quote:Op dinsdag 9 februari 2021 09:43 schreef PKM het volgende:
@:Sunshine1982 ik heb haar in een Puckababy slaapzak met wantjes eraan. Als ze moeite heeft met in slaap vallen friemel ik het handje eruit en als ze vingers in haar mond doet in plaats van te drinken doe ik haar handjes juist erin.
@:Nolita goed dat je er wat van gaat zeggen. Poffertje mag ook om vijf uur nog een dutje doen, anders komen we niet zonder huilen door het avondeten.
Poffertje voelt zich weer beter. Wel wat extra nachtvoedingen maar dat is prima.
Ze gilde het uit van de pijn dus heb ik haar Nurofen gegeven.
Volgens mij was deze jeugdarts nog heel nieuw trouwens. Ik zei dat ik geen zetpillen in huis had maar wel Nurofen. Hij moest nog online opzoeken of dat ook werkt bij pijn en koorts. Vond ik wel grappig, want voor zoveel pijnstillers voor kinderen zijn er vast niet.![]()
BFD mijn vrolijkerd vanochtend
Ik ben even aan het kijken naar de 4 seizoenen puckababy. Waarom zijn deze slaapzakken zo bijzonder ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Smart_ass op 09-02-2021 16:44:46 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:08 schreef Donna het volgende:
Bad foto dinsdagWauw wat een mooi koppie! Heerlijke wangetjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afgelopen nacht nagenoeg mogen doorslapen!quote:Op maandag 8 februari 2021 23:48 schreef Seven. het volgende:
@:NicolasJoy hoe is het nu, al wat verbetering?
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 09:43 schreef PKM het volgende:
@:Sunshine1982 ik heb haar in een Puckababy slaapzak met wantjes eraan. Als ze moeite heeft met in slaap vallen friemel ik het handje eruit en als ze vingers in haar mond doet in plaats van te drinken doe ik haar handjes juist erin.
@:Nolita goed dat je er wat van gaat zeggen. Poffertje mag ook om vijf uur nog een dutje doen, anders komen we niet zonder huilen door het avondeten.
Poffertje voelt zich weer beter. Wel wat extra nachtvoedingen maar dat is prima.
Ze gilde het uit van de pijn dus heb ik haar Nurofen gegeven.
Volgens mij was deze jeugdarts nog heel nieuw trouwens. Ik zei dat ik geen zetpillen in huis had maar wel Nurofen. Hij moest nog online opzoeken of dat ook werkt bij pijn en koorts. Vond ik wel grappig, want voor zoveel pijnstillers voor kinderen zijn er vast niet.![]()
BFD mijn vrolijkerd vanochtend
Leuke foto en fijn dat de nurofen werkt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:04 schreef Smart_ass het volgende:
@:Sunshine1982 wat vervelend! Ook wel herkenbaar, althans het zelf heel moeilijk weer in slaap kunnen komen dan. Bubbles zelf valt vaak redelijk snel weer in slaap gelukkig. Maar het lijkt me ook echt vervelend daar zo lang mee bezig te zijn en dat je dan zelf daarna ook nog maar 2/3u kunt slapen en dan niet in slaap kunt komen.. en je houdt de kamer wel zo donker mogelijk, niet teveel interactie, etc? Qua slaapzak: ik heb er twee met armpjes die je aan het einde om kan klappen zodat haar handjes bedekt zijn. Zelf gebruik ik het nooit want ik vind die slaapzakken met mouwen sowieso minder handig plus Bubbles steekt haar handjes nogal eens in haar mond. Koude handjes heeft ze hier soms ook maar lijkt ze geen last van te hebben.
@:Nolita zeker wat van zeggen hoor! Jij moet er daarna weer mee dealen, zij niet. En zoveel moeite is het voor hen niet toch?
@:PKM wat fijn dat Poffertje zich weer beter voelt! Leuke foto
Hier trouwens ook best veel slaapzakken en ik denk eraan om er nog weer bij te kopen. Na ongeveer elk slaapje heeft Bubbles wel gespuugd dus ze gaan er nogal snel doorheen zo..
Hier ook in het kader van BFD, tummy timeWat een lief ondeugend koppieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wij hebben maar 2 slaapzakken (om de dag in de was en we hebben een droger.
Resistance is futile.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:08 schreef Donna het volgende:
Bad foto dinsdagAww, supercute is ze!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Aww wat lief! Lijkt me zo bijzonder, net als dat eerste lachje en eerste schaterlach.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:46 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ommegot, mijn meisje zei mama voor t eerst![]()
Beetje jammer dat ik zelf aan het werk wasmaar vanavond zei ze het weer terwijl ze om mijn man heen naar me aan het zoeken was
![]()
Echter nog steeds aan t werk
![]()
Hopelijk doet ze het morgenochtend weer
Wauw, gaat wel lekker daar! Zegt ze ook al 'die' ? Naar het schijnt ook een woordje dat ze al snel oppikken ('wil je die?') .quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:05 schreef QuattroF het volgende:
@:Zo-is-dat aah wat leuk! Hopelijk zegt ze het snel tegen jou.
Frum ‘praat’ steeds meer. Ze zei al mama, papa, bah en ‘hebbuh’. Maar vanavond tijdens het eten (gevulde courgettes) zei ze ‘Hmmmm mama’. Zo lief!
Ook slaat ze kruipen blijkbaar over? Ze tijgert al maanden, en nu staat ze continu op handen en voeten? En ze gaat nog niet zelf staan, maar als we haar neerzetten staat ze zelf. Het gaat zo snel!
Hrb je vanmorgen nog 'mama' gehoord?quote:Op woensdag 10 februari 2021 13:02 schreef Zo-is-dat het volgende:
Oh wat een pech sunshine! Dan voelen minuten als uren![]()
Gelukkig was A kalmKnappe baby!
Neeeeeequote:Op woensdag 10 februari 2021 13:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hrb je vanmorgen nog 'mama' gehoord?
Oh mennn, ik wacht op de dag dat mij dit overkomtquote:Op woensdag 10 februari 2021 09:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Holy crap. Net weer wat meegemaakt...
Ik had A alvast in de auto gezet (om naar de opvang te gaan) om vervolgens de ramen ijsvrij te maken. Het slot van mijn deur haperde en ik weet niet meer precies wat er gebeurde, maar mijn deur viel in het slot en bleef op slot. Als mijn deur op slot zit, zitten al je andere deuren ook automatisch op slot. Dus... Auto op slot, sleutel in contact om de motor en kachel draaiende te houden en A. in de auto![]()
![]()
Ik ging gewoon instant in paniekmodus. Gelukkig bracht mijn vriend Noor naar school, dus die zou weer snel terug zijn, naar toch... Gewoon niet bij je kind kunnen, wat een hel. Gelukkig bleef hij vrij kalm, normaal gaat hij altijd huilen in een stilstaande auto. Bij buren aangebeld of ik bij hun vriend mocht bellen (telefoon lag dus ook in de auto), wist ik door alle commotie zijn nummer niet meer
Het duurde voor mijn gevoel eeuwen voordat hij weer terug was.
Uiteindelijk heeft vriend mijn reserve sleutel in huis gepakt en kon ik weer in mijn auto
Ik vind thuiswerken met Colin ook heerlijkquote:Op woensdag 10 februari 2021 07:54 schreef Hilmo het volgende:
Hahah ja dat herrie maken. Gillen is ook weer teruggekomen. Leuk die eerste woordjes hier![]()
Sokjes uittrekken is nu echt een hit. Had de oudste nooit dus ik dacht dat het aan de sokjes lag maar is gewoon wat hij zelf uittrekt steeds.En maar rollen, zo leuk.
Vandaag eerste keer naar kantoor voor als uitzondering met de baas en van 9-17 uur, kolf mee, wereld aan eten. Vind het best spannend allemaal. Eerste keer ooit kolven op een andere locatie. Mijn hemel. Man moet hem fles en vast voedsel gaan geven, ook spannend. Hij is tijden niet naar opvang geweest, houden hem nu ook thuis omdat er waterpokken zouden zijn, en dat krijgen ze wel eens maar liever niet als baby en het kan zo, met thuiswerken wen je toch wel aan een baby
Wow, dat werkt supergoed! Ik zat alweer een half uur te klooien hier, binnen een halve minuut was het gepoept zo!quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
https://vm.tiktok.com/ZMeR9NH82/
Een hele fijne en snelle manier om je baby te laten boeren. 🤗
Ja, he! Ik heb uuuuren rondgelopen met U. destijds en nu ook met Z. Dit scheelt zoveel.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:41 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Wow, dat werkt supergoed! Ik zat alweer een half uur te klooien hier, binnen een halve minuut was het gepoept zo!
Prul is ruim 2 en drinkt nog steeds alleen water en thee (en bij de boterham een beker plantaardige melk). Niks mis mee hoor.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:44 schreef QuattroF het volgende:
Vandaag met Frum naar het CB geweest. Stats: 72,4 cm en 8530 gram, ze is 10.5 maand. Lengte exact gemiddeld, gewicht iets onder de 0-lijn maar dat is niet zo gek met haar operaties etc. Gelukkig een superfijne arts die heel relaxed is en vertrouwd op onze aanpak samen met het ziekenhuis. Dus een heel fijn gesprek. De vaccinaties vind ik altijd zo zielig. Hopelijk heeft ze er weinig last van de komende dagen.
Voor de moeders met kindjes in deze leeftijd: wat geven jullie je kind qua drinken naast melk? Wij enkel water, thee bieden we aan maar daar is ze niet zo gek op. Toch krijg ik regelmatig de reactie ‘ach wat zielig alleen water!’ en in mijn omgeving lijkt diksap, aanmaak of appelsap ook meer de norm te zijn. Terwijl wij het niet zo nodig vinden. Ze vindt water heerlijk en drinkt het goed. Hoe doen jullie dat?
Hoi! Ja gaat wel goed hoor. Sinds deze maand nieuw werk, beetje drukquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:43 schreef Smart_ass het volgende:
@:miezziej hoe gaat het met jullie eigenlijk?
Hier met de oudste 2 jaar volgehouden met alleen water, melk en thee.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:44 schreef QuattroF het volgende:
Vandaag met Frum naar het CB geweest. Stats: 72,4 cm en 8530 gram, ze is 10.5 maand. Lengte exact gemiddeld, gewicht iets onder de 0-lijn maar dat is niet zo gek met haar operaties etc. Gelukkig een superfijne arts die heel relaxed is en vertrouwd op onze aanpak samen met het ziekenhuis. Dus een heel fijn gesprek. De vaccinaties vind ik altijd zo zielig. Hopelijk heeft ze er weinig last van de komende dagen.
Voor de moeders met kindjes in deze leeftijd: wat geven jullie je kind qua drinken naast melk? Wij enkel water, thee bieden we aan maar daar is ze niet zo gek op. Toch krijg ik regelmatig de reactie ‘ach wat zielig alleen water!’ en in mijn omgeving lijkt diksap, aanmaak of appelsap ook meer de norm te zijn. Terwijl wij het niet zo nodig vinden. Ze vindt water heerlijk en drinkt het goed. Hoe doen jullie dat?
Met een tweede kindje kan ik me inderdaad voorstellen dat het lastiger is om het af te houden. Frum houdt niet van thee. Ze laat het direct weer uit haar mond lopen. :’)quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:54 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Hier met de oudste 2 jaar volgehouden met alleen water, melk en thee.
Wat ze niet kennen ...
Ben bang dat de jongst wel eerder wat krijgt, die zal misschien eerder iets van de oudste zien/meekrijgen..
Mijn oudste (bijna 2,5) drinkt alleen thee en water en de oma’s vinden dat ook zielig. Gezeur, ene oor in en het andere weer uit.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:41 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Met een tweede kindje kan ik me inderdaad voorstellen dat het lastiger is om het af te houden. Frum houdt niet van thee. Ze laat het direct weer uit haar mond lopen. :’)
Ja die geven we haar inderdaad, maar dat vind ze echt niks. En ook onze thee (rooibos, fruit, of iets anders) niet. Nou ja, het is ook niet verplicht. Misschien kan ik het eens met een beetje melk proberen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:01 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Mijn oudste (bijna 2,5) drinkt alleen thee en water en de oma’s vinden dat ook zielig. Gezeur, ene oor in en het andere weer uit.
Van Hipp (en vast ook wel van andere merken is er kinderthee, dat is thee zonder thee met alleen maar fruit. Misschien vindt ze dat wel lekker? En anders is water gewoon prima.
Ahh wat een lieve foto weerquote:Op donderdag 11 februari 2021 23:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Nah.. waar zijn alle sneeuwbaby’s?
[ afbeelding ]
M’n bolletje wol.
We weten niet wat ons overkomt. Beide kinderen lagen om 19:15 al op bed. Heb Z. net maar een droomvoeding gegeven. Ik ga de FOK!wet niet eens wegjagen want ik weet zelf ook heel goed dat dit eenmalig was.
Oh nee, wat eng!quote:Op donderdag 11 februari 2021 23:36 schreef Seven. het volgende:
Aww Hilmo
Ik heb vandaag ondanks thuiswerken mijn lieve Colin enorm gemist. Ik zou om 10:00 beginnen aan een online meeting maar gelijk weer uit gegaan. Kreeg via de tamtam bericht dat het dak op m'n werk is bezweken onder de sneeuw. Mijn hele afdeling is geëvacueerd, geen gewonden. Voorlopig kunnen we niet naar kantoor. Ik ben om 20:30 op de bank geploft en toen eigenlijk nog 2 uurtjes gewerkt vanaf m'n mobiel.![]()
Dus nu zit ik te wachten tot Colin wakker wordt voor zijn nachtvoeding.
Klinkt alsof het lekker loopt, zelf al is je aandacht verdelen wel lastigquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:07 schreef 1inamelon het volgende:
Ik kom niet echt aangehaakt merk ik. Het is best druk met een peuter die niet naar de opvang mag en een baby die overdag alleen maar hazenslaapjes doet!
Maar Zusje doet het erg goed. Ze is een stuk groter en zwaarder dan haar grote broer met 3 maanden. Ze wil ook alleen maar eten, dat heeft ze van mijOp haar buik liggen vindt ze best wel leuk maar ze maakt nog geen aanstalten om om te rollen. Wel vind ik haar regelmatig half in ons bed als ik haar uit bed haal, dus ze beweegt wel! De nachten gaan ook goed (1 nachtfles ergens tussen 2 en 3). Alleen dat slapen overdag is een dingetje. Ik hoop dat dat goedkomt als de peuter weer naar de opvang gaat en ik echt al m’n aandacht aan haar kan besteden. Dat mis ik nu soms wel een beetje, bij beide kinderen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |