abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197629228
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:58 schreef Elan het volgende:
Overigens zijn in België (die hebben ook een avondklok) de winkels gewoon open en zijn de cijfers prima, waarom moeten wij zo ongeveer de zwaarste en langste lockdown van heel Europa?

Londen de hotspot van Europa qua Corona in elk geval gaat vandaag pas zijn tweede week volledige lockdown in.
Appels, peren en sinasappels vergelijken, volgens mij.
pi_197629248
quote:
Overigens zijn in België (die hebben ook een avondklok) de winkels gewoon open en zijn de cijfers prima, waarom moeten wij zo ongeveer de zwaarste en langste lockdown van heel Europa?

Londen de hotspot van Europa qua Corona in elk geval gaat vandaag pas zijn tweede week volledige lockdown in.
Uh daar lopen de cijfers weer op he en zien ze nu de derde golf al aankomen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_197629257
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nee precies demonstraties als deze en BLM zijn prima. Je moet de grens trekken bij geweld :)

Edit: als de demonstraties overdag zijn uiteraard O-)
Dat is juist het probleem, ze verbieden demonstraties sowieso vanwege de Coronamaatregelen. Als je mensen hun stem afpakt krijg je vanzelf excessen want er broeit binnen de samenleving onder allerlei lagen van de samenleving genoeg frustratie.
blablablabla
pi_197629260
quote:

De winkels zijn niet "gewoon" open, er mag maar één persoon binnen (met mondkapje) en dat mag maximaal een half uur duren. Verder een maximum qua aantal m2.

Daarnaast zijn de cijfers weer licht op aan het lopen, met name in Limburg. In Oost- en West Vlaanderen lopen de ziekenhuisopnames weer op.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  maandag 25 januari 2021 @ 12:03:02 #255
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197629270
quote:

Eh, Belgie heeft een super lange en strenge lockdown gehad. Ze lopen alleen niet in de pas met Nederland. Weet je niet meer dan Belgie op een gegeven moment bijna 24.000 cases op een dag had? Dat is bizar veel voor een land als Belgie. Als een knipperlicht zijn toen maatregelen ingegaan en weer stopgezet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_197629271
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Appels, peren en sinasappels vergelijken, volgens mij.
Gras, groener, buren.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197629273
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:02 schreef diedrick het volgende:

[..]

De winkels zijn niet "gewoon" open, er mag maar persoon binnen (met mondkapje) en dat mag maximaal een half uur duren.

Daarnaast zijn de cijfers weer licht op aan het lopen, met name in Limburg. In Oost- en West Vlaanderen lopen de ziekenhuisopnames weer op.
Dat is dan een half uur langer dan hier. En tevens geen antwoord op mijn vraag.
blablablabla
  maandag 25 januari 2021 @ 12:04:20 #258
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_197629288
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Chantage :').
Hoe wil je het anders noemen? De eerste reactie van KLM, kort na de aankondiging, was: "dan houden wij onze internationale vluchten aan de grond". Daarna is het probleem doorgeschoven naar het RIVM. Kan ik ook onderhandelen met het RIVM over mijn avondklok? Ik weet wel betere alternatieven in mijn geval, dus het zou heel logisch zijn als er voor mij een uitzondering gemaakt wordt.
Never explain, never apologize.
pi_197629300
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is juist het probleem, ze verbieden demonstraties sowieso vanwege de Coronamaatregelen. Als je mensen hun stem afpakt krijg je vanzelf excessen want er broeit binnen de samenleving onder allerlei lagen van de samenleving genoeg frustratie.
Ze verbieden die demonstraties niet sowieso. Ze verbieden die als ze de veiligheid niet kunnen waarborgen. Niet zo'n hele gekke gedachte na gisteren toch? :{
pi_197629301
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Eh, Belgie heeft een super lange en strenge lockdown gehad. Ze lopen alleen niet in de pas met Nederland. Weet je niet meer dan Belgie op een gegeven moment bijna 24.000 cases op een dag had? Dat is bizar veel voor een land als Belgie. Als een knipperlicht zijn toen maatregelen ingegaan en weer stopgezet.
Ja dat weet ik, maar als ze daar dus de winkels open doen zou het hier ook wel moeten kunnen denk je niet :D
blablablabla
pi_197629308
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar als ze daar dus de winkels open doen zou het hier ook wel moeten kunnen denk je niet :D
:').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 25 januari 2021 @ 12:06:30 #262
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197629315
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Jawel, maar de winkels waren daar ook niet open toen. We lopen alleen niet in de pas met hun golven. Onze winkels gingen later dicht, en zullen ook later weer open gaan dus.

Belgie was einde vd zomer al in lockdown toen hier iedereen op het terras zat he.

Daarom kreeg je toen van die rare situaties op de grens. Winkels die letterlijk op de grens stonden moesten voor de helft dicht :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_197629340
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:55 schreef Predator40 het volgende:

[..]

check de klimaat gegevens maar van nieuwe zeeland, sydney, melbourne, adelaide
Sydney is wel een stuk warmer gemiddeld....
De temperatuur kan misschien redelijk overeen komen, maar ons klimaat is echt niet vergelijkbaar met Australië: https://klimaatinfo.nl/klimaat/australie/

Nieuw-Zeeland qua temperatuur meer, maar daar hebben ze ook bergen e.d. die het weer heel erg beïnvloeden: https://klimaatinfo.nl/klimaat/nieuw-zeeland/

Maargoed, als we toch die vergelijking maken. In NZ/Australië zitten ze nu in de periode waar wij juni in zaten, die moet je dan met elkaar vergelijken. Toen ging het hier ook prima, zonder de politiestaattoestanden die ze daar hadden.
pi_197629344
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:05 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ze verbieden die demonstraties niet sowieso. Ze verbieden die als ze de veiligheid niet kunnen waarborgen. Niet zo'n hele gekke gedachte na gisteren toch? :{
Wat een bizarre retoriek 8)7 .
Zij moeten de veiligheid waarborgen én zorgen dat mensen kunnen demonstreren, niet ze verbieden omdat ze zogenaamd niet de veiligheid kunnen waarborgen. Dat is niet hoe een democratie opereert.
blablablabla
  maandag 25 januari 2021 @ 12:09:32 #265
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197629367
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:04 schreef Lurf het volgende:

[..]

Hoe wil je het anders noemen? De eerste reactie van KLM, kort na de aankondiging, was: "dan houden wij onze internationale vluchten aan de grond". Daarna is het probleem doorgeschoven naar het RIVM. Kan ik ook onderhandelen met het RIVM over mijn avondklok? Ik weet wel betere alternatieven in mijn geval, dus het zou heel logisch zijn als er voor mij een uitzondering gemaakt wordt.
Ja, maar dat aan de grond houden was een logische consequentie van de maatregel.

Of vind je het een raar gegeven dat KLM zijn personeel niet het risico wil laten lopen om ergens te stranden?

Als KLM ongerelateerde zaken erbij zou halen is het anders. Als ze bijvoorbeeld zouden zeggen: “We vliegen helemaal niets meer tot het vliegverbod van tafel is!”, dat is chantage.

Nu zeggen ze: “Joh, dat vliegverbod gaan we ons aan houden. We willen echter niet het risico lopen personeel achter te moeten laten dus kunnen we met deze maatregel niet meer vliegen naar verre bestemmingen. Zullen we samen kijken naar een vergelijkbare oplossing?”

Dat is geen chantage. Tenzij je denkt dat KLM verzint dat ze geen personeel achter willen laten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197629369
quote:

[..]

Ik vind dat niet zo raar. Zie je personeel maar eens rond te krijgen als ze het risico lopen bij iedere vlucht om voor 2 weken in een vreemd land achter te moeten blijven. Dat jij het verschil niet ziet met passagiers die zelf de keuze maken om eenmalig dat risico te lopen, vind ik raar.
En deze vergelijking slaat al helemaal als een tang op een varken.
  maandag 25 januari 2021 @ 12:11:09 #267
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197629390
quote:

De golven lopen in andere landen niet synchroon hè, dus lastig om maatregelen per land te vergelijken.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 12:11:15 #268
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197629391
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Zij moeten de veiligheid waarborgen én zorgen dat mensen kunnen demonstreren, niet ze verbieden omdat ze zogenaamd niet de veiligheid kunnen waarborgen. Dat is niet hoe een democratie opereert.
Presies daarom moet je een demonstratie regelen en worden sommige geaccepteerd en anderen niet. Recht op demonstratie is er zeker wel :Y trouwens hoort volgensmij stenen gooien, auto's omkiepen, fietsen op straat flikkeren, brandbommen afsteken, testlocaties in de fik steken, ziekenhuizen belagen niet bij "demonstreren" maar gewoon bij terrorisme.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197629393
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Er waren voor de demonstratie al geluiden dat men met wapens zou komen.
Hoe moeten ze dat dan doen volgens jou?
  maandag 25 januari 2021 @ 12:12:07 #270
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197629407
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik vind dat niet zo raar. Zie je personeel maar eens rond te krijgen als ze het risico lopen bij iedere vlucht om voor 2 weken in een vreemd land achter te moeten blijven. Dat jij het verschil niet ziet met passagiers die zelf de keuze maken om eenmalig dat risico te lopen, vind ik raar.
En deze vergelijking slaat al helemaal als een tang op een varken.
ze blijven altijd achter in een vreemd land, niet zo lang uiteraard
pi_197629419
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

ze blijven altijd achter in een vreemd land, niet zo lang uiteraard
Misschien maakt die periode dan toch het verschil? :{
pi_197629420
quote:

[..]

Als jij het rivm wat te bieden hebt kan je prima onderhandelen. Zo werken onderhandelingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 25 januari 2021 @ 12:14:14 #273
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197629428
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:55 schreef Predator40 het volgende:

[..]

check de klimaat gegevens maar van nieuwe zeeland, sydney, melbourne, adelaide
Sydney is wel een stuk warmer gemiddeld....
In Sydney heeft het nog nooit gevroren, in Adelaide valt het op één hand te tellen en in Melbourne vriest het zelden. In de zomer komt het geregeld tot 40'ers, laat staan 30'ers. De zon schijnt er ongeveer 500 tot 1000 uur meer op jaarlijkse basis. Met de beste wil van de wereld kan je het klimaat nog niet vergelijken.

In Nieuw-Zeeland zijn de winters een graad of vijf warmer, zelfs op het Zuidereiland, zie bijvoorbeeld Christchurch. Ook in de winter kan het daar zomaar boven de 20 graden komen alhoewel het er ook veel vaker vriest dan in Nederland. Afhankelijk van waar je zit regent het er of veel meer of veel minder dan in Nederland. Zonniger is het sowieso.

Nee, je gaat hier behoorlijk de mist in.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197629429
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

In combinatie met het op een hotelkamer opgesloten zitten ipv je in een vreemde stad kunnen vermaken?
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  maandag 25 januari 2021 @ 12:15:13 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197629440
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

ik vind dat ze er erg dramatisch over doen, er is altijd crew op een verre bestemming aanwezig en die kunnen ook ziek worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')