abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197627392
Hier weer verder over thuisonderwijs, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.

Some day, this will be over!
pi_197627397
Oei, -bankje natuurlijk! :o
pi_197627410
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:04 schreef Nijna het volgende:
Hoe zit het dan als je geen klachten hebt, want normaal gesproken zeggen ze als je 24 uur klachtenvrij bent, dat je weer je gang kan gaan.
Maar hoe zit dat dan zonder klachten vraag ik me ineens af.
De regel is:
quote:
"U mag weer uit isolatie als u 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij COVID-19 én het minimaal 7 dagen is na het begin van uw klachten. Heeft u een verminderde weerstand? Dan mag u pas uit isolatie als u 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij COVID-19 én het minimaal 14 dagen is na het begin van uw klachten.

Bent u zonder dat u klachten heeft positief getest? En krijgt u ook geen klachten? Dan mag u uit isolatie 5 dagen na de testafname. Bespreek dit ook altijd met de GGD."
https://lci.rivm.nl/informatie-thuis

Officieel dus 5 dagen maar zij kregen het advies om indien mogelijk 7 dagen thuis te blijven en het werk gaat daarin mee dus ze blijven een week thuis.
  Manager PR/Moderator maandag 25 januari 2021 @ 10:07:57 #4
269689 crew  Viv
pi_197627441
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:04 schreef vencodark het volgende:
Oei, -bankje natuurlijk! :o
Dat staat er toch? 8-)
pi_197627474
Net het nieuws gekeken, Amerikaanse praktijken dit dat :N
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197627524
quote:
81s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:10 schreef Declan-Harp het volgende:
Net het nieuws gekeken, Amerikaanse praktijken dit dat :N
Ik ben verbijsterd, boos en eigenlijk gewoon soort verdrietig erover.
Wauw, wat een volslagen, achterlijk volk.
pi_197627530
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:13 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik ben verbijsterd, boos en eigenlijk gewoon soort verdrietig erover.
Wauw, wat een volslagen, achterlijk volk.
Dit, meer kan ik er ook niet van vinden. :N
pi_197627547
Prima dat je kritisch bent over de maatregelen. Leuk dat je ‘onderzoek’ doet. Zelfs prima dat je je mond open trekt.
Maar FUCK OFF als je de boel sloopt, steelt en geweld pleegt. :{w Mensen die dit goedpraten, daar hoef ik niet mee in gesprek.

We zijn allemaal gefrustreerd over Corona. Maar het is even wat het is. Kut hè. :')
pi_197627553
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:05 schreef Elleska het volgende:

[..]

De regel is:
[..]

https://lci.rivm.nl/informatie-thuis

Officieel dus 5 dagen maar zij kregen het advies om indien mogelijk 7 dagen thuis te blijven en het werk gaat daarin mee dus ze blijven een week thuis.
Ik zat er op de fiets net over na te denken en kwam inderdaad ook op zoiets uit. Ik denk dat ik nog niet wakker was ;). Hopelijk blijven ze verder ook klachtenvrij!

Ik wordt zo triest van dat nieuws. Wat denken die relschoppers in vredesnaam te bereiken zo...
Als we maar hard genoeg drammen dan gaan ze wel overstag om die avondklok weer af te schaffen ofzo?
Stelletje kleuters, bah.
En dat je het dan niet eens bent met de regels dat kan en dat je dat wilt laten weten daar kan ik ook nog wel begrip voor opbrengen, maar deze manier daar heb ik echt totaal geen begrip voor.
Wat heeft het voor zin om een ziekenhuis te bekogelen, een supermarkt te plunderen en weet ik wat voor ongein er nog meer is uitgevreten.

Ik hoopte dat we in een iets geciviliseerder land woonden, maar toch niet blijkbaar.
Gelukkig doet de overgrote meerderheid niet mee aan deze ongein.
Fake it till you make it...
pi_197627596
Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Ik ben van nature best wel "braaf" het komt niet in mij op zoiets te doen. Ik heb het idee dat Nederland al honderden jaren een land is dat echt wel aan zijn burgers denkt. Soms zelfs de laf optreed.

Het paard was gelukkig niet zo ver bij het politiebureau vandaan en is daar naar toe terug gerend. En is ongedeerd.
pi_197627606
Ohja, dat ziekenhuis bekogelen. Ruiten van de spoedeisende hulp proberen in te gooien.

What. The. Fuck. :') x 1000 :r
pi_197627608
Dit heeft ook helemaal niets meer te maken met demonstreren tegen de coronamaatregelen, dit is gewoon rellen om te rellen.
En wat ze ermee willen bereiken? Blijkbaar dat de avondklok nog langer noodzakelijk is.
  maandag 25 januari 2021 @ 10:21:35 #13
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197627627
Je zal maar in dat ziekenhuis werken. Dag in, dag uit je gezin achterlaten voor de covid-horror. Harder werken dan menselijk, voor een middelmatig loon. Om dan een onveilige werkplek te ervaren door een stel mafklappers, ik heb er echt geen woorden voor.
pi_197627644
Ik begreep van journalisten die er gisteren in Eindhoven bij waren dat ze letterlijk een omslag in de groep gezien hebben. Van min of meer vreedzame 'we zijn het oprecht niet eens met de maatregelen' mensen naar 'we vervelen ons en fuck de ME, we gaan rellen' mensen. Die idioten houd je niet tegen met argumenten, die verdrijf je alleen met traangas en waterkanonnen. En als je daar als vreedzame demonstrant nog tussen zit dan was je (naar mijn mening) behoorlijk naief. Want de ME gaat echt niet zomaar tot actie over, die waarschuwen goed vooraf. Laat ik het zo zeggen, als ik ooit de ME zou tegenkomen zou ik een blokje om gaan.

Gisteravond is hier ook weer op beperkte schaal gereld, net als van de zomer. Dat is hetzelfde volk dat erop slaat als ze iets niet bevalt en wat niet voor niets in beeld is bij jongerenwerkers. Het zijn ook de jongeren die wij van school zien verdwijnen of die we juist niet van school gestuurd krijgen want ze doen er alles aan om maar bij hun afzetgebied in de buurt te blijven. Voor hen zijn die coronamaatregelen helemaal geen principieel iets, het is gewoon een lucifer om de boel weer in de hens te zetten.

En ja, ik word er echt verdrietig van, maar ik denk dat we echt moeten onthouden dat een groot deel van de mensen zo niet zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 25 januari 2021 @ 10:34:31 #15
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197627812
De school waar ik werk staat aan de rand van het relgebied en wij hebben dus leerlingen op school die in het getroffen gebied wonen.
Net met de kinderen uit mijn klas een gesprek hierover gehad.
Je kon merken dat ze er al thuis over hadden gepraat en het erg afkeurden.
Ik vond het wel erg moeilijk om objectief te blijven in het gesprek.

Maar ze hadden ook vragen als. Waarom had dat meisje bloed op haar gezicht. Wat vinden jullie (werd door een leerling aan de rest gevraagd) van de avondklok.
Waarom plunderen ze?
pi_197628027
Als je dit ziet, vraag je je ook af wat er in vredesnaam zo belangrijk is dat je de vrijheid moet hebben om tussen 21 en 4 op straat te mogen zijn...

Ja feestjes, maar die mogen dus niet.

Idd rellen om te rellen :N

Net kleuter laten bellen met de juf. Die ging voorlezen. Toen ze ophing verzuchtte kleuter: "Oh....dat was saai!" :D
pi_197628194
oh ik loop regelmatig hard of wandel ná 21.00 uur.. Vind ik wel heel fijn en vervelend als t dus niet kan..
maar ik ga niet rellen hoor..
pi_197628306
Het valt me tegen (van mezelf) hoe benauwend ik het idee vind dat ik niet naar buiten mag. Ik ga zelden nog ná 21 uur de deur uit, dus het slaat nergens op. Hardlopen doe ik vaak in de avond, maar meestal tussen 20 en 21 uur. Wat dat betreft vind ik het fijn dat het geen 20 uur geworden is.

Maar die rellen, dat is toch absurd. Echt niet normaal.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197628317
Er zijn 3 groepen mensen die bijvoorbeeld op het Museumplein staan:
- De aanhangers van Willem Engel en consorten, die zitten daar redelijk vreedzaam maar negeren wel orders zoals 'verlaat het plein'. De mensen die journalisten als de vijand zien, oftewel de completdenkers.
- De relschoppers die de voetbalrellen missen
- Halve hippies, die op alle demonstraties afgaan omdat ze verder niet zoveel te doen hebben.

In die eerste groep ken ik wel wat mensen. Die roepen nu heel hard dat ze daar vreedzaam een sit in deden. Die oprecht vinden dat ze daar mogen zijn en de rellen vooral niet hun schuld zijn. Sterker nog ze zien verder alleen Romeo's rondrennen.
Die geloven alleen nog wat de virusontkenners roepen. Alles wordt gezien als een complot, zelfs de rellen waar ze zelf onderdeel van waren.

Ik heb geen idee hoe je dit kan doorbreken. Ik vind het vooral heftig.
pi_197628597
En ik vind het een top topic titel!

Wij hebben gisteren een printer besteld, ik zie zoveel leuke ideeën overal om met kinderen te doen zoals huisnummer bingo. Maar zonder printer is dat vrijwel onmogelijk.
Dus als er nog meer ideetjes zijn, vooral buiten, kom maar door. Gewoon leuk, hoeft niet educatief te zijn :D
We gaan regelmatig de speeltuin in om te voetballen, rondrennen, kubbs, ringgooien etc. Maar dingen zoals huisnummer bingo, even wat anders.

Oh en iedereen die Animal Crossing aanraadde...de moeders in huis zijn er verslaafd _O- B vindt het wel leuk maar vooral om met zijn 3en te spelen.
pi_197628649
Ik lees nu over de zogenaamde Romeo’s. Kende de term niet.
  maandag 25 januari 2021 @ 11:23:59 #22
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197628666
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:19 schreef exode het volgende:
En ik vind het een top topic titel!

Wij hebben gisteren een printer besteld, ik zie zoveel leuke ideeën overal om met kinderen te doen zoals huisnummer bingo. Maar zonder printer is dat vrijwel onmogelijk.
Dus als er nog meer ideetjes zijn, vooral buiten, kom maar door. Gewoon leuk, hoeft niet educatief te zijn :D
We gaan regelmatig de speeltuin in om te voetballen, rondrennen, kubbs, ringgooien etc. Maar dingen zoals huisnummer bingo, even wat anders.

Oh en iedereen die Animal Crossing aanraadde...de moeders in huis zijn er verslaafd _O- B vindt het wel leuk maar vooral om met zijn 3en te spelen.
Welke printer heb je besteld? Wij zijn niet tevreden en aan het kijken voor een nieuwe..
  maandag 25 januari 2021 @ 11:27:00 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197628714
Wij hebben een fijne laserprinter staan en ik bedacht ineens dat ik prul met papa of opa ook best op buurtbingo kan sturen. We wonen aan de rand van het bos, dus ga maar een eikeltje en een blad met stekels en rode besjes en een eendje spotten. Is toch weer anders dan doelloos wandelen...

Ik kom niet verder dan de oprit, waar prul dan stoepkrijt of met een bal rondrent. En dat was zonder corona ook zo geweest, maar toch voelt het anders ofzo... Al is het maar omdat ik gisteren een billendoekjesdoos sloopte en bij de Hema een bestelling moest doen voor een nieuwe die pas na 4 werkdagen geleverd wordt. En da's een FWP, ik weet het, maar toch. Ik zou willen dat het mooi weer werd, dan was naar buiten gaan zo veel makkelijker en langer vol te houden. Ook in de achtertuin met een grote kuip water, een gietertje en een kind in een zwempak ipv met jas, muts, laarzen, wanten en buff en dan na een kwartier nog koud. [/zeur]

En nope, geen enkel begrip voor de relschoppers. Rot. Gewoon. Op.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197628783
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:22 schreef vencodark het volgende:
Die bestaan gewoon, maar niet in de context die de relschoppers er aan geven. Ik vind de reactie van Halsema wel goed. Waarom zouden politie agenten dat doen? Zichzelf en collega's in gevaar brengen en alles waar ze voor staan negeren.
pi_197628806
@Nanukerst een Canon Pixma. Het moest vooral compact zijn :) Oh en draadloos te bedienen was een vereiste.
Ik lees vooral dat ie herrie maakt, dat maakt ons niets uit in ieder geval.
  Manager PR/Moderator maandag 25 januari 2021 @ 11:37:46 #26
269689 crew  Viv
pi_197628872
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:22 schreef vencodark het volgende:
Ja slim hè. Zo wordt de verantwoordelijkheid voor alles wat ze veroorzaken afgeschoven. Gebeurde ook met de invasie van het Capitool. Dat waren dan zogenaamd geen Trump-aanhangers, maar Biden-aanhangers die hen in een kwaad daglicht probeerden te stellen. :')
pi_197628923
Wij hebben een epson draadloze printer volgens mij geen laser meer maar je moet de inkt bijvullen met een flesje. Doen we super lang mee
pi_197629025
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:31 schreef exode het volgende:

[..]

Die bestaan gewoon, maar niet in de context die de relschoppers er aan geven. Ik vind de reactie van Halsema wel goed. Waarom zouden politie agenten dat doen? Zichzelf en collega's in gevaar brengen en alles waar ze voor staan negeren.
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:37 schreef Viv het volgende:

[..]

Ja slim hè. Zo wordt de verantwoordelijkheid voor alles wat ze veroorzaken afgeschoven. Gebeurde ook met de invasie van het Capitool. Dat waren dan zogenaamd geen Trump-aanhangers, maar Biden-aanhangers die hen in een kwaad daglicht probeerden te stellen. :')
Daarom lees ik even vluchtig wat er zoal over geschreven wordt. :)
Mijn zus postte namelijk ook al een filmpje van de rellen met als comment: Daar zijn de Romeo’s weer. Elk verhaal heeft 2 kanten. Bloempje, bidden. :?
Zodoende. :)
  maandag 25 januari 2021 @ 11:47:07 #29
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197629032
ik zit hier naast een HP wifi printer... geen idee verder wat voor een
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2021 @ 12:11:17 #30
426493 crew  PippenScottie
pi_197629392
Klein voordeel van het thuis lesgeven is dat je ze wat maatwerk dingetjes kan geven.
Vorige week ging begrijpend lezen over schaken en heb ik mijn dochtertje de regels uitgelegd en een paar potjes gespeeld.

Vandaag moet ze een tabel met optelsommen invullen. Ik heb de tabel nagemaakt in excel en met een formule alles laten uitrekenen. Dat fascineert haar, dus laat ik haar een tijdje met excel spelen.

Dat zou je andere missen, omdat ze uit zichzelf niet zo gek veel vertelt.
My friends all drive horses
pi_197629671
Ik werd oprecht verdrietig van die relschoppers. Kan niet begrijpen dat zoiets in Nederland gebeurt.
Stelletje malloten.

Wij gaan nu pauze houden. Van de acht opdrachten die ze moeten doen zijn er nu twee af (in 2,5 uur tijd).
Gelukkig is er een avondklok. Want dit wordt nachtwerk. :D
pi_197629793
Ik haat relschoppers
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_197629933
Pfff mijn 11 jarige moest een proefje doen met chocolade en dat smelten en kijken wat beter beschermt tegen smelten (karton, plastic, stof of aluminium folie) wanneer je het föhnt. Alleen nu is het proefje klaar en heeft ze weer bedacht om te gaan kloten met chocolade, als in stop de zooi in een bakje en ga het föhnen. Bedankt juf ;)...
Maar het huiswerk is klaar...
pi_197629945
Ik kwam net nog iets leuks tegen in het kader van nationale voorleesdagen: prentenboekbingo. Misschien zijn er meer bibliotheken die dit organiseren en dus hopelijk ook meerdere mensen die prentenboeken voor de ramen zetten voor de bingo of willen organiseren door even een verzoekje in de buurtapp te gooien. ;) https://www.obvw.nl/Nieuws/prentenboekenbingo.html
  maandag 25 januari 2021 @ 13:09:47 #35
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197630255
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 07:34 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat is een hele heftige allergische reactie ja. :o !
Lijkt me lastig als je ergens op bezoek wilt?
Ik kan echt nergens op bezoek waar katten zijn, met medicatie mss een half uur of zo.
Ik heb heel lang een vriend met katten gehad, die had bij mij aparte kleren want anders was ik allergisch voor hem. Maar zo extreem als ik het in het ziekenhuis had had ik het voor katten echt nog nooit eerder.

Ugh die rellen. We zijn gewoon erg verwend geweest vanaf het begin denk ik, qua maatregelen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197630327
@exode (en anderen): Ik heb voor Sjaak de volgende bingo’s uitgeprint:
- huisnummerbingo
- automerkenbingo
- geluidenbingo
- voorwerpen op straat-bingo
- leesbingo

Er zijn een heleboel bingo’s te vinden als je een beetje googlet.
pi_197630726
@oh-oh, dat is wel een fikse reactie zeg..

@PippenScottie dat heb ik hier ook. Zo kwam er ergens in een tekst over fietsen iets voorbij over WOII. Daar hebben we een half uurtje extra aan besteed. En met de plusklas zijn ze wat beginnerslesjes programmeren gaan doen, daarna heeft de mijn een paar uur echt geprogrammeerd in Python..
Alleen wel jammer dat het gewone werk soms zoveel moeite kost.

De relschoppers zijn zo jammer. Helemaal voor de winkeliers/horeca die nu nog meer verlies hebben.. En voor de mensen die gewoon vreedzaam willen demonstreren..

Hier een HP laserprinter. Alleen zwart wit, maar nu wel handig om werkjes uit te printen.

Ik ben aan het wachten op de pakketmeneer die mijn lumea komt brengen :D
pi_197630855
Ik moet even aan Lush denken ;)
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
  maandag 25 januari 2021 @ 13:42:16 #39
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197630858
Sticker en ik zijn vandaag begonnen aan Project Oceanen *O* Woordspin en collage gemaakt, onderzoeksvragen opgesteld, gebrainstormd over oplossingen voor de plastic soep.. was heel cool!

Wij hebben een Epson XP720 en het meest irritante is toch wel dat je geen melding krijgt dat de inkt BIJNA op is. Alleen een melding wanneer het compleet op is. Niet erg, als je een geheugen hebt en uit jezelf kan denken aan het checken van de inkt en de voorraad op peil houden. Maar tussen werk, thuisonderwijs, het huishouden, en mezelf mentaal gezond houden heb ik geen ruimte over in mijn hoofd voor printerinkt. :') ;(
  maandag 25 januari 2021 @ 13:43:34 #40
176471 oh-oh
pi_197630878
Pakjestechnisch gaat er weer een hoop mis op dit moment. Ik stuurde mijn nichtje van nu 14 vorige week een pakket voor haar verjaardag, het is al 5 dagen onderweg, zo jammer. Hoop echt dat het niet kwijt raakt want ik heb haar mijn lievelingsboeken gestuurd om te lezen. Murakami, John Irving, Maya Angelou. Als die kwijt raken baal ik echt.
Ze leest heel veel en ze wilde graag aantekeningen maken bij de boeken, zodat ze later als volwassene kan zien wat ze er als 14 jarige van vond <3. Ze had tegen haar Engels leraar gezegd dat ze de bioreeks van Maya Angelou ging lezen en die was zo enthousiast, echt tof, die zei alleen voor die titels krijg je al een 10. Niet dat ze ooit iets anders haalt dan tienen, maar toch :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197631049
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:31 schreef Omentielvo het volgende:
Ik werd oprecht verdrietig van die relschoppers. Kan niet begrijpen dat zoiets in Nederland gebeurt.
Stelletje malloten.

Wij gaan nu pauze houden. Van de acht opdrachten die ze moeten doen zijn er nu twee af (in 2,5 uur tijd).
Gelukkig is er een avondklok. Want dit wordt nachtwerk. :D
Same here. Hij doet al eeuwen over woordjes overschrijven. Hoeft hij niet eens over na te denken. En dan roept hij na een bepaalde taak: “Ik ben klaar” en mag ik hem weer herinneren dat dit en dat ook nog moet. :+

Draaamaaa! Hoe durf ik. :P :')
pi_197631404
Wij hebben het 'lesgeven' aan de kleuter officieel opgegeven. Het resulteerde steeds in huilen en schreeuwen binnen 2 minuten. Hij. Wil. Niet. Nou dan niet. We hebben gezegd dat als hij graag iets wil leren, dat hij het maar moet aangeven.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197632084
Groot gelijk Phaidra.
Met een meidenkwartet
pi_197632094
Hier wisselt het per dag @Phaidra Vandaag heb ik het ook opgegeven, het duurde al een uur voordat ie zat en toen een half uur zittend “Ik Wil Niet”
Nu is ie wandelen met broer en oma O+
pi_197632127
Ze was om half drie klaar. De middag ging een stuk sneller dus.
Vanmorgen had ze een rekentoets waar je binnen een bepaalde tijd de sommen moet maken.
Helemaal in paniek en ze kon geen cijfer meer vinden op de toetsenbord. Aan het eind van de toets maar 1 ster. Dus ik heb de juf gemaild of ze hem over mocht doen. Ik heb haar verteld wat er gebeurd was en waarom ze een ster had.
Ze mocht hem overdoen en had toen een kroontje. (Alles goed).

Phaidra, ik snap dat je gestopt bent. Heb je dit in overleg met de juf gedaan? X
pi_197632493
A. wordt helemaal gefrustreerd bij het rekenprogramma Xtramath. Hij tikt er naast of het programma ‘pakt’ niet wat hij aantikte.
Niet te doen. :{w
  maandag 25 januari 2021 @ 15:30:56 #47
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197632690
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:20 schreef vencodark het volgende:
A. wordt helemaal gefrustreerd bij het rekenprogramma Xtramath. Hij tikt er naast of het programma ‘pakt’ niet wat hij aantikte.
Niet te doen. :{w
Klinkt ook als een medicatie voor een depressie ofzo.
  maandag 25 januari 2021 @ 15:31:30 #48
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197632705
Hier neem een Xtramathje, ga je je beter van voelen.
  maandag 25 januari 2021 @ 15:32:56 #49
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197632727
Kleuter had vanmiddag zijn teams meeting met de juf en een andere klasgenootje. Ze hebben ren je rot gedaan (juf gaf een raadsel, en ze moesten het voorwerp zoeken in huis), pim pam pet ('fruit met een M'), een zoek de verschillen plaat, en een spelletje waarbij ze aan moesten geven of iets wel of niet klopt door een rood of groen voorwerp omhoog te houden (2 dino's dus hier). F vond het echt weer superleuk O+

Groep 4 kind had z'n rekenwerk maar half gedaan. Snap ik wel, weinig uitdaging. Toen ben ik maar even samen met m even aan z'n pluswerk gaan zitten, en toe kreeg ie er gelukkig lol in. Zelf het verfoeide spellingwerk ging daarna redelijk *O*
pi_197632735
B had vandaag dus geen schoolwerk. Hij verveelt zich daardoor best wel. Dus ik had al een paar gezegd dat hij ook alvast dingen voor morgen kan doen, morgen is zijn lijstje best lang en het is allemaal nieuw. Van Maan naar Zon en ze starten met een nieuwe kern. Maar nee, natuurlijk niet, hij hangt liever verveeld rond. Die gaat morgen spijt krijgen....
Ik klap mijn laptop dicht, we gaan samen een speurtocht doen en daarna gaat hij me helpen met koken.

Thanks voor de tips MevrC!
pi_197632818
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:01 schreef Omentielvo het volgende:
Ze was om half drie klaar. De middag ging een stuk sneller dus.
Vanmorgen had ze een rekentoets waar je binnen een bepaalde tijd de sommen moet maken.
Helemaal in paniek en ze kon geen cijfer meer vinden op de toetsenbord. Aan het eind van de toets maar 1 ster. Dus ik heb de juf gemaild of ze hem over mocht doen. Ik heb haar verteld wat er gebeurd was en waarom ze een ster had.
Ze mocht hem overdoen en had toen een kroontje. (Alles goed).

Phaidra, ik snap dat je gestopt bent. Heb je dit in overleg met de juf gedaan? X
Ja dat typen is echt een lastig obstakel. I. heeft ook een rekenprogramma voor automatiseren waarbij je 20 opgaven binnen 2 minuten moet maken om door te mogen naar de volgende tafel (je begint bij 1). Hij is door het typen gewoon niet snel genoeg om verder te komen dan de tafel van 2. Heel frustrerend... Hij oefent nu maar met andere spellen, waar dit niet in zit.

Nee, nog niet overlegd met de juf, maar ik ga het inderdaad wel doorgeven.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197633149
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:39 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja dat typen is echt een lastig obstakel. I. heeft ook een rekenprogramma voor automatiseren waarbij je 20 opgaven binnen 2 minuten moet maken om door te mogen naar de volgende tafel (je begint bij 1). Hij is door het typen gewoon niet snel genoeg om verder te komen dan de tafel van 2. Heel frustrerend... Hij oefent nu maar met andere spellen, waar dit niet in zit.

Daar loopt A. dus ook tegenaan.
Zeer irritant. Maar ja, van de meester moeten ze elke dag oefenen.
pi_197634550
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:42 schreef Nanukerst het volgende:
Sticker en ik zijn vandaag begonnen aan Project Oceanen *O* Woordspin en collage gemaakt, onderzoeksvragen opgesteld, gebrainstormd over oplossingen voor de plastic soep.. was heel cool!

Wij hebben een Epson XP720 en het meest irritante is toch wel dat je geen melding krijgt dat de inkt BIJNA op is. Alleen een melding wanneer het compleet op is. Niet erg, als je een geheugen hebt en uit jezelf kan denken aan het checken van de inkt en de voorraad op peil houden. Maar tussen werk, thuisonderwijs, het huishouden, en mezelf mentaal gezond houden heb ik geen ruimte over in mijn hoofd voor printerinkt. :') ;(
Heb jij ook die extra leerling gids aangeschaft. Zag een 5 pack op de site maar dat vind ik wat veel als ik er maar een nodig heb maar die projecten lijken mij wel heel tof zeker nu hier de plus klas niet doorgaat
pi_197635859
Bij romeo's krijg ik dit dus in mijn hoofd *O* :
  maandag 25 januari 2021 @ 18:34:49 #55
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_197635863
We hadden sneeuw hier vandaag. Even gewerkt toen even de juf in teams. Erna rekenen afgemaakt daarna lekker naar buiten.

De concentratie was daarna wel op :X. Maar het werk is af ;). En heel de middag buiten geweest *O*
pi_197636498
Even een snelle printertip:
Met een HP kun je een abonnement nemen waarbij je automatisch nieuwe inkt opgestuurd krijgt. Echt heel handig is dat! Printer wordt hier ook gebruikt voor vriend zijn werk, lastig als de inkt dan ineens op blijkt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197638920
Vandaag kwam mijn schoonmoeder langs en vroeg op een gegeven moment beetje indirect of ik zwanger was. Heb er niet op gereageerd en begreep ook niet zo goed waar de vraag vandaag kwam.

Totdat ik mezelf eens goed bekeek in de spiegel. Het rokje dat ik droeg benadrukte mijn buik en die is helaas niet meer zo slank als dat die eerst was :P

Tijd dus om weer te gaan sporten :P
pi_197639600
Ik heb de juf van de kleuter in de app gesproken. Alle opdrachten zijn vrijblijvend, dus als het alleen frustratie oplevert, gewoon lekker laten. ^O^ Morgen hadden we al een belafspraak staan, dus dan praten we er nog even over door.

CaVaBien, ik begrijp nooit waarom mensen dat vragen.. Stel dát je zwanger bent, dan zal je dat tzt heus wel melden (of verwachtte ze “oh ja, al 5 maanden, had ik dat nog niet verteld?”). En als je dus niet zwanger bent, is het gewoon een botte opmerking. Ze wint er dus totaal niks mee.

Maar goed, sporten dus? :+ Wat wil je gaan doen?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197640030
Cavabien, wat een stomme vraag inderdaad.
Hier heb ik die vraag ook een paar keer gehad. Best pijnlijk omdat het altijd eens wens van me geweest is die ik niet durfde door te zetten en door zo’n opmerking even keihard de waarheid onder ogen krijgt.

Phaidra. Wat fijn dat het vrijblijvend is. Hopelijk scheelt dat een boel frustratie. Heb je wel een planning wat hij overdag moet doen. Of mag die gewoon spelen en zichzelf vermaken.
pi_197640500
Ik vind het eerlijk gezegd ook een rare vraag en snap niet waarom mensen die vraag stellen. Vooral als schoonmoeder krijg je echt wel te horen als er sprake is van een zwangerschap.

Maar goed, heb verder wel vrede met mijn lichaam en gewicht. Heb mooie volle billen gekregen, maar helaas ook een dikkere buik erbij :P

Ik zat te denken aan afwisselend dansen/ yoga/ touwtjespringen en buikspieroefeningen. Ik heb nu nog vrede met mijn lichaam, maar als het zo doorgaat straks niet meer, dus dat moet ik even voorkomen.
pi_197641832
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:19 schreef Omentielvo het volgende:
Cavabien, wat een stomme vraag inderdaad.
Hier heb ik die vraag ook een paar keer gehad. Best pijnlijk omdat het altijd eens wens van me geweest is die ik niet durfde door te zetten en door zo’n opmerking even keihard de waarheid onder ogen krijgt.

Phaidra. Wat fijn dat het vrijblijvend is. Hopelijk scheelt dat een boel frustratie. Heb je wel een planning wat hij overdag moet doen. Of mag die gewoon spelen en zichzelf vermaken.
In de ochtend heeft hij altijd om 10 uur een meet met de juf. Soort kringgesprek en voorlezen. Verder geen echt programma, maar er worden wel dagelijks werkbladen geplaatst op de online omgeving (maar die wil hij dus niet).

Morgen ben ik grotendeels vrij, dus ik kijk wel even of ik hem nog ergens voor kan porren. Het thema is familie, het leek me leuk om iets van een stamboom te maken met oma, opa, tantes, neefje/nichtje etc.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197646975
Sowieso vind ik vragen naar iemands (eventuele) kinderwens Niet echt gepast, behalve als je echt wel close bent.
Laatst bij zo’n woonprogramma waar mensen potentiële huizen kijken. Die mensen hadden geen kinderen. Daar stelde de presentatrice ook voor dat die extra kamer óók geschikt zou zijn als kinderkamer (hint, hint). Terwijl zij zelf alleen spraken over een werkkamer.

Niet iedereen wilt 1 of meerdere kinderen. Ik was net terug van mijn verlof van Z. toen mensen ook al vroegen of een 3e ook zou komen
Like...waarom? :?
Ik vraag zoiets nooit aan mensen. :N
  dinsdag 26 januari 2021 @ 11:03:49 #63
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197647356
Ik vind het ook echt een enorm intieme vraag, wat verder niet inhoudt dat het nooit aangekaart mag worden maar een tikje nuance in het geheel lijkt me passend. En dan is een open vraag (over de kinderwens, niet de benjezwangervraag) van een beste vriendin heel anders dan een insinuatie van een verre collega inderdaad. Ik heb de Ben je zwanger-vraag ook wel eens gekregen, en gezien onze historie vind ik dat erg pijnlijk. Laat me goddomme gewoon een pens kweken zonder gezeik zeg.

In other news: manager belde zojuist, wat ik van plan ben met mijn (tijdelijke) contract. Ik: 'Eh, dat loopt nog tot augustus, is het niet wat vroeg om daar nu al een gesprek over aan te gaan?' Zij: 'Klopt. Maar we zijn zo blij met je dat we je met ingang van komende maand een contract voor onbepaalde tijd willen aanbieden. Als je wil blijven natuurlijk.' O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Nanukerst op 26-01-2021 11:12:20 ]
pi_197647456
Gewoon de vraag niet stellen. Zeker niet als je niet heel close bent met mensen. Het kan zo pijnlijk zijn (been there).
De mooiste was eentje bij de kapper. Zat ze mijn haar te föhnen en maar blijven zeiken of ik zeker geen kinderen wou (wij zaten ergens tussen IVF poging 2 en 3). En zij zou zeker niet zo laat pas aan kinderen beginnen hoor. Ga weg :{

Mooi nieuws van het contract! Altijd fijn om gewaardeerd te worden.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 11:11:27 #65
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197647457
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:39 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Hier echt hetzelfde. Hier deden ze een tempotoets, kind schoot helemaal in de stress van het aflopende tijdbalkje en was steeds te laat met invoeren. Toen ik dat bij juf aangaf zei ze dat stress totaal niet de bedoeling is, dus heb ik de toets mondeling bij hem afgenomen (en dat ging prima omdat hij de tijdbalk niet zag). Sowieso is automatiseren hier een dingetje, het gaat echt niet vanzelf merk ik.
pi_197647606
Fijn van het contract @Nanukerst!

Mijn jongste is juist fan van automatiseren. Logisch, dat zijn alleen cijfers, dat is prima te doen terwijl gewone sommen altijd met letters zijn en daar word je als dyslect niet heel vrolijk van. Gelukkig is de juf vrij pragmatisch: als ie maar rekent is het goed, dan maar in de lockdown wat meer automatiseren. Hij heeft op Snappet een voorleesfunctie, dus die andere sommen zouden ook moeten lukken, maar ik snap wel dat het niet ideaal is. Wij leren zelf meer en meer hoe moeilijk de wereld is als je niks met letters hebt. En dan te bedenken dat ik een echte boekenwurm ben en heel snel lees.

Ik begon mijn dag zelf met een online les en ondanks waarschuwen vooraf was niet iedereen al uit bed en aangekleed. En geloof me, dat wil je echt niet zien op de vroege ochtend, zo'n mbo klas in bed zonder shirt :X
  dinsdag 26 januari 2021 @ 11:26:05 #67
176471 oh-oh
pi_197647685
:D Mijn nichtjes zitten op twee verschillende gymnasiums, die doen het ook, al die klassen volgen les vanuit bed als ik ze mag geloven. De oudste met zo een slaapmasker op haar hoofd zelfs, ze betalen hun broertje om ontbijt te brengen, ze liggen naast elkaar met hun laptop in het logeerbed op zolder _O-
Maar ja mijn zus werkt aan de eettafel, die is blij dat ze daar niet komen ontbijten met zn allen :')
( Groucho Marx )
pi_197647724
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:11 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Hier echt hetzelfde. Hier deden ze een tempotoets, kind schoot helemaal in de stress van het aflopende tijdbalkje en was steeds te laat met invoeren. Toen ik dat bij juf aangaf zei ze dat stress totaal niet de bedoeling is, dus heb ik de toets mondeling bij hem afgenomen (en dat ging prima omdat hij de tijdbalk niet zag). Sowieso is automatiseren hier een dingetje, het gaat echt niet vanzelf merk ik.
Same here :D. “3x8? Dat is echt supermakkelijk mama. Echt heel simpel. Ehhh ehhh ehhh ehhh 24.” :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197647731
Dat was les 1 in de lockdown: ieder moet op zijn eigen plek zitten. Dus ik zit op mijn werkkamer (die had ik al), mijn man op de kamer van onze oudste en de jongens zaten aan de keukentafel. En dan aangekleed enzo. Want heel eerlijk, je waagt het ook niet normaal om zo vanuit je bed een klaslokaal in te stappen. En dan is dat bij vierjarigen nog heel schattig maar bij iemand van 18 met een dikke pens..ik bespraar je de details...
pi_197647813
Wij hebben wel steeds vrij snel verteld aan onze inner circle dat we bezig waren voor een kindje en daarna een tweede. Maar dat was meer praktisch vanwege de vele ziekenhuisbezoeken.

Toen mijn vriendin net zwanger was van B gaven we een feestje in onze tuin voor vrienden. Ze heeft toen de hele avond met hetzelfde flesje bier in haar handen rondgelopen. Toen we weken later vertelden dat ze zwanger was reageerde veel vrienden 'HUH maar ze dronk toen en toen bier' _O-

Nanu wat fijn!

Hier heeft B wat moeite met de nieuwe stof, hij moet wat meer zijn best doen en mijnheer is liever lui dan moe.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 11:38:33 #71
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197647874
J was vandaag ook tafels aan het oefenen via zo'n online oefenprogramma. Ik zat er naast en kreeg al stress van dat balkje. Ik snap dat ze tempo moeten ontwikkelen, maar bij mijn achtjarige is de typvaardigheid gewoon nog niet genoeg ontwikkeld (al hielp het wel toen ik zei dat de cijfers in oplopende volgorde op het toetsenbord zitten :+ )

Verder hebben we vandaag met plezier spelling gedaan :o . Wat een dobbelsteen al niet kan doen (1 - schrijf een luchtwoord, 2- schrijf een plankwoord etc). Zonder morren alle woorden opgeschreven, en nog netjes (nou vooruit: goed leesbaar) ook.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 11:39:34 #72
176471 oh-oh
pi_197647887
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:29 schreef mefke79 het volgende:
Dat was les 1 in de lockdown: ieder moet op zijn eigen plek zitten. Dus ik zit op mijn werkkamer (die had ik al), mijn man op de kamer van onze oudste en de jongens zaten aan de keukentafel. En dan aangekleed enzo. Want heel eerlijk, je waagt het ook niet normaal om zo vanuit je bed een klaslokaal in te stappen. En dan is dat bij vierjarigen nog heel schattig maar bij iemand van 18 met een dikke pens..ik bespraar je de details...
De oudsten beginnen het laatst, zus en vriend starten meestal om 8 uur met werken, en dan de groep 8 knul en dan de middelbare scholieren , die regelen het echt maar zelf. Ik moet er wel om lachen, normaal zitten ze toch gewoon voor dag en dauw op de fiets met hun zware bepakking, ze halen hoge cijfers, lekker laten gaan joh.
( Groucho Marx )
pi_197647998
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:39 schreef oh-oh het volgende:

[..]

De oudsten beginnen het laatst, zus en vriend starten meestal om 8 uur met werken, en dan de groep 8 knul en dan de middelbare scholieren , die regelen het echt maar zelf. Ik moet er wel om lachen, normaal zitten ze toch gewoon voor dag en dauw op de fiets met hun zware bepakking, ze halen hoge cijfers, lekker laten gaan joh.
Tot je dus zelf de hele dag tegen mensen aan moet praten die in hun bed liggen, gordijnen dicht, wiebelende camerabeelden van bed, plafond, gezicht onee, toch weer de poes. Echt, zo lesgeven is echt niet leuk. En ik kan me ook niet voorstellen dat het effectief is, dat je zo echt wat leert.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 11:51:33 #74
176471 oh-oh
pi_197648086
Ja snap ik, maar zij zitten ook met vijf man in 1 huis en iedereen moet wat. Ze zijn alle lessen aanwezig, doen mee en halen tienen, dus ik snap dat hun ouders zich daar verder even niet mee bezig houden en lekker doorwerken.
( Groucho Marx )
pi_197648099
@mefke79 Dat is voor mij een reden om de les af te breken. Aan de andere kant haden ze allemaal hun camera aan? Zonder gezeur? _O_

Ik heb best wat studenten in het buitengebied en dat lopen vaak meerdere kinderen rond die nu ook allemaal online les hebben, dat trekt het internet niet altijd. Ik geef dus helaas regelmatig les aan tegeltjes met een pasfoto of een foto van een koe. :')
pi_197648128
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:51 schreef oh-oh het volgende:
Ja snap ik, maar zij zitten ook met vijf man in 1 huis en iedereen moet wat. Ze zijn alle lessen aanwezig, doen mee en halen tienen, dus ik snap dat hun ouders zich daar verder even niet mee bezig houden en lekker doorwerken.
Ik zou dat niet van mijn kind goedkeuren. B moet ook gewoon aankleden etc ook al loopt ie het liefste de hele dag in zijn pj. Ik vind dat respectloos naar een leerkracht. Naar school gaan ze toch ook aangekleed? Dan kan het wel.
pi_197648137
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:52 schreef Cholula het volgende:
@:mefke79 Dat is voor mij een reden om de les af te breken. Aan de andere kant haden ze allemaal hun camera aan? Zonder gezeur? _O_

Ik heb best wat studenten in het buitengebied en dat lopen vaak meerdere kinderen rond die nu ook allemaal online les hebben, dat trekt het internet niet altijd. Ik geef dus helaas regelmatig les aan tegeltjes met een pasfoto of een foto van een koe. :')
Allemaal hun camera aan? Nee joh, never :D Het was een klas van 25, daar komt met een beetje geluk de helft met camera aan online. En dan te bedenken dat het van mij maar 5 minuten moet. De les erna was met een klas van 9, die komen wel braaf allemaal met camera aan online, dat zijn ook tweedejaars, die kennen elkaar.
En verbindingsproblemen zijn er elke dag wel. Zowel in de stad als in het buitengebied hebben de internetproviders het moeilijk. Of nou ja, dat zeggen ze dan ;-)
  dinsdag 26 januari 2021 @ 11:56:44 #78
176471 oh-oh
pi_197648155
Die meiden zijn 14 en 15, die behandel je niet meer als een kleuter, zolang er geen klachten komen zou ik er ook niet moeilijk over gaan doen hoor. Ze doen met alles mee, maken hun opdrachten, halen tienen, hebben hun camera aan. Ze liggen gewoon in bed met hoodies aan en niet met hun haar piekfijn en alles on fleek zoals ze op school zitten.
( Groucho Marx )
pi_197648157
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:54 schreef exode het volgende:

[..]

Ik zou dat niet van mijn kind goedkeuren. B moet ook gewoon aankleden etc ook al loopt ie het liefste de hele dag in zijn pj. Ik vind dat respectloos naar een leerkracht. Naar school gaan ze toch ook aangekleed? Dan kan het wel.
Dat dus. Normaal eet je niet in een les, normaal luister je ook geen muziek tijdens mijn uitleg, normaal heb je kleren aan en is het licht aan in het lokaal. En wat je onder de tafel aan hebt boeit me niet, dat zie ik niet. Ik draag ook gewoon mijn sloffen en er ligt een dekentje over mijn benen, maar dat is wat anders. Dat die je niet.
pi_197648180
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:55 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Allemaal hun camera aan? Nee joh, never :D Het was een klas van 25, daar komt met een beetje geluk de helft met camera aan online. En dan te bedenken dat het van mij maar 5 minuten moet. De les erna was met een klas van 9, die komen wel braaf allemaal met camera aan online, dat zijn ook tweedejaars, die kennen elkaar.
En verbindingsproblemen zijn er elke dag wel. Zowel in de stad als in het buitengebied hebben de internetproviders het moeilijk. Of nou ja, dat zeggen ze dan ;-)
Dat laatste klopt, er zijn ook gewoon genoeg huizen met gare bekabeling of oude modems.

Wij gebruiken momenteel 4x zoveel aan data in huis dan normaal. Ik vind het knap dat mijn werkgever dat aankan eerlijk gezegd. Zonder al te veel gedoe. En de andere providers ook, het is nogal wat dat ineens heel Nederland veeeeeeeel meer online is.

Toevallig vanochtend de signalen door laten meten. Het feit dat ons huis steeds meer in een smart home verandert is een beetje too much voor ons modem. Heb meteen mesh boosters besteld. Dat zou moeten helpen.
pi_197648183
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:56 schreef oh-oh het volgende:
Die meiden zijn 14 en 15, die behandel je niet meer als een kleuter, zolang er geen klachten komen zou ik er ook niet moeilijk over gaan doen hoor. Ze doen met alles mee, maken hun opdrachten, halen tienen, hebben hun camera aan. Ze liggen gewoon in bed met hoodies aan en niet met hun haar piekfijn en alles on fleek zoals ze op school zitten.
Onze school zegt dus dat dat niet mag. Die regels zullen op elke school anders zijn. Bij ons zeggen we altijd 'doe alsof je aan het werk bent op je stage' en dan snappen ook die van 16 heel goed dat een ontbloot bovenlijf niet heel slim is. Je moet ze er alleen wat vaker aan herinneren, dat wel.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 11:59:26 #82
176471 oh-oh
pi_197648195
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:58 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Onze school zegt dus dat dat niet mag. Die regels zullen op elke school anders zijn. Bij ons zeggen we altijd 'doe alsof je aan het werk bent op je stage' en dan snappen ook die van 16 heel goed dat een ontbloot bovenlijf niet heel slim is. Je moet ze er alleen wat vaker aan herinneren, dat wel.
MBO is geen gymnasium natuurlijk.
( Groucho Marx )
pi_197648233
Als je als ouder het prima vindt dat je kind van 14 met ontbloot bovenlijf inbelt is het misschien tijd dat je ze als kleuter behandelt.

Leuk dat het grappig wordt gevonden, ik zou als leerkracht die leerling uit de les gooien. Misschien dat de ouders dan wel wat doen.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 12:03:15 #84
176471 oh-oh
pi_197648265
:D Mijn nichtjes bellen niet in met ontbloot bovenlijf hoor. Die zijn niet compleet idioot of zo.
( Groucho Marx )
pi_197648275
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:03 schreef oh-oh het volgende:
:D Mijn nichtjes bellen niet in met ontbloot bovenlijf hoor. Die zijn niet compleet idioot of zo.
Dat zou ook wel voor klachten zorgen in een andere sfeer denk ik.....
  dinsdag 26 januari 2021 @ 12:04:48 #86
176471 oh-oh
pi_197648294
Die slapen met hoodies aan. Ik denk dat de meeste pubers er wel aangekleed en uit bed minder verzorgd uitzien tbh.
( Groucho Marx )
pi_197648317
Beetje rare redenering dat goede punten halen het enige belangrijke is. Beetje respect tov degen die lesgeeft kan op elk opleidingsniveau wel. Gewoon aangekleed, rechtop zitten en proberen op te letten is toch echt het minimum.
Alsof tieners op gymnasium meer zijn en meer mogen.
pi_197648387
Nanukerst, wat een goed nieuws zeg. Gefeliciteerd.

Hier is automatiseren ook echt een dingetje. En snelheid dus ook.
Maar vond het vandaag wel erg sneu voor R. Ze had gisteren die toetsen dus goed gemaakt. Eentje met alles goed en de ander had ze 23 van de 26 sommen goed.
Vandaag vertelde de juf dat er kinderen waren die extra moesten oefenen en kinderen die verder mochten. R zit in de eerste groep. En dat werkt echt heel demotiverend. Ik had een brutaal en opstandig kind daardoor. Want ze had de toets toch goed gemaakt.

Hier zorg ik dat R op de schooldagen aangekleed is voor die team meeting.
pi_197648392
Zoon is hier nog maar 7 natuurlijk maar qua ritme wil ik dat hij voor de online les gewoon ontbijt, aankleed, gezicht wast en tanden poetst.
Haren kammen hoeft echt niet. Qua houding zit je gewoon recht en focus je op de les.
Dat zou ik voor een 15 jarige net zo fatsoenlijk vinden.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 12:12:28 #90
176471 oh-oh
pi_197648415
Zoals ik al zei, er komen geen klachten. Ze zitten rechtop. In bed in hun hoodies.
Dus ik snap dat mijn zus en haar vriend zich er niet mee bezig houden. Die zijn blij dat de kinderen elkaar ineens wel onderling goed met elkaar op kunnen schieten en dat ze het gezellig hebben in huis en dat school prima gaat voor alledrie.
( Groucho Marx )
pi_197648426
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:59 schreef oh-oh het volgende:

[..]

MBO is geen gymnasium natuurlijk.
Uit nieuwsgierigheid: hoezo dat?
  dinsdag 26 januari 2021 @ 12:15:03 #92
176471 oh-oh
pi_197648464
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:13 schreef vencodark het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid: hoezo dat?
Jij denkt dat de gemiddelde 16 jarige mbo-er niet te onderscheiden is van een 16 jarige gymnasiast?
( Groucho Marx )
pi_197648495
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:15 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Jij denkt dat de gemiddelde 16 jarige mbo-er niet te onderscheiden is van een 16 jarige gymnasiast?
Ik denk dat fatsoen en intelligentie weinig met elkaar te maken hebben.

En ik vind jou erg denigrerend naar mbo studenten. Niet elke mbo student is een tikkie met ontbloot bovenlijf. En niet elke gymnasium scholier is een brave en nette leerling. Dus op die manier zijn ze niet te onderscheiden van elkaar.
pi_197648507
quote:

[..]

Ik was benieuwd waarom je het benoemde. Wat draagt het bij aan de ‘discussie’.
Zonder dat ik al iets wil invullen.

En ja, ik ben mbo-er dus ben ‘scherp’ op vooroordelen. ;)
pi_197648510
Vanochtend de kinderarts over B gesproken, in april een fysieke afspraak met longfunctietest gepland. Ook wordt er dan naar zijn groei gekeken en of de medicijnen daar invloed op hebben. Zoals het nu gaat, mag hij het puffen halveren maar dat wordt in april dus nog even goed bekeken.

Ten aanzien van zijn buikpijn en toch wellicht reactie op voeding was de arts duidelijk. Het was een lang gesprek en hij zag geen reden om aan te nemen dat door allergieën zou komen. Nu vertel ik het kort, maar we hebben veel doorgenomen en hij nam er echt de tijd voor. We merken bij B sowieso dat spanning hem buikpijn geeft dus daar zit het meer in. Heeft iemand daar ervaring mee? Hij kan dan echt dubbelliggen van de pijn. Kan om kleine dingen gaan zoals een virtuele bingo met kinderen van onze vrienden.
pi_197648536
Ah joh, ik heb alleen de Havo afgemaakt en zit er ook fatsoenlijk bij. Tenminste dat vind ik ;)
Mijn neefjes van 17 doen MBO en die zitten elke dag op tijd klaar, aangekleed en enigzins opgekallefaterd.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 12:22:05 #97
176471 oh-oh
pi_197648561
Ik weet ook niet waarom dat ontblote bovenlijf er elke keer weer bijgehaald wordt want daar heb ik het nooit over gehad. Nou ja wij waren thuis met vwo-ers en een mbo-er , het verschil was er zeker wel, en vooral op die leeftijd qua discipline en zelfstandig werken. Voor die van mijn zus is het juist wel erg goed dat ze nu eens op een vlak in elk geval wat minder perfectionistisch zijn. Maar goed, dat kan heel goed een vooroordeel zijn want ik ken verder geen leerlingen die nu mbo doen dus mijn excuses, oprecht. Ik ken een kind wat kader doet, en die van mijn zus, verder helemaal geen middelbare scholieren, en die die kader doet die weet nog steeds niet hoe ze in een meet moet komen maar gamen kan ze als de beste :')
( Groucho Marx )
pi_197648599
quote:

[..]

Eerlijk? Nee, ze dragen allemaal hoodies, de meiden strakke kapotte broeken, dezelfde soort gympen en ze hebben allemaal hetzelfde kapsel. Het zijn pubers.
Waar je je wel in vergist is dat de 16 jarige mbo'er vaak al stageloopt in leerjaar 1. Die leert daar snel genoeg dat hij zich fatsoenlijk moet kleden en dat doen ze dan vaak ook. Dus eigenlijk is een 16 jarige mbo'er misschien wat minder intellectueel maar vaak wel meer volwassen dan een vwo'er.

Bovendien: fatsoen heeft niks te maken met vwo of mbo.
pi_197648616
@Nanukerst, gefeliciteerd!

Hier zijn ze aangekleed als ze aan de slag gaan. De jongste sowieso hier in de woonkamer. En puber doet het vanzelf. Ook recht op zijn stoel voor zijn pc aan het werk.

Jongste heeft er weinig zin in vandaag. Toch wel lekker doorgewerkt. Eigenlijk alleen nog een toets Russisch, maar ik denk dat we die even een dagje opschuiven. Of hij moet het licht nog zien na de lunch :P
pi_197648634
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:22 schreef oh-oh het volgende:
Ik weet ook niet waarom dat ontblote bovenlijf er elke keer weer bijgehaald wordt want daar heb ik het nooit over gehad. Nou ja wij waren thuis met vwo-ers en een mbo-er , het verschil was er zeker wel, en vooral op die leeftijd qua discipline en zelfstandig werken. Voor die van mijn zus is het juist wel erg goed dat ze nu eens op een vlak in elk geval wat minder perfectionistisch zijn. Maar goed, dat kan heel goed een vooroordeel zijn want ik ken verder geen leerlingen die nu mbo doen dus mijn excuses, oprecht. Ik ken een kind wat kader doet, en die van mijn zus, verder helemaal geen middelbare scholieren, en die die kader doet die weet nog steeds niet hoe ze in een meet moet komen maar gamen kan ze als de beste :')
Ja duh, die kaderleerling heeft dan ook heel andere uitdagingen dan het werkelijk fysiek inloggen op de les. Maar dat moet je dan wel zien en op doorvragen.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 12:27:21 #101
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197648636
ik krijg echt jeuk van fatsoenlijk mbt kleding. want mijn moeder vond werkelijk waar alles wat ik droeg als 16jarige onfatsoenlijk :'(
pi_197648657
Fatsoenlijk en kleding is wmb aangekleed zijn. En wat ze dan aanhebben zal me worst wezen, als ik maar geen ongewenste lichaamsdelen zie.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 12:28:38 #103
176471 oh-oh
pi_197648662
De bijna 16 jarige van mijn zus doet al sinds haar 15e de administratie van een uitzendbureau dus die werkt ook al pretty hard naast school. Die van 14 kan niet wachten tot ze een echte baan kan nemen naast school ook, want haar oppaswerk ligt stil dankzij corona, arm ding.
( Groucho Marx )
  dinsdag 26 januari 2021 @ 12:29:28 #104
176471 oh-oh
pi_197648675
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:27 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Ja duh, die kaderleerling heeft dan ook heel andere uitdagingen dan het werkelijk fysiek inloggen op de les. Maar dat moet je dan wel zien en op doorvragen.
Niet mijn kind dus ik vraag niks meer, ze is ook niet mee echt welkom hier, zit toch alleen maar op haar telefoon te gamen, zonde maar ja.
( Groucho Marx )
pi_197648692
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:27 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik krijg echt jeuk van fatsoenlijk mbt kleding. want mijn moeder vond werkelijk waar alles wat ik droeg als 16jarige onfatsoenlijk :'(
Wat droeg je dan? Bedoel: welke generatie hebben we het over? :P
Ik zie mijn neefje van 15, die hier toen 2 weken was, altijd dat merk Black Bananas dragen. Soort trainingskleding, vind ik het. Sport. :P

Mijn man en ik vroegen ons wel af waarom er geen ‘gewone’ broeken worden gedragen.
Ben ik een oud wijf geworden? ;(
  dinsdag 26 januari 2021 @ 12:33:55 #106
176471 oh-oh
pi_197648745
Die broeken met scheuren en gaten dragen ze niet trouwens. En gewoon adidas of nike air, net als hun moeder,vader,ik, mijn broertje. Is dat erfelijk? Mijn vader draagt het nog. Soms puma. Sterker nog, ik gaf middelste laatst een echt orgineel adidas trainingsjasje van mijn vader, dat heb ik ooit gepikt toen ik 16 was of zo, dat jasje is mss wel al 50 jaar oud, en zij draagt het nu.
( Groucho Marx )
  dinsdag 26 januari 2021 @ 12:35:10 #107
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197648764
De brugklasser hier zei net een tikje timide: 'Mam, ik moet me tijdens de les heeeeellll voorzichtig bewegen, want anders ziet iemand dat ik mijn pyjamabroek nog aan heb.' Gevolgd door de welbekende ikhebgeenschonekledingmeer-JAWELKIJKGEWOONINDEDROGER-ikziehetechtniet-KIJKMETJEOGENDAN-discussie. O+
pi_197648788
Ik heb er eentje van 13. Die draagt gewoon wat ik koop :Y
Of dat nou zeeman of coolcat of hipper is. Maakt hem niks uit, als het maar normaal zit :D
  dinsdag 26 januari 2021 @ 12:37:11 #109
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197648796
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:17 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Heb jij ook die extra leerling gids aangeschaft. Zag een 5 pack op de site maar dat vind ik wat veel als ik er maar een nodig heb maar die projecten lijken mij wel heel tof zeker nu hier de plus klas niet doorgaat
Heb ik niet! De projecten zijn wel erg tof, maar ik gebruik het maar voor 1 kind dus dat loont niet echt wmb.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 12:38:02 #110
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197648810
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:28 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Same here :D. “3x8? Dat is echt supermakkelijk mama. Echt heel simpel. Ehhh ehhh ehhh ehhh 24.” :')
Hahahaha echt exact hetzelfde hier! :D
pi_197648947
Sjaak maakt er een sport van om iedere dag op een andere plek te videobellen, zodat zijn klas iedere dag een andere achtergrond ziet O+
  dinsdag 26 januari 2021 @ 12:46:53 #112
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_197648958
Haha
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:38 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Hahahaha echt exact hetzelfde hier! :D
Haha, hier ook exact hetzelfde, letterlijk deze woorden ook :s)
Oude (on)bekende.
pi_197648984
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:30 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik zie mijn neefje van 15, die hier toen 2 weken was, altijd dat merk Black Bananas dragen. Soort trainingskleding, vind ik het. Sport. :P

Mijn man en ik vroegen ons wel af waarom er geen ‘gewone’ broeken worden gedragen.
Bij mij op school zijn trainingspakken verboden. Met het idee dat je dat ook niet aandoet naar kantoor (business opleiding). In datzelfde kader mag je ook geen heeeeel korte rokjes, liever geen hemdjes (man en vrouw niet). Korte broeken doe ik dan weer niet moeilijk over als het heet is maar ook die moeten dan niet het type zwembroek zijn.

Mijn eigen kinderen (basisschool) mogen wel in joggingbroek naar school maar dan wel 'nette' joggingbroeken. Dus niet die wijde hobbezakken van de Zeeman, daar mogen ze in het weekend in wonen. Mijn kinderen zijn ook heel smal, dus dat ziet er echt niet uit zo'n broek. Gelukkig trekken ze nog aan wat ik voor ze koop al hebben ze wel echt een mening en daar houd ik ook rekening mee. De regel van de joggingbroeken is dan ook de enige regel, voor de rest zoeken ze het maar uit.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 12:54:54 #114
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197649077
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:48 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Bij mij op school zijn trainingspakken verboden. Met het idee dat je dat ook niet aandoet naar kantoor (business opleiding). In datzelfde kader mag je ook geen heeeeel korte rokjes, liever geen hemdjes (man en vrouw niet). Korte broeken doe ik dan weer niet moeilijk over als het heet is maar ook die moeten dan niet het type zwembroek zijn.

Mijn eigen kinderen (basisschool) mogen wel in joggingbroek naar school maar dan wel 'nette' joggingbroeken. Dus niet die wijde hobbezakken van de Zeeman, daar mogen ze in het weekend in wonen. Mijn kinderen zijn ook heel smal, dus dat ziet er echt niet uit zo'n broek. Gelukkig trekken ze nog aan wat ik voor ze koop al hebben ze wel echt een mening en daar houd ik ook rekening mee. De regel van de joggingbroeken is dan ook de enige regel, voor de rest zoeken ze het maar uit.
Is dat jouw regel of die van school?
  dinsdag 26 januari 2021 @ 12:58:50 #115
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197649133
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb er eentje van 13. Die draagt gewoon wat ik koop :Y
Of dat nou zeeman of coolcat of hipper is. Maakt hem niks uit, als het maar normaal zit :D
Oh man, ik ben jaloers. Hier moet alles 'gevoeld' worden om er zeker van te zijn dat het niet een 'onprettig stofje' is waar hij niet tegen kan. :')
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:00:12 #116
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197649142
Voor de docenten onder ons: komt dat echt zo vaak voor dan, leerlingen in bed/ onfris etc? Ik geef les op een hbo, en mijn eerstejaarsstudenten zitten toch echt gewoon aan tafel/ bureau, een enkeling zit op de bank. Nog niemand in bed gespot in het afgelopen jaar, ook geen pyjama's. Wel eens iemand die last minute zijn haar fatsoeneert. Hoodies gaan tijdens de les af, of school zit je ook niet met je capuchon of petje op in de les...
90% van de studenten die desgevraagd ook de camera aan (kleine groepen, ik spreek ze er persoonlijk op aan), een enkeling heeft idd een haperende verbinding, maar is vervolgens in groepswerk wel gewoon in beeld.

Mijn eigen kinderen moeten gewoon aangekleed zijn (op schooldagen voordat ze gaan ontbijten, dat werkt hier goed als stok achter de deur), en haren kammen/ tanden poetsen. Kwestie van fatsoen.
pi_197649171
Herkenbaar Nanu, merk zal onze bijna 7 jarige kerel worst wezen maar echt elk draadje wordt beoordeeld. Er is zoveel wat hij niet lekker vindt zitten.
Spijkerbroeken koop ik alleen van de We voor hem want alle andere merken die ik probeer worden afgekeurd, te strak, te wijd, kriebelt, achterzak zit raar en ga zo maar even door.
Schoenen ook, echt ongelooflijk waar hij die op afkeurt.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:03:12 #118
176471 oh-oh
pi_197649199
Ik ga ze gelijk even appen hoe vreselijk onfatsoenlijk ze zijn ^O^
Want dat is me nu wel duidelijk.
( Groucho Marx )
pi_197649222
Nanukerst gefeliciteerd met je baan.
pi_197649231
Wij houden gewoon het schoolritme aan, al staan we wat later op allemaal. Maar wij merken aan B dat hij echt heel opstandig wordt als zijn ritme eraan gaat. Voor het ontbijt heeft hij al gewassen, aangekleed en zijn medicijnen ingenomen. Juul hetzelfde afgezien van de medicijnen. Na het ontbijt tanden poetsen en aan de gang.

Eigenlijk zou hij nu ook gewoon in zijn joggingbroek mogen lopen van ons. Maar hij ziet een joggingbroek echt als weekend outfit waardoor hij steeds vroeg 'welke dag is het vandaag? Moet ik iets voor school doen?' dus schooldag is spijkerbroek hier. Dat vindt hij prima. Als ik het hier zo lees, heeft B gewoon veel structuur nodig.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:11:05 #121
176471 oh-oh
pi_197649294
Tandenpoetsen doen ze wel bloedfanatiek met hun beugels/net geen beugel meer. Douchen doen ze na het sporten wat ze meteen gaan doen als ze klaar zijn met les. Dan gaan ze een uur rennen, of ze hebben een online dansles, dus daarna douchen ze. Anders blijven ze douchen, en ze zijn nogal groen.
( Groucho Marx )
pi_197649332
A. gaat normaal niet in joggingbroek naar school maar voor online les thuis mag het wel.
Thuis is ook wel gewoon thuis.
Liefst loopt hij in zijn onderbroek. :P
pi_197649637
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:00 schreef mousemicky het volgende:
Voor de docenten onder ons: komt dat echt zo vaak voor dan, leerlingen in bed/ onfris etc? Ik geef les op een hbo, en mijn eerstejaarsstudenten zitten toch echt gewoon aan tafel/ bureau, een enkeling zit op de bank. Nog niemand in bed gespot in het afgelopen jaar, ook geen pyjama's. Wel eens iemand die last minute zijn haar fatsoeneert. Hoodies gaan tijdens de les af, of school zit je ook niet met je capuchon of petje op in de les...
90% van de studenten die desgevraagd ook de camera aan (kleine groepen, ik spreek ze er persoonlijk op aan), een enkeling heeft idd een haperende verbinding, maar is vervolgens in groepswerk wel gewoon in beeld.

Mijn eigen kinderen moeten gewoon aangekleed zijn (op schooldagen voordat ze gaan ontbijten, dat werkt hier goed als stok achter de deur), en haren kammen/ tanden poetsen. Kwestie van fatsoen.
Eerlijk? Ja, elke dag dat ik lesgeef. Heb ik misschien wel de pech dat ik twee keer de eerste les van de dag ben, dat helpt niet. Petjes mogen niet, capuchon heb ik nog niet gezien maar mag ook niet. Maar, zoals ik al zei, vooral eerste klas. Die klassen zijn groot en doordat ze zo weinig naar school mochten zijn ze ook niet echt een groep zeg maar. Normaal corrigeert zich dat vanzelf ook wel, maar online is dat wat lastiger.
pi_197649700
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:54 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Is dat jouw regel of die van school?
De mijne! School zal het werkelijk niet boeien. Maar die goedkope broeken van de Zeeman, die van 2,99 of 3,99 zijn na drie keer wassen al vol pluizen enzo en ze zijn dus echt te wijd, vandaar dat het niet mag van mij. Jongste ging een tijd lang ook met shirt binnenstebuiten aan, dan had het eerste uur gym en hoe het daarna dan zat, dat boeide hem niet. Mij ook niet, dus daar zijn ze ook vrij in. Kan niet lekker zitten, liefst achterstevoren en binnenstebuiten, maar niet mijn probleem. Net zoals ze het zelf moeten weten dat het te koud is voor een korte broek of te warm voor een warme trui met hemd. Dat vertel ik ze dan wel in de ochtend, maar als zij anders besluiten..be my guest.
En verder ben ik alleen strikt op schoon. Dus een schone onderbroek en schone sokken, liefst twee die een paar zijn.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:39:17 #125
176471 oh-oh
pi_197649763
Oh jee, de middelste van mijn zus weigert ook al haar hele leven twee dezelfde sokken te dragen want saai.
Waar moet dat heen :D
( Groucho Marx )
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:45:44 #126
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197649867
Ja, joggingbroeken zijn lelijk. Net als crocs, dierenprints, gouden letters in tenenkrommende teksten op shirts, etc. Maar van alle dingen binnen de opvoeding waar wel eens strijd over kan zijn, staan joggingbroeken niet op mijn lijst.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:50:14 #127
176471 oh-oh
pi_197649936
Mijn neefje heeft de eerste acht jaar van zijn leven op crocs of regenlaarzen gelopen, want gewoon te lui om andere schoenen aan te trekken. Duurde even maar kwam vanzelf wel goed. Wel bloedirritant, dat geklos op die lelijke dingen. Qua kleding draagt ie nu wat zijn oudste zus voor hem koopt. Zijn moeder mag zich er vooral niet mee bemoeien van hem. Diezelfde zus had hem laatst opgemaakt en zijn nagels gelakt en zo ging ie wel gewoon in teams voor school, want dat boeit hem dan ook weer niks.
( Groucho Marx )
pi_197649967
Er moet ergens een strijdpuntje overblijven he... :P ;)
De jongens hebben allebei lang haar, moet je hun oma eens over horen. Geen gezicht, moet korter bla bla bla. Ik laat ze al jaren zelf bij de kapper melden wat ze willen. Consequentie is wel dat er geborsteld moet worden, maar dat nemen ze voor lief tot nu toe. Die strijd ga ik dan weer niet aan.
pi_197650029
Ik heb ook wel grenzen qua kleding.
Maar ik ben het beu steeds opnieuw nieuwe broeken te kopen omdat A. er binnen no-time een gat in maakt. Dus de laatste weken voor de lockdown had hij 1 kapotte broek en 2 hele.
Die kapotte lijkt mij hartstikke koud maar hij had er geen last van. Liever heb ik hem met hele broeken maar dit was geen doen. :')
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:56:11 #130
176471 oh-oh
pi_197650052
Oudste heeft hier laatst onder mijn supervisie het haar van de jongste geknipt, die had een ernstige coronapony.
Mijn zus kan zulke dingen niet, die kan net als onze eigen moeder nog geen staart maken in lang haar dus het moest hier gebeuren in de hoop dat ik het zou kunnen redden als het mis ging. Middelste mocht onder geen enkele voorwaarde met een scherp voorwerp bij hem in de buurt komen, die was zo teleurgesteld. Ik heb niet in hoeven grijpen, ze had hem echt knap geknipt!
Hij heeft altijd wel wat langer haar gehad. Jaren geleden zijn mijn ouders een keer met hem naar de kapper gegaan zomaar ongevraagd op een oppasdag, kreeg ie zo een playmobile kapsel, dat was bijna een hele grote familieoorlog geworden....
( Groucho Marx )
pi_197650138
Die strijd hoort gewoon bij het opgroeien.
Mijn school had bijna de strengst mogelijke regels qua kleding en toch vond ik een manier om ruzie met mijn moeder erover te krijgen.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 14:03:32 #132
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_197650189
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:58 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Oh man, ik ben jaloers. Hier moet alles 'gevoeld' worden om er zeker van te zijn dat het niet een 'onprettig stofje' is waar hij niet tegen kan. :')
Ik heb er ook zo 1. Alles kriebelt. En truien worden na een aantal keer wassen afgekeurd omdat ze dan wat harder worden. }:| ik denk er nu maar over na om wolzijden ondershirts te kopen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197650481
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:39 schreef oh-oh het volgende:
Oh jee, de middelste van mijn zus weigert ook al haar hele leven twee dezelfde sokken te dragen want saai.
Dat doet die van mij ook niet, altijd 2 verschillende sokken. Hartstikke hip.
pi_197650518
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:54 schreef vencodark het volgende:
Ik heb ook wel grenzen qua kleding.
Maar ik ben het beu steeds opnieuw nieuwe broeken te kopen omdat A. er binnen no-time een gat in maakt. Dus de laatste weken voor de lockdown had hij 1 kapotte broek en 2 hele.
Die kapotte lijkt mij hartstikke koud maar hij had er geen last van. Liever heb ik hem met hele broeken maar dit was geen doen. :')
B weigert broeken met een gat erin aan te doen.

Maar goed, ik heb geen bezwaar tegen een joggingbroek thuis, hij vindt het alleen verwarrend.

Sowieso zien onze kinderen er vaak wat 'apart' uit, ze kiezen beiden hun eigen outfit om aan te doen. Juul loopt vandaag in een prinsessenjurk van de efteling met daaronder een joggingbroek en de pantoffels van haar grote broer en ze heeft een truckerspet op.
Dat zal me echt worst wezen, zolang het maar schoon is. En als we naar een feestje gaan (weten jullie nog, feestjes?) stuur ik wel wat ze uit de kast pakken.

B weigert nu ook gel in zijn haar. Prima. Naar school wilt hij het wel altijd, want dat hoort vindt ie en hij weet dat luizen niet van gel houden.
Nu loopt ie met zijn haren alle kanten op of hij draagt een pet.
pi_197652614
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:54 schreef vencodark het volgende:
Dus de laatste weken voor de lockdown had hij 1 kapotte broek en 2 hele.
Slobber-joggingbroek mag van mij niet naar school, een nette wel. Broek met gat mag thuis, maar niet naar school. Dus deze lockdown loopt meneer met allerlei gaten rond. Ook de nieuwe van vlak voor de lockdown zijn al stuk door het op de knieën spelen.
En voorlopig zal er vast geen kinderkleding beurs georganiseerd worden, dus dit wordt een duur jaar :'(
  dinsdag 26 januari 2021 @ 17:04:35 #136
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_197653628
Waarom kijk je niet op marktplaats of op Vinted, @Hupje?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197653696
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:08 schreef Hupje het volgende:

[..]

Slobber-joggingbroek mag van mij niet naar school, een nette wel. Broek met gat mag thuis, maar niet naar school. Dus deze lockdown loopt meneer met allerlei gaten rond. Ook de nieuwe van vlak voor de lockdown zijn al stuk door het op de knieën spelen.
En voorlopig zal er vast geen kinderkleding beurs georganiseerd worden, dus dit wordt een duur jaar :'(
Daar zeg je wat. Ik mis de Zeeman misschien nog wel het hardst deze lockdown. Voor de lastig kapot te krijgen spijkerbroeken voor het buitenspelen van 10 euro. De huidige voorraad is of hoogwater (hoera voor regenlaarzen :+) of het is ze toch gelukt er een gat in te krijgen. Kortom, ze lopen er momenteel een beetje bij als sloddervos. :@
pi_197653858
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 17:04 schreef Mariposas het volgende:
Waarom kijk je niet op marktplaats of op Vinted, @:hupje?
Vinted is niet zo mijn ding, Marktplaats heeft niet veel in de buurt en met verzendkosten wordt het dan meteen duur voor 1 broek. Ik vind de beurs-prijzen van rond de 3,50 per broek altijd zo fijn :@
pi_197653883
Ik vergeet het ook steeds dat vrijwel alle winkels dicht zijn. Washandjes van de Zeeman, oh nee kan niet, printerpapier voor de printer bij de Hema, oh nee...
Zo koop je eigenlijk best wel veel kleinere dingen die online meteen duurder zijn of verzendkosten.

Longsleevens nu voor B, die zijn echt te kort geworden. Online is zijn maat vaak uitverkocht of echt duur. Bluh.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 17:29:25 #140
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197654123
Mijn 13 jarige dochter wil ook alleen maar wijde shirts en /of hoodies aan.
Die hoef ik niet te vertellen wat ze aan moet trekken en al helemaal niet hoe ze haar haar moet dragen. Eigenlijk vrij weinig. Zelfs geen suggestie. Zonder dat ik een “MAG IK MEZELF SOMS NIET ZIJN” naar mijn hoofd krijg geslingerd. Dus ik zeg niks.

Verder volgt ze lessen aan tafel met de camera altijd uit.
pi_197654176
Lang leve het schooluniform!!!
En ja dat ging ook tijdens homeschooling aan. De bovenkant in ieder geval.
Met een meidenkwartet
pi_197654249
Even, serieus...

Dit is toch niet normaal meer..

Mail van het kdv of we de kinderen nu willen ophalen, ze willen het gebouw zsm ontruimen.
En mijn werk werd ook gewoon leeggeveegd.

Dit is toch triest..
pi_197654288
Ik mis de Action. Niet vanwege de tierelantijntjes maar die grote flessen douchegel en tekenpapier. :P
pi_197654307
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 17:35 schreef Loj het volgende:
Even, serieus...

Mail van het kdv of we de kinderen nu willen ophalen, ze willen het gebouw zsm ontruimen.

Dit is toch triest..
Waar zit je waardoor dit gebeurt? Rellen? :o
pi_197654359
In een klein dorpje boven Rotterdam...

Ik moest nog naar de supermarkt voor boter, maar morgen maar geen boter op brood.

Maar echt...
Wtf (en dat zeg ik niet vaak).

(Li was trouwens niet eens op de opvang, maar gewoon wtf)
pi_197654367
Oh en ik mis ook de action en de Hema.
Mijn knutselspullen zijn op...
pi_197654387
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 17:43 schreef Loj het volgende:
In een klein dorpje boven Rotterdam...

Ik moest nog naar de supermarkt voor boter, maar morgen maar geen boter op brood.

Maar echt...
Wtf (en dat zeg ik niet vaak).

(Li was trouwens niet eens op de opvang, maar gewoon wtf)
Wat heftig zeg! -O-
  dinsdag 26 januari 2021 @ 17:47:18 #148
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197654419
Ik zat in een meeting met collega's die op locatie waren, en die kregen om half 2 ook bericht dat ze hun spullen moesten pakken en het pand ontruimd werd (Den Bosch). Vervelender nog vond ik het voor de studenten die voor het eerst in 2 maanden op school waren om toetsen te maken, en nog met het ov naar huis moesten. Hoop dat ze allemaal veilig thuis zijn gekomen...
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 januari 2021 @ 17:47:46 #149
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197654423
In Maastricht is de hele binnenstad dichtgetimmerd... Op Facebook allerlei oproepen tot rellen... ik blijf binnen :X
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_197654480
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:31 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Eerlijk? Ja, elke dag dat ik lesgeef. Heb ik misschien wel de pech dat ik twee keer de eerste les van de dag ben, dat helpt niet. Petjes mogen niet, capuchon heb ik nog niet gezien maar mag ook niet. Maar, zoals ik al zei, vooral eerste klas. Die klassen zijn groot en doordat ze zo weinig naar school mochten zijn ze ook niet echt een groep zeg maar. Normaal corrigeert zich dat vanzelf ook wel, maar online is dat wat lastiger.
Hier ook in groep 1/2 dat ik om 11/12 uur kinderen in pyjama in beeld krijg. En niet 1x ofzo maar elke week :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_197654507
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 17:35 schreef Loj het volgende:
Even, serieus...

Dit is toch triest..
Och jeetje dat is wel heftig!

Ik snap niet dat de mensen die het hardst roepen dat de avondklok zorgt voor een oorlogsgevoel nu zorgen dat het oorlogsgebieden worden waar ze rellen :(
  dinsdag 26 januari 2021 @ 17:54:30 #152
176471 oh-oh
pi_197654519
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 17:47 schreef Sjeen het volgende:
In Maastricht is de hele binnenstad dichtgetimmerd en staan er tanks van de Marechaussee klaar... ik blijf binnen :X
Blij dat ik in een buitenwijk zit en nergens heen hoef. Pluspunt aan de lockdown, mijn overburen en ik nemen telkens pakjes voor elkaar aan, en van de week kwamen de overbuuf en ik erachter dat we beiden Hamiltonfan zijn. Haar vriend is pas laat thuis vandaag dus ik heb een rijsttafel gekookt en we gaan zo samen eten en kijken. Coronaproof en ze hoeft niet eens naar buiten om naar huis te gaan!
( Groucho Marx )
pi_197654765
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 17:53 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Och jeetje dat is wel heftig!

Ik snap niet dat de mensen die het hardst roepen dat de avondklok zorgt voor een oorlogsgevoel nu zorgen dat het oorlogsgebieden worden waar ze rellen :(
Onbegrijpelijk. Net alles alle mensen die tegen de coronamaatregelen zijn want 'denk eens aan die arme horecaondernemers en winkeliers' en nu diezelfde ondernemers over het randje duwen :{w Geen inkomsten en dan ook nog eens enorme schadeposten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 18:27:39 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197655012
Ik ga straks mijn eigen race tegen de avondklok houden. Er moet nog een rouwkaart op de post en die kan je normaliter voor 22.00 bij distributiecentra kwijt.
Tot ik me daarstraks ineens realiseerde dat dat dus niet mag. :o Nu is de familie met flinke vaart de enveloppen aan het schrijven en ga ik het straks als het goed is precies halen...
Zo stom, ik had er helemaal niet bij stil gestaan.
pi_197655062
Hier in België kennen we al sinds augustus een avondklok. Eerst ging deze in om 22 uur en tegenwoordig om 24 uur. Een aantal grote steden geloof ik nog wel vanaf 22 uur.
De Burgemeesters zijn er vanaf het begin heel duidelijk over geweest "het gaat niet om je rondje met de hond, maar om samenscholing en bezoeken te ontmoedigen".

En nu is er na afgelopen zondag "ineens" een oproep om komende zaterdag te komen rellen in ons klein plattelands stadje.
Las vandaag in het nieuws dat er in meer grenssteden een oproep is gedaan om a.s zaterdag te komen rellen.
Je leest het goed rellen, niet demonstreren tegen bepaalde regel/wetgeving. Rellen, inspiratie opgedaan bij de noorderburen.

Had gister nog zo iets van bwa waait wel over, maar merk in mijn omgeving wel dat mensen er niet bepaald gerust in zijn.
pi_197655215
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 18:27 schreef BE het volgende:
Ik ga straks mijn eigen race tegen de avondklok houden. Er moet nog een rouwkaart op de post en die kan je normaliter voor 22.00 bij distributiecentra kwijt.
Tot ik me daarstraks ineens realiseerde dat dat dus niet mag. :o Nu is de familie met flinke vaart de enveloppen aan het schrijven en ga ik het straks als het goed is precies halen...
Werk gerelateerd mag je toch nog buiten komen? Of is dat enkel voor bepaalde beroepsgroepen?
pi_197655426
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 18:37 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

Werk gerelateerd mag je toch nog buiten komen? Of is dat enkel voor bepaalde beroepsgroepen?
Volgens mij is dat alleen voor woon-werkverkeer en als het niet op een andere tijd kan, niet dat je nog iets voor je werk wil doen wat ook een uur eerder had gekund.
pi_197656419
quote:
Vraag de politie om hulp. Dit is wel een hele bijzondere dringende zaak toch? Wie weet geven ze je doorgang of willen ze het voor je meenemen.
pi_197656775
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:18 schreef exode het volgende:
Vanochtend de kinderarts over B gesproken, in april een fysieke afspraak met longfunctietest gepland. Ook wordt er dan naar zijn groei gekeken en of de medicijnen daar invloed op hebben. Zoals het nu gaat, mag hij het puffen halveren maar dat wordt in april dus nog even goed bekeken.

Ten aanzien van zijn buikpijn en toch wellicht reactie op voeding was de arts duidelijk. Het was een lang gesprek en hij zag geen reden om aan te nemen dat door allergieën zou komen. Nu vertel ik het kort, maar we hebben veel doorgenomen en hij nam er echt de tijd voor. We merken bij B sowieso dat spanning hem buikpijn geeft dus daar zit het meer in. Heeft iemand daar ervaring mee? Hij kan dan echt dubbelliggen van de pijn. Kan om kleine dingen gaan zoals een virtuele bingo met kinderen van onze vrienden.
Mijn man vertelt dat hij zijn halve jeugd krom heeft gelegen van de spanningsbuikpijn. Dus het komt wel vaker voor.
pi_197658015
quote:
...

We merken bij B sowieso dat spanning hem buikpijn geeft dus daar zit het meer in. Heeft iemand daar ervaring mee? Hij kan dan echt dubbelliggen van de pijn. Kan om kleine dingen gaan zoals een virtuele bingo met kinderen van onze vrienden.
Ik was vroeger als kind ook altijd van de leg van spanning, en dan deed mijn buik zeker mee. Inmiddels ben ik groot, en is het 6 jaar geleden na 2 weken megastress omgeslagen in PDS. Maar die was er in aanleg al.
Het is nu ook de combi voeding&spanning die me het soms lastig maakt, meer dan toen ik kind was, maar minder dan 6 jaar geleden door goede behandelingen.

Wat mij nu voor de spanning erg heeft geholpen is hypnotherapie. En ik hoor bij de PDS vereniging is dat dat echt iets is dat juist bij kinderen goed helpt.
pi_197658037
quote:
Maar dat is toch gewoon noodzakelijk werk. Het kan niet eerder, het kan niet later. Het moet gewoon nu?
  dinsdag 26 januari 2021 @ 21:14:16 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197658833
Ik weet het eigenlijk niet of dit dan onder dringend valt of niet of dat we er maar gewoon voor hadden moeten zorgen dat het eerder klaar was. Ik hoefde het deze keer niet uit te proberen in ieder geval, ik was om kwart voor 21 binnen.

Maar het is geen gek idee om het eens na te gaan. Ik vermoed alleen dat de politie het op dit moment te druk heeft. -O-
pi_197658914
Lijkt me toch wel een soort van spoed hoor BE
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197659214
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 21:14 schreef BE het volgende:
Ik weet het eigenlijk niet of dit dan onder dringend valt of niet of dat we er maar gewoon voor hadden moeten zorgen dat het eerder klaar was. Ik hoefde het deze keer niet uit te proberen in ieder geval, ik was om kwart voor 21 binnen.

Maar het is geen gek idee om het eens na te gaan. Ik vermoed alleen dat de politie het op dit moment te druk heeft. -O-
Misschien staat er wat op de site van een beroepsvereniging? In het algemeen staat rouwpost behoorlijk hoog als het gaat om urgentie.

Wij hebben ook aanvullende regels waardoor we ons niet aan alles hoeven te houden als het volgens ons noodzakelijk is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_197659221
quote:

Een soort eigen verklaring of zoiets? Gewoon voor de zekerheid? Of is het te lastig te zeggen hoe vaak dit nog zal voorkomen?
Want geloof dat je zelfstandig ondernemer bent toch?
  dinsdag 26 januari 2021 @ 21:31:17 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197659299
Schitterend hoe de social media nu de downfall van diverse relschoppers zal worden.
De door henzelf gefilmde en verspreide video’s gaan er voor zorgen dat ze worden opgepakt.
Ontzettend duidelijke foto’s!!
#opsporingverzocht

Is het gelukt BE?
Edit: ik zie al van wel. Fijn!
pi_197659357
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 21:31 schreef amaranta het volgende:
Schitterend hoe de social media nu de downfall van diverse relschoppers zal worden.
De door henzelf gefilmde en verspreide video’s gaan er voor zorgen dat ze worden opgepakt.
Ontzettend duidelijke foto’s!!
#opsporingverzocht

Is het gelukt BE?
Edit: ik zie al van wel. Fijn!
Maar ze dragen vaak mondkapjes, wat werkelijk identificeren lastiger maakt. Dat zei een ME-er op de radio vanmiddag.
pi_197659422
Tegen de coronamaatregelen zijn maar bij het rellen een mondkapje opzetten 8)7
  dinsdag 26 januari 2021 @ 21:35:27 #169
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197659424
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 21:33 schreef vencodark het volgende:

[..]

Maar ze dragen vaak mondkapjes, wat werkelijk identificeren lastiger maakt. Dat zei een ME-er op de radio vanmiddag.
Klopt. Maar ook genoeg zonder.
pi_197659595
quote:

Oei, idd spannend geweest! Is het distributiecentrum wel nog open na 21.00? Dan zou het misschien wel kunnen dat jij idd onder een uitzondering valt?
  dinsdag 26 januari 2021 @ 21:48:55 #171
176471 oh-oh
pi_197659820
BE het is sowieso werkgerelateerd toch, en ik denk echt dat alles in jouw branche gewoon wel mag buiten de tijd.
Bedoel een pizza mag ook bezorgd worden. Maar toch fijn dat het op tijd gelukt is.
( Groucho Marx )
  dinsdag 26 januari 2021 @ 22:40:41 #172
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_197660854
Bestel een pizza en vraag of de koerier ze even aflevert.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:00:44 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197661332
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 22:40 schreef Kyara het volgende:
Bestel een pizza en vraag of de koerier ze even aflevert.
:D

@tombolafan het is een van 5-6 landelijke postNL distributiecentra van PostNL, daar kan he normaliter rouwpost kwijt tot 22.30 voor bezorging de volgende dag. Het centrum zelf werkt de hele nacht door.
Dus misschien mag het inderdaad wel, wegens werkgerelateerd.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 23:54:15 #174
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197662057
quote:

Yep: Sticker reageert fysiek enorm op spanning. Altijd hetzelfde: hij krijgt een wit snoetje, zegt 'ik voel me niet zo lekker', klaagt over hoofdpijn, ergens in het uur daarna geeft hij over, hij slaapt dan een dagdeel, en vervolgens is er niets meer aan de hand. Nooit koorts of andere klachten, nooit iets wat op een virus lijkt.. altijd rondom drukke of spannende dagen. Kan inderdaad ook iets heel leuks zijn, zoals een feestje. De eerste keer was - serieus - zijn eerste verjaardag. :') De laatste twee keren waren de eerste dag op de BSO en de dag voor het afzwemmen.

Oudste had dagelijks buikpijn toen het op school nog zo heftig was voor hem. Voor Sticker geldt dus dat we heel bewust moeten omgaan met hoe we onze agenda inplannen, maar dat doen we geloof ik nog niet geweldig want hij heeft het gemiddeld eens per maand ofzo.
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 00:21:59 #175
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197662288
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:00 schreef BE het volgende:

[..]

:D

@:tombolafan het is een van 5-6 landelijke postNL distributiecentra van PostNL, daar kan he normaliter rouwpost kwijt tot 22.30 voor bezorging de volgende dag. Het centrum zelf werkt de hele nacht door.
Dus misschien mag het inderdaad wel, wegens werkgerelateerd.
Misschien even het distributiecentrum bellen en het daar navragen? Zij weten misschien ook het antwoord en dan hoef je de politie er niet mee “lastig te vallen”.

Ik ben trouwens ontzettend trots op mijn stadsie dat hier nog geen rellen zijn uitgebroken O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_197663745
quote:
Je kunt op de website vd overheid verklaringen downloaden en invullen als het werkgerelateerd is dat je naar buiten moet. Die moet je dan bij je dragen.
In jouw beroep zal dat dan ook geen probleem zijn die verklaring.
  woensdag 27 januari 2021 @ 09:01:09 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197664123
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 08:15 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]

Je kunt op de website vd overheid verklaringen downloaden en invullen als het werkgerelateerd is dat je naar buiten moet. Die moet je dan bij je dragen.
Dit. Dat lijkt me eigenlijk logisch in jouw vak @BE
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197664212
Is het gelukt BE? Niet aangehouden?

Jeetje heftig Nanu!
Wat een spanning kan er dan in een klein lijfje zitten!
Mijn neefje heeft het ook zo heftig, die zit ook al een paar jaar bij een kindercoach en ze zijn van school gewisseld. Maar er zijn nog genoeg periodes van buikpijn, overgeven, dagen niet naar school kunnen. Voor hem is deze lockdown echt een rustpunt.

Als we terugkijken, zien we ook wel veel momenten dat hij waarschijnlijk spanning heeft gehad. Tot zijn 1e verjaardag aan toe. Bij hem blijft het wel bij buikpijn, dat varieert van een beetje naar op de bank liggen met een van pijn vertrokken gezicht.

Daarnaast is hij enorm goed in zijn poep ophouden, daar heeft hij vaak geen zin in. Dus dat wordt ook buikpijn. Lastig om uit elkaar te houden soms.

Jeetje DF, wel fijn dat het heeft geholpen.

Ik vraag me nu ook een beetje af wat we ermee moeten. Het is niet zo erg dat hij er niet door functioneert of zo.

En die rellen, ik lees dat het vooral tieners zijn, waar zijn de ouders? Of ben ik dan echt te makkelijk in het oordelen?
Die interesseert Corona toch weinig die vervelen zich en gaan rellen voor de lol. Ik hoop dat ze er veel pakken. Ik zie Twitter al volstaan met foto's van verdachten.

En verder irriteer ik me dood aan de sloomheid van het vaccineren en de lompheid van de GGD met hun systeem. Ook mijn gegevens liggen op straat nu inclusief BSN nummer, dat is echt gevaarlijk, ik mis de ophef.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 januari 2021 @ 09:23:01 #179
426493 crew  PippenScottie
pi_197664309
We lopen in de lunchpauze vrijwel elke dag een rondje door de wijk met onze dochtertjes. Gisteren liepen we langs hun school, waar het ook speeltijd was en de kinderen van de noodopvang buiten aan het spelen waren. Er waren ook een paar klasgenootjes en vriendinnetjes van ze bij.

Het raakte me opeens hoeveel kinderen moeten missen in deze tijd. Schoolwerk gaat wel door en dat gaat ook prima, maar voor onze kleuter kunnen we niet zoveel. We proberen elke dag speeldates te regelen. Maar je kan gewoon niet vervangen dat ze met allemaal klasgenootjes op een schoolplein lopen te rennen, spelen, praten, overleggen, ruzie maken, het weer bijleggen.
My friends all drive horses
  woensdag 27 januari 2021 @ 09:43:50 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197664570
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 08:15 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]

Die heb ik idd ook al wel, maar ik kan me zo voorstellen dat dat alleen geldt voor werkzaamheden direct volgend op een melding van overlijden

Maar goed, gisteren was ik om kwart voor 9 binnen, dus niks aan de hand en als het wel eens voor komt, dan zie ik het dan wel. Als het moet, dan moet het. Komt vast goed dan. Sowieso gebeurt dit niet wekelijks.

Ik heb een balletje opgegooid binnen een uitvaart-groep op facebook, of iemand het toevallig uitgezocht heeft.
pi_197664843
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:43 schreef BE het volgende:

[..]

Die heb ik idd ook al wel, maar ik kan me zo voorstellen dat dat alleen geldt voor werkzaamheden direct volgend op een melding van overlijden

Maar goed, gisteren was ik om kwart voor 9 binnen, dus niks aan de hand en als het wel eens voor komt, dan zie ik het dan wel. Als het moet, dan moet het. Komt vast goed dan. Sowieso gebeurt dit niet wekelijks.

Ik heb een balletje opgegooid binnen een uitvaart-groep op facebook, of iemand het toevallig uitgezocht heeft.
Ik denk dat het niet zo specifiek is op welke delen van het werk wel en welke niet mogen. Mijn vriend werkt in de ambulante hulpverlening en heeft zo'n verklaring van zijn werkgever. Ik denk dat ze bij het controleren daarvan echt niet vragen of je wel iets nuttigs/cruciaals hebt gedaan de afgelopen uren, dat kunnen zij ook onmogelijk inschatten lijkt me.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197664983
quote:

Kan je niet zo'n eigen verklaring invullen? En je bent eigen baas toch? Dan kan je volgens mij ook zo'n werkgeversverklaring invullen.
Op de site van de rijksoverheid staat er vast informatie over?

Mijn man is arts en heeft er 1 van zijn werk geregeld, hij heeft dienst deze week en hij kan bijna alles via de telefoon regelen, maar voor het geval hij er toch heen moet heeft hij er dus 1 liggen.

Joggingbroeken mocht ik vroeger alleen aan met sporten, zeker niet naar school.
Mijn jongste heeft een tijd van die dingen gedragen naar school, ik vond het geen gezicht. Maar ze vond alles te hard, te stijf, te kriebelig. Zaten ook heel los en slobberig, ik vond het niks.
Nu draagt ze van die leggingachtige broeken van de H&M, geen jeans, want die zijn te hard :') .

Ze zitten beiden netjes aangekleed in de les, de jongste aan tafel, de oudste hangt/ligt/zit op haar bureaustoel, bed, grond. Ze moeten de camera aan, maar dat vindt ze heel lastig, dus ze zorgt vaak dat er net een arm in beeld zit ofzo.
pi_197665074
Even als tussendoortje en nutteloze dingen:
ik hoorde vorige week op de radio dat uit onderzoek is gebleken dat vrouwen er op woensdagmiddag 15:30 er het oudst uitzien. :')
Ik vond het wel grappig, maar weet verder geen details van het onderzoek.
Waarom specifiek vrouwen en hoe is dit getest?

Anyhow:
Nu merk ik wel dat ik elke woensdag de hele ochtend echt doodop ben. Ik blijf maar geeuwen en ik moet de nachtdienst nog in.

Ik wil niet aan de koffie want dat drink ik altijd met melk en daar word ik winderig van en daar wil ik niet op werk last van hebben. :@
Wie heeft een eet -of drinktip of iets anders wat dan wel werkt? :)
pi_197665075
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:11 schreef exode het volgende:
Is het gelukt BE? Niet aangehouden?

En verder irriteer ik me dood aan de sloomheid van het vaccineren en de lompheid van de GGD met hun systeem. Ook mijn gegevens liggen op straat nu inclusief BSN nummer, dat is echt gevaarlijk, ik mis de ophef.
Helemaal eens vwb gebrek aan ophef rondom dat datalek. Het is vooral ook de combinatie van naam, geboortedatum, adres, bsn, mail en telefoonnummer die het zo waardevol maken. Zelf ben ik altijd best wel heel terughoudend met het verstrekken van gegevens en nu terwijl je dus braaf je laat testen ligt alles op straat. De overheid wil dat je je laat testen bij klachten en dat 'moet' via de ggd dus in zoverre is het geen keuze om je gegevens daar achter te laten. Ergens baal ik er van dat ik me dus heb laten testen voor minimale klachten.
Wat mij dan nog meer tegen de borst stuit dat ze een verzoek van GroenLinks om ethische hackers in te zetten om het systeem te testen afwijzen. Ook al had dit vooraf moeten gebeuren maar dat terzijde. Nu uitgebreid in kaart brengen wat er mis is zorgt dat je je systeem kan aanpassen, zeker als je nagaat dat de vaccinatie gegevens in hetzelfde systeem komen te staan.

Denk er eens aan wat bijvoorbeeld de telecomprovider voor gegevens vraagt als je belt, of je electriciteitsleverancier, de huisarts/ziekenhuis etc. De meeste gegevens die je daarvoor nodig hebt van iemand zijn dus in die ggd data te vinden.

[ Bericht 15% gewijzigd door Roosje84 op 27-01-2021 12:00:33 ]
pi_197665136
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:24 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Helemaal eens vwb gebrek aan ophef rondom dat datalek. Het is vooral ook de combinatie van naam, geboortedatum, adres, bsn, mail en telefoonnummer die het zo waardevol maken. Zelf ben ik altijd best wel heel terughoudend met het verstrekken van gegevens en nu terwijl je dus braaf je laat testen ligt alles op straat. De overheid wil dat je je laat testen bij klachten en dat 'moet' via de ggd dus in zoverre is het geen keuze om je gegevens daar achter te laten. Ergens baal ik er van dat ik me dus heb laten testen voor minimale klachten.
Wat mij dan nog meer tegen de borst stuit dat ze een verzoek van GroenLinks om etnische hackers in te zetten om het systeem te testen afwijzen. Ook al had dit vooraf moeten gebeuren maar dat terzijde. Nu uitgebreid in kaart brengen wat er mis is zorgt dat je je systeem kan aanpassen, zeker als je nagaat dat de vaccinatie gegevens in hetzelfde systeem komen te staan.
Ik vind het echt bizar dat de Corona app die 100x beter in elkaar zit zoveel kritiek en weerstand heeft gekregen en dit nauwelijks iets lijkt te doen.
Ik volg Daniel Verlaan op Twitter en dat wil je nu eigenlijk niet lezen. Zeker zijn tweets van gisteren, het lijkt wel alsof ze het willen negeren of in ieder geval uit het nieuws houden.

Er zat dus gewoon een export functie in het systeem waardoor iedereen die daar werkte, al was je daar 1 dag ingezet bij het callcenter alle gegevens kon exporteren. Echt bizar dit.

Als mijn werkgever dit zou flikken, zouden we aan de hoogtse boom worden gehangen in de media.

Er wordt al gezegd dat je je mailadres moet wijzigen die de GGD kent en eigenlijk ook je telefoonnummer.
pi_197665147
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:24 schreef vencodark het volgende:
Waarom specifiek vrouwen
Omdat het patriarchaat! *O*
  Manager PR/Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 10:34:38 #187
269689 crew  Viv
pi_197665232
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:28 schreef exode het volgende:
Er zat dus gewoon een export functie in het systeem waardoor iedereen die daar werkte, al was je daar 1 dag ingezet bij het callcenter alle gegevens kon exporteren. Echt bizar dit.
En bovendien: waarom is het zo gebouwd dat een GGD-callcentermedewerker in Oost-Groningen inzage heeft in de gegevens van een patiënt uit Zuid-Limburg?

Een landelijk elektronisch patiëntendossier hebben we jaren geleden al met zijn allen tegengehouden om deze kwetsbaarheid van het systeem. En bij corona kloten we maar wat aan. :N ;(
pi_197665252
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:28 schreef exode het volgende:

[..]

Ik vind het echt bizar dat de Corona app die 100x beter in elkaar zit zoveel kritiek en weerstand heeft gekregen en dit nauwelijks iets lijkt te doen.
Ik volg Daniel Verlaan op Twitter en dat wil je nu eigenlijk niet lezen. Zeker zijn tweets van gisteren, het lijkt wel alsof ze het willen negeren of in ieder geval uit het nieuws houden.

Als mijn werkgever dit zou flikken, zouden we aan de hoogtse boom worden gehangen in de media.

Er wordt al gezegd dat je je mailadres moet wijzigen die de GGD kent en eigenlijk ook je telefoonnummer.
Alleen dat zijn best lastige dingen om 'even' te wijzigen. Technisch niet naar het zijn toch best wat plekken die je moet informeren bij een nieuw telefoonnummer of mailadres omdat die de gegevens echt nodig hebben
pi_197665533
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:30 schreef vencodark het volgende:

[..]

In mijn jeugd liep iedereen in aussies op de middelbare school. Nieuwe generatie, ander merk. :+

Mijn kinderen vinden spijkerbroeken of chino's e.d. niet lekker zitten. Dus die hebben ook alleen joggingbroeken. Wel enigszins nette versies. Behalve de jongste momenteel. Ik moet bijna maandelijks nieuwe broeken regelen omdat de knieën stuk zijn (en bij een joggingbroek ziet dat er niet hip uit helaas). Maar nu ben ik er even klaar mee. De knieën zie je niet tijdens de online lessen, dus het is wel even goed }) .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197665602
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:24 schreef vencodark het volgende:
Ik wil niet aan de koffie want dat drink ik altijd met melk en daar word ik winderig van en daar wil ik niet op werk last van hebben.
Melk vervangen voor een plantaardige variant?

quote:
Wat mij dan nog meer tegen de borst stuit dat ze een verzoek van GroenLinks om etnische hackers in te zetten om het systeem te testen afwijzen. Ook al had dit vooraf moeten gebeuren maar dat terzijde. Nu uitgebreid in kaart brengen wat er mis is zorgt dat je je systeem kan aanpassen, zeker als je nagaat dat de vaccinatie gegevens in hetzelfde systeem komen te staan.
Dat had niet geholpen want de data is verzameld door mensen die toegang hadden.
Het probleem lijkt vooral te zijn dat het gehele systeem open staat voor iedereen die maar iets met het testen te maken heeft, teveel mensen die toegang hebben en geen controle wie welke data opvraagt. Gevolg is ook dat een hacker die binnen weet te komen bij alle data kan dus GroenLinks had zeker wel een punt.

Ik snap eigenlijk niet waarom de persoonsgegevens van het testen niet wordt verwijderd na bijvoorbeeld 2 weken. Helemaal bij een negatieve test is de testuitslag al snel nutteloze info.

[ Bericht 8% gewijzigd door Elleska op 27-01-2021 11:04:31 ]
pi_197665633
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:39 schreef oh-oh het volgende:
Onze jongste doet dat ook! Ik vind het hilarisch dat hij zoiets zelf heeft bedacht en ook consequent uitvoert. Voor mij extra makkelijk, want nooit meer matchende sokken kwijt en ik hoef ze niet eens tot een bolletje te rollen in zijn sokkenlade *O*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197665697
Oh, mijn jongens gaan echt wel met broeken met gaten erin naar school. Ik hou het niet bij, want binnen 2 weken zit in elke broek minstens 1 gat op de knie. Ik ga echt niet elke 2 weken nieuwe broeken kopen.
pi_197665733
Ik naai zelf lapjes/vrolijke patches op de knieën als er gaten in zitten. Er komt vast een leeftijd dat ze dat gênant vinden enzo, maar voor nu komen we er nog mee weg.
pi_197665913
quote:
Wat mij dan nog meer tegen de borst stuit dat ze een verzoek van GroenLinks om etnische hackers
Ooh sorry maar ik moest lachen, ik dacht wtf is dat nou weer :D
pi_197665991
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:00 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, mijn jongens gaan echt wel met broeken met gaten erin naar school. Ik hou het niet bij, want binnen 2 weken zit in elke broek minstens 1 gat op de knie. Ik ga echt niet elke 2 weken nieuwe broeken kopen.
Daarom inderdaad. Je bent toch gauw ¤25 verder.
Ik heb het opgegeven. :')
pi_197666062
quote:

Ik vraag me nu ook een beetje af wat we ermee moeten. Het is niet zo erg dat hij er niet door functioneert of zo.

Hou het in de gaten.. maar volgens mij doen je dat al. ^O^

Ook even ontspanning zoeken als het erger lijkt. Bijv een kindermeditatie ofzo.
  woensdag 27 januari 2021 @ 11:34:41 #197
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197666237
Gaten in broeken: check. Ook hier is het bij de kleuter niet bij te houden. Ik probeer ze te repareren (lapje aan de binnenkant), maar dat houdt ook maar een beperkt aantal wasbeurten.

Verder heb ik vandaag samen met groep 4 kind reken-pluswerk proberen te doen. Deze opgave was serieus moeilijk, het kwam neer op het oplossen van vergelijkingen met 2 onbekenden (Wat kost elk dier?, en dan informatie als: 2 koeien + 1 varken = 100 euro, 2 varkens + 3 paarden = 200 euro etc). F*cking groep 4! Volgens mij deden we dit in mijn tijd dit in de brugklas vwo nog niet. We hebben deze dus maar even overgeslagen. Gelukkig bevat het boekje ook opdrachten die wel heel goed te doen zijn voor een snelle groep 4 leerling.

@MevrouwCactus, als Sjaak dit leuk zou vinden: vraag eens bij zijn juffen naar Rekentijger, dit is boekje 4a ;)
  woensdag 27 januari 2021 @ 11:53:15 #198
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197666541
Ik koop soms broeken met gaten :@ :7
pi_197666582
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:54 schreef Elleska het volgende:

[..]

[..]

Het probleem lijkt vooral te zijn dat het gehele systeem open staat voor iedereen die maar iets met het testen te maken heeft, teveel mensen die toegang hebben en geen controle wie welke data opvraagt. Gevolg is ook dat een hacker die binnen weet te komen bij alle data kan dus GroenLinks had zeker wel een punt.

Ik snap eigenlijk niet waarom de persoonsgegevens van het testen niet wordt verwijderd na bijvoorbeeld 2 weken. Helemaal bij een negatieve test is de testuitslag al snel nutteloze info.
Dat klopt maar als het systeem van 'binnenuit' qua rbac al zo slecht is ingericht en er geen monitoring op downloads etc zit dan is het veelal van buitenaf niet veel beter geregeld.

En inderdaad resultaten van negatieve testen kunnen gewoon weg idd
pi_197666643
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:15 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ooh sorry maar ik moest lachen, ik dacht wtf is dat nou weer :D

Whahaha wel een hele kansloze autocorrect...
pi_197666700
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:53 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik koop soms broeken met gaten :@ :7
Ik heb er nog een paar te koop. :+
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:08:04 #202
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_197666745
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:54 schreef Elleska het volgende:

[..]

[..]

Ik denk, ik kijk even hier. Leuk!

Wb het verwijderen van testgegevens bij positieve test, dat is niet wenselijk. Je wil weten wie er zieker worden en hoe lang het duurt tot ziekenhuisopname. Je wil die mensen kunnen volgen.
Lijkt me.
(Zou ik, als data scientist in de zorg, willen weten tenminste.)
Van negatieve tests hoeven idd niet de persoonsgegevens worden opgeslagen. Maar wel dàt ze zijn afgenomen en bijvoorbeeld leeftijd en geslacht erbij. Maar daarvoor heb je bij volwassenen niet de geboortedatum nodig. Bij kinderen wellicht afronden op maand.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_197666959
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:34 schreef mousemicky het volgende:
Gaten in broeken: check. Ook hier is het bij de kleuter niet bij te houden. Ik probeer ze te repareren (lapje aan de binnenkant), maar dat houdt ook maar een beperkt aantal wasbeurten.

Verder heb ik vandaag samen met groep 4 kind reken-pluswerk proberen te doen. Deze opgave was serieus moeilijk, het kwam neer op het oplossen van vergelijkingen met 2 onbekenden (Wat kost elk dier?, en dan informatie als: 2 koeien + 1 varken = 100 euro, 2 varkens + 3 paarden = 200 euro etc). F*cking groep 4! Volgens mij deden we dit in mijn tijd dit in de brugklas vwo nog niet. We hebben deze dus maar even overgeslagen. Gelukkig bevat het boekje ook opdrachten die wel heel goed te doen zijn voor een snelle groep 4 leerling.

@:MevrouwCactus, als Sjaak dit leuk zou vinden: vraag eens bij zijn juffen naar Rekentijger, dit is boekje 4a ;)
Haha, die deden wij deze week ook. De Chinese tekens waren wel erg leuk.
pi_197666965
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:34 schreef mousemicky het volgende:

@:MevrouwCactus, als Sjaak dit leuk zou vinden: vraag eens bij zijn juffen naar Rekentijger, dit is boekje 4a ;)
Ik ga eens kijken, want die heb ik hier in huis al liggen. Zal er eens in bladeren.
pi_197666974
Ok mensen, waar koop ik vandaag nog een gum? Kleuter is in paniek, want de gum is kwijt. En Action/Hema/Primera zijn allemaal dicht hier.
Albert Heijn? Kruidvat?
pi_197667035
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ok mensen, waar koop ik vandaag nog een gum? Kleuter is in paniek, want de gum is kwijt. En Action/Hema/Primera zijn allemaal dicht hier.

Bij ons verkoopt idd de AH en Kruidvat gummen
Albert Heijn? Kruidvat?
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:51:20 #207
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197667367
quote:
Albert Heijn? Kruidvat?
Onze AH heeft dat wel, denk ik. Ze hadden in ieder geval printpapier.
pi_197667389
Hier bij de Jumbo nu een Hema hoekje. Daar hadden ze ook gummetjes.
pi_197667418
quote:
Albert Heijn? Kruidvat?
Jumbo, Trekpleister?
En zit er anders nergens een gum op een potlood?
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:57:49 #210
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197667464
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:03 schreef lunapuella het volgende:
Ik naai zelf lapjes/vrolijke patches op de knieën als er gaten in zitten. Er komt vast een leeftijd dat ze dat gênant vinden enzo, maar voor nu komen we er nog mee weg.
OMG, instant flashbacks naar de jaren 80 toen mijn moeder dat ook altijd deed. Ik vond het vreselijk en heb mezelf beloofd het mijn kinderen nooit aan te doen. Maar wees gerust, ik heb een heel scala aan andere genante dingen voor ze. :7
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:59:16 #211
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197667484
Ondertussen hebben wij 7 gummen liggen, zelfs een elektrische. Oneerlijk verdeeld. ;(
pi_197667499
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:08 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Wb het verwijderen van testgegevens bij positieve test, dat is niet wenselijk. Je wil weten wie er zieker worden en hoe lang het duurt tot ziekenhuisopname. Je wil die mensen kunnen volgen.
Lijkt me.
Van negatieve tests hoeven idd niet de persoonsgegevens worden opgeslagen. Maar wel dàt ze zijn afgenomen en bijvoorbeeld leeftijd en geslacht erbij. Maar daarvoor heb je bij volwassenen niet de geboortedatum nodig. Bij kinderen wellicht afronden op maand.
Ik snap niet dat ze veel gegevens niet anoniem hebben gemaakt. Vaak is alleen de data interessant en niet waar iemand woont of wat het telefoonnummer is.
En als ik het zo allemaal lees, is er geen onderscheid in toegang. Iedereen kan overal bij. Ik kan daar echt met mijn hoofd niet bij.
Ik zit middenin gesprekken met verzekeraars en dan worden heeeeeel veeeeel IT systeem vragen gesteld en alles wat zij als risico zien, is hier gigantische misgegaan,
pi_197667858
quote:
Albert Heijn? Kruidvat?
En anders gewoon even vragen of je er op school een mag ophalen. Je moet eens weten wat kinderen/ouders komen halen (whiteboardstiften, gummen, potloden, 1 rood papiertje, linialen, kopietje van het een of ander, 1 wit blaadje, kladblokken, puntenslijpers en dit is allemaal tijdens mijn werkdagen).

Ik ben dus echt vijf dagen bezig geweest met een zoektocht maar A4 wit papier, was overal op.

En rekentijger is echt een tip Cactus. Echt heel pittig! Denken in getallen/taal is ook leuk!
pi_197667903
Ik vind het lastige hieraan wel dat je ergens een balans moet zoeken tussen wat nog werkbaar is, en het beveiligen van gegevens. Plus dat je misbruik door medewerkers nooit ècht kan voorkomen. Als ik denk aan de systemen waar ik mee werkte toen ik nog hypotheekaanvragen beoordeelde, daar zat in het systeem ook vrijwel geen controle op terwijl ik iemands volledige identiteit inclusief bankgegevens in kon zien. Nu was dat team veel kleiner en daarmee een lek veel sneller te herleiden, maar ik denk dat veel bedrijven simpelweg 'geluk' hebben dat het goed gaat.

Tegelijkertijd staan mijn gegevens ook in dit systeem (vandaag Coronatest nr 3 af laten nemen :+ ) en vind ik het ook een naar idee dat die gegevens potentieel op straat liggen. Ik heb alleen nog niet voldoende info om te zeggen dat het een tekortkoming van het IT-systeem was, en/of van het beleid binnen de GGD.
pi_197668052
Breek even in met switch aanrader spel, waar ik super goede dingen over lees: voor 1,50 op eshop Nintendo: Toki Tori 2+
pi_197668096
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:29 schreef Vaiana het volgende:
Ik vind het lastige hieraan wel dat je ergens een balans moet zoeken tussen wat nog werkbaar is, en het beveiligen van gegevens. Plus dat je misbruik door medewerkers nooit ècht kan voorkomen. Als ik denk aan de systemen waar ik mee werkte toen ik nog hypotheekaanvragen beoordeelde, daar zat in het systeem ook vrijwel geen controle op terwijl ik iemands volledige identiteit inclusief bankgegevens in kon zien. Nu was dat team veel kleiner en daarmee een lek veel sneller te herleiden, maar ik denk dat veel bedrijven simpelweg 'geluk' hebben dat het goed gaat.

Tegelijkertijd staan mijn gegevens ook in dit systeem (vandaag Coronatest nr 3 af laten nemen :+ ) en vind ik het ook een naar idee dat die gegevens potentieel op straat liggen. Ik heb alleen nog niet voldoende info om te zeggen dat het een tekortkoming van het IT-systeem was, en/of van het beleid binnen de GGD.
Een systeem waar BSN nummer in worden opgeslagen moet de hoogste mate van beveiliging krijgen. Natuurlijk is alles te hacken, net zoals je overal kan inbreken. Maar dit is niet eens inbreken geweest.

En lekken kan je inderdaad lastig voorkomen, maar die export functie is toch wel amateuristisch geweest. Anders had het lek de gegevens moeten overtikken, nogal een groot verschil.

En misbruik van gegevens kan je zoveel mogelijk voorkomen door gradaties in toegang aan te brengen. Wie mag waar in, wat mag die persoon zien, wat mag die persoon doen. Dat is toch wel basic IT.

Zeker met de huidige, strikte AVG is dit echt ondenkbaar voor veel bedrijven.
pi_197668122
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:43 schreef exode het volgende:

[..]

Een systeem waar BSN nummer in worden opgeslagen moet de hoogste mate van beveiliging krijgen. Natuurlijk is alles te hacken, net zoals je overal kan inbreken. Maar dit is niet eens inbreken geweest.

En lekken kan je inderdaad lastig voorkomen, maar die export functie is toch wel amateuristisch geweest. Anders had het lek de gegevens moeten overtikken, nogal een groot verschil.
Eens dat het zo zou moeten zijn, vanuit het hypotheekwezen kan ik je al wel vertellen dat daar zeker niet alle systemen met een BSN nummer erin de hoogste mate van beveiliging kregen. ;)

Die export functie heb ik wel iets over langs zien komen, maar nog niet heel veel dus ook geen idee hoeveel en wat voor informatie er dan ge-export kon worden, en door welke medewerkers. Terwijl zulke info wel impact heeft op hoe problematisch een dergelijke functie is.
pi_197668129
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:29 schreef Vaiana het volgende:

Eens maar er zijn ook systemen die monitoren op bijv gedragingen als in call center medewerker A maakt iedere dag 5 exports en voor de rest doet nooit een call center medewerker dat. Dan zou zoiets opvallen in monitoring en kan je het gesprek aangaan om te kijken of die medewerker bijv extra taken heeft waarin die gegevens nodig zijn of dat er andere redenen zijn. Er zijn ook systemen die signaleren en desgewenst kunnen onderscheppen als er grote hoeveelheden data van bepaalde categorieen extern gedeeld worden.

Ik zou eigenlijk verwachten dat een instelling als de GGD in brede zin ruime aandacht voor informatiebeveiliging heeft, ze verwerken immers andere gegevens dan de lokale intertoys en dat hiervoor zaken (processen dan wel systemen) zijn ingeregeld
pi_197668150
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:46 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Eens maar er zijn ook systemen die monitoren op bijv gedragingen als in call center medewerker A maakt iedere dag 5 exports en voor de rest doet nooit een call center medewerker day. Of systemen die signaleren en desgewenst kunnen onderscheppen als er grote hoeveelheden data van bepaalde categorieen extern gedeeld worden.

Ik zou eigenlijk verwachten dat een instelling als de GGD in brede zin ruime aandacht voor informatiebeveiliging heeft, ze verwerken immers andere gegevens dan de lokale intertoys en dat hiervoor zaken (processen dan wel systemen) zijn ingeregeld
Mee eens! Ik heb nu nog geen info gezien die met zekerheid zegt of zulke functionaliteit er is, en wat er precies allemaal wel/niet afgevangen was. Dat het mis is gegaan, is heel duidelijk iig. Helaas. ;(
pi_197668181
Ik heb me gisteren voor de zevende keer laten testen, dus mijn gegevens zijn ook goed vertegenwoordigd in de database.
BSN kan je natuurlijk überhaupt niet wijzigen, maar m'n mail en telefoonnummer wil ik ook helemaal niet aanpassen.. (mail gebruik ik al sinds ik überhaupt mail heb voor al m'n privé mail en m'n telefoonnummer heb ik ook al 10 jaar). Ik hoop echt dat mijn gegevens niet tussen de verhandelde gegevens zitten of dat er niks mee gedaan wordt..
  woensdag 27 januari 2021 @ 13:51:15 #221
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_197668182
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:01 schreef exode het volgende:

[..]

Ik snap niet dat ze veel gegevens niet anoniem hebben gemaakt. Vaak is alleen de data interessant en niet waar iemand woont of wat het telefoonnummer is.
En als ik het zo allemaal lees, is er geen onderscheid in toegang. Iedereen kan overal bij. Ik kan daar echt met mijn hoofd niet bij.
Ik zit middenin gesprekken met verzekeraars en dan worden heeeeeel veeeeel IT systeem vragen gesteld en alles wat zij als risico zien, is hier gigantische misgegaan,
Worden de afspraken niet gemaakt met je digid? Dan heb je automatisch de persoonsgegevens, natuurlijk.
En voor de verdere analyse blijf je dat nodig houden. Je kan ze wel pseudonimiseren, maar dan moet iedereen dezelfde sleutel gebruiken en zit je met hetzelfde risico...

En ja, met de avg en alle rechten rondom privacy is dit wel erg kwalijk.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_197668196
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:45 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Eens dat het zo zou moeten zijn, vanuit het hypotheekwezen kan ik je al wel vertellen dat daar zeker niet alle systemen met een BSN nummer erin de hoogste mate van beveiliging kregen. ;)

Die export functie heb ik wel iets over langs zien komen, maar nog niet heel veel dus ook geen idee hoeveel en wat voor informatie er dan ge-export kon worden, en door welke medewerkers. Terwijl zulke info wel impact heeft op hoe problematisch een dergelijke functie is.
Wat ik heb begrepen heb, is dat iedereen die toegang tot het systeem had, alle gegevens kon exporteren. Dus van iedereen die ooit een test had gedaan. Daarin staat BSN nummer, adres, telefoonnummer, mailadres, naam en ook de testuitslag.
Het gaat om 26.000 medewerkers.

Daarnaast was een VOG niet verplicht om er te gaan werken....bizar.

Je kan overigens de GGD verzoeken je gegevens te verwijderen uit hun database, zijn ze niet blij mee, maar kan wel.
pi_197668228
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:51 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Worden de afspraken niet gemaakt met je digid? Dan heb je automatisch de persoonsgegevens, natuurlijk.
En voor de verdere analyse blijf je dat nodig houden. Je kan ze wel pseudonimiseren, maar dan moet iedereen dezelfde sleutel gebruiken en zit je met hetzelfde risico...
Voor data analisten etc zijn die gegevens noodzakelijk, voor iemand bij het callcenter kan je toch andere restricties instellen? Ik kan in onze systemen ook veel niet zien.
Dat een callcenter medewerker alleen de gegevens kan zien van degene die belt en niet tussendoor hele lijsten kan bekijken.

Dat is mijn blik vanuit risico perspectief, de wereld aan mijn kant staat ook op zijn kop. Wij moeten als bedrijf ineens weer allerlei verklaringen afgeven namelijk.
pi_197668388
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:08 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Lijkt me.
Het ging mij om de persoonsgegevens. Voor verder onderzoek kan de data worden geanonimiseerd.
Of het noodzakelijk is dat de GGD ernstig zieke mensen volgt weet ik niet. Het lijkt me belangrijker dat huisarts/ziekenhuis dat doet en dat kan vanuit het patiëntendossier wat blijkbaar beter is beveiligd dan het GGD systeem.

Dat er ergens iets van gegevens in het systeem staat dat ik ben wezen testen boeit mij niet maar al die persoonlijke gegevens samen dat is een probleem.
pi_197668473
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:51 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

En ja, met de avg en alle rechten rondom privacy is dit wel erg kwalijk.
Waarom heb je al die gegevens nodig voor verdere analyse?
wat moet een data analisten met je telefoonnummer? mailadres? exacte geboortedatum? exacte adres?

Dingen als geslacht, leeftijd, woonplaats daar kan ik me nog iets bij voorstellen dat dat handig is voor onderzoek en dat lijkt me ook geen probleem.
  woensdag 27 januari 2021 @ 14:21:05 #226
176471 oh-oh
pi_197668604
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:34 schreef Viv het volgende:

[..]

En bovendien: waarom is het zo gebouwd dat een GGD-callcentermedewerker in Oost-Groningen inzage heeft in de gegevens van een patiënt uit Zuid-Limburg?

Een landelijk elektronisch patiëntendossier hebben we jaren geleden al met zijn allen tegengehouden om deze kwetsbaarheid van het systeem. En bij corona kloten we maar wat aan. :N ;(
Omdat je op elke regio inzetbaar bent elke dag. Gedoe dit hoor, gelukkig merk ik er niks van tijdens het werken want ik had wel wat weerstand verwacht eerlijk gezegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door oh-oh op 27-01-2021 14:36:40 ]
( Groucho Marx )
pi_197668813
Bedankt voor alle gummen-tip, de crisis is voor nu bezworen met een potlood waar inderdaad een gum achterop zit. Ik loop straks even naar de AH voor een gum (of 5). School is 20 minuten rijden, vind ik een beetje zonde voor een gum ;)

@Loj We zijn nu bezig met het plusboek van Wereld in Getallen groep 4, als dat af is, gaan we verder met Rekentijgers. Daar heeft Sjaak 1 bladzijde uit gemaakt tot nu toe, maar we doen 1 boek tegelijk.
pi_197668821
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:59 schreef Nanukerst het volgende:
Ondertussen hebben wij 7 gummen liggen, zelfs een elektrische. Oneerlijk verdeeld. ;(
1. Wat is een elektrische gum?
2. Heel oneerlijk ;(
pi_197668829
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:52 schreef exode het volgende:

[..]

Wat ik heb begrepen heb, is dat iedereen die toegang tot het systeem had, alle gegevens kon exporteren. Dus van iedereen die ooit een test had gedaan. Daarin staat BSN nummer, adres, telefoonnummer, mailadres, naam en ook de testuitslag.
Het gaat om 26.000 medewerkers.

Daarnaast was een VOG niet verplicht om er te gaan werken....bizar.

Je kan overigens de GGD verzoeken je gegevens te verwijderen uit hun database, zijn ze niet blij mee, maar kan wel.
Hoe ik hem begrepen heb is dat die export alleen was van het systeem voor bron- en contactonderzoek, niet voor het systeem waarin àlle testen stonden. Dus dat scheelt voor mij persoonlijk iig qua risico, want ik ben alleen maar negatief getest.
En daarnaast dat de keuze om iedereen toegang te geven een beleidskeuze van de GGD is geweest, niet van de softwareleverancier. Net als die VOG dus eigenlijk, dus ik verwonder me dan voornamelijk over de beleidskeuzes bij de GGD.

Aan de andere kant kunnen in ziekenhuissystemen ook megaveel mensen bij je gegevens, dus het blijft een beetje dubbel allemaal.
pi_197668854
Je merkt hier voor mijn gevoel ook een groot contrast in de mate waarvan een bedrijfstak gewend is data af te (moeten) schermen. Bij een huisarts is ook altijd alles inzichtelijk en ga je niet het systeem laten bepalen wat relevant is. Ik denk dat er relatief vaak gekozen wordt voor gebruiksgemak in de zorg, terwijl banken kiezen voor veiligheid van gegevens omdat die al veel vaker nat zijn gegaan.
  woensdag 27 januari 2021 @ 14:45:51 #231
176471 oh-oh
pi_197668959
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:36 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Hoe ik hem begrepen heb is dat die export alleen was van het systeem voor bron- en contactonderzoek, niet voor het systeem waarin àlle testen stonden. Dus dat scheelt voor mij persoonlijk iig qua risico, want ik ben alleen maar negatief getest.
En daarnaast dat de keuze om iedereen toegang te geven een beleidskeuze van de GGD is geweest, niet van de softwareleverancier. Net als die VOG dus eigenlijk, dus ik verwonder me dan voornamelijk over de beleidskeuzes bij de GGD.

Aan de andere kant kunnen in ziekenhuissystemen ook megaveel mensen bij je gegevens, dus het blijft een beetje dubbel allemaal.
Beide systemen werden genoemd in het nieuws. Zowel van de afsprakenlijn als het BCO gebeuren.
( Groucho Marx )
pi_197668995
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:45 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Beide systemen werden genoemd in het nieuws. Zowel van de afsprakenlijn als het BCO gebeuren.
Dat wil helaas niet altijd zeggen dat alle info klopt. ;) Collega van mij kent iemand die aan het test-systeem gewerkt heeft en die geeft aan dat er geen export-mogelijkheid is en wel audits op ongeveer alles.
Het klopt trouwens wel dat alle medewerkers overal bij kunnen, die keuze is door de GGD zo gemaakt begreep ik (tegen de wens van de software leverancier in).
pi_197669009
De directeur van onze school stuurde net een berichtje. Blijkbaar hebben ze hier opgeroepen tot rellen, ''verzamelplek'' is onze school.
In een fucking dorp in Fryslân 8)7
  woensdag 27 januari 2021 @ 14:51:40 #234
176471 oh-oh
pi_197669048
Er waren gegevens uit beide systemen verkocht, daarvoor hoef je ze niet te exporteren natuurlijk.
( Groucho Marx )
pi_197669302
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:51 schreef oh-oh het volgende:
Er waren gegevens uit beide systemen verkocht, daarvoor hoef je ze niet te exporteren natuurlijk.
Klopt. Alleen kan je dat systeemtechnisch gezien ook niet voorkomen, je kan alleen als bedrijf keuzes maken over wie rechten heeft om wat in te zien en je mensen goed natrekken.
  woensdag 27 januari 2021 @ 15:12:05 #236
176471 oh-oh
pi_197669363
Eens hoor, het waren alleen nogal veel mensen die er op die projecten gezet werden hals over kop. En nog ging het niet snel genoeg.
( Groucho Marx )
pi_197669377
Ik ga er gewoon vanuit dat mijn gegevens zijn verhandeld, niet omdat ik interessant ben maar omdat ik ben meegegaan in de grote bulk.

Ik ben ook gewend aan enorm strikte systemen, ook onze callcenter medewerkers kunnen veel dingen helemaal niet doen of inzien of alleen met meekijken van een teamleider.
De boetes zijn echt gigantisch als je fouten maakt.

Ik werk zelf ook met privacy gevoelige bestanden, het eerste wat ik doe is ze anonimiseren als ik ze heb ontvangen. Maar goed, voor mijn werk kan dat dus ook. In een ziekenhuis en zo natuurlijk niet.

Zoals gezegd zit ik er wat anders in, ik kijk uit risicoperspectief.
pi_197669400
En nu wat anders, we hebben dus een printer, maar in het hele dorp geen printpapier te vinden. Kan je online normale aantallen bestellen? Bol en Hema kunnen je alleen voorzien van hele bulken aan papier. Wat moet ik met 2500 witte A4tjes?
  woensdag 27 januari 2021 @ 15:17:30 #239
176471 oh-oh
pi_197669445
Je kan bij Bol gewoon per pak bestellen hoor.
Neem Select, alles zonder verzendkosten <3
( Groucho Marx )
pi_197669511
quote:

En die rellen, ik lees dat het vooral tieners zijn, waar zijn de ouders? Of ben ik dan echt te makkelijk in het oordelen?
Die interesseert Corona toch weinig die vervelen zich en gaan rellen voor de lol. Ik hoop dat ze er veel pakken. Ik zie Twitter al volstaan met foto's van verdachten.
Ik las deze vanmorgen en wilde daar nog even op reageren.
Mijn moeder werkt op een middelbare school en krijgt nu telefoontjes van ouders die met hun handen in het haar zitten.
Pubers die niets anders meer doen dan gamen, de online lessen skippen ze gewoon.
Die ouders bellen vervolgens mijn moeder op om te vragen of ze alsjeblieft hun kind naar school kunnen laten gaan als ‘noodopvang’.
Dit zijn dan kinderen die altijd al op het randje balanceren, maar in ieder geval nog naar school gaan. Nu zonder die structuur vallen ze nog meer uit.

Ik zeg niet dat alle ouders zich interesseren voor hun rellende kroost, er zal vast een flinke groep zijn waarvan de ouders net zo goed tuig zijn, maar ik vind oordelen toch moeilijk.
Toevallig zag ik van de week nog een filmpje van ouders die hun zoon uit de groep kwamen plukken. Je moet het maar durven.

Het is trouwens mijn grootste angst in de opvoeding van de kinderen. Dat ik er alles aan doe om 2 fatsoenlijke mensen op de wereld te zetten, maar dat ze straks toch zouden ontsporen.

(Ik moet in dit soort gevallen vaak ook denken aan ‘De moeder van David S.’, in dat boek lees je zo goed de machteloosheid van ouders).
pi_197669518
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 15:17 schreef oh-oh het volgende:
Je kan bij Bol gewoon per pak bestellen hoor.
Neem Select, alles zonder verzendkosten <3
Echt? Kijk ik gewoon verkeerd, wel betaalbaar?
  woensdag 27 januari 2021 @ 15:21:13 #242
176471 oh-oh
pi_197669525
Oh my bad, ik dacht dat dat gratis verzenden voor alles geldt maar dat is niet zo.
Maar ze verkopen wel enkele pakken papier. Ik heb een vriend die op een papierfabriek werkt, altijd alle maten papier in huis :D
( Groucho Marx )
pi_197669558
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 15:20 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik las deze vanmorgen en wilde daar nog even op reageren.
Mijn moeder werkt op een middelbare school en krijgt nu telefoontjes van ouders die met hun handen in het haar zitten.
Pubers die niets anders meer doen dan gamen, de online lessen skippen ze gewoon.
Die ouders bellen vervolgens mijn moeder op om te vragen of ze alsjeblieft hun kind naar school kunnen laten gaan als ‘noodopvang’.
Dit zijn dan kinderen die altijd al op het randje balanceren, maar in ieder geval nog naar school gaan. Nu zonder die structuur vallen ze nog meer uit.

Ik zeg niet dat alle ouders zich interesseren voor hun rellende kroost, er zal vast een flinke groep zijn waarvan de ouders net zo goed tuig zijn, maar ik vind oordelen toch moeilijk.
Toevallig zag ik van de week nog een filmpje van ouders die hun zoon uit de groep kwamen plukken. Je moet het maar durven.

Het is trouwens mijn grootste angst in de opvoeding van de kinderen. Dat ik er alles aan doe om 2 fatsoenlijke mensen op de wereld te zetten, maar dat ze straks toch zouden ontsporen.

(Ik moet in dit soort gevallen vaak ook denken aan ‘De moeder van David S.’, in dat boek lees je zo goed de machteloosheid van ouders).
Daar heb je ook gelijk in. Was redelijk kort door de bocht van mij.

Ik heb zelf een hekel aan die oordelen die ik vaak op FB zie. Van die perfecte ouders die zeggen 'dat zou mijn kind nooit doen'. Nou dat kan ik echt niet garanderen. B is pas 6 maar wie weet wordt het wel een onhandelbare puber die alles doet wat God verboden heeft.
pi_197669590
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:48 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Dat wil helaas niet altijd zeggen dat alle info klopt. ;) Collega van mij kent iemand die aan het test-systeem gewerkt heeft en die geeft aan dat er geen export-mogelijkheid is en wel audits op ongeveer alles.
Het klopt trouwens wel dat alle medewerkers overal bij kunnen, die keuze is door de GGD zo gemaakt begreep ik (tegen de wens van de software leverancier in).
Ik kon als analist die testje uitvoerde in de test-kant. Enige wat ik zag was:
C2949922 (monster nummer)
Datum ontvangst (wanneer wij hem ontvangen hadden)
Uitslag (positief/negatief/invalide)
Datum verzonden.

En dat was het dan ook. Wat mij wel verbaasde was dat je met een e-mail en token erin kon. Voor het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker moet ik een UZIpas gebruiken.
pi_197669618
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 15:14 schreef exode het volgende:
En nu wat anders, we hebben dus een printer, maar in het hele dorp geen printpapier te vinden. Kan je online normale aantallen bestellen? Bol en Hema kunnen je alleen voorzien van hele bulken aan papier. Wat moet ik met 2500 witte A4tjes?
Ik bestelde vorige week wat knutselspullen en printpapier bij Lobbes.
pi_197669627
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 15:22 schreef exode het volgende:

[..]

Daar heb je ook gelijk in. Was redelijk kort door de bocht van mij.

Ik heb zelf een hekel aan die oordelen die ik vaak op FB zie. Van die perfecte ouders die zeggen 'dat zou mijn kind nooit doen'. Nou dat kan ik echt niet garanderen. B is pas 6 maar wie weet wordt het wel een onhandelbare puber die alles doet wat God verboden heeft.
Ik snap de reactie. Het was ook mijn eerste reactie op die beelden: ‘hoezo laat je je kind naar buiten gaan bij een avondklok?!’
Maar buiten fysiek opsluiten of lijfstraffen (en dat lijkt me nou ook niet bepaald wenselijk) is er ook maar zoveel dat je kunt doen om je kind in het gareel te houden.
pi_197669647
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 15:12 schreef exode het volgende:
Ik ga er gewoon vanuit dat mijn gegevens zijn verhandeld, niet omdat ik interessant ben maar omdat ik ben meegegaan in de grote bulk.

Ik ben ook gewend aan enorm strikte systemen, ook onze callcenter medewerkers kunnen veel dingen helemaal niet doen of inzien of alleen met meekijken van een teamleider.
De boetes zijn echt gigantisch als je fouten maakt.

Ik werk zelf ook met privacy gevoelige bestanden, het eerste wat ik doe is ze anonimiseren als ik ze heb ontvangen. Maar goed, voor mijn werk kan dat dus ook. In een ziekenhuis en zo natuurlijk niet.

Zoals gezegd zit ik er wat anders in, ik kijk uit risicoperspectief.
Ik ga daar vooralsnog niet vanuit omdat ik naar mijn weten alleen in het test-systeem sta en bulk daarvan best veel overtyp/schrijfwerk is. Dus ik ga er wel vanuit dat het kàn, maar niet dat het gebeurd is.

Ben met je eens dat dit heel anders ingericht had moeten zijn, zeker vanuit risicoperspectief.
pi_197669778
Als ik zie hoe dwars mijn kind kan zijn als het gaat om het maken van zijn groep 3 werk, dan heb ik niet de illusie dat ik iets in te brengen heb als hij 16 is :')
Het is weer woensdag, hoor :'( Wat een rotdag met (te veel) thuiswerk en thuisonderwijs. :(
pi_197670030
oh, wij hadden vandaag de eerste keer dat al het werk vóór 12.30 af was.. Motivatie dat vriendje kwam spelen was groot..Maar eigenlijk zou hij natuurlijk élke woensdag om 12.30 klaar moeten zijn (einde schooltijd)..
en eens, als ze 16 zijn luisteren ze op zich meestal wél naar je, maar niet in the heat of the moment met groepsdruk..
  Manager PR/Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 15:51:47 #250
269689 crew  Viv
pi_197670035
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:21 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Omdat je op elke regio inzetbaar bent elke dag. Gedoe dit hoor, gelukkig merk ik er niks van tijdens het werken want ik had wel wat weerstand verwacht eerlijk gezegd.
Dan nog. Het uitgangsprincipe is (ook in ziekenhuizen) dat je alleen de patiëntgegevens te zien krijgt die jij nodig hebt. In het ziekenhuis wordt dat gelogd, en is ongeoorloofd spieken (bijvoorbeeld in het dossier van een BN'er die op een andere afdeling opgenomen is) reden voor ontslag op staande voet.

Ik vind het contrast met de GGD echt heel groot. :X
  woensdag 27 januari 2021 @ 15:52:56 #251
176471 oh-oh
pi_197670056
Ik ben het met je eens hoor.
( Groucho Marx )
pi_197670163
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 15:51 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh, wij hadden vandaag de eerste keer dat al het werk vóór 12.30 af was.. Motivatie dat vriendje kwam spelen was groot..Maar eigenlijk zou hij natuurlijk élke woensdag om 12.30 klaar moeten zijn (einde schooltijd)..
en eens, als ze 16 zijn luisteren ze op zich meestal wél naar je, maar niet in the heat of the moment met groepsdruk..
Karakter en omgeving spelen een grote rol in de puberteit denk ik. Wat voor vriendjes en vriendinnetjes hebben ze? Hoe beïnvloedbaar is je kind.
Ik hoop dat ze blijven luisteren en alles open besproken kan worden.

Mijn vriendin was een supermakkelijke puber, hopelijk heeft ze genoeg genen doorgegeven aan beide koters.
pi_197670585
@exode hier verkoopt de AH ook printpapier
pi_197670622
quote:
81s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:48 schreef Declan-Harp het volgende:
De directeur van onze school stuurde net een berichtje. Blijkbaar hebben ze hier opgeroepen tot rellen, ''verzamelplek'' is onze school.
In een fucking dorp in Fryslân 8)7
Inmiddels is er een noodverordening afgeroepen -O-
pi_197670653
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 16:24 schreef Roosje84 het volgende:
@:exode hier verkoopt de AH ook printpapier
ja hier ook, maar uitverkocht net als bij de Vomar en Boni in het dorp. Misschien morgen weer even kijken.
pi_197670909
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 15:51 schreef Viv het volgende:

[..]

Dan nog. Het uitgangsprincipe is (ook in ziekenhuizen) dat je alleen de patiëntgegevens te zien krijgt die jij nodig hebt. In het ziekenhuis wordt dat gelogd, en is ongeoorloofd spieken (bijvoorbeeld in het dossier van een BN'er die op een andere afdeling opgenomen is) reden voor ontslag op staande voet.

Ik vind het contrast met de GGD echt heel groot. :X
:Y bij iedere patient waarmee niet direct duidelijk is dat je een behandelrelatie hebt, moet je eerst expliciet aangeven dat je tóch de gegevens wilt inzien. Doe je dat ongeoorloofd, dan heb je een probleem. Dat wordt ook vrij duidelijk gemaakt op je eerste werkdag ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197670933
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:36 schreef Vaiana het volgende:

[..]

In het (academisch) ziekenhuis waar ik heb gewerkt valt dat reuze mee, hoor. Sowieso hangt het van de rol die je krijgt, af hoeveel je kan zien.
Als ik als onderzoeker met systeemrol researchverpleegkundige (met al best veel leesrechten) in het dossier wilde van iemand waar ik geen behandelrelatie mee had, moest ik eerst een reden opgeven voor ik er in kon. En dat wordt dus goed gemonitord. Ik moest dan bv er in om bij de patiënt toe te voegen dat ie meedeed aan mijn onderzoek, en als dat eenmaal was gedaan kon ik er in, daarvoor moest ik dus eerst een reden geven, elke keer dat ik het dossier wilde openen.
En ook dan kon ik niet alles zien. Als ik bv informatie nodig had uit de polikliniek bezoeken (nadat er toestemming was om die gegevens te gebruiken) dan kon ik wel de bezoekverslagen van de arts lezen, maar niet het verslag van het neuropsychologisch onderzoek van de psycholoog.
Ook als ik in mijn eigen dossier wilde kijken moest ik een reden opgeven, en delen waren ook dan niet toegankelijk.
En er wordt dus ook echt proactief gemonitord welke redenen worden opgegeven etc, zoals @Viv al zei worden er ook echt mensen ontslagen als ze in dossiers neuzen waar ze niks in te zoeken hebben, en niet pas als media er achter zijn gekomen en vragen stelt maar omdat het ziekenhuis zelf dat heeft ontdekt en actie onderneemt.

Wat @Clubsoda ook zegt dus, ik heb met hetzelfde systeem gewerkt als zij.
pi_197670983
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 16:50 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

In het (academisch) ziekenhuis waar ik heb gewerkt valt dat reuze mee, hoor. Sowieso hangt het van de rol die je krijgt, af hoeveel je kan zien.
Als ik als onderzoeker met systeemrol researchverpleegkundige (met al best veel leesrechten) in het dossier wilde van iemand waar ik geen behandelrelatie mee had, moest ik eerst een reden opgeven voor ik er in kon. En dat wordt dus goed gemonitord. Ik moest dan bv er in om bij de patiënt toe te voegen dat ie meedeed aan mijn onderzoek, en als dat eenmaal was gedaan kon ik er in, daarvoor moest ik dus eerst een reden geven, elke keer dat ik het dossier wilde openen.
En ook dan kon ik niet alles zien. Als ik bv informatie nodig had uit de polikliniek bezoeken (nadat er toestemming was om die gegevens te gebruiken) dan kon ik wel de bezoekverslagen van de arts lezen, maar niet het verslag van het neuropsychologisch onderzoek van de psycholoog.
Ook als ik in mijn eigen dossier wilde kijken moest ik een reden opgeven, en delen waren ook dan niet toegankelijk.
En er wordt dus ook echt proactief gemonitord welke redenen worden opgegeven etc, zoals @:Viv al zei worden er ook echt mensen ontslagen als ze in dossiers neuzen waar ze niks in te zoeken hebben, en niet pas als media er achter zijn gekomen en vragen stelt maar omdat het ziekenhuis zelf dat heeft ontdekt en actie onderneemt.

Wat @:Clubsoda ook zegt dus, ik heb met hetzelfde systeem gewerkt als zij.
Helemaal mee eens dat de GGD hier op had moeten ingrijpen hoor! Alleen je leest nu op veel plekken dat de software dan niet goed is en dat lijkt me iets te kort door de bocht, dat bedoelde ik meer. :)
pi_197671026
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 16:52 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Helemaal mee eens dat de GGD hier op had moeten ingrijpen hoor! Alleen je leest nu op veel plekken dat de software dan niet goed is en dat lijkt me iets te kort door de bocht, dat bedoelde ik meer. :)
Mijn reactie was vooral om te weerspreken dat in het ziekenhuis megaveel mensen bij je gegevens kunnen, want dat is dus maar ten dele waar en in hoeverre het al waar is, is de controle daar dus wel véél beter. Voordat mensen die dit lezen bang worden om gegevens te laten opschrijven in het ziekenhuis ofzo..
pi_197671068
GGD is gewoon dom bezig geweest en Hugo de Jonge maakt het nu een graadje erger door erover te liegen. Goed voor het draagvlak van testen en vaccineren ook.
pi_197671334
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 16:55 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Mijn reactie was vooral om te weerspreken dat in het ziekenhuis megaveel mensen bij je gegevens kunnen, want dat is dus maar ten dele waar en in hoeverre het al waar is, is de controle daar dus wel véél beter. Voordat mensen die dit lezen bang worden om gegevens te laten opschrijven in het ziekenhuis ofzo..
Ohja dat had ik nog geeneens bedacht, ik snap je helemaal! Terwijl mijn punt inderdaad meer was dat een systeem alleen niet betekent dat gegevens veilig zijn, het bedrijf wat het systeem gebruikt moet daar ook aan bijdragen. Wat het ziekenhuis zo te lezen uitstekend doet!

quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 16:58 schreef exode het volgende:
GGD is gewoon dom bezig geweest en Hugo de Jonge maakt het nu een graadje erger door erover te liegen. Goed voor het draagvlak van testen en vaccineren ook.
Ook mee eens, GGD heeft dit niet goed aangepakt en ik vrees inderdaad voor het effect op het draagvlak.
  Manager PR/Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 17:58:00 #262
269689 crew  Viv
pi_197671555
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 16:58 schreef exode het volgende:
Ja, ik heb er nu serieus spijt van dat ik me heb laten testen. :'(

Ik had de test aangevraagd via de website. Het is al totaal onnodig dat de callcentermedewerkers (van het testen, niet die van het BCO) ook toegang hebben tot de gegevens die via de website binnenkomen. :X
pi_197671697
Voor degenen die net als wij nog een tuin aan te leggen hebben, goeie deal van intratuin/wnf. 9 inheemse struiken en bomen voor 35¤ O+ *O*

https://www.intratuin.nl/bosjehierbosjedaar

Bomen, insecten, vogels, schaduw O+ *O*
pi_197672560
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 17:58 schreef Viv het volgende:

[..]

Ja, ik heb er nu serieus spijt van dat ik me heb laten testen. :'(

Ik had de test aangevraagd via de website. Het is al totaal onnodig dat de callcentermedewerkers (van het testen, niet die van het BCO) ook toegang hebben tot de gegevens die via de website binnenkomen. :X
Hier precies hetzelfde
  woensdag 27 januari 2021 @ 19:04:43 #265
176471 oh-oh
pi_197672603
De afsprakenlijn belt ook de negatieve uitslagen door, dus wellicht daarom?
( Groucho Marx )
pi_197672634
quote:
81s.gif Op woensdag 27 januari 2021 16:26 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Inmiddels is er een noodverordening afgeroepen -O-
Dat had ik hier dus in mijn slaperige dorpje gisteren, maar niets gebeurd!
Hopelijk daar ook!
pi_197672814
Hier was er gisteren ook sprake van eventuele rellen gelukkig niks gebeurd

Hoe is het met Franny? die heb ik al een tijdje niet gezien
En Ela ook niet
pi_197672823
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 19:06 schreef Loj het volgende:

[..]

Dat had ik hier dus in mijn slaperige dorpje gisteren, maar niets gebeurd!
Hopelijk daar ook!
Gelukkig maar, ik kom vooral foto's van ME en politie tegen op internet, ze zijn goed voorbereid. Ons ziekenhuis (die ik kan zien vanaf m'n slaapkamerraam) wordt ook extra beveiligd.
pi_197673025
Ik typte een lang verhaal en toen ik op verzenden drukte was Fok! down :'(

Nog een poging:
Ik wilde nog wat zeggen over de ouders van rellende kinderen, naast de nuance die LeSage al had gegeven. Er zullen - helaas - ouders zijn die het niks interesseert, of die zelfs achter het gedrag van hun kinderen staan. Maar ik denk dat er ook een groep ouders is die makkelijk weggezet wordt als zijnde niet geïnteresseerd, terwijl het helemaal geen gebrek aan interesse is, maar andere prioriteiten. Bv in gezinnen met grote armoede, waar ouders drie banen hebben om NET rond te komen als alles mee zit, of waar vader in de bak zit en moeder zich drie slagen in de rondte moet werken om de huur te kunnen blijven betalen, en er dus helemaal geen tijd/ruimte in het hoofd is om even rustig met kind te gaan zitten om te bespreken wat er allemaal gebeurt en waarom het niet verstandig is en niks oplost om mee te doen, want aan het werk of bezig met de nog iets prangendere vraag: lukt het om eten op tafel te zetten vanavond?

Ikzelf heb heel lang gedacht dat in een land als NL er heus geen mensen zijn die zo weinig geld hebben dat ze dagelijks zich afvragen of ze wel eten kunnen kopen, want ik kom uit een nogal bevoorrechte positie. Ik wist natuurlijk wel dat er mensen zijn die weinig geld hebben, maar echt mensen die van 7 tot 21 werken en dan net wel of net niet een maaltijd op tafel krijgen? Tot ik ging solliciteren op een onderzoeksplek waar ze bezig waren met het opzetten van een brede school in een achterstandswijk, waar ze de ontwikkeling van de kinderen positief wilden beïnvloeden en ouderbetrokkenheid wilden vergroten en betere contacten met en toegang tot hulpverleners wilden stimuleren, door oa een breder aanbod op school te leveren (ook kunst, cultuur, sport, muziek, waar de kinderen anders niet mee in aanraking komen) maar ook door het standaard aanbieden van ontbijt en een warme maaltijd bij de lunch, zodat ouders zich daar in elk geval geen zorgen over hoeven te maken.

Ik ben destijds helaas net niet aangenomen voor die functie, anders had ik misschien iets kunnen zeggen over of het effect heeft gehad, maar ik vond het echt een schokkende realisatie dat voor best een hoop ouders dat soort zorgen aan de orde van de dag zijn. En daardoor realiseerde ik me ook dat wat in eerste instantie desinteresse lijkt, dat echt niet altijd hoeft te zijn.

In Kanaleneiland in mijn stad gaan ze nu wel heel mooi ermee om, waar mensen uit de wijk de straat op gaan om met de jongeren te praten en ouders te informeren, en dat lijkt vooralsnog goed effect te hebben: Klik, als je opent in incognito venster zou betaalmuur omzeild moeten worden

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 27-01-2021 19:43:53 ]
pi_197673200
Oh ja er werd hier gevraagd naar leuke ideeën zoals bingo ideeën. Bij ons speelt de happy Stones nu een grote rol, op fb. Je beschilderd een steen, zet er eventueel een fb pagina op waar je zelf bij bent en dan leg je die neer ergens. Die gaat dan op reis door anderen en die maken soms ook er een foto van. Enorm verslavend. Even bekijken hoe je aan de juiste acryl stiften komt (Amazon ipv action bijv) en stenen zoeken uit je grindbak of aanschaffen (ook uitdaging, wij hebben gelukkig een stenen handel). Ik moet er nog even inkomen maar mooiste ideeën gevonden op internet. Het is om beetje blijdschap te verspreiden en het voelt met wandelen als continue paaseieren zoeken O+
pi_197673284
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 19:39 schreef Hilmo het volgende:
Oh ja er werd hier gevraagd naar leuke ideeën zoals bingo ideeën. Bij ons speelt de happy Stones nu een grote rol, op fb. Je beschilderd een steen, zet er eventueel een fb pagina op waar je zelf bij bent en dan leg je die neer ergens. Die gaat dan op reis door anderen en die maken soms ook er een foto van. Enorm verslavend. Even bekijken hoe je aan de juiste acryl stiften komt (Amazon ipv action bijv) en stenen zoeken uit je grindbak of aanschaffen (ook uitdaging, wij hebben gelukkig een stenen handel). Ik moet er nog even inkomen maar mooiste ideeën gevonden op internet. Het is om beetje blijdschap te verspreiden en het voelt met wandelen als continue paaseieren zoeken O+
Ja hier in het dorp liggen er best veel! Leuk om het ook zelf te doen, onze gehele voortuin en brandgang bestaat uit grintstenen dus genoeg voorraad ;)
pi_197673360
Jongens, even tips nodig. Bergstein na exact 2(!) weken al een gat in de zool. Iemand tips voor een ander kwalitatief beter laarsje in maat 26? Hema zijn ze uitverkocht online
pi_197673583
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 19:47 schreef wieksel het volgende:
Jongens, even tips nodig. Bergstein na exact 2(!) weken al een gat in de zool. Iemand tips voor een ander kwalitatief beter laarsje in maat 26? Hema zijn ze uitverkocht online
B heeft laarzen van Igor volgens mij bij Wehkamp gekocht. Nog niet kapot te krijgen in ieder geval.
pi_197674010
quote:
Dunlop laarsjes van Boerenbond/Welkoop.

https://www.welkoop.nl/wi(...)zen-blauw-23_1176327
pi_197674068
quote:
Misschien ook wel de moeite waard om je op de garantie te beroepen?
pi_197674460
Nu we het toch over digitale privacy enzo hebben, ik kwam vandaag dit linkje tegen. Hoeveel weet Google van jou?

Zelfs mijn ouderlijke status is (bijna helemaal) goed, net als leeftijdsgroep, relatiestatus en het grootste deel van mijn interesses. Er staan ook wel een aantal echt fout dingen tussen en dingen die niet echt kloppen, maar ik denk dat minimaal 75% goed klopt.

https://adssettings.google.com/authenticated
pi_197674554
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 20:34 schreef FlyingFish het volgende:
Nu we het toch over digitale privacy enzo hebben, ik kwam vandaag dit linkje tegen. Hoeveel weet Google van jou?

Zelfs mijn ouderlijke status is (bijna helemaal) goed, net als leeftijdsgroep, relatiestatus en het grootste deel van mijn interesses. Er staan ook wel een aantal echt fout dingen tussen en dingen die niet echt kloppen, maar ik denk dat minimaal 75% goed klopt.

Google geeft mij een gespleten persoonlijkheid. Er staat heel veel wat niet klopt, bijzonder....
  woensdag 27 januari 2021 @ 20:40:48 #278
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197674597
Ik heb al die instellingen zo ingesteld dat er geen informatie is.
pi_197674639
quote:

Ik ben wél gehuwd en géén ouder. -O-
pi_197674868
Nee!!!!!

Mag ik even huilen?

De binnenspeeltuin/restaurant van Plaswijck park staat in brand :’(

(Ik weet dat er mede Plaswijckpark fans hier zijn :’( )
pi_197674950
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 20:16 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Misschien ook wel de moeite waard om je op de garantie te beroepen?
Dat wilde ik ook zeggen. Tenzij hij op gebroken glas is gaan staan ofzo, mag een product niet zo snel kapot gaan.
pi_197675014
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 20:52 schreef Loj het volgende:
Nee!!!!!

Mag ik even huilen?

Ja ;( dat is echt DE happy place van mijn peuter. Hij heeft het er dagelijks over, speelt het na ect. Zo ontzettend zonde, hoop dat ze goed verzekerd zijn, anders crowdfund ik ze :Y
pi_197675113
Ik ook, zeker weten!

Ik hoorde trouwens net dat het niet de binnenspeeltuin is, maar het theatergebouw/restaurant.
Maar de rook trekt over de dierenverblijven weg, een vriend van mij woont er bijna naast en die vertelt dat je de dieren hoort “krijsen”.
pi_197675230
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 21:03 schreef Loj het volgende:
Ik ook, zeker weten!

Ik hoorde trouwens net dat het niet de binnenspeeltuin is, maar het theatergebouw/restaurant.
Maar de rook trekt over de dierenverblijven weg, een vriend van mij woont er bijna naast en die vertelt dat je de dieren hoort “krijsen”.
Ja dat gebouw met die blauwe bouwblokken en dat kleine restaurantje. Ze hebben geluk dat dat redelijk vrij staat. Hopelijk worden de vonken niet met de wind meegenomen naar de dieren en het hooi ect.
pi_197675512
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 21:09 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ja dat gebouw met die blauwe bouwblokken en dat kleine restaurantje. Ze hebben geluk dat dat redelijk vrij staat. Hopelijk worden de vonken niet met de wind meegenomen naar de dieren en het hooi ect.
Lees net dat het mogelijk aangestoken is door reljochies -O-

https://twitter.com/Jeroe(...)524946609934346?s=19

:% :(
pi_197675819
Ja, ik zag het ook.
Bah, ben er echt naar van (Plaswijck is echt een van mijn favo plekjes).

Gelukkig las/hoorde ik dat het gekrijs van de dieren was omdat ze in veiligheid werden gebracht...
  woensdag 27 januari 2021 @ 21:47:31 #287
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197676115
Ik gebruik sowieso geen googel maar DuckDuckGo
  woensdag 27 januari 2021 @ 21:48:00 #288
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197676123
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 20:52 schreef Loj het volgende:
Nee!!!!!

Mag ik even huilen?

;-(
  woensdag 27 januari 2021 @ 22:17:21 #289
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_197676889
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 21:24 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Lees net dat het mogelijk aangestoken is door reljochies -O-

https://twitter.com/Jeroe(...)524946609934346?s=19

:% :(
Zijn schijnbaar nu ook al opgepakt, gelukkig.
pi_197677258
quote:

Ik ben 55 jaar en ouder O+ _O-
  woensdag 27 januari 2021 @ 22:34:37 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197677285
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:33 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik ben 55 jaar en ouder O+ _O-
En zeker ook een kalende vadsige man met een dikke snor.
pi_197677299
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:34 schreef amaranta het volgende:

[..]

En zeker ook een kalende vadsige man met een dikke snor.
Stiekem wel, maar dat weet Google nog niet :D
  woensdag 27 januari 2021 @ 22:37:31 #293
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197677372
quote:

Ik ben een man :+
En geen ouder :')

Maar verder klopt t wel :P
pi_197678519
quote:

Mijn leeftijd klopt, maar de lijst met interesses is zo vreselijk lang, dat er wel een paar dingen tussen zitten die kloppen (en een boel niet). Heb daardoor absoluut niet zoiets van: Oh wat eng dat Google dit weet!
  donderdag 28 januari 2021 @ 00:12:29 #295
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197678744
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 23:51 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Mijn leeftijd klopt, maar de lijst met interesses is zo vreselijk lang, dat er wel een paar dingen tussen zitten die kloppen (en een boel niet). Heb daardoor absoluut niet zoiets van: Oh wat eng dat Google dit weet!
Hier precies hetzelfde. Ik ben een vrouw tussen 35 en 44 en ik hou van chocola en Netflix en katten JA EN MET MIJ 6 MILJOEN ANDERE NEDERLANDS VROUWEN HOEEEE WETEN ZE DIT

Verder ben ik me heel bewust van hoe eng Google is, ik ben nog steeds blij met mijn gebrek aan smartphone.
pi_197680064

Ik zie dit als ik op dat linkje klik
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197680095
Ik ben tussen 18 en 24 jaar, vrouw hadden ze goed en een Iphone heb ik niet :') .
En nu heb ik het uitgeschakeld :P .
  donderdag 28 januari 2021 @ 08:25:33 #298
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_197680254
Interessant om eens te zien. Maar ik geloof niet dat ze een heel accuraat beeld hebben van mijn interesses of mijn werk :6
Oude (on)bekende.
pi_197680459
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:25 schreef Mevr_Mus het volgende:
Interessant om eens te zien. Maar ik geloof niet dat ze een heel accuraat beeld hebben van mijn interesses of mijn werk :6
Dat.

Ik had extreme sport ertussen als interesse. Hahahha _O-
pi_197680660
Ik heb een iPhone, schijn te beleggen. En verder zie ik ook heel veel dingen waarvan ik denk: ok wie zit er stiekem op mijn account. Ook slaan ze verrassend weinig op van mijn zoekacties. Ik heb wel het idee dat ze gewoon alles in de lijst hebben gezet. Vreemd genoeg niet massages, wellness en voetbal, toch echt wel mijn grootste interesses.

De AH weet ook weinig van me, die proberen me steeds mannen douchegel aan te smeren.
pi_197680664
DICHT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')