Doe geen moeite.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat het niet hard genoeg daalt ten opzichte van de maatregelen die ze hebben opgelegd, waardoor het vermoeden bestaat dat de B117-mutatie aan een opmars bezig is.
5 mei is nu toch een keus oid? Geen verplichte vrije dag? Of eens in de 5 jaar nu ofzo?quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee gaat om een extra vrije dag.
Overigens bepaalt de politiek helemaal niet of een dag vrij is. Daar is geen wet voor.
De overheid bepaalt alleen wat een officiële feestdag is, maar of een officiële feestdag ook een (verplichte) vrije dag is, is bepaald in CAO's.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
5 mei is nu toch een keus oid? Geen verplichte vrije dag? Of eens in de 5 jaar nu ofzo?
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:08 schreef popje het volgende:
[..]
Nogmaals, als het blijft dalen moeten de scholen gewoon open en de avondklok weg. Op basis van een vermoeden kun je de boel niet dicht houden.
Ik stel een sabbatical voor, voor iedereen.quote:
We hebben die avondklok nota bene ingevoerd op basis van een vermoeden.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:08 schreef popje het volgende:
[..]
Nogmaals, als het blijft dalen moeten de scholen gewoon open en de avondklok weg. Op basis van een vermoeden kun je de boel niet dicht houden.
Een jaartje thuis zitten zou mij wel goed doen denk ik...quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik stel een sabbatical voor, voor iedereen.
Zelfs eerste en tweede kerstdag zijn niet verplicht vrij, is afhankelijk van je cao. In de meeste cao's is opgenomen dat 5 mei eens in de vijf jaar een vrije dag is indd.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
5 mei is nu toch een keus oid? Geen verplichte vrije dag? Of eens in de 5 jaar nu ofzo?
Even bijkomen! Daar heb ik wel meer voor nodig dan een feestdag.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Een jaartje thuis zitten zou mij wel goed doen denk ik...
Nu ook nog een inspectie in de fabriek in Duitsland.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..] KNIP KNIP KNIP inspectie fabriek AZ
Bron: De Standaard
Het moet eerst misgaan? Het lijkt me dat ze afgelopen jaar al genoeg hebben afgewacht. Dat is imho waarom we nu in deze situatie zitten.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:08 schreef popje het volgende:
[..]
Ja idem.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Even bijkomen! Daar heb ik wel meer voor nodig dan een feestdag.
Dat waren ooit de versoepelingswaarden voor het openen van de horeca uit een oude notitie in oktober... niet voor het openen van de scholen nu.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
Nou, als ik op Nice kijk... zie je dat de scholen wel dicht blijven.
De signaalwaarden voor versoepelingen zijn nog niet in zicht: volgens een Catshuisnotitie van dit najaar is een ‘eerste versoepelingsstap’ logisch als er een week lang minder dan tien ic-opnames per dag zijn, en is het verder loslaten van restricties mogelijk bij minder dan drie ic-opnames. Momenteel moeten de intensive care-afdelingen dagelijks gemiddeld 30 nieuwe patiënten opnemen.
Onbeperkt bier drinken op kosten van de staat.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:04 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Corona feestdagen? Hoe ziet hij dat voorzich?
Hoe dan ook, alle uitgestelde festivals, events, hergeopende discos etc zorgen daar toch ook vanzelf wel voor? Wat is het punt? D:
Dit verhaal gaat met de minuut meer stinken. Had India niet ook een 'ban' op export gezet naar rijke landen en dat 't naar ontwikkelingslanden moest? Dat zou misschien de gigantische terugval kunnen verklaren, als ze stiekem toch bij Serum Institute zouden produceren en in België er een sticker op plakken ofzo.quote:
Of er zijn steeds meer mensen die zich minder goed aan de maatregelen houden.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat het niet hard genoeg daalt ten opzichte van de maatregelen die ze hebben opgelegd, waardoor het vermoeden bestaat dat de B117-mutatie aan een opmars bezig is.
Doe ik ook, snap ook echt niet meer dat mensen deze hele onzin nog serieus nemen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zat mensen die gewoon nog met pincode toetsen betalen hoor, ook hier.
Dat zal 't zijn, ik heb geen CAOquote:Op woensdag 27 januari 2021 22:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zelfs eerste en tweede kerstdag zijn niet verplicht vrij, is afhankelijk van je cao. In de meeste cao's is opgenomen dat 5 mei eens in de vijf jaar een vrije dag is indd.
Vermoeden, of prognose op basis van de cijfers?quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:08 schreef popje het volgende:
[..]
Nee, want de besmettingen dalen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Of er zijn steeds meer mensen die zich minder goed aan de maatregelen houden.
De waarheid zal binnenkort wel op tafel liggen denk ik.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit verhaal gaat met de minuut meer stinken. Had India niet ook een 'ban' op export gezet naar rijke landen en dat 't naar ontwikkelingslanden moest? Dat zou misschien de gigantische terugval kunnen verklaren, als ze stiekem toch bij Serum Institute zouden produceren en in België er een sticker op plakken ofzo.
Als VK wel door Serum Institute ook geleverd krijgt kan dat ook wel 't verschil verklaren wellicht. Dan zou 't kunnen betekenen dat de EU zichzelf in de vingers gesneden heeft door af te dwingen dat het in de EU geproduceerd wordt.
Je vraagt je inderdaad af hoe dat kan, gezien AstraZeneca's leveringsproblemen alhier.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:17 schreef DireStraits7 het volgende:
Lees op NOS dat ze in Marokko "genoeg vaccins hebben om alle volwassenen te vaccineren". Hoe komen zij aan zoveel dan? En allemaal AZ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |