abonnement Unibet Coolblue
pi_197681904
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het verschil tussen WhatsApp en Telegram is dat de die laatste is gemaakt om anoniem te communiceren in groepen. Dat is iets anders als twee personen die met elkaar communiceren.
Telegram zelf doet al iets, de groepen zijn binnen een dag alweer verdwenen en de gebruikers verbannen.
Echter is het dweilen met de kraan open bij Telegram.

Tiktok is in Italië een tijd uit de lucht geweest, na de dood van een 10 jarige. Tief dat Telegram ook eens uit de lucht, totdat er een goede leeftijdsgrens..... o wacht, anoniem he?
Telegram is helemaal niet anoniem, de politie kan gewoon op verzoek gegevens opvragen van de gebriukers.

Verder bestaan nagenoeg al de relgroepen gewoon nog, het enige wat telegram doet is dat ze niet meer vindbaar zijn via de zoekfunctie maar d.m.v. een link kom je er gewoon nog in. Ik vermoed dat de politie het wel prima vind gezien ze zo zelf kunnen monitoren wat de ontwikkelingen zijn.
pi_197681967
quote:
2s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:42 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Huh? Je bedoelt voor kinderen onder de 14 jaar? Want dan ben ik het wel met je eens, maar voor kinderen boven de 16 is dat niet zo.
Kinderen tot 16. Waarbij de regels voor een boete weer anders zijn dan voor de schade van een derde partij. Maar in beide gevallen is het kind aansprakelijk.

Ik weet alleen niet of dat zo blijft op het moment dat de schuld doorschuift naar een deurwaarder, omdat je als ouder wel financieel verantwoordelijk blijft voor je kind, in sommige situaties tot het 21 is.

Het is niet helemaal mijn vakgebied, ik weet het één en het ander omdat ik als beleidsadviseur ooit bij SoZa wat met schuldhulpverlening heb ik gedaan.
pi_197681982
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_197682000
Enige nuance wat betreft die leeftijdsgrens. Soms lijkt het dat de kinderen juist worden getriggerd omdat ze denken vanwege hun leeftijd het voordeel van de twijfel te krijgen.
Een paar dagen geleden werd er een minderjarige in de kraag gevat en zijn reactie tegen de agent was "Ik ben 16, broer!".

Door minderjarigen soft aan te pakken ontstaat een verwachting dat de 14, 15 of 16-jarige overal mee weg komt. Ouders zijn buiten beeld, kind woont bij oma of opa en daar eindigt de poging om de schade te verhalen. Kind krijgt jeugddetentie of de maximum werkstraf van 240 uur via bureau Halt. Alle schade ontstaan door het kind zal dan door de belastingbetaler worden betaald.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197682010
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:04 schreef maily het volgende:

[..]

Ik zou dat eerst aan Rico vragen ....

Beter zetten ze daar Badr Hari voor in, die spreekt de taal van veel relschoppers.
Omdat die ook zoveel klappen hebben gehad? :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_197682026
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Kinderen tot 16. Waarbij de regels voor een boete weer anders zijn dan voor de schade van een derde partij. Maar in beide gevallen is het kind aansprakelijk.

Ik weet alleen niet of dat zo blijft op het moment dat de schuld doorschuift naar een deurwaarder, omdat je als ouder wel financieel verantwoordelijk blijft voor je kind, in sommige situaties tot het 21 is.

Het is niet helemaal mijn vakgebied, ik weet het één en het ander omdat ik als beleidsadviseur ooit bij SoZa wat met schuldhulpverlening heb ik gedaan.
Nouja, er zijn eigenlijk twee vragen. De eerste vraag is wie aansprakelijk is, en daarover schreef @maan_man een goede post.

De tweede vraag is wie de portemonnee moet trekken. Degene die aansprakelijk is, die moet ook zelf de schadevergoeding betalen. Als het kind aansprakelijk is, en niet de ouders, dan is het niet zo dat de ouders toch nog moeten meebetalen. Anders gezegd: ouders hoeven niet te betalen voor kinderen ouder dan 16 jaar (tenzij zij zelf alsnog aansprakelijk zouden zijn). Dat ouders financieel verantwoordelijk zijn voor hun kinderen, is heel wat anders. Dat vloeit namelijk voort uit art. 1:395a BW, maar dat gaat enkel en alleen over de kosten van levensonderhoud en studie. En niet over schadevergoedingen die hun kinderen moeten betalen.
pi_197682036
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Enige nuance wat betreft die leeftijdsgrens. Soms lijkt het dat de kinderen juist worden getriggerd omdat ze denken vanwege hun leeftijd het voordeel van de twijfel te krijgen.
Een paar dagen geleden werd er een minderjarige in de kraag gevat en zijn reactie tegen de agent was "Ik ben 16, broer!".

Door minderjarigen soft aan te pakken ontstaat een verwachting dat de 14, 15 of 16-jarige overal mee weg komt. Ouders zijn buiten beeld, kind woont bij oma of opa en daar eindigt de poging om de schade te verhalen. Kind krijgt jeugddetentie of de maximum werkstraf van 240 uur via bureau Halt. Alle schade ontstaan door het kind zal dan door de belastingbetaler worden betaald.
Je haalt boete en schade door elkaar. Voor boete geldt dat er bij kinderen onder de 16 gematigd kan worden door de rechter, voor aangerichte schade niet. Daar blijft het kind gewoon aansprakelijk voor.
  donderdag 28 januari 2021 @ 11:09:24 #59
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197682199
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197682225
quote:
Tja, misschien dat als papa en mama eens voelen wat voor kut ouders ze zijn geweest, dat de kinderen dan ook eens wat strakker worden gehouden.

Ik zeg niet dat dat voor al die relschoppers geldt, maar ik vermoed zomaar dat dat jong wat over Twitter ging na die brand gisteren in Rotterdam wel wat meer opvoeding had kunnen gebruiken de afgelopen 14 jaar.
pi_197682308
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Tja, misschien dat als papa en mama eens voelen wat voor kut ouders ze zijn geweest, dat de kinderen dan ook eens wat strakker worden gehouden.

Ik zeg niet dat dat voor al die relschoppers geldt, maar ik vermoed zomaar dat dat jong wat over Twitter ging na die brand gisteren in Rotterdam wel wat meer opvoeding had kunnen gebruiken de afgelopen 14 jaar.
Zal allemaal wel, maar van een kale kip kun je niet plukken.

Dus dit gaat niets worden.
pi_197682337
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zal allemaal wel, maar van een kale kip kun je niet plukken.

Dus dit gaat niets worden.
Nou ja, het is niet allemaal voedselbank volk wat daar staat te rellen. Stel ze allemaal hoofdelijk aansprakelijk voor de schade, er zit er vast wel één bij met geld.

Helaas weet ik ook dat dat juridisch niet kan, maar dromen mag....
pi_197682341
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zal allemaal wel, maar van een kale kip kun je niet plukken.

Dus dit gaat niets worden.
Ze kunnen wel loonbeslag leggen toch? Dan ga je van gemoedelijk leven naar bijstandsniveau voor de komende jaren als je kind flinke schade heeft veroorzaakt. Hoe dat dan gaat als je dan bijvoorbeeld je hypotheek niet meer kan betalen geen idee. Verkopen en hopen dat je sociaal kan huren? (good luck with that als je niet al jaren staat ingeschreven).
pi_197682344
Ik heb niet de illusie dat zo'n kind die potentiële levenslange schuld afbetaald met inkomsten uit arbeid.
De kans is aanwezig dat zo'n kind alleen maar verder de afgrond in stort en op 't verkeerde pad blijft.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197682362
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Tja, misschien dat als papa en mama eens voelen wat voor kut ouders ze zijn geweest, dat de kinderen dan ook eens wat strakker worden gehouden.

Ik zeg niet dat dat voor al die relschoppers geldt, maar ik vermoed zomaar dat dat jong wat over Twitter ging na die brand gisteren in Rotterdam wel wat meer opvoeding had kunnen gebruiken de afgelopen 14 jaar.
Die ouders geven de scholen, jeugdzorg, de gemeente, de politie en Wilders de schuld.

Heel de maatschappij is schuldig aan de situatie behalve zij zelf. En Jesse Kalver gaat dat deze week beamen in de kamer.
  donderdag 28 januari 2021 @ 11:21:18 #66
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197682393
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zal allemaal wel, maar van een kale kip kun je niet plukken.

Dus dit gaat niets worden.
Loonbeslag, inboedelbeslag, en dat de rest van hun leven. Geen bezit meer. Geen koophuis. Geen auto. Geen spaarrekening. Etc :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197682412
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Tja, misschien dat als papa en mama eens voelen wat voor kut ouders ze zijn geweest, dat de kinderen dan ook eens wat strakker worden gehouden.

Ik zeg niet dat dat voor al die relschoppers geldt, maar ik vermoed zomaar dat dat jong wat over Twitter ging na die brand gisteren in Rotterdam wel wat meer opvoeding had kunnen gebruiken de afgelopen 14 jaar.
Het wordt vaak op de opvoeding gegooid, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat het is. Kinderen worden met fluwelen handschoentjes groot gebracht, en dat is niet alleen thuis. Dat is overal. School, sportclubs, enz. Je mag tegenwoordig niks meer doen of zeggen, want dan wordt het op mishandeling gegooid. En ik ben echt niet voor een pak slaag (nouja, sommige kids zouden er wel van opknappen :@ ) maar er mag zeker wel wat meer pit in gegooid worden.
pi_197682416
Het zou beweging DENK sieren als ze de eigen aanhang voorzien in gratis voorbehoedsmiddelen en voorlichting.
Dan hoeft Kuzu niet meer met zijn handen in zijn zakken een kulfilmpje op te nemen in een geplunderde zaak van een eigenaar met migratieachtergrond.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 28 januari 2021 @ 11:22:31 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197682417
Landelijk gezien stelt de schade echt totaal niks voor vergeleken met wat de lockdown ons gekost heeft. Echt niets. Paar gebroken winkelruiten, wat brandjes,?een enkele fiets.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 28 januari 2021 @ 11:22:54 #70
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197682425
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Nou ja, het is niet allemaal voedselbank volk wat daar staat te rellen. Stel ze allemaal hoofdelijk aansprakelijk voor de schade, er zit er vast wel één bij met geld.

Helaas weet ik ook dat dat juridisch niet kan, maar dromen mag....
Dat is indertijd ook bij Ajaxrellen gebeurd toch? Was er eentje bij met veel geld, die is alles kwijtgeraakt.

Dus volgens mij kan het wel degelijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197682426
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Loonbeslag, inboedelbeslag, en dat de rest van hun leven. Geen bezit meer. Geen koophuis. Geen auto. Geen spaarrekening. Etc :)
Ja hihihi. Doet vast goed voor je eigen rancune. Maar dat is niet iets dat gaat gebeuren.
  donderdag 28 januari 2021 @ 11:24:49 #72
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197682454
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
terwijl Pegida samen met de Mocro-jeugd de politie aanvalt. Bizar.
Bron?
  donderdag 28 januari 2021 @ 11:25:07 #73
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197682458
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja hihihi. Doet vast goed voor je eigen rancune. Maar dat is niet iets dat gaat gebeuren.
Volgens mij wel hoor. Potje breken is potje betalen.
En soms kan dat even duren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197682465
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Volgens mij wel hoor. Potje breken is potje betalen.
En soms kan dat even duren.
Welnee.
  donderdag 28 januari 2021 @ 11:27:02 #75
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197682481
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welnee.
Waarom niet?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')