En ik denk dat dat inderdaad wel een punt van kritiek is. Toch denk ik (zie mijn post hierboven) dat het, zeker in groepsverband, moeilijk is om die emotie te relativeren en in dat opzicht met je verstand te handelen inplaats van op te gaan in een dreigende situatie.quote:Op woensdag 27 januari 2021 10:58 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik zal deze straks eens terugkijken![]()
Zie mijn eerdere post.
Volgens mij is de 1,5 meter maatregel nog steeds van toepassing, moet je grote groepen vermijden en mag je niet zingen en schreeuwen op korte afstand van elkaar.
Het is volgens mij niet de bedoeling dat we in lockdown-tijd met een flinke groep door de straten gaan lopen, ongeacht de goede motieven.
Ik ben overigens niet verontwaardigd over dat zij dit doen. Ik begrijp dit zeker en kan hier ook nog wel begrip voor opbrengen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 11:10 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Daar heb je ook wel gelijk in. En ondanks dat ik het weet, zegt mijn gevoel ook dat we niet te verontwaardigd moeten reageren op dit soort tegenacties. Het zit nu eenmaal in de menselijke aart om in conflictsituaties te vechten, vluchten of te bevriezen. En dat bedoel ik natuurlijk niet letterlijk, maar dit zie je nu eenmaal terug in het gedrag van mensen. En bij voetbalsupporters is het nu eenmaal aanwezig dat ze de houding van “moet je maar komen dan” hebben.
Als ze bij ons door de straten zouden trekken en de politie is niet aanwezig, dan zou ik ook met een aantal gelijkgestemden klaarstaan om ze op te vangen. Het is niet goed, maar in mijn ogen wel een logische reactie wat bij mij alles behalve verontwaardiging oproept.
En dit zeg ik even in zijn algemeenheid, niet zozeer als reactie op jouw post.
quote:
okquote:Op woensdag 27 januari 2021 11:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ergens ben ik blij dat het gisteravond niet tot plunderingen is gekomen.
Of de voetbalsupporters daar nou wel- of niet een rol in gespeeld hebben.
Ik geef ze het voordeel van de twijfel.
Echter; Eigenrichting inderdaad, met een eigen knokploeg komen is nooit een goed idee.
Het lijkt mij -als het uitloopt op een confrontatie- ingewikkeld de groepen uit elkaar te houden.
Graag even verwijderen, past niet in het beeld dat men van de relschoppers heeft. BVD.quote:
Ik geloof dat ik jou in dat geval als eerste zal voordragen...quote:Op woensdag 27 januari 2021 11:00 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel medelijden met mensen wiens enige doel het is om anderen veel pijn en schade te berokkenen. Ik vertrouw op de snelle vooruitgang van de medische wetenschap, de politiek, de rechtspraak en de wens van het goedwillende volk om dit soort mensen medisch "te behandelen" zodat hun criminele en kwaadaardige inborst wordt vervangen door empathie en compassie.
Niet zo slim om dit in een rijke blanke wijk te doen inderdaad, dan krijg je zoals je ziet geen bijval van de plaatselijke jeugd.quote:Op woensdag 27 januari 2021 11:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Graag even verwijderen, past niet in het beeld dat men van de relschoppers heeft. BVD.
Waarom? Ik heb geen GGD-test locatie in de fik gestoken, ruiten van een ziekenhuis ingegooid en een primerawinkel geplunderd. Misschien moet jij maar een toekomstige 'medische behandeling' ondergaan om moreel beter te worden.quote:Op woensdag 27 januari 2021 11:23 schreef Arius80 het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik jou in dat geval als eerste zal voordragen...
Wonen toch veel Jappen en Indirsquote:Op woensdag 27 januari 2021 11:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet zo slim om dit in een rijke blanke wijk te doen inderdaad, dan krijg je zoals je ziet geen bijval van de plaatselijke jeugd.
Lol die ene is net Kenny van South Parkquote:
Ik denk niet dat dat er een 'medicijn' komt. Je hebt nu eenmaal goed en kwaad en zij vallen voor het kwaad.quote:Op woensdag 27 januari 2021 11:00 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel medelijden met mensen wiens enige doel het is om anderen veel pijn en schade te berokkenen. Ik vertrouw op de snelle vooruitgang van de medische wetenschap, de politiek, de rechtspraak en de wens van het goedwillende volk om dit soort mensen medisch "te behandelen" zodat hun criminele en kwaadaardige inborst wordt vervangen door empathie en compassie.
Ja precies.quote:Op woensdag 27 januari 2021 04:46 schreef sp3c het volgende:
Kan me wel een paar ernstigere dingen voorstellen..
Watersnood in Zeeland bv
Of de vuurwerkramp in Enschede, oorlog in de oost, oorlog in Korea, MH17, kampioenschap van FC Twente, Molukse tereurgolf in de jaren 70 etc.
Als je dan een stel bezorgde burgers die de politie een handje proberen te helpen tegen relschopers die die stad kort en klein slaan zonder reden ernstiger noemt dan gaat er wat mis in je koppie hoor
Normale mensen? Wat zijn normale mensen? Zijn dat mensen die houden van voetbal , bier en af en toe een leuke rel? Of zijn dat de mensen met 4 kinderen en op hun 40ste nog zwanger raken?quote:Op woensdag 27 januari 2021 01:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Normale mensen zitten binnen,
Omdat je voorstel duidt op een zeer ernstige criminele inborst, je ziet toch zelf wel wat je schrijft? Het getuigt van weinig empathie om in algemene strekking mensen middels allerlei medische wetenschappelijke ingrepen te willen veranderen in een soort wezen wat gelijke is aan schijnbaar je eigen inborst. Jij verheft jezelf tot een soort God onder het mom van vredelievendheid. In dat geval heb ik liever iemand die een GGD locatie in de fik zet.quote:Op woensdag 27 januari 2021 11:25 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb geen GGD-test locatie in de fik gestoken, ruiten van een ziekenhuis ingegooid en een primerawinkel geplunderd. Misschien moet jij maar een toekomstige 'medische behandeling' ondergaan om moreel beter te worden.
wie zijn wij en wie zijn zij?quote:Op woensdag 27 januari 2021 11:36 schreef Mondkapje het volgende:
Bovendien moet je niet onderschatten hoe ver ze kunnen gaan, terwijl wij ons aan regeltjes als privacy houden, houden zij zich op in grote groepen via Telegram of een dergelijk programma, aangestuurd vanuit Dubai, vanwaaruit ze zelfs kunnen zien waar de politie zich bevindt terwijl zij ergens anders aan het plunderen slaan.
ja tuurlijk!quote:Op woensdag 27 januari 2021 11:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja precies.
Als er in mijn dorp rellen komen is de kans groot dat ik ook wel even de buurt in de gaten ga houden met een paar buurmannen. Ik ga in ieder geval niet toekijken hoe ze mijn auto in de fik steken.
Nee. Thuisblijven en het netjes overlaten aan de politie die pas komt als je auto in de fik staat.quote:Op woensdag 27 januari 2021 11:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja precies.
Als er in mijn dorp rellen komen is de kans groot dat ik ook wel even de buurt in de gaten ga houden met een paar buurmannen. Ik ga in ieder geval niet toekijken hoe ze mijn auto in de fik steken.
waarom kom je dan met die onzin?quote:Op woensdag 27 januari 2021 11:40 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik weet niet wie het zijn, jij misschien.
Als ze dan gelijk even op de fiets komen, hebben we die ook weer terug.quote:Op woensdag 27 januari 2021 10:43 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-duitsland-en-belgie
Duitse politie die Nederlanders komt neerknuppelen omdat ze tijdens de avondklok nog buiten zijn. Opa zou trots zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |