abonnement Unibet Coolblue
pi_197649953
Welkom in het dreumestopic! *O* .

klik om te spelen
pi_197650056
Wij zitten even in een piek frustratie periode qua eten. Niks wil hij. Niet zelf eten en niet gevoerd worden. Geen brood, pap, yoghurt, fruit, prutje of met de pot mee. Na twee hapjes wordt alles weggegooid of weggeslagen. En dat ontbijt, lunch, tussendoor en avondeten. Daardoor wordt hij nu 2-3 keer per nacht wakker van de honger. Gecombineerd met het thuiswerken maakt het de sfeer niet heel gezellig. Ik kon er nog iets beter tegen dan mijn vriend maar mijn geduld begint stilaan ook op te raken. We zitten even met onze handen in het haar. Ik zie/voel niets in zijn mond. Hopelijk is het toch een surprise tand want liefst duurt deze fase niet heel lang meer.
  FOK!fossiel dinsdag 26 januari 2021 @ 17:09:24 #3
1455 Keroppi
kool kikker
pi_197653727
Wat vervelend zeg...

Misschien toch een van de kiezen? Wat ik begreep zijn die nog een stuk vervelender dan tanden. (Maar geen eigen ervaring).
Chick on a mission
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 januari 2021 @ 17:31:36 #4
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197654172
En als je dingen aanbied tijdens het spelen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_197654730
Hij heeft nog maar 4 tanden dus kiezen duurt nog even. We geven hem soms een speeltje aan tafel en dan gaan er weer een paar lepels in. Maar hij speelt liever met zijn eten dan het opeten. In het begin was dat prima want tenminste interesse. Maar nu raken we dat wel beu. Het is nu ook alle maaltijden feest ipv allen avond.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 januari 2021 @ 19:20:24 #6
148247 taxibabe
pi_197656009
Thomas heeft wel een tijdje brood geweigerd, toen ben ik het brood gaan roosteren, dat at hij dan wel weer. Nu eet hij ook weer gewoon brood. Misschien kun je dat ook eens proberen.

Oh en hij heeft vandaag voor het eerst op het potje geplast!
pi_197657572
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij zitten even in een piek frustratie periode qua eten. Niks wil hij. Niet zelf eten en niet gevoerd worden. Geen brood, pap, yoghurt, fruit, prutje of met de pot mee. Na twee hapjes wordt alles weggegooid of weggeslagen. En dat ontbijt, lunch, tussendoor en avondeten. Daardoor wordt hij nu 2-3 keer per nacht wakker van de honger. Gecombineerd met het thuiswerken maakt het de sfeer niet heel gezellig. Ik kon er nog iets beter tegen dan mijn vriend maar mijn geduld begint stilaan ook op te raken. We zitten even met onze handen in het haar. Ik zie/voel niets in zijn mond. Hopelijk is het toch een surprise tand want liefst duurt deze fase niet heel lang meer.
Wil hij ook geen fles ofzo?
Wij vangen dat soort buien gewoon maar op met een extra fles melk. (Wel de vanille melk voor de prinsjes)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197657606
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 19:20 schreef taxibabe het volgende:
Thomas heeft wel een tijdje brood geweigerd, toen ben ik het brood gaan roosteren, dat at hij dan wel weer. Nu eet hij ook weer gewoon brood. Misschien kun je dat ook eens proberen.

Oh en hij heeft vandaag voor het eerst op het potje geplast!
Voordat ze in bad gaan en ze even staan te wachten plast ro standaard op de badkamervloer. Dus ik zag m aankomen en ik zet mn op het toilet, dat was duidelijk niet de bedoeling. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 januari 2021 @ 20:32:54 #9
148247 taxibabe
pi_197657877
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Voordat ze in bad gaan en ze even staan te wachten plast ro standaard op de badkamervloer. Dus ik zag m aankomen en ik zet mn op het toilet, dat was duidelijk niet de bedoeling. :D
Ja precies hier ook, dus had hem om te proberen op het potje gezet, en ja hoor plasje! :D
pi_197658075
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 18:07 schreef Bottoms_up het volgende:
Hij heeft nog maar 4 tanden dus kiezen duurt nog even. We geven hem soms een speeltje aan tafel en dan gaan er weer een paar lepels in. Maar hij speelt liever met zijn eten dan het opeten. In het begin was dat prima want tenminste interesse. Maar nu raken we dat wel beu. Het is nu ook alle maaltijden feest ipv allen avond.
Heb je al geprobeerd om heerlijk onverantwoord de TV tijdelijk aan te zetten tijdens het eten? Als je daardoor uit die strijd-cyclus komt en daardoor alle 3 weer een beetje oplaad? TV uit tijdens het eten kan je daarna weer gaan doen.
pi_197658230
Een fles krijg hij voor zijn slaapjes. En 's nachts tankt hij bij. Deze avond met speelgoed en veel afleiden een halve portie eten erin gekregen. Filmpjes of tv kunnen zijn aandacht maar een paar minuten vasthouden.

Het komt vast ooit wel goed. Ik trek alleen even de combo gebroken nachten, thuiswerk en 1.5 uur klieren per maaltijd niet meer.
Terwijl ik dit typ staat meneer recht in bed terwijl ik zijn fles weer opwarm (toen die warm was moest ie m niet). Daarna kan ik de puinzooi in de keuken opruimen en daarna mijn werk afmaken.

Einde klaagmodus ;)
pi_197663433
Wat naar Bottoms. Ik herken het deels wel, maar bij mij word hij dan gelukkig niet wakker in de nacht.. Dat scheelt een hoop. Daardoor kan ik het ook makkelijker loslaten omdat we er zelf dan weinig last van hebben :+

Hij heeft vorige week een dag of 2 gehad dat hij alleen maar soepstengels, cracottes en rijstwafels wilde. En melk, veel melk, maar dat slaat hij nooit af tenzij koud. Waarschijnlijk tanden of kiezen.

Vaak idd ook met afleiding, dan toch maar onverantwoord voor de tv. Of een bakje met wat rijst erin, bakje met een lepel die hij zelf kan pakken om mee te spelen en dan gaat er wel eten in. En dan ineens is het dagen later weer totaal anders en eet hij weer als een bootwerker..

Dreumessen.. :')
Shine bright like a diamond.
pi_197663544
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 18:07 schreef Bottoms_up het volgende:
Hij heeft nog maar 4 tanden dus kiezen duurt nog even. We geven hem soms een speeltje aan tafel en dan gaan er weer een paar lepels in. Maar hij speelt liever met zijn eten dan het opeten. In het begin was dat prima want tenminste interesse. Maar nu raken we dat wel beu. Het is nu ook alle maaltijden feest ipv allen avond.
Fred heeft kiezen gekregen voor al zijn tanden er zijn. Hij heeft nu zes tanden en twee kiezen.

Ik heb geen echte tips voor je, hier gaat het ook regelmatig ruk met eten. Ik ga in die periodes vroeger naar bed, want dan komt hij geheid nog een paar keer extra drinken. Gelukkig wordt hij dan rond half zes ook weer wakker zodat ik dan aan het werk kan...
pi_197664112
Deze nacht mogen slapen van 2u30 tot 8. Heerlijk. Het lijkt ook kou te zijn ondanks dikke slaapzak (en romper en pyjama). Met een deken erbij is hij verder niet wakker geworden. Kleine koukleum.

@June. Je zegt bakjes? Staan die dan bij hem in de buurt? Bakjes gaan hier standaard om. Liefst boven zijn hoofd of boven de grond (ook die zich vastzuigen). Net zoals lepels }:|

Thanks iedereen. Het zal idd wel voorbij gaan. Normaal gezien zou ik ook vroeg gaan slapen maar dan moet ik nu werk inhalen. Vroeger opstaan lukt meestal niet omdat als hij een langere periode 's nachts wakker is, dat van 4 tot 6 ofzo is. En dan ga ik echt nog even mijn bed in :P
pi_197672662
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:00 schreef Bottoms_up het volgende:
Deze nacht mogen slapen van 2u30 tot 8. Heerlijk. Het lijkt ook kou te zijn ondanks dikke slaapzak (en romper en pyjama). Met een deken erbij is hij verder niet wakker geworden. Kleine koukleum.

@:June. Je zegt bakjes? Staan die dan bij hem in de buurt? Bakjes gaan hier standaard om. Liefst boven zijn hoofd of boven de grond (ook die zich vastzuigen). Net zoals lepels }:|

Thanks iedereen. Het zal idd wel voorbij gaan. Normaal gezien zou ik ook vroeg gaan slapen maar dan moet ik nu werk inhalen. Vroeger opstaan lukt meestal niet omdat als hij een langere periode 's nachts wakker is, dat van 4 tot 6 ofzo is. En dan ga ik echt nog even mijn bed in :P
Ja dus gewoon een dicht bakje wat wat droge rijst erin. Of een plastic beker met een kleine lepel erin...T kan dan eindeloos met de lepel in het bakje ronddraaien. Gek kind.
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 22:17:01 #16
208890 June.
Seriously?
pi_197788961
Iemand goede tips voor een traphek? Wilde eerst even wachten om het in een winkel te bekijken, maarja, dat gaat hem niet worden..
Shine bright like a diamond.
pi_197792706
De dreumes hier (13 maanden) heeft een gebruikte melkfles verstopt. Ben al een uur aan het zoeken, zonder succes.

Ik zal hem op een gegeven moment wel gaan ruiken denk ik. :')
pi_197792857
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:17 schreef June. het volgende:
Iemand goede tips voor een traphek? Wilde eerst even wachten om het in een winkel te bekijken, maarja, dat gaat hem niet worden..
Wat voor iets wil je? Wij hebben de babydan harmonica want niet heel veel plek op de overloop. Beneden gebruiken we hem inmiddels niet meer.
pi_197793003
@June. Wij hebben de a3 safetydoor gekocht. Volgende week eindelijk eens installeren. Die leek ons in de winkel het fijnste. Soms zijn die in de aanbieding bij bol (bv toen wij ze kochten). Volgende week kan ik meer vertellen :)

Prot heeft een nieuwe feature die zijn naam alle eer aan doet. Hij roept 'kaka/gaga', laat er dan eentje vliegen en begint te lachen :D
Deze ochtend bleef hij t doen maar waren ze na een tijdje op. En maar duwen dan.

Dat verstoppen doet hij ook soms. Gelukkig meestal in de open vakken van de salontafel of zijn speelgoedbakken.
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:51:26 #20
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_197794100
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:17 schreef June. het volgende:
Iemand goede tips voor een traphek? Wilde eerst even wachten om het in een winkel te bekijken, maarja, dat gaat hem niet worden..
Wij hebben een Noma traphekje. In het begin heb ik hem vervloekt, maar nu is het prima :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 februari 2021 @ 11:00:23 #21
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197794220
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:17 schreef June. het volgende:
Iemand goede tips voor een traphek? Wilde eerst even wachten om het in een winkel te bekijken, maarja, dat gaat hem niet worden..
Absoluut de a3 safetydoor. Zo fijn te openen door ons
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_197794565
Ik zou ook even kijken wat jouw eisen zijn. Ik wilde bijvoorbeeld zonder balkje over de grond. Want daar zou ik gegarandeerd eens over vallen. En dan valt er al redelijk veel af.
  FOK!fotograaf woensdag 3 februari 2021 @ 14:57:57 #23
148247 taxibabe
pi_197798105
Wij hebben gewoon zelf een hekje gemaakt tussen de hal en woonkamer.
Ik heb een andere vraag. Die gekke zoon van mij is snel uitgekeken op speelgoed. De knikkerbaan vindt hij even hartstikke leuk, maar de ballen verdwijnen steeds onder meubels en na 10 minuten wordt de baan gesloopt. Duplo vindt ook maar even leuk want het lukt hem nog niet goed om de blokjes op elkaar te drukken dus snel gefrustreerd en dan vliegt de stukjes door de hele kamer. De blokken heeft hij al lang en zijn gewoon niet echt meer interessant.

Hij zit nu ook vooral in een baldadige fase, alles gaat door de kamer :') En hij rent/loopt de hele dag door, ik word er zelf moe van haha.

Hebben jullie tips/ervaring qua speelgoed wat uitdagend is en waar hij ook echt zijn energie in kwijt kan?
pi_197799301
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:57 schreef taxibabe het volgende:
Wij hebben gewoon zelf een hekje gemaakt tussen de hal en woonkamer.
Ik heb een andere vraag. Die gekke zoon van mij is snel uitgekeken op speelgoed. De knikkerbaan vindt hij even hartstikke leuk, maar de ballen verdwijnen steeds onder meubels en na 10 minuten wordt de baan gesloopt. Duplo vindt ook maar even leuk want het lukt hem nog niet goed om de blokjes op elkaar te drukken dus snel gefrustreerd en dan vliegt de stukjes door de hele kamer. De blokken heeft hij al lang en zijn gewoon niet echt meer interessant.

Hij zit nu ook vooral in een baldadige fase, alles gaat door de kamer :') En hij rent/loopt de hele dag door, ik word er zelf moe van haha.

Hebben jullie tips/ervaring qua speelgoed wat uitdagend is en waar hij ook echt zijn energie in kwijt kan?
Geen tips maar herkenbaar (behalve dat hij nog niet los loopt en blokjes op elkaar zetten nog wat te hoog gegrepen lijkt). We laten m meestal doen. Zolang het niet gevaarlijk is. Wij hebben nu zoveel speelgoed, ook dingen die hij nog niet onder de knie heeft maar het boeit allemaal maar kort. Hij zit meer in een lichamelijke fase.
Ik heb eens zitten kijken naar klauterspeelgoed omdat hij dat zo graag doet. Uiteindelijk niet gedaan wegens de prijs en hoe groot het is. Nu maken we hindernissen met zijn stoeltje, of we leggen een samla bak op zijn kant. Of als we tijd hebben over ons laten klimmen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 februari 2021 @ 16:38:02 #25
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197799534
Hier doet de loopfiets het super en verder kookspullen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:53:03 #26
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_197800694
Hier ook loopfiets :)

En hij haalt hier de wasbak uit zijn keukentje en gooit dan speelgoed op die manier het kastje van het keukentje in. Doe ik het deurtje open komt de halve Intertoys eruit vallen.
Vind daar ook regelmatig de fles terug, en spenen, en afstandsbediening ook weleens daar teruggevonden :+
pi_197802522
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:57 schreef taxibabe het volgende:
Wij hebben gewoon zelf een hekje gemaakt tussen de hal en woonkamer.
Ik heb een andere vraag. Die gekke zoon van mij is snel uitgekeken op speelgoed. De knikkerbaan vindt hij even hartstikke leuk, maar de ballen verdwijnen steeds onder meubels en na 10 minuten wordt de baan gesloopt. Duplo vindt ook maar even leuk want het lukt hem nog niet goed om de blokjes op elkaar te drukken dus snel gefrustreerd en dan vliegt de stukjes door de hele kamer. De blokken heeft hij al lang en zijn gewoon niet echt meer interessant.

Hij zit nu ook vooral in een baldadige fase, alles gaat door de kamer :') En hij rent/loopt de hele dag door, ik word er zelf moe van haha.

Hebben jullie tips/ervaring qua speelgoed wat uitdagend is en waar hij ook echt zijn energie in kwijt kan?
Wij hebben een oude gymbank. Dus daar kun je een glijbaan van maken, een wip, je kan klauteren. Enz enz.

Ik wil eigenlijk nog een gymkast. En stiekem een rek in hun kamer. :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Ticootje op 03-02-2021 20:00:08 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197803929
Loopfiets, op/af de bank klimmen en 2x per dag naar buiten. Dat laatste is hier wel belangrijk, anders is hij onhoudbaar binnen.

Wasbakje uit keukentje halen en alles erin gooien was hier ook een tijd lang een grote hit. Momenteel is het keukentje minder interessant als keukentje, wel dient er vaak met de handpoppen bij gespeeld te worden (keukentje is ook een poppenkast namelijk :P). Wij zitten momenteel vooral in de kijkboeken, knutselen (klei, verf, kleurpotloden etc). Met alles moet het bankje aan tafel neergezet worden zodat Bas echt kan zitten.
Manlief had een jas voor Bas gekocht. Maat 92/98 en het past gewoon. Mn baby :'(.
  FOK!fotograaf woensdag 3 februari 2021 @ 21:18:57 #29
148247 taxibabe
pi_197804552
Jullie hebben de loopfiets binnen? Hmm misschien toch maar eens proberen dan. Hij vindt het nog wel een lastig en eng ding.
Oh een gymbank! Die wil ik ook, helaas is ons huis te klein voor dergelijk grote dingen.. :{
En naar buiten is hier ook echt nodig, maar zoals vandaag is het zulk slecht weer dat dat echt niet leuk is.
pi_197805084
Ja, wij hebben een Pukylino loopfiets die we vooral binnen gebruiken. Die is niet heel fijn buiten, kleine wielen. Bas heeft er in huis inmiddels een sport van gemaakt om de drempel op en af de uitbouw mee te racen dus nu gaan we wel zo af en toe ermee buiten.
  woensdag 3 februari 2021 @ 22:56:00 #31
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_197806284
Wij hebben een houten loopfiets van Prenatal, maar daar doet hij nu vrij weinig mee (15m).
Het is veel leuker om op en af de bank te gaan, op de salontafel te klimmen, je keukentje opnieuw inrichten c.q. opbouwen of de trap op klimmen :s)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 3 februari 2021 @ 23:52:06 #32
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_197806909
Onze loopfiets is vrij klein, met vier wielen dus ook stabiel.
We hebben toevallig vorige week een grotere loopfiets gekocht, met twee wielen, maar dat is toch een stuk lastiger :D wel leuk dat daar weer een uitdaging ligt.
pi_197809612
Wij hebben een grote hoekbank en Lily vind het fantastisch om dat als klimbaan te hebben. Sommige kussens eraf, zodat er een gat ontstaat, sommige op elkaar, een paar schuin tegen de bank op de grond als glijbaan. Dan kan ze echt lang zoet zijn met klauteren en klimmen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197819244
Thanks allen voor de traphekjes tips. Ga ze morgen eens bekijken.
Shine bright like a diamond.
pi_197819353
Ik heb zo’n heel onverantwoord ouderwets traphek. Ik denk dat het er al een jaar of 7 zit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel donderdag 4 februari 2021 @ 21:19:18 #36
1455 Keroppi
kool kikker
pi_197821892
Klauteren is hier ook zwaar favoriet :)


De laatste tijd gebeurt het af en toe dat ze ‘s nachts wakker wordt en dan haar speen kwijt is. Maar het is dan ook niet zo dat ze enige moeite doet om ‘m te zoeken... Vannacht lag ze (volgens mij zelfs met haar ogen dicht) terwijl ze gewoon stil lag, heel hard “Peen! Peen!” te huilroepen. Speen gegeven en dan is het ook direct goed.

Maar vind het vooral beetje vreemd. Eerder haalden we de speen als ze sliep ‘s avonds gewoon uit haar bed en was het nooit een probleem. Oh well... * haalt schouders op *
Chick on a mission
pi_197822137
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:19 schreef Keroppi het volgende:
Klauteren is hier ook zwaar favoriet :)


De laatste tijd gebeurt het af en toe dat ze ‘s nachts wakker wordt en dan haar speen kwijt is. Maar het is dan ook niet zo dat ze enige moeite doet om ‘m te zoeken... Vannacht lag ze (volgens mij zelfs met haar ogen dicht) terwijl ze gewoon stil lag, heel hard “Peen! Peen!” te huilroepen. Speen gegeven en dan is het ook direct goed.

Maar vind het vooral beetje vreemd. Eerder haalden we de speen als ze sliep ‘s avonds gewoon uit haar bed en was het nooit een probleem. Oh well... * haalt schouders op *
Dat is waarom er iets van 6 spenen in bed liggen. Zoek het uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197823145
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is waarom er iets van 6 spenen in bed liggen. Zoek het uit.
Haha, Hier inderdaad 3 en aan een Speendoekje. Dat gooit hij iets lastiger uit bed _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fossiel vrijdag 5 februari 2021 @ 08:25:02 #39
1455 Keroppi
kool kikker
pi_197827448
Haha zelf heb ik het idee dat al zou ik 100 spenen in bed leg, het niet zou werken omdat ze op dat moment niet zoekt en stil met haar ogen dicht ligt te bleren :D

Het gebeurt gelukkig maar zeer incidenteel :)


Ze heeft trouwens een sterke voorkeur voor de mannelijke aanspreekvorm. Zowel mijn vriend en ik zijn 'papa'. Terwijl als je vraagt 'Wie is mama, ze mij aanwijst'. Zelfde verhaal met opa en oma.
Chick on a mission
  FOK!fotograaf vrijdag 5 februari 2021 @ 12:42:02 #40
148247 taxibabe
pi_197831757
Bijzonder hoe dat zo kan verschillen per kind. Hier weigerde Thomas voor zijn eerste verjaardag 's nachts zijn speen, overdag wilde hij de speen al heel lang niet meer. Dus wij hebben al maanden geen speen meer in huis.

Nog bedankt voor alle tips qua speelgoed! Ik ben nu een beetje aan het kijken wat we kunnen gaan doen om het binnen wat uitdagender te maken. Gisteren zijn we wel weer lekker veel naar buiten geweest, dat scheelt al enorm!
Oh en er zijn boven 2 kiesjes door en beneden 2 hoektandjes, dus dat verklaart denk ik ook wel een beetje zijn gedrag, gewoon 4 tegelijk.
pi_197850529
Koos ging huilen van zn nieuwe laarzen.

Schoenen zijn gewoon niet ok.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel zaterdag 6 februari 2021 @ 15:10:48 #42
1455 Keroppi
kool kikker
pi_197852673
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 13:29 schreef Ticootje het volgende:
Koos ging huilen van zn nieuwe laarzen.

Schoenen zijn gewoon niet ok.
Hier was het de eerste keren ook huilen tot we ze weer uittrokken. Maar opeens was het oké?
Chick on a mission
pi_197859811
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 15:10 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Hier was het de eerste keren ook huilen tot we ze weer uittrokken. Maar opeens was het oké?
Nope. Ze moesten uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf zondag 7 februari 2021 @ 08:40:11 #44
148247 taxibabe
pi_197867116
Er ligt hier een dik pak, sommige stukken zeker wel een halve meter! Thomas snapte er niks van buiten _O- Hij wist niet zo goed wat hij er van moest vinden, maar op de slee vond hij wel leuk!
  Moderator zondag 7 februari 2021 @ 09:10:44 #45
447051 crew  Peejtur
pi_197867493
Ja hier ook veel. Zo de slee er maar eens bijpakken.
pi_197867828
Bas:Mama nee buiten. Buiten brrr.

Nadat we binnen waren van een rondje op de slee door de wijk. :D
pi_197867864
Iedereen vroeg op seg. Wij moeten nog ontbijten :@
Straks pakken we kind in 20 lagen in en gaan we ff de tuin in om te kijken of hij het leuk vindt op de slee.
pi_197868276
Ja Bas was vanmorgen om half 6 al wakker ;(
  FOK!fotograaf zondag 7 februari 2021 @ 10:38:54 #49
148247 taxibabe
pi_197868867
Thomas is de laatste week elke ochtend tussen half 6 en 6 wakker :') :O De koffiemachine draait hier overuren :')
Net weer ff buiten geweest, hij wilde niet meer naar binnen _O-
pi_197869203
Hier ligt ook al een laag sneeuw (omgeving Rotterdam). Ontbeten, klaargemaakt en de slee klaargezet.

Zo maar eens naar buiten voor wat sneeuwplezier :P

Ik had een sneeuwpak gekocht voor Mayra, die komt nu goed van pas.

Waar kopen jullie trouwens handschoentjes voor dreumesen? Ik zag overal alleen maar wanten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 7 februari 2021 @ 10:59:49 #51
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197869215
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:58 schreef CaVaBien het volgende:
Hier ligt ook al een laag sneeuw (omgeving Rotterdam). Ontbeten, klaargemaakt en de slee klaargezet.

Zo maar eens naar buiten voor wat sneeuwplezier :P

Ik had een sneeuwpak gekocht voor Mayra, die komt nu goed van pas.

Waar kopen jullie trouwens handschoentjes voor dreumesen? Ik zag overal alleen maar wanten.
Decathlon, wanten met duimen. Vingerhandschoenen zijn nog niet fijn
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf zondag 7 februari 2021 @ 11:05:22 #52
148247 taxibabe
pi_197869280
Ik kon geen sneeuwpak meer vinden, maar hij had het warm genoeg met een thermolegging onder zijn gevoerde broek, longsleeve onder zijn trui, dubbele sokken en gevoerde laarsjes. Onze verschrikkelijk sneeuwjongen! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197869880
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar prot was om 8u30 pas wakker :)
De slee was een dikke hit, tot hij op een ongelijk stuk om ging en hij een faceplant deed in de sneeuw. Toen was het brullen. Straks eens kijken of we de straat op kunnen met de slee. Anders morgen.

Ik heb ook wanten. Ik zou niet weten hoe ik hem handschoenen aan zou krijgen.
pi_197871870
Aah wat leuk taxibabe, mooie foto!

Een want met een duim is inderdaad ook handig. Ik zal eens kijken. Ik heb nu normale wanten en dan kan ze dus niks oppakken/ vasthouden daarmee :P

Nou wij hebben het gezellig gehad buiten O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197872884
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:42 schreef taxibabe het volgende:
Bijzonder hoe dat zo kan verschillen per kind. Hier weigerde Thomas voor zijn eerste verjaardag 's nachts zijn speen, overdag wilde hij de speen al heel lang niet meer. Dus wij hebben al maanden geen speen meer in huis.

Nog bedankt voor alle tips qua speelgoed! Ik ben nu een beetje aan het kijken wat we kunnen gaan doen om het binnen wat uitdagender te maken. Gisteren zijn we wel weer lekker veel naar buiten geweest, dat scheelt al enorm!
Oh en er zijn boven 2 kiesjes door en beneden 2 hoektandjes, dus dat verklaart denk ik ook wel een beetje zijn gedrag, gewoon 4 tegelijk.
De ikea heeft zo'n speelmat die je op kunt vouwen. Dat is momenteel een hit hier. Om over heen te lopen, vanaf te 'springen', enz.

Verder hebben wij een pikler driehoek zelf gebouwd met een houten plank erbij. Als je handig bent en tijd hebt is dat best te doen. Je kunt wel een instructie op internet vinden (of je stuurt me een pm).
De plank los erbij is eigenlijk ook al genoeg, als je niet te zuinig bent op je bank. Op de bank klimmen en dan via de plank er weer vanaf glijden is hier een favoriete bezigheid.
pi_197920883
Lily heeft een nieuwe uitsteltechniek gevonden. 'Kom Lily, we gaan douchen.' 'Knuffel?' En dan de langste knuffel ooit geven. Of met naar bed gaan doeiii tegen alles zeggen. De bank, de koffie in de keuken, alle speeltjes, de chocolaatjes. 😅
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197920995
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:08 schreef Rebubbled het volgende:
Lily heeft een nieuwe uitsteltechniek gevonden. 'Kom Lily, we gaan douchen.' 'Knuffel?' En dan de langste knuffel ooit geven. Of met naar bed gaan doeiii tegen alles zeggen. De bank, de koffie in de keuken, alle speeltjes, de chocolaatjes. 😅
Ow ja, die techniek _O-
pi_197928440
Haha herkenbaar rebubbled!

Hier geeft ze ook een extra lange knuffel aan papa/ zus. Daarna nog een kus en daarna nog een high five.

En daarna alles weer opnieuw :P
  FOK!fossiel donderdag 11 februari 2021 @ 13:32:05 #59
1455 Keroppi
kool kikker
pi_197943527
Nog tandenpoetstips?


Al vanaf het begin gaat het poetsen van de tanden niet zo soepel. Boven gaat redelijk, onder steekt ze haar tong uit waardoor we de tanden (bijna) niet kunnen bereiken. De tong aan de kant duwen roept heel veel weerstand op. Verschillende posities (zittend op schoot, achter haar staan in de kinderstoel, liggend) ook al geprobeerd, met weinig succes. Eerst zelf even laten ‘poetsen’ zorgt dat ze blij de zoete tandpasta naar binnen slurpt, maar daarna blijft het poetsen net zoveel gedoe.


Uiteindelijk toch gezwicht voor een tandenpoetsfilmpje (de Prodent aap). In het begin was ze hier zo door betoverd dat het al iets beter lukte, maar dat er vooral geen gehuil/krijs was. Maar de aap begint zijn magie te verliezen lijkt het. En ondertussen zitten we nog steeds te worstelen om (met name) de ondertanden te poetsen. En de hele avond hebben we het liedje in ons hoofd... :')

Zucht. En over een half jaar moet dit twee keer per dag?


(Ps Denk niet dat het ligt aan doorkomende tanden oid).
Chick on a mission
pi_197943783
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:32 schreef Keroppi het volgende:
Nog tandenpoetstips?


Al vanaf het begin gaat het poetsen van de tanden niet zo soepel. Boven gaat redelijk, onder steekt ze haar tong uit waardoor we de tanden (bijna) niet kunnen bereiken. De tong aan de kant duwen roept heel veel weerstand op. Verschillende posities (zittend op schoot, achter haar staan in de kinderstoel, liggend) ook al geprobeerd, met weinig succes. Eerst zelf even laten ‘poetsen’ zorgt dat ze blij de zoete tandpasta naar binnen slurpt, maar daarna blijft het poetsen net zoveel gedoe.


Uiteindelijk toch gezwicht voor een tandenpoetsfilmpje (de Prodent aap). In het begin was ze hier zo door betoverd dat het al iets beter lukte, maar dat er vooral geen gehuil/krijs was. Maar de aap begint zijn magie te verliezen lijkt het. En ondertussen zitten we nog steeds te worstelen om (met name) de ondertanden te poetsen. En de hele avond hebben we het liedje in ons hoofd... :')

Zucht. En over een half jaar moet dit twee keer per dag?


(Ps Denk niet dat het ligt aan doorkomende tanden oid).
Hier is het ook doffe ellende. Liedjes zingen en met de handjes spelen helpt nog een beetje afhankelijk van zijn humeur. Soms is ook een operatie waar je normaal gesproken aangeklaagd voor zou kunnen worden ivm het schenden van de mensenrechten: in de houdgreep en hoofd stil houden :D
pi_197944706
Nee geen tips. Die van mij zet met tandenpoetsen ook de knuffelen-tijdrekken kaart in }:| .
pi_197945473
Hier hielp het om haar mijn tandenborstel te geven en dan mocht ze mijn tanden poetsen terwijl ik haar tanden poets. Of de tanden van een knuffel poetsen. De tandarts had een aantal praktische tips, qua vingerplaatsing op de onderlip enzo. Misschien tijdens je volgende controle wat tips vragen?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197961395
Wij hebben appeltandpasta. Alleen met die smaak krijgen we de handen op elkaar :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 februari 2021 @ 12:41:34 #64
148247 taxibabe
pi_197963144
Wij hebben elmex tandpasta, over het algemeen gaat het poetsen goed, alleen de boventandjes heeft hij wat moeite mee.

Net terug van het CB, hij groeit buiten de curve :@ Lengte 83,2 en gewicht 13,7 kilo bij 16 maanden. En we moeten naar de kinderarts, ze horen een 'klik' bij zijn hartje.. :{ Maar we moeten ons geen zorgen maken zegt ze, het is uit voorzorg.
Verder doet hij het hartstikke goed, loopt iets voor op de ontwikkeling. Hij babbelt veel maar nog niets duidelijks, maar snapt al wel veel. Als hij wil kan hij zijn voetjes, handjes, neus en oren aanwijzen. Volgens het CB hoeft dat pas met 2 jaar.
pi_197965031
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:41 schreef taxibabe het volgende:

Net terug van het CB, hij groeit buiten de curve :@ Lengte 83,2 en gewicht 13,7 kilo bij 16 maanden.
Heeft hij amibitie om een darter te worden?
pi_197965157
Dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan he, dat geen zorgen maken. Is een klik iets zoals een ruis of iets helemaal anders? Hopelijk kunnen jullie snel terecht om gerustgesteld te worden. Als hij het zo goed doet zal het idd niet ernstig zijn. En wat een stats seg. Ik denk dat onze kinderen samen heel gemiddeld uit zouden komen :P

Tandenpoetsen gaat hier soms ok en soms niet van harte. Dan laten we hem vooral zelf doen. Ik ga met 4 tanden door geen houdgrepen gebruiken.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 februari 2021 @ 16:25:33 #67
148247 taxibabe
pi_197967429
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:41 schreef Bottoms_up het volgende:
Dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan he, dat geen zorgen maken. Is een klik iets zoals een ruis of iets helemaal anders? Hopelijk kunnen jullie snel terecht om gerustgesteld te worden. Als hij het zo goed doet zal het idd niet ernstig zijn. En wat een stats seg. Ik denk dat onze kinderen samen heel gemiddeld uit zouden komen :P

Tandenpoetsen gaat hier soms ok en soms niet van harte. Dan laten we hem vooral zelf doen. Ik ga met 4 tanden door geen houdgrepen gebruiken.
Ze had het alleen over een klik :? En het was alleen zittend te horen, niet bij liggend, dus dan hoefden we ons nog minder zorgen te maken zei ze. Gelukkig kunnen we a.s. woensdag al terecht. Ja hij doet het verder ontzettend goed. Hij wil alleen maar buiten spelen, hij wordt echt boos als we na een uur naar binnen gaan (vooral omdat ik het steenkoud heb en mijn tenen niet meer voel, haha). Hij komt 's morgens als hij de pyjama nog aanheeft al met zijn schoentjes aanzetten, 'Ik wil naar buiten!'
pi_197970563
Dat is een grote kerel Taxi!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197978460
Even een haarvraag! Corona, kapper gesloten dit dat. Wat doen jullie met de baby mullet? Ik heb er laatst 1cm afgeknipt en dat staat een stuk beter. En ik ben nu geneigd er nog 1 af te halen. Ook heb ik de pluk die in haar oog hangt korter gemaakt. Nog andere thuiskappers met tips?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197978778
Goede schaar en entertainment :P
pi_197979961
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:52 schreef Rebubbled het volgende:
Even een haarvraag! Corona, kapper gesloten dit dat. Wat doen jullie met de baby mullet? Ik heb er laatst 1cm afgeknipt en dat staat een stuk beter. En ik ben nu geneigd er nog 1 af te halen. Ook heb ik de pluk die in haar oog hangt korter gemaakt. Nog andere thuiskappers met tips?
Ik denk dat ik maar staartjes doe.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 11:40:35 #72
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_197980046
Ik heb het eerder wat weggeknipt voor de ogen, maar dat zag er echt niet uit. Dus dat doe ik niet meer.
Soms strijk ik het met m'n hand wat uit z'n ogen, maar dan gaat Koert hard met z'n hoofd schudden waardoor het er weer voor hangt :')
Dus hier team onverzorgd :+
pi_197980174
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:52 schreef Rebubbled het volgende:
Even een haarvraag! Corona, kapper gesloten dit dat. Wat doen jullie met de baby mullet? Ik heb er laatst 1cm afgeknipt en dat staat een stuk beter. En ik ben nu geneigd er nog 1 af te halen. Ook heb ik de pluk die in haar oog hangt korter gemaakt. Nog andere thuiskappers met tips?
Tondeuse gedaan
  FOK!fossiel zaterdag 13 februari 2021 @ 12:58:23 #74
1455 Keroppi
kool kikker
pi_197981149
Hier staartjes en clipjes. Ik zie het echt niet zitten om er zelf iets mee te gaan doen.
Chick on a mission
pi_197981451
Hier ook plukken aan de voorkant weggeknipt. Is redelijk gegaan. Bij zijn oren durf ik niet :+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_197981687
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 11:40 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb het eerder wat weggeknipt voor de ogen, maar dat zag er echt niet uit. Dus dat doe ik niet meer.
Soms strijk ik het met m'n hand wat uit z'n ogen, maar dan gaat Koert hard met z'n hoofd schudden waardoor het er weer voor hangt :')
Dus hier team onverzorgd :+
Ja die fout had ik ook gemaakt. Ik had de oogplukken afgeknipt en daarmee het mullet-effect aanzienlijk versterkt. :') Ze zag eruit als een hillbillybob. Gelukkig had ik de ingeving om een stukje van de onderkant van de mullet af te knippen, dat maakte het weer ietwat een geheel. Maar hier ook vaak maar een staart, twee staartjes of een half vast half los hipsterknotje.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197983718
Mayra's haren zijn nog nooit geknipt (behalve een mini plukje dat ik echt niet ontklit kreeg).

Behalve kammen en wat haarlotion erin, doen we er eigenlijk nog niks mee. Ze heeft weinig haar en het is ook nog best kort, formaatje net een staart. Ik weet dus niet zo goed wat ik ermee moet :P

Er waren hier meer ouders die begonnen waren met op het potje gaan. Hoe gaat het daarmee en hebben jullie nog tips? Hoe lang laten jullie de kindjes erop zitten en hoe lang blijven ze luierloos?

Mayra heeft 1x (per ongeluk) op het potje geplast tijdens het voorlezen van een verhaal en 1x op de grond, omdat ze aan het spelen was en was vergeten dat ze geen luier droeg. Daar is het bij gebleven, ondanks dat we dagelijks oefenen.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 16:11:56 #78
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_197983861
Koert had vanochtend z'n slaapzak opengemaakt, de knoopjes van z'n pakje opengemaakt, en de luier afgedaan. Dus misschien moeten wij ook maar eens beginnen.

Misschien kan er bij Koert wel een manbun gemaakt worden :D
pi_197990798
Lily is gefascineerd door het potje en wil er telkens op. Vooral 's ochtends na de BV lukt een plas en poepen gaat in het algemeen goed. Maar ze geeft het nog niet echt zelf aan. Heb haar nog niet zonder luier rond laten lopen ivm de kou. 1x gedaan en dat resulteerde in plas langs haar been en een hysterisch dreumes.

Hoe lang zit ze erop? Zolang ze zelf wil. Alleen Lily weet of ze klaar is met plassen. Meestal ca. 15 min.

Tips? Geen. Ik heb geen idee wat ik doe. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197991357
Haha ik heb hier zijn haar ook nog niet durven te knippen.. Het lukte elke keer nog met wat gel, maar daarvoor is het nu ook te lang. Misschien toch maar het langste eraf halen.
Shine bright like a diamond.
  FOK!fotograaf zondag 14 februari 2021 @ 09:53:24 #81
148247 taxibabe
pi_197995839
Bij Thomas begint het ook voor zijn ogen te hangen, maar ik durf het niet weg te knippen..
Gisteren schrok ik me rot, bij het tandjes poetsen ineens de tandenborstel onder het bloed. :o Keek ik in zijn mondje, zit er een flapje tandvlees beneden helemaal los! Blijkt dat hij beneden ook al kiesjes krijgt.. Hoe dan?! 16 maanden en dan al 4 tandjes en 2 kiesjes boven, beneden 4 tandjes, 2 hoektandjes en 1 kiesje! Ga eens ff niet zo snel kind :X

Geen potjestips, ik zet hem voor het douchen gewoon ff op het potje, boekje lezen tot hij weer op wil staan. Eergisteren zat er weer een plasje in. Maar meestal niks.
pi_197996054
Wij zijn begonnen met voor en na ieder slaapje. Boek erbij en gaan. Nu gaat Bas gemiddeld 6x per dag op het potje waarvan het 3-4x wel raak is. Verder gewoon een luier om.
Hij had gisteren voor zijn middagslaapje gepoept en geplast, vervolgens haal ik hem met een droge luier uit bed en plast hij weer op het potje. Heel fijn ^O^
Vorige week wel een prepeuterpubermodus: niet op het potje willen zitten en vervolgens het vloerkleed en de commode staand onderplassen }:|
pi_197996788
:') Hahaha, wat een ellende DE.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 14 februari 2021 @ 20:30:27 #84
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198007669
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 09:53 schreef taxibabe het volgende:
Bij Thomas begint het ook voor zijn ogen te hangen, maar ik durf het niet weg te knippen..
Gisteren schrok ik me rot, bij het tandjes poetsen ineens de tandenborstel onder het bloed. :o Keek ik in zijn mondje, zit er een flapje tandvlees beneden helemaal los! Blijkt dat hij beneden ook al kiesjes krijgt.. Hoe dan?! 16 maanden en dan al 4 tandjes en 2 kiesjes boven, beneden 4 tandjes, 2 hoektandjes en 1 kiesje! Ga eens ff niet zo snel kind :X

Geen potjestips, ik zet hem voor het douchen gewoon ff op het potje, boekje lezen tot hij weer op wil staan. Eergisteren zat er weer een plasje in. Maar meestal niks.
Die gaat snel!
Hier 15mnd met 4 ondertanden, 3 boven (nummer 4 staat op doorbreken) en één kiesjes onder, haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_198007814
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 11:01 schreef Rebubbled het volgende:
:') Hahaha, wat een ellende DE.
Echt, wat een draak is het zo af en toe nu, pfff ;( . Maarja. Kleed is niet heel lastig gelukkig, kon zo hup de wasmachine in.
  FOK!fotograaf zondag 14 februari 2021 @ 21:01:44 #86
148247 taxibabe
pi_198008290
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 20:30 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Die gaat snel!
Hier 15mnd met 4 ondertanden, 3 boven (nummer 4 staat op doorbreken) en één kiesjes onder, haha.
Te snel.. ;(
pi_198021450
Hmm, dit topic was hellemaal uit mijn AT verdwenen :?

Voor uitdagend speelgoed wat makkelijker is dan duplo kan ik stapelblokken aanraden! Wij hebben bv de little Dutch trein en nog iets van de lidl.

En we zitten hier midden in tandjes ellende, vannacht amper geslapen en ik heb hem vanmiddag zelfs eerder mogen ophalen op de opvang -O-
pi_198023622
Hier 2 koortsjongetjes. Koos knapte meteen op van de ibuprofen, maar Robin pas toen hij ook wat paracetamol kreeg. Toch maar naar bed ermee en straks nog eens meten en zorgen dat de koortsremmers niet uitgewerkt raken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf maandag 15 februari 2021 @ 20:28:06 #89
148247 taxibabe
pi_198024230
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:58 schreef Ticootje het volgende:
Hier 2 koortsjongetjes. Koos knapte meteen op van de ibuprofen, maar Robin pas toen hij ook wat paracetamol kreeg. Toch maar naar bed ermee en straks nog eens meten en zorgen dat de koortsremmers niet uitgewerkt raken.
Agossie :{
Hopelijk gaat het snel beter!! :*
  FOK!fossiel maandag 15 februari 2021 @ 21:00:15 #90
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198024796
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:58 schreef Ticootje het volgende:
Hier 2 koortsjongetjes. Koos knapte meteen op van de ibuprofen, maar Robin pas toen hij ook wat paracetamol kreeg. Toch maar naar bed ermee en straks nog eens meten en zorgen dat de koortsremmers niet uitgewerkt raken.
Ah sneu... Zijn ze voor het eerst weer naar de opvang gegaan of hadden jullie noodopvang? Want die virusjes worden nu weer massaal uitgewisseld.

Ik grapte namelijk van te voren al dat de week na de opening we vast weer snot zouden hebben. En ja hoor, vrijdagnacht hoorde ik haar al snurken en zaterdag was het er. Waarschijnlijk toen ook verhoging (niet gemeten) gezien het feit dat ze het liefst tegen me aangeplakt boekjes wilde lezen.

(Sowieso als ze moe/cranky/ziek is, is boekjes lezen soms het enige wat helpt).
Chick on a mission
pi_198025304
Aah beterschap keroppi en ticootje.

Mayra is 7 weken thuis gebleven en was helemaal gezond. Vorige week is ze 2 dagen naar de opvang geweest (woe en don) en zaterdag gelijk een loopneus.

Vandaag is ze een halve dag geweest en werd alweer gebeld met de mededeling dat ze lichte verhoging had en erg snotterig is. Dus toch maar het arme kindje opgehaald.

Het schiet niet echt op allemaal :P
pi_198026021
Jup hier ook meteen snotslierten. En vandaag rode puntjes uitslag op haar buik. Ik boel me zelf koortsig. Feest de dagopvang.

Sterkte met alle zieke kindjes.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198026538
Hoe verliep de periode na de bmr prik bij jullie? Ik ben me alvast mentaal aan het voorbereiden op een ziekenboeg.

Met alle vaccinaties tot nu toe heeft hij wel last gehad met koorts en dan ook braken.
Shine bright like a diamond.
pi_198027980
Bmr is degene waar Bas het minste last van had. De dag na vaccinatie wat verhoging, na een week wat uitslag op de prikplek.
  FOK!fossiel dinsdag 16 februari 2021 @ 10:17:28 #95
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198029845
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:02 schreef June. het volgende:
Hoe verliep de periode na de bmr prik bij jullie? Ik ben me alvast mentaal aan het voorbereiden op een ziekenboeg.

Helemaal niets van gemerkt, door alle verhalen had ik me ook al schrap gezet. Bleek nergens voor nodig
Chick on a mission
pi_198030107
Wij wachten nog af. Donderdag heeft ie m gehad. Hij is twee dagen super chagrijnig geweest, waarschijnlijk door pijnlijke armpjes. Gelukkig zonder koorts dus vrijdag kon hij naar het kdv, was het hun probleem.

Hier met 15 maanden nog maar 4 tanden totaal met nr 5 onderweg. Ook nog niet veel haar (hoewel het nu een beetje krult in zijn nek O+ ). Gecombineerd met zijn kleine lengte wordt hij meestal een heel stukje jonger geschat.
pi_198030283
Awh bottoms O+ Dat hadden wij met Bas ook, klein en altijd jonger geschat. In augustus (14 maanden) ging hij naar maat 80. Om vervolgens een groeispurt te krijgen. November over naar maat 86 en nu in 92. Wel zielig, hij heeft nachten kronkelend van groeipijn op m'n buik en bij ons in bed doorgebracht.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 16 februari 2021 @ 11:47:43 #98
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_198031834
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:44 schreef douche-eendje het volgende:
Awh bottoms O+ Dat hadden wij met Bas ook, klein en altijd jonger geschat. In augustus (14 maanden) ging hij naar maat 80. Om vervolgens een groeispurt te krijgen. November over naar maat 86 en nu in 92. Wel zielig, hij heeft nachten kronkelend van groeipijn op m'n buik en bij ons in bed doorgebracht.
Hier met 18 bijna 19 maanden pas naar maat 80. Schoenen nu in 23
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 16 februari 2021 @ 13:10:04 #99
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198033701
Hier met 21 maanden nu naar maat 92. Ik had verwacht nu al een paar keer geshopt te hebben maar vanwege de lockdown heb ik eigenlijk niet veel in huis in die maat :{
pi_198034104
Lily (22 maanden) is nu langzaam over aan het gaan naar 92, maar veel daarvan is nog wel wat te groot. 86 is gek genoeg vaak te klein. Ze wordt ook geregeld jonger geschat. Gevolgd door complimenten over hoe goed ze al loopt en praat. Lol.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 16 februari 2021 @ 18:19:05 #101
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_198040322
Oeps, morgen is nog carnaval op de opvang.
Heb maar even een bumbajurk en muts genaaid :D
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 16 februari 2021 @ 19:08:53 #102
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198041208
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:02 schreef June. het volgende:
Hoe verliep de periode na de bmr prik bij jullie? Ik ben me alvast mentaal aan het voorbereiden op een ziekenboeg.

Met alle vaccinaties tot nu toe heeft hij wel last gehad met koorts en dan ook braken.
Hier niks. Hij heeft eigenlijk van geen één prik echt last gehad.

Tot nu toe :s) :+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_198042647
Bmr hadden ze hier ook geen enorme last van. Maar ik geef ze dan ook gewoon een pcm zodat ze ook niet echt ziek worden ervan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_198043604
Na bmr prik was Mayra hangerig en had wat verhoging. Het heeft niet lang aangehouden, dus viel gelukkig allemaal mee.

Mayra (22,5 maanden) draagt nu ook maat 86/92, waarbij 86 net iets te klein is en 92 net iets te groot :P

Ik heb haar al een tijdje niet gewogen/ gemeten. Binnenkort maar weer eens doen. Ik ben benieuwd.

Over 2 maanden (als ze 2 jaar is) hebben we sowieso weer een cb bezoekje als het goed is.
pi_198043652
Hier nu ook 86/92. 86 worden de truien wat strak om het buikje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 21:28:50 #106
208890 June.
Seriously?
pi_198045025
Hier met 14 maanden maat 86 :D Maar zit vaak nog wel wat ruim . Hij is lang en slank..
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:10:42 #107
56471 pinquit
oh my lama!
pi_198046102
Ah hey 't is dinsdag, laat ik mijn heerlijke kind weer eens laten zien O+
Tis echt genieten, ze verkleedt zich graag en speelt echt hele rollenspellen. Kleine actrice. Heerlijk!







De nachten zijn nog steeds bagger
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_198060284
Ah N., fashion icon! Jammer dat slapen nog beroerd gaat.



Fotos van dreumesen maken is moeilijk. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 17 februari 2021 @ 19:16:28 #109
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198060848
Sneeuwpret en Carnaval :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf woensdag 17 februari 2021 @ 20:15:29 #110
148247 taxibabe
pi_198062486
Wat een heerlijke foto's! Ik kan ff geen foto's uploaden, imgur ligt er uit :{ :{
Vandaag wel naar de kinderarts geweest, hij hoorde na heeeel lang luisteren inderdaad ook iets van een klikje. Maar niets om ons zorgen te maken. Om alles uit te sluiten wil hij binnenkort wel ff een echootje maken. Maar dat kan bij het echo-uurtje van de echoscopistenopleiding waar hij ook bij is. Het heeft dus geen haast, wordt eind maart of ergens in mei
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:47:22 #111
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198063502
Ah fijn taxi! Ben je ook weer wat gerustgesteld hoop ik.

Ben benieuwd wanneer wij weer een oproep krijgen voor de controle van z'n oogje.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf woensdag 17 februari 2021 @ 21:14:40 #112
148247 taxibabe
pi_198064186
Ja zeker, was wel een beetje zenuwachtig vandaag.
Oh en hij heeft een nieuwe feature: Achteruit lopen, haha!
  FOK!fotograaf woensdag 17 februari 2021 @ 22:06:28 #113
148247 taxibabe
pi_198065492
Had je al een oproep moeten krijgen dan?
pi_198069574
Pinq O+ Ik ben verliefd op N. Haar expressieve gezichtje en haar capriolen altijd op de foto's, heerlijk!

Rebubbled, ik hoor een dinogrom ;)

Automatic O+ dat pak O+ . Bas is inmiddels uit hetzelfde pak gegroeid, helaas. En wat een heerlijk koppie! Krijg je de oproep via ziekenhuis? Wij zijn vorige maand geweest, een oog is helemaal goed en de andere bijna. In augustus weer controle.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij kroop net op de stoel, zette de schakelaar van alle stroom voor entertainment aan. Hij zet vervolgens de Lpspeler aan, de versterker aan, drukt op het juiste knopje om geluid van lp erop te krijgen en zet het geluid harder. Zit ik ineens lp's te luisteren dankzij zoonlief :D

[ Bericht 5% gewijzigd door douche-eendje op 18-02-2021 08:49:42 ]
  FOK!fotograaf donderdag 18 februari 2021 @ 09:06:08 #115
148247 taxibabe
pi_198069861
Hahaha hier zit er ook steeds 1 aan de knopjes van de versterker, hij weet dondersgoed welke knop voor de radio is en welke voor de laptop. Als die van de laptop ingedrukt wordt dan moet papa muziek draaien! _O-

Imgur doet het weer!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198070085
Wat een heerlijke foto's allemaal O+ Dit zijn nou echt dingen waar ik naar uitkijk. Ons mannetje krijgt ook steeds meer karakter en is echt baby af, maar zit nog wel in die tussenfase. Hij kent wel steeds meer woordjes alleen hij zegt ze niet vaak: lampje, touwtje, deur, aaien, water. Niet geheel ontoevallig zijn lievelingsdingen :D

Mijn man mag twee weken niet tillen vanwege een hechting op zijn rug }:|
pi_198070139
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:06 schreef taxibabe het volgende:
Hahaha hier zit er ook steeds 1 aan de knopjes van de versterker, hij weet dondersgoed welke knop voor de radio is en welke voor de laptop. Als die van de laptop ingedrukt wordt dan moet papa muziek draaien! _O-

Imgur doet het weer!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier draait ze aan de knop van de oven. Echt fantastisch als je een gerecht hebt dat op 180 graden in de oven staat en ze heeft hem ineens naar 250 gedraaid. :{
pi_198070337
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hier draait ze aan de knop van de oven. Echt fantastisch als je een gerecht hebt dat op 180 graden in de oven staat en ze heeft hem ineens naar 250 gedraaid. :{
https://www.amazon.com/sa(...)+for+gas+stove+knobs
pi_198070465
Wat leuk al die foto's. Wij hebben geen sneeuwliefhebber. Hij gaf geen kik op de slee maar zijn gezichtsuitdrukking werd nooit beter dan complete desinteresse. Kregen er zelfs een opmerking over in het park. Een hellinkje naar beneden deed hem ook helemaal niets :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben geen geluidsinstallatie maar hij weet heel goed dat hij de tv aan krijgt door de soundbar of de blu ray aan te zetten. Dan gaan we achter zijn rug met de afstandsbediening alles weer uitzetten en dan snapt hij er niks van. Repeat x100 :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198070761
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:55 schreef Bottoms_up het volgende:
Wat leuk al die foto's. Wij hebben geen sneeuwliefhebber. Hij gaf geen kik op de slee maar zijn gezichtsuitdrukking werd nooit beter dan complete desinteresse. Kregen er zelfs een opmerking over in het park. Een hellinkje naar beneden deed hem ook helemaal niets :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben geen geluidsinstallatie maar hij weet heel goed dat hij de tv aan krijgt door de soundbar of de blu ray aan te zetten. Dan gaan we achter zijn rug met de afstandsbediening alles weer uitzetten en dan snapt hij er niks van. Repeat x100 :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha geniale foto :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198070765
Aah smelt smelt, wat een leuke kindjes allemaal O+

Hier is vooral het knopje van de vaatwasser interessant. Die heeft dan ook een enkele keer halfleeg gedraaid, aangezien het ineens aan stond op een magische wijze :P

Verder weet het kindje heel goed hoe ze de tv aanzet. Kom ik terug van de wc, zit ze ineens Bing te kijken :P

Verder vind ik het een beetje jammer hoe mijn ouders, vooral mijn vader, met haar omgaan. Hij is dol op haar en andersom ook, maar ze stoppen haar vol met koekjes, chips etc. Laatst zag ik zelfs dat mijn vader haar een slokje ijskoffie gaf en dat was voor mij de laatste druppel.

Bij koekjes en chips knijp ik nog een oogje dicht, maar koffie geven aan een kind van nog geen 2 jaar? Ik heb goed duidelijk gemaakt dat dat niet oké is. En nu vertrouw ik haar niet alleen bij oma/ opa te laten met een gerust hart :')

Bottomsup
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198071074
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hier draait ze aan de knop van de oven. Echt fantastisch als je een gerecht hebt dat op 180 graden in de oven staat en ze heeft hem ineens naar 250 gedraaid. :{
Dat doet de mijne ook. Hij schuift de learning tower gewoon naar de oven toe om aan de knoppen te kunnen :'). Knoppen van het speelkeukentje zijn ook heel erg leuk gelukkig, dus daar kan ik hem vaak wel mee afleiden.

Bottoms :* en ook voor automatic,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198071515
Hier kan hij gelukkig niet aan de knoppen van de vaatwasser en oven (oven zit boven de koelkast, moet hij al een ladder hebben om daarbij te kunnen).
Hij snapte alleen wel snel hoe de knip van de achterdeur werkt. Dus wij durven niet even naar buiten want hij sluit ons zo buiten :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198071700
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:08 schreef Bottoms_up het volgende:
Hier kan hij gelukkig niet aan de knoppen van de vaatwasser en oven (oven zit boven de koelkast, moet hij al een ladder hebben om daarbij te kunnen).
Hij snapte alleen wel snel hoe de knip van de achterdeur werkt. Dus wij durven niet even naar buiten want hij sluit ons zo buiten :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198072022
Oef, dan zou ik de knip tzt wel aan laten passen. Voor je het weet gaat het wel eens mis en haal je de voorpagina van het lokale suffertje :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_198073803
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198075188
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:24 schreef B.ertha het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaar. Soms doet hij dingen dat ik denk "Wow wat knap" en het volgende moment probeert hij een duplo (primo) blokje omgekeerd op een ander te zetten.
De knappe dingen zijn dan vaak geniepig zijn. Hij gooit graag eten op de grond maar als wij het zien moet hij het aan ons geven. Dan gaat hij nep eten. Inclusief nep een hap nemen en nep kauwen. En dan hopen dat we lang genoeg wegkijken zodat het toch de grond op kan.
Speelgoed wordt ook vaak anders gebruikt. We hebben gewoon heel creatieve kinderen O-)
Vormenstoof wil de ronde wel lukken als ik de juiste kant aanbied en het ronde blokje geef. De andere gaan op goed geluk (ook als ik ze aangeef) en na twee keer proberen gaat hij met het blokje erop rammen. Als het dan niet lukt vliegt het ergens heen. Ik herken het ergens van :7
pi_198075513
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:43 schreef Bottoms_up het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:07 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Herkenbaar. Soms doet hij dingen dat ik denk "Wow wat knap" en het volgende moment probeert hij een duplo (primo) blokje omgekeerd op een ander te zetten.
De knappe dingen zijn dan vaak geniepig zijn. Hij gooit graag eten op de grond maar als wij het zien moet hij het aan ons geven. Dan gaat hij nep eten. Inclusief nep een hap nemen en nep kauwen. En dan hopen dat we lang genoeg wegkijken zodat het toch de grond op kan.
Speelgoed wordt ook vaak anders gebruikt. We hebben gewoon heel creatieve kinderen O-)
Vormenstoof wil de ronde wel lukken als ik de juiste kant aanbied en het ronde blokje geef. De andere gaan op goed geluk (ook als ik ze aangeef) en na twee keer proberen gaat hij met het blokje erop rammen. Als het dan niet lukt vliegt het ergens heen. Ik herken het ergens van :7
Juist het speelgoed anders gebruiken dan de voor ons bekende weg is goed he, het ontdekken wat de (on)mogelijkheden zijn is leren en ontwikkelen. Als ik terugkijk naar bas zijn foto's en filmpjes van die periode, dat was toen ook zijn favoriet!
pi_198079156
Wat naar dat Bas het niet naar zijn zin heeft DE -O- en wat jammer dat je dat op jezelf betrekt. Hoe begrijpelijk ook. Die onzekerheid is zo killing he :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!fossiel donderdag 18 februari 2021 @ 20:14:40 #130
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198081644
Ik was al nooit zo’n fan van “Oei ik groei” maar toen ik ergens rond de 12-13 maanden las dat ze na een bepaalde sprong “Een sleutel(bos) van tafel konden pakken en in een sleutelgat steken” hebben ik het boek lachend in een hoek gegooid.


Eigenlijk is het zo belachelijk dat ik denk “Dat moet ik toch verkeerd onthouden hebben”. Eens kijken of ik het nog kan terugvinden.
Chick on a mission
pi_198082092
Ik heb in Oei ik groei inderdaad ook hele bijzondere dingen gelezen! Moest er dan ook vaak om lachen.

Ooo Bottoms, dat Smoeltje bij de sneeuw haha. Echt een zon liefhebber dan ;-) Het tegenover gestelde van Taxibabe. Heerlijk.

En inderdaad, het komt allemaal wel op z'n eigen tempo, maar snap die onzekerheid ook wel.
Kai heeft sommige dingen wel heeeeeel goed door of doet hij dan. Dan ben ik daar wel verbaasd over. Zo neemt hij spullen die op de trap liggen mee naar boven. Ik geniet er even van, want over een paar jaar is dat vast over _O-

Hij heeft z'n vader ook al een keer buiten gesloten met de knip. Oeps... Haha. Gelukkig was ik ook binnen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_198082861
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:14 schreef Keroppi het volgende:
Ik was al nooit zo’n fan van “Oei ik groei” maar toen ik ergens rond de 12-13 maanden las dat ze na een bepaalde sprong “Een sleutel(bos) van tafel konden pakken en in een sleutelgat steken” hebben ik het boek lachend in een hoek gegooid.

Eigenlijk is het zo belachelijk dat ik denk “Dat moet ik toch verkeerd onthouden hebben”. Eens kijken of ik het nog kan terugvinden.
Dat deed die van mij wel als dreumes maar ik hoop echt dat niet alle dreumesen dat doen want het is knap onhandig als een dreumes de voordeur opent en de deur uit loopt.

Bij de peuters hadden we het toevallig ook over voorlopen/achterlopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 18-02-2021 21:05:42 ]
pi_198083179
Bizar dat die dingen bij de sprongen zo specifiek zijn. Dat kan toch nooit kloppen dan. Die van mij zou letterlijk een sprong moeten maken om bij het sleutelgat te raken :+

Qua speelgoed anders gebruiken: de kleine slavendrijver gaat sinds een tijdje op zijn loopauto staan en gaat dan staan jengelen. Iemand moet dan met hem gaan rondrijden. Mijn rug is bijna 40 jongen :X
pi_198083785
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:11 schreef Bottoms_up het volgende:

Qua speelgoed anders gebruiken: de kleine slavendrijver gaat sinds een tijdje op zijn loopauto staan en gaat dan staan jengelen. Iemand moet dan met hem gaan rondrijden. Mijn rug is bijna 40 jongen :X
_O- _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_198087406
Als ze 4 zijn kunnen ze allemaal ongeveer hetzelfde. Lily is een snelle jelle, maar die probeert ook nog structureel alles door het vierkantje van de vormenstoof te rammen. Het komt echt allemaal wel goed. Die babyjaren zijn niet tekenend voor hoe ze als volwassene zullen zijn.

Lily zegt nu al een tijdje 'hou van jou.' en dat is echt het schattigste ooit. O+ Ik vind het confronterend hoeveel dingen die ik standaard tegen haar zeg, ze herhaalt en hoe gek dat dan klinkt. Zoals 'Zie je het?' - 'Mama! Poes in tuin, zie je het?' En deze hele week zegt ze telkens 'ovelak!' Het duurde een tijdje voordat ik doorhad dat ze Ongelofelijk! probeert te zeggen. Het woord chocolaatjes daarentegen komt er foutloos uit. :') Prioriteiten.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 februari 2021 @ 09:02:31 #136
148247 taxibabe
pi_198089911
Thomas is met een aantal dingen misschien snel, maar hij zegt bv nog geen duidelijke woordjes, al 'praat' hij wel de hele dag door. :') Ook heeft hij niet gekropen, hij is van kontschuiven naar lopen gegaan. Ik heb het gevoel dat hij hierdoor ook wat moeite heeft met klauteren, ook al wil hij dit wel graag doen. Oh en hij kan best wel omrollen van buik naar rug en andersom, maar hij vertikt het gewoon, want papa en mama zijn toch altijd wel in de buurt om te helpen.

Ik heb ook wel veel momenten dat ik onzeker ben hoor. Of ik hem te weinig help/stimuleer met de ontwikkeling en teveel uit handen neem. Of dat ik mij schuldig voel, dat hij valt terwijl hij mijn hand vast heeft en uit mijn hand glipt en vol met zijn gezicht op de grond valt met een kapotte lip als gevolg en zijn gezicht onder de modder.. :'(

Thomas probeert overigens ook de verkeerde vormpjes door de gaatjes te rammen, ik geloof dat dat dreumes-eigen is :')

Ik ga er maar van uit dat alles vanzelf wel goed komt en dat wanneer hij 18 is hij onze hulp niet meer nodig heeft om uit bed te komen :+ 8-)
pi_198089997
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:02 schreef taxibabe het volgende:
Ik ga er maar van uit dat alles vanzelf wel goed komt en dat wanneer hij 18 is hij onze hulp niet meer nodig heeft om uit bed te komen
Tieners en uit bed komen :D
  FOK!fotograaf vrijdag 19 februari 2021 @ 09:11:26 #138
148247 taxibabe
pi_198090011
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:09 schreef Elleska het volgende:

[..]

Tieners en uit bed komen :D
Ja oke :')
  vrijdag 19 februari 2021 @ 09:42:54 #139
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198090361
Koert heeft vanochtend zelf z'n slaapzak uitgetrokken, broek uitgetrokken, volgepoepte luier uitgetrokken, en vond het toen toch wel vies en ging huilen.
Toen moest hij van mij toch echt onder de douche (nog steeds drama) en toen gleed hij ook nog uit en was het feest wel compleet.
Toen dacht ik ook wel bij mezelf: waar is het misgegaan :+
Ik had al een grotere slaapzak besteld, misschien laat hij die wel aan, en misschien is een antislipmat ook wel een goed idee.
Maar ik begrijp die paniek rond douchen ook niet eigenlijk. Ik denk steeds: wordt vanzelf wel beter, maar tot dusver valt dat tegen :{
  vrijdag 19 februari 2021 @ 09:43:38 #140
208890 June.
Seriously?
pi_198090370
Wat herkenbaar allemaal die onzekerheden.. Ik probeer elke keer te bedenken dat zolang hij vooruitgang boekt dat het oke is. Maar idd, hier ook grof motorisch veel snelle jelles 8n omgeving en dan slaat hier ook wel eens de twijfel toe. Ik werk momenteel ook veel, dus voel me dan ook schuldig dat ik er niet altijd ben om te ondersteunen.

@Ceviche wat een feest :') Waarom is douchen een strijd?Douchen met T doe ik hier niet graag, T staat nog niet en dan vind ik het maar gedoe. Dan maar in bad. We hebben daar zo'n antislipmat van de ikea inliggen.
Shine bright like a diamond.
  FOK!fossiel vrijdag 19 februari 2021 @ 11:46:10 #141
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198092330
:% :% :%


Wat een ochtend zeg. Ze is de hele dag al continue aan het mekkeren en dreinen. Elke 'tegenslag' is teveel.

Misschien omdat we nu thuis ook naar 1x slapen zijn gegaan, maar het is eigenlijk al sinds ze uit bed is.

Heel fijn als je nog een avonddienst tot bijna middernacht voor de boeg hebt.
Chick on a mission
pi_198095673
Aah keroppi, veel sterkte vandaag! Soms heb je inderdaad van die dagen. Hopelijk morgen weer een betere dag.

Mayra heeft vandaag haar 1e rapport gekregen van het kdv en volgende week hebben we het voortgangsgesprek! Ik werd er emotioneel van, mijn kindje haar eerste rapport :P Krijgen jullie kindjes ook rapporten of is dit iets unieks van ons kdv?

Overigens weet zij heel goed hoe zo'n vormenstoof werkt, maar probeert ook regelmatig alle blokjes erin te rammen. En ze lijkt expres de kleuren fout te noemen, ondanks dat ze ze eigenlijk wel kan onderscheiden. Of zou ze ze dan toch nog niet kunnen onderscheiden?

En ze is een papegaai. Alles wat je zegt/doet, wordt opgeslagen. Ze zag een foto van haar papa met een pet om en toen ze een pet zag, ging die direct op haar hoofd. Ze praat op de manier zoals ik praat en ik verbaas me over sommige dingen die ze zegt, zoals: alsjeblieft (als ze iets geeft), graag (als ik vraag of ze iets wil), sorry mama (als ze iets stouts heeft gedaan) etc.

Wat zijn kindjes toch leuk. Ik ben helemaal verliefd.

Alleen het slapen blijft een issue. Ik ben benieuwd of we ooit nog gaan doorslapen :')
pi_198097475
Wat een beleefd dametje zeg!

Keroppi sterkte...
pi_198097494
Ceviche, gatver, nare verrassing hahaha. Het is ook altijd zo'n gedoe om zulke poepincidenten op te ruimen zonder het nog verder te verspreiden.

Grappig June, ik heb altijd met Lily gedoucht. :D Ik vond dat veel makkelijker. Samen onder de douche, eerst hield ik haar vast, later zittend op de grond, daarna staand.

Hoe is het nu Keroppi? Is ze een beetje bijgedraaid na het slaapje?

Cava, hier geen rapport nee. Lily kent ook alle kleurnamen, maar freestyled ook soms nog wel. Rood en blauw gaan tegenwoordig goed. Roze en geel bestaan niet en paars en groen zijn alles wat niet rood of blauw is. Lily zegt 'sorry dan' als ze je perongeluk pijn doet. Ik denk dat het bij de GO vandaan komt. Die zegt vast 'zeg sorry dan'. Ik heb anders geen idee waar dat 'dan' erachter vandaan komt. :') Ze zegt nu ook delicious, awesome en mommy pleeeeaaseeee? Ik geef Peppa Pig de schuld.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198099662
Ai Ceviche, klinkt niet als een leuk begin van de dag.
En bij Keroppi ook al niet.

Ik dacht gisteren overmoedig dat het na de bmr prik helemaal prima ging. Dat heeft hij vanavond wel ingehaald. Begon tijdens het eten heel hard te huilen. Ik haal hem uit de stoel en ga met in de bank zitten: poef in slaap. Nu slaapt hij al meer dan een uur in bed. Echt totaal niets voor hem. Ofwel gaat hij deze nacht nog spoken, ofwel begint de zaterdag heel erg vroeg in de ochtend :O
pi_198100542
quote:
17s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:49 schreef douche-eendje het volgende:
Oef, dan zou ik de knip tzt wel aan laten passen. Voor je het weet gaat het wel eens mis en haal je de voorpagina van het lokale suffertje :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Hier precies hetzelfde gedrag; bang/angstig voor andere kinderen, schrikkerig voor harde geluiden, ontroostbaar, het liefst in een afgebakend hoekje spelen. En hier een vlotte soepele bevalling, prima kraamtijd, geen PTSS, enzovoorts.
Ik zie er een stukje karakter in (behoedzaam) en herken dat bij ons. En het is ook wel typisch peutergedrag om de wereld al snel te onoverzichtelijk te vinden en daar met veel emotie op te reageren.

Bij ons hielp het als de groep rustig was (we hebben geruild van werkdagen zodat hij de drukke woensdag niet hoefde en de rustige vrijdag erbij kreeg), véél uitleg en voorbereiding bij wisselingen van situaties (bijv. leidsters die afwisselen, overgangen in de dag), afgeschermde hoekjes, vaak in de kinderstoel en als hij echt ontroostbaar is mag hij in het kantoor spelen (alleen volwassenen, geen andere onvoorspelbare kinderen). Ze zetten dan rustige klassieke muziek aan en er staat een hangmatje om in te chillen. En toen het op het dieptepunt was, hebben we hem consequent een uur eerder opgehaald zodat hij niet de onrust van binnenkomende ouders en vertrekkende kindjes hoefde te doorstaan. Nu gaat het weer een stuk beter gelukkig. Maar zo nu en dan heeft hij nog een terugval en chillt hij de halve dag in het kantoortje.
pi_198100604
Hier een vrij gemiddeld kind, en ik ben er gelukkig niet onzeker over *O* het lijkt me lastig als je kind wat achterloopt. Zelfs als je weet dat het helemaal niets zegt over de ontwikkeling van je kind, is het moeilijk om vertrouwen te hebben dat die ontwikkeling vanzelf doorgaat, kan ik me voorstellen :*

Oei ik Groei is aangetoond onwetenschappelijke nonsens he mensen :) Als je je er niet beter door gaat voelen, dat boek direct aan de kant gooien. Het is níet aangetoond dat de ontwikkeling verloopt zoals beschreven in dat boek.
pi_198107503
Dreigen met logopedie was hier blijkbaar voldoende om hem te doen eten. Vorige week een verwijzing gevraagd bij het CB omdat hij vast voedsel uit zijn mond blijft halen.
Sinds deze week eet hij zijn brood op, korsten en al :Y)
  FOK!fossiel zaterdag 20 februari 2021 @ 09:15:09 #149
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198107685
:O Zo, ook nog een drukke dienst achter de rug ;)


Volgens mijn vriend was ze gisteren na haar middagdutje weer de vrolijkheid zelve. Deze ochtend gaat -afkloppen- gelukkig zeer voorspoedig :)
Chick on a mission
pi_198127652
Soms heb je dat ja, zulke ochtenden. Hier helpt het ook weleens om dan naar buiten te gaan of te douchen. Dan komt ze vaak uit haar bui.

Lily is heel mondig met haar grenzen aangeven. Nee, afblijven en nu-uh zijn vaak gehoorde woorden. Echter de laatste dagen is ze aan het kijken hoe ver haar autoriteit gaat heb ik het idee. Mij verbieden te zingen, mijn vriend verbieden zijn pantoffels weg te zetten. Iemand anders al ervaring hiermee?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fotograaf maandag 22 februari 2021 @ 08:28:10 #151
148247 taxibabe
pi_198141823
Niet exact zo, maar Thomas kan wel heel dwingend zijn in wat wij moeten doen. Zo duwt/stuurt hij mijn man gewoon naar de laptop en drukt hij tegen mijn man zijn been dat hij moet gaan zitten. Dat betekent dat hij op schoot wil en dat papa een muziekvideo op moet zetten :')

En oh wat een heerlijk weekend! We zijn echt 2 dagen zo goed als de hele dag buiten geweest! Thomas is echt een buitenkind, heerlijk om ons heen drentelen en 'helpen'. O+ Zo heeft hij papa 'aanwijzingen' gegeven bij het maken van de Tomos en lekker met de duplo gespeeld buiten.
pi_198145827
Ja voorheen was ze enkel dwingend als het haarzelf betrof en ze iets wilde. Nu is het ineens gedrag dat niets met haar van doen heeft proberen te controleren. We gaan er niet in mee. Ik vind het wel fascinerend hoe dat breintje zich zo ontwikkelt.

Ja wij zijn ook lekker buiten. De vlinderstruik gesnoeid. Lieveheersbeestjes bekijken.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 22 februari 2021 @ 15:34:38 #153
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198147622
Het was me eigenlijk niet opgevallen maar we hebben vandaag gemerkt dat Koert boos wordt als mijn man mij knuffelt/arm om me heen slaat.
Alleen praat hij nauwelijks dus het blijft bij boos miepen :D
Ik kan me voorstellen dat als hij kon praten dat we dezelfde issues zouden hebben.
pi_198147982
Mayra kan ook heel dwingend zijn, maar wij gaan daar dan niet in mee. Nee is nee, andersom geldt dat ook :P

Ik vind het belangrijk om mee te geven om de grenzen van anderen ook te respecteren, net zoals haar grenzen ook gerespecteerd dienen te worden.

Grappig ceviche! Wij hadden dat ook een keer getest, maar Mayra blijkt dus helemaal niet jaloers te zijn. Zij laat haar vader mij juist aaien/ kusje geven door zijn gezicht naar mij toe te duwen :P

Vandaag is een opvangdag, dus kindje is er niet, maar morgen gaan wij weer lekker naar buiten toe en gaan we genieten van het weer :D
  FOK!fotograaf maandag 22 februari 2021 @ 17:18:25 #155
148247 taxibabe
pi_198149136
Soms gaan wij er wel in mee, ik wil ook niet altijd 'nee' zeggen. Ik denk niet dat we dat doen als het inderdaad om iets gaat wat niet voor hem is.

Binnenkort gaan wij een zandbak bouwen, maar dan moet er eerst nog wat zwarte grond weg. Dus voor nu maar ff een plantenbak gevuld met speelzand. Hij heeft veel lol gehad met het verspreiden en rondgooien van het zand. Dat wordt vanavond douchen om het zand weg te spoelen! :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:51:12 #156
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198238250
Koert krijgt nu zelf het traphekje open }:|
pi_198238268
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:51 schreef Ceviche het volgende:
Koert krijgt nu zelf het traphekje open }:|
Fijn }:| Bas de vriezer. En kan dus bij de ijsjes.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 21:53:14 #158
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198240972
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:52 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Fijn }:| Bas de vriezer. En kan dus bij de ijsjes.
_O- _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 28 februari 2021 @ 00:48:39 #159
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198244057
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:52 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Fijn }:| Bas de vriezer. En kan dus bij de ijsjes.
:') dan ineens zijn ze superinventief :+
Maar koop je dan wel nieuwe ijsjes?
Ik twijfel over het nut van een nieuw traphek.
Ik denk eigenlijk 'laat maar' maar misschien is dat mijn loedermoederkant.
pi_198244669
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:51 schreef Ceviche het volgende:
Koert krijgt nu zelf het traphekje open }:|
:X :D
pi_198244810
Wij zijn ook gestopt met het traphekje. Lily kan prima de trap op en af en ik vind het echt een onhandig ding.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 28 februari 2021 @ 10:34:28 #162
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198246026
Trap af kan Koert nog niet, op gaat vrijwel altijd goed.
Tot de kat ineens de weg verspert of hij beneden iets hoort of op een andere manier wordt afgeleid :X
Hij kan het traphekje in ieder geval niet geluidloos opendoen dus we worden in elk geval gewaarschuwd als hij probeert uit te breken.

Maar worden die dingen niet ontworpen/getest zodat ze ze niet open kunnen maken?
  FOK!fossiel zondag 28 februari 2021 @ 11:04:42 #163
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198246517
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 08:14 schreef Rebubbled het volgende:
Wij zijn ook gestopt met het traphekje. Lily kan prima de trap op en af en ik vind het echt een onhandig ding.
Misschien een domme vraag, maar hoe oefen je veilig de trap af gaan?

Hier ook een inventieve klimgeit. Omhoog gaat prima, omlaag lijkt lastiger.
Chick on a mission
  zondag 28 februari 2021 @ 12:39:52 #164
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198248044
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:04 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag, maar hoe oefen je veilig de trap af gaan?

Hier ook een inventieve klimgeit. Omhoog gaat prima, omlaag lijkt lastiger.
Ik help hem en dat gaat dan een paar treden goed (met gezicht naar de trap toe) maar dan raakt hij afgeleid en dan draait hij zich om voor een knuffel ofzo :')
Hij is nogal een armenspringer, daarom durven we ook niet zo goed.
pi_198248255
Oh uhm. Hoe hebben we dat ook alweer gedaan. Omhoog klimmen deed ze al een tijdje. Volgens mij hebben we haar toen geleerd om van de bank en het bed af te klimmen. Eerst op haar buik, voetjes over de rand en je langzaam laten zakken. Ik weet niet of we dit bij de trap ook actief hebben gedaan of dat ze zelf wat stuntelde en daarop hebben doorgepakt. Wel hebben we haar uitgelegd dat ze op haar knietjes moet landen en dan het volgende been naar beneden kan zwaaien. Ook laten zien dat ze aan de brede kant moet klimmen. We zijn er heel lang bij gebleven als ze naar beneden klom. Ze is 1x van de smalle kant naar beneden gevallen, maar gelukkig was ik erbij en ving ik haar op. Tegenwoordig is erbij blijven niet meer nodig en gaat ze altijd aan de brede kant na het val incident. Ze experimenteert nu met rechtop op de trap lopen. :') Daar wordt ik minder gelukkig van. Maar gelukkig enkel als we erbij zijn.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 28 februari 2021 @ 12:56:24 #166
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198248333
Oh van de bank en bed (hoog bed) gaat hij altijd wel veilig af, dus wellicht is hij wel klaar voor de trap.
Op een gegeven moment word je daar ook wat makkelijker in, 'ik draag je wel', en dan bedenk je ineens dat hij dat misschien al wel had kunnen oefenen.

Krijst jullie dreumes ook zoveel? Vooral als hij het ergens niet mee eens is. Nu praat hij nauwelijks dus het zal daar wel vandaan komen maar irritant is het wel. Helemaal drama omdat hij een winkelwagen in moet :') vindt hij hartstikke leuk :')
pi_198248708
Dragen doe ik niet meer sinds ik zwanger ben. Ik wil haar echt laten wennen aan dit zelf doen, omdat ik het straks gewoon niet meer kan. Dat leidt soms tot luidkeels gemopper of dat ze papa tijdens werk gaat lastig vallen dat ze getild wil worden en dat krijgt ze dan voor elkaar ook. :P Papa is wel echt een push over en dat weet ze. Ze heeft een heel scala aan huiltjes, trillipjes, 'pappie pleeeaasseee' en andere technieken die ze bij mij nooit inzet.

Krijsen, check. Als ze iets moet wat ze niet wil. En dan echt uit haar tenen van woede. Dat heeft ze tot een maand geleden nooit gedaan. :') En Lily praat wel, dus het zal wel een ontwikkelingsdingetje zijn. En daarmee ook maar een faaaaseee.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fossiel zondag 28 februari 2021 @ 14:17:01 #168
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198249583
Bank etc af kan ze inderdaad ook prima. Bij hogere dingen (zoals de salontafel }:| ) zie ik dat ze het nog even lastig vindt dat het even duurt voordat ze de grond raakt.

Wij wonen nu (nog) in een gelijkvloers appartement, dus trappen afgaan oefenen is wat minder makkelijk. Maar zoals alles komt het vast goed :)


Krijsen valt hier over het algemeen heel erg mee, maar ze is iets jonger dan jullie kindjes, dus wie weet piep ik straks anders ;)
Chick on a mission
pi_198271906
Onze driftkikker bonkt met zijn hoofd op de vloer als hij zijn zin niet krijgt. Zelfs buiten op straat. Is dit herkenbaar voor meer ouders?
  maandag 1 maart 2021 @ 18:39:45 #170
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_198272338
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 18:18 schreef NightDancert het volgende:
Onze driftkikker bonkt met zijn hoofd op de vloer als hij zijn zin niet krijgt. Zelfs buiten op straat. Is dit herkenbaar voor meer ouders?
Ja hoor. Doen ze allebei hier.

Ze gaan hun gang maar, ik ben niet degene met koppijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel maandag 1 maart 2021 @ 19:29:01 #171
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198273473
Hier heeft ze het eventjes gedaan. Kreeg het idee dat het verdween toen ze begon te praten en wat beter kon aangeven waar de frustratie zit. Zelfde geldt voor pogingen tot bijten (gelukkig heb ik door mijn werk hele goede ontwijkende reflexen ontwikkeld ;) )
Chick on a mission
  maandag 1 maart 2021 @ 20:05:40 #172
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198274551
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 18:18 schreef NightDancert het volgende:
Onze driftkikker bonkt met zijn hoofd op de vloer als hij zijn zin niet krijgt. Zelfs buiten op straat. Is dit herkenbaar voor meer ouders?
Ja hier ook.
Hielp hier om het gewoon te negeren.
pi_198275073
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:05 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ja hier ook.
Hielp hier om het gewoon te negeren.
Ja, wij negeren het ook en binnen hebben we een pvc-vloer, maar als ie straatstenen gaat koppen wordt het toch wel wat meer tricky heb ik het idee. Zolang ik geen builen zie zal het wel meevallen :P
  FOK!fotograaf dinsdag 2 maart 2021 @ 08:54:28 #174
148247 taxibabe
pi_198281048
Hier gelukkig niet bonken op de vloer, wel laat hij zich op zijn kont vallen en dan heel hard gillen.. Vorige week heeft 'ie zijn eerste driftbui in de winkel gehad. Hij komt natuurlijk zelden in een winkel nu, maar we waren de enige klanten, dus hebben we hem toch ff meegenomen. Hij vond het geweldig, totdat we klaar waren en weer de winkel uitgingen. Dat vond meneer niet leuk :')
Hij heeft wel iets nieuws, hij wordt sinds vorige week 's nachts tussen 12 en 1 wakker en krijst het hele huis wakker. Maar niets helpt, hij is niet te troosten, bij ons in bed nemen helpt niet. Schone luier en het naar bedritueel weer doen werkt ook niet. Uiteindelijk valt hij na een uur huilen wel weer in slaap.. Ik heb geen idee wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen. :'(

En onze babbelkous heeft zijn eerste echte woordje gezegd! 'Klaa'! Er komen veel woordjes uit, maar niks wat logisch en verstaanbaar was, maar nu heeft hij dus 'klaa' gezegd in de douche na het afdrogen!

Gisteren zijn we weer even bij de boerderijwinkel geweest en natuurlijk ook even in de stal bij de koeien gekeken! Thomas is totaal niet bang voor die grote dieren! O+ En ook nu weer een driftbui toen we naar huis gingen :')
Fotodinsdag!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 19:51:53 #175
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198290665
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 08:54 schreef taxibabe het volgende:

Hij heeft wel iets nieuws, hij wordt sinds vorige week 's nachts tussen 12 en 1 wakker en krijst het hele huis wakker. Maar niets helpt, hij is niet te troosten, bij ons in bed nemen helpt niet. Schone luier en het naar bedritueel weer doen werkt ook niet. Uiteindelijk valt hij na een uur huilen wel weer in slaap.. Ik heb geen idee wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen. :'(
Hebben wij tijdje terug ook gehad. Enige wat hij wilde was in mijn armen en dan vasthouden.
Paar dagen daarna kwam er een tand en een kies :')
Afgelopen nachten was het ook een paar keer raak. En er is weer een kies door. Moet zeggen dat hij ook veel aan het dromen is en dan soms ook overstuur is.
Zo sneu ;(
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 2 maart 2021 @ 20:04:41 #176
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_198290989
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:25 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Ja, wij negeren het ook en binnen hebben we een pvc-vloer, maar als ie straatstenen gaat koppen wordt het toch wel wat meer tricky heb ik het idee. Zolang ik geen builen zie zal het wel meevallen :P
Ook met builen valt het mee. Misschien doen ze het dan niet nog eens.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 20:05:51 #177
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_198291019
Taxi, hebben wij ook gehad, toen hebben we weer even een flesje gegeven. Echt iets van 100cc, dus een troostslok.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_198291088
@taxibabe, is het misschien nachtangst? Dirk heeft dat ook gehad (en sporadisch nog) en het ontroostbaar krijsen klinkt bekend. Wat hier nog het beste werkte was niks doen. Ik gaf hem altijd 5-10 min (afhankelijk van intensiteit) om zelf te kalmeren, daarna ging ik er alleen maar naast zitten. En vaak was het dan binnen 15 min over. Als ik echter tegen hem praatte en/of iets met hem ging doen dan werd het alleen maar erger.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  FOK!fotograaf woensdag 3 maart 2021 @ 08:11:19 #179
148247 taxibabe
pi_198297315
Tnx voor jullie reacties en tips!
@automatic_ Ik denk niet dat het tandjes of kiesjes zijn, de meeste zijn al door. En hij wil juist niet getroost worden, dan wordt hij alleen maar bozer ;(

@Ticootje Dat flesje kan ik ook wel eens proberen!

@Nanuke Dat vermoeden heb ik ook dat het nachtangsten zijn.. Afgelopen nacht heb ik er ook alleen maar bij gezeten. Hij lijkt overigens wel wakker te zijn, want hij moet en zal mijn vinger vasthouden door de spijlen van het ledikant. Na een kwartier had ik het idee dat hij weer sliep, dus heel voorzichtig weer in bed gekropen. Na 5 minuten begon hij toch weer te huilen.
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 10:49:00 #180
447051 crew  Peejtur
pi_198299121
Laatate dag dreumes nummer 1. Vanaf morgen alweer een peuter. Tijd vliegt.
pi_198299555
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 08:11 schreef taxibabe het volgende:

@:Nanuke Dat vermoeden heb ik ook dat het nachtangsten zijn.. Afgelopen nacht heb ik er ook alleen maar bij gezeten. Hij lijkt overigens wel wakker te zijn, want hij moet en zal mijn vinger vasthouden door de spijlen van het ledikant. Na een kwartier had ik het idee dat hij weer sliep, dus heel voorzichtig weer in bed gekropen. Na 5 minuten begon hij toch weer te huilen.
Dirk lijkt dan ook altijd wakker te zijn. het verschil is hier te zien omdat hij dan heel onduidelijk praat op die momenten en bijvoorbeeld ook niet op zijn eigen benen kan staan. En hij gaapt tijdens het huilen, blijkbaar is dat ook een kenmerk.
Als hij het steeds rond dezelfde tijd heeft kan je ook proberen om hem daarvoor wakker te maken voor een slokje drinken of iets en dan weer in te laten slapen. Dat schijnt ook nog wel te helpen.

Ik hoop voor jullie dat het snel voorbij is. Ik vond de nachtangsten best intens altijd. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_198303206
Wat lastig joh, die nachtangsten en dat hoofdbonken. Wat hebben ze veel te verwerken he, die dreumessen.

Taxi, ik geniet echt van je blije en trotse posts O+

Nog plannen voor een feestje @Peejtur: ?

Hier loop ik over van trots O+ mijn jongetje kan puzzelen! We hebben een puzzel van hout met 7 stukken van werkverkeer (vrachtwagen, wals, graafmachine etc) en die legt hij zo. Ik ben zó onder de indruk van hoe hij dat ineens kan. Direct maar even aan mijn schoonvader gevraagd of er nog puzzels zijn bij de kringloopwinkel waar hij als vrijwilliger werkt.
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 16:27:25 #183
447051 crew  Peejtur
pi_198303667
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:54 schreef BobbyMcGee het volgende:
Wat lastig joh, die nachtangsten en dat hoofdbonken. Wat hebben ze veel te verwerken he, die dreumessen.

Taxi, ik geniet echt van je blije en trotse posts O+

Nog plannen voor een feestje @:Peejtur: ?

Hier loop ik over van trots O+ mijn jongetje kan puzzelen! We hebben een puzzel van hout met 7 stukken van werkverkeer (vrachtwagen, wals, graafmachine etc) en die legt hij zo. Ik ben zó onder de indruk van hoe hij dat ineens kan. Direct maar even aan mijn schoonvader gevraagd of er nog puzzels zijn bij de kringloopwinkel waar hij als vrijwilliger werkt.
We gaan dit weekend eerst bij mijn moeder langs, daarna zus en daarna schoonzus. Overal taart brengen. Zondag bij mijn schoonouders. Verder niets dus helaas.
  FOK!fotograaf woensdag 3 maart 2021 @ 18:34:27 #184
148247 taxibabe
pi_198305646
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:17 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Dirk lijkt dan ook altijd wakker te zijn. het verschil is hier te zien omdat hij dan heel onduidelijk praat op die momenten en bijvoorbeeld ook niet op zijn eigen benen kan staan. En hij gaapt tijdens het huilen, blijkbaar is dat ook een kenmerk.
Als hij het steeds rond dezelfde tijd heeft kan je ook proberen om hem daarvoor wakker te maken voor een slokje drinken of iets en dan weer in te laten slapen. Dat schijnt ook nog wel te helpen.

Ik hoop voor jullie dat het snel voorbij is. Ik vond de nachtangsten best intens altijd. :*
Ja Ticootje zei het ook al dat ze een flesje gaf. Ik denk dat ik dat komende nacht ook maar ga proberen. Het is zeker intens, ik heb zo'n enorm gevoel van onmacht. Ook omdat hier nog 2 (volwassen) kinderen van mijn man wonen en die moeten er ook weer vroeg uit om te gaan werken. Je wilt ook niet zij er 'last' van hebben.

@BobbyMcGee Tnx! Ik ben ook echt supertrots op mijn manneke, t'is zo'n heerlijk jong. O+ O+
En kan me voorstellen dat jij ook trots bent! Het is ook superknap om zo'n puzzel te maken!

@Peejtur Oh laatste dag alweer, wat gaat de tijd snel!! Alvast gefeliciteerd! O+

Oh ik heb mij weer verbaasd vandaag. Opa en oma waren even op bezoek, dus ik had wat hapjes meebesteld met de boodschappen, o.a. olijven (yuk :X ). Dat kind van mij vreet dus olijven _O-
  woensdag 3 maart 2021 @ 20:27:17 #185
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198307824
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 00:48 schreef Ceviche het volgende:

[..]

:') dan ineens zijn ze superinventief :+
Maar koop je dan wel nieuwe ijsjes?
Ik twijfel over het nut van een nieuw traphek.
Ik denk eigenlijk 'laat maar' maar misschien is dat mijn loedermoederkant.
Is afhankelijk van hoe erg mn hormonen trek hebben in ijsjes :P
Tsja, wat wil je zelf? Wij gebruiken het hekje beneden inmiddels niet meer sinds we 5 weken geleden 2 poezenbeestjes als huisgenoten hebben gekregen. Boven alleen als we daar zijn, dat vind ik wat eng nog. Bas is inmiddels wel geoefend genoeg om te weten dat hij niet zelf naar boven mag en komt ons nu ook gerust halen als hij op het potje wilt.

Veilig de trap af gaan: Bas gaat soort van achteruit klimmend/kruipend de trap af. Net zoals we hem ook geleerd hebben van de bank af te gaan: benen eerst, handen aan iets vasthouden. En we zijn nu ook echt wat strikter aan het worden dat hij zelf de trap op en af gaat.

Taxi wat een leukerd toch O+ en dat kletsen is zo leuk he! :) En team olijven :D Bas vind ze ook echt geweldig.

Wij hadden eergisteren ook weer zo'n onderbreking van de nacht inderdaad. Fles koemelk erin, werkte niet. Uiteindelijk toch maar borstvoeding gegeven en toen heeft het nog een uur geduurd voordat meneer weer sliep. Wat het nou precies toch is geweest, geen idee. Het huilen ging echt door merg en been, zo overstuur.

Bobby, ook een puzzelaar *O* . Ik vind het zo leuk. Ik heb 2x in mijn Secret Santa puzzels gehad, waar Bas heel blij mee is. We zijn nu een stapje verder gegaan ook, wat grotere knopjespuzzels (30 stukjes) en een van Nijntje, wat hoort waarbij. Dat is nog wel erg lastig. Hij is nu ook druk met een van Viga, geometrische vormen met diertjes erop, deze :). Is ook een leuke uitdaging voor ze.


Het gaat inmiddels wat beter met Bas op de opvang. Buiten spelen gaat erg goed, alleen binnen blijft een uitdaging. Het lijkt erop dat er een ander kindje is wat de mede-veroorzaker is van deze situatie, Bas mag niks van hem. Heel fijn :X.
Ik geniet onwijs van mijn vooral nog koeterwaals kletsende bijna-peuter O+. De manier van spelen is ook zo aan het veranderen. Hij speelt graag met zijn keukentje waarbij ik met een Dikkie Dik-handpop erbij moet zitten, zodat hij de poes drinken kan geven. In de zandbak is hij niet meer rond aan het rollen, maar echt aan het scheppen en overgieten met zand. Duplo is niet meer slopen, maar ook de beginsels van bouwen O+. We worden overladen met kusjes en knuffels en een hoop ondeugendheid. We hebben bijvoorbeeld een handige learningtower, maar de klimgeit wist er vanavond heel snel uit te klimmen en stond ineens in de wasbak te dansen :X
  woensdag 3 maart 2021 @ 20:47:45 #186
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_198308196
Nachtangsten?

Ik denk dat ik even moet googlen nu.

Ik denk dat het gewoon vrij normaal is rond deze leeftijd dat je af en toe wakker wordt en even de behoefte hebt om te weten dat papa en mama er zijn? Is dat een angst?

De tweeling heeft nu ook de laatste nachten om en om dat ze toch even wakker zijn. Dan willen ze gewoon even weten of we er zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:16:35 #187
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_198308980
@Ticootje Nachtangst is wel echt anders dan wakker worden en huilen ‘s-nachts. Mijn oudste had het ook, hij was dan compleet overstuur. Kenmerkend van nachtangst is dat het vaak alleen maar erger wordt als je actief probeert te troosten (knuffelen, oppakken, praten, etc.).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_198309066
quote:
17s.gif Op woensdag 3 maart 2021 20:27 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Is afhankelijk van hoe erg mn hormonen trek hebben in ijsjes :P
Tsja, wat wil je zelf? Wij gebruiken het hekje beneden inmiddels niet meer sinds we 5 weken geleden 2 poezenbeestjes als huisgenoten hebben gekregen. Boven alleen als we daar zijn, dat vind ik wat eng nog. Bas is inmiddels wel geoefend genoeg om te weten dat hij niet zelf naar boven mag en komt ons nu ook gerust halen als hij op het potje wilt.

Veilig de trap af gaan: Bas gaat soort van achteruit klimmend/kruipend de trap af. Net zoals we hem ook geleerd hebben van de bank af te gaan: benen eerst, handen aan iets vasthouden. En we zijn nu ook echt wat strikter aan het worden dat hij zelf de trap op en af gaat.

Taxi wat een leukerd toch O+ en dat kletsen is zo leuk he! :) En team olijven :D Bas vind ze ook echt geweldig.

Wij hadden eergisteren ook weer zo'n onderbreking van de nacht inderdaad. Fles koemelk erin, werkte niet. Uiteindelijk toch maar borstvoeding gegeven en toen heeft het nog een uur geduurd voordat meneer weer sliep. Wat het nou precies toch is geweest, geen idee. Het huilen ging echt door merg en been, zo overstuur.

Bobby, ook een puzzelaar *O* . Ik vind het zo leuk. Ik heb 2x in mijn Secret Santa puzzels gehad, waar Bas heel blij mee is. We zijn nu een stapje verder gegaan ook, wat grotere knopjespuzzels (30 stukjes) en een van Nijntje, wat hoort waarbij. Dat is nog wel erg lastig. Hij is nu ook druk met een van Viga, geometrische vormen met diertjes erop, deze :). Is ook een leuke uitdaging voor ze.
[ afbeelding ]

Het gaat inmiddels wat beter met Bas op de opvang. Buiten spelen gaat erg goed, alleen binnen blijft een uitdaging. Het lijkt erop dat er een ander kindje is wat de mede-veroorzaker is van deze situatie, Bas mag niks van hem. Heel fijn :X.
Ik geniet onwijs van mijn vooral nog koeterwaals kletsende bijna-peuter O+. De manier van spelen is ook zo aan het veranderen. Hij speelt graag met zijn keukentje waarbij ik met een Dikkie Dik-handpop erbij moet zitten, zodat hij de poes drinken kan geven. In de zandbak is hij niet meer rond aan het rollen, maar echt aan het scheppen en overgieten met zand. Duplo is niet meer slopen, maar ook de beginsels van bouwen O+. We worden overladen met kusjes en knuffels en een hoop ondeugendheid. We hebben bijvoorbeeld een handige learningtower, maar de klimgeit wist er vanavond heel snel uit te klimmen en stond ineens in de wasbak te dansen :X
Die puzzel is ook leuk zeg! Aan zoiets lijkt hij ook wel toe te zijn. Alleen in het tempo waar het nu in gaat, is hij daar over twee weken weer op uitgekeken dus ik ga niets nieuws kopen maar het tweedehands scoren :7

Fijn dat de oorzaak van zijn angst op de opvang helder is! Heb je vertrouwen in het plan van aanpak?

Verder heel herkenbaar alles. Duplo bouwen - de eerste autootjes van duplo worden ontworpen , scheppen met zand, klimmen en klauteren, fantasiespel O+

Maar vandaag wat minder van dit alles, 't jonkje heeft koorts. Zo sneu! En onhandig in dit corona-tijdperk :s)
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:27:53 #189
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_198309276
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:16 schreef Mariposas het volgende:
@:Ticootje Nachtangst is wel echt anders dan wakker worden en huilen ‘s-nachts. Mijn oudste had het ook, hij was dan compleet overstuur. Kenmerkend van nachtangst is dat het vaak alleen maar erger wordt als je actief probeert te troosten (knuffelen, oppakken, praten, etc.).
Ok bizar. Ik ken het echt niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:34:09 #190
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198309417
quote:
17s.gif Op woensdag 3 maart 2021 20:27 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Is afhankelijk van hoe erg mn hormonen trek hebben in ijsjes :P
Tsja, wat wil je zelf? Wij gebruiken het hekje beneden inmiddels niet meer sinds we 5 weken geleden 2 poezenbeestjes als huisgenoten hebben gekregen. Boven alleen als we daar zijn, dat vind ik wat eng nog. Bas is inmiddels wel geoefend genoeg om te weten dat hij niet zelf naar boven mag en komt ons nu ook gerust halen als hij op het potje wilt.

Veilig de trap af gaan: Bas gaat soort van achteruit klimmend/kruipend de trap af. Net zoals we hem ook geleerd hebben van de bank af te gaan: benen eerst, handen aan iets vasthouden. En we zijn nu ook echt wat strikter aan het worden dat hij zelf de trap op en af gaat.

Taxi wat een leukerd toch O+ en dat kletsen is zo leuk he! :) En team olijven :D Bas vind ze ook echt geweldig.

Wij hadden eergisteren ook weer zo'n onderbreking van de nacht inderdaad. Fles koemelk erin, werkte niet. Uiteindelijk toch maar borstvoeding gegeven en toen heeft het nog een uur geduurd voordat meneer weer sliep. Wat het nou precies toch is geweest, geen idee. Het huilen ging echt door merg en been, zo overstuur.

Bobby, ook een puzzelaar *O* . Ik vind het zo leuk. Ik heb 2x in mijn Secret Santa puzzels gehad, waar Bas heel blij mee is. We zijn nu een stapje verder gegaan ook, wat grotere knopjespuzzels (30 stukjes) en een van Nijntje, wat hoort waarbij. Dat is nog wel erg lastig. Hij is nu ook druk met een van Viga, geometrische vormen met diertjes erop, deze :). Is ook een leuke uitdaging voor ze.
[ afbeelding ]

Het gaat inmiddels wat beter met Bas op de opvang. Buiten spelen gaat erg goed, alleen binnen blijft een uitdaging. Het lijkt erop dat er een ander kindje is wat de mede-veroorzaker is van deze situatie, Bas mag niks van hem. Heel fijn :X.
Ik geniet onwijs van mijn vooral nog koeterwaals kletsende bijna-peuter O+. De manier van spelen is ook zo aan het veranderen. Hij speelt graag met zijn keukentje waarbij ik met een Dikkie Dik-handpop erbij moet zitten, zodat hij de poes drinken kan geven. In de zandbak is hij niet meer rond aan het rollen, maar echt aan het scheppen en overgieten met zand. Duplo is niet meer slopen, maar ook de beginsels van bouwen O+. We worden overladen met kusjes en knuffels en een hoop ondeugendheid. We hebben bijvoorbeeld een handige learningtower, maar de klimgeit wist er vanavond heel snel uit te klimmen en stond ineens in de wasbak te dansen :X
Ik denk dat ik het maar gewoon zo laat. Als Koert hem openmaakt horen we dat wel. Gisteren vroeg ik hem om het hekje open te maken, ik moest erlangs en had m'n handen vol :') superhandige feature.
Hij zei vandaag 'anba'. Duidelijk 'zandbak'!
Haha nou er is vooruitgang in. Echt praten heeft hij niet zo'n zin in. Brabbelt wel enorm veel, hartstikke leuk inderdaad.

Fijn dat het op de opvang wat beter gaat! Ze weten nu dus blijkbaar toch een beetje waar het aan ligt. Hopelijk dat het binnen ook beter gaat.

Bij de gastouder komen nu een paar kleinere kindjes dan Koert, hij lijkt al zo groot ineens!
pi_198314779
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:19 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Die puzzel is ook leuk zeg! Aan zoiets lijkt hij ook wel toe te zijn. Alleen in het tempo waar het nu in gaat, is hij daar over twee weken weer op uitgekeken dus ik ga niets nieuws kopen maar het tweedehands scoren :7

Fijn dat de oorzaak van zijn angst op de opvang helder is! Heb je vertrouwen in het plan van aanpak?

Verder heel herkenbaar alles. Duplo bouwen - de eerste autootjes van duplo worden ontworpen , scheppen met zand, klimmen en klauteren, fantasiespel O+

Maar vandaag wat minder van dit alles, 't jonkje heeft koorts. Zo sneu! En onhandig in dit corona-tijdperk :s)
Bas vind hem nog best uitdagend, de vormpjes passen lang niet allemaal bij elkaar, de diertjes er juist in etc. De rondjes die met de kleinste aanraking al verschuiven/bewegen waardoor het andere stukje erin krijgen echt wel even werken is. Ben benieuwd wat voor puzzels je jonkje straks gaat maken!
Ik kom momenteel zelf niet meer op de opvang, mn man werkt thuis dus dat is veel handiger met wegbrengen/ophalen. Dus plan van aanpak etc, geen idee verder. Als het goed is heb ik over een paar weken wel even telefonsich overleg met Bas zijn mentor. Het valt ze daar wel op hoe graag hij buiten speelt. Alleen maar goed :+ .
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:34 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het maar gewoon zo laat. Als Koert hem openmaakt horen we dat wel. Gisteren vroeg ik hem om het hekje open te maken, ik moest erlangs en had m'n handen vol :') superhandige feature.
Hij zei vandaag 'anba'. Duidelijk 'zandbak'!
Haha nou er is vooruitgang in. Echt praten heeft hij niet zo'n zin in. Brabbelt wel enorm veel, hartstikke leuk inderdaad.

Fijn dat het op de opvang wat beter gaat! Ze weten nu dus blijkbaar toch een beetje waar het aan ligt. Hopelijk dat het binnen ook beter gaat.

Bij de gastouder komen nu een paar kleinere kindjes dan Koert, hij lijkt al zo groot ineens!
Ja die hulpvaardigheid nu O+. Ook zo leuk. Helpen met de vaatwasser uitruimen, helpen met de tafel dekken, de katten eten geven. Het is zo schattig.

Waar Bas nu trouwens ook intens gelukkig mee is, is een potje met krijtjes en onze deuren in de uitbouw met schoolbordverf. Hij kan gerust een uur potje open/potje dicht/krijtje eruit/krijtje erin/tekenen/alle krijtjes eruit / alle krijtjes erin/met 2 krijtjes tekenen volhouden.
  FOK!fotograaf donderdag 4 maart 2021 @ 17:01:19 #192
148247 taxibabe
pi_198321224
Ik vind die ontwikkelingen van jullie dreumesen ook zo leuk om te lezen! O+
Dat met de Duplo herken ik ook inderdaad, Thomas drukt de blokjes nu wel op elkaar, maar nog geen specifieke bouwsels. Ik heb wel het idee dat hij de blokjes uitzoekt waarmee hij wil spelen.

Vannacht was het weer raak met huilen, hij wordt trouwens wel echt wakker. Wanneer ik denk dat hij slaapt en wegga duurde het 5 tot 10 minuten, dan werd hij weer wakker en begon met huilen. Vanmorgen toch maar eens gaan googlen. Nu blijkt er wel een soort 17-maanden sprong te zijn wat gepaard gaat met huilnachten. Ook de mentale ontwikkelingen (familiaire herkenningen, verbanden leggen en nog een paar dingen) die hierbij horen, herken ik wel in zijn ontwikkelingen van de laatste 2 weken. Dus ik vermoed dat dit het is, en het is een faaaaaaase wat een paar weken kan duren.. :{ :@
pi_198332321
Duplo is hier ook populair ja. En bij het eten wil hij bij elk hapje zeggen wat hij eet :D

Bij (prei)
Pio (champignon)
Appel (aardappel)
Maat (tomaat)
Passa (pasta)

Wel grappig die ontwikkelingen
  FOK!fossiel vrijdag 5 maart 2021 @ 12:47:20 #194
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198335689
Ik vroeg hier laatst hoe ik moest oefenen met het naar beneden klimmen van de trap. Nou dat was nergens voor nodig ;)

Op het KDV zit haar groep op de eerste verdieping. Dus bij het naar huis gaan haar gewoon eens bovenaan de trap gezet. Klom gelijk netjes op haar knieën naar beneden. (En halverwege wilde ze ook weer omhoog... maar hee voor een eerste keer).
Chick on a mission
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:41:21 #195
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198337621
Hier ook even geoefend, en gaat eigenlijk wel goed. Alleen het beginnetje wil niet lukken, en hij heeft echt een vangnet nodig want het gaat nog niet helemaal vlekkeloos. Maar scheelt voor nu al een hoop gesjouw :+

En verder is hij ineens ziek, slecht slapen, boos, ik vermoed een kies. Sneu hoor :{
pi_198351120
Ah wat goed dat jullie ermee bezig zijn en ze het al meteen onder de knie hebben.

Jammer van het zieke kind. Tanden blijven vervelend. Ik kan niet wachten tot de laatste twee eindelijk door zijn.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198352019
Awwhh, ik lig nog op bed, want zwanger, moe, instagram enzo. Hoor ik Lily ineens vanaf beneden 'Mammie mammie koffie koffie mammie pappie heeft koffie!' Komen ze samen de trap op terwijl Lily nog steeds schreeuwt dat papa koffie heeft voor me en toen ze de kamer in kwamen, liep ze met haar handjes omhoog wijzend naar de koffie 'mammie koffie voor jou!'. Zo freaking cute!

Ik vind het zo knap dat ze zulke verbanden begrijpt en dat dan ook meteen wil delen met me. O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 11:08:16 #198
56471 pinquit
oh my lama!
pi_198352870
Ohh lily wordt echt de beste zus everrrr
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_198353695
Jaa! Dat denk ik ook. Ze wijst nu telkens naar mijn buik en haar eigen buik en dan zegt ze 'Baby!'. Laatst gaf ze ook kusjes voor de baby op mijn buik. Veeg me op.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 13:13:01 #200
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_198354573
Hoi! :W meld met toch écht een dreumes, al een week dus negeren zit dr niet meer in :D

Dr wijsneuzerige koppie wat me aan kijkt ook niet O+

Ons prulleke! Ik kom eens kijken of ik hier aan kan haken *O*

*zwijmel bij de baby en zus verhalen, for ever rammelen denk ik :P
  zaterdag 6 maart 2021 @ 15:53:15 #201
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198357044
Ahh rebubbled O+ zo lief! Wordt inderdaad een toffe zus zo te lezen :D

Welkom zo-is-dat!

Koert krijgt duidelijk een kies, dikke bobbel in z'n tandvlees. Maar het officiële advies is nu dat we met z'n allen in quarantaine moeten want hij heeft net aan koorts (38,0) en verkoudheidsklachten :X
pi_198357312
Nog gefeliciteerd!!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:18:26 #203
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198360482
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:17 schreef Rebubbled het volgende:
Jaa! Dat denk ik ook. Ze wijst nu telkens naar mijn buik en haar eigen buik en dan zegt ze 'Baby!'. Laatst gaf ze ook kusjes voor de baby op mijn buik. Veeg me op.
Ahh O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_198406964
Ik heb niet alles doorgelezen, maar ik heb 2 dreumesen van bijna 2 jaar( volgende maand )... en als ze boos zijn of een driftbui hebben, of als ze hun zin niet krijgen, gaan ze steeds met hun hoofd tegen de box rand aan of als ze buiten de box rond hobbelen tegen de tafelpoot of waar dan ook en dat is best heftig om te zien! Hebben jullie ervaring met dit? Uiteraard probeer ik ze dan af te leiden met iets, maar dat werkt lang niet altijd. En dan heb ik al snel 2 huilende, nee krijsende dreumesen ..En niks werkt dan.. ;(

En nog een vraag, want de jongens , de dreumesen doen ook steeds hun broek naar beneden. Dus ik denk dan oh ze hebben een vieze luier, maar dat is lang niet altijd zo, maar mijn vraag is eigenlijk hoe introduceer ik de po?
Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
India, ga er na toe!
pi_198407121
Inmiddels toch wat gelezen, mijn jongens , praten nog helemaal niet, ze weten wel wat alles is, als ik vraag , waar zit je neus of waar is de bank etc, dan weten ze het allemaal wel en als ik vraag of ze willen zingen, is het dadadada.. Maar echt een woordje komt er nog niet uit, tenminste niet bewust, zoals mama kunnen ze wel zeggen maar niet bewust.
Maar ze weten wel ja en nee , als ik vraag heb je een vieze luier, als het ja is, knikken ze flink, maar met nee ook. En meestal klopt het ook wel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:53 schreef Rebubbled het volgende:
Awwhh, ik lig nog op bed, want zwanger, moe, instagram enzo. Hoor ik Lily ineens vanaf beneden 'Mammie mammie koffie koffie mammie pappie heeft koffie!' Komen ze samen de trap op terwijl Lily nog steeds schreeuwt dat papa koffie heeft voor me en toen ze de kamer in kwamen, liep ze met haar handjes omhoog wijzend naar de koffie 'mammie koffie voor jou!'. Zo freaking cute!

Ik vind het zo knap dat ze zulke verbanden begrijpt en dat dan ook meteen wil delen met me. O+
Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!! :) *O*

Ik kan niet wachten tot mijn zoontjes ook dingen kunnen zeggen, dus meer dan dadada en hihihi hahaha ( van het liedje ik zag twee beren)
India, ga er na toe!
pi_198413050
Oh die van ons schelen niet veel dan! Lily is van 29 april. De tweeting van aapieannie hier heeft ook heel lang in hun eigen taaltje gepraat tegen elkaar als ik het me goed herinner en dat is nu ook helemaal bijgetrokken.

Qua bonken, lily heeft dat 2 dagen gedaan en besloot toen dat dat toch niet zo'n goed idee was. Dus enerzijds zou ik zeggen, laat ze gaan, ze leren het vanzelf. Anderzijds kun je proberen om ze te beschermen en uit te leggen dat je ze niet met hun hoofd laat bonken en andere technieken aan leren om met die emoties om te gaan. Kleuren, springen, diep adem halen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198416376
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:42 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
Inmiddels toch wat gelezen, mijn jongens , praten nog helemaal niet, ze weten wel wat alles is, als ik vraag , waar zit je neus of waar is de bank etc, dan weten ze het allemaal wel en als ik vraag of ze willen zingen, is het dadadada.. Maar echt een woordje komt er nog niet uit, tenminste niet bewust, zoals mama kunnen ze wel zeggen maar niet bewust.
Maar ze weten wel ja en nee , als ik vraag heb je een vieze luier, als het ja is, knikken ze flink, maar met nee ook. En meestal klopt het ook wel.
[..]

Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!! :) *O*

Ik kan niet wachten tot mijn zoontjes ook dingen kunnen zeggen, dus meer dan dadada en hihihi hahaha ( van het liedje ik zag twee beren)
Hi vanuit het peutertopic ;)

Mijn jongens hebben inderdaad een hele poos hun eigen brabbeltaal gehad. Ze konden wel papa, mama ja en nee maar dat was het ook.
Nu met 2 jaar en bijna 4 maanden beginnen het langzaam zinnen te worden die wij ook verstaan.
Gister hoorde ik ineens jaaa mama schoenen aaan buite peleee.
Het consultatieburea vond het twee maanden terug niet vreemd. Zolang ze wel begrijpen wat je zegt.
pi_198431853
Vraagje over autovakanties met dreumesen. Hoe ver is realistisch om te rijden en hoe vaak moet je pauze nemen? Ervaringen?
pi_198433720
Dat hangt denk ik heel erg van je dreumes af?

Wij zijn in oktober, toen het jonkje 16 maanden was, naar Zuid-Duitsland gereden in een oude camper die niet veel harder dan 80 km per uur ging. Hij heeft toen best lang achter elkaar in zijn autostoeltje gezeten, maar vond dat heerlijk - geen enkel probleem. Ik zou het daarom wel aandurven om half europa door te reizen ware het niet dat ik dit jaar niet van zulke plannen heb vanwege de corona-restricties.

Waar wil je heen, Bertha?
pi_198434399
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 18:50 schreef B.ertha het volgende:
Vraagje over autovakanties met dreumesen. Hoe ver is realistisch om te rijden en hoe vaak moet je pauze nemen? Ervaringen?
Wij reden naar Winterberg (Duitsland) toen Mayra 4 maanden was. Dat was een rit van 4 uur. We namen 2 pauzes en was goed te doen.

Deze zomer gaan we naar Spanje rijden, een rit van 17 uur in totaal. Dat gaan we doen met een overnachting in België en in Frankrijk en elke 2 uur een pauze. Ze is dan 2 jaar en 4 maanden. Ik denk dat het met pauzes goed te doen is.
pi_198444525
Wat Bobby zegt, hangt van je dreumes af. Mijne vind autorijden echt helemaal geweldig, kan ook prima slapen in de auto en vermaakt zich uren met naar buiten kijken naar alle andere auto's onderweg. Zit gezellig te kletsen, trekt gekke bekken in de spiegel en speelt wat met zn giraf.
Voor langere ritten stoppen we na 2 uur. Tijdens een stop altijd een luier-verschoning, even de benen strekken&spelen. Genoeg eten mee voor onderweg. Netflix heeft de mogelijkheid tot scherm vergrendelen en series downloaden, was ook wel handig toen we even het laatste kwartiertje de vouwwagen samen in moesten pakken voor vertrek.
Dit jaar blijven we nog in Nederland. Volgend jaar gaan we sowieso naar Frankrijk, schoonzus en zwager gaan trouwen. Ben benieuwd hoe het dan gaat :s)
pi_198444943
We denken aan noord of midden Frankrijk, dus zo'n 5-6 uur zonder stop. Goed om te lezen dat het bij jullie prima gaat, ik was er wat huiverig voor.
pi_198445006
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 14:10 schreef B.ertha het volgende:
We denken aan noord of midden Frankrijk, dus zo'n 5-6 uur zonder stop. Goed om te lezen dat het bij jullie prima gaat, ik was er wat huiverig voor.
Dan is het misschien wel handig om te rijden tijdens het moment van zijn slaapjes. Werkt hier altijd goed. Autostoel in de slaapstand, dekentje over hem heen. Speen aan speenkoord geven en rijden maar. Vaak genoeg gehad dat hij in slaap viel bij het opstartgeluid van de auto.
pi_198447272
Mijnesen haten de auto. Daarom gokken we het niet. Overigens hebben we altijd flinke afstanden gereden met de anderen dat ging altijd prima.

We gaan wel vliegen weer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_198450952
Oh wat jammer Ticootje! :N

Hier gezegend met twee slaap kindjes in de auto, alhoewel de jongste als ze uitgeslapen is wel moeilijk tevreden te houden is. Gelukkig lukt t meestal wel lange afstanden (familie op afstand) zo te timen dat het dut tijd is. Oudste van 3,5 valt ook nog geregeld in slaap in de auto O+ Zo van het weekend nog anderhalf uur in totale rust gereden _O_
  FOK!fossiel zaterdag 13 maart 2021 @ 21:28:30 #216
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198484810
Vanwege een verhuizing moeten we nu op zoek naar nieuwe kinderopvang. Maar alles lijkt nu via online rondleidingen te gaan, wat ik begrijp, maar niet leuk vind...

Je wilt toch gewoon zelf rondkijken en niet afhankelijk zijn van wat iemand anders in beeld brengt, want juist sommige kleine details kunnen denk ik heel bepalend zijn voor je gevoel bij een locatie.


(Zo waren we in de zoektocht naar de huidige opvang bij een KDV en daar zat een kluitje stagiares heel verveeld in een hoekje te hangen. Maakte bij mij toch niet zo’n geweldige indruk. Of dat ergens in een hoekje een kleine baby moederziel alleen in een wipstoeltje lag.)

Eentje hebben we er helaas op tarief al af moeten laten vallen. Bloedmooie locatie en zag er mega fancy uit, maar 1,50 euro boven het max tarief van de KOT vond ik toch wel erg gortig...
Chick on a mission
pi_198566694
Kennen jullie die grap van die kinderfysiotherapeut die kwam kijken omdat de dreumes niet wil gaan staan?
Die fysio was nog geen twee minuten binnen of de dreumes gaat staan :') :%

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 21:28 schreef Keroppi het volgende:
Vanwege een verhuizing moeten we nu op zoek naar nieuwe kinderopvang. Maar alles lijkt nu via online rondleidingen te gaan, wat ik begrijp, maar niet leuk vind...

Je wilt toch gewoon zelf rondkijken en niet afhankelijk zijn van wat iemand anders in beeld brengt, want juist sommige kleine details kunnen denk ik heel bepalend zijn voor je gevoel bij een locatie.

(Zo waren we in de zoektocht naar de huidige opvang bij een KDV en daar zat een kluitje stagiares heel verveeld in een hoekje te hangen. Maakte bij mij toch niet zo’n geweldige indruk. Of dat ergens in een hoekje een kleine baby moederziel alleen in een wipstoeltje lag.)

Eentje hebben we er helaas op tarief al af moeten laten vallen. Bloedmooie locatie en zag er mega fancy uit, maar 1,50 euro boven het max tarief van de KOT vond ik toch wel erg gortig...
Dat lijkt me heel lastig inderdaad.. Zijn jullie er al uit?
  donderdag 18 maart 2021 @ 12:22:08 #218
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198568743
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 10:24 schreef B.ertha het volgende:
Kennen jullie die grap van die kinderfysiotherapeut die kwam kijken omdat de dreumes niet wil gaan staan?
Die fysio was nog geen twee minuten binnen of de dreumes gaat staan :') :%
[..]

Dat lijkt me heel lastig inderdaad.. Zijn jullie er al uit?
Hahaha :D
Hoe oud is hij ook alweer?
  FOK!fossiel donderdag 18 maart 2021 @ 12:40:26 #219
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198569098
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 10:24 schreef B.ertha het volgende:

Dat lijkt me heel lastig inderdaad.. Zijn jullie er al uit?
Uiteindelijk hebben we twee fysieke rondleidingen gehad (waar we niet op de groepen mochten komen, wel op de gang). Een keer een online rondleiding via Teams en 1x een filmpje dat we opgestuurd kregen.

Ik heb wel een 1e en een tweede keus maar in principe zou ik haar overal met een gerust hart achterlaten. Het scheelt natuurlijk ook dat ze dan bijna 2 is.

Maar op 1 na allemaal vertikale groepen. En ik vind het zulke grote groepen. Ze zit nu op 0-2 groep waar ze met max zo'n 6-8 kindjes zijn. En dit zijn vaak toch groepen met max 16.

En waar de huidige leidster vrij jong en cultureel divers zijn, zagen we hier ook wel veel type 'Gerda' :D
Chick on a mission
pi_198569173
1
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 12:22 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Hahaha :D
Hoe oud is hij ook alweer?
15 maanden
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 12:40 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Uiteindelijk hebben we twee fysieke rondleidingen gehad (waar we niet op de groepen mochten komen, wel op de gang). Een keer een online rondleiding via Teams en 1x een filmpje dat we opgestuurd kregen.

Ik heb wel een 1e en een tweede keus maar in principe zou ik haar overal met een gerust hart achterlaten. Het scheelt natuurlijk ook dat ze dan bijna 2 is.

Maar op 1 na allemaal vertikale groepen. En ik vind het zulke grote groepen. Ze zit nu op 0-2 groep waar ze met max zo'n 6-8 kindjes zijn. En dit zijn vaak toch groepen met max 16.

En waar de huidige leidster vrij jong en cultureel divers zijn, zagen we hier ook wel veel type 'Gerda' :D
Fijn. Heb je nog wachtlijsten?
Wij hebben hier een Gonnie en ik snap precies wat je bedoelt :D
  FOK!fossiel donderdag 18 maart 2021 @ 12:51:48 #221
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198569266
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 12:45 schreef B.ertha het volgende:
1
[..]

15 maanden
[..]

Fijn. Heb je nog wachtlijsten?

Daar wordt altijd vrij vaag over gedaan en naar het plannings en plaatsingsbureau verwezen. Dus ja, dat blijft nog de vraag.
Chick on a mission
  vrijdag 19 maart 2021 @ 08:22:00 #222
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198582652
Hahahaha Bertha, zul je altijd zien met de dreumessen hè :D

Bas was dinsdagochtend alleen en dinsdagmiddag samen met een ander meisje op het kdv. De groep moest in quarantaine vanwege er positief getestte leidster, maar Bas was vorige week ziek geweest dus hadden we hem thuis gehouden. Zijn andere leidster zag nu een hele andere Bas dan normaal. Kletsen, lekker spelen, ondeugende dingen doen, willen helpen O+ . Het gaat inmiddels wel al wat beter weer op het kdv, dus wellicht dat dit ook meewerkt.
pi_198583692
Wat fijn voor Bas O+
  FOK!fotograaf vrijdag 19 maart 2021 @ 10:19:41 #224
148247 taxibabe
pi_198583957
Oh das wel lekker zo veel 1 op 1 aandacht voor Bas op de opvang!

Hier gaat het 's nachts redelijk zolang we hem maar ff wakker maken als wij naar bed gaan. Oh het gaat ook mis 's nachts als hij na het avondeten geen yoghurt krijgt. :?
We hebben er wel een ander 'probleem' bij. Hij lekt 5 nachten per week door en heeft hij 's morgens een natte romper. We hebben al een grotere maat luier en luierbroekjes geprobeerd, het maakt niets uit.

Hoe lang slapen jullie dreumesen 's middags? Meneer slaapt de laatste week max. 1,5 uur. Ik weet niet hoe oud ik was toen ik geen middagslaapje meer deed, maar er is mij wel altijd verteld dat mijn zus (1,5 jaar ouder) toen nog wel 's middags sliep.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 10:26:06 #225
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_198584031
@taxibabe twee luiers over elkaar doen. :)

De dreumes slaapt hier 2 a 2,5 uur in de middag. Mijn oudste stopte met slapen overdag toen hij 2 jaar en 4 a 5 maanden was. Maar er zijn ook kinderen die met bijna 4 jaar nog slapen dus het verschilt heel erg.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 19 maart 2021 @ 12:04:17 #226
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198585576
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 10:19 schreef taxibabe het volgende:
Oh das wel lekker zo veel 1 op 1 aandacht voor Bas op de opvang!

Hier gaat het 's nachts redelijk zolang we hem maar ff wakker maken als wij naar bed gaan. Oh het gaat ook mis 's nachts als hij na het avondeten geen yoghurt krijgt. :?
We hebben er wel een ander 'probleem' bij. Hij lekt 5 nachten per week door en heeft hij 's morgens een natte romper. We hebben al een grotere maat luier en luierbroekjes geprobeerd, het maakt niets uit.

Hoe lang slapen jullie dreumesen 's middags? Meneer slaapt de laatste week max. 1,5 uur. Ik weet niet hoe oud ik was toen ik geen middagslaapje meer deed, maar er is mij wel altijd verteld dat mijn zus (1,5 jaar ouder) toen nog wel 's middags sliep.
Hier ook natte luiers, maar vorige week was hij verkouden en had hij weinig eetlust, en sindsdien zijn we gestopt met de nachtfles en ook wat minder in de avondfles, ook geen natte ochtenden meer gehad. Ook eerst andere rompers en grotere luiers geprobeerd maar dat was hier niet het probleem.

En Koert slaapt elke dag ongeveer van 20:30 tot 08:30 en tussen de middag standaard 1,5 uur. Echt precies. Heel af en toe een uitschieter of niet willen slapen. Gisteren heb ik hem na 2 uur wakker gemaakt en toen was hij een partij chagrijnig :')
  vrijdag 19 maart 2021 @ 12:12:53 #227
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_198585674
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 10:19 schreef taxibabe het volgende:
Oh das wel lekker zo veel 1 op 1 aandacht voor Bas op de opvang!

Hier gaat het 's nachts redelijk zolang we hem maar ff wakker maken als wij naar bed gaan. Oh het gaat ook mis 's nachts als hij na het avondeten geen yoghurt krijgt. :?
We hebben er wel een ander 'probleem' bij. Hij lekt 5 nachten per week door en heeft hij 's morgens een natte romper. We hebben al een grotere maat luier en luierbroekjes geprobeerd, het maakt niets uit.

Hoe lang slapen jullie dreumesen 's middags? Meneer slaapt de laatste week max. 1,5 uur. Ik weet niet hoe oud ik was toen ik geen middagslaapje meer deed, maar er is mij wel altijd verteld dat mijn zus (1,5 jaar ouder) toen nog wel 's middags sliep.
Ik zou er een “shell” van mn katoenen luiers overheen doen.
Welke luiers gebruik je? Ik merk dat pampers premium of natural eerder lekken dan bv baby dry, maar de jongens hebben nogal een gevoelige huid, dus ik switch dan toch niet graag naar een luier die langer droog blijft.

De jongens slapen in de middag 45 minuten tot 3 uur. Geen peil op te trekken dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel vrijdag 19 maart 2021 @ 13:20:10 #228
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198586619
Het nieuwe autostoeltje is een succes. Naar buiten kunnen kijken scheelt een hoop gebler :)

Ook wel grappig als je door het drukke stadscentrum probeert te navigeren en je wordt vanaf de achterbank aangemoedigd met "Jaaa" "Sooo" "Toettoet"

Alleen heeft ze op de terugweg 10 minuten gedut, en nu ligt ze al zeker 3 kwartier in haar bed te keten. Ga slapen }:|
Chick on a mission
  FOK!fotograaf vrijdag 19 maart 2021 @ 13:54:13 #229
148247 taxibabe
pi_198587141
@Mariposas, dat is wel een idee!
@Ceviche, nachtfles krijgt hij allang niet meer, alleen voor het slapen nog een fles.
@Ticootje, we hebben pampers baby dry, maat 6. We hebben al allerlei merken geprobeerd, maar ik vind vooral de goedkopere merken behoorlijk stinken als ze vol zijn.

Het slapen is zo te lezen echt verschillend per kind! Ik dacht dat dreumesen toch zeker 2 uur overdag nog moeten slapen, maar Thomas vindt van niet. Op dit moment slaapt hij nog en tikt hij bijna de 1,5 uur aan, dus wie weet slaapt hij vandaag langer. Edit 14.04: Hij is wakker :')

@Keroppi, fijn! Welke heb je nu? Thomas vindt autorijden ook heerlijk! Lekker naar buiten kijken en brabbelen of lekker dutten.

[ Bericht 1% gewijzigd door taxibabe op 19-03-2021 14:04:53 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 19 maart 2021 @ 16:31:32 #230
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_198589476
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 10:19 schreef taxibabe het volgende:
Oh das wel lekker zo veel 1 op 1 aandacht voor Bas op de opvang!

Hier gaat het 's nachts redelijk zolang we hem maar ff wakker maken als wij naar bed gaan. Oh het gaat ook mis 's nachts als hij na het avondeten geen yoghurt krijgt. :?
We hebben er wel een ander 'probleem' bij. Hij lekt 5 nachten per week door en heeft hij 's morgens een natte romper. We hebben al een grotere maat luier en luierbroekjes geprobeerd, het maakt niets uit.

Hoe lang slapen jullie dreumesen 's middags? Meneer slaapt de laatste week max. 1,5 uur. Ik weet niet hoe oud ik was toen ik geen middagslaapje meer deed, maar er is mij wel altijd verteld dat mijn zus (1,5 jaar ouder) toen nog wel 's middags sliep.
Grotere maat rompers!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:45:04 #231
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198589663
Taxi, soms schijnt de luier achterstevoren aandoen ook nog wel eens. En zoals ynske zegt, grotere rompers ivm druklekkage. Voor het slapen op het potje zetten helpt bij ons ook heel goed.

Bas slaapt van 19:30 tot 07:00 en doet een middagdutje van 12:30-15:30 ongeveer :+
  FOK!fotograaf vrijdag 19 maart 2021 @ 16:58:30 #232
148247 taxibabe
pi_198589851
Rompers zijn volgens mij niet te strak, met een schone luier hang de romper los. Maar ik moet toch ooit grotere rompers halen dus het is te proberen waard! En die achterste voren luier ga ik ook proberen!

Jeetje wat een slaapkop die Bas. 's Nachts slaapt Thomas ongeveer van 19.30 tot 06.30 en vandaag dus van 12.30 tot 14.00 (eigenlijk iets korter want hij heeft eerst nog liggen babbelen).
  vrijdag 19 maart 2021 @ 17:18:03 #233
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198590051
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:58 schreef taxibabe het volgende:
Rompers zijn volgens mij niet te strak, met een schone luier hang de romper los. Maar ik moet toch ooit grotere rompers halen dus het is te proberen waard! En die achterste voren luier ga ik ook proberen!

Jeetje wat een slaapkop die Bas. 's Nachts slaapt Thomas ongeveer van 19.30 tot 06.30 en vandaag dus van 12.30 tot 14.00 (eigenlijk iets korter want hij heeft eerst nog liggen babbelen).
Ja wel fijn hoor nu. Ik ben zooooo moe :@ dat ik het middagdutje meepak op m'n vrije dagen.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 maart 2021 @ 18:28:32 #234
148247 taxibabe
pi_198590852
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 17:18 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja wel fijn hoor nu. Ik ben zooooo moe :@ dat ik het middagdutje meepak op m'n vrije dagen.
Heb je helemaal gelijk in, alles wat je mee kan pakken scheelt enorm! Ik begon ook al vroeg met middagdutjes en ook na de geboorte van Thomas pak ik regelmatig het middagdutje mee :@ , ik moet toch volledig thuiswerken van mijn werk. Ik merk het vooral als ik weer tegen mijn B-12 prik aan zit dat ik het nodig heb.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:47:42 #235
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198591192
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:28 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in, alles wat je mee kan pakken scheelt enorm! Ik begon ook al vroeg met middagdutjes en ook na de geboorte van Thomas pak ik regelmatig het middagdutje mee :@ , ik moet toch volledig thuiswerken van mijn werk. Ik merk het vooral als ik weer tegen mijn B-12 prik aan zit dat ik het nodig heb.
Ik was vooral even vergeten hoe kak het 1e trimester was. Met een actieve dreumes erbij is het nog intensiever :P
pi_198591462
Grotere maat luiers was hier inderdaad altijd de oplossing om natte rompers te voorkomen. Ik ben fan van kruidvat luiers, Mayra draagt nu maat 5. Bij de opvang gebruiken ze 4+, maar als ik haar met die laat slapen, haalt ze het niet om tot in de ochtend droog te blijven.

Middagdutje? Dat is toch voor baby's?, aldus Mayra :')
Zij doet al sinds ze 18 maanden is vrijwel geen dutjes meer. Heel zelden slaapt ze rond 14 uur en als ze eenmaal slaapt, slaapt ze wel 2 uur lang.
Maar vaak dus niet en dan valt ze in de avond rond 19 uur in slaap en wordt 's ochtends rond 7 uur wakker. Uiteraard met (drink)onderbrekingen in de nacht. Slapen is niet onze sterkste kant helaas :')
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:27:23 #237
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_198591865
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:58 schreef taxibabe het volgende:
Rompers zijn volgens mij niet te strak, met een schone luier hang de romper los. Maar ik moet toch ooit grotere rompers halen dus het is te proberen waard! En die achterste voren luier ga ik ook proberen!

Jeetje wat een slaapkop die Bas. 's Nachts slaapt Thomas ongeveer van 19.30 tot 06.30 en vandaag dus van 12.30 tot 14.00 (eigenlijk iets korter want hij heeft eerst nog liggen babbelen).
Die van mij dragen die stretch rompers van de hema maat 98/104.

Luiers normaal maat 5, maar we hebben nu broekjes, die moeten een maatje kleiner.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 22:08:54 #238
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198610622
Zijn er hier meer kindjes die eerst gaan lopen (handje of los) voordat ze uit zichzelf gaan staan...?
Meneer (bijna 17mnd) trekt zichzelf alleen op en dan wandelt hij (als hij zij heeft) rond. Hij is veeeel sneller op z'n knieën, dus dat doet hij nog het meest. Dan 'loopt' hij dus op z'n knieën.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fossiel zondag 21 maart 2021 @ 00:04:34 #239
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198612511
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 22:08 schreef automatic_ het volgende:
Zijn er hier meer kindjes die eerst gaan lopen (handje of los) voordat ze uit zichzelf gaan staan...?
Meneer (bijna 17mnd) trekt zichzelf alleen op en dan wandelt hij (als hij zij heeft) rond. Hij is veeeel sneller op z'n knieën, dus dat doet hij nog het meest. Dan 'loopt' hij dus op z'n knieën.
Zoontje van een vriendin van mij kon eerst wel lopen, maar niet zelstandig tot staan komen. Hij kroop dus ergens heen waar hij zich op kon trekken om vervolgens rond te wandelen.
Chick on a mission
pi_198650761
Wat zijn jullie tips voor beveiliging van de keukendeurtjes? Fijne soorten of merken?
  dinsdag 23 maart 2021 @ 16:02:40 #241
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_198650932
Wij hebben gewoon een groot hek zodat ze niet in de keuken kunnen. Als ik er wel bij ben trekken ze wel de kastjes open, maar dat mag van mij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 17:03:53 #242
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_198651782
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 15:50 schreef B.ertha het volgende:
Wat zijn jullie tips voor beveiliging van de keukendeurtjes? Fijne soorten of merken?
Ik heb tot nu toe de beste ervaring met de Safety 1st flexibele kastdeurklem. Maar die kan je niet overal voor gebruiken. Voor lades heb ik nog niets gevonden, mijn zoon trekt het alsnog open of hij trekt de klemmen gewoon kapot.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 23 maart 2021 @ 17:39:10 #243
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198652270
Beveiliging voor dreumesen :')
Mijne krijgt nu alles open, ook de deurklink (staat al omhoog).
Die loopt gewoon een rondje door de keuken als hij de kans krijgt, waterkoker aan, wasmachine aan (ook een programma), achterdeur open, alle kastjes en laatjes open, wc deur open, gangkast open, pff.
Alles wat dicht is moet open en alles wat open is moet dicht, is het aan dan moet het uit, is het uit dan moet het aan.

Hij helpt nu ook met het uitscheppen van de kattenbak, dat vind ik dan zelf heel grappig. En hij is nu ook echt vrienden met de kat (en de kat met hem).
  FOK!fossiel dinsdag 23 maart 2021 @ 20:54:43 #244
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198656845
Wauw, dat is wel next level @cerviche


Hier valt het gelukkig nog wel mee. Voornamelijk het zelf op- en af haar Tripp trapp klimmen. We hebben de babyset er maar afgehaald, want die lokte juist meer halsbrekende toeren uit.

Een avond zijn we heel streng geweest qua corrigeren hierin. Leek supergoed te werken. Wij onszelf op de borst kloppen want dat opvoeden, dat was een makkie. Gewoon consequent zijn. Whahahahaha, de naïviteit :D

Boekjes lezen bijft hier favoriet. Soms komt ze echt letterlijk op me zitten en duwt dan zolang het boekje in mijn handen tot ze voorgelezen wordt. En omdat ik het ook leuk vind en het stiekem heel knus is, geef ik meestal wel toe :)
Chick on a mission
pi_198658230
De waterkoker aan? Hoe lang is jouw dreumes Ceviche? Die van mijnkomt net bij het aanrecht en de waterkoker staat tegen de muur geschoven. Daar komt ze niet bij tot ze 8 is.

Wij hebben een inbouwkast met slot, daar staan alle chemicaliën, frituur, olie azijn etc. De keukenkastjes waar ze bij kan staan uien, aardappels, potjes kruiden en pannen. Daar mag ze mee doen wat ze wil. Verder hebben we een leertoren waar ze op kan staan en dan kan ze me helpen met roeren, mengen, gesneden groente in een bakje doen, dingen proeven enzo. En ze speelt graag met de magneten op de koelkast.

Wel zie ik aankomen dat ze een dezer dagen zelf ijsjes uit de vriezer gaat halen. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 23:50:27 #246
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198659939
We hebben niet zoveel ruimte in de keuken, dus als we de waterkoker niet gebruiken dan kan hij erbij.
Als hij aanstaat uiteraard niet.
Binnenkort krijgen we een nieuwe keuken en dan kan alles gelijk goed opgeborgen worden.

Voorlezen is hier nu ook sinds vorige week *O*
pi_198662124
Mijn kind snapt niet hoe hij de greeploze keukenkasten open krijgt *O*
De laden krijgt hij wel open, daar zitten alleen pannen en servies in. Mijn ervaring is dat het eventjes interessant is en dan zijn interesse weer afneemt.

Agressieve schoonmaakmiddelen hebben we wel wat hoger weggezet in de trapkast.

Voorlezen doen we al heel lang. Hij is er dol op :) en wij vinden het ook leuk.

Qua middagdutjes: thuis slaapt hij vaak langer dan twee uur, maar bij de opvang komt het vaak voor dat hij een uur in bed zit te keten en ze hem er dan maar weer uithalen :D
  FOK!fotograaf woensdag 24 maart 2021 @ 12:54:41 #248
148247 taxibabe
pi_198664402
Wij hebben alleen haken op de onderste 3 keukenkastjes (waarvan 1 al kapot :') , maar daar staat niets bijzonders in). De schoonmaakspullen etc staan in 1 van de hoge kasten. In de kamer hebben we een buffetkast met lades en schuifdeuren. Ook hier moet alles wat open staat dicht en andersom. Vooral de vaatwasser dichtdrukken is een hit.
Verder staat er niet veel in de kastjes waar hij niet aan mag komen, dus laat ik hem meestal wel rommelen.

Oh de luier achterstevoren werkt overigens als een tierelier! Geen natte rompers meer gehad. Het slapen gaat goed zolang we hem maar ff 'wakker' maken als wij naar bed gaan. Het middagslaapje is nog steeds ruk. Vanmorgen is hij in de auto in slaap gevallen en heeft hij zo'n 10 minuten geslapen, as we speak ligt hij nu al bijna een half uur te babbelen in bed en heeft nog geen oog dicht gehad. :N

Maandag zijn we met hem naar de kapper geweest, zijn corona-kapsel werd nu wel iets te erg. Hij was zo leuk en rustig bij de kapper, hij vond alles prima! De kapster was helemaal onder de indruk, ze wil elke dag wel kindjes zoals Thomas in de stoel! O+ Maar nu zijn haar weer in model is hebben we geen dreumes meer, hij begint echt een peuter te worden. :X

Daarna nog ff snel naar de drogist, mijn man bleef met Thomas buiten. Staat hij naar iedereen te zwaaien die langsloopt/fietst. _O-
pi_198665301
Leuk al die ondernemende dreumesen O+

Hier zijn de keukenkastjes nog redelijk veilig. Hij trekt alleen snijplankjes van een kastje af om af te likken. Voordeel van een kleintje is dat er al snel veel te hoog is :)

Prot gaat niet zo heel hard (kan nog altijd niet los lopen of veel woorden zeggen) maar hij heeft toch een kleine update gehad: hij snapt nu ineens helemaal hoe zijn spelletje op de tablet werkt (fruit ninja maar dan voor baby's). Eerst was het gericht meppen maar nu gewoon met 1 vingertje heel beheerst. Het verbaasde mij dat het ineens zo goed ging want hij mag 1-2 keer per week een paar minuten spelen.

De vorige 2 nachten was het telkens om 4 uur speeltijd. Om dan om 6u in te slaap te vallen maar niet wakker te krijgen om 7. Het is een fase zeker? :O

Hij was maandag getest op corona en het was alleen even huilen bij de neustest. Bij het wegrijden was hij alweer vrolijk. Gelukkig was de test negatief.
pi_198672231
Al met al lijkt het afsluiten van keukenkastjes dus niet zo nuttig... Nog even over nadenken want hij trekt echt alles eruit :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:54 schreef Keroppi het volgende:
Een avond zijn we heel streng geweest qua corrigeren hierin. Leek supergoed te werken. Wij onszelf op de borst kloppen want dat opvoeden, dat was een makkie. Gewoon consequent zijn. Whahahahaha, de naïviteit :D

_O-


Voorlezen wil hier nog niet zo maar zelf boekjes 'lezen' doet hij heel graag. Zo lief O+

@taxibabe fijn dat het slapen weer goed gaat en zonder natte rompers ook!
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 14:04 schreef Bottoms_up het volgende:
Leuk al die ondernemende dreumesen O+

Hier zijn de keukenkastjes nog redelijk veilig. Hij trekt alleen snijplankjes van een kastje af om af te likken. Voordeel van een kleintje is dat er al snel veel te hoog is :)

Prot gaat niet zo heel hard (kan nog altijd niet los lopen of veel woorden zeggen) maar hij heeft toch een kleine update gehad: hij snapt nu ineens helemaal hoe zijn spelletje op de tablet werkt (fruit ninja maar dan voor baby's). Eerst was het gericht meppen maar nu gewoon met 1 vingertje heel beheerst. Het verbaasde mij dat het ineens zo goed ging want hij mag 1-2 keer per week een paar minuten spelen.

De vorige 2 nachten was het telkens om 4 uur speeltijd. Om dan om 6u in te slaap te vallen maar niet wakker te krijgen om 7. Het is een fase zeker? :O

Hij was maandag getest op corona en het was alleen even huilen bij de neustest. Bij het wegrijden was hij alweer vrolijk. Gelukkig was de test negatief.
Sneu zeg! Gelukkig viel het mee
  woensdag 24 maart 2021 @ 19:42:48 #251
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_198672273
Ik kom maar niet aangehaakt! :o jullie kindjes lijken ook allemaal zo groooooot al, maar het gaat dan ook zooo snel.

De meest recente update hier is óveral opklimmen :D :o *O* -O- werkelijk niks is meer veilig en inschatten hoe hoog iets is en dat het eindigt is nog ietwat lastig :X toch is ze ook wel heel beheerst, heel doordacht wat ze doet meestal, tof om te zien O+ Los lopen doet ze nog niet maar aan de hand en achter dr karretjes gaat ze als een malle :D

Sinds vandaag kan ze bah zeggen, ook leuk, papa beweerd een papa te hebben gehoord gister maar eigenlijk is (terecht 8-) ) alleen mama nog echt verstaanbaar
pi_198675804
Ik heb soms het idee dat ik me moet verantwoorden over alle blauwe plekken. Want idd ze klimmen overal op, maar donderen ook overal vanaf.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 24 maart 2021 @ 22:50:58 #253
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_198676326
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb soms het idee dat ik me moet verantwoorden over alle blauwe plekken. Want idd ze klimmen overal op, maar donderen ook overal vanaf.
Beide kanten van dr voorhoofd een bult en schram, ach ja is ze wel weer symmetrisch :+
  FOK!fotograaf donderdag 25 maart 2021 @ 08:14:00 #254
148247 taxibabe
pi_198678655
Thomas is gisteren tegen de muur gelopen. We waren aan het ouwehoeren en hij rende richting de keuken. Maar hij was achterom aan het kijken, dus toen hij weer vooruit keek stond daar ineens een muur. Met als gevolg weer een dikke bult op de kop. |:( :')
pi_198680245
Mayra stond vanochtend op het bed en was naar zichzelf aan het kijken in de spiegel die tegenover ons bed staat. Verloor ineens haar evenwicht en viel zo tegen het nachtkastje aan. Zo sneu.

Wat voor leuke dingen doen jullie met jullie dreumesen nu alles gesloten is? Ik heb het gevoel dat ik de tijd niet meer doorkom thuis op mijn vrije dagen, omdat we alles al een beetje hebben gedaan.

Mayra is trouwens over iets minder dan 2 weken jarig. Heb dan een heuse peuter in huis! Ik baal ervan dat we weer geen groot feest kunnen geven (kon vorig jaar ook al niet). Ik ga dit jaar het huis wel uitgebreid versieren en een taart maken van Bing (haar favoriet).
pi_198681270
Ah sneu zeg!

Ik heb gisteren een nieuw uitje bedacht: Naar de fruitautomaat lopen (kan natuurlijk ook een groenteboer zijn), daar zelf fruit uitkiezen en ter plekke op de picknickbank opeten, dan doorlopen naar de schaapjes.
Klein vermaak :)
pi_198682208
Dat klinkt als een heel leuk uitje Bertha!
Wij komen vaak niet verder dan een rondje park. Loopfiets onderin de kinderwagen zodat hij daar even kan fietsen. Dat gaat voorlopig zo traag dat het bijna een daguitstap is :D
Want ja, alles is super interessant natuurlijk.
  FOK!fossiel zaterdag 27 maart 2021 @ 07:31:52 #258
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198711013
Vraagje voor degene met oudere dreumessen (@CaVaBien @Rebubbled ?):

Wij zitten vanwege mijn vriend die positief is getest (zelf negatief, dochter volgt) in quarantaine met isolatie (eenzame opsluiting in de slaapkamer) voor hem.

Ik ben dus van 's ochtend vroeg tot 's avonds laat met haar bezig (shout out voor single parents: jullie zijn echt helden hoor).

Nu is tekenen een van haar hobbies, maar zelfs dat lijkt wat te gaan vervelen. Als ik de foto's van het kinderdagverblijf mag geloven 'knutselt' ze ook graag.

Wat kan ik op dat gebied doen met (zeer) beperkte materialen in huis? Helaas kwam ik er te laat achter dat mijn schoonzusje gisteren een timeslot bij de Action had...

Ik zat al te denken om een soort stickers van post-it's te maken. Nog mensen met andere geniale ideeen.

We hebben wit printer papier, een paar potjes verf, kleurpotloden/stiften en wat lege wc rolletjes. Vrees dat het daar wel ophoud :D
Chick on a mission
pi_198711199
Heb je bloem en zout in huis? Dan kun je zoutdeeg maken om te kleien en daarna te verven.
Met wc rollen en wattenbollen kun je schapen maken, mocht je dat hebben.
Van papier kun je slingers maken.
pi_198711535
Van maïzena kun je lijm maken. Wc rollen vervormen/knippen en als stempels gebruiken.
  FOK!fossiel zaterdag 27 maart 2021 @ 09:10:20 #261
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198711559
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:07 schreef douche-eendje het volgende:
Van maïzena kun je lijm maken. Wc rollen vervormen/knippen en als stempels gebruiken.
Als ik nou aardappels in huis had kon ik good-old-aardappelstempels maken :D
Chick on a mission
pi_198711765
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:10 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Als ik nou aardappels in huis had kon ik good-old-aardappelstempels maken :D
Heb je kurken? :D
  FOK!fossiel zaterdag 27 maart 2021 @ 09:41:28 #263
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198711914
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:30 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Heb je kurken? :D
Ik mag sinds een tijdje geen alcohol meer drinken ( ;) ) dus helaas :D

Maar misschien nog wel ergens piepschuim verpakkingsmateriaal!
Chick on a mission
pi_198711989
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 07:31 schreef Keroppi het volgende:
Vraagje voor degene met oudere dreumessen (@:CaVaBien @:Rebubbled ?):

Wij zitten vanwege mijn vriend die positief is getest (zelf negatief, dochter volgt) in quarantaine met isolatie (eenzame opsluiting in de slaapkamer) voor hem.

Ik ben dus van 's ochtend vroeg tot 's avonds laat met haar bezig (shout out voor single parents: jullie zijn echt helden hoor).

Nu is tekenen een van haar hobbies, maar zelfs dat lijkt wat te gaan vervelen. Als ik de foto's van het kinderdagverblijf mag geloven 'knutselt' ze ook graag.

Wat kan ik op dat gebied doen met (zeer) beperkte materialen in huis? Helaas kwam ik er te laat achter dat mijn schoonzusje gisteren een timeslot bij de Action had...

Ik zat al te denken om een soort stickers van post-it's te maken. Nog mensen met andere geniale ideeen.

We hebben wit printer papier, een paar potjes verf, kleurpotloden/stiften en wat lege wc rolletjes. Vrees dat het daar wel ophoud :D
Ooh wat vervelend zeg. Veel beterschap nog voor je vriend.

Zoutdeeg is leuk inderdaad, tekenen op papier en dan hoedjes van maken (en hoedje van papier liedje zingen haha), foto's uitprinten en kijken/ benoemen wie je ziet, samen koekjes/ pannenkoeken bakken, verven op een groot vel (bijvoorbeeld inpakpapier/ stukje ongebruikt behang), pasta plakken op papier.

Ik weet niet of je nog dozen hebt, maar een groot doos waar het kindje in kan zitten en dan de doos kan versieren met tekeningen is ook een grote hit hier.
pi_198711994
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:41 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ik mag sinds een tijdje geen alcohol meer drinken ( ;) ) dus helaas :D

Maar misschien nog wel ergens piepschuim verpakkingsmateriaal!
Heb ik wat gemist? :P Mijn man drinkt wijn, kurken genoeg verzameld de afgelopen jaren.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:58:19 #266
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198712116
Ik heb van die knutseldingen van ses gekocht, beetje in de categorie stickers plakken, papieren vormen met plaksel plakken, van die kleurplaten waar je moet verven met water, vingerverven, kleien, dat soort dingen. Misschien niet wat je zoekt, maar wellicht vindt je wat inspiratie als je zoekt op 'ses my first' op Amazon/bol.
Verder vindt de mijne leuk: helpen in het huishouden (dat duurt dan ook gelijk twee keer zo lang) of beeldbellen.
Maar lastig hoor, veel succes :{
pi_198712193
Klei is favoriet hier. Daarna alles met een kwast :P. En raamstickers zijn ook een hit.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 27 maart 2021 @ 12:07:48 #268
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_198713684
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 07:31 schreef Keroppi het volgende:
Vraagje voor degene met oudere dreumessen (@:CaVaBien @:Rebubbled ?):

Wij zitten vanwege mijn vriend die positief is getest (zelf negatief, dochter volgt) in quarantaine met isolatie (eenzame opsluiting in de slaapkamer) voor hem.

Ik ben dus van 's ochtend vroeg tot 's avonds laat met haar bezig (shout out voor single parents: jullie zijn echt helden hoor).

Nu is tekenen een van haar hobbies, maar zelfs dat lijkt wat te gaan vervelen. Als ik de foto's van het kinderdagverblijf mag geloven 'knutselt' ze ook graag.

Wat kan ik op dat gebied doen met (zeer) beperkte materialen in huis? Helaas kwam ik er te laat achter dat mijn schoonzusje gisteren een timeslot bij de Action had...

Ik zat al te denken om een soort stickers van post-it's te maken. Nog mensen met andere geniale ideeen.

We hebben wit printer papier, een paar potjes verf, kleurpotloden/stiften en wat lege wc rolletjes. Vrees dat het daar wel ophoud :D
Heb je een ballon? Daar nat gemaakte vellen wc papier op leggen, zo kun je een mandje maken voor de paden, of een groot paasei natuurlijk. En als t droog is verven.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fossiel zaterdag 27 maart 2021 @ 17:08:40 #269
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198718173
Bedankt voor alle suggesties!

Klei en zeker zout brooddeeg durfde ik niet helemaal aan aangezien ze toch weer even in een 'dingen in de mond steek' fase zit.

Uiteindelijk hebben we van een grote stevige huishoudspons stempels geknipt. Werd 3 seconden mee gestempeld en daarna vooral geveegd,maar boeiend: vermaak is vermaak ;)
Chick on a mission
pi_198718526
Wij verven veel, met acrylverf op gewone blaadjes met een vuilniszak eronder voor het eventueel doorlekken. We hebben laatst in de douche gevingerverfd. Op de muren enzo. Makkelijk opruimen haha. Je kunt een kwart beker met afwasmiddel mengen met een halve beker water, kleurstof erbij en met de mixer mixen tot een dik schuim. Heeft ze ook veel plezier mee gehad. Scheerschuim werkt ook goed. Soms zet ik haar op het aanrecht en dan mag ze met de lopende kraan spelen. Is ze ook lang zoet mee. Een schoenendoos, gaten in maken en die met verf een kleur geven en dan items met de juiste kleur erin laten doen. Een sensory bak maken met verschillende soorten pasta, rijst etc. Kunnen ze lekker in voelen en met bakjes spelen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198718540
De TV en tablet met spelletjes voor babies werkt hier ook goed. ;)
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fossiel zaterdag 27 maart 2021 @ 21:34:54 #272
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198723479
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 17:26 schreef Rebubbled het volgende:
De TV en tablet met spelletjes voor babies werkt hier ook goed. ;)
Ja voor bepaalde situaties (telefoontjes met instanties plegen bijv) heb ik ook ondersteuning van de tablet hoor. De “Coco kan het sing-a-long” en de liedjes van Nijntje werken supergoed ;). Net als de Photobooth app en Siri (“Sorry, ik begrijp je niet”).
Chick on a mission
  zondag 28 maart 2021 @ 01:25:42 #273
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198726734
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 21:34 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ja voor bepaalde situaties (telefoontjes met instanties plegen bijv) heb ik ook ondersteuning van de tablet hoor. De “Coco kan het sing-a-long” en de liedjes van Nijntje werken supergoed ;). Net als de Photobooth app en Siri (“Sorry, ik begrijp je niet”).
:D wij doen hetzelfde met de Google home, die kun je ook vragen stellen.
Eerst vond Koert het hilarisch als Google een scheetgeluid maakt ('eet!') en nu vooral het geluid van een kat want katten zijn op het moment helemaal fantastisch :D
  maandag 29 maart 2021 @ 16:46:51 #274
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198752236
Dat je buiten loopt met je dreumes die de verkeerde kant oploopt he. Pak je zijn hand vast, kom Bas we gaan deze kant op. Tegenspurtelen en 'help, help' roepen :'). Heel leuk kind, heel leuk.
  FOK!fotograaf maandag 29 maart 2021 @ 16:55:36 #275
148247 taxibabe
pi_198752335
quote:
17s.gif Op maandag 29 maart 2021 16:46 schreef douche-eendje het volgende:
Dat je buiten loopt met je dreumes die de verkeerde kant oploopt he. Pak je zijn hand vast, kom Bas we gaan deze kant op. Tegenspurtelen en 'help, help' roepen :'). Heel leuk kind, heel leuk.
Herkenbaar! Alleen Thomas gaat gewoon dramatisch krijsen :')
  maandag 29 maart 2021 @ 17:05:12 #276
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198752448
Haha ja :')
pi_198784971
Iemand tips voor een dreumes met een gruwelijke hekel aan gras? Best erop blijven zetten en tonen dat het niet erg is (en dus laten miepen) of het opgeven en iets onder de glijbaan ed leggen?
Zand lijkt geen probleem te zijn. Hij is al eens van kop tot teen onder het zand thuisgekomen van het kdv.

Verder heeft hij zijn prioriteiten helemaal op orde. Loslopen ho maar, maar hij kan wel zelf op zijn glijbaantje klimmen en eraf :')
pi_198785233
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 20:41 schreef Bottoms_up het volgende:
Iemand tips voor een dreumes met een gruwelijke hekel aan gras? Best erop blijven zetten en tonen dat het niet erg is (en dus laten miepen) of het opgeven en iets onder de glijbaan ed leggen?
Zand lijkt geen probleem te zijn. Hij is al eens van kop tot teen onder het zand thuisgekomen van het kdv.

Verder heeft hij zijn prioriteiten helemaal op orde. Loslopen ho maar, maar hij kan wel zelf op zijn glijbaantje klimmen en eraf :')
Geen tips, maar mijn oudste vond als dreumes gras ook vreselijk. Niks mee gedaan, niet geforceerd, ging vanzelf helemaal over. Ik zou dus de weg van de minste weerstand kiezen :P
pi_198785356
Was hier eerst ook zo @Bottoms_up . Super handig want ik kon hem in de speeltuin bij een speelding zetten met rondom gras en zelf ook rustig zitten. Duurde niet lang.
pi_198785940
Ik meld me hier! Mijn meisje is vandaag 1 jaar oud geworden en dus een echte dreumes, dus ik kom hier gezellig meekletsen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 31 maart 2021 @ 21:47:20 #281
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198786019
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 20:41 schreef Bottoms_up het volgende:
Iemand tips voor een dreumes met een gruwelijke hekel aan gras? Best erop blijven zetten en tonen dat het niet erg is (en dus laten miepen) of het opgeven en iets onder de glijbaan ed leggen?
Zand lijkt geen probleem te zijn. Hij is al eens van kop tot teen onder het zand thuisgekomen van het kdv.

Verder heeft hij zijn prioriteiten helemaal op orde. Loslopen ho maar, maar hij kan wel zelf op zijn glijbaantje klimmen en eraf :')
Hier was dat ook met gras en opeens was het over. Geen idee hoe dat ineens kwam, haha.

Loslopen doet hij hier sinds vandaag steeds meer. Zoooo leuk. Voorheen hetzelfde als wat jij zegt. Glijbaan en trap gaan vanzekf, maar verder... Aan het handje lopen deed hij al een hele tijd. Hij kan alleen niet zelf gaan staan, dus moet zich ergens aan optrekken. Hij lijkt het soms te willen proberen, maar dan gaat hij toch verder om op z'n knieën te lopen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 31 maart 2021 @ 21:47:46 #282
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198786025
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 21:41 schreef QuattroF het volgende:
Ik meld me hier! Mijn meisje is vandaag 1 jaar oud geworden en dus een echte dreumes, dus ik kom hier gezellig meekletsen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom! Ze genoot van het taartje zo te zien :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_198786115
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 21:47 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Welkom! Ze genoot van het taartje zo te zien :D
Thanks! En ja, dat zeker. Vooral dat ze lekker mocht knoeien viel in de smaak.
pi_198786718
Dus gaat vanzelf over, check. Hopelijk snel want met onze tuin is het niet zo praktisch.
Lopen gaat nog een hele tijd duren denk ik. Hij weigert meestal aan de hand te lopen. Dan laat hij zich op zijn billen zakken. Soms is het wel jammer, het lijkt me zo leuk. Maar komt ooit wel eens.

Welkom quattro! Leuke foto's idd.
  FOK!fossiel woensdag 31 maart 2021 @ 22:33:28 #285
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198786805
Wij zijn weer op vrije voeten na onze quarantaine/isolatie. Onze (woon)omstandigheden + het feit dat ik negatief maar wel ziek was maakten het heel pittig.

Normaal doe ik graag luchtig over dingen ("We hebben ons niet verveeld" = Het was een hysterisch drukke dienst) maar dit hoop ik niet nog ee keer te hoeven doen.
Chick on a mission
pi_198789452
Welkom en gefeliciteerd Quattro!
pi_198790630
Hey Quattro! Gefeliciteerd! Heerlijk van die taart eten, zo lief.

Keroppi heb je nog tips voor eenieder die dit nog gaat overcome? Fijn dat jullie weer op vrije voet zijn.

Bottom, hebben jullie iets van een loopspeeltje? Wij hadden zo'n luid schreeuwend ding van V Tech, waar ze zich ook aan kon optrekken en mee kon lopen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198791600
Lopen achter een loopwagen (of een stoel of zelfs de prullenbak) gaat prima. Langs de bank of salontafel ook.
Alleen aan een hand wil hij echt niet.
Net maar even op het gras geoefend. Op de een of andere manier heeft hij dan wel genoeg motivatie })
  donderdag 1 april 2021 @ 12:45:18 #289
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198793640
Hahaha. Heerlijk B_U.
Meneer liep hier gisteren (los) rond met zo’n stok die je bij planten kan zetten. Geen idee of jullie snappen wat ik bedoel _O- Dat gaf hem blijkbaar houvast.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf donderdag 1 april 2021 @ 13:16:39 #290
148247 taxibabe
pi_198794210
Grappig die verschillen! Thomas loopt en rent als een malle, zelf van buiten naar binnen stappen is ook geen probleem. Maar klauteren en naar buiten stappen.. ho maar. Net zoals optrekken aan de tafel naar staan, dat kon hij hartstikke goed, maar sinds hij echt loopt vertikt hij het. |:(

Daarentegen gaat de fijne motoriek belachelijk goed, hij draait gewoon een moertje op een boutje. Rietjes terug doen in de milkshakebeker met deksel, geen probleem. Ook verbanden leggen is geen probleem, hij snapt ontzettend veel dingen.
  donderdag 1 april 2021 @ 13:19:20 #291
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198794265
Waar speelt jullie (oudere) dreumes zoal mee in de tuin? Ik heb zo'n tuinierset gekocht, en we hebben zo'n klein glijbaantje maar verder hebben we niet zoveel. Een zandbak zie ik niet zo zitten en dreumes houdt niet van water.
pi_198794541
Welkom Quattro en dreumes *O*! Head first de taart in, dat is echt de beste manier van taart eten O+. Hoe gaat het met jullie?

Sorry Ceviche, het is hier toch echt een zandbak :P. En de loopfiets. Mocht je geen zandbak willen, kun je ook kijken naar een wat kleiner formaat wat dienst kan doen als? Een bak met zand, wat schepjes/vormpjes kan al genoeg zijn he.

Qua motoriek heb ik met Bas nogal een uitdaging :X . Hij is zo ontzettend sterk, klimt op alles (en valt vrijwel nooit), gaat buiten ook steeds sneller met lopen. We hebben hier in het speeltuintje een glijbaan waar je alleen op kan met een trapje van touwen of via een schuin klim-muurtje met 5 knoppen. Nou, dat laatste lukt hem gewoon al. Zaterdag heeft hij de eerste les peutergym :s). We kunnen in blokken van 2 lessen inschrijven voor buitenles, heel fijn om weer wat te kunnen doen.

Ik wil nog wat meer knutselspul gaan bestellen, wat zijn dingen die echt onmisbaar zijn nu?
  donderdag 1 april 2021 @ 14:24:18 #293
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198796213
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:19 schreef Ceviche het volgende:
Waar speelt jullie (oudere) dreumes zoal mee in de tuin? Ik heb zo'n tuinierset gekocht, en we hebben zo'n klein glijbaantje maar verder hebben we niet zoveel. Een zandbak zie ik niet zo zitten en dreumes houdt niet van water.
Eigenlijk alleen een bal en dan die stok haha. En soms de handveger.

Hij heeft zo’n fietsje of speelgoed vanuit binnen, maar de rest is interessanter.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 1 april 2021 @ 15:48:12 #294
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198798871
Bedankt voor de tips, eigenlijk dus vooral de zooi die al in de tuin ligt en zand :D
Een soort zandtafel zou inderdaad wel kunnen. En ik denk dat hij samen tuinieren ook wel leuk zal vinden, hij wil ook altijd helpen in het huishouden :P
pi_198799968
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:24 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Eigenlijk alleen een bal en dan die stok haha. En soms de handveger.

Hij heeft zo’n fietsje of speelgoed vanuit binnen, maar de rest is interessanter.
Dit.
Stokken of takken. Of een steen, stuk boomschors. En de bezem.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_198802887
Gefeliciteerd met je dreumes quattro! Ze genoot van de taart zo te zien O+

@Ceviche wij hebben 2 konijnen in de tuin en onlangs ook 4 kippen gekregen, dus daar wordt veel (samen) mee gespeeld :P Verder hebben we zo'n peuterglijbaantje staan. En is ze eigenlijk al heel zoet met stokjes verzamelen, bloemetjes plukken etc.

Mayra wordt over minder dan een week 2 jaar. Ze zou deze week gaan wennen bij de peuters, maar doordat de leidsters positief zijn getest, gaat dat niet door. Ben daar best wel pissig om. Weer iets wat niet soepel verloopt. Ze zal dus moeten starten zonder normaal te kunnen wennen.

Vandaag had ik het 'overstapgesprek' en ik begreep dat er van de peuters verwacht wordt dat ze zelf hun sokken/ broek/ schoenen aan- en uittrekken. Ik heb bewust gekozen voor een montessori opvang, dus ik mag daar verder niet over zeuren, maar vind het toch wel een dingetje. Ooh ja, ze gaat daar voortaan op een stretcher slapen ipv een ledikant. Ehmm hoe dan? :')

Nu op zoek naar makkelijke schoenen passend bij het seizoen en niet te duur. Iemand nog tips? :P
  FOK!fossiel donderdag 1 april 2021 @ 20:43:15 #297
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198805603
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:55 schreef Rebubbled het volgende:

Keroppi heb je nog tips voor eenieder die dit nog gaat overcome? Fijn dat jullie weer op vrije voet zijn.

Denk heel goed na of je echt voor de isolatie-methode kiest met jonge kinderen.

Voor mij was mijn werk dat niet vanuit huis kon, een reden om wel hiervoor te kiezen. Maar als je toch thuis werkt kan de non-isolatie methode ook een optie zijn.

Verder gauw een bezorgslot bij de supermarkt claimen en 'ja' zeggen tegen vrienden die aanbieden om boodschappen te brengen.

Wn misschien wat extra knutselspul/boekjes/speelgoed lenen of laten bezorgen ;).

Het hebben van een tuin zal waarschijnlijk ook helpen ;)
Chick on a mission
  vrijdag 2 april 2021 @ 00:25:27 #298
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198812177
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 18:58 schreef CaVaBien het volgende:
Gefeliciteerd met je dreumes quattro! Ze genoot van de taart zo te zien O+

@:Ceviche wij hebben 2 konijnen in de tuin en onlangs ook 4 kippen gekregen, dus daar wordt veel (samen) mee gespeeld :P Verder hebben we zo'n peuterglijbaantje staan. En is ze eigenlijk al heel zoet met stokjes verzamelen, bloemetjes plukken etc.

Mayra wordt over minder dan een week 2 jaar. Ze zou deze week gaan wennen bij de peuters, maar doordat de leidsters positief zijn getest, gaat dat niet door. Ben daar best wel pissig om. Weer iets wat niet soepel verloopt. Ze zal dus moeten starten zonder normaal te kunnen wennen.

Vandaag had ik het 'overstapgesprek' en ik begreep dat er van de peuters verwacht wordt dat ze zelf hun sokken/ broek/ schoenen aan- en uittrekken. Ik heb bewust gekozen voor een montessori opvang, dus ik mag daar verder niet over zeuren, maar vind het toch wel een dingetje. Ooh ja, ze gaat daar voortaan op een stretcher slapen ipv een ledikant. Ehmm hoe dan? :')

Nu op zoek naar makkelijke schoenen passend bij het seizoen en niet te duur. Iemand nog tips? :P
Ah ja, de kat wordt de hele dag achterna gelopen en tegen gemiauwd :D

Balen dat het wennen nu niet gaat, toch ook erg belangrijk dat je er een goed gevoel bij hebt. Komt vast gauw goed maar ik snap je gevoel wel.

Koert trekt nu de hele dag z'n broek uit }:| z'n schoenen krijgt hij wel los maar nog niet uit. Aan al helemaal niet. En op een stretcher slapen, ik denk niet dat hij zou blijven liggen, maar als andere kindjes het ook doen is dat misschien genoeg om het zelf ook te doen.
pi_198814987
Even een snelle vraag, iemand tips bij een ZEER eenkenige dreumes? Lily is nu begonnen met NEE NEE AFBLIJVEN PAPPIE NEE te schreeuwen als ze hem alleen al de trap af hoort komen. Hij mag niks doen, niet in haar buurt komen. Heel bizar. Dit gaat tegelijk op met een zeer duidelijk ik ben ik, jij bent jij, van mij van jou fase. Hij wordt enkel getolereerd als ik niet zichtbaar ben. Maar dit is echt niet leuk voor ons allemaal en ik maak me zorgen hoe dit straks met de baby moet.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198888574
Wat heftig Rebubbled! Lijkt me pittig soms.. Hier geen ervaringen ermee dus ik kan je niet helpen. Hopelijk heeft iemand anders advies?

Sinds gisteren staat de nieuwe grote autostoel in de auto. De maxicosi Axiss, in een Renault Clio Estate. Hij staat vast met de gordel, voor zover ik kan zien volgens de regels. Maar toch wiebelt de stoel als je eraan trekt. Voor mijn gevoel zou de stoel vast moeten zitten? Maar misschien hoort dit wel? Iemand een idee?
pi_198895973
Vandaag is Mayra 2 jaar geworden!
Haar feestje hebben we klein gevierd afgelopen weekend en vandaag trakteert ze bij de opvang. Van dreumes naar peuter O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')