abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197876079
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:08 schreef MaJo het volgende:
Ik merk bij aapie ook totaal nog geen interesse naar eten, hij is natuurlijk ook pas 15 weken. Wel wil hij steeds de fles vast proberen te houden waardoor hij deze uit mijn handen slaat en daar vervolgens weer boos om wordt :')

We hebben een goede nacht gehad. Gisteren is hij om half 11 op me in slaap gevallen en ik heb hem na een half uur op bed gelegd. Hij heeft tot half 8 geslapen en na een flesje sliep hij meteen weer door tot 10 uur. Dikke prima ^O^ Mijn man kwam me om 10 uur trots wakker maken dat aapie zo lang geslapen had, hij heeft dus helemaal niet door gehad dat ik aapie om half 8 een fles heb gegeven naast hem in bed _O-

Vanochtend was trouwens de eerste schaterlach een feit, wat gaaf was dat O+
Ik ben toch wel strontjaloers op jouw slaapbaby :P Heerlijk dat hij zo'n goede slaper is O+
pi_197876210
Hier nog nul interesse voor eten, nu 5 maanden..
Zelf ook nog erg in dubio of we juist wel of niet willen stimuleren nu met de refluxklachten.
  Moderator zondag 7 februari 2021 @ 19:04:56 #178
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197877065
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben toch wel strontjaloers op jouw slaapbaby :P Heerlijk dat hij zo'n goede slaper is O+
Dat snap ik heel goed, wat dat betreft hebben wij echt niets te klagen!

quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:20 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier nog nul interesse voor eten, nu 5 maanden..
Zelf ook nog erg in dubio of we juist wel of niet willen stimuleren nu met de refluxklachten.
Hoe hebben jullie dat gedaan bij de oudste? Reflux is ook wel een goeie ja, ik ben benieuwd hoe dat gaat bij de vaste voeding.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_197878813
De oudste die keek met 5-6 maanden het eten uit onze mond, dus daar zijn we toen gewoon mee begonnen. :+
  zondag 7 februari 2021 @ 21:01:06 #180
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_197879099
Ik denk niet dat potjes perse ongezonder zijn maar wel ongeveer 100x minder smaakvol en daardoor minder stimulans/kans om verschillende smaken te leren kennen. Daarnaast is vooral de gelijke structuur niet erg stimulerend voor de mond en eet ontwikkeling. Daar komt bij dat (alleen) voeren met een lepel de vaardigheden met de handen en de mond van zelf eten niet zoveel bevorderd.

Dit allemaal zal voor een heel groot deel van de kindjes uiteindelijk geen enkel probleem zijn, die pikken dat later allemaal wel op. Maar voor een aantal levert dit wel kans op problemen op, meer kans op “picky eaters”.

Los hiervan vind ik het rapleyen vooral heel erg leuk! Zowel het koken als het zien genieten en ontdekken van onze kindjes O+ Plus ik eet liever zelf dan voeren (negeer ik even t uitgebreide poetsen erna O-) )

Absoluut meerdere wegen naar Rome dus en geen er van is “fout” natuurljk! O+
pi_197879822
Ohh @MaJo, jaloers op de schaterlach! Ik wacht nog steeds met smart hier! Lijkt me zo leuk O+.
pi_197896576
@Smart_ass ik duim dat de lachjes snel met geluid worden, dat is zo mooi. :D

Hoewel ze vandaag wel mijn vork pakte en door mijn slagroom zat te maaien, lijkt vast voedsel nog mijlenver weg. :Y)

Wij hadden vandaag het consultatiebureau. Poffertje is 5,6 kg en 59 cm. De arts vond haar ook al heel sterk op haar buik.
Helaas is ze echt niet lekker van de vaccinatie. Eerst heel lang slapen, daarna huilen, geen melk drinken, niet meer slapen. Nou ligt ze op me te slapen en regelmatig begint ze even kort te huilen. Arm ding. -O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 8 februari 2021 @ 21:35:27 #183
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197897712
quote:
3s.gif Op maandag 8 februari 2021 20:32 schreef PKM het volgende:
@:Smart_ass ik duim dat de lachjes snel met geluid worden, dat is zo mooi. :D

Hoewel ze vandaag wel mijn vork pakte en door mijn slagroom zat te maaien, lijkt vast voedsel nog mijlenver weg. :Y)

Wij hadden vandaag het consultatiebureau. Poffertje is 5,6 kg en 59 cm. De arts vond haar ook al heel sterk op haar buik.
Helaas is ze echt niet lekker van de vaccinatie. Eerst heel lang slapen, daarna huilen, geen melk drinken, niet meer slapen. Nou ligt ze op me te slapen en regelmatig begint ze even kort te huilen. Arm ding. -O-
Agos, zo zielig. Deed Colin ook. Heb je paracetamol?
Resistance is futile.
  Moderator/colorchick maandag 8 februari 2021 @ 21:36:36 #184
382129 crew  Donna
pi_197897737
quote:
10s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:43 schreef Smart_ass het volgende:
Ohh @:MaJo, jaloers op de schaterlach! Ik wacht nog steeds met smart hier! Lijkt me zo leuk O+.
G heeft dat nooit gedaan, vind ik zo jammer. Nu in de herkansing met A haha!
  maandag 8 februari 2021 @ 21:38:25 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197897770
Is het al BFD?
Resistance is futile.
pi_197897800
Misschien een stomme vraag, maar kun je babies handschoentjes aan doen in bed voor als ze gaan slapen? Wanneer ik A. uit bed vis voor een nachtvoeding, heeft hij ijskoude handjes :{
  maandag 8 februari 2021 @ 21:47:45 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197897944
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar kun je babies handschoentjes aan doen in bed voor als ze gaan slapen? Wanneer ik A. uit bed vis voor een nachtvoeding, heeft hij ijskoude handjes :{
Ja, dat kan zeker! Meeste mensen doen dit tegen krabben enzo maar ze zullen er vast ook warme handjes van krijgen.
Resistance is futile.
  maandag 8 februari 2021 @ 21:50:18 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197897984
Weer een mooie voor zijn album.

En nog een appelmoesfoto:

Resistance is futile.
  Moderator/colorchick maandag 8 februari 2021 @ 21:54:55 #189
382129 crew  Donna
pi_197898060
quote:
Ja krabwantjes! Sokjes kan ook ;)
pi_197898994
quote:

Haha ze kwam daarnet héél dichtbij, hardop lachen maar nog niet echt een schaterlach. Hopelijk duurt het niet lang meer! En Donna wat jammer dat G dat nooit heeft gedaan, nu de herkansing inderdaad!

Wat een mooie stats! Wel sneu dat ze zich niet zo lekker voelt, hopelijk is ze snel weer de oude. Hier heeft het ook een paar dagen geduurd maar alles is nu weer goed.

Colin! O+ O+
pi_197899276
✅ Schaterlachjes O+ Ze kletst echt de hele dag. En als je oogcontact maakt, krijg je meteen dit O+

@Seven. Aaah O+ Wat heeft hij lieve oogjes, zeg. O+

@SUN Kan je idd doen, maar je kan zo wel de eerste hongersignalen missen! Zijn alleen de handjes koud, of ook het nekje?
Protège moi de mes désirs.
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 23:30:11 #192
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197899455
quote:
10s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:43 schreef Smart_ass het volgende:
Ohh @:MaJo, jaloers op de schaterlach! Ik wacht nog steeds met smart hier! Lijkt me zo leuk O+.
Ja het is echt heel leuk! Hij maakte al een week een beetje geluidjes bij het lachen, een soort "huh" klank. Maar dat werd nu "huhuhuh" of iets dergelijks O+

quote:

Zo sneu is dat ;( Aapie was ook huilerig en veel slapen maar ook heel erg huilen. Pcm deed z'n werk goed ^O^ Hopelijk voelt poffertje zich snel beter :*

quote:
Aapie heeft ook altijd koude handjes dus ik lees even mee met deze vraag! Al zitten zijn handjes vooral in zijn mond dus ik weet niet of handschoenen/sokjes hem echt blij maken.

quote:
17s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:50 schreef Seven. het volgende:
Weer een mooie voor zijn album.

[ afbeelding ]

En nog een appelmoesfoto:

[ afbeelding ]
Aw O+

quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 23:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
✅ Schaterlachjes O+ Ze kletst echt de hele dag. En als je oogcontact maakt, krijg je meteen dit O+
[ afbeelding ]

@:seven. Aaah O+ Wat heeft hij lieve oogjes, zeg. O+

@:sun Kan je idd doen, maar je kan zo wel de eerste hongersignalen missen! Zijn alleen de handjes koud, of ook het nekje?
Aw zo blij O+ Ik moet altijd wel lachen om mijn kale baby in vergelijking met jouw en S_A's baby's _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 8 februari 2021 @ 23:42:49 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197899581
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 23:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]

@:seven. Aaah O+ Wat heeft hij lieve oogjes, zeg. O+

@:sun Kan je idd doen, maar je kan zo wel de eerste hongersignalen missen! Zijn alleen de handjes koud, of ook het nekje?
Wat een prachtige lach heeft Z. O+
Resistance is futile.
  maandag 8 februari 2021 @ 23:48:07 #194
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197899633
@MaJo wat een verschil hè? Colin's haar begint voorzichtig te groeien. Ik vind het wel cute, van die kale baby'tjes. Gekke is wel, ik had een baby verwacht met een flinke bos donker haar zoals ikzelf ;) .

Hoe is het met Aapie, nog steeds volop in deze fase?

@NicolasJoy hoe is het nu, al wat verbetering?
Resistance is futile.
pi_197900420
Ik kom er niet aan toe om alles bij te lezen / te reageren. -O-

Ik zag wel foto’s O+

En koude handjes heeft L ook, maar daar heeft ze geen last van en kan geen kwaad. Ik ga er dus ook niets mee doen verder.

Verder ook jaloers op de slaapjes van aapie. Ik ben heel erg moe op dit moment door de combinatie van L die vaak ook in de nachten niet meer dan 4 uur tussen de voedingen laat, waardoor ik ondanks op tijd naar bed gaan te weinig uren bij elkaar sprokkel in totaal voor mijn doen en werk dat veel energie vraagt.

Baby ging vandaag weer voor het eerst naar de opvang. Ik vond het spannend want ze is nu 2 maanden ouder dan toen het stopte, maar het ging gelukkig goed. Alleen hadden ze haar niet om 16:00 in bed gelegd zoals gevaagd, waardoor ze onderweg naar huis (17:15) natuurlijk in slaap viel en 1,5 uur sliep. Hierdoor geen avondeten kunnen aanbieden en niet rond 19:30 naar bed natuurlijk.
Daar ga ik toch maar iets van zeggen, want ze heeft dat slaapje om 16:00 gewoon nodig. Ik had 2 mnd terug ook al het gevoel dat ze haar na een bepaalde tijd niet meer in bed leggen, maar ik wil het wel, want dat doet ze thuis ook.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 08:30:24 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197901546
@Nolita no worries, we weten allemaal hoe het is!

En zeker overleggen met KDV. Het is erg vervelend als je kind door anderen uit een ritme gehaald wordt. En je kind wordt er in de regel ook erg vervelend van :+ .
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 08:35:43 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197901606
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2021 23:48 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo wat een verschil hè? Colin's haar begint voorzichtig te groeien. Ik vind het wel cute, van die kale baby'tjes. Gekke is wel, ik had een baby verwacht met een flinke bos donker haar zoals ikzelf ;) .

Hoe is het met Aapie, nog steeds volop in deze fase?

@:NicolasJoy hoe is het nu, al wat verbetering?
Ik ben echt benieuwd wanneer het bij Aapie wat zichtbaarder gaat worden. Hij heeft best wel wat haar maar het is zo licht dat je het niet ziet.

Het gaat goed met Aapie! Hij slaapt overdag nu ook beter en is een vrolijk mannetje. Hij is ontzettend druk met kletsen en lachen en heeft vandaag officieel zijn duim ontdekt O+

@Nolita wat vervelend dat ze jouw instructies negeren, ik zou daar zeker wat van zeggen!

Hopelijk krijgt iedereen snel langere nachten, het is niet mijn bedoeling om jullie jaloers te maken :@
  dinsdag 9 februari 2021 @ 08:38:01 #198
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197901632
Ik hoop het ook @MaJo (hier nog steeds 2-3 uurtjes slapen per keer :') ) maar ik gun iedereen een fijne nachtrust hoor :* .
Resistance is futile.
pi_197901957
Ach @MaJo lekker van genieten. Een goede nachtrust is zoveel waard. A'tje is na een nachtvoeding klaarwakker. Maakt niet uit hoe laat hij komt, klaarwakker. Ik had al gelezen dat je de luier verschonen kunt skippen snachts, zodat baby niet wakker der gemaakt wordt. Echter lijkt me dat helemaal niks, want als ik de luiers snachts verschoon zit hij best vol. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem weer in bed te leggen met een vieze luier.
We hebben rijstebloem bij de laatste voeding gedaan en de eerste nacht kwam hij pas om 5.15. Dikke prima! Tweede nacht (vannacht dus) kwam hij gewoon om 3.15 :') Een baby zo weer in bed leggen na een nachtvoeding is hier totaal niet aan de orde helaas. Vaak zijn we wel weer een uurtje bezig om hem weer te laten slapen. Erg vermoeiend en ik word er ook best wel wanhopig van. Ook omdat ik na zo'n lange tijd wakker moeilijk weer in slaap kom. Het komt er dus op neer dat ik elke dag wel moe ben :')
pi_197902287
@Sunshine1982 ik heb haar in een Puckababy slaapzak met wantjes eraan. Als ze moeite heeft met in slaap vallen friemel ik het handje eruit en als ze vingers in haar mond doet in plaats van te drinken doe ik haar handjes juist erin.

@Nolita goed dat je er wat van gaat zeggen. Poffertje mag ook om vijf uur nog een dutje doen, anders komen we niet zonder huilen door het avondeten.

Poffertje voelt zich weer beter. Wel wat extra nachtvoedingen maar dat is prima.
Ze gilde het uit van de pijn dus heb ik haar Nurofen gegeven.

Volgens mij was deze jeugdarts nog heel nieuw trouwens. Ik zei dat ik geen zetpillen in huis had maar wel Nurofen. Hij moest nog online opzoeken of dat ook werkt bij pijn en koorts. Vond ik wel grappig, want voor zoveel pijnstillers voor kinderen zijn er vast niet. :D

BFD mijn vrolijkerd vanochtend *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')