Weten we meteen waar de 60 miljoen vaccins heengegaan zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Huh, er zijn voldoende vaccins voor de hele bevolking ouder dan 17 in Marokko? Allemaal van AstraZeneca?
Er zijn 34 miljoen inwoners in Marokko, waarvan 25% onder de 15. 16,8% is 15-24, dus laten we voor 't gemak 15% aannemen voor ouder dan 17.
Dan hebben ze dus genoeg vaccins voor meer dan 20 miljoen mensen.
Does not compute.
Met als klein verschil dat ze niet geleverd zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Technisch gezien hebben wij ook genoeg vaccin s besteld voor heel de bevolking
Met bevrijdingsfeesten denk ik niet per se dat de druk er geleidelijk uitgelaten wordt maar ik ben niet tegenquote:Op woensdag 27 januari 2021 21:48 schreef Adrie072 het volgende:
Net op Nieuwsuur een man met goede teksten, 'bevrijding feesten' straks om de druk er geleidelijk eruit te laten en een steuntje in de rug voor horeca en evenementen branche.
Goeie punten. Dat ze dat niet eerder bedacht hebben!quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:46 schreef JosMert het volgende:
Die man net bij Nieuwsuur. Standbeeld voor hem om zo goed kritiek te uiten op corona aanpak.
Punten die hij aandraagt:
- Rellen met betrekking tot de avondklok zag hij mijlenver aankomen vanwege de steeds grotere beperkingen
- Bied het volk perspectief,heb het over zaken die wel kunnen
- Als corona maatregelen weggaan, hou corona feestdagen
- Zet bij het OMT psychologen die mee beslissen over beleid, er is geen evenwicht in het omt .
Top punten!!
In het vragenuurtje vandaag had hij het eerst over geautomatiseerd continu checken en ietsjes later over periodiek checkenquote:Op woensdag 27 januari 2021 21:29 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)wat-kun-je-doen.html Minister de Jonge heeft weer eens gelogen. Je verwacht het niet.
Hugo moet eerst 10 dingen goed doen voordat ik 'm weer iets vergeef.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:39 schreef Da_Sandman het volgende:
Straks komt de Telegraaf nog met een artikel over De Jonge en de GGD-gegevens.
Gaan jullie dan weer massaal verontwaardigd doen?
Ja snap ik, maar om hier nou vijf keer per dag verontwaardigd te gaan doen over hetzelfde nieuws maar dan gebracht door een ander medium is wat overdreven toch.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hugo moet eerst 10 dingen goed doen voordat ik 'm weer iets vergeef.
Verontwaardigd doen over Hugo is een nationale sport. Zo'n beetje het enige wat nog niet aan banden is gelegd. En, als mensen het druk hebben met verontwaardigd doen hebben ze geen tijd om te rellen, dus eigenlijk bewijst Hugo ons een dienst door dingen verkeerd te doen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar om hier nou vijf keer per dag verontwaardigd te gaan doen over hetzelfde nieuws maar dan gebracht door een ander medium is wat overdreven toch.
Laat mij je uit de droom helpen. In Nederland is de VVD altijd de grootste partij. De partij voor de werkgever. Een extra vrije dag zal er nooit komenquote:Op woensdag 27 januari 2021 21:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Extra vrije dag voor iedereen na Corona
HuGodquote:Op woensdag 27 januari 2021 21:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Verontwaardigd doen over Hugo is een nationale sport. Zo'n beetje het enige wat nog niet aan banden is gelegd. En, als mensen het druk hebben met verontwaardigd doen hebben ze geen tijd om te rellen, dus eigenlijk bewijst Hugo ons een dienst door dingen verkeerd te doen.
Feestweekquote:Op woensdag 27 januari 2021 21:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Extra vrije dag voor iedereen na Corona
De VVD is initiator van het plan van 5 mei daadwerkelijk een nationale feestdag te maken waarop iedereen vrij is.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:59 schreef Djeez het volgende:
[..]
Laat mij je uit de droom helpen. In Nederland is de VVD altijd de grootste partij. De partij voor de werkgever. Een extra vrije dag zal er nooit komen
Wat een schoften. Hoe kunnen ze.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De VVD is initiator van het plan van 5 mei daadwerkelijk een nationale feestdag te maken waarop iedereen vrij is.
Ben benieuwd of ze nog grootste partij blijven....vast wel.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De VVD is initiator van het plan van 5 mei daadwerkelijk een nationale feestdag te maken waarop iedereen vrij is.
Het punt is dat het niet hard genoeg daalt ten opzichte van de maatregelen die ze hebben opgelegd, waardoor het vermoeden bestaat dat de B117-mutatie aan een opmars bezig is.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:01 schreef popje het volgende:
Maar die routekaart is geen rocket science, gewoon omgekeerd van wat ze hebben gedaan. Maar is er nu nog niet duidelijk of de scholen 8 februari opengaan? En waarom blijft men zeggen 'als het aantal besmettingen eindelijk gaat dalen', want dat blijft het al tijden doen?
Corona feestdagen? Hoe ziet hij dat voorzich?quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:46 schreef JosMert het volgende:
Die man net bij Nieuwsuur. Standbeeld voor hem om zo goed kritiek te uiten op corona aanpak.
Punten die hij aandraagt:
- Rellen met betrekking tot de avondklok zag hij mijlenver aankomen vanwege de steeds grotere beperkingen
- Bied het volk perspectief,heb het over zaken die wel kunnen
- Als corona maatregelen weggaan, hou corona feestdagen
- Zet bij het OMT psychologen die mee beslissen over beleid, er is geen evenwicht in het omt .
Top punten!!
Ja, maar wel in ruil voor Hemelvaart. Slechte ruil, aangezien Hemelvaart altijd op donderdag is en 5 mei tweemaal in de 7 jaar in het weekend valtquote:Op woensdag 27 januari 2021 22:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat zou mij een vrije dag kosten. Nu ben ik dus wel boos enzo!quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:04 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja, maar wel in ruil voor Hemelvaart. Slechte ruil, aangezien Hemelvaart altijd op donderdag is en 5 mei tweemaal in de 7 jaar in het weekend valt
Nee gaat om een extra vrije dag.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:04 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja, maar wel in ruil voor Hemelvaart. Slechte ruil, aangezien Hemelvaart altijd op donderdag is en 5 mei tweemaal in de 7 jaar in het weekend valt
Nogmaals, als het blijft dalen moeten de scholen gewoon open en de avondklok weg. Op basis van een vermoeden kun je de boel niet dicht houden.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat het niet hard genoeg daalt ten opzichte van de maatregelen die ze hebben opgelegd, waardoor het vermoeden bestaat dat de B117-mutatie aan een opmars bezig is.
Bron: De Standaardquote:Productiesite in Wallonië gecontroleerd door het FAGG in onderzoek rond AstraZeneca-vaccin
Het kabinet van minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (SP.A) bevestigt dat het federaal geneesmiddelenagentschap (FAGG) op vraag van de Europese Commissie bevolen werd een inspectie uit te voeren op de productiesite van het coronavaccin van AstraZeneca, in Seneffe (Henegouwen). Het verslag van die inspectie zou over enkele dagen klaar zijn.
De Commissie en de EU-lidstaten willen weten waarom farmabedrijf AstraZeneca veel minder dosissen van zijn covid-19-vaccin kan leveren dan is afgesproken. Het bedrijf verwijst naar productieproblemen op de site van Novasep, een bedrijf in Seneffe dat het vaccin mee produceert. De Commissie lijkt aan die uitleg maar weinig geloof te hechten en zoekt uit wat er aan de hand is.
Op vraag van de Commissie heeft minister Vandenbroucke het FAGG opgedragen een inspectie uit te voeren bij Novasep. Het doel is ‘ons ervan te verzekeren dat de leveringsvertraging wel degelijk te wijten is aan een productieprobleem op de Belgische site’, zegt het kabinet-Vandenbroucke. Naast de fabriek in Henegouwen laat AstraZeneca zijn vaccin ook produceren in twee fabrieken in het Verenigd Koninkrijk en één in Duitsland.
De inspectie verliep in samenwerking met andere landen, ‘zodat die in alle transparantie en objectiviteit verliep’, zegt de woordvoerster van Vandenbroucke. ‘Belgische experts buigen zich nu over de elementen die verzameld werden, samen met experts uit Nederland, Italië en Spanje.’
Een verslag wordt zo snel mogelijk opgesteld, al kan het zeker nog ‘enkele dagen’ duren. Het FAGG meldde eerder al dat het voor de follow-up van de inspectie contact onderhoudt met AstraZeneca.
Doe geen moeite.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat het niet hard genoeg daalt ten opzichte van de maatregelen die ze hebben opgelegd, waardoor het vermoeden bestaat dat de B117-mutatie aan een opmars bezig is.
5 mei is nu toch een keus oid? Geen verplichte vrije dag? Of eens in de 5 jaar nu ofzo?quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee gaat om een extra vrije dag.
Overigens bepaalt de politiek helemaal niet of een dag vrij is. Daar is geen wet voor.
De overheid bepaalt alleen wat een officiële feestdag is, maar of een officiële feestdag ook een (verplichte) vrije dag is, is bepaald in CAO's.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
5 mei is nu toch een keus oid? Geen verplichte vrije dag? Of eens in de 5 jaar nu ofzo?
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:08 schreef popje het volgende:
[..]
Nogmaals, als het blijft dalen moeten de scholen gewoon open en de avondklok weg. Op basis van een vermoeden kun je de boel niet dicht houden.
Ik stel een sabbatical voor, voor iedereen.quote:
We hebben die avondklok nota bene ingevoerd op basis van een vermoeden.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:08 schreef popje het volgende:
[..]
Nogmaals, als het blijft dalen moeten de scholen gewoon open en de avondklok weg. Op basis van een vermoeden kun je de boel niet dicht houden.
Een jaartje thuis zitten zou mij wel goed doen denk ik...quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik stel een sabbatical voor, voor iedereen.
Zelfs eerste en tweede kerstdag zijn niet verplicht vrij, is afhankelijk van je cao. In de meeste cao's is opgenomen dat 5 mei eens in de vijf jaar een vrije dag is indd.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
5 mei is nu toch een keus oid? Geen verplichte vrije dag? Of eens in de 5 jaar nu ofzo?
Even bijkomen! Daar heb ik wel meer voor nodig dan een feestdag.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Een jaartje thuis zitten zou mij wel goed doen denk ik...
Nu ook nog een inspectie in de fabriek in Duitsland.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..] KNIP KNIP KNIP inspectie fabriek AZ
Bron: De Standaard
Het moet eerst misgaan? Het lijkt me dat ze afgelopen jaar al genoeg hebben afgewacht. Dat is imho waarom we nu in deze situatie zitten.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:08 schreef popje het volgende:
[..]
Ja idem.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Even bijkomen! Daar heb ik wel meer voor nodig dan een feestdag.
Dat waren ooit de versoepelingswaarden voor het openen van de horeca uit een oude notitie in oktober... niet voor het openen van de scholen nu.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
Nou, als ik op Nice kijk... zie je dat de scholen wel dicht blijven.
De signaalwaarden voor versoepelingen zijn nog niet in zicht: volgens een Catshuisnotitie van dit najaar is een ‘eerste versoepelingsstap’ logisch als er een week lang minder dan tien ic-opnames per dag zijn, en is het verder loslaten van restricties mogelijk bij minder dan drie ic-opnames. Momenteel moeten de intensive care-afdelingen dagelijks gemiddeld 30 nieuwe patiënten opnemen.
Onbeperkt bier drinken op kosten van de staat.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:04 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Corona feestdagen? Hoe ziet hij dat voorzich?
Hoe dan ook, alle uitgestelde festivals, events, hergeopende discos etc zorgen daar toch ook vanzelf wel voor? Wat is het punt? D:
Dit verhaal gaat met de minuut meer stinken. Had India niet ook een 'ban' op export gezet naar rijke landen en dat 't naar ontwikkelingslanden moest? Dat zou misschien de gigantische terugval kunnen verklaren, als ze stiekem toch bij Serum Institute zouden produceren en in België er een sticker op plakken ofzo.quote:
Of er zijn steeds meer mensen die zich minder goed aan de maatregelen houden.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Doe ik ook, snap ook echt niet meer dat mensen deze hele onzin nog serieus nemen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zat mensen die gewoon nog met pincode toetsen betalen hoor, ook hier.
Dat zal 't zijn, ik heb geen CAOquote:Op woensdag 27 januari 2021 22:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zelfs eerste en tweede kerstdag zijn niet verplicht vrij, is afhankelijk van je cao. In de meeste cao's is opgenomen dat 5 mei eens in de vijf jaar een vrije dag is indd.
Vermoeden, of prognose op basis van de cijfers?quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:08 schreef popje het volgende:
[..]
Nee, want de besmettingen dalen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Of er zijn steeds meer mensen die zich minder goed aan de maatregelen houden.
De waarheid zal binnenkort wel op tafel liggen denk ik.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit verhaal gaat met de minuut meer stinken. Had India niet ook een 'ban' op export gezet naar rijke landen en dat 't naar ontwikkelingslanden moest? Dat zou misschien de gigantische terugval kunnen verklaren, als ze stiekem toch bij Serum Institute zouden produceren en in België er een sticker op plakken ofzo.
Als VK wel door Serum Institute ook geleverd krijgt kan dat ook wel 't verschil verklaren wellicht. Dan zou 't kunnen betekenen dat de EU zichzelf in de vingers gesneden heeft door af te dwingen dat het in de EU geproduceerd wordt.
Je vraagt je inderdaad af hoe dat kan, gezien AstraZeneca's leveringsproblemen alhier.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:17 schreef DireStraits7 het volgende:
Lees op NOS dat ze in Marokko "genoeg vaccins hebben om alle volwassenen te vaccineren". Hoe komen zij aan zoveel dan? En allemaal AZ?
Dat zat ik toevallig net op te zoeken, dit heb ik gevonden op marokko.nl:quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:17 schreef DireStraits7 het volgende:
Lees op NOS dat ze in Marokko "genoeg vaccins hebben om alle volwassenen te vaccineren". Hoe komen zij aan zoveel dan? En allemaal AZ?
quote:De Dreamliner van de nationale luchtvaartmaatschappij Royal Air Maroc (RAM) had ruim 2 miljoen doses van het Covishield vaccin aan boord. Het middel is ontwikkeld door het Serum Institute of India (SII) onder licentie van het Brits-Zweedse Oxford/AstraZeneca.
Marokko is daarmee het eerste Afrikaanse land dat beschikt over het Covishield-vaccin. Het Noord-Afrikaanse land heeft 25 miljoen doses van het middel besteld.
Ze hebben dus vorige week 2 miljoen doses binnen gekregen, en ik neem aan vandaag weer een grote hoeveelheid. Is dus geleverd door Serum Institute (India)quote:Woensdag 27 januari wordt het vaccin van de Chinese staatsfarmaceut Sinopharm verwacht in Marokko. Het vaccin van Sinopharm is vandaag goedgekeurd door Marokkaanse toezichthouders voor noodgebruik tijdens de vaccinatiecampagne.
Ik sta er eigenlijk niet van te kijken dat het een puinhoop is bij AZ als ik zie hoeveel er in is geďnvesteerd. Er zullen een berg andere contracten zijn waar ze aan moeten voldoen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De waarheid zal binnenkort wel op tafel liggen denk ik.
Het is niet 1 land dat wat "nog ff volhouden" minder geleverd krijgt natuurlijk.
Misschien toch echt leveringsproblemen bij een specifieke (Europese) fabriek.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je vraagt je inderdaad af hoe dat kan, gezien AstraZeneca's leveringsproblemen alhier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |