Hier ook natte luiers, maar vorige week was hij verkouden en had hij weinig eetlust, en sindsdien zijn we gestopt met de nachtfles en ook wat minder in de avondfles, ook geen natte ochtenden meer gehad. Ook eerst andere rompers en grotere luiers geprobeerd maar dat was hier niet het probleem.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:19 schreef taxibabe het volgende:
Oh das wel lekker zo veel 1 op 1 aandacht voor Bas op de opvang!
Hier gaat het 's nachts redelijk zolang we hem maar ff wakker maken als wij naar bed gaan. Oh het gaat ook mis 's nachts als hij na het avondeten geen yoghurt krijgt.![]()
We hebben er wel een ander 'probleem' bij. Hij lekt 5 nachten per week door en heeft hij 's morgens een natte romper. We hebben al een grotere maat luier en luierbroekjes geprobeerd, het maakt niets uit.
Hoe lang slapen jullie dreumesen 's middags? Meneer slaapt de laatste week max. 1,5 uur. Ik weet niet hoe oud ik was toen ik geen middagslaapje meer deed, maar er is mij wel altijd verteld dat mijn zus (1,5 jaar ouder) toen nog wel 's middags sliep.
Ik zou er een “shell” van mn katoenen luiers overheen doen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:19 schreef taxibabe het volgende:
Hier gaat het 's nachts redelijk zolang we hem maar ff wakker maken als wij naar bed gaan. Oh het gaat ook mis 's nachts als hij na het avondeten geen yoghurt krijgt.![]()
We hebben er wel een ander 'probleem' bij. Hij lekt 5 nachten per week door en heeft hij 's morgens een natte romper. We hebben al een grotere maat luier en luierbroekjes geprobeerd, het maakt niets uit.
Hoe lang slapen jullie dreumesen 's middags? Meneer slaapt de laatste week max. 1,5 uur. Ik weet niet hoe oud ik was toen ik geen middagslaapje meer deed, maar er is mij wel altijd verteld dat mijn zus (1,5 jaar ouder) toen nog wel 's middags sliep.
Grotere maat rompers!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:19 schreef taxibabe het volgende:
Ja wel fijn hoor nu. Ik ben zooooo moequote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:58 schreef taxibabe het volgende:
Rompers zijn volgens mij niet te strak, met een schone luier hang de romper los. Maar ik moet toch ooit grotere rompers halen dus het is te proberen waard! En die achterste voren luier ga ik ook proberen!
Jeetje wat een slaapkop die Bas. 's Nachts slaapt Thomas ongeveer van 19.30 tot 06.30 en vandaag dus van 12.30 tot 14.00 (eigenlijk iets korter want hij heeft eerst nog liggen babbelen).
Heb je helemaal gelijk in, alles wat je mee kan pakken scheelt enorm! Ik begon ook al vroeg met middagdutjes en ook na de geboorte van Thomas pak ik regelmatig het middagdutje meequote:Op vrijdag 19 maart 2021 17:18 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja wel fijn hoor nu. Ik ben zooooo moedat ik het middagdutje meepak op m'n vrije dagen.
Ik was vooral even vergeten hoe kak het 1e trimester was. Met een actieve dreumes erbij is het nog intensieverquote:Op vrijdag 19 maart 2021 18:28 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, alles wat je mee kan pakken scheelt enorm! Ik begon ook al vroeg met middagdutjes en ook na de geboorte van Thomas pak ik regelmatig het middagdutje mee, ik moet toch volledig thuiswerken van mijn werk. Ik merk het vooral als ik weer tegen mijn B-12 prik aan zit dat ik het nodig heb.
Die van mij dragen die stretch rompers van de hema maat 98/104.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:58 schreef taxibabe het volgende:
Rompers zijn volgens mij niet te strak, met een schone luier hang de romper los. Maar ik moet toch ooit grotere rompers halen dus het is te proberen waard! En die achterste voren luier ga ik ook proberen!
Jeetje wat een slaapkop die Bas. 's Nachts slaapt Thomas ongeveer van 19.30 tot 06.30 en vandaag dus van 12.30 tot 14.00 (eigenlijk iets korter want hij heeft eerst nog liggen babbelen).
Zoontje van een vriendin van mij kon eerst wel lopen, maar niet zelstandig tot staan komen. Hij kroop dus ergens heen waar hij zich op kon trekken om vervolgens rond te wandelen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 22:08 schreef automatic_ het volgende:
Zijn er hier meer kindjes die eerst gaan lopen (handje of los) voordat ze uit zichzelf gaan staan...?
Meneer (bijna 17mnd) trekt zichzelf alleen op en dan wandelt hij (als hij zij heeft) rond. Hij is veeeel sneller op z'n knieën, dus dat doet hij nog het meest. Dan 'loopt' hij dus op z'n knieën.
Ik heb tot nu toe de beste ervaring met de Safety 1st flexibele kastdeurklem. Maar die kan je niet overal voor gebruiken. Voor lades heb ik nog niets gevonden, mijn zoon trekt het alsnog open of hij trekt de klemmen gewoon kapot.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 15:50 schreef B.ertha het volgende:
Wat zijn jullie tips voor beveiliging van de keukendeurtjes? Fijne soorten of merken?
quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:54 schreef Keroppi het volgende:
Een avond zijn we heel streng geweest qua corrigeren hierin. Leek supergoed te werken. Wij onszelf op de borst kloppen want dat opvoeden, dat was een makkie. Gewoon consequent zijn. Whahahahaha, de naīviteit
Sneu zeg! Gelukkig viel het meequote:Op woensdag 24 maart 2021 14:04 schreef Bottoms_up het volgende:
Leuk al die ondernemende dreumesen![]()
Hier zijn de keukenkastjes nog redelijk veilig. Hij trekt alleen snijplankjes van een kastje af om af te likken. Voordeel van een kleintje is dat er al snel veel te hoog is
Prot gaat niet zo heel hard (kan nog altijd niet los lopen of veel woorden zeggen) maar hij heeft toch een kleine update gehad: hij snapt nu ineens helemaal hoe zijn spelletje op de tablet werkt (fruit ninja maar dan voor baby's). Eerst was het gericht meppen maar nu gewoon met 1 vingertje heel beheerst. Het verbaasde mij dat het ineens zo goed ging want hij mag 1-2 keer per week een paar minuten spelen.
De vorige 2 nachten was het telkens om 4 uur speeltijd. Om dan om 6u in te slaap te vallen maar niet wakker te krijgen om 7. Het is een fase zeker?![]()
Hij was maandag getest op corona en het was alleen even huilen bij de neustest. Bij het wegrijden was hij alweer vrolijk. Gelukkig was de test negatief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |