal -en rekenen. In dit geval stond de knutsel-opdracht op donderdag en dan kom ik uit de nacht en ga de nacht weer in.
Ik breng mijn zoon na de lunch weg en ga dan plat. :') Knutselen staat dan niet als prioriteit.

Ik begrijp het wel hoor, er zullen vast situaties zijn waarbij de ouder amper weet dat er naast taal -en rekenen nog meer moet gebeuren en bijv. niet goed met hun kind meekijken.
Wellicht vergeet de meester dat deze onderdelen thuis meer tijd kosten dan op school.
Ik weet het ook niet.

Ik overweeg wel om tóch eens op donderdag een beroep te doen op noodopvang. Z. kan wel naar een oppas maar A. krijgt dan niets gedaan.

Laten we hopen dat de scholen toch weer gauw open mogen/kunnen. :)
pi_197701214
Laatst ging het over de menstruatiecup
https://www.facebook.com/The-Earth-Cup-104124741358208/ nu kreeg ik de adv weer te zien
pi_197701306
Morgan, wat fijn!

Hier is de opvang heel rustig.. Hier hadden de leidsters voor elke groep een filmpje opgenomen vrijdag.. Voor de jongste waren beide leidsters thuis en lieten ze hun huisdieren en knuffels zien, bij de oudste draaiden ze samen de noodopvang. In het filmpje lieten ze zien hoe saai het was..ze sprongen ieder op een trampoline, zaten samen in de ballenbak, deden met zn 2 een spelletje en ze zeiden dat ze zich verveelden zonder de kinderen.. er zijn er wel wat kinderen bij de nso, maar echt heel weinig. Op school zijn er meer kinderen, van W s klas iig 5, maar daarvan hebben van 1 de ouders beiden een cruciaal beroep en zijn de andere kwetsbaar (1 vechtscheiding en echt niet tof thuis, 3 asielzoekers, 1 met doodzieke vader)..
pi_197701580
Al die extra dingen zoals gym of knutseldingen doen wij eigenlijk ook niet. Dat redden we gewoon niet qua tijd. Ze zijn al van 8.30 tot 14.00 uur bezig met schoolwerk en dan werken wij ook met tig onderbrekingen. Na 14.00 uur sluit ik me boven op om door te rammen met mijn eigen werk. Wat de oudste nog wel eens heeft, is en crea opdracht tijdens de meet. Dat vindt hij wel heel tof.
pi_197701590
@exode
Jij deed laatst aan zo’n online friends quiz mee niet?
Welke club organiseert dat?

Ik ben momenteel digitale carnaval aan het organiseren voor ons dwijlorkestje. Jammer dat het zo moet, maar wel tof om te doen
pi_197701591
Oooh Morgan! Wat een fantastisch nieuws! Gefeliciteerd! *O*
pi_197701764
@Adrian4 ben dan wel niet @exode, maar volgens mij was dat Upbeatles!
  vrijdag 29 januari 2021 @ 12:27:43 #78
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197702121
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 11:26 schreef vencodark het volgende:
De meester had gisteren een bericht naar alle ouders gestuurd. Hij begrijpt dat de slob er soms inzit
De Arie Slob? ;)
in de haak.
pi_197702166
Dat klopt Vlindertje!
  vrijdag 29 januari 2021 @ 12:33:08 #80
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197702204
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:27 schreef trui het volgende:

[..]

De Arie Slob? ;)
:D!
pi_197702226
Hier moeten de knutselopdrachten ingeleverd worden zodra het nieuwe werk voor twee weken klaar ligt. Dus wij ontkomen niet aan knutselen, tot teleurstelling van Twix want hij haat knutselen.
pi_197702320
Hier kunnen ze elke week uit 3 verschillende knutselopdrachten kiezen..Dochter vindt het geweldig en zoon ook wel eigenlijk, terwijl hij bij de klwuters het verschrikkelijk vond..
Maar laatst wilde hij alle 3 voorgestelde pinguins ñíet knutselen, kwam hij later zelf met een strijkkralen pinguin.. Juf vond dat ook prima!
  vrijdag 29 januari 2021 @ 12:43:31 #83
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197702375
Ik had echt nooit verwacht dat er leerkrachten zijn die druk zetten achter knutselopdrachten.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 12:50:33 #84
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197702463
Knutselen is hier voor de donderdag, dan zijn ze bij oma, en die heeft daar lol in.

Het heeft voor mij echt 0.0 prioriteit, en als de juf daarop zou gaan zitten pushen, zou ze van mij toch echt een vriendelijk maar zeer duidelijk bericht krijgen dat we op dit moment andere dingen voorrang geven...
pi_197702553
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:50 schreef mousemicky het volgende:
Knutselen is hier voor de donderdag, dan zijn ze bij oma, en die heeft daar lol in.

Het heeft voor mij echt 0.0 prioriteit, en als de juf daarop zou gaan zitten pushen, zou ze van mij toch echt een vriendelijk maar zeer duidelijk bericht krijgen dat we op dit moment andere dingen voorrang geven...
Ik overwoog wel de meester een bericht te sturen maar ik besloot het even te laten bezinken.
Eerst maar bijslapen. :')
Dus nu moet het voor vanmiddag, dat zei de meester duidelijk in de meet vanmorgen. En het is echt niets ingewikkelds maar A. gaat dat echt niet alleen zitten doen. :')
pi_197702580
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:43 schreef Nanukerst het volgende:
Ik had echt nooit verwacht dat er leerkrachten zijn die druk zetten achter knutselopdrachten.
Ik vind de meester sowieso niet echt een ‘door de wol geverfde’-meester.
Het lesgeven gaat an sich wel denk ik, maar ik hoor hem ook meer dan eens ‘verdorie’ zeggen of een beetje als een lullo overkomen. Ongeïnteresseerd of liever iemand die lesgeeft aan oudere kinderen.
Beetje een onprofessioneel type, alsof hij jonger is dan werkelijk is of net van school komt.
pi_197702690
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:59 schreef vencodark het volgende:

[..]

Het lesgeven gaat an sich wel denk ik, maar ik hoor hem ook meer dan eens ‘verdorie’ zeggen of een beetje als een lullo overkomen. Ongeïnteresseerd of liever iemand die lesgeeft aan oudere kinderen.
Beetje een onprofessioneel type, alsof hij jonger is dan werkelijk is of net van school komt.
Dit vind ik eigenlijk te kort doen aan verse leerkrachten. Mijn dochter heeft nu voor het tweede jaar een meester die nu dus 2 jaar van de pabo is. Piepjong maar juist heel erg betrokken, oog voor de leerlingen, reageert ook heel snel bij vragen vanuit de ouders en doet ook echt zin best om het digitale onderwijs voor iedereen op een leuke manier aan te bieden.

Mijn zoon heeft een duo waarvan de meester als zij instromer nu ook voor de klas staat. Ook daar zie ik een grote betrokkenheid en hij doet ook echt moeite om er te zijn voor leerlingen en ook daar wordt veel energie gestoken om de klassikale calls leuk te houden voor iedereen.
pi_197702695
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 11:26 schreef vencodark het volgende:
De meester had gisteren een bericht naar alle ouders gestuurd. Hij begrijpt dat de slob er soms inzit qua thuisonderwijs maar dat hij te weinig doe-opdrachten terug ziet, zoals knutselen etc.
Tja, bij ons is het nu eenmaal zo dat A. best wel veel tijd kwijt is aan taal -en rekenen. In dit geval stond de knutsel-opdracht op donderdag en dan kom ik uit de nacht en ga de nacht weer in.
Ik breng mijn zoon na de lunch weg en ga dan plat. :') Knutselen staat dan niet als prioriteit.

Ik begrijp het wel hoor, er zullen vast situaties zijn waarbij de ouder amper weet dat er naast taal -en rekenen nog meer moet gebeuren en bijv. niet goed met hun kind meekijken.
Wellicht vergeet de meester dat deze onderdelen thuis meer tijd kosten dan op school.
Ik weet het ook niet.

Ik overweeg wel om tóch eens op donderdag een beroep te doen op noodopvang. Z. kan wel naar een oppas maar A. krijgt dan niets gedaan.

Laten we hopen dat de scholen toch weer gauw open mogen/kunnen. :)
Ik zou de meester laten weten dat het soms niet zo haalbaar is. Misschien is er op een of andere manier wel een mouw aan te passen. Ik zou er wel contact over zoeken, leg uit dat je de prioriteit bij taal en rekenen hebt gelegd en dat het lastig is met je werk. Als je niet laat weten dat het niet lukt dan denkt meester misschien dat het onwil is.

Ik denk namelijk dat knutselen niet alleen maar tijdvulling is, maar ook een doel heeft qua onderwijs. Maar hoe en wat erachter, ik ben geen juf ;).

Ik vind dat de juf (volgens mij geeft ze nu een jaar of 2 a 3 les) het hier wel goed doet, roeien met de riemen die ze nu heeft. Ze reageert snel als kinderen iets vragen en spreekt ze ook aan als ze niet doen wat ze doen moeten. Groep 8, dus die mogen ook wel wat eigen verantwoordelijkheid hebben intussen.
En ik had haar tijdens het 10 minuten gesprek willen zeggen dat ik bewondering heb voor haar geduld en hoe ze het doet. Maar dat ben ik vergeten 8)7 .
Ga het haar toch nog wel even laten weten :)
pi_197702851
Knutselen heeft hier ook echt 0 prio. Leuk als het een keer lukt, maar dat is zelden. B heeft toevallig deze week een tekening gemaakt voor in de klas.
Ik ben echt een knutsel noob, een rechte lijn knippen lukt me nog niet eens. Dus ik knutsel sowieso niet met ze.

Pffff ik ben toe aan weekend, de kinderen vragen zo enorm veel aandacht vandaag. Niet verkeerd of echt vervelend, maar gewoon zo'n dag dat je denkt NU EVEN NIET.
Vanochtend stonden ook mijn schoonouders onverwachts voor de deur. Voor het eerst in iets van 4 maanden of zo. Net op de ene dag dat mijn vriendin die noodopvang draait. Totaal verkeerd getimed, B en Juul zaten net 1 minuut filmpjes te kijken en fruit te eten ik was net begonnen met het schoonmaken van de wc. Ik weet niet hoe jullie kinderen zijn, maar die van mij worden niet heel vrolijk als ze onverwachts de tv op pauze moeten zetten.
Juul is ruim 2,5 jaar en heeft haar opa en oma ik denk 15 keer in totaal gezien in haar leven, dus die kijkt ze aan alsof ze vreemden zijn. Dat helpt ook niet echt.
pi_197702881
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:57 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik overwoog wel de meester een bericht te sturen maar ik besloot het even te laten bezinken.
Dus nu moet het voor vanmiddag, dat zei de meester duidelijk in de meet vanmorgen. En het is echt niets ingewikkelds maar A. gaat dat echt niet alleen zitten doen. :')
Misschien probeert ie op deze manier de kinderen te stimuleren om er wel zelf mee aan de slag te gaan vandaag? Ik neem aan dat a. Het knutselen op school ook wel grotendeels zelf kan?

Ik zou dat vanmiddag denk ik laten gebeuren zodat de docent daar op door kan pakken en a misschien wat tips kan geven om zelfstandig iets te beginnen?

Ik snap overigens echt volledig dat je niet zit te wachten op knutselopdrachten ;) maar ik dacht ik gooi er even een "andere kijk" tegenaan. No judgement here :) iedereen doet wat hij kan
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 29 januari 2021 @ 13:24:58 #91
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197702941
Mijn schoonmoeder stond voor de deur met een reuzenappelflap!

vrijdag 29 januari 2021 @ 13:25:28 #92
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197702948
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:59 schreef vencodark het volgende:

[..]

Het zijn nét mensen.
pi_197703931
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:57 schreef vencodark het volgende:

[..]

Precies. Dat knutselen vergt echt behoorlijk wat inspanning voor ouders. Hele tafel leegmaken, allerlei spullen klaarleggen (papier/klei/kleurpotloden/verf/schaar/lijm en alles x2). Erbij blijven want ik laat 2 kinderen die elkaar vaker wel dan niet zat zijn niet alleen als er ook scharen bij komen kijken. Tips geven bij meltdowns omdat iets niet netjes genoeg is naar hun zin. Beide jongens zijn niet dol op knutselen en ik heb er ook weinig talent voor, dus het krijgt bij mij ook weinig prio. Bij ons is 1 knutsel per week wel gewenst (foto uploaden van het resultaat). Er zijn wat suggesties, maar je mag ook zelf iets bedenken.

Wij hebben tot nu toe gedaan:
Week 1 - boekenlegger
Week 2 - winterlandschap tekenen (zat een youtube filmpje bij, altijd succes)
Week 3 - koekjes bakken (daar heb ik tenminste ook lol in)
Week 4 - vetbollen maken

Ik begrijp wel dat scholen de knutsel 'verplicht' stellen, het is toch ook een vorm van ontspanning voor veel kinderen. Even iets doen met je handen ipv met je hoofd. Maar het is wel veel gedoe elke keer.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197703958
Hier wordt af en toe wel geknutseld, maar niet omdat school dat wil. Ik verzin zelf dingen als: een sneeuwpop van watjes maken, wattenstokjes in de verf dopen en zo een schilderij stippelen een ster vouwen etc. Wel redelijk simpel, want zo zijn ze even zelf bezig en kan ik even iets doen wat op werken lijkt.

Wat wel veel gebeurt is Lego bouwen. Mijn zesjarige is al drie dagen bezig aan een groot bouwwerk van 16+ Lego. Afgezien van een af en toe vergeten blokje doet hij alles zelf. Goed voor zijn ruimtelijk inzicht, telvaardigheden en innerlijke rust. :+ En sowieso leuker dan knutselen. ;)
pi_197704020
Hier simpele dingen voor op de Padlet. Afgelopen week moesten de kinderen een lief briefje of kaartje voor de klas/juf maken. Vorige week moest je spullen verzamelen en fotograferen die op het woord ''boek'' rijmden en komende week zoek je spullen van dezelfde kleur bij elkaar.
pi_197704143
Om nog even terug te komen op het GGD datalek, er is nu vanuit de GGD ook een uitgebreide reactie gekomen: https://ggdghor.nl/actuee(...)et-echt-een-repliek/

Waar dus inderdaad uit naar voren komt dan vanuit het testsysteem er geen grote datasets gelekt zijn, dus het gevaar zit hem vooral in de mensen die in het BCO naar voren zijn gekomen.
pi_197704176
Met knutselen ontwikkel je de motoriek mee, hand oog coördinatie, ruimtelijk inzicht, prikkel je andere delen van het brein mee dan theoretische vakken.
pi_197704206
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 14:53 schreef Roosgeluk het volgende:
Met knutselen ontwikkel je de motoriek mee, hand oog coördinatie, ruimtelijk inzicht, prikkel je andere delen van het brein mee dan theoretische vakken.
met lego spelen ook! ;)
  vrijdag 29 januari 2021 @ 15:18:42 #99
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197704534
Ik wilde inderdaad net het belang van werken met je handen gaan benoemen. Ik vind er zelf ook niet zoveel van dat knutselen belangrijk wordt gevonden, maar ik zie en hoor overal om me heen ouders die tegen een burnout aan zitten doordat ze compleet overvraagd worden. Wellicht is niet elke leerkracht zich bewust van hoe zo'n mailtje over kan komen, ook daarom is het goed om het gesprek aan te gaan. Het zijn inderdaad net mensen. O+
pi_197704572
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 13:09 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Dit vind ik eigenlijk te kort doen aan verse leerkrachten. Mijn dochter heeft nu voor het tweede jaar een meester die nu dus 2 jaar van de pabo is. Piepjong maar juist heel erg betrokken, oog voor de leerlingen, reageert ook heel snel bij vragen vanuit de ouders en doet ook echt zin best om het digitale onderwijs voor iedereen op een leuke manier aan te bieden.

Mijn zoon heeft een duo waarvan de meester als zij instromer nu ook voor de klas staat. Ook daar zie ik een grote betrokkenheid en hij doet ook echt moeite om er te zijn voor leerlingen en ook daar wordt veel energie gestoken om de klassikale calls leuk te houden voor iedereen.
Zo bedoel ik het absoluut niet. :) Ik doelde meer op het idee dat als hij onervaren zou zijn, dit wel uitstraalt. Ik verwachtte ook wel een dergelijke reactie te krijgen.
Ik ben er van overtuigt dat er genoeg jonge en onervaren docenten zijn die het 1 en ander heel ander (beter) aanpakken. Zie het niet als een ‘alles over 1 kan scheren’ reactie van mij. :)
pi_197704608
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 13:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het zijn nét mensen.
Oh, I know! Haha, wil helemaal niet oordelen of schijnheilig doen. Ik vind het gewoon een ‘meh-leraar’. Zo alles bij elkaar opgeteld.
pi_197704862
@Nanukerst ik denk dat die overvraagdheid van ouders nou niet per sé door knutselen komt maar meer de duur van alles. Ik denk dat het voor velen misschien ook wel een welkome variatie is op lesgeven.

Wij hebben in de huiskamer twee kleine tafeltjes waar we alle verpakkingen dumpen. Goede lading plakband erbij en een schaar en ze zijn een poos zoet. Voor O is het echt een must. Die kan er erg veel in kwijt en heeft het frunniken echt nodig. Knutselen is wat mij betreft niet belangrijk voor het produkt maar om het proces. Maargoed, creatieve uitingen houden ee hier allemaal van :)
  vrijdag 29 januari 2021 @ 15:39:50 #103
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_197704876
Middelbare X 2 hier en daar gaan de lo-lessen gewoon door. Lessen jongleren, yoga, vanmorgen moesten ze beide buiten shuffelen op een trap. Wonen in een buitengebied met alleen maar weilanden en sloten dus jongste zegt in teams ja ik woon in een buitengebied dus geen trap buiten in de buurt. Leerkracht 🙄🤦‍♀️. Fietsen normaal 13km enkele reis.

De leerkrachten doen wat ze kunnen denk ik en ik heb er best begrip voor. Ikzelf heb er geen geduld voor dat weet ik wel zeker. Er schuilt geen leerkracht in mij.
If you can dream it, you can do it...
pi_197705009
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:18 schreef Nanukerst het volgende:
Ik wilde inderdaad net het belang van werken met je handen gaan benoemen. Ik vind er zelf ook niet zoveel van dat knutselen belangrijk wordt gevonden, maar ik zie en hoor overal om me heen ouders die tegen een burnout aan zitten doordat ze compleet overvraagd worden. Wellicht is niet elke leerkracht zich bewust van hoe zo'n mailtje over kan komen, ook daarom is het goed om het gesprek aan te gaan. Het zijn inderdaad net mensen. O+
Daarover: ik las gister op fb het volgende comment bij de post van een fb-vriendin (die niet eens aan het klagen was):

SPOILER
Er was inmiddels al genoeg op gereageerd, dus heb me er niet meer tegenaan bemoeid, maar wat een nare denigrerende reactie. Alsof een lange pandemie met lockdown ook maar enigszins in de lijn der verwachting lag toen wij besloten dat we graag kinderen wilden :'). Lekker zo'n trap na als je worstelt met alle ballen in de lucht houden. Blijkbaar ben je dan niet geschikt voor het ouderschap |:( .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197705036
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:48 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Daarover: ik las gister op fb het volgende comment bij de post van een fb-vriendin (die niet eens aan het klagen was):

SPOILER
Er was inmiddels al genoeg op gereageerd, dus heb me er niet meer tegenaan bemoeid, maar wat een nare denigrerende reactie. Alsof een lange pandemie met lockdown ook maar enigszins in de lijn der verwachting lag toen wij besloten dat we graag kinderen wilden :'). Lekker zo'n trap na als je worstelt met alle ballen in de lucht houden. Blijkbaar ben je dan niet geschikt voor het ouderschap |:( .
:o :o :o
pi_197705072
quote:

[..]

SPOILER
Ik zou deze persoon vragen wanneer de pandemie i er is - kennelijk weet ze alles. :')
  vrijdag 29 januari 2021 @ 15:57:36 #107
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_197705128
Zo'n reactie voelt idd als een klap in het gezicht.
pi_197705365
Ik vind zulke reacties echt asociaal. Niemand heeft in zijn levenskeuzes actief rekening gehouden met een potentiële pandemie en de effecten daarvan, en dat is ook niemand te verwijten.
Ik wil mega graag kinderen maar heb me ook wel gelukkig geprezen dat ik ze nog niet heb, want realiseer me heel goed dat thuiswerken terwijl kinderen thuis zijn vrijwel onmogelijk is. Daarom heb ik ook mega veel bewondering voor alle ouders die dat nu al zo lang doen. Chapeau! _O_
  vrijdag 29 januari 2021 @ 16:26:40 #109
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197705647
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:21 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zo bedoel ik het absoluut niet. :) Ik doelde meer op het idee dat als hij onervaren zou zijn, dit wel uitstraalt. Ik verwachtte ook wel een dergelijke reactie te krijgen.
Ik ben er van overtuigt dat er genoeg jonge en onervaren docenten zijn die het 1 en ander heel ander (beter) aanpakken. Zie het niet als een ‘alles over 1 kan scheren’ reactie van mij. :)
De huidige juf van Sticker is de beste die we ooit zijn tegen gekomen in alle jaren dat we als ouders nu mee lopen. Ze is 22. O+ Misschien is het juist wel de 'onervarenheid' die ons zo bevalt: het nog niet vastgeroest zitten en daardoor heel flexibel kunnen zijn in het bieden van passend onderwijs.
pi_197705694
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:39 schreef Roomsnoes het volgende:
@:nanukerst ik denk dat die overvraagdheid van ouders nou niet per sé door knutselen komt maar meer de duur van alles. Ik denk dat het voor velen misschien ook wel een welkome variatie is op lesgeven.

Wij hebben in de huiskamer twee kleine tafeltjes waar we alle verpakkingen dumpen. Goede lading plakband erbij en een schaar en ze zijn een poos zoet. Voor O is het echt een must. Die kan er erg veel in kwijt en heeft het frunniken echt nodig. Knutselen is wat mij betreft niet belangrijk voor het produkt maar om het proces. Maargoed, creatieve uitingen houden ee hier allemaal van :)
Ik merkte dit al tijdens de eerste lockdown hier, toen de scholen hier dicht waren. Het combineren met thuiswerken met 2 kleuters en een school die wel verwachtte dat we nog dit en dat knutselden, en tussendoor ook nog even koekjes bakken en versieren...Nee, dat was echt niet te doen.

Ik denk dat het altijd super goed bedoeld is van de leerkrachten, daar niet van he. Het idee van variatie brengen, etc. Maar realistisch niet...
  vrijdag 29 januari 2021 @ 16:41:14 #111
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197705814
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 16:29 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik merkte dit al tijdens de eerste lockdown hier, toen de scholen hier dicht waren. Het combineren met thuiswerken met 2 kleuters en een school die wel verwachtte dat we nog dit en dat knutselden, en tussendoor ook nog even koekjes bakken en versieren...Nee, dat was echt niet te doen.

Ik denk dat het altijd super goed bedoeld is van de leerkrachten, daar niet van he. Het idee van variatie brengen, etc. Maar realistisch niet...
Nou ja, dit. Het zijn echt enorm veel ballen om in de lucht te houden en ik denk dat iedereen er wel bij vaart als we elkaar wat meer rust en ruimte gunnen om ook een en ander te laten liggen. In die zin denk ik niet dat mails over knutsels helpen. Bij ons kregen alle ouders afgelopen week een mail van de juf: 'Hoe is het met jullie allemaal thuis? Is er iets wat wij vanuit school kunnen doen om jullie te ondersteunen?' Dat kan ik echt enorm waarderen, dat er oog is voor het mentale en sociale aspect aan dit alles.
pi_197705823
Zo hou ik echt van les geven en ik hoop dat de meeste ouders/kinderen mij ook zien als een leerkracht die het kind ziet en probeert mee te veren.

Maar ik haat het thuisonderwijs, zeker aan mijn eigen kinderen.

Ik zag nu 10 februari voorbij komen... ik ben heel benieuwd :)
  vrijdag 29 januari 2021 @ 16:42:42 #113
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197705836
quote:

[..]

SPOILER
Sommige mensen gaan erg lekker op zulke discussies. Don't feed the troll.
pi_197705856
Mijn dochter bloeit echt op van de knutselopdrachten. Ik hoop eerlijk gezegd dat de leraren eens zien wat ze allemaal kan, want op school mag ze pas knutselen als al het andere af is en doet ze dat dus zelden..
En het is wél heel goed voor haar taal.. Zo heeft ze uit zichzelf een prachtig "boek" geschreven van 3 blz over haar knuffels met daarin de teken opdracht erin verwerkt. Met tekst, waarbij ze netjes de spellingsregels toepaste.. Ze leert daar volgens mij veel meer van dan die droge invuloefeningen..
En zoon moet eigenlijk meer knutselen, want die heeft een dramatische motoriek..
Ik schrik van opmerkingen als 0,0 prio bij die opdrachten.. Ik vind creativiteit eigenlijk veel belangrijker dan die suffe invuloefeningen, bovendien zorgt t vaak ook nog voor oefening zelfstandig nadenken/plannen (als tenminste niet suf iets precies nagebouwd moet worden)
pi_197705857
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:39 schreef Roomsnoes het volgende:
@:nanukerst ik denk dat die overvraagdheid van ouders nou niet per sé door knutselen komt maar meer de duur van alles. Ik denk dat het voor velen misschien ook wel een welkome variatie is op lesgeven.

Ik denk ook dat als ouders overvraagd worden, ze dit kunnen aangeven bij de leerkracht. Ik denk echt dat daar vaak wel begrip voor is, maar dan moet je het wel aangeven, want ze zullen niet denken: goh dat kind levert weinig in, misschien lukt het die ouders niet...

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:39 schreef Books1 het volgende:

De leerkrachten doen wat ze kunnen denk ik en ik heb er best begrip voor. Ikzelf heb er geen geduld voor dat weet ik wel zeker. Er schuilt geen leerkracht in mij.
Ik denk dat er in mij ook geen leerkracht schuilt, ik dacht altijd dat ik redelijk geduldig was, maar of ik heb dat nooit goed ingeschat of mijn geduldigheid neemt af met de leeftijd ofzo :+ .
  vrijdag 29 januari 2021 @ 16:50:38 #116
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197705939
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 16:44 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Mijn dochter bloeit echt op van de knutselopdrachten. Ik hoop eerlijk gezegd dat de leraren eens zien wat ze allemaal kan, want op school mag ze pas knutselen als al het andere af is en doet ze dat dus zelden..
En het is wél heel goed voor haar taal.. Zo heeft ze uit zichzelf een prachtig "boek" geschreven van 3 blz over haar knuffels met daarin de teken opdracht erin verwerkt. Met tekst, waarbij ze netjes de spellingsregels toepaste.. Ze leert daar volgens mij veel meer van dan die droge invuloefeningen..
En zoon moet eigenlijk meer knutselen, want die heeft een dramatische motoriek..
Ik schrik van opmerkingen als 0,0 prio bij die opdrachten.. Ik vind creativiteit eigenlijk veel belangrijker dan die suffe invuloefeningen, bovendien zorgt t vaak ook nog voor oefening zelfstandig nadenken/plannen (als tenminste niet suf iets precies nagebouwd moet worden)
Creativiteit omvat gelukkig meer dan alleen knutselen. :)

(Verder eens wb de invuloefeningen)
pi_197705953
wel de kanttekening trouwens dat ze hier elke keer mogen kiezen uit een aantal opdrachten zodat he kunt kijken wat haalbaar is.. Want je kunt er natuurlijk niet vanuit gaan dat iedereen alles in huis heeft en kan begeleiden..
pi_197706013
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 16:50 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Creativiteit omvat gelukkig meer dan alleen knutselen. :)

(Verder eens wb de invuloefeningen)
oh zeker, maar de creativiteit in de lesstof vind ik soms ver te zoeken (bij sommige knutselopdrachten ook trouwens)
pi_197706068
Trouwens, ik ben enorm van van creatieve opdrachten. En vooral het creatieve denken, dat vind ik heel belangrijk! Out of the box denken O+

Ik heb mijn kids gisteren een machine laten tekenen en daarna hebben we samen bedacht wat die machine allemaal kon of een val voor een doepel laten bouwen of wat je kan doen met een stoel als je er niet op mag zitten...
Ik hou ervan :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 januari 2021 @ 17:07:29 #120
pi_197706262
Kabinet stuurt aan op opening scholen op 8 februari *O*

De foutjes sluipen er bij ons wel in. Totaal vergeten dat Pippie 1 bij de dagstart een sok met rijst moest maken. Zat ze daar als enige zonder materiaal. Ze zegt zelf ook niets tegen ons :{

De jongste Pippie, we doen ons best, maar zij komt er bekaaid van af. Het zou heel fijn zijn als zij weer met vriendinnetjes kan ravotten op een schoolplein.
pi_197706391
quote:

[..]

SPOILER
Ja bij woord 4 haak ik dan al af. Pleur op met je latijn en ga eerst Nederlands leren voor je iemand op zo'n toon de lest wilt spellen :r
Daarom doet zo'n reactie mij vrij weinig. Het zegt meer over hen dan over ouders.

Maarrrrr nog 1.5 week en de champagne kan open *O*
Klinkt nu wel heel erg dat ik mijn kind graag weg wil. Maar ik gun mijn kind vooral een leukere moeder :P
pi_197706586
Nou, de knutselopdracht is met tranen en bergen frustraties af. :')
Een uur over gedaan en ik heb geholpen, maar deels wilde hij het heeel graag zelf doen. Precies als het voorbeeld maar dat lukte niet.
Hij wilde ook niet stoppen want het moest worden ingeleverd en andere kinderen hadden het ook gedaan, zo vond hij.
Echt zonde, dit is toch niet de bedoeling. :N
Dus de foto is gemaild en heb de meester ook het 1 en ander uitgelegd over hoe A. het thuisonderwijs ervaart en dat sommige dingen dus lastig zijn en veel tijd kosten.
Wellicht begrijpt hij dan ook de andere kant een beetje meer. :) Voelt vanuit mijn kant wel goed om het uit te leggen.
pi_197706596
Creativiteit zit toch niet alleen in knutselen? B is enorm creatief, maar is net als mij niet van het knutselen. Hij bouwt uren met Lego, bouwt zelf Hot wheels banen, maakt zelf speurtochten etc etc. Hij verzint spellen, maakt soepjes van bladeren en steentjes en ga zo maar door. Oh en hij maakt bijna dagelijks een schatkaart, die tekent hij en verstopt dan zelf een schat. Maar knippen, plakken en dat soort dingen vindt hij niet leuk.

Ik reageer hier specifiek op omdat ik van kinds af aan echt al dramatisch in knutselen ben. Ik kreeg zelfs knipbijles. Dat heeft dus niets geholpen, sterker nog ik heb er echt een afkeer van gekregen, om te doen dan he, mijn vriendin vindt het wel erg leuk om te doen dus daar kijk ik graag naar.

Mijn schoonmoeder belde mijn vriendin nog op....zucht. B zijn haar is veel te lang (duh), hij is wel erg mager (ja sorry, hij vreet de hele dag door maar komt geen gram aan, had ik dat ook maar), Juul deed erg afstandelijk en ze kwamen duidelijk ongelegen. (uhm ja ik had net een wc borstel in mijn handen)
Adem in, adem uit.
pi_197706713
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 16:41 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Nou ja, dit. Het zijn echt enorm veel ballen om in de lucht te houden en ik denk dat iedereen er wel bij vaart als we elkaar wat meer rust en ruimte gunnen om ook een en ander te laten liggen. In die zin denk ik niet dat mails over knutsels helpen. Bij ons kregen alle ouders afgelopen week een mail van de juf: 'Hoe is het met jullie allemaal thuis? Is er iets wat wij vanuit school kunnen doen om jullie te ondersteunen?' Dat kan ik echt enorm waarderen, dat er oog is voor het mentale en sociale aspect aan dit alles.
Wij hebben afgelopen week een enquete ingevuld, zowel ouders als kinderen, over het afstandsonderwijs. Is het teveel, te weinig qua hoeveelheid werk of begeleiding, wat kan er beter? Vervolgens een keurige terugkoppeling van de resultaten: waar iedereen tevreden over is en wat de knelpunten zijn en wat daar wel of niet aan gedaan gaat worden. Sowieso krijgen wij voortdurend opbouwende mails met hoe goed we het allemaal doen en ook de kinderen krijgen in eerste instantie een dik compliment en dan pas een tip over het zus of zo beter moet. Ik heb in alle weken lockdown nog geen enkele boze, pusherige of mopperende mail van school gehad. Dat scheelt zó. ^O^
pi_197706719
Overigens is knutselen bij A. vooral frustratie omdat hij de lat heeel hoog legt én juist zelf vrij onhandig is. :') Het is nooit leuk voor hem en hij is nooit blij met het resultaat.
Dus ík kan het wel willen maar het loopt nooit goed af. Dan heb ik liever dat hij rekent of taal doet. :)
pi_197706755
Ik vind knutselen AFGRIJSELIJK dus ik ga daar echt geen kostbare energie aan besteden :6 Ik verschiet al mijn creatieve kruid aan sinterklaassurprises en een traktatie (dit jaar niet *O* ) en verder gewoon níet. Gelukkig moet het niet van de juf :P
pi_197706797
Ik ben ook vreselijk acreatief, dus dat besteed ik mooi uit aan z'n vader (wiens vrouw wél creatief is) :+ Kind kwam met een awesome poezenkaartje thuis zondag, hij was zo trots dat juf het even ging delen met de hele klas.

pi_197706886
Hier was een knutselopdracht: "Maak een iglo met suikerklontjes. Eventueel kan je water en poedersuiker mengen en dit gebruiken om de klontjes vast te zetten."

Nou dacht het niet he :')
(Wat een zooi moet dit geven)

Heb wel andere knutsels gemaakt met kleuter. Maar dan dingen die we beiden leuk vinden O-)
pi_197706914
We kregen overigens een mail van de school van B dat er veel chromebooks terugkomen met schade. Meerderen zijn defect met sporen van drinken en eten. Ze gaan het waar mogelijk doorberekenen aan ouders en het dringende verzoek om je kind niet te laten eten of drinken aan de chromebook.

Herkenbaar, zo gaat bij mijn werkgever ook met werklaptops....
pi_197706958
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 17:47 schreef MorganLeFay het volgende:
Hier was een knutselopdracht: "Maak een iglo met suikerklontjes. Eventueel kan je water en poedersuiker mengen en dit gebruiken om de klontjes vast te zetten."

Heb wel andere knutsels gemaakt met kleuter. Maar dan dingen die we beiden leuk vinden O-)
Oh en nog gefeliciteerd met je mega goede nieuws. Ik hoop dat het zo mooi blijft. :)
pi_197706983
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 17:49 schreef exode het volgende:
We kregen overigens een mail van de school van B dat er veel chromebooks terugkomen met schade. Meerderen zijn defect met sporen van drinken en eten. Ze gaan het waar mogelijk doorberekenen aan ouders en het dringende verzoek om je kind niet te laten eten of drinken aan de chromebook.

Herkenbaar, zo gaat bij mijn werkgever ook met werklaptops....
Ik hou A. ook scherp in de gaten dat hij ook niet ineens bedenkt een beker water bij zijn werk te zetten. :') Dat mag echt niet van me.

Zijn oordopjes zijn wel spoorloos verdwenen (echt 1 op andere dag ook) maar die zijn vast niet zo duur. :?
pi_197707031
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 17:47 schreef MorganLeFay het volgende:

Ah! Zelfde onderwijsmethode.

De iglo resulteerde hier in een groot drama en een chagrijnige moeder :+

De opdracht 'tekenen met scheerschuim' heb jij vast ook overgeslagen :D
pi_197707175
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 17:55 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Ah! Zelfde onderwijsmethode.

De iglo resulteerde hier in een groot drama en een chagrijnige moeder :+

De opdracht 'tekenen met scheerschuim' heb jij vast ook overgeslagen :D
:Y

Heeft ze vaak genoeg gedaan op de crèche en de BSO :P
pi_197707399
Haha, dat zijn ook vooral stomme opdrachten ja.
Die zijn gedoemd te mislukken. Ik denk bij knutselen aan «knip vierkanten uit een krant en lijm daar een toren mee», of maak een zin met woordenknipsels, of hoeveel theelepels lang is je moeder. Iglo’s van suiker versta ik niet onder creativiteit ;)

Ach - ik hoop voor jullie sowieso dat het er snel op zich. Voor de kinderen ook. Je zult als kind opgesloten zitten in een niet oké-e thuissituatie :'(
pi_197707512
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 17:52 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik hou A. ook scherp in de gaten dat hij ook niet ineens bedenkt een beker water bij zijn werk te zetten. :') Dat mag echt niet van me.

Zijn oordopjes zijn wel spoorloos verdwenen (echt 1 op andere dag ook) maar die zijn vast niet zo duur. :?
Ik heb zelf een keer koffie over mijn laptop heengegooid. Sindsdien ben ik er ook veel voorzichtiger mee.
Het kost de school ook aardig wat geld zo, zo zonde.
pi_197707622
Hier geen verplichting om te knutselen. Ik zou dat er ook echt niet meer bij kunnen krijgen.
Gelukkig knutselt ze zelf wel soms uit zichzelf. En we zijn bezig met Lego Friends.

Ik ben blij dat het weekend is. R was van woensdag op donderdag een dagje aan het logeren bij mijn zus die haar ook hielp met school. Kon ik een dag van acht uur achter elkaar werken. Was best wel even fijn.
R had het gezellig gehad en begon thuis meteen weer met brutaal en opstandig gedrag.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 18:29:23 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197707631
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 18:16 schreef Roomsnoes het volgende:
Haha, dat zijn ook vooral stomme opdrachten ja.
Die zijn gedoemd te mislukken. Ik denk bij knutselen aan «knip vierkanten uit een krant en lijm daar een toren mee», of maak een zin met woordenknipsels, of hoeveel theelepels lang is je moeder. Iglo’s van suiker versta ik niet onder creativiteit ;)

Ach - ik hoop voor jullie sowieso dat het er snel op zich. Voor de kinderen ook. Je zult als kind opgesloten zitten in een niet oké-e thuissituatie :'(
Mijn dochter moest iets maken van kranten en volgens mij moest ze er zelf onder kunnen. En laatst moest ze een tutorial maken van hoe je een cadeau inpakt. Nu ben ik niet super super milieu bewust. Maar daar ik ga dus geen inpakpapier aan verkwanselen. Dus ik heb haar toen ook een vel krantenpapier gegeven met de opdracht daarmee in te pakken.
Zoon moest laatst een tekening maken.

Wij werken trouwens met weekopdrachten voor ipc. Staat erg duidelijk met een afwijkende kleur in de planning dat het een weekopdracht betreft. De meeste kinderen zullen er wel 30 min voor nodig hebben. Maar hij staat in de planning als 2,5 uur. Soms moeten ze iets googlen of uploaden naar een padlet...
Krijgen we van de week een mail dat 2,5 uur per dag ipc wel erg veel was. En dat ze dochter daartoe niet gemotiveerd kreeg... haha nee snap ik!
  vrijdag 29 januari 2021 @ 18:33:03 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197707698
Wij zijn trouwens met onze zoon bij de oogarts geweest. En hij kan met een oog geen diepte zien.
Voor ons vallen er nu wel dingen op hun plaats. Hij compenseert het met zijn goede oog.
Hij krijgt nu lenzen. Ik weet alleen niet precies wat die lenzen corrigeren. Ene oog was iets van +5

[ Bericht 1% gewijzigd door amaranta op 29-01-2021 18:38:58 ]
pi_197708099
Hahah heel herkenbaar allemaal. Zijn hier ook wat gestopt met de knutsels en de teken opdrachten (groep 3 maar is combi van 1-2-3). R tekent als een groep 1 kind, het is echt niet te doen maar ik zelf kan ook gewoon niet vrij tekenen. Was altijd van de kleurplaten en kan super netjes kleuren en schilderen op kleurplaten , sjablonen hebben we voor R ook ontdekt maar even tekenen wat je in het weekend hebt gedaan (niks!!!) Is niet te doen en doen we niet meer. Ik raak altijd gefrustreerd van dat hij niet normaal iets kan lijmen zonder de halve tube leeg te knijpen en hij omdat het te lastig is.erg gezellig. Hij bouwt daarna wel van een tissue doos een switch haha. Is niet te herkennen maar fantasie heeft hij wel. Gelukkig hier geen commentaar en hopelijk blijft hij niet zitten op knutsel kwaliteit (kan dat?) Als je mij vraagt om een poppetje te tekenen, maak ik ook een koppoter achter ding haha.
Oh en hoop zo dat scholen snel open gaan. Ben dagelijks aan het ontploffen, hoofd zit zo vol en kan niets meer goed rustig benaderen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hilmo op 29-01-2021 19:02:20 ]
pi_197708622
Hilmo, die laatste zin is zo herkenbaar. Ik hoop ook dat de scholen snel opgegaan om die reden. R is dwars en brutaal. En mijn geduld ben ik ergens kwijtgeraakt en is onvindbaar.
pi_197709355
Wij krijgen van de BSO dagelijks een 'knutsel/doe opdracht'. Dát vind ik dus wel onnodig. Het is vast lief bedoeld en ze proberen zo ook nog iets te doen en betrokken te blijven, maar dan zou ik liever hebben dat ze gewoon af en toe even bellen hoe het gaat thuis. Daarnaast zijn het standaard opdrachten waar bij o.a. verwezen wordt naar Action voor de aanschaf van bepaalde materialen :') Ze kunnen best zelf bedenken dat dat geen optie is op dit moment en dat het dus niet handig is om zulke opdrachten door te sturen.
pi_197709450
haha, hier ook geen concentratie meer.. in mijn geval lijdt vooral het werk er onder..
En blijven zitten op knutselen kan gelukkig niet.. Anders zat mijn jongste ook nog bij de kleuters..
(want ondanks dat hij t nu wel leuk vind is hij er niet goed in). Hoop trouwens dat je ook niet op schrijven kunt blijven zitten, want hij doet zijn best, maar het is oprecht onleesbaar.. Terwijl hij dus wél precies weet hoe te spellen enz.. De cijfers kan ik meestal wel achterhalen, maar ook die gaan moeizaam.. Maar rekenen zelf gaat top, want hij kan ook de eenvoudigere van zijn zus uit groep 5..
  vrijdag 29 januari 2021 @ 20:10:17 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197709707
Ons kdv post af en toe filmpjes op Facebook van de zwijntjes die eten krijgen, een mooi verhaal, een leuk liedje, een beweeguitdaging enzovoorts. En we krijgen soms een appje om te vragen hoe het gaat (maar ik weet niet of ze dat niet alleen doen ivm lastige zwangerschap enzo) en sturen dan een filmpje van de vaste pm'er mee die iets over zichzelf vertelt of bijvoorbeeld Bobbi tegenkomt in een boom.

De groep 1'ers van mijn broer moeten allebei elke dag een half uur videobellen met de juf (twee groepen, dus ook twee tijden) met een groepje, de camera en microfoon moeten dan aan...en krijgen naast wat werkbladen opdrachten als 'bouw deze week een vogelhuisje' of 'leer deze week je veters strikken, dan komt de juf vrijdag je strikdiploma brengen'. Lekker haalbaar ook.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197709798
Kabinet zet in op 8febr. Ik verwacht hier pas later ivm vakantie.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 20:26:42 #145
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197710125
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 20:13 schreef F_r het volgende:
Kabinet zet in op 8febr. Ik verwacht hier pas later ivm vakantie.
Nou ik zou hoogst verbaasd zijn als ze dat zouden doen.
Week les, week vakantie, weer les lijkt mij waarschijnlijker.
pi_197710136
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 19:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij krijgen van de BSO dagelijks een 'knutsel/doe opdracht'. Dát vind ik dus wel onnodig. Het is vast lief bedoeld en ze proberen zo ook nog iets te doen en betrokken te blijven, maar dan zou ik liever hebben dat ze gewoon af en toe even bellen hoe het gaat thuis. Daarnaast zijn het standaard opdrachten waar bij o.a. verwezen wordt naar Action voor de aanschaf van bepaalde materialen :') Ze kunnen best zelf bedenken dat dat geen optie is op dit moment en dat het dus niet handig is om zulke opdrachten door te sturen.
elke dag ook echt.. Dat is ook wel écht overdreven.. Zelfs als het nog dagopvang was geweest..
pi_197710585
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 20:27 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

elke dag ook echt.. Dat is ook wel écht overdreven.. Zelfs als het nog dagopvang was geweest..
Echt enorm overdreven ja. Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat er mensen zijn die na een hele dag werken/thuisscholing nog energie en zin hebben in die opdrachten.

Vandaag kwam er zelfs een opdracht voor het weekend binnen. 8)7
pi_197711260
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 20:41 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Echt enorm overdreven ja. Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat er mensen zijn die na een hele dag werken/thuisscholing nog energie en zin hebben in die opdrachten.

Vandaag kwam er zelfs een opdracht voor het weekend binnen. 8)7
Denken ze dat kinderen die dus geen enkele vorm van BSO hebben normaal ook elke dag knutselen? :')

@Tink89
Veters strikken leren voor het weekend? Mijn zoon wordt in april 8 en het lukt hem nog steeds niet. :')

A. is het type van: als het niet in 1 keer perfect lukt, lukt het noooooit!
*geeft op.

:')
pi_197711283
Hier was gister een grote meltdown bij Sjaak, want hij vond de tafel van 9 te moeilijk. Terwijl hij huilend op bed lag, ging mijn werktelefoon een paar keer.
Tijdens het videobellen met school facetimede een collega met me. Ik moest een online scholing doen terwijl Sjaak zat te zuchten boven zijn leeswerk.

En daarna had ik nog 1,5 uur MDO via Teams *O* Gelukkig werk ik maar 1 dag per 2 weken thuis. Respect voor iedereen die dat vaker doet hoor _O_

Knutselen doen we overigens niet, zulke opdrachten krijgen we niet *O*
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 januari 2021 @ 21:17:39 #150
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197711744
Poeh, ik voel met jullie mee... En ben ondertussen blij dat MiniMe hier in haar eindexamenjaar zit, ‘gewoon’ naar school gaat (3 dagen online - 2 dagen fysiek nu), inmiddels heel prima zelf kan plannen en nu alleen graag hulp heeft met controleren op spelling/grammatica van opdrachten die ze moet inleveren.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_197711755
Ik ben echt altijd echt een knutselkind geweest en ben nog graag creatief bezig.
Maar laat mij geen moeilijke teksten en boeken lezen. Geen lol aan

Maar de suikerklontjes iglo zou ook niet pakken op basischoolleeftijd. Dan zat t tot op het plaffond.
pi_197711986
Het is niet snel goed hè :D als een kdv/kleuterklas niet veel 'werk' opgeeft is het stom, als ze hun best doen en uitdagingen verzinnen is het ook stom.

Oefenen met veters strikken is heel goed voor de motoriek, en als het dan lukt is het toch alleen maar fijn als je er een diploma voor krijgt? En ja dat is wel echt een kleuter'les', dan kan het zijn dat een achtjarige het niet kan maar dat is eerder uitzondering dan regel, in de kleutergroep wordt dat anders ook geoefend.

En ja 2 kinderen in groep 1 is dan lastig als ze elke dag moeten bellen, maar dat is het ook als je 2 kinderen in verschillende klassen hebt...

De ene helft van de ouders
pi_197712205
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 18:33 schreef amaranta het volgende:
Wij zijn trouwens met onze zoon bij de oogarts geweest. En hij kan met een oog geen diepte zien.
Voor ons vallen er nu wel dingen op hun plaats. Hij compenseert het met zijn goede oog.
Hij krijgt nu lenzen. Ik weet alleen niet precies wat die lenzen corrigeren. Ene oog was iets van +5
Diepte zie je met 2 ogen samen, door de samenwerking tussen beide ogen zie je diepte.
Als die samenwerking niet optimaal is, zie je minder/geen diepte. Als 1 oog minder ziet dan het andere of als er bijvoorbeeld sprake is van scheelzien, dan is de samenwerking niet optimaal.
Hoe oud is jouw zoon? Ziet hij het zitten, lenzen?
pi_197712385
Ik vind de knutselopdrachten voor kleuters/groep 3 wel nuttig eigenlijk. Vooral voor de fijne motoriek lijkt dat me ook wel belangrijk. Het resultaat is dan overigens minder belangrijk. Wij worden eigenlijk sowieso heel vrij gelaten in wat we doen, er wordt wel van alles aangeboden, waaronder ook gymopdrachten die we nog nooit gedaan hebben. Volgende week hebben ze een echte buitengymles voor wie wil, ingedeeld op leeftijd. Mijn kleuter is daar heel erg blij mee. Knutsel-dingen staan meestal wel op de bingo-kaart met opdrachten voor kleuters maar tot nu toe wordt ook om de week in de online meeting geknutseld. Dat zou alleen net iets simpeler mogen, de vlieger van vorige week is grotendeels door ouders geplakt (en door de kinderen versierd).

Vandaag hebben we, wat ook op de bingo kaart stond, geverfd door stippen te zetten met wattenstaafjes. Of nouja, dat was het plan. Uiteindelijk hebben ze wattenstaafjes als kwasten gebruikt. Maar wel voor herhaling vatbaar, er wordt veel minder verf gebruikt en de gebruikte 'kwasten' kunnen zo de vuilnisbak in na afloop. Het waren 10 (kleuter) en 20 (peuters) zeer geslaagde minuten :')
  vrijdag 29 januari 2021 @ 22:10:08 #155
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197713331
O man, die knutsels ja. Wij krijgen ook enveloppen in de bus met knutselpakketten. In de klassenapp wordt er dagen erna enthousiast gepost :') Wat vervolgens Max wel motiveert om aan de slag te gaan. Hij wordt er steeds beter in.

Er komen wel echte vaktermen om de hoek kijken. Iets kastje open kastje dicht vouwen, een muizentrap vouwen, een kleedje knippen. Uhhhh ja? :D
pi_197713980
Smarties plakken op een cake met botercreme is ook creatief, toch? :+
En knopen leren leggen heeft S. geleerd met zijn spaghetti.

Ik doe soms een knutselopdracht, maar echt niet dagelijks. Peuter wil dan ook 3 minuten meedoen, daarna kan ik de hele tafel uitgebreid poetsen en stofzuigen/dweilen.
En creatief is zeker breder dan alleen knutselen. Lego, kastelen bouwen van blokken, een dagboek versieren, verhalen verzinnen, buiten een hut bouwen. Er is echt meer dan een keer knippen en plakken, zeker omdat die opdrachten vaak nog eens heel erg gestuurd worden en dan meer gaan over motoriek dan een creatieve geest.
pi_197714152
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 22:36 schreef LeSage het volgende:
Smarties plakken op een cake met botercreme is ook creatief, toch? :+
En knopen leren leggen heeft S. geleerd met zijn spaghetti.

Ik doe soms een knutselopdracht, maar echt niet dagelijks. Peuter wil dan ook 3 minuten meedoen, daarna kan ik de hele tafel uitgebreid poetsen en stofzuigen/dweilen.
En creatief is zeker breder dan alleen knutselen. Lego, kastelen bouwen van blokken, een dagboek versieren, verhalen verzinnen, buiten een hut bouwen. Er is echt meer dan een keer knippen en plakken, zeker omdat die opdrachten vaak nog eens heel erg gestuurd worden en dan meer gaan over motoriek dan een creatieve geest.
Smarties plakken is een prima motorische oefening ja O+

En dat laatste is waar, beeldende vorming is het vaak niet echt :P
pi_197714236
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 22:43 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Smarties plakken is een prima motorische oefening ja O+

En dat laatste is waar, beeldende vorming is het vaak niet echt :P
S. is gelukkig het zo’n neuroot als ik en wil de kleurtjes netjes in regenboog O+

SPOILER
pi_197714483
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 22:47 schreef LeSage het volgende:

[..]

S. is gelukkig het zo’n neuroot als ik en wil de kleurtjes netjes in regenboog O+

SPOILER
Aaaah ja zo eet mijn dochter (net als ik) de smarties ook gesorteerd op O+
pi_197714682
@LeSage Toffe taart! Van bakken en versieren (en opeten :9 ) leren ze ook een heleboel!

@MevrouwCactus Jouw beschrijving klinkt wel als een groot deel van mijn thuiswerkdagen :')

@tombolafan Precies. Ik probeer als leerkracht genoeg aan te reiken en naar draagkracht te stimuleren. Maar het is lastig.

Hier geen knutselopdrachten vanuit school, ik plan wel elke week zelf wat omdat J zijn motoriek wel wat aandacht kan gebruiken. Maar hebben we weinig tijd, dan niet.
Vandaag is het schoolwerk niet af, vanochtend heb ik gewerkt en J (dus) gespeeld en vanmiddag is ons konijn ingeslapen, dus kwam het er niet van om alles af te krijgen. Morgen maar even inhalen. J was zo verdrietig vanmiddag. ;(
pi_197714800
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:08 schreef Hupje het volgende:
@:LeSage Toffe taart! Van bakken en versieren (en opeten :9 ) leren ze ook een heleboel!

@:MevrouwCactus Jouw beschrijving klinkt wel als een groot deel van mijn thuiswerkdagen :')

@:tombolafan Precies. Ik probeer als leerkracht genoeg aan te reiken en naar draagkracht te stimuleren. Maar het is lastig.

Hier geen knutselopdrachten vanuit school, ik plan wel elke week zelf wat omdat J zijn motoriek wel wat aandacht kan gebruiken. Maar hebben we weinig tijd, dan niet.
Vandaag is het schoolwerk niet af, vanochtend heb ik gewerkt en J (dus) gespeeld en vanmiddag is ons konijn ingeslapen, dus kwam het er niet van om alles af te krijgen. Morgen maar even inhalen. J was zo verdrietig vanmiddag. ;(
Oooh bah wat sneu :'(
pi_197717870
@Hupje, wat sneu :*
  zaterdag 30 januari 2021 @ 10:50:17 #164
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197719480
@Hupje sterkte :*
  zaterdag 30 januari 2021 @ 10:51:12 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197719497
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 21:31 schreef Nijna het volgende:

[..]

Diepte zie je met 2 ogen samen, door de samenwerking tussen beide ogen zie je diepte.
Als die samenwerking niet optimaal is, zie je minder/geen diepte. Als 1 oog minder ziet dan het andere of als er bijvoorbeeld sprake is van scheelzien, dan is de samenwerking niet optimaal.
Hoe oud is jouw zoon? Ziet hij het zitten, lenzen?
11
Het was het voorstel van de arts om meteen met lenzen te starten. Zoon heeft er niks over gezegd verder.
pi_197719681
Hupje sterkte

Ik kreeg gisteren om 15:00 een bericht dat sac een les niet gemaakt had.
pi_197720247
Sjaak doet op de dagen dat oma bij ons is/hij bij oma is, nauwelijks iets, kwam ik achter. Dus woensdag moest hij alles van dinsdag nog doen en vandaag alles van gister. Hij (en oma ook) hebben 10 excuses waarom hij het niet heeft gedaan, wat dus onzin was.

Edit: en ik word daar dus chagrijnig van, want ik moet nu al 2 dagen alles met hem inhalen. En volgende week misschien weer hetzelfde verhaal. Wordt echt niemand blij van helaas.
pi_197720533
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 11:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak doet op de dagen dat oma bij ons is/hij bij oma is, nauwelijks iets, kwam ik achter. Dus woensdag moest hij alles van dinsdag nog doen en vandaag alles van gister. Hij (en oma ook) hebben 10 excuses waarom hij het niet heeft gedaan, wat dus onzin was.

Edit: en ik word daar dus chagrijnig van, want ik moet nu al 2 dagen alles met hem inhalen. En volgende week misschien weer hetzelfde verhaal. Wordt echt niemand blij van helaas.
En gewoon niet inhalen?
Sjaak loopt heel erg voor toch, dus waarom stress omdat hij iets niet heeft gedaan?

Js heeft een hekel aan rekenen op de laptop, want het zijn allemaal sommen op tijd, maar hij redt het niet omdat hij te lang bezig is met zoeken naar het cijfertje. Gefrustreerd kind, dus ik heb de juf gemaild dat ze straks op school die strijd aan mag gaan. Volgens mij is hij er ook snel genoeg in en zo niet, hij beheerst alles van groep 3 verder toch al.

Ow had gister laptop problemen en daardoor ook een les gemist. Hij kreeg ook van de juf commentaar dat hij dat nog moest inhalen en ik heb haar heel aardig gemaild dat we dat niet gaan doen. Hij zit prima op niveau en kan best een lesje missen. (Ok, nu was ik ook een beetje pissig omdat dit het eerste was wat ze in vijf weken tijd en dan waar iedereen bij zat kreeg hij op zijn kop).

Maar goed, kern van het verhaal... ik zou het lekker laten :*
pi_197720613
Omdat Sjaak zo leert dat hij alleen maar hoeft te zeggen “ik ben moe” en vervolgens niets meer hoeft te doen. Zo werkt het niet natuurlijk.
Het is ook niet erg als er niets gedaan wordt, maar het gemak waarmee hij ermee weg komt, leert hem niet leren natuurlijk, het leert hem ook niet doorzetten als het even moeilijk is. En dat is wat juist voor hem belangrijk is. Hij krijgt werk wat net uitdagend is, dus perfect voor hem.
pi_197721244
A. laat ik meestal ook dingen later inhalen als hij op donderdag naar mijn moeder is geweest.
Het is geen hoogvlieger dus ik vind het belangrijk geen lessen over te slaan.

Ook zoiets: A’s handschrift is best beroerd. Ik zeg al weken dat hij kleiner moet schrijven en preciezer. Amper resultaat. :')

Mijn man bemoeit zich er een kwartier mee en verdomd: een hele pagina keurige cijfers.
“Want papa is strenger”. }:|
Zou je hem niet? :(
pi_197721245
@vencodark Ik heb de juf ingeschakeld. J nam van mij (en papa) echt niet aan dat hij een letter verkeerd schreef. Nu de juf het heeft gezegd aan hem tijdens het videobellen wil hij het ineens wel veranderen...

Het schooldrama van de zaterdagochtend is hier afgerond, hoor :')
En dat allemaal om een blad met 50 sommetjes tot 10 die hij makkelijk kan.
Nu weekend.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 13:19:02 #172
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197721666
Hier hebben ze niet echt hulp nodig. Maar soms dan roepen ze ineens een vrAag zonder enige vorm van context, en dan geïrriteerd worden als ik het niet weet.

- Mama wat is experiment?
+ Hoe bedoel je?
- wat voor woord
+ weet ik niet, waar moet je het voor weten? Een zelfstandig naamwoord ofzo?
- laat maar

Volgens mij was het antwoord lijdend voorwerp. MaarGoed. Zo krijg ik dus wel vaker uit het niets een vraag. Zonder de hele zin erbij. Niks.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 14:40:17 #173
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197722960
Gisteren vroeg Puber me om de inleiding van zijn periodeschrift wiskunde te lezen. Ik zei: 'Daar en daar zit een spelfout, zou ik er nog even uithalen.' Hij: 'Dat laat ik liever zo, zonder spelfouten is het heel erg niet ik.' :') O+

Hij heeft het inmiddels ingeleverd. Met spelfouten. YOLO!
pi_197722976
Op een bepaalde fb pagina ging het over een wasmachine met een babykledingstand. Heel veel reageren er op met ik was alles op 95 graden. Ik was een paar keer per jaar om 90 graden om wasmachine te reinigen. Wassen jullie wel op 90 graden? Volgens mij is dat funest voor veel kleding van ons
  zaterdag 30 januari 2021 @ 14:41:32 #175
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197722981
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 12:08 schreef MevrouwCactus het volgende:
Omdat Sjaak zo leert dat hij alleen maar hoeft te zeggen “ik ben moe” en vervolgens niets meer hoeft te doen. Zo werkt het niet natuurlijk.
Het is ook niet erg als er niets gedaan wordt, maar het gemak waarmee hij ermee weg komt, leert hem niet leren natuurlijk, het leert hem ook niet doorzetten als het even moeilijk is. En dat is wat juist voor hem belangrijk is. Hij krijgt werk wat net uitdagend is, dus perfect voor hem.
Kun je Oma hierin meenemen?
pi_197723007
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 14:41 schreef F_r het volgende:
Op een bepaalde fb pagina ging het over een wasmachine met een babykledingstand. Heel veel reageren er op met ik was alles op 95 graden. Ik was een paar keer per jaar om 90 graden om wasmachine te reinigen. Wassen jullie wel op 90 graden? Volgens mij is dat funest voor veel kleding van ons
Ja, 1x per maand de ''vieze doekjes'' was. De overige 3 keren gaat die op 60gr.

Kleding gaat op 40gr.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 14:43:02 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197723009
quote:
Soms de handdoeken, of ondergoed. Zeker geen kleding.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 14:43:19 #178
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197723013
quote:
Ik voel een opsom opkomen! O+

Ik doe hetzelfde als jij: eens per jaar op 90 graden om de wasmachine te reinigen. Verder erg vuile dingen (handdoeken, vaatdoeken, zweetpubergymshirts) op 60 en al het andere op 30.
pi_197723066
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 14:43 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Ik voel een opsom opkomen! O+

Ik doe hetzelfde als jij: eens per jaar op 90 graden om de wasmachine te reinigen. Verder erg vuile dingen (handdoeken, vaatdoeken, zweetpubergymshirts) op 60 en al het andere op 30.
Kunnen de echte sportshirts op 60 graden. Dat speciale stofje waardoor het sneller droogt. Ik durf dat niet op 60 te wassen. Ik zet het nu een nacht in een emmer met water, azijn en biotex
  Licht Ontvlambaar zaterdag 30 januari 2021 @ 14:59:14 #180
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197723323
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 14:40 schreef Nanukerst het volgende:
Gisteren vroeg Puber me om de inleiding van zijn periodeschrift wiskunde te lezen. Ik zei: 'Daar en daar zit een spelfout, zou ik er nog even uithalen.' Hij: 'Dat laat ik liever zo, zonder spelfouten is het heel erg niet ik.' :') O+

Hij heeft het inmiddels ingeleverd. Met spelfouten. YOLO!
Periodeschriften met spelfouten O+
Hier was standaard een van de doelen om minder spelfouten te maken.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 30 januari 2021 @ 14:59:44 #181
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197723329
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 14:47 schreef F_r het volgende:

[..]

Kunnen de echte sportshirts op 60 graden. Dat speciale stofje waardoor het sneller droogt. Ik durf dat niet op 60 te wassen. Ik zet het nu een nacht in een emmer met water, azijn en biotex
Ja, dat kan!
pi_197723355
Wij hebben echt zoveel wat op 30 graden moet. Bij ons gaat alleen beddegoed en de handdoeken op hoge temperatuur.
pi_197723863
Ik was alles op 30 of 40 graden.

Nanu, goed argument van je puber. Zelfkennis O+
pi_197723920
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 14:41 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Kun je Oma hierin meenemen?
Dat is me tot nu toe nog niet gelukt, die snapt de noodzaak hiervan niet en wil het vooral heel leuk houden. Ze kan er goed tegen als Sjaak een beetje tegengas geeft. En op zich is dat prima als ze het op haar dagen leuk wil houden, maar ze moet alleen niet zeggen dat ze alles hebben gedaan ;)
pi_197725572
Is er trouwens al ergens een petitie gestart om de Action essentieel te maken? ;(
pi_197725687
Maandag moeten we een nieuwe envelop ophalen met schoolwerk en een aantal werkjes van de afgelopen weken inleveren.
- de knutselwerkjes
- een bepaald rekenboekje
- een specifiek werkblad
- een werkje waar je kind trots op is

“Mama, lever alles maar in hoor. Ik ben trots op al mijn werkjes, want ik heb er goed aan gewerkt thuis en ik vind ze ook goed gelukt. Dus daarom ben ik trots op allemaal.”

Je snapt het, we leveren alles in. Hier is toch niks tegenin te brengen. Mijn lieve kleuter O+.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 17:24:24 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197726546
Malteser O+

En alles op 30 behalve vaatdoekjes en handdoeken, die gaan op 60.

En ik heb een dilemma.

SPOILER
  zaterdag 30 januari 2021 @ 17:26:20 #188
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197726585
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:24 schreef Tink89 het volgende:
Malteser O+

En ik heb een dilemma.

SPOILER
Naar dienst gaan en daarna naar huis.
pi_197726621
quote:
Malteser O+

En ik heb een dilemma.

SPOILER
Ten eerste, gecondoleerd.

Ten tweede: jij hebt toch net corona gehad? De eerste twee maanden schijn je zo goed als immuun te zijn...
pi_197726638
Gecondoleerd Tink.
Begrijp je dilemma.
Ik zou gaan, ook naar de koffie, en vertrekken op het moment dat ik me er niet goed bij zou voelen. Dat zou dus ook na de dienst kunnen zijn. Sterkte.

[ Bericht 14% gewijzigd door Cathmar op 30-01-2021 17:52:06 ]
Met een meidenkwartet
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 januari 2021 @ 17:33:52 #191
pi_197726710
De scholen lijken echt open te gaan op 8 februari.
Ik had het een goed compromis gevonden om alleen de kleuters naar school te sturen. Mijn kleuter staat echt stil, heb ik het idee, die heeft andere kindjes nodig.

Mijn dochtertje in groep 4 redt zich wel en kinderen op die leeftijd zijn ook al wel technisch savvy genoeg om met vriendinnetjes te bellen en te chatten.

Nou ja, ik zal er ook niet rouwig om zijn als ze allebei weer naar school gaan. 8 februari neem ik denk ik vrij en ga slapen slapen slapen.
pi_197727040
Ik heb voorlopig op maandag (helaas) nog geen werk, maar wel opvang. Ik denk dat ik 8 februari in dat geval ga gebruiken om heerlijk te genieten van eigen tijd O+

Tink, gecondoleerd. Ik zou vooral doen wat voor jou wel prettig voelt. En als je bij de dienst bent heb je in ieder geval laten zien dat je er voor ze bent.
pi_197727215
Gecondoleerd Tink. Als er 50 mensen bij de nazit zijn, merken de kinderen het dan als je er niet of maar kort bent?

Ik word zo blij van het idee dat de scholen weer open mogen *O* Ik merk dat onze groep 3'er het echt nodig heeft om klassikaal te leren, dat motiveert zoveel meer dan een paar werkboekjes voor je neus met je vader of moeder naast je. En dit jaar is zo belangrijk voor het leggen van de basis die ze hun hele verdere leven nodig hebben qua lezen en schrijven en rekenen!
pi_197727800
Gecondoleerd Tink. Ik zou naar de uitvaart gaan maar achterin gaan zitten en de koffietafel overslaan. En dan als reden dat je weg wilt kunnen als het moet (spugen oid).

@MevrouwCactus als het mogelijk is alles van donderdag uitsmeren over de 4 andere dagen? Bv maandag extra taal van donderdag, dinsdag rekenen van donderdag etc, dat proberen wij te doen als we weten dat het een dag minder/niet gaat lukken O+
  zaterdag 30 januari 2021 @ 18:37:19 #195
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197727950
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ten eerste, gecondoleerd.

Ten tweede: jij hebt toch net corona gehad? De eerste twee maanden schijn je zo goed als immuun te zijn...
Bron?
pi_197728955
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 18:37 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Bron?
Goh, zal straks eens zoeken. Ik zeg trouwens bewust 'schijnt'...
pi_197728994
Gecondoleerd Tink
pi_197729209
quote:

[..]

Bron?
Gelijk maar even gezocht: https://www.zorg-en-gezon(...)ststrategie%20v3.pdf. Zie bijvoorbeeld sterretje 1. En ik kom meerdere studies tegen die zelfs acht maanden aangeven.

Sidenote: ik week nauw samen met artsen die mijn werkgever adviseren, en heb dit van een arts gehoord.
pi_197729320
als dat niet beschermd dan zou een vaccin ook kansloos zijn toch?
pi_197729347
Tink wat heftig. Gecondoleerd. :*

quote:

[..]

Bron?
Ik heb er destijds geen wetenschappelijke bron over opgezocht, maar dit wordt o.a. door de GGD gecommuniceerd aan besmette personen. Althans bij ons en bij onze zwager wel.
pi_197729477
Heb nog verder gelezen en Belgische instantie vergelijkbaar met GGD test personen met hoog risico contact niet eens binnen 2 maand na infectie.
pi_197729540
quote:
Malteser O+

En ik heb een dilemma.

SPOILER
Gecondoleerd. Ik zou zelf denk ik voor of na de uitvaart een afspraak maken bij het gezin thuis, met als reden dat je liever niet hoogzwanger in zo'n grote groep bent en dus na de uitvaart weer naar huis gaat.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197731028
Gecondoleerd Tink. Ik sluit me aan bij ldg.

Vandaag dagje bij mijn moeder geweest. We kwamen aan en toen zaten mijn schoonzus en nichtje van 18 binnen. Oeps...
Mijn schoonzus vertelde dat ze alleen even snel de voetbalplaatjes voor B af wilde gooien maar dat mijn moeder in tranen open deed. Ze krijgt het steeds moeilijker met de lange, eenzame dagen die allemaal op elkaar lijken.
Even met zijn allen gekletst en wat plannen gemaakt voor de komende weken.
Daarna was ik er dus met B en Juul en zag mijn moeder opfleuren. B zei op de terugweg ook dat hij als hij grrot is een huis dichtbij oma wilt kopen. Schatje.
pi_197731290
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 18:28 schreef tombolafan het volgende:
Gecondoleerd Tink. Ik zou naar de uitvaart gaan maar achterin gaan zitten en de koffietafel overslaan. En dan als reden dat je weg wilt kunnen als het moet (spugen oid).

@:mevrouwcactus als het mogelijk is alles van donderdag uitsmeren over de 4 andere dagen? Bv maandag extra taal van donderdag, dinsdag rekenen van donderdag etc, dat proberen wij te doen als we weten dat het een dag minder/niet gaat lukken O+
We gaan het uitsmeren ja. Het lastige is dat hij 2 dagen per week naar oma gaat, en op woensdag doen we geen school (want dan gaat hij ook niet naar school). Dus hij moet dan op 2 dagen al het werk van 4 dagen doen. Maar goed, het is hopelijk nog maar 1 weekje *O*
  zaterdag 30 januari 2021 @ 21:32:40 #205
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197732390
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 19:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Tink wat heftig. Gecondoleerd. :*
[..]

Ik heb er destijds geen wetenschappelijke bron over opgezocht, maar dit wordt o.a. door de GGD gecommuniceerd aan besmette personen. Althans bij ons en bij onze zwager wel.
In de richtlijnen vanuit het RIVM vond ik dit: 'De mate en duur van natuurlijke immuniteit na een doorgemaakte infectie is nog niet bekend en hangt mogelijk samen met de ernst van de doorgemaakte infectie (ECDC 2020d).'
pi_197733487
Van Sanquin kwam vorige week nog met dit bericht:

quote:
De Sanquin-onderzoekers volgen sinds de lente een groep van zo'n zeshonderd mensen die besmet zijn geraakt met het coronavirus. Acht maanden later waren bij praktisch iedereen nog antistoffen in het bloed traceerbaar, aldus arts-microbioloog Hans Zaaijer in de Volkskrant. Ook het type antistof dat voor langere bescherming zorgt, IgG, werd aangetroffen.
https://www.nu.nl/coronav(...)irus.html?redirect=1

Mijn ouders hadden van de GGD ook gehoord dat een doorgemaakte coronabesmetting maar een paar weken beschermd.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 22:16:06 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197733745
quote:
Malteser O+

En ik heb een dilemma.

SPOILER
Niet naar de nazit.
Heb ik recent ook zo gedaan en dat was goed.
Mits je natuurlijk wel een goed gevoel hebt bij de locatie en dienst an sich.
Gecondoleerd trouwens :*.
KuikenGuppy
  zaterdag 30 januari 2021 @ 22:18:49 #208
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197733826
Txs voor de input dames! Het leidt hier inmiddels tot fikse discussie tussen mij (we gaan op z'n minst even naar de nazit, als we ons niet veilig voelen gaan we weer) en mijn man (we nemen geen enkel risico en gaan alleen naar de dienst). Voor nu is het plan om even af te wachten hoe druk het is en hoe veilig we ons voelen.

Overigens heb ik idd in december corona gehad, maar van mijn man en dochter weten we dat niet. En mijn zusje heeft het niet gehad en is onze redder-in-nood-oppas... Maar die gaat ook naar de uitvaart.
pi_197735440
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 22:08 schreef Elleska het volgende:
[..]

Mijn ouders hadden van de GGD ook gehoord dat een doorgemaakte coronabesmetting maar een paar weken beschermd.
Ik haak hier even op in. Mijn man was na ruim drie maanden opnieuw besmet en bij mij waren er na drie weken geen antistoffen traceerbaar in mijn bloed. Opnieuw besmet raken lijkt samen te hangen met de heftigheid volgens de mevrouw van de GGD die mijn man belde voor het BCO.

@Tink89 ik zou wel naar de uitvaart gaan en niet naar de nazit. Hoewel ik sterk zou twijfelen of ik wel zou gaan als de anderen zich niet aan de maatregelen willen houden. Er zijn ook andere manieren om je steun te betuigen. Sterkte met de keuze :*
pi_197736837
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 20:56 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

We gaan het uitsmeren ja. Het lastige is dat hij 2 dagen per week naar oma gaat, en op woensdag doen we geen school (want dan gaat hij ook niet naar school). Dus hij moet dan op 2 dagen al het werk van 4 dagen doen. Maar goed, het is hopelijk nog maar 1 weekje *O*
Lastig ja... Of één van de oma dagen niks doen en dat allemaal op de woensdag?

Als het langer duurt dan een week dan :+
pi_197738626
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 10:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

11
Het was het voorstel van de arts om meteen met lenzen te starten. Zoon heeft er niks over gezegd verder.
Mijn jongste van nu 11, heeft al 2,5 jaar lenzen. Gaat echt supergoed, ze wilde het ook wel heel graag zelf.

quote:
Ik was handdoeken en ondergoed en beddengoed
op 60 en de poetsdoekjes enzo ook, alle broeken, truien en shirts gaan op 40. En eens in de zoveel tijd doe ik een rondje machinereiniging, dat is een apart programma op mijn machine op 90 graden.
Ik heb van HG van dat spul tegen stinkende sportkleding, ik heb de indruk dat het wel iets helpt, ik gooi het ook bij de gewone shirts. Maar mijn puber sport niet zo fanatiek daar komt amper zweet bij kijken volgens mij ;).

quote:
Malteser O+

En ik heb een dilemma.

SPOILER
Gecondoleerd. Naar de dienst en daarna naar huis. Als het niet goed voelt niet doen, om welke reden dan ook. Daar hoef je ook geen verantwoording over af te leggen. En als je wel een reden wilt geven, zou ik het er op houden dat het zwaar voor je is nu met de zwangerschap en het spugen.
Bovenal, doe wat voor jou/jullie goed voelt :*
pi_197740833
Gecondoleerd Tink,
Dat je zwanger, kotsend ziek al van plan bent om te gaan vind ik al heel wat. zo te lezen is het ook niet op de hoek. Luister vooral goed naar je lichaam en je gezond verstand.

opsom:
beddengoed op 60 (mik vaak de handdoeken bij).
Verder alles op 30.
Heb geen gezin, dus zou alles in 50voud moeten hebben wil ik aparte ondergoed, sokken, handdoeken was draaien.
Kleuren scheiden doe ik wel aan (wit&licht vs donker&kleur)

Nat stofdoekje hoeft van mij echt niet heet gewassen te worden. Mik ik wel bij de gewone was.
Wc doe ik met wegwerp, sorry Greenpeace.

En om de 2 a 3 maanden een 90 graden azijn maak de machine schoon toertje.

sowiso scheut azijn ipv wasverzachter. Mijn huid is mij dankbaar.
pi_197741417
Ik heb wel een gezin, maar was niks apart. Alleen als het uitkomt soms een witte was, zodat ik van het wasmiddel voor witte was dat we bij de wasmachine cadeau kregen af komen.

Alles gaat op 30 graden volgens mij, de automatische stand van de wasmachine. Incidenteel geeft de wasmachine aan dat hij een reinigingsrondje op 90 graden moet draaien, en daar gooi ik dan allerlei (hand)doekjes en een vaatwasblokje bij.
pi_197743651
Wij moeten beddegoed wel op 60 graden wassen vanwege de huisstofmijt allergie.
Wij scheiden wel, roze en zwart samen gaat niet goed.
Mijn vriendin heeft overigens echt veel 30 graden was.
Wassen is bijna dagelijks hier.

Weten jullie nog mijn geklaag over het parkeren voor de brandgang cq enige in- en uitgang van ons huis? Gisterenavond blokkeerde een onbekende auto de brandgang volledig, ik moest B en Juul letterlijk over de motorkap heentillen. Geen idee van wie de auto was, dus maar een briefje onder de ruitenwisser gedaan.
We hadden een kruis gekrijt maar die was al zo goed als weg.
  zondag 31 januari 2021 @ 15:03:01 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197744663
Hoezo kan roze en zwart niet samen? Ik doe al m'n hele leven niet anders en is nog nooit mis gegaan...

En balen joh, iets permanentere verf geen optie?
pi_197745275
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 22:08 schreef Elleska het volgende:
[..]

Volgens de mevrouw van de GGD, die ik aan de telefoon had. Was de immuniteit maar 8 weken na een besmetting met Corona. .
pi_197746655
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 23:05 schreef cranblij89 het volgende:

[..]

Ik haak hier even op in. Mijn man was na ruim drie maanden opnieuw besmet en bij mij waren er na drie weken geen antistoffen traceerbaar in mijn bloed. Opnieuw besmet raken lijkt samen te hangen met de heftigheid volgens de mevrouw van de GGD die mijn man belde voor het BCO.
Dan heeft je man nogal pech gehad dat hij bij de uitzonderingen zat. hoop dat hij er niet teveel last van heeft gehad.
Op welke manier ben je getest en weet je ook naar welke antistoffen er zijn gekeken?

quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 15:22 schreef ivy_ het volgende:

[..]

Volgens de mevrouw van de GGD, die ik aan de telefoon had. Was de immuniteit maar 8 weken na een besmetting met Corona. .
Ik heb het idee dat de GGD dat roept zodat mensen zichzelf niet veilig wanen en daardoor onnodig risico nemen. Daar valt wel wat voor te zeggen want je kan het virus nog steeds verspreiden via bijvoorbeeld lichaamscontact of als je pech hebt nogmaals ziek worden wanneer je bij de kleine groep zit waarbij de immuniteit niet optimaal is.

Gelukkig zegt wetenschappelijk onderzoek iets anders want als een doorgemaakte coronabesmetting je maar een paar weken beschermd is vaccineren ook nutteloos want het enige dat een vaccin doet is je lichaam laten denken dat er een virus is zodat je antistoffen gaat aanmaken ter bescherming.

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 31-01-2021 16:15:59 ]
pi_197747098
Gecondoleerd Tink. Lastige keuze.

Mijn moeder is blijven logeren vannacht. Hebben gister spelletjes gedaan en wie is de mol gekeken.

Ik was kleding op 40, zoek licht en gekleurd uit. Als ik genoeg zwart heb doe ik dat apart met Robijn voor zwart.. dat ruikt zooooo lekker.

Verder handdoeken, beddengoed, theedoeken, schoonmaakdoekjes, sokken en onderbroeken op 60. Soms een handdoeken was op 90. Regelmatig een lege trommel met 2 Vaatwasblokjes op 90.

Ben bang dat de wasmachine aan zijn einde is. Met afpompen maakt ie soms onwijs herrie. Als ik dan de sstekker een half uurtje uit laat is het probleem weer over en draait ie als een zonnetje. Hij geeft ook geen foutmelding als ik me uitlees.

Van de week lag er een onderdeel los in de droger. Gelukkig nog garantie, maar ze komen pas de 9e.
De droger doet het wel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197748813
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 15:03 schreef Tink89 het volgende:
Hoezo kan roze en zwart niet samen? Ik doe al m'n hele leven niet anders en is nog nooit mis gegaan...

En balen joh, iets permanentere verf geen optie?
Mijn roze trui was daarna nou ja iets van mislukt paars. Zag er niet meer uit.
pi_197749490
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 16:05 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dan heeft je man nogal pech gehad dat hij bij de uitzonderingen zat. hoop dat hij er niet teveel last van heeft gehad.
Op welke manier ben je getest en weet je ook naar welke antistoffen er zijn gekeken?
[..]

Ik heb het idee dat de GGD dat roept zodat mensen zichzelf niet veilig wanen en daardoor onnodig risico nemen. Daar valt wel wat voor te zeggen want je kan het virus nog steeds verspreiden via bijvoorbeeld lichaamscontact of als je pech hebt nogmaals ziek worden wanneer je bij de kleine groep zit waarbij de immuniteit niet optimaal is.

Gelukkig zegt wetenschappelijk onderzoek iets anders want als een doorgemaakte coronabesmetting je maar een paar weken beschermd is vaccineren ook nutteloos want het enige dat een vaccin doet is je lichaam laten denken dat er een virus is zodat je antistoffen gaat aanmaken ter bescherming.
Ik was ingelogd met mijn Santa kloon... Hij had heel milde klachten, vermoedelijk even wat verhoging. Hij liet zich testen naar aanleiding van een hoestbui van een halfuur.

Ik geef plasma bij Sanquin en na mijn besmetting heb ik ook antistoffen gedoneerd (of dat geprobeerd in ieder geval) en toen bleek dat er geen antistoffen meer waren. Ik ben trouwens niet nog een keer ziek geworden toen mijn man weer positief was.
pi_197749557
Oh en wat betreft wassen: handdoeken en beddengoed gaat op 60 graden, de andere kleding gaat op 40, als ik niet oplet en het standaardprogramma selecteer, of 20 graden. Witte was houd ik apart, maar mijn man doet daar niet altijd aan. Het gaat meestal goed. Eens in de drie maanden draai ik een was op 90 graden. Ik zie nu dat ik dat eigenlijk met een vaatwastabletje moet doen?
  zondag 31 januari 2021 @ 18:27:50 #222
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197749707
Ik heb laatst ook een zwart item gehad wat verkleurd heeft. Mijn bh is nu grijspaars en de randen van mijn witte hemd zijn grijs.
Moet een panty zijn geweest. Iets anders zwarts zat er niet bij volgens mij.
pi_197749771
pi_197749978
Basisscholen en kinderopvang gaan echt 8 februari weer open dus. Ik heb er gemengde gevoelens bij, enerzijds blij dat ze weer kunnen, anderzijds kwamen er de laatste weken meerdere berichten over besmettingen op de school van de oudste binnen. Ik voel me er niet helemaal gerust op.
  zondag 31 januari 2021 @ 18:58:57 #225
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197750349
Ik vind het ook dubbel, maar ik ben vooral opgelucht als ik eerlijk ben. Prul mist het ontzettend en ik kan nu wat makkelijker m'n rust pakken op de twee dagen dat ze daar is.
pi_197750698
Hier ook gemengde gevoelens. Ook nu ik lees dat bij een besmetting de hele klas 5 dagen in quarantaine moet en dan testen of dus 10 dagen quarantaine.
Het voelt een beetje alsof ik mijn kinderen nu bewust aan extra risico moet gaan blootstellen terwijl we zelf juist nauwelijks ergens komen.
Zeker aangezien ik weet dat niet alle ouders en/van kinderen uit de klas de maatregelen even serieus nemen.
  zondag 31 januari 2021 @ 19:25:24 #227
298315 SacreCoeur
pi_197750812
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 19:18 schreef Roosje84 het volgende:
Ook nu ik lees dat bij een besmetting de hele klas 5 dagen in quarantaine moet en dan testen of dus 10 dagen quarantaine.

Waar lees je dat? ik wil dat ook even nalezen.
Weet niet vanaf welke leeftijd ze willen testen, ik zou daar namelijk niet zo om staan te springen.

Ben echt blij dat ik nog geen basisschoolkind heb, denk ook dat er best nog wat mensen zullen zijn die hun kinderen thuis gaan houden. Hoe ziet dat er voor die kinderen uit? blijven ze ook online aanbieden? Ik zou echt met zoveel vragen zitten. Juist omdat er zoveel om te doen is, lijkt het nu alsof ze (weer) handelen uit druk van buiten. We zitten wat besmettingen betreft (nog) niet waar ze willen, waarom zou je dan de scholen weer openen? is het dan niet al een verkeerde beslissing geweest om ze te sluiten?
pi_197750906
Testen voor kinderen gaat niet met een stokje toch? Ik had gezien dat het een sabbelwatje is, dus dan is het een stuk minder eng/pijnlijk.

Ik ben alleen maar blij, hup weer naar school! *O* *O* *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_197750971

Dit zei mijn 11-jarige..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 31 januari 2021 @ 19:37:14 #230
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197750986
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 19:30 schreef SaskiaR het volgende:
Testen voor kinderen gaat niet met een stokje toch? Ik had gezien dat het een sabbelwatje is, dus dan is het een stuk minder eng/pijnlijk.

Ik ben alleen maar blij, hup weer naar school! *O* *O* *O* *O*
Volgens mij wel gewoon met neusswab.

Dat ze in Japan? anaal testen, is dat echt?
pi_197751010
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 19:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Volgens mij wel gewoon met neusswab.

Dat ze in Japan? anaal testen, is dat echt?
Ik vond die stok in m'n neus dusdanig pijnlijk dat ik bijna juich voor een analswab :')
  zondag 31 januari 2021 @ 19:41:10 #232
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197751051
quote:
81s.gif Op zondag 31 januari 2021 19:38 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik vond die stok in m'n neus dusdanig pijnlijk dat ik bijna juich voor een analswab :')
Ik heb ook gelezen over gorgel tests. En in A’dam nu een blaastest?
Alles om maar die stok uit je neus/keel te houden!
pi_197751055
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 19:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb ook gelezen over gorgel tests. En in A’dam nu een blaastest?
Alles om maar die stok uit je neus/keel te houden!
Ik vind alles prima, maar geen neusswab meer bitte ;(
pi_197751178
Ik heb dat neus testen een paar keer gedaan zonder probleem. Misschien ligt het aan wie het afneemt? Of is t ene stokje dunner dan de ander?
Mijn kinderen ook geen probleem met de neus test.

Blij voor jullie dat scholen weer opengaan!!
Met een meidenkwartet
  zondag 31 januari 2021 @ 19:49:47 #235
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197751226
Ik sta als leerkracht ook niet bepaald te juichen. Fijn voor de kinderen hoor. Maar voor mezelf toch weer spannend. Ik ga dus wel weer afbakenen dat ze in ieder geval 1,5 meter van mij houden.
pi_197751433
Ik vond het ook echt pijnlijk die neus test.
pi_197751489
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 19:49 schreef amaranta het volgende:
Ik sta als leerkracht ook niet bepaald te juichen. Fijn voor de kinderen hoor. Maar voor mezelf toch weer spannend. Ik ga dus wel weer afbakenen dat ze in ieder geval 1,5 meter van mij houden.
Ja! En ramen open!

Mijn kinderen gaan naar school met dekens. En alle andere maatregelen hier. Succes hoor voor de leerkrachten. Het is allemaal nogal wat.
Met een meidenkwartet
  zondag 31 januari 2021 @ 20:09:09 #238
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197751643
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 20:02 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ja! En ramen open!

Mijn kinderen gaan naar school met dekens. En alle andere maatregelen hier. Succes hoor voor de leerkrachten. Het is allemaal nogal wat.
Ja, die staan (stonden) altijd open als de kinderen er zijn.

Worden ze in Spanje bij binnenkomst nog steeds getemperatuurd?
pi_197751802
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 19:25 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Waar lees je dat? ik wil dat ook even nalezen.
Weet niet vanaf welke leeftijd ze willen testen, ik zou daar namelijk niet zo om staan te springen.

Ben echt blij dat ik nog geen basisschoolkind heb, denk ook dat er best nog wat mensen zullen zijn die hun kinderen thuis gaan houden. Hoe ziet dat er voor die kinderen uit? blijven ze ook online aanbieden? Ik zou echt met zoveel vragen zitten. Juist omdat er zoveel om te doen is, lijkt het nu alsof ze (weer) handelen uit druk van buiten. We zitten wat besmettingen betreft (nog) niet waar ze willen, waarom zou je dan de scholen weer openen? is het dan niet al een verkeerde beslissing geweest om ze te sluiten?
Het staat in een van de bron- & contactonderzoek protocollen, welke weet ik zo even niet meer.

Overigens is tot 6 met een sabbelwatje maar is de rest toch echt na 5 dagen met de neusswab(de diepe) variant omdat dat de enige is waarmee je na 5 dagen al kan testen. Dus dat is ook één van de redenen dat ik er niet heel blij van wordt. Op deze manier wordt het testen bij kinderen ook haast verplicht.

Alles het met een blaastest zou kunnen dan heb ik er een stuk minder problemen mee.

[ Bericht 3% gewijzigd door Roosje84 op 31-01-2021 20:24:13 ]
pi_197751825

[ Bericht 100% gewijzigd door Roosje84 op 31-01-2021 20:23:34 ]
pi_197751921
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 20:09 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja, die staan (stonden) altijd open als de kinderen er zijn.

Worden ze in Spanje bij binnenkomst nog steeds getemperatuurd?
Jazeker

En groepen mogen niet mengen. Anderhalve meter afstand ook tussen leerlingen vanaf groep 5, mondkapjes heel de dag en nog veel meer.
Met een meidenkwartet
  zondag 31 januari 2021 @ 20:51:18 #242
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197752468
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 20:22 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Jazeker

En groepen mogen niet mengen. Anderhalve meter afstand ook tussen leerlingen vanaf groep 5, mondkapjes heel de dag en nog veel meer.
Ja, er wordt veel gevraagd van de kinderen daar.
pi_197752486
Ik ben zo blij dat de scholen weer opengaan.
En ook dat jonge (basisschool) kinderen geen mondkapje op hoeven. Dat lijkt me echt erg heftig.
  zondag 31 januari 2021 @ 20:59:27 #244
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197752665
Ik vond de test echt een eitje. Heb het niet eens gevoeld. Dus blijkbaar verschilt het per persoon en per testafnemer ofzo?

En ik vind het ook heftig wel hoor, want ik heb ergens nog liever 'thuis is thuis' dan 'ja je mag morgen naar de kindjes, lekker slapen schat' en dan de volgende ochtend toch weer 10 dagen niet... Mijn dochter mist de kindjes en de dieren en ik ben zwanger en ziek, maar het liefst hield ik haar thuis. Maar dat lost niet op dat ze het zo mist en dat ze daar zo veel leuke dingen doen die mij en de noodoppas opa en oma echt niet altijd lukken thuis nu. Verven bijvoorbeeld en samen met andere kindjes om en om iets doen... Sociaal is dit wel beter, maar ik hoop wel echt dat ik haar niet al heel snel teleur hoef te stellen
pi_197752784
Ik vind het fijn dat de jongste weer naar school kan, dat is denk ik qua sociaal en emotioneel echt beter voor haar. Maar ik vind het ook wel dubbel.
En dat als er 1 kind positief test de hele klas 5 dagen in quarantaine... je hebt vast in elke klas ook wel ouders die het allemaal niet zo nauw nemen...
Maar goed, we moeten maar zien hoe het gaat. Hopelijk gaat het gewoon goed allemaal zonder al teveel onderbrekingen.
Ik hoop vooral dat het na de zomer weer wat normaler wordt, als mijn jongste niet fysiek op school zou kunnen starten in de brugklas dan weet ik het niet zo goed... maar dat duurt nog heeeeeel lang en wie weet hoe de vlag er dan bij hangt...
pi_197753297
Bram was helemaal in paniek bij het testen. Dat doe ik m echt niet meer aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197753392
Ik heb er ook een gemengd gevoel bij. Onze bubbel klapt nu waardoor ik toch met nog meer voorzichtigheid mijn moeder zal bezoeken.

Ik ben er ook bang voor dat het nu heel onrustig wordt met steeds korte sluitingen of klassen in quarantaine.

Ik denk niet dat ik mijn kinderen zal laten testen dan maar 10 dagen thuis. Ik ben 3x getest en die vond ik enorm meevallen maar mijn vriendin vond het 3x vreselijk en die heeft een hoge pijngrens. B vindt dokters sowieso niet leuk. Hij is net voor zijn 4e geopereerd aan een liesbreuk en dat is wel een traumatje. Ook bloedprikken recent was vreselijk.

Wel benieuwd of de school van B weer tijdelijk overgaat op continurooster.
pi_197753419
Die neusswab maakt me niks uit. Maar die in de keel. Bluh..
Ik red me prima thuis met de jongste, maar voor het sociale is school ook wel fijn. Helemaal nu zijn beste vriend echt afhaakt en samenwerken niet eens meer gaat. Dan beter samen daar aan de slag.
Die test zien we dan wel weer. Er zijn nu 11 besmettingen in de stad, dus voor nu vind ik het wel best.

De oudste zal nog wel een poosje thuiszitten denk ik.

Gecondoleerd Tink.. Ik zou ook alleen de dienst doen. Bij de begrafenis van mijn schoonvader werd het nazitten (lunch) toch wel gezellig, ondanks dat iedereen oplette. Het was te makkelijk om even een hand om iemand heen te slaan. Dan liever de dienst meemaken en later eens op visite.
pi_197753938
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 18:18 schreef Cholula het volgende:

[..]

Ik was ingelogd met mijn Santa kloon... Hij had heel milde klachten, vermoedelijk even wat verhoging. Hij liet zich testen naar aanleiding van een hoestbui van een halfuur.

Ik geef plasma bij Sanquin en na mijn besmetting heb ik ook antistoffen gedoneerd (of dat geprobeerd in ieder geval) en toen bleek dat er geen antistoffen meer waren. Ik ben trouwens niet nog een keer ziek geworden toen mijn man weer positief was.
Ah dan ben jij bij Sanquin een van de uitzonderingen. Apart dan wel dat zowel je man als jij niet voldoende antistoffen hebben aangemaakt.

Vroeg het me af omdat een kennis op FB heel stellig beweerde dat ze een paar weken later geen antistoffen meer had (en daarbij een heel anti-vax verhaal) wat vervolgens een van haar collega's ontkrachte door te vertellen dat ze geen antistoffentest had gehad maar een antigeentest, een sneltest dus, die haar werkgever had verplicht om weer aan het werk te mogen.

Ik vind het iig wel geruststellend dat bij de meeste mensen maanden later nog antistoffen te vinden zijn want dan is er echt licht aan het einde van de tunnel.

Wat ik van de opening van opvang en scholen moet denken weet ik ook niet zo goed. L mist de peuterspeelzaal zeker maar "vakantie" is ook leuk. Hij reageert gelukkig niet anders op een plotselinge sluiting dan op een gewone vakantie en ik ben thuis dus geen opvangprobleem.
Wat ik me wel afvraag, BSO blijft dicht maar hoe gaan ze dat regelen met de cruciale beroepen? Blijft de noodopvang dan wel open voor die kinderen ondanks dat daar extra contacten zijn die voor verspreiding kunnen zorgen? Ben benieuwd hoe ze dat allemaal geen regelen, voor die groep lijkt het me ook extra lastig als de hele klas 5 a 10 dagen in quarantaine moet.
pi_197754345
Ik begrijp heel goed alle mitsen en maren, maar denk nu alleen maar heel egoïstisch YESSSSSS DE SCHOLEN GAAN OPEN *O*

Maar ik laat m'n kinderen dan weer niet testen met zo'n neus-swab, daar deed de eerste keer dat ik getest werd zo enorm veel pijn, dat doe ik ze niet aan. Dan maar 10 dagen quarantaine als het moet.
pi_197754416
Ik vind het ook dubbel. Sociaal gezien is het heel goed voor mijn kind, hij mist nu echt wat. Maar wat anderen doen heb je niet in de hand; zijn juffen nemen het niet zo nauw met maatregelen.
Voor de kinderen in mijn klas (én hun ouders) ben ik blij, maar ik vind het voor mezelf spannend. Vooral omdat ik weet dat mijn collega's ook minder strikt zijn dan ik.
Ik denk dat we komend weekend maar weer een deur of tuin bezoekje doen bij onze ouders en er dan weer een poos niet komen. Helaas.
pi_197754626
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 22:25 schreef Hupje het volgende:
Ik vind het ook dubbel. Sociaal gezien is het heel goed voor mijn kind, hij mist nu echt wat. Maar wat anderen doen heb je niet in de hand; zijn juffen nemen het niet zo nauw met maatregelen.
Voor de kinderen in mijn klas (én hun ouders) ben ik blij, maar ik vind het voor mezelf spannend. Vooral omdat ik weet dat mijn collega's ook minder strikt zijn dan ik.
Ik denk dat we komend weekend maar weer een deur of tuin bezoekje doen bij onze ouders en er dan weer een poos niet komen. Helaas.
Zouden juffen en meesters niet strikter worden met de regels nu er een quarantaine boven het hoofd hangt waardoor ze alles weer moeten omgooien naar thuisonderwijs?
pi_197754646
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 22:00 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ah dan ben jij bij Sanquin een van de uitzonderingen. Apart dan wel dat zowel je man als jij niet voldoende antistoffen hebben aangemaakt.

Vroeg het me af omdat een kennis op FB heel stellig beweerde dat ze een paar weken later geen antistoffen meer had (en daarbij een heel anti-vax verhaal) wat vervolgens een van haar collega's ontkrachte door te vertellen dat ze geen antistoffentest had gehad maar een antigeentest, een sneltest dus, die haar werkgever had verplicht om weer aan het werk te mogen.

Ik vind het iig wel geruststellend dat bij de meeste mensen maanden later nog antistoffen te vinden zijn want dan is er echt licht aan het einde van de tunnel.

Wat ik van de opening van opvang en scholen moet denken weet ik ook niet zo goed. L mist de peuterspeelzaal zeker maar "vakantie" is ook leuk. Hij reageert gelukkig niet anders op een plotselinge sluiting dan op een gewone vakantie en ik ben thuis dus geen opvangprobleem.
Wat ik me wel afvraag, BSO blijft dicht maar hoe gaan ze dat regelen met de cruciale beroepen? Blijft de noodopvang dan wel open voor die kinderen ondanks dat daar extra contacten zijn die voor verspreiding kunnen zorgen? Ben benieuwd hoe ze dat allemaal geen regelen, voor die groep lijkt het me ook extra lastig als de hele klas 5 a 10 dagen in quarantaine moet.
Ik denk dat de tweede keer bij mijn man zo mild was omdat je lichaam toch reageert op wat het eerder heeft doorgemaakt. Ik ben geen expert, maar zo werkt een vaccin toch ook? Misschien heb je niet zoveel antistoffen nodig?
pi_197754737
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 22:37 schreef Elleska het volgende:

[..]

Zouden juffen en meesters niet strikter worden met de regels nu er een quarantaine boven het hoofd hangt waardoor ze alles weer moeten omgooien naar thuisonderwijs?
Ik hoop het. Maar ik vrees er voor.
De juffen van mijn kind zaten samen in een auto om iets langs te brengen deze thuisperiode :')
pi_197754955
Ik snap de maatschappelijke druk om de scholen weer open te doen echt, oprecht!

Maar men, wat vind ik het spannend. Ik vind het verhaal nog lang niet waterdicht en Slob heeft op niet één vraag echt goed en duidelijk antwoord gegeven. Het is zooo vaag. Tot nu toe had ik een keuze in mijn contacten en mijn risico's. Nu heb ik er geen controle meer over.

Mijn man en ik zien in totaal 380 leerlingen in een week... Mijn schoonouders in een risicogroep passen op M... Die quarantaine is leuk, maar als het eenmaal in een school is, is het niet zomaar te stoppen. Het gaat dan gewoon voor sommige mensen (oudere lkr, opa's oma's) fataal worden.

'Maar de zorg kan het aan...' :')
  zondag 31 januari 2021 @ 23:00:48 #256
298315 SacreCoeur
pi_197755029
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 22:37 schreef Elleska het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ken er eentje en dat is een wappie geworden.
Draagt ook demonstratief geen mondkapje in de supermarkt enzo.
  zondag 31 januari 2021 @ 23:23:36 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197755495
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 23:00 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ken er eentje en dat is een wappie geworden.
Draagt ook demonstratief geen mondkapje in de supermarkt enzo.
die ene is natuurlijk niet meteen representatief voor alle juffen en meesters...
in de haak.
pi_197756203
Ik vind wappie trouwens wel echt een geweldig woord! Simpel maar perfect passend!
  maandag 1 februari 2021 @ 00:42:01 #259
298315 SacreCoeur
pi_197756410
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 23:23 schreef trui het volgende:

[..]

die ene is natuurlijk niet meteen representatief voor alle juffen en meesters...
Dat zeg ik ook niet, maar ze is vast en zeker niet de enige.
pi_197757345
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 22:38 schreef Cholula het volgende:

[..]

Ik denk dat de tweede keer bij mijn man zo mild was omdat je lichaam toch reageert op wat het eerder heeft doorgemaakt. Ik ben geen expert, maar zo werkt een vaccin toch ook? Misschien heb je niet zoveel antistoffen nodig?
Ik ben ook geen expert, maar dit klinkt als een perfect werkend immuunsysteem
  maandag 1 februari 2021 @ 08:14:20 #261
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197757499
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 23:23 schreef trui het volgende:

[..]

Oooh, en ik wilde net komen toegeven dat wij met de collega's om de beurt de deurklinken likken van de leslokalen. En zonder mondkapje elke vrijdag borrelen incl polonaise.
Maar sshhhttt niet verder vertellen.
pi_197757617
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 08:14 schreef amaranta het volgende:

[..]

Oooh, en ik wilde net komen toegeven dat wij met de collega's om de beurt de deurklinken likken van de leslokalen. En zonder mondkapje elke vrijdag borrelen incl polonaise.
Ik wil bij jullie werken!

Ik ben blij voor B en Juul en ik ben ook blij voor onszelf, weer meer tijd een aandacht voor werk en daardoor op vrije momenten ook echt tijd voor elkaar in plaats toch nog even moeten werken.
Maar als ik de beweegredenen en uitleg lees, zitten we binnenkort gewoon weer in de volgende sluiting.

B is over 3 weekjes jarig en hij is door het dolle dat hij toch in de klas kan trakteren. Dus duimen voor hem dat het echt kan.
pi_197757684
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 18:06 schreef littledrummergirl het volgende:
Voor degenen die net als wij nog een tuin aan te leggen hebben, goeie deal van intratuin/wnf. 9 inheemse struiken en bomen voor 35¤ O+ *O*

https://www.intratuin.nl/bosjehierbosjedaar

Bomen, insecten, vogels, schaduw O+ *O*
Nog bedankt voor deze tip! We hadden nog een Intratuin cadeaukaart liggen, dus nu hebben we straks 9 bomen en struiken voor ¤5 *O*
pi_197757779
Tuin! Ja, leuk, ik ga weer eens kijken naar planten. Langzaamaan verdwijnt alles wat de vorige bewoonster heeft laten planten. Het gaat dood of is lelijk.

Wat goed Luna, ik zag het ook en ben meteen gaan kijken. Goede tip. Voor ons te groot helaas. Benieuwd hoe het eruit gaat zien.
pi_197757788
Dat komt net te vroeg voor ons. De tuin staat onderaan het prioriteitenlijstje
pi_197757917
quote:

[..]

:D

Het is glad hier, ik zou vanmorgen mijn auto wegbrengen voor apk, maar ik heb het verzet en was niet de enige...
pi_197757949
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 08:52 schreef F_r het volgende:
Dat komt net te vroeg voor ons. De tuin staat onderaan het prioriteitenlijstje
Bij ons ook..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_197758187
Ik zie alleen maar meer problemen met het openen van de scholen om heel eerlijk te zijn. Ik snap de druk om ze te openen, maar ik zie het gebeuren dat nu vol continue klassen naar huis moeten door een besmetting en dan zitten hele gezinnen dus steeds in quarentine.
pi_197758194
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 08:32 schreef exode het volgende:

[..]

Ik wil bij jullie werken!

Ik ben blij voor B en Juul en ik ben ook blij voor onszelf, weer meer tijd een aandacht voor werk en daardoor op vrije momenten ook echt tijd voor elkaar in plaats toch nog even moeten werken.
Maar als ik de beweegredenen en uitleg lees, zitten we binnenkort gewoon weer in de volgende sluiting.

B is over 3 weekjes jarig en hij is door het dolle dat hij toch in de klas kan trakteren. Dus duimen voor hem dat het echt kan.
Wij wonen in een dorp, traktaties worden langs de deur gebracht nu.
  maandag 1 februari 2021 @ 09:49:01 #270
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197758250
quote:

[..]

:D dus toch...!
in de haak.
  maandag 1 februari 2021 @ 09:50:00 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197758264
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:10 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind wappie trouwens wel echt een geweldig woord! Simpel maar perfect passend!
wel een beetje beangstigend dat er zo veel van lijken te zijn.
in de haak.
pi_197758274
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij wonen in een dorp, traktaties worden langs de deur gebracht nu.
Hier grotendeels ook, dat wilden wij ook gaan doen, maar B is helemaal happy dat het in de klas kan. Dat was het eerste wat hij riep toen we vertelden dat de scholen weer open gaan.
Voordeel is wel dat normaal gesproken veel mensen op vakantie zijn tijdens zijn verjaardag en dit jaar niet. Dus kom maar door met de drive tru verjaardag.
pi_197758280
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:50 schreef trui het volgende:

[..]

wel een beetje beangstigend dat er zo veel van lijken te zijn.
En ook van mensen van wie je het in eerste instantie niet verwacht
  maandag 1 februari 2021 @ 09:53:25 #274
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197758298
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:51 schreef F_r het volgende:

[..]

En ook van mensen van wie je het in eerste instantie niet verwacht
ja ik blijf me verbazen...
in de haak.
pi_197758299
Wij krijgen donderdag de sleutel. Dit weekend mochten we alvast het pvc neerleggen scheelt weer veel tijd
  maandag 1 februari 2021 @ 09:54:16 #276
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197758307
Ik kan niet meer vinden wie het precies zei, maar even terugkomende op het immuun-na-besmetting-verhaal: dat je antistoffen opbouwt snap ik ook, het ging me vooral om de 'twee weken' die werden genoemd.. waar die vandaan komen. Ik blijf het opmerkelijk vinden dat de GGD dat tegen iedereen zegt terwijl het RIVM roept dat er 'nog niet genoeg over bekend is'.

Wat de scholen betreft: ik ben enorm blij. En dat gaat niet over mij of mijn kind, maar om de enorme aantallen kinderen die op school veiliger zijn dan thuis.
  maandag 1 februari 2021 @ 09:59:15 #277
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197758349
Overigens heb ik afgelopen weekend vaccinatie deel 1 mogen krijgen. Zere bovenarm, maar ondanks alle goedbedoelde waarschuwende filmpjes op fb :') leef ik nog! *O*
pi_197758365
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:59 schreef Nanukerst het volgende:
Overigens heb ik afgelopen weekend vaccinatie deel 1 mogen krijgen. Zere bovenarm, maar ondanks alle goedbedoelde waarschuwende filmpjes op fb :') leef ik nog! *O*
Hoe is je internet ontvangst nu?
pi_197758420
Geen raar dier geworden?
  maandag 1 februari 2021 @ 10:12:01 #280
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197758504
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:00 schreef exode het volgende:

[..]

Hoe is je internet ontvangst nu?
😂
pi_197758512
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:54 schreef Nanukerst het volgende:
Ik kan niet meer vinden wie het precies zei, maar even terugkomende op het immuun-na-besmetting-verhaal: dat je antistoffen opbouwt snap ik ook, het ging me vooral om de 'twee weken' die werden genoemd.. waar die vandaan komen. Ik blijf het opmerkelijk vinden dat de GGD dat tegen iedereen zegt terwijl het RIVM roept dat er 'nog niet genoeg over bekend is'.

Wat de scholen betreft: ik ben enorm blij. En dat gaat niet over mij of mijn kind, maar om de enorme aantallen kinderen die op school veiliger zijn dan thuis.
Met dat laatste eens. Voor de kinderen die sociaal/psychologisch gezien thuis onveiliger zijn dan op school, is dit geweldig nieuws.
Corona is klote, maar er is nog zoveel meer wat er speelt. :)
pi_197758519
Ik zie overal mensen roepen 'achterstand dit, verloren generatie' bla bla. Maar besef, een achterstand is er alleen als je uitgaat van een gemiddelde. En als je dat gemiddelde nou los laat dan zakt gewoon de gehele groep in niveau en is dat het nieuwe gemiddelde. Nou werkt de school van de jongens altijd al vanuit dat idee. Het gaat niet om hoe goed de groep is maar het gaat erom dat jij, als individueel, leerwinst boekt. En die leerwinst kan boven of onder verwachting zijn en daar moet je iets mee.

Waar ik me echt veel meer zorgen om maak is dat school zoveel meer is dan het leren van stof. School is sociaal, is vriendjes, is spelen, is leren met en van en door elkaar. En dat ligt nu stil. En je ziet gewoon kinderen daardoor wegkwijnen. Die redden het misschien wel makkelijk met het stof, maar mentaal gaat het niet. En dat zie ik om me heen met basisschoolkinderen maar nog veel meer zie ik het bij mijn mbo'ers. Alles is dicht, alles wat belangrijk voor ze is, is er niet of mag niet. We verwachten van ze dat ze hele dagen braaf achter een scherm zitten en doen wat we ze vragen. Alsof dat normaal gedrag is voor een puber.
Overigens zie ik het ook bij mijn ouders. Die leven de regels echt strikt na, maar hun wereld wordt zo erg klein. Die hadden dit weekend een nachtje mijn jongens en je zag ze gewoon opleven (opa, oma en de jongens).

Kijk, voor het virus is het allerbeste als we komende maanden allemaal thuis blijven, niemand zien, boodschappen thuis laten bezorgen en alleen gaan werken op locatie als dat echt niet anders kan. En dan vervolgens het vaccinatieprogramma zijn werk laten doen. De vraag is alleen wel hoeveel andere schade je daar mee gaat veroorzaken, economisch maar ook het mentale welzijn en de uitgestelde ziekenhuisbezoeken. Er moet een middenweg gevonden gaan worden en dat ze dan het basisonderwijs als eerste gaan proberen kan ik me wel voorstellen.

Overigens, die regel over quarantaine behoeft wat extra uitleg. Je kan immers een kind van 4 of 7 of 11 niet 5 dagen alleen op zijn kamer zetten, dus inderdaad, dan moet een heel gezin in quarantaine. Dat lijkt me niet heel praktisch zeg maar. En de bso blijft dicht, maar hoe gaat dat dan met de noodopvang? En is het wel zo handig om dit een week voor de vakantie te doen (zuid heeft vakantie over twee weken).. Hier thuis werd in ieder geval een gat in de lucht gesprongen want alles beter dan thuis en noodopvang.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197758582
Achterstanden zullen in de meeste gevallen meevallen ja. Daar maak ik mij niet zo druk om en dan is A. echt niet nummer 1 in de klas ofzo.
Samen komen we best een eind. Kijk je als ouder nergens naar om (die gevallen zijn er vast) en van die ‘kwijt geraakte kinderen’, ja, dan gaat het fout.

Verder is het voor pubers eveneens een bizarre tijd. Daar is al meer over geschreven en gezegd.
We zullen het over een paar jaar wel merken welke gevolgen het op de lange termijn heeft (gehad).

Ik mag verdorie wel hopen dat dit de laatste lockdown was. :')
pi_197758669
Ik help het je hopen maar ik vrees van niet :X

Zolang er mensen zijn die elke dag alle regels aan hun laars lappen en heel veel bezoek krijgen (onze buren, ik word er echt pissig om inmiddels) of mensen zijn die vinden dat je een verjaardag van een twee-jarige tweeling gewoon kunt vieren met meerdere mensen (mijn zwager en dan boos zijn dat we niet komen), gaat het vaccinatietempo het niet bijhouden, helaas.
  maandag 1 februari 2021 @ 10:27:00 #285
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197758681
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:13 schreef mefke79 het volgende:
Overigens, die regel over quarantaine behoeft wat extra uitleg. Je kan immers een kind van 4 of 7 of 11 niet 5 dagen alleen op zijn kamer zetten, dus inderdaad, dan moet een heel gezin in quarantaine. Dat lijkt me niet heel praktisch zeg maar. En de bso blijft dicht, maar hoe gaat dat dan met de noodopvang? En is het wel zo handig om dit een week voor de vakantie te doen (zuid heeft vakantie over twee weken).. Hier thuis werd in ieder geval een gat in de lucht gesprongen want alles beter dan thuis en noodopvang.
Je haalt volgens mij isolatie en thuisquarantaine door elkaar.
Isolatie = je afzonderen na een positieve test.
Quarantaine = thuis blijven als je in contact bent geweest met een positief getest persoon.

Je hoeft niet in quarantaine als je in contact ben geweest met iemand die in contact is geweest. Dat zou wellicht extra veilig zijn (en sommigen doen het vrijwillig) maar het is niet de regel.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197758683
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:13 schreef mefke79 het volgende:
En de bso blijft dicht, maar hoe gaat dat dan met de noodopvang?
BSO mag wel noodopvang bieden.
pi_197758705
Ik maak me ook totaal niet druk om achterstanden, B doet het enorm goed. Maar wat Mefke zegt, ik mis voor hem wel de zijtakken zeg maar, nu is het vrijwel alleen maar schrijven, lezen en sommen, begrijpelijk in groep 3 en nog meer erbij met thuisonderwijs zou wel echt een issue worden voor ons.

Ik snap heel goed dat ze de scholen opengooien met alle verschillende redenen.

En qua lockdowns, we zijn er echt nog lang niet, zeker niet als de vaccinatiegraad te laag blijft. Ik zie een zwart scenario van steeds korte lockdowns.
  maandag 1 februari 2021 @ 10:31:18 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197758739
Ik zou het een stuk logischer gevonden hebben om idd even door te bijten tot na de vakantieweek.

Kind is heel blij. Zelf betrapte ik me op de gedachte dat het nu met thuisonderwijs veel makkelijker is omdat ik hem dan niet steeds hoef te brengen en halen. :@
Brengen lukt nog wel, maar weer halen is lastiger op het moment dat ik aan het werk ben of moet. En als het zo druk blijft als de afgelopen twee weken...

Ik heb hem dus alvast maar gezegd zich in te stellen op veel terugfietsen. ;)
pi_197758781
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:31 schreef BE het volgende:
Ik zou het een stuk logischer gevonden hebben om idd even door te bijten tot na de vakantieweek.

Kind is heel blij. Zelf betrapte ik me op de gedachte dat het nu met thuisonderwijs veel makkelijker is omdat ik hem dan niet steeds hoef te brengen en halen. :@
Brengen lukt nog wel, maar weer halen is lastiger op het moment dat ik aan het werk ben of moet. En als het zo druk blijft als de afgelopen twee weken...

Ik heb hem dus alvast maar gezegd zich in te stellen op veel terugfietsen. ;)
Ik ervaar hetzelfde. :D Er zitten wel voordelen aan geen school.
Na de nachtdienst kan ik al gauw 45 min. langer slapen en hoef ik niet perse te douchen etc.
Qua ritme gaat het best lekker. :+
pi_197758801
Gisteren ook een leuke discussie met een vriendin van mijn vriendin gehad (ze waren aan het bellen). Die werkt bij dezelfde werkgever als ik. Wij hebben de strikte regel dat je thuis moet werken tenzij het niet anders kan. Daarbij zijn 3 gradaties: Je functie kan niet thuis uitgevoerd worden, je kan niet thuiswerken vanwege geen thuiswerkplek mogelijk of 10 kinderen in je huis of het is voor je geestelijke gesteldheid niet goed om thuis te werken.

Alle 3 de gradaties worden beoordeeld door je manager. Wij hebben een reserveringssysteem om een werkplek te reserveren, daar kan je alleen in als je manager toegang voor je heeft aangevraagd. De bezetting op kantoor is maximaal 10%, dan gaat het systeem dicht.

Zij vindt dat we er veel te makkelijk mee omgaan want 2 collega's van haar gaan elke week naar kantoor terwijl dat niet hoeft. Het beleid is niet goed volgens haar. Uhm....nou het beleid wel, haar manager is blijkbaar veel te soepel en haar collega's vinden zich enorm belangrijk.
Ik snap echt niet dat je dan een bedrijf de schuld geeft. Ze denkt er nu zelf ook over om vaker te gaan want ze controleren toch niet...echt ik werd best boos.
  maandag 1 februari 2021 @ 10:34:52 #291
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197758803
quote:
Ik begreep dat dat door de vakantiespreiding niet zo logisch is als het lijkt, dan loopt het alsnog niet overal gelijk. En qua voordelen voor veel kinderen van weer naar school gaan: die starten gewoon maandag vast. Idem voor ouders die compleet overlopen.

@vencodark dat zou voor mij echt heel makkelijk op te lossen zijn, ik breng probleemloos een kind ergens heen zonder gedoucht te hebben. Maar ik weet dat dat niet voor iedereen zo werkt :P. En in jouw geval na een nacht snap ik wel heel goed dat moeten wegbrengen onhandig is. Zou er op termijn een deal te maken zijn met een klasgenoot in de buurt of zo?
pi_197758825
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:34 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik begreep dat dat door de vakantiespreiding niet zo logisch is als het lijkt, dan loopt het alsnog niet overal gelijk. En qua voordelen voor veel kinderen van weer naar school gaan: die starten gewoon maandag vast. Idem voor ouders die compleet overlopen.

@:vencodark dat zou voor mij echt heel makkelijk op te lossen zijn, ik breng probleemloos een kind ergens heen zonder gedoucht te hebben. Maar ik weet dat dat niet voor iedereen zo werkt :P. En in jouw geval na een nacht snap ik wel heel goed dat moeten wegbrengen onhandig is. Zou er op termijn een deal te maken zijn met een klasgenoot in de buurt of zo?
Ligt eraan. Als ik na het wegbrengen gelijk naar huis kan, is ongedoucht niet erg.
Wel als ik daarna boodschappen ga halen. ;)
En ik kom de ochtend dan beter door na een douche.
  maandag 1 februari 2021 @ 10:40:38 #293
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197758865
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:34 schreef exode het volgende:
Alle 3 de gradaties worden beoordeeld door je manager. Wij hebben een reserveringssysteem om een werkplek te reserveren, daar kan je alleen in als je manager toegang voor je heeft aangevraagd. De bezetting op kantoor is maximaal 10%, dan gaat het systeem dicht.

Dat vind ik dus echt apart. om een manager als soort poortwachter te hebben.
.
pi_197758882
quote:
17s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:40 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Dat vind ik dus echt apart. om een manager als soort poortwachter te hebben.
.
Nou de manager moet het aanvragen bij HR en die doen de definitieve beoordeling. Je moet het dus wel onderbouwen. De eerste gradatie is bedrijfsbreed vastgesteld dat mag een manager niet doen. Die mogen altijd op kantoor komen (of de weg op zoals onze monteurs)

Ik zou ook niet weten wie het anders moet doen? We hebben 8000 medewerkers, wie beter dan een manager kan beoordelen of een medewerker voor zijn eigen wellbeing op kantoor moet zijn.
pi_197758891
quote:
Dan zou het bij ons nog 3 weken langer duren voordat de kinderen weer naar school mogen.
Daarna komt vrij met Pasen, daarna weer een vakantie. Als die paar weken de moeite niet is kan je het eindeloos uitstellen.
  maandag 1 februari 2021 @ 10:43:46 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197758906
:o Dat wist ik niet.

quote:

[..]

Eens hoor, en voor O is het gewoon heel fijn. Lekker weer even rennen op het plein met zijn vrienden. :Y

De oudste doet veel meer samen met school en klasgenoten. Bijna elk uur online les en online groepsopdrachten dus dat voelt veel minder geïsoleerd.
  maandag 1 februari 2021 @ 10:44:40 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197758917
quote:

[..]

@:vencodark dat zou voor mij echt heel makkelijk op te lossen zijn, ik breng probleemloos een kind ergens heen zonder gedoucht te hebben. Maar ik weet dat dat niet voor iedereen zo werkt :P. En in jouw geval na een nacht snap ik wel heel goed dat moeten wegbrengen onhandig is. Zou er op termijn een deal te maken zijn met een klasgenoot in de buurt of zo?
Die ongelijkheid door vakantiespreiding kunnen ze dan weer oplossen door de sluiting tot 1 maart te verlengen.

Maar goed, gaan ze helaas niet doen.

Ik zou het vooral fijn vinden als we individueel de mogelijkheid hadden het onderwijs op afstand te verlengen tot de vakantie, maar ook dat zal wel geen optie zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197758963
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:27 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Je haalt volgens mij isolatie en thuisquarantaine door elkaar.
Isolatie = je afzonderen na een positieve test.
Quarantaine = thuis blijven als je in contact bent geweest met een positief getest persoon.

Je hoeft niet in quarantaine als je in contact ben geweest met iemand die in contact is geweest. Dat zou wellicht extra veilig zijn (en sommigen doen het vrijwillig) maar het is niet de regel.
Ah ja, klopt. Maar stel, kind a test positief in zo'n klas. Klas moet naar huis. En dan? Als de kinderen vervolgens niet binnen blijven dan heeft het geen zin dat de klas thuis is, toch? Zou je dan zover mogen gaan dat alleen het kind thuis blijft in quarantaine? Even voor mezelf gedacht, ik zou ook thuisblijven en afwachten of kind ziek wordt/negatief test, dat is een kleine moeite. Tot het dus om de haverklap is of je gewoon moet werken in de zorg oid.

Nou ja, we zien wel. Ik denk dat ik als docent ook zou gaan kiezen voor lesgeven met mondkapje. Leuk? Nee. Praktisch? Nee, ook niet altijd. Maar wel een extra barrière, alle kleine beetjes helpen. Al doe je het maar alleen met verplaatsen binnen school.
pi_197758983
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zou het vooral fijn vinden als we individueel de mogelijkheid hadden het onderwijs op afstand te verlengen tot de vakantie, maar ook dat zal wel geen optie zijn.
Die vrijheid zal er vast zijn, om je kinderen thuis te houden. Maar echt, gun de leerkrachten aub ook tijd. Die moeten nu een klas gaan opstarten waarin kinderen elkaar weken niet gezien hebben. Dat doet iets met een groep, dus die hebben naast de stof, hun handen weer vol aan de kinderen. Dan mag je niet verwachten dat ze ook nog even het online erbij doen.
  maandag 1 februari 2021 @ 10:53:36 #300
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197759039
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:48 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Ah ja, klopt. Maar stel, kind a test positief in zo'n klas. Klas moet naar huis. En dan? Als de kinderen vervolgens niet binnen blijven dan heeft het geen zin dat de klas thuis is, toch? Zou je dan zover mogen gaan dat alleen het kind thuis blijft in quarantaine? Even voor mezelf gedacht, ik zou ook thuisblijven en afwachten of kind ziek wordt/negatief test, dat is een kleine moeite. Tot het dus om de haverklap is of je gewoon moet werken in de zorg oid.
De kinderen uit de klas gelden dan allemaal als nauw contact en moeten binnen blijven inderdaad. Broertjes/zusjes mogen wel naar school, en jij mag boodschappen doen etc en gaan werken. Dat is tenminste hoe ik het begrijp. Maar dit deel van de informatie nog niet aangevuld op rijksoverheid.nl, even afwachten dus :).
  maandag 1 februari 2021 @ 10:54:03 #301
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197759043
dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')