Primaquote:Op zondag 24 januari 2021 23:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
De BE inzetten is wel een serieuze escalatie hoor. Hoop dat het goed gaat daar, die gasten zijn over 't algemeen niet echt getraind om de-escalerend op te treden, meer om het zo snel mogelijk de kop in te drukken.
En dit is dus de escalatie waar ik bang voor was. Ik ben er heel bang voor dat er doden gaan vallen daar. Ik hoop het echt niet, maar dit gaat fout.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:21 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Volgens mij groeit het meneer Jorritsma boven de pet
Dat gaat ook nergens over. Geen demonstratie, maar gewoon plunderend de straat door gaan.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:24 schreef Cue_ het volgende:
Net wat beelden gezien van de rellen in Enschede. Echt wat ene onzin.
De winkeliers hebben 't al zwaar en dan gaan ze ook nog eens de ruiten inslaan. Nee lekker meelevende lui.
Allemaal puur eigen belang en het rellen om het rellen en stoer te doen..
Hopelijk worden ze hard aangepakt!
Je zal d'r maar liggen als patiënt terwijl je hoort dat ze de ruiten proberen in te gooienquote:Op zondag 24 januari 2021 23:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het MST is gelukkig nog heel. Wel een poging gedaan. Direct oppakken. Asociaal tuig.
Welterusten!quote:Op zondag 24 januari 2021 23:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, te gek dat ‘voetbalsupprtersrellen’ een dusdanig normaal iets is dat je die ‘uitvergroot’ nog als ‘enigszins begrijpelijk door de situatie’ kunt zien.
Ik ga naar bed. Ik heb er heel veel moeite mee dat er mensen in dit topic rondlopen die het wel mooi vinden die rellen, anderen die het wel begrijpen of zien als iets dat wel te verwachten was. Dit vind ik niet normaal, te begrijpen of wel een mooie show. Ongeacht wat je van de situatie en de maatregel vindt, is dit belachelijk.
Die mensen moeten toch een reden hebben om te gaan rellen.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:20 schreef Tarado het volgende:
het zijn gewoon gekkies die rellen, die moet je gewoon keihard aanpakken, met je boze mensen
Ja, dat de draadjes in hun hoofd niet helemaal goed zijn aangesloten.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:26 schreef Fred het volgende:
[..]
Die mensen moeten toch een reden hebben om te gaan rellen.
En dan vast als reden, ja we vervelen ons al maanden en dit was voor ons de druppel.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gaat ook nergens over. Geen demonstratie, maar gewoon plunderend de straat door gaan.
Deze burgemeester is sowieso een bijzonder exemplaar. Maar dit is wel heel erg bijzonder.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dit is dus de escalatie waar ik bang voor was. Ik ben er heel bang voor dat er doden gaan vallen daar. Ik hoop het echt niet, maar dit gaat fout.
vaak is niet een reden die ze nodig hebben maar gelegenheidquote:Op zondag 24 januari 2021 23:26 schreef Fred het volgende:
[..]
Dezelfde reden als voetbalsupporters. Geen leven en verveling gecombineerd met apenrots mentaliteit en dito iq.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:26 schreef Fred het volgende:
[..]
In die zin wordt het nooit meer norma ben ik bang.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:26 schreef TLC het volgende:
Wanneer zitten we weer in het normale leven eigenlijk ? gaat dat 2022 worden ?
De Marechaussee heeft de Bijstandseenheid (soort ME van de Marechaussee) en de bijzondere bijstandseenheid (BBE). De BBE is een anti-terreuronderdeel, de BE zou ingezet worden op vliegvelden, tweede kamer en dat soort plekken.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:26 schreef Pvt.Webster het volgende:
Wat kan een KMar extra doen tov politie dan? Of is het blik agenten op en wordt het door de KMar aangevuld?
Ben niet zo bekend met die inzet (van KMar) in deze situaties.
quote:Op zondag 24 januari 2021 23:28 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dezelfde reden als voetbalsupporters. Geen leven en verveling gecombineerd met apenrots mentaliteit en dito iq.
dat zie je toch ook al aan de hoeveelheid steekpartijen in de grote steden, gaat echt nergens meer overquote:Op zondag 24 januari 2021 23:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
In die zin wordt het nooit meer norma ben ik bang.
Het demonstreren en de rellen worden steeds meer en meer.
'Bring your kid to work day'.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:27 schreef Sfancta het volgende:
Maar even serieus he, heb respect voor iedereen, maar check in het volgende filmpje op 0.25, is dit nou echt serieus te nemen?
[ twitter ]
Die verveling heeft de overheid ook goed in de hand gewerkt met alle maatregelen.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:28 schreef Hamzoef het volgende:
Dezelfde reden als voetbalsupporters. Geen leven en verveling gecombineerd met apenrots mentaliteit en dito iq.
Eind dit jaar/begin 2022 is het weerbericht. De lockdown is wel beter door te komen met zulk goed entertainmentquote:Op zondag 24 januari 2021 23:26 schreef TLC het volgende:
Ik ben er bang voor ja.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dit is dus de escalatie waar ik bang voor was. Ik ben er heel bang voor dat er doden gaan vallen daar. Ik hoop het echt niet, maar dit gaat fout.
Ja idd, waar zijn die livestreams.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:28 schreef DireStraits7 het volgende:
In Amerika hadden ze alleen al op CNN 20 reporters naar locatie gestuurd. Hier moeten we het doen met een onbekende 'correspondente' die toevallig in Roermond woont en waarschijnlijk vanuit zijn slaapkamerraam wat korte steekwoorden richting de plaatselijke stagiair stuurt.
Nee, maar wel oog hebben voor vooral de kiem daartoe.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Moeten we mensen die ruiten ingooien met fluwelen handschoenen behandelen dan?
volgens mij hebben die niet echt veel zin om de-escalerend op te tredenquote:Op zondag 24 januari 2021 23:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
De Marechaussee heeft de Bijstandseenheid (soort ME van de Marechaussee) en de bijzondere bijstandseenheid (BBE). De BBE is een anti-terreuronderdeel, de BE zou ingezet worden op vliegvelden, tweede kamer en dat soort plekken.
De gasten die op schiphol volledig bewapend rondlopen zijn over 't algemeen HRB, een soort BE op schiphol.
Ja, alleen al daarom is avondklok waardeloos. Het put capaciteit politie uit. Maar goed, misschien moeten ze eens écht hard op gaan treden. Een goed precedent zal de meelopers wel afschrikken.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:28 schreef Breekfast het volgende:
De politiek heeft de politie met deze avondklok wel een gigantische taak in de maag gesplitst. Als dit de komende weken zo door blijft gaan...
Dat speelt zeker mee ja.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:29 schreef Fred het volgende:
[..]
Die verveling heeft de overheid ook goed in de hand gewerkt met alle maatregelen.
Nee, daarom vind ik het zo bijzonder. De BE is niet bedoeld om de-escalerend op te treden, de BE is bedoeld om een urgente situatie zo snel mogelijk korte metten mee te maken. Om een idee te geven, de BE heeft meerdere (doorgeladen) wapens ter beschikking. Daarmee kan het heel snel fout gaan, bedoeld of onbedoeld.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
volgens mij hebben die niet echt veel zin om de-escalerend op te treden
Die bijstandseenheid is een soort ME, maar ook een eenheid die iets hoger in het geweldsspectrum kan opereren. Bijvoorbeeld als er vuurwapens in het spel zijn.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:26 schreef Pvt.Webster het volgende:
Wat kan een KMar extra doen tov politie dan? Of is het blik agenten op en wordt het door de KMar aangevuld?
Ben niet zo bekend met die inzet (van KMar) in deze situaties.
Schattig naïefquote:Op zondag 24 januari 2021 23:30 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, alleen al daarom is avondklok waardeloos. Het put capaciteit politie uit. Maar goed, misschien moeten ze eens écht hard op gaan treden. Een goed precedent zal de meelopers wel afschrikken.
Vanmiddag bij Omroep Brabant had ik het na 10 minuten ook wel gezien overigens. Die verslaggever bleef alleen maar achter de politielinie staan, dus keek alleen maar tegen de achterkant van busjes aan.quote:
Dat eerste is ieders goed recht, waarom daarvoor spullen van andere mensen moeten worden vernield is me een compleet raadsel.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:30 schreef Automatisch het volgende:
[..]
Alleen als we nu opkomen voor onze vrijheid. Anders wordt dit nog rustig allemaal maanden en maanden verlengd.
Als ik "marechaussee bijstandseenheid" google, krijg ik dit soort luiquote:Op zondag 24 januari 2021 23:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
De Marechaussee heeft de Bijstandseenheid (soort ME van de Marechaussee) en de bijzondere bijstandseenheid (BBE). De BBE is een anti-terreuronderdeel, de BE zou ingezet worden op vliegvelden, tweede kamer en dat soort plekken.
De gasten die op schiphol volledig bewapend rondlopen zijn over 't algemeen HRB, een soort BE op schiphol.
Volgens mij is zo'n eenheid er juist perfect op getraind om te de-escaleren in grimmige situaties.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
volgens mij hebben die niet echt veel zin om de-escalerend op te treden
die in Urk gisteren was ik na een tijdje ook wel zatquote:Op zondag 24 januari 2021 23:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vanmiddag bij Omroep Brabant had ik het na 10 minuten ook wel gezien overigens. Die verslaggever bleef alleen maar achter de politielinie staan, dus keek alleen maar tegen de achterkant van busjes aan.
Opkomen voor je vrijheid zoals vandaag bedoel je?quote:Op zondag 24 januari 2021 23:30 schreef Automatisch het volgende:
[..]
Alleen als we nu opkomen voor onze vrijheid. Anders wordt dit nog rustig allemaal maanden en maanden verlengd.
Nooit meer. We zitten namelijk gevangen in een cirkel en massavorming.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:26 schreef TLC het volgende:
kijk, het echte werk word van stal gehaald !!!quote:Op zondag 24 januari 2021 23:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ik "marechaussee bijstandseenheid" google, krijg ik dit soort lui
[ afbeelding ]
Dus eigenlijk een beetje wat ze in de VS standaard hebben is hier hoge uitzondering. Even heel kort door de bocht hoor.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, daarom vind ik het zo bijzonder. De BE is niet bedoeld om de-escalerend op te treden, de BE is bedoeld om een urgente situatie zo snel mogelijk korte metten mee te maken. Om een idee te geven, de BE heeft meerdere (doorgeladen) wapens ter beschikking. Daarmee kan het heel snel fout gaan, bedoeld of onbedoeld.
Snap je nu wat ik bedoel met: "Die gasten zijn niet getraind op de-escalerend optreden?"quote:Op zondag 24 januari 2021 23:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ik "marechaussee bijstandseenheid" google, krijg ik dit soort lui
[ afbeelding ]
IQ van een aardappelquote:Op zondag 24 januari 2021 23:33 schreef Sfancta het volgende:
https://m.facebook.com/st(...)4&id=100001598668686
Kijk, dat wijfje dat met haar gezicht open op stream was. Dit is niet het einde schrijft ze erbijBlijkbaar nog niet van geleerd.
de vraag is HOEquote:Op zondag 24 januari 2021 23:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij is zo'n eenheid er juist perfect op getraind om te de-escaleren in grimmige situaties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |