Wil hij ook geen fles ofzo?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij zitten even in een piek frustratie periode qua eten. Niks wil hij. Niet zelf eten en niet gevoerd worden. Geen brood, pap, yoghurt, fruit, prutje of met de pot mee. Na twee hapjes wordt alles weggegooid of weggeslagen. En dat ontbijt, lunch, tussendoor en avondeten. Daardoor wordt hij nu 2-3 keer per nacht wakker van de honger. Gecombineerd met het thuiswerken maakt het de sfeer niet heel gezellig. Ik kon er nog iets beter tegen dan mijn vriend maar mijn geduld begint stilaan ook op te raken. We zitten even met onze handen in het haar. Ik zie/voel niets in zijn mond. Hopelijk is het toch een surprise tand want liefst duurt deze fase niet heel lang meer.
Voordat ze in bad gaan en ze even staan te wachten plast ro standaard op de badkamervloer. Dus ik zag m aankomen en ik zet mn op het toilet, dat was duidelijk niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 19:20 schreef taxibabe het volgende:
Thomas heeft wel een tijdje brood geweigerd, toen ben ik het brood gaan roosteren, dat at hij dan wel weer. Nu eet hij ook weer gewoon brood. Misschien kun je dat ook eens proberen.
Oh en hij heeft vandaag voor het eerst op het potje geplast!
Ja precies hier ook, dus had hem om te proberen op het potje gezet, en ja hoor plasje!quote:Op dinsdag 26 januari 2021 20:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Voordat ze in bad gaan en ze even staan te wachten plast ro standaard op de badkamervloer. Dus ik zag m aankomen en ik zet mn op het toilet, dat was duidelijk niet de bedoeling.
Heb je al geprobeerd om heerlijk onverantwoord de TV tijdelijk aan te zetten tijdens het eten? Als je daardoor uit die strijd-cyclus komt en daardoor alle 3 weer een beetje oplaad? TV uit tijdens het eten kan je daarna weer gaan doen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:07 schreef Bottoms_up het volgende:
Hij heeft nog maar 4 tanden dus kiezen duurt nog even. We geven hem soms een speeltje aan tafel en dan gaan er weer een paar lepels in. Maar hij speelt liever met zijn eten dan het opeten. In het begin was dat prima want tenminste interesse. Maar nu raken we dat wel beu. Het is nu ook alle maaltijden feest ipv allen avond.
Fred heeft kiezen gekregen voor al zijn tanden er zijn. Hij heeft nu zes tanden en twee kiezen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:07 schreef Bottoms_up het volgende:
Hij heeft nog maar 4 tanden dus kiezen duurt nog even. We geven hem soms een speeltje aan tafel en dan gaan er weer een paar lepels in. Maar hij speelt liever met zijn eten dan het opeten. In het begin was dat prima want tenminste interesse. Maar nu raken we dat wel beu. Het is nu ook alle maaltijden feest ipv allen avond.
Ja dus gewoon een dicht bakje wat wat droge rijst erin. Of een plastic beker met een kleine lepel erin...T kan dan eindeloos met de lepel in het bakje ronddraaien. Gek kind.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:00 schreef Bottoms_up het volgende:
Deze nacht mogen slapen van 2u30 tot 8. Heerlijk. Het lijkt ook kou te zijn ondanks dikke slaapzak (en romper en pyjama). Met een deken erbij is hij verder niet wakker geworden. Kleine koukleum.
@:June. Je zegt bakjes? Staan die dan bij hem in de buurt? Bakjes gaan hier standaard om. Liefst boven zijn hoofd of boven de grond (ook die zich vastzuigen). Net zoals lepels![]()
Thanks iedereen. Het zal idd wel voorbij gaan. Normaal gezien zou ik ook vroeg gaan slapen maar dan moet ik nu werk inhalen. Vroeger opstaan lukt meestal niet omdat als hij een langere periode 's nachts wakker is, dat van 4 tot 6 ofzo is. En dan ga ik echt nog even mijn bed in
Wat voor iets wil je? Wij hebben de babydan harmonica want niet heel veel plek op de overloop. Beneden gebruiken we hem inmiddels niet meer.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:17 schreef June. het volgende:
Iemand goede tips voor een traphek? Wilde eerst even wachten om het in een winkel te bekijken, maarja, dat gaat hem niet worden..
Wij hebben een Noma traphekje. In het begin heb ik hem vervloekt, maar nu is het primaquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:17 schreef June. het volgende:
Iemand goede tips voor een traphek? Wilde eerst even wachten om het in een winkel te bekijken, maarja, dat gaat hem niet worden..
Absoluut de a3 safetydoor. Zo fijn te openen door onsquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:17 schreef June. het volgende:
Geen tips maar herkenbaar (behalve dat hij nog niet los loopt en blokjes op elkaar zetten nog wat te hoog gegrepen lijkt). We laten m meestal doen. Zolang het niet gevaarlijk is. Wij hebben nu zoveel speelgoed, ook dingen die hij nog niet onder de knie heeft maar het boeit allemaal maar kort. Hij zit meer in een lichamelijke fase.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:57 schreef taxibabe het volgende:
Wij hebben gewoon zelf een hekje gemaakt tussen de hal en woonkamer.
Ik heb een andere vraag. Die gekke zoon van mij is snel uitgekeken op speelgoed. De knikkerbaan vindt hij even hartstikke leuk, maar de ballen verdwijnen steeds onder meubels en na 10 minuten wordt de baan gesloopt. Duplo vindt ook maar even leuk want het lukt hem nog niet goed om de blokjes op elkaar te drukken dus snel gefrustreerd en dan vliegt de stukjes door de hele kamer. De blokken heeft hij al lang en zijn gewoon niet echt meer interessant.
Hij zit nu ook vooral in een baldadige fase, alles gaat door de kamerEn hij rent/loopt de hele dag door, ik word er zelf moe van haha.
Hebben jullie tips/ervaring qua speelgoed wat uitdagend is en waar hij ook echt zijn energie in kwijt kan?
Wij hebben een oude gymbank. Dus daar kun je een glijbaan van maken, een wip, je kan klauteren. Enz enz.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:57 schreef taxibabe het volgende:
Wij hebben gewoon zelf een hekje gemaakt tussen de hal en woonkamer.
Ik heb een andere vraag. Die gekke zoon van mij is snel uitgekeken op speelgoed. De knikkerbaan vindt hij even hartstikke leuk, maar de ballen verdwijnen steeds onder meubels en na 10 minuten wordt de baan gesloopt. Duplo vindt ook maar even leuk want het lukt hem nog niet goed om de blokjes op elkaar te drukken dus snel gefrustreerd en dan vliegt de stukjes door de hele kamer. De blokken heeft hij al lang en zijn gewoon niet echt meer interessant.
Hij zit nu ook vooral in een baldadige fase, alles gaat door de kamerEn hij rent/loopt de hele dag door, ik word er zelf moe van haha.
Hebben jullie tips/ervaring qua speelgoed wat uitdagend is en waar hij ook echt zijn energie in kwijt kan?
Dat is waarom er iets van 6 spenen in bed liggen. Zoek het uit.quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:19 schreef Keroppi het volgende:
Klauteren is hier ook zwaar favoriet
De laatste tijd gebeurt het af en toe dat ze ‘s nachts wakker wordt en dan haar speen kwijt is. Maar het is dan ook niet zo dat ze enige moeite doet om ‘m te zoeken... Vannacht lag ze (volgens mij zelfs met haar ogen dicht) terwijl ze gewoon stil lag, heel hard “Peen! Peen!” te huilroepen. Speen gegeven en dan is het ook direct goed.
Maar vind het vooral beetje vreemd. Eerder haalden we de speen als ze sliep ‘s avonds gewoon uit haar bed en was het nooit een probleem. Oh well... * haalt schouders op *
Haha, Hier inderdaad 3 en aan een Speendoekje. Dat gooit hij iets lastiger uit bedquote:Op donderdag 4 februari 2021 21:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is waarom er iets van 6 spenen in bed liggen. Zoek het uit.
Hier was het de eerste keren ook huilen tot we ze weer uittrokken. Maar opeens was het oké?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:29 schreef Ticootje het volgende:
Koos ging huilen van zn nieuwe laarzen.
Schoenen zijn gewoon niet ok.
Nope. Ze moesten uit.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:10 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Hier was het de eerste keren ook huilen tot we ze weer uittrokken. Maar opeens was het oké?
Decathlon, wanten met duimen. Vingerhandschoenen zijn nog niet fijnquote:Op zondag 7 februari 2021 10:58 schreef CaVaBien het volgende:
Hier ligt ook al een laag sneeuw (omgeving Rotterdam). Ontbeten, klaargemaakt en de slee klaargezet.
Zo maar eens naar buiten voor wat sneeuwplezier
Ik had een sneeuwpak gekocht voor Mayra, die komt nu goed van pas.
Waar kopen jullie trouwens handschoentjes voor dreumesen? Ik zag overal alleen maar wanten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De ikea heeft zo'n speelmat die je op kunt vouwen. Dat is momenteel een hit hier. Om over heen te lopen, vanaf te 'springen', enz.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:42 schreef taxibabe het volgende:
Bijzonder hoe dat zo kan verschillen per kind. Hier weigerde Thomas voor zijn eerste verjaardag 's nachts zijn speen, overdag wilde hij de speen al heel lang niet meer. Dus wij hebben al maanden geen speen meer in huis.
Nog bedankt voor alle tips qua speelgoed! Ik ben nu een beetje aan het kijken wat we kunnen gaan doen om het binnen wat uitdagender te maken. Gisteren zijn we wel weer lekker veel naar buiten geweest, dat scheelt al enorm!
Oh en er zijn boven 2 kiesjes door en beneden 2 hoektandjes, dus dat verklaart denk ik ook wel een beetje zijn gedrag, gewoon 4 tegelijk.
Ow ja, die techniekquote:Op woensdag 10 februari 2021 10:08 schreef Rebubbled het volgende:
Lily heeft een nieuwe uitsteltechniek gevonden. 'Kom Lily, we gaan douchen.' 'Knuffel?' En dan de langste knuffel ooit geven. Of met naar bed gaan doeiii tegen alles zeggen. De bank, de koffie in de keuken, alle speeltjes, de chocolaatjes. 😅
Hier is het ook doffe ellende. Liedjes zingen en met de handjes spelen helpt nog een beetje afhankelijk van zijn humeur. Soms is ook een operatie waar je normaal gesproken aangeklaagd voor zou kunnen worden ivm het schenden van de mensenrechten: in de houdgreep en hoofd stil houdenquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:32 schreef Keroppi het volgende:
Nog tandenpoetstips?
Al vanaf het begin gaat het poetsen van de tanden niet zo soepel. Boven gaat redelijk, onder steekt ze haar tong uit waardoor we de tanden (bijna) niet kunnen bereiken. De tong aan de kant duwen roept heel veel weerstand op. Verschillende posities (zittend op schoot, achter haar staan in de kinderstoel, liggend) ook al geprobeerd, met weinig succes. Eerst zelf even laten ‘poetsen’ zorgt dat ze blij de zoete tandpasta naar binnen slurpt, maar daarna blijft het poetsen net zoveel gedoe.
Uiteindelijk toch gezwicht voor een tandenpoetsfilmpje (de Prodent aap). In het begin was ze hier zo door betoverd dat het al iets beter lukte, maar dat er vooral geen gehuil/krijs was. Maar de aap begint zijn magie te verliezen lijkt het. En ondertussen zitten we nog steeds te worstelen om (met name) de ondertanden te poetsen. En de hele avond hebben we het liedje in ons hoofd...![]()
Zucht. En over een half jaar moet dit twee keer per dag?
(Ps Denk niet dat het ligt aan doorkomende tanden oid).
Heeft hij amibitie om een darter te worden?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:41 schreef taxibabe het volgende:
Net terug van het CB, hij groeit buiten de curveLengte 83,2 en gewicht 13,7 kilo bij 16 maanden.
Ze had het alleen over een klikquote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:41 schreef Bottoms_up het volgende:
Dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan he, dat geen zorgen maken. Is een klik iets zoals een ruis of iets helemaal anders? Hopelijk kunnen jullie snel terecht om gerustgesteld te worden. Als hij het zo goed doet zal het idd niet ernstig zijn. En wat een stats seg. Ik denk dat onze kinderen samen heel gemiddeld uit zouden komen![]()
Tandenpoetsen gaat hier soms ok en soms niet van harte. Dan laten we hem vooral zelf doen. Ik ga met 4 tanden door geen houdgrepen gebruiken.
Ik denk dat ik maar staartjes doe.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:52 schreef Rebubbled het volgende:
Even een haarvraag! Corona, kapper gesloten dit dat. Wat doen jullie met de baby mullet? Ik heb er laatst 1cm afgeknipt en dat staat een stuk beter. En ik ben nu geneigd er nog 1 af te halen. Ook heb ik de pluk die in haar oog hangt korter gemaakt. Nog andere thuiskappers met tips?
Tondeuse gedaanquote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:52 schreef Rebubbled het volgende:
Even een haarvraag! Corona, kapper gesloten dit dat. Wat doen jullie met de baby mullet? Ik heb er laatst 1cm afgeknipt en dat staat een stuk beter. En ik ben nu geneigd er nog 1 af te halen. Ook heb ik de pluk die in haar oog hangt korter gemaakt. Nog andere thuiskappers met tips?
Ja die fout had ik ook gemaakt. Ik had de oogplukken afgeknipt en daarmee het mullet-effect aanzienlijk versterkt.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:40 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb het eerder wat weggeknipt voor de ogen, maar dat zag er echt niet uit. Dus dat doe ik niet meer.
Soms strijk ik het met m'n hand wat uit z'n ogen, maar dan gaat Koert hard met z'n hoofd schudden waardoor het er weer voor hangt![]()
Dus hier team onverzorgd
Die gaat snel!quote:Op zondag 14 februari 2021 09:53 schreef taxibabe het volgende:
Bij Thomas begint het ook voor zijn ogen te hangen, maar ik durf het niet weg te knippen..
Gisteren schrok ik me rot, bij het tandjes poetsen ineens de tandenborstel onder het bloed.Keek ik in zijn mondje, zit er een flapje tandvlees beneden helemaal los! Blijkt dat hij beneden ook al kiesjes krijgt.. Hoe dan?! 16 maanden en dan al 4 tandjes en 2 kiesjes boven, beneden 4 tandjes, 2 hoektandjes en 1 kiesje! Ga eens ff niet zo snel kind
![]()
Geen potjestips, ik zet hem voor het douchen gewoon ff op het potje, boekje lezen tot hij weer op wil staan. Eergisteren zat er weer een plasje in. Maar meestal niks.
Echt, wat een draak is het zo af en toe nu, pfffquote:
Te snel..quote:Op zondag 14 februari 2021 20:30 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Die gaat snel!
Hier 15mnd met 4 ondertanden, 3 boven (nummer 4 staat op doorbreken) en één kiesjes onder, haha.
Agossiequote:Op maandag 15 februari 2021 19:58 schreef Ticootje het volgende:
Hier 2 koortsjongetjes. Koos knapte meteen op van de ibuprofen, maar Robin pas toen hij ook wat paracetamol kreeg. Toch maar naar bed ermee en straks nog eens meten en zorgen dat de koortsremmers niet uitgewerkt raken.
Ah sneu... Zijn ze voor het eerst weer naar de opvang gegaan of hadden jullie noodopvang? Want die virusjes worden nu weer massaal uitgewisseld.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:58 schreef Ticootje het volgende:
Hier 2 koortsjongetjes. Koos knapte meteen op van de ibuprofen, maar Robin pas toen hij ook wat paracetamol kreeg. Toch maar naar bed ermee en straks nog eens meten en zorgen dat de koortsremmers niet uitgewerkt raken.
Helemaal niets van gemerkt, door alle verhalen had ik me ook al schrap gezet. Bleek nergens voor nodigquote:Op maandag 15 februari 2021 23:02 schreef June. het volgende:
Hoe verliep de periode na de bmr prik bij jullie? Ik ben me alvast mentaal aan het voorbereiden op een ziekenboeg.
Hier met 18 bijna 19 maanden pas naar maat 80. Schoenen nu in 23quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:44 schreef douche-eendje het volgende:
Awh bottomsDat hadden wij met Bas ook, klein en altijd jonger geschat. In augustus (14 maanden) ging hij naar maat 80. Om vervolgens een groeispurt te krijgen. November over naar maat 86 en nu in 92. Wel zielig, hij heeft nachten kronkelend van groeipijn op m'n buik en bij ons in bed doorgebracht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |