abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197680666
Hier weer verder over thuisonderwijs, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.

Some day, this will be over!
pi_197680970
Ik heb blijkbaar ook advertenties personaliseren uitgezet. Screw you, Google! :6

Edit: voor de lol heb ik mezelf net ook weer eens opgezocht op Google. Eerste hit is mijn LinkedIn pagina, prima. Daarna volgen allerlei facebook pagina's die niet kloppen (oh wacht, als je doorklikt naar FB dan staat het juiste profiel er toch tussen). Afbeeldingen sta ik niet tussen. Dan nog een pinterest pagina die wel van mij is. Maar dat is het dan ook weer. Kan ik ook mee leven w/ .

[ Bericht 30% gewijzigd door Phaidra op 28-01-2021 10:35:51 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197681844
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:42 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb blijkbaar ook advertenties personaliseren uitgezet. Screw you, Google!
Dat je de gepersonaliseerde advertenties uit hebt staan betekent niet dat google geen gegevens van je opslaat.
Als je het aanzet hebben ze direct een hele lijst klaarstaan.
pi_197682008
Bij mij klopte vrij veel, maar je merkt dat mijn zoekresultaten voor werk ook mijn zogenaamde interesses beïnvloed hebben. En dat het heel duidelijk is dat wij recent een huis hebben gekocht waar onderhoudsdingen enzo aan moeten gebeuren. :')

Als ik op mezelf google vind ik gelukkig heel weinig. O+ Met de combinatie getrouwde naam en meisjesnaam mijn linkedin, als je die 2 splitst is 1 naam superalgemeen dus kom ik echt niet zomaar naar boven, met mijn meisjesnaam is er een meisje dat model is en superactief op social media dus je vindt alleen haar. Ideaaaal, haha.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 januari 2021 @ 11:14:20 #5
426493 crew  PippenScottie
pi_197682277
Laten jullie je kinderen nog spelen met vriendjes en vriendinnetjes?
Tijdens de eerste lockdown deden we dit zo weinig mogelijk en ook opa’s en oma’s, met al de nodige kwaaltjes, zagen we vrijwel niet.

Dit keer zijn we daar wel iets makkelijker in geworden. Ik merk ook wel dat sommige andere ouders het heel erg waarderen als je hun kinderen even op sleeptouw neemt.
My friends all drive horses
pi_197682414
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:14 schreef PippenScottie het volgende:
Tijdens de eerste lockdown deden we dit zo weinig mogelijk en ook opa’s en oma’s, met al de nodige kwaaltjes, zagen we vrijwel niet.

Dit keer zijn we daar wel iets makkelijker in geworden. Ik merk ook wel dat sommige andere ouders het heel erg waarderen als je hun kinderen even op sleeptouw neemt.
Ja, er woont 1 vriendje aan de overkant, daar spelen ze vrijwel dagelijks mee. En daarnaast een paar klasgenootjes, maar dat is 1x per twee weken oid.

Opa en oma zien we hier dan weer bijna niet. Laatst hebben de kinderen een keer gewandeld met ze in het bos, maar sinds 5 december zijn we niet meer bij elkaar binnen geweest. Dat durven we gewoon even niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197682434
Wij zijn nu een stuk makkelijker met speelafspraakjes. Graag zelfs, want zo help je elkaar ook weer even aan een kindvrije middag. Maar de ouders van het beste vriendje van de oudste willen het helaas niet. En dat is de enige met wie ze zo graag een speelafspraakje wil.
pi_197682460
Oh en opa en oma hebben we tot onderdeel van onze bubbel verklaard, ik kan op dit moment echt niet zonder de hulp van mijn ouders. En zij willen de kleinkinderen niet missen ;)

Opa en oma en alle familie in Engeland hebben we nu een jaar niet meer gezien, dat is wel heel sneu :{
pi_197682495
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:42 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat je de gepersonaliseerde advertenties uit hebt staan betekent niet dat google geen gegevens van je opslaat.
Als je het aanzet hebben ze direct een hele lijst klaarstaan.
Ja, dat weet ik ook wel ;). Mijn vriend heeft een tijdje als externe bij de IT van de politie gewerkt. Het is ook verbazingwekkend hoeveel daar systematisch wordt doorzocht en opgeslagen. They're all watching *O* (en ik kan me er niet zo druk om maken eigenlijk).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197682530
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:42 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb blijkbaar ook advertenties personaliseren uitgezet. Screw you, Google! :6

Edit: voor de lol heb ik mezelf net ook weer eens opgezocht op Google. Eerste hit is mijn LinkedIn pagina, prima. Daarna volgen allerlei facebook pagina's die niet kloppen (oh wacht, als je doorklikt naar FB dan staat het juiste profiel er toch tussen). Afbeeldingen sta ik niet tussen. Dan nog een pinterest pagina die wel van mij is. Maar dat is het dan ook weer. Kan ik ook mee leven w/ .
Alle tientallen zoekresultaten ben ik zelf *) ik ben de enige op de wereld met mijn voor- en achternaam en ik heb wat dingen gedaan die online te vinden zijn, dus daar is ook nauwelijks aan te ontkomen. Het is wel allemaal professioneel, privé is er niet zo veel van me te vinden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197682582
quote:

Ja

Vorige week was vriendinnetje S er, morgen komt vriendinnetje L, ze doen samen schoolwerk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197682610
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik ook wel ;). Mijn vriend heeft een tijdje als externe bij de IT van de politie gewerkt. Het is ook verbazingwekkend hoeveel daar systematisch wordt doorzocht en opgeslagen. They're all watching *O* (en ik kan me er niet zo druk om maken eigenlijk).
ik kan me er ook niet heel druk om maken al zijn er wel dingen die ik van google heb laten verwijderen.

De schaal is wat groter maar eigenlijk is het niet veel anders dan de sociale controle van vroeger, dat iedereen precies wist wie wat deed.
pi_197683157
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:34 schreef amaranta het volgende:

[..]

En zeker ook een kalende vadsige man met een dikke snor.
Hahahaha, het is nu nog grappiger dan gisteren.
Als ik mijn voor- en achternaam Google, zie je 1 foto van mijzelf, van Goodreads, daar staat verder ook niet echt iets privé van mij.
En verder zie je dus daadwerkelijk een kalende vadsige man met een dikke snor _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197683238
quote:

Af en toe, we merken dat vooral de jongste daar toch echt behoefte aan heeft. Die spreekt af en toe met 1 van haar vriendinnetjes af. Bij hen of bij ons.

En hier in de straat buiten spelen met de buurkinderen vind ik ook nog wel ok, buiten.
Bij sommigen wil ik niet dat ze binnen gaat spelen, omdat die toch vrij veel mensen zien.

Opa en oma kwamen hier om de week, dat hebben we even gepauzeerd, maar dat voelt ook wel dubbel.
Ze kwamen oorspronkelijk als back up eigenlijk, maar intussen red ik het wel weer aardig zelf en is de noodzaak wat minder. Maar ik mis ze wel een beetje en op zich hebben we ruimte zat hier...
Fake it till you make it...
pi_197683355
Wij zien alleen onze beide ouders nog. Die kan ik echt niet missen. Soms als oppas, maar ook om af en toe een gesprek te kunnen voeren, even iets anders te zien dan de woonkamer.
pi_197683490
Mezelf Googlen, genoeg te vinden over mij. Eigenlijk alleen vanuit de massagepraktijk die ik had verder niet.

Ik vind het wel interessant om te lezen dat het sommige mensen niet echt boeit wat oa Google van je weet. Nu wellicht niet, maar wat als we een fout type aan de macht krijgen? In de hedendaagse wereld draait veel om data, data is geld. Onze data. Misschien spreek ik mijn collega's te vaak, maar ik scherm wel zoveel mogelijk af.
Jaren geleden is er zelfs in Nederland over gesproken om bepaald eetgedrag te belonen. Als blijkt dat jij elke week sla koopt en geen sigaretten dat je dan korting krijgt op je zorgverzekering bijvoorbeeld.
Het klinkt allemaal ver weg, maar dat is natuurlijk niet zo.
Nu met Corona baalt politiek Nederland enorm van de AVG, die willen eigenlijk graag alle data die voorhanden is ontvangen van mensen die besmettelijk zijn. En nu met de rellen ook. de AVG houdt veel tegen, gelukkig.

Kortom, geef niet teveel bloot >:)
  donderdag 28 januari 2021 @ 12:34:40 #17
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197683598
Als ik google op mijn naam + achternaam dan krijg je 123245432412 mensen met dezelfde combinatie en ik sta daar niet tussen. Elk nadeel heeft zijn voordeel :D

Wat mensen zien betreft. Ik zie mijn ouders en zusje (soms zwager erbij) eens per week, schoonouders eens per twee weken. En mijn vriend werkt op locatie met collega's en een vaste collega binnen de 1,5m. Dochter ziet twee vriendinnen eens per 2 weken (ze moeten ondanks corona nog veel samenwerk/filmpjes inleveren).

En dit gaat eigenlijk prima zo.
pi_197684178
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:28 schreef exode het volgende:
Ik vind het wel interessant om te lezen dat het sommige mensen niet echt boeit wat oa Google van je weet. Nu wellicht niet, maar wat als we een fout type aan de macht krijgen? In de hedendaagse wereld draait veel om data, data is geld. Onze data. Misschien spreek ik mijn collega's te vaak, maar ik scherm wel zoveel mogelijk af.
Er niet druk om maken en niets afschermen zijn 2 verschillende dingen ;)

Het is niet alleen iets van de hedendaagse wereld. Vroeger wist het hele dorp vanalles en dat was ook niet best wanneer er foute types aan de macht waren.
pi_197684261
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:05 schreef Elleska het volgende:

[..]

Er niet druk om maken en niets afschermen zijn 2 verschillende dingen ;)

Het is niet alleen iets van de hedendaagse wereld. Vroeger wist het hele dorp vanalles en dat was ook niet best wanneer er foute types aan de macht waren.
Ik bedoel het ook wat algemener, mensen gooien echt alles online.

Data oftewel kennis van mensen is nu een winstmodel geworden, dat maakt het wel anders dan vroeger.
pi_197684705
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:28 schreef exode het volgende:
Mezelf Googlen, genoeg te vinden over mij. Eigenlijk alleen vanuit de massagepraktijk die ik had verder niet.

Jaren geleden is er zelfs in Nederland over gesproken om bepaald eetgedrag te belonen. Als blijkt dat jij elke week sla koopt en geen sigaretten dat je dan korting krijgt op je zorgverzekering bijvoorbeeld.
Het klinkt allemaal ver weg, maar dat is natuurlijk niet zo.
Nu met Corona baalt politiek Nederland enorm van de AVG, die willen eigenlijk graag alle data die voorhanden is ontvangen van mensen die besmettelijk zijn. En nu met de rellen ook. de AVG houdt veel tegen, gelukkig.

Kortom, geef niet teveel bloot >:)
Nou ja, het is bijna niet meer te voorkomen. Dan moet je je smartphone wegdoen en alle social media uitbannen. En nooit meer online shoppen, of alles met private browsersessies doen. Geen Picnic laten komen voor je boodschappen of geen bonuskaart bij de AH. Het zit inmiddels zo diep in de samenleving. Door de AVG werden abrupt alle verjaardagen van collega's uit de agenda's gehaald. Ik begrijp het, maar het is wel een stuk saaier geworden. Toen we op mijn werk nog maar met 40 mensen waren, werd ook altijd centraal doorgegeven als iemand zich ziek had gemeld, zodat collega's niet vergeefs zaten te wachten op een afspraak. Nu moet je dat weer zelf doorgeven als je ziek bent. Maar goed, inmiddels bestaat ons bedrijf uit ca. 300 medewerkers, dus is dat ook niet meer haalbaar om door office management te laten oppakken.

En verder let ik heus wel op wat ik online neerzet. Als je me persoonlijk kent, zou je waarschijnlijk wel kunnen afleiden wie ik ben (of als je wat fokkers op FB hebt, zie je me misschien wel eens voorbij komen in je vriendensuggesties). Maar ik geloof dat ik niet echt heel interessant ben. Toen mijn vriend bij de politie kwam, is er ook een rechercheur bij ons thuis geweest voor een achtergrondonderzoek. Het is echt bizar wat de overheid al sowieso over je weet, als ze de moeite nemen (wat ze normaal gesproken niet zomaar doen, mag je hopen).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197684808
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nou ja, het is bijna niet meer te voorkomen. Dan moet je je smartphone wegdoen en alle social media uitbannen. En nooit meer online shoppen, of alles met private browsersessies doen. Geen Picnic laten komen voor je boodschappen of geen bonuskaart bij de AH. Het zit inmiddels zo diep in de samenleving. Door de AVG werden abrupt alle verjaardagen van collega's uit de agenda's gehaald. Ik begrijp het, maar het is wel een stuk saaier geworden. Toen we op mijn werk nog maar met 40 mensen waren, werd ook altijd centraal doorgegeven als iemand zich ziek had gemeld, zodat collega's niet vergeefs zaten te wachten op een afspraak. Nu moet je dat weer zelf doorgeven als je ziek bent. Maar goed, inmiddels bestaat ons bedrijf uit ca. 300 medewerkers, dus is dat ook niet meer haalbaar om door office management te laten oppakken.

En verder let ik heus wel op wat ik online neerzet. Als je me persoonlijk kent, zou je waarschijnlijk wel kunnen afleiden wie ik ben (of als je wat fokkers op FB hebt, zie je me misschien wel eens voorbij komen in je vriendensuggesties). Maar ik geloof dat ik niet echt heel interessant ben. Toen mijn vriend bij de politie kwam, is er ook een rechercheur bij ons thuis geweest voor een achtergrondonderzoek. Het is echt bizar wat de overheid al sowieso over je weet, als ze de moeite nemen (wat ze normaal gesproken niet zomaar doen, mag je hopen).
Het is ook niet allemaal nadelig, zeker niet. Ik ben zelfs wel bij met persoonlijke advertenties en ook met mijn persoonlijke bonusartikelen.
Zolang bedrijven maar open en transparant zijn en je een keuze hebt. Net zoals nu bij de GGD, je mag die data laten verwijderen, maar ze doen er alles aan om dat tegen te houden en je te ontmoedigen, dat vind ik kwalijk.

Ook dat als er foto's van jou via Google te vinden zijn, die je weg wilt hebben om wat voor reden dan ook, dat dat kan.

Zijdelings vind ik het delen van foto's van relschoppers ook discutabel, die gaan niet meer weg. Over 10 jaar als ze hun leven hebben gebeterd, kan een mogelijke werkgever die foto's nog steeds zien. Je moet het recht hebben om al die dingen te laten verwijderen.
pi_197684869
Vanuit mijn werkgever: het is waardevol om data te hebben over waar je je bevind, zoals met Anna Faber destijds. Maar dat mag niet random, niemand gaat het aan bij welke antenne jij voor het laatst gebeld hebt, tenzij je vermist wordt en er een verzoek wordt ingediend. Dus data is waardevol als het maar juist wordt ingezet.
pi_197684914
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:42 schreef exode het volgende:

[..]

Het is ook niet allemaal nadelig, zeker niet. Ik ben zelfs wel bij met persoonlijke advertenties en ook met mijn persoonlijke bonusartikelen.
Zolang bedrijven maar open en transparant zijn en je een keuze hebt. Net zoals nu bij de GGD, je mag die data laten verwijderen, maar ze doen er alles aan om dat tegen te houden en je te ontmoedigen, dat vind ik kwalijk.

Ook dat als er foto's van jou via Google te vinden zijn, die je weg wilt hebben om wat voor reden dan ook, dat dat kan.

Zijdelings vind ik het delen van foto's van relschoppers ook discutabel, die gaan niet meer weg. Over 10 jaar als ze hun leven hebben gebeterd, kan een mogelijke werkgever die foto's nog steeds zien. Je moet het recht hebben om al die dingen te laten verwijderen.
Absoluut mee eens. Het is niet eerlijk dat zoiets je levenslang blijft achtervolgen, hoezeer ik het nu ook veroordeel.

Toen websites verplicht cookie-meldingen moesten geven, heb ik in het begin steeds weggeklikt als je niet kon kiezen tussen noodzakelijke cookies en cookies voor andere doeleinden. Maar na een tijdje was dat niet meer haalbaar en heb ik het opgegeven :'). Ik zet wel zoveel mogelijk social media embedding uit.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197685159
Mijn ouders heb ik met kerst voor het laatst gezien tijdens een wandeling, schoonouders nog langer geleden. Mijn moeder mocht deze week ineens tussendoor geopereerd worden O+ dus daar blijven we ook voorlopig nog weg.
Speelafspraakjes maken we nu ook niet.

Ik heb mijn bonuskaart niet geregistreerd en vanwege de voorwaarden bijvoorbeeld geen Kruidvat voordeelkaart. Ik lees voor dat soort dingen altijd de voorwaarden door en kijk dan of het me dat 'waard' is. Ze weten al genoeg van je dmv je pinaankopen en je internetgeschiedenis.
Ik ben ook heel voorzichtig met mijn naam, die komt weinig voor dus via Google kom je al snel bij mij uit. Voornamelijk werk, maar ook sportuitslagen.

We hebben net heerlijk een rondje gelopen in de regen, J met regenlaarzen door de plassen. O+
pi_197685171
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:42 schreef exode het volgende:
Zolang de naam er niet onder staat vind die werkgever die foto's niet zomaar en via google kan je de zoekresultaten laten verwijderen wat ook al iets helpt.

Google is wat dat betreft wel heel netjes. Ik heb jaren geleden gedonder gehad met iemand die oude foto's had gedigitaliseerd en voorzien van namen. De zoekresultaten bij google laten verdwijnen was zo geregeld maar het beeldmateriaal zelf is een gigantisch gezeik geweest vooral omdat diegene zich van geen kwaad bewust was. Of het nu echt helemaal weg is betwijfel ik maar het is niet meer te vinden wanneer ik op de namen zoek.
pi_197685198
Net zo hard gelachen. Oudste zoon had een rekenopdracht over het tellen van knikkers (ze zijn net begonnen met cijferend rekenen in groep 5). 2 potten met knikkers die bij elkaar opgeteld moeten worden (233 en 341 per pot). Vraag 1: maak een tekening
De bedoeling was dat je een getallenlijn tekende (zoals in de uitleg erboven). Zoon tekent 2 potten met een symbolisch aantal knikkers _O- _O-. Ja, dat gaat je echt helpen bij het uitrekenen :D.

Overigens was zijn antwoord goed, dus hij zal zelf wel gedacht hebben waarom hij in hemelsnaam die knikkerpotten moest tekenen 8)7.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197685216
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:49 schreef Phaidra het volgende:
Toen websites verplicht cookie-meldingen moesten geven, heb ik in het begin steeds weggeklikt als je niet kon kiezen tussen noodzakelijke cookies en cookies voor andere doeleinden. Maar na een tijdje was dat niet meer haalbaar en heb ik het opgegeven . Ik zet wel zoveel mogelijk social media embedding uit.
Bij sommige sites is dat bijna onmogelijk.
Ik had gisteren op de mobiel nog een site waarbij ik alles apart moest uitschakelen en bij misklikken verdween het hele venster en kon ik weer opnieuw beginnen.
  donderdag 28 januari 2021 @ 14:12:42 #28
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197685225
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:10 schreef Phaidra het volgende:
Net zo hard gelachen. Oudste zoon had een rekenopdracht over het tellen van knikkers (ze zijn net begonnen met cijferend rekenen in groep 5). 2 potten met knikkers die bij elkaar opgeteld moeten worden (233 en 341 per pot). Vraag 1: maak een tekening
De bedoeling was dat je een getallenlijn tekende (zoals in de uitleg erboven). Zoon tekent 2 potten met een symbolisch aantal knikkers _O- _O-. Ja, dat gaat je echt helpen bij het uitrekenen :D.

Overigens was zijn antwoord goed, dus hij zal zelf wel gedacht hebben waarom hij in hemelsnaam die knikkerpotten moest tekenen 8)7.
:D O+

Doet me denken aan een opdracht van Oudste ooit: hij had iets uitgerekend, en de vraag erna was: 'Welk tafeltje heb je gebruikt bij het uitrekenen?' Zijn bloedserieuze antwoord: 'Een houten.' O+ :D
pi_197685290
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:12 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Doet me denken aan een opdracht van Oudste ooit: hij had iets uitgerekend, en de vraag erna was: 'Welk tafeltje heb je gebruikt bij het uitrekenen?' Zijn bloedserieuze antwoord: 'Een houten.' O+ :D
Fantastisch :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197685580
quote:

[..]

Hij heeft ook gewoon groot gelijk :)
pi_197685628
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:10 schreef Phaidra het volgende:

O+
pi_197685632
quote:

[..]

Heerlijk dit O+
  donderdag 28 januari 2021 @ 14:43:37 #33
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197685686
@MevrouwCactus: dit is een elektrische gum, handig als je heel gedetailleerd tekent en dan iets wil verwijderen of vervagen (zoals bij ogen tekenen).
pi_197686188
Even een klein egopostje tussendoor....was een hele spannende dag vandaag!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197686391
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:16 schreef MorganLeFay het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* Dat is niet een ego post, dat is gewoon mega goed nieuws! Wat ontzettend fijn zeg, gefeliciteerd. O+
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:27:30 #36
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197686433
quote:

SPOILER
SPOILER
pi_197686484
Wat fijn Morgan! *O*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197686552
quote:

SPOILER
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Wat een heerlijk nieuws!!! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197686835
Yes Morgan! Dat mag gewoon een dikke vette letters hoor. Geen ego post, een heel goed nieuws post *O* *O* *O*
pi_197686848
quote:

SPOILER
Wat een opluchting moet dat zijn!! Super fijn nieuws!
pi_197686882
quote:

SPOILER
Yes!! Gefeliciteerd!!
pi_197687071
quote:

SPOILER
*O*
Dat is echt mooi nieuws O+
pi_197687296
Oh @MorganLeFay wat ontzettend fijn! *O* *O* *O* *O* *O*
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:25:26 #44
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197687346
Wat fijn Morgan!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197687693
Morgan wat een fijn nieuws.

Als ik mezelf zoek, vind ik mezelf op LinkedIn, Facebook en Pinterest.

Mijn dochter speelt bijna elke dag met een vriendinnetje buiten.
pi_197687797
quote:

SPOILER
Gefeliciteerd
pi_197688072
Wat ontzettend fijn morgan gefeliciteerd *O* *O*
  Manager PR/Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 17:38:56 #48
269689 crew  Viv
pi_197688526
quote:

SPOILER
:'( Wat een geweldig nieuws! *O*
pi_197689396
Morgan: *O* *O* O+ *O* *O*
  donderdag 28 januari 2021 @ 18:44:10 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197689478
quote:

SPOILER
Wat een supernieuws! *O*
pi_197689628
quote:

SPOILER
Wat fijn!! *O*
pi_197689696
quote:

SPOILER
Wat fijn! *O* *O* *O*
pi_197689885
Wat een goed nieuws Morgan!! *O*
pi_197690078
Super Morgan *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_197690384
Goed nieuws! wat fijn dat is 1000 kg van je schouders :-).

Hier met naam en voornaam enkel LinkedIn en nog allerlei zoekresultaten van andere vrouwen met de zelfde naam. "Ik" schijn te kunnen haken ;-)
FB en andere social media doe ik met een pseudoniem. Veel gebruik ik dezelfde en die vind ook maar enkele van terug.

Heb wel van alles zo ver als het kan op slot staan, maar er staat wel een boel online. Wat nu in de huidige omstandigheden onschuldig is. Ben mij regelmatig bewust dat dat ook ooit anders kan gaan lopen, maar is het nu al te laat voor.

Voor '40-'45 registreerde de Nederlandse overheid welke geloofsovertuiging je had, mocht je zonder naasten overleiden en begraven worden konden ze dat igg met de juiste rituelen doen. De rest is history...
pi_197690461
Dank jullie wel :*
pi_197690633
Goed nieuws Morgan! Ontzettend fijn! :)

Ik heb vandaag contact gehad met de leidster van Mayra (op mijn verzoek). Ik had al wekenlang niks gehoord/ we zijn niet gebeld tussendoor sinds het begin van de lockdown. Ik had op z'n minst verwacht dat ze een keer zouden bellen om te vragen hoe het thuis gaat.

Vandaag dus een gesprek gehad, nadat ik had aangegeven dat ik het jammer vond dat het zo stil bleef vanuit het kdv. Blijkt dus dat wij de ENIGE zijn die niet komen en dat ze het megadruk hebben :')

Ik ben best boos, zeg maar woedend. Ik heb soms werkdagen tot laat in de avond, omdat ik overdag bezig ben met mijn kindje, terwijl alle andere ouders gewoon gebruik hebben gemaakt van de (nood)opvang. En no way dat ik geloof dat al deze ouders beiden een cruciaal beroep hebben.

Ik houd Mayra thuis tot 8 feb, aangezien we het al zo lang hebben volgehouden, gaan we nog even door. Mocht er daarna weer een verlenging zijn, dan gaat zij ook gewoon weer haar 3 volledige dagen naar het kdv. Als iedereen er toch gebruik van maakt, doe ik dat ook gewoon.
  donderdag 28 januari 2021 @ 20:04:01 #58
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197691144
quote:

SPOILER
Wat heerlijk! *O* *O* *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197691360
@CaVaBien dat jullie de enige zijn die niet komen, maakt het merkwaardiger dat ze niet eens even informeren hoe het thuis gaat :o

Snap dat je boos bent... iedereen zit in hetzelfde schuitje en het is juist bewonderingswaardig als je geen beroep doet op de noodopvang (maar dezelfde lasten draagt) terwijl je dat eigenlijk wel zou mogen.
pi_197691780
Wat een fijn nieuws Morgan *O*
pi_197691786
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 19:46 schreef CaVaBien het volgende:
Goed nieuws Morgan! Ontzettend fijn! :)

Ik heb vandaag contact gehad met de leidster van Mayra (op mijn verzoek). Ik had al wekenlang niks gehoord/ we zijn niet gebeld tussendoor sinds het begin van de lockdown. Ik had op z'n minst verwacht dat ze een keer zouden bellen om te vragen hoe het thuis gaat.

Vandaag dus een gesprek gehad, nadat ik had aangegeven dat ik het jammer vond dat het zo stil bleef vanuit het kdv. Blijkt dus dat wij de ENIGE zijn die niet komen en dat ze het megadruk hebben :')

Ik ben best boos, zeg maar woedend. Ik heb soms werkdagen tot laat in de avond, omdat ik overdag bezig ben met mijn kindje, terwijl alle andere ouders gewoon gebruik hebben gemaakt van de (nood)opvang. En no way dat ik geloof dat al deze ouders beiden een cruciaal beroep hebben.

Ik houd Mayra thuis tot 8 feb, aangezien we het al zo lang hebben volgehouden, gaan we nog even door. Mocht er daarna weer een verlenging zijn, dan gaat zij ook gewoon weer haar 3 volledige dagen naar het kdv. Als iedereen er toch gebruik van maakt, doe ik dat ook gewoon.
Oh dit is zo herkenbaar! Ik heb vorige week hetzelfde aangegeven bij het kdv. En inderdaad ze hebben het ook superdruk. In de groep van Li zijn er slechts 5 kindjes die niet komen. Ik heb Li in de allereerste week 1 dag gebracht (en ik heb een cruciaal beroep), toen kwam ik een moeder tegen die ging hardlopen en daarna haar huis ging schoonmaken. Ik ben er nog steeds boos om.

Ik had ook al een discussie met de oudercommissie, die waren boos dat ze momenteel niet structureel op de hoogte worden gehouden wat ze op een dag doen (en nee, niet om wat ze hebben gegeten, maar het gaat dan over wat ze hadden geknutseld). Wees blij dat er wordt geknutseld met jouw kind! Li heeft al twee maanden niets spannenders gedaan dan een beetje gekleurd, mist leeftijdsgenootjes en krijgt echt zeker onder schooltijden te weinig aandacht.

Oké, nu stop ik... frustraties ;)

Morgan, wat een superfijn nieuws voor jou :)
pi_197691959
:o ik ben echt in shock eerlijk gezegd. Hoezo gebeuren dit soort dingen? Waar is het fatsoen en verantwoordelijkheid van die ouders?

Hoe graag ik de rust in huis af en toe zou willen hebben, geen haar op mijn hoofd die daarvoor nu zou aankloppen op een kdv...

En over sporten: ik probeerde vanmorgen een lesje yoga met de en-suite deuren dicht. Ik kan je vertellen dat je met een onderbreking of 12 niet echt ontspant van zo’n les :')
  donderdag 28 januari 2021 @ 20:55:51 #63
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197692371
@MorganLeFay wat ben ik blij voor je *O*

@CaVaBien ik snap je frustratie! Eigenlijk vooral omdat er geen communicatie was vanuit het kdv. Besef je alleen wel dat als jij besluit om na 8 feb haar dan ook naar het kdv te brengen, dat dit ook een keuze kan zijn geweest van de andere ouders. Wij hebben vorige lockdown alles zelf opgeknapt (beiden cruciaal beroep), maar kozen er nu voor om de noodopvang te gebruiken. Al is het frustrerend, iedereen is toch best vrij om te kiezen.

Maar ook ik was boos toen een moeder van een klasgenootje foto's stuurde van de taarten die ze aan het bakken was, terwijl de kinderen op school zaten. Terwijl ik me al weken een bult werk en de tijd dat hij daar is voor 300% probeer te benutten voor werk.

Iedereen binnen? ;)
pi_197692460
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:29 schreef Loj het volgende:

[..]

Oh dit is zo herkenbaar! Ik heb vorige week hetzelfde aangegeven bij het kdv. En inderdaad ze hebben het ook superdruk. In de groep van Li zijn er slechts 5 kindjes die niet komen. Ik heb Li in de allereerste week 1 dag gebracht (en ik heb een cruciaal beroep), toen kwam ik een moeder tegen die ging hardlopen en daarna haar huis ging schoonmaken. Ik ben er nog steeds boos om.

Ik had ook al een discussie met de oudercommissie, die waren boos dat ze momenteel niet structureel op de hoogte worden gehouden wat ze op een dag doen (en nee, niet om wat ze hebben gegeten, maar het gaat dan over wat ze hadden geknutseld). Wees blij dat er wordt geknutseld met jouw kind! Li heeft al twee maanden niets spannenders gedaan dan een beetje gekleurd, mist leeftijdsgenootjes en krijgt echt zeker onder schooltijden te weinig aandacht.

Oké, nu stop ik... frustraties ;)

Morgan, wat een superfijn nieuws voor jou :)
Ja die frustraties heb ik ook. Mayra zal weer opnieuw moeten wennen aan de opvang, aangezien ze er straks al bijna 2 maanden niet is geweest. Daarnaast heb ik steeds het gevoel dat ik zowel mijn kind als mijn werk tekort doe op mijn werkdagen, waardoor ik steeds mezelf opoffer en dus lange dagen heb.

Maar goed, 8 februari. Verlenging of niet, daarna gaat ze gewoon weer naar de opvang.
pi_197692499
@LeSage ik ben ook begonnen met yoga! Dat doe ik rond een uur of 13, als het kind ligt te rusten in haar bed. Koptelefoon op en een halfuurtje rekken/ strekken en ontspannen :P
pi_197692661
quote:

SPOILER
Wat een enorm fijn en goed nieuws! *O*
pi_197692990
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 21:02 schreef CaVaBien het volgende:
@:LeSage ik ben ook begonnen met yoga! Dat doe ik rond een uur of 13, als het kind ligt te rusten in haar bed. Koptelefoon op en een halfuurtje rekken/ strekken en ontspannen :P
Ja, als peuter in bed ligt is het misschien handiger, maar dat is lang niet meer iedere dag en dan heb ik alsnog een kleuter. Eerst dacht ik aan ‘s avonds, maar meestal heb ik pas om 21.00u alles in bed liggen en opgeruimd enzo, dan ben ik blij als ik op de bank kan ploffen.
We doen het nu maar tussendoor, straks als alles weer normaal is ga ik er meer ritme in zoeken.
pi_197694119
Fijn zeg Morgan *O* *O* *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 28 januari 2021 @ 22:32:48 #69
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197694317
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 21:29 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ja, als peuter in bed ligt is het misschien handiger, maar dat is lang niet meer iedere dag en dan heb ik alsnog een kleuter. Eerst dacht ik aan ‘s avonds, maar meestal heb ik pas om 21.00u alles in bed liggen en opgeruimd enzo, dan ben ik blij als ik op de bank kan ploffen.
We doen het nu maar tussendoor, straks als alles weer normaal is ga ik er meer ritme in zoeken.
Mijn lievelingsmoment voor yoga is in de ochtend: als de heren boven nog druk zijn met douchen en aankleden kan ik een kwartiertje pakken in de woonkamer. Heb ik de hele dag profijt van. O+
pi_197700480
Ik ga morgen de hele dag naar mijn moeder met de kinderen. We moeten nog steeds de voorzetwanden die al een tijdje geleden zijn geplaatst verven. Mijn vriendin neemt dan meteen een groot deel van de woonkamer en de gang mee.
Ziet mijn moeder de kleinkinderen weer eens en ook voor de kinderen fijn even een andere omgeving.

Juul gaat sporadisch naar de noodopvang, het is erg rustig gelukkig. Wij doen het alleen als het echt niet anders kan. Ik moet de komende tijd wat vaker op locatie zijn en wij hebben geen achtervang van familie die op kan passen.
B gaat niet naar de noodopvang, die redt zich aardig zelf, gisteren heeft hij ook de hele middag naast mijn vriendin zitten Lego'en terwijl zij online lesgaf.
Volgende week moet ze net als vandaag weer eens een dag noodopvang draaien, dan neemt ze B mee. Op haar school is het eigenlijk vrij rustig met noodopvang, alleen op donderdag is het wat drukker.
pi_197701188
De meester had gisteren een bericht naar alle ouders gestuurd. Hij begrijpt dat de slob er soms inzit qua thuisonderwijs maar dat hij te weinig doe-opdrachten terug ziet, zoals knutselen etc.
Tja, bij ons is het nu eenmaal zo dat A. best wel veel tijd kwijt is aan taal -en rekenen. In dit geval stond de knutsel-opdracht op donderdag en dan kom ik uit de nacht en ga de nacht weer in.
Ik breng mijn zoon na de lunch weg en ga dan plat. :') Knutselen staat dan niet als prioriteit.

Ik begrijp het wel hoor, er zullen vast situaties zijn waarbij de ouder amper weet dat er naast taal -en rekenen nog meer moet gebeuren en bijv. niet goed met hun kind meekijken.
Wellicht vergeet de meester dat deze onderdelen thuis meer tijd kosten dan op school.
Ik weet het ook niet.

Ik overweeg wel om tóch eens op donderdag een beroep te doen op noodopvang. Z. kan wel naar een oppas maar A. krijgt dan niets gedaan.

Laten we hopen dat de scholen toch weer gauw open mogen/kunnen. :)
pi_197701214
Laatst ging het over de menstruatiecup
https://www.facebook.com/The-Earth-Cup-104124741358208/ nu kreeg ik de adv weer te zien
pi_197701306
Morgan, wat fijn!

Hier is de opvang heel rustig.. Hier hadden de leidsters voor elke groep een filmpje opgenomen vrijdag.. Voor de jongste waren beide leidsters thuis en lieten ze hun huisdieren en knuffels zien, bij de oudste draaiden ze samen de noodopvang. In het filmpje lieten ze zien hoe saai het was..ze sprongen ieder op een trampoline, zaten samen in de ballenbak, deden met zn 2 een spelletje en ze zeiden dat ze zich verveelden zonder de kinderen.. er zijn er wel wat kinderen bij de nso, maar echt heel weinig. Op school zijn er meer kinderen, van W s klas iig 5, maar daarvan hebben van 1 de ouders beiden een cruciaal beroep en zijn de andere kwetsbaar (1 vechtscheiding en echt niet tof thuis, 3 asielzoekers, 1 met doodzieke vader)..
pi_197701580
Al die extra dingen zoals gym of knutseldingen doen wij eigenlijk ook niet. Dat redden we gewoon niet qua tijd. Ze zijn al van 8.30 tot 14.00 uur bezig met schoolwerk en dan werken wij ook met tig onderbrekingen. Na 14.00 uur sluit ik me boven op om door te rammen met mijn eigen werk. Wat de oudste nog wel eens heeft, is en crea opdracht tijdens de meet. Dat vindt hij wel heel tof.
pi_197701590
@exode
Jij deed laatst aan zo’n online friends quiz mee niet?
Welke club organiseert dat?

Ik ben momenteel digitale carnaval aan het organiseren voor ons dwijlorkestje. Jammer dat het zo moet, maar wel tof om te doen
pi_197701591
Oooh Morgan! Wat een fantastisch nieuws! Gefeliciteerd! *O*
pi_197701764
@Adrian4 ben dan wel niet @exode, maar volgens mij was dat Upbeatles!
  vrijdag 29 januari 2021 @ 12:27:43 #78
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197702121
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 11:26 schreef vencodark het volgende:
De meester had gisteren een bericht naar alle ouders gestuurd. Hij begrijpt dat de slob er soms inzit
De Arie Slob? ;)
in de haak.
pi_197702166
Dat klopt Vlindertje!
  vrijdag 29 januari 2021 @ 12:33:08 #80
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197702204
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:27 schreef trui het volgende:

[..]

De Arie Slob? ;)
:D!
pi_197702226
Hier moeten de knutselopdrachten ingeleverd worden zodra het nieuwe werk voor twee weken klaar ligt. Dus wij ontkomen niet aan knutselen, tot teleurstelling van Twix want hij haat knutselen.
pi_197702320
Hier kunnen ze elke week uit 3 verschillende knutselopdrachten kiezen..Dochter vindt het geweldig en zoon ook wel eigenlijk, terwijl hij bij de klwuters het verschrikkelijk vond..
Maar laatst wilde hij alle 3 voorgestelde pinguins ñíet knutselen, kwam hij later zelf met een strijkkralen pinguin.. Juf vond dat ook prima!
  vrijdag 29 januari 2021 @ 12:43:31 #83
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197702375
Ik had echt nooit verwacht dat er leerkrachten zijn die druk zetten achter knutselopdrachten.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 12:50:33 #84
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197702463
Knutselen is hier voor de donderdag, dan zijn ze bij oma, en die heeft daar lol in.

Het heeft voor mij echt 0.0 prioriteit, en als de juf daarop zou gaan zitten pushen, zou ze van mij toch echt een vriendelijk maar zeer duidelijk bericht krijgen dat we op dit moment andere dingen voorrang geven...
pi_197702553
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:50 schreef mousemicky het volgende:
Knutselen is hier voor de donderdag, dan zijn ze bij oma, en die heeft daar lol in.

Het heeft voor mij echt 0.0 prioriteit, en als de juf daarop zou gaan zitten pushen, zou ze van mij toch echt een vriendelijk maar zeer duidelijk bericht krijgen dat we op dit moment andere dingen voorrang geven...
Ik overwoog wel de meester een bericht te sturen maar ik besloot het even te laten bezinken.
Eerst maar bijslapen. :')
Dus nu moet het voor vanmiddag, dat zei de meester duidelijk in de meet vanmorgen. En het is echt niets ingewikkelds maar A. gaat dat echt niet alleen zitten doen. :')
pi_197702580
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:43 schreef Nanukerst het volgende:
Ik had echt nooit verwacht dat er leerkrachten zijn die druk zetten achter knutselopdrachten.
Ik vind de meester sowieso niet echt een ‘door de wol geverfde’-meester.
Het lesgeven gaat an sich wel denk ik, maar ik hoor hem ook meer dan eens ‘verdorie’ zeggen of een beetje als een lullo overkomen. Ongeïnteresseerd of liever iemand die lesgeeft aan oudere kinderen.
Beetje een onprofessioneel type, alsof hij jonger is dan werkelijk is of net van school komt.
pi_197702690
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:59 schreef vencodark het volgende:

[..]

Het lesgeven gaat an sich wel denk ik, maar ik hoor hem ook meer dan eens ‘verdorie’ zeggen of een beetje als een lullo overkomen. Ongeïnteresseerd of liever iemand die lesgeeft aan oudere kinderen.
Beetje een onprofessioneel type, alsof hij jonger is dan werkelijk is of net van school komt.
Dit vind ik eigenlijk te kort doen aan verse leerkrachten. Mijn dochter heeft nu voor het tweede jaar een meester die nu dus 2 jaar van de pabo is. Piepjong maar juist heel erg betrokken, oog voor de leerlingen, reageert ook heel snel bij vragen vanuit de ouders en doet ook echt zin best om het digitale onderwijs voor iedereen op een leuke manier aan te bieden.

Mijn zoon heeft een duo waarvan de meester als zij instromer nu ook voor de klas staat. Ook daar zie ik een grote betrokkenheid en hij doet ook echt moeite om er te zijn voor leerlingen en ook daar wordt veel energie gestoken om de klassikale calls leuk te houden voor iedereen.
pi_197702695
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 11:26 schreef vencodark het volgende:
De meester had gisteren een bericht naar alle ouders gestuurd. Hij begrijpt dat de slob er soms inzit qua thuisonderwijs maar dat hij te weinig doe-opdrachten terug ziet, zoals knutselen etc.
Tja, bij ons is het nu eenmaal zo dat A. best wel veel tijd kwijt is aan taal -en rekenen. In dit geval stond de knutsel-opdracht op donderdag en dan kom ik uit de nacht en ga de nacht weer in.
Ik breng mijn zoon na de lunch weg en ga dan plat. :') Knutselen staat dan niet als prioriteit.

Ik begrijp het wel hoor, er zullen vast situaties zijn waarbij de ouder amper weet dat er naast taal -en rekenen nog meer moet gebeuren en bijv. niet goed met hun kind meekijken.
Wellicht vergeet de meester dat deze onderdelen thuis meer tijd kosten dan op school.
Ik weet het ook niet.

Ik overweeg wel om tóch eens op donderdag een beroep te doen op noodopvang. Z. kan wel naar een oppas maar A. krijgt dan niets gedaan.

Laten we hopen dat de scholen toch weer gauw open mogen/kunnen. :)
Ik zou de meester laten weten dat het soms niet zo haalbaar is. Misschien is er op een of andere manier wel een mouw aan te passen. Ik zou er wel contact over zoeken, leg uit dat je de prioriteit bij taal en rekenen hebt gelegd en dat het lastig is met je werk. Als je niet laat weten dat het niet lukt dan denkt meester misschien dat het onwil is.

Ik denk namelijk dat knutselen niet alleen maar tijdvulling is, maar ook een doel heeft qua onderwijs. Maar hoe en wat erachter, ik ben geen juf ;).

Ik vind dat de juf (volgens mij geeft ze nu een jaar of 2 a 3 les) het hier wel goed doet, roeien met de riemen die ze nu heeft. Ze reageert snel als kinderen iets vragen en spreekt ze ook aan als ze niet doen wat ze doen moeten. Groep 8, dus die mogen ook wel wat eigen verantwoordelijkheid hebben intussen.
En ik had haar tijdens het 10 minuten gesprek willen zeggen dat ik bewondering heb voor haar geduld en hoe ze het doet. Maar dat ben ik vergeten 8)7 .
Ga het haar toch nog wel even laten weten :)
Fake it till you make it...
pi_197702851
Knutselen heeft hier ook echt 0 prio. Leuk als het een keer lukt, maar dat is zelden. B heeft toevallig deze week een tekening gemaakt voor in de klas.
Ik ben echt een knutsel noob, een rechte lijn knippen lukt me nog niet eens. Dus ik knutsel sowieso niet met ze.

Pffff ik ben toe aan weekend, de kinderen vragen zo enorm veel aandacht vandaag. Niet verkeerd of echt vervelend, maar gewoon zo'n dag dat je denkt NU EVEN NIET.
Vanochtend stonden ook mijn schoonouders onverwachts voor de deur. Voor het eerst in iets van 4 maanden of zo. Net op de ene dag dat mijn vriendin die noodopvang draait. Totaal verkeerd getimed, B en Juul zaten net 1 minuut filmpjes te kijken en fruit te eten ik was net begonnen met het schoonmaken van de wc. Ik weet niet hoe jullie kinderen zijn, maar die van mij worden niet heel vrolijk als ze onverwachts de tv op pauze moeten zetten.
Juul is ruim 2,5 jaar en heeft haar opa en oma ik denk 15 keer in totaal gezien in haar leven, dus die kijkt ze aan alsof ze vreemden zijn. Dat helpt ook niet echt.
pi_197702881
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:57 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik overwoog wel de meester een bericht te sturen maar ik besloot het even te laten bezinken.
Dus nu moet het voor vanmiddag, dat zei de meester duidelijk in de meet vanmorgen. En het is echt niets ingewikkelds maar A. gaat dat echt niet alleen zitten doen. :')
Misschien probeert ie op deze manier de kinderen te stimuleren om er wel zelf mee aan de slag te gaan vandaag? Ik neem aan dat a. Het knutselen op school ook wel grotendeels zelf kan?

Ik zou dat vanmiddag denk ik laten gebeuren zodat de docent daar op door kan pakken en a misschien wat tips kan geven om zelfstandig iets te beginnen?

Ik snap overigens echt volledig dat je niet zit te wachten op knutselopdrachten ;) maar ik dacht ik gooi er even een "andere kijk" tegenaan. No judgement here :) iedereen doet wat hij kan
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 29 januari 2021 @ 13:24:58 #91
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197702941
Mijn schoonmoeder stond voor de deur met een reuzenappelflap!

vrijdag 29 januari 2021 @ 13:25:28 #92
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197702948
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:59 schreef vencodark het volgende:

[..]

Het zijn nét mensen.
pi_197703931
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:57 schreef vencodark het volgende:

[..]

Precies. Dat knutselen vergt echt behoorlijk wat inspanning voor ouders. Hele tafel leegmaken, allerlei spullen klaarleggen (papier/klei/kleurpotloden/verf/schaar/lijm en alles x2). Erbij blijven want ik laat 2 kinderen die elkaar vaker wel dan niet zat zijn niet alleen als er ook scharen bij komen kijken. Tips geven bij meltdowns omdat iets niet netjes genoeg is naar hun zin. Beide jongens zijn niet dol op knutselen en ik heb er ook weinig talent voor, dus het krijgt bij mij ook weinig prio. Bij ons is 1 knutsel per week wel gewenst (foto uploaden van het resultaat). Er zijn wat suggesties, maar je mag ook zelf iets bedenken.

Wij hebben tot nu toe gedaan:
Week 1 - boekenlegger
Week 2 - winterlandschap tekenen (zat een youtube filmpje bij, altijd succes)
Week 3 - koekjes bakken (daar heb ik tenminste ook lol in)
Week 4 - vetbollen maken

Ik begrijp wel dat scholen de knutsel 'verplicht' stellen, het is toch ook een vorm van ontspanning voor veel kinderen. Even iets doen met je handen ipv met je hoofd. Maar het is wel veel gedoe elke keer.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197703958
Hier wordt af en toe wel geknutseld, maar niet omdat school dat wil. Ik verzin zelf dingen als: een sneeuwpop van watjes maken, wattenstokjes in de verf dopen en zo een schilderij stippelen een ster vouwen etc. Wel redelijk simpel, want zo zijn ze even zelf bezig en kan ik even iets doen wat op werken lijkt.

Wat wel veel gebeurt is Lego bouwen. Mijn zesjarige is al drie dagen bezig aan een groot bouwwerk van 16+ Lego. Afgezien van een af en toe vergeten blokje doet hij alles zelf. Goed voor zijn ruimtelijk inzicht, telvaardigheden en innerlijke rust. :+ En sowieso leuker dan knutselen. ;)
pi_197704020
Hier simpele dingen voor op de Padlet. Afgelopen week moesten de kinderen een lief briefje of kaartje voor de klas/juf maken. Vorige week moest je spullen verzamelen en fotograferen die op het woord ''boek'' rijmden en komende week zoek je spullen van dezelfde kleur bij elkaar.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197704143
Om nog even terug te komen op het GGD datalek, er is nu vanuit de GGD ook een uitgebreide reactie gekomen: https://ggdghor.nl/actuee(...)et-echt-een-repliek/

Waar dus inderdaad uit naar voren komt dan vanuit het testsysteem er geen grote datasets gelekt zijn, dus het gevaar zit hem vooral in de mensen die in het BCO naar voren zijn gekomen.
pi_197704176
Met knutselen ontwikkel je de motoriek mee, hand oog coördinatie, ruimtelijk inzicht, prikkel je andere delen van het brein mee dan theoretische vakken.
pi_197704206
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 14:53 schreef Roosgeluk het volgende:
Met knutselen ontwikkel je de motoriek mee, hand oog coördinatie, ruimtelijk inzicht, prikkel je andere delen van het brein mee dan theoretische vakken.
met lego spelen ook! ;)
  vrijdag 29 januari 2021 @ 15:18:42 #99
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197704534
Ik wilde inderdaad net het belang van werken met je handen gaan benoemen. Ik vind er zelf ook niet zoveel van dat knutselen belangrijk wordt gevonden, maar ik zie en hoor overal om me heen ouders die tegen een burnout aan zitten doordat ze compleet overvraagd worden. Wellicht is niet elke leerkracht zich bewust van hoe zo'n mailtje over kan komen, ook daarom is het goed om het gesprek aan te gaan. Het zijn inderdaad net mensen. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')