abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 10:52:54 #101
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197604888
Weet je nog, toen dit het bericht was van de Politie?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-bang-voor-eindeloze

quote:
Geen fuiken op controles
De avondklok gaat naar alle waarschijnlijk in vanaf vrijdag tussen 20.30 en 4.30 uur. Struijs: "We handhaven op excessen." Wat dat betekent? "We treden op bij groepen die samenscholen en zich opzettelijk niet aan de regels houden."
Volgens mij hebben we niet veel anders gezien dan fuiken, of zijn er op andere plekken ook beelden geweest waar het er anders aantoe ging?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 24 januari 2021 @ 10:53:03 #102
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197604892
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:49 schreef Haags het volgende:

[..]

[ twitter ]

Vergeet deze agent niet, wat zal hij trots zijn bedje in zijn gestapt _O_
Deze meneer doet gewoon zijn werk ?
Weisst
pi_197604904
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:49 schreef Haags het volgende:

[..]

[ twitter ]

Vergeet deze agent niet, wat zal hij trots zijn bedje in zijn gestapt _O_
Kun je nog zoveel programma's maken waarin agenten roepen dat ze het liefst boeven vangen. Maar 1 zo'n fragment, weg imago :')
pi_197604916
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:49 schreef Haags het volgende:

[..]

[ twitter ]

Vergeet deze agent niet, wat zal hij trots zijn bedje in zijn gestapt _O_
Gewoon fietsverlichting voeren.
pi_197604944
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:46 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Omdat ze ook een groot gedeelte van de vaccins in India produceren, die hebben bepaalde eisen eraan gesteld.
Ja, en die fabriek is nu ontploft.

Hoe dan ook, er moet een mouw aan te passen zijn.

Gewoon India zwaar overbieden.

Onderhandelen tegen iets anders, bv meer militaire hulp tegen Pakistan toezeggen (of andersom subtiel informeren dat het helaas "misschien" niet gaat lukken ze te beschermen als er iets gebeurt...), of misschien wat importtariefonderhandelingen? 🤔 of "suggereren" dat je eu burgers verbied daar op vakantie te gaan wink wink, dat zou ook een economisch bloedbad aanrichten daar.

Hell van mijn part bied je ze ontwikkelingshulp in ruil voor meer spuiten.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat overbieden genoeg is. Miljoenen indiers gaan zowat letterlijk dood van de honger door de maatregelen. Bied ze economische Steun voor spuiten.

Linksom of rechtsom, ik wil vaccins hier en nu zodat we weer normaal kunnen leven. Fuck covax etc, dat is voor na dat wij groepsimmuniteit hebben en ik weer gezellig met een vriend kbbq heb kunnen eten in m'n favo restaurant.
#WeesGeenWhales
  zondag 24 januari 2021 @ 10:55:35 #106
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197604949
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:53 schreef Piles het volgende:

[..]

Kun je nog zoveel programma's maken waarin agenten roepen dat ze het liefst boeven vangen. Maar 1 zo'n fragment, weg imago :')
Zo een bijdehandje zou ik ook graag ff een paar boetes geven.

Dat je je niet aan maatregelen houdt prima, maar ga dan niet als een poesie wegfietsen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 10:55:45 #107
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197604950
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:53 schreef erkel het volgende:

[..]

Deze meneer doet gewoon zijn werk ?
Ik zou het deze meneer ook niet direct heel erg kwalijk nemen, maar de bobo's erboven van wie de agenten massaal op plekken moesten gaan staan waar mensen langskwamen vind ik wel droevig. De avondklok was nodig om te kunnen handhaven op excessen, op samenscholing van groepen wat nu lastig was.

En wat zien we? De avondklok werd gisteren eigenlijk gebruikt als belastingmaatregel.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197604973
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zou het deze meneer ook niet direct heel erg kwalijk nemen, maar de bobo's erboven van wie de agenten massaal op plekken moesten gaan staan waar mensen langskwamen vind ik wel droevig. De avondklok was nodig om te kunnen handhaven op excessen, op samenscholing van groepen wat nu lastig was.

En wat zien we? De avondklok werd gisteren eigenlijk gebruikt als belastingmaatregel.
Dan de boete ook maar zien als vrijheidsbelasting :D
I'll give you something to do
pi_197604992
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:52 schreef chratnox het volgende:
Weet je nog, toen dit het bericht was van de Politie?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-bang-voor-eindeloze
[..]

Volgens mij hebben we niet veel anders gezien dan fuiken, of zijn er op andere plekken ook beelden geweest waar het er anders aantoe ging?
moeten ze het gewoon niet of amper handhaven dan ?
alle regels die een advies zijn worden al 10 maanden amper gehandhaafd.

we hebben het gewoon allemaal aan onszelf te danken, simpel zat.
en maar lachen, ze kunnen achter de voordeur toch niks, lekker toch feestjes/(blokjes) vrjaardagen, zuipen met vrienden.

20-25% van de besmette mensen: ik ga toch lekker erop uit als ik besmet ben.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 10:58:01 #110
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197604993
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:56 schreef galantis het volgende:

[..]

Dan de boete ook maar zien als vrijheidsbelasting :D
Dus.. We verhogen de inkomstenbelasting met 0,1% ofzo en er is weer vrijheid? Ik weet niet, dat zou niet veel afdoen aan 'politiestaat' :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 24 januari 2021 @ 10:58:25 #111
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197605000
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:52 schreef chratnox het volgende:
Weet je nog, toen dit het bericht was van de Politie?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-bang-voor-eindeloze
[..]

Volgens mij hebben we niet veel anders gezien dan fuiken, of zijn er op andere plekken ook beelden geweest waar het er anders aantoe ging?
Op Urk kwam de politie pas aanzetten toen dat testkeetje al bijna een uur aan het branden was. Volgens mij hoefde je niet gestudeerd te hebben om te kunnen aanvoelen dat het juist daar mis zou gaan.

Maar gelukkig hebben ze wel veel boetes kunnen uitdelen aan fietsende studenten en auto’s op de snelweg om 21.01. Ik stel daarom voor dat we volgende week een keer gaan klappen voor deze helden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197605007
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:55 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja, en die fabriek is nu ontploft.

Hoe dan ook, er moet een mouw aan te passen zijn.

Gewoon India zwaar overbieden.

Onderhandelen tegen iets anders, bv meer militaire hulp tegen Pakistan toezeggen (of andersom subtiel informeren dat het helaas "misschien" niet gaat lukken ze te beschermen als er iets gebeurt...), of misschien wat importtariefonderhandelingen? 🤔 of "suggereren" dat je eu burgers verbied daar op vakantie te gaan wink wink, dat zou ook een economisch bloedbad aanrichten daar.

Hell van mijn part bied je ze ontwikkelingshulp in ruil voor meer spuiten.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat overbieden genoeg is. Miljoenen indiers gaan zowat letterlijk dood van de honger door de maatregelen. Bied ze economische Steun voor spuiten.

Linksom of rechtsom, ik wil vaccins hier en nu zodat we weer normaal kunnen leven. Fuck covax etc, dat is voor na dat wij groepsimmuniteit hebben en ik weer gezellig met een vriend kbbq heb kunnen eten in m'n favo restaurant.
Ja, leuk allemaal wel, maar van wat ik begreep is dit ook een manier voor AstraZeneca om om weer een wat betere naam te krijgen. Dat gaan ze niet krijgen als ze alles aan het westen gaan leveren :9

Het beste zou zijn als Janssen sneller zou kunnen leveren of dat we vanwege de extra productiecapaciteit van Pfizer gigantisch veel extra vaccins krijgen.
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 10:59:06 #113
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197605015
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:57 schreef Predator40 het volgende:

[..]

moeten ze het gewoon niet of amper handhaven dan ?
alle regels die een advies zijn worden al 10 maanden amper gehandhaafd.

we hebben het gewoon allemaal aan onszelf te danken, simpel zat.
en maar lachen, ze kunnen achter de voordeur toch niks, lekker toch feestjes/(blokjes) vrjaardagen, zuipen met vrienden.

20-25% van de besmette mensen: ik ga toch lekker erop uit als ik besmet ben.
Tuurlijk moeten ze handhaven. Weet je waar? Urk, Stein, de plekken waar rellen waren. De plekken waar hele groepen al maanden samenkomen.

Maar droevig om 21.01 een fietser die onderweg naar huis is een boete geven is gewoon triest. Dat heeft niets te maken met virusbestrijding.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  User die overal opduikt 2022 zondag 24 januari 2021 @ 10:59:34 #114
186611 Haags
pi_197605021
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:58 schreef Caland het volgende:

[..]

Op Urk kwam de politie pas aanzetten toen dat testkeetje al bijna een uur aan het branden was. Volgens mij hoefde je niet gestudeerd te hebben om te kunnen aanvoelen dat het juist daar mis zou gaan.

Maar gelukkig hebben ze wel veel boetes kunnen uitdelen aan fietsende studenten en auto’s op de snelweg om 21.01. Ik stel daarom voor dat we volgende week een keer gaan klappen voor deze helden.
#ikklapmee

Deze helden zorgen ervoor dat Nederland massaal gezond blijft _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_197605032
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tuurlijk moeten ze handhaven. Weet je waar? Urk, Stein, de plekken waar rellen waren. De plekken waar hele groepen al maanden samenkomen.

Maar droevig om 21.01 een fietser die onderweg naar huis is een boete geven is gewoon triest. Dat heeft niets te maken met virusbestrijding.
was dat ook echt zo ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 24 januari 2021 @ 11:01:16 #116
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197605051
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zou het deze meneer ook niet direct heel erg kwalijk nemen, maar de bobo's erboven van wie de agenten massaal op plekken moesten gaan staan waar mensen langskwamen vind ik wel droevig. De avondklok was nodig om te kunnen handhaven op excessen, op samenscholing van groepen wat nu lastig was.

En wat zien we? De avondklok werd gisteren eigenlijk gebruikt als belastingmaatregel.
Dus iedereen alleen maar vermanend toespreken had een beter effect gehad?
Weisst
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 11:01:40 #117
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197605058
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:00 schreef Predator40 het volgende:

[..]

was dat ook echt zo ?
Dat heb je toch op meerdere plekken gezien? Politieauto's die iedereen die op de A2 reed eraf haalden, fietsers die net na 9 uur van de weg gehaald werden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197605059
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:00 schreef Predator40 het volgende:

[..]

was dat ook echt zo ?
Doet dat ertoe? De intentie was er overduidelijk.
I'll give you something to do
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 11:03:10 #119
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197605077
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:01 schreef erkel het volgende:

[..]

Dus iedereen alleen maar vermanend toespreken had een beter effect gehad?
Dat is toch niet wat ik zei?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197605083
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:01 schreef erkel het volgende:

[..]

Dus iedereen alleen maar vermanend toespreken had een beter effect gehad?
Iedereen die daadwerkelijk iets deed wat leidt tot meer besmettingen aanpakken had een beter effect gehad ja.

Inderdaad, samenscholingen e.d.
pi_197605095
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat heb je toch op meerdere plekken gezien? Politieauto's die iedereen die op de A2 reed eraf haalden, fietsers die net na 9 uur van de weg gehaald werden.
het lijkt me echt stug dat ze je om 21:01 gelijk een boete geven, dan zou het triest zijn ja.
deze kneus vluchtte trouwens en zonder licht...niet heel handig.

en nu is er eindelijk eens handhaving, lopen we nog te mekkeren.
nogmaals dit hebben we gewoon aan onszelf te danken, het word al 10 maanden lief aan ons gevraagd.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 24 januari 2021 @ 11:04:52 #122
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197605101
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat heb je toch op meerdere plekken gezien? Politieauto's die iedereen die op de A2 reed eraf haalden, fietsers die net na 9 uur van de weg gehaald werden.
Geen idee. Ik heb gisteravond niet gezocht naar een livestream van Urk of ben actief op zoek gegaan naar enkele boetes om de volgende dag daar over te gaan zeuren.
Weisst
pi_197605117
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:04 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het lijkt me echt stug dat ze je om 21:01 gelijk een boete geven, dan zou het triest zijn ja.

https://www.omroepgelderl(...)de-A2-bij-Zaltbommel

quote:
De politie houdt sinds de invoering van de avondklok een grote controle op de A2. Iedereen die richting het zuiden gaat, wordt bij Zaltbommel van de snelweg gehaald.
Als de boel niet op orde is, volgt in Zaltbommel gelijk een proces-verbaal.
Helden _O_
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 11:06:48 #124
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197605127
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:04 schreef erkel het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb gisteravond niet gezocht naar een livestream van Urk of ben actief op zoek gegaan naar enkele boetes om de volgende dag daar over te gaan zeuren.
Zijn we nu werkelijk op het punt belandt dat je geen weerwoord op mijn punt hebt en je daarom maar probeert mn persoon belachelijk te maken?

Als je er niet naar gezocht hebt en er niet mee bezig bent geweest kun je er ook voor kiezen er geen mening over te hebben, want klaarblijkelijk heb je je niet voldoende ingelezen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197605128
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:06 schreef Piles het volgende:

[..]

https://www.omroepgelderl(...)de-A2-bij-Zaltbommel

Als de boel niet op orde is, volgt in Zaltbommel gelijk een proces-verbaal.

Helden _O_
gewoon terecht net zoals bij elk verkeersfuik trouwens
en ik heb het over een fietser naar huis.21:01
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197605137
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:58 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja, leuk allemaal wel, maar van wat ik begreep is dit ook een manier voor AstraZeneca om om weer een wat betere naam te krijgen. Dat gaan ze niet krijgen als ze alles aan het westen gaan leveren :9

Het beste zou zijn als Janssen sneller zou kunnen leveren of dat we vanwege de extra productiecapaciteit van Pfizer gigantisch veel extra vaccins krijgen.
Ik denk dat ze dan prima een betere naam krijgen. Stel je voor dat na onderhandelingen met de ec AstraZeneca toch ineens in staat is al die vaccins te leveren en we in het najaar volgens schema toch weer normaal kunnen leven. Dan zijn ze de held hier in europa hoor. Echt niemand gaat checken waar die vaccins vandaan komen, op twee epidemiologen, drie onderzoeksjournalisten, en een kritische kamervraag van de CU na.

De rest is feest aan het vieren, reputatie hersteld. Ja misschien niet in die arme landen, maar reputatie daar boeit niet, er is geen cent te verdienen voor ze. En wat gaan ze internationaal doen? Hun economische macht gebruiken? Hun leger 😂? De vn, die niet voor niets in usa zit...? 🤣🤣🤣

Denk dat dat beter is juist hoor voor hun reputatie in landen waar die telt, being het westen zelf 😉
#WeesGeenWhales
pi_197605145
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:00 schreef Predator40 het volgende:

[..]

was dat ook echt zo ?
De tijdsaanduiding is wat gechargeerd, maar als de politie al direct en masse klaarstaat (in tegenstelling tot de normale situatie, waarin er "niet genoeg capaciteit" is om een clubje hangjongeren op heterdaad te betrappen) om mensen die in hun eentje ergens lopen, fietsen of autorijden massaal in een fuik te laten lopen begint het erop te lijken dat ook hier de werkelijke doelstelling uit het oog verloren is.

En zoals hierboven al gesteld, ik kan de fuiken, massale inzet en dit soort uitspraken...

quote:
’Bussum lijkt wel een spookstad’, zei een vrouw die haar hondjes uitliet. In anderhalf uur tijd hadden agenten toch drie boetes uitgeschreven aan voetgangers.

„Ze kwamen met de gebruikelijke smoezen, zeiden dat ze niet wisten dat er een avondklok geldt. Maar daar trappen we niet in. We hanteren een zerotolerancebeleid.”
... niet stroken met de uitspraken die eerder door zowel voorstanders alhier en de politie zelf gedaan zijn. "Ze geven alleen een boete bij excessen hoor". Ja, gelul dus.
pi_197605150
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:04 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het lijkt me echt stug dat ze je om 21:01 gelijk een boete geven, dan zou het triest zijn ja.
deze kneus vluchtte trouwens en zonder licht...niet heel handig.

en nu is er eindelijk eens handhaving, lopen we nog te mekkeren.
nogmaals dit hebben we gewoon aan onszelf te danken, het word al 10 maanden lief aan ons gevraagd.
Ware het niet dat de cijfers al gewoon omlaag gingen, dus een directe aanleiding voor zo'n avondklok is er helemaal niet. Maar omdat ie wordt ingevoerd, hebben we het opeens aan onszelf te danken? Even voor de duidelijkheid, het is geen natuurwet maar een politieke keuze, bedacht door een stelletje dat de realiteitszin een beetje kwijt lijkt te zijn.
I'll give you something to do
  zondag 24 januari 2021 @ 11:08:49 #129
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_197605158
Na een nachtje avondklok is de vieze smaak niet weg, integendeel. Ik ervaar geen beperking omdat ik toch al niet naar buiten ging na 9 uur, maar het idee van opgesloten te zitten in je eigen huis omdat je niet naar buiten MAG maakt me razend. De voortvarende handhaving, die nu kennelijk wel kan, doet daar nog een schep bovenop.

Ik kon me helemaal vinden in de column van Sheila Sitalsing in de Volkskrant (gisteren of eergisteren): elke maatregel die je neemt is een politieke keuze en elke maatregel die je niet neemt ook. Dat we liever scholen sluiten en mensen thuis opsluiten dan werkgevers aanpakken die zich nergens aan storen zegt genoeg. Elke partij met "vrijheid" en "democratie" in zijn naam die voor de avondklok heeft gestemd mag zich diep, heel diep gaan schamen.
Never explain, never apologize.
  zondag 24 januari 2021 @ 11:08:50 #130
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197605159
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is toch niet wat ik zei?
Het leek erop alsof je zei dat mensen die regels breken niet beboet hoeven te worden.

Ik ga uit van een afschrikwekkend effect wat de handhaving hiermee wil bewerkstelligen. Dat je toch helaas niet onbekommerd op de snelweg om 22 uur kunt tuffen zonder verklaring.
Weisst
pi_197605164
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:07 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dan prima een betere naam krijgen. Stel je voor dat na onderhandelingen met de ec AstraZeneca toch ineens in staat is al die vaccins te leveren en we in het najaar volgens schema toch weer normaal kunnen leven. Dan zijn ze de held hier in europa hoor. Echt niemand gaat checken waar die vaccins vandaan komen, op twee epidemiologen, drie onderzoeksjournalisten, en een kritische kamervraag van de CU na.

De rest is feest aan het vieren, reputatie hersteld. Ja misschien niet in die arme landen, maar reputatie daar boeit niet, er is geen cent te verdienen voor ze. En wat gaan ze internationaal doen? Hun economische macht gebruiken? Hun leger 😂? De vn, die niet voor niets in usa zit...? 🤣🤣🤣

Denk dat dat beter is juist hoor voor hun reputatie in landen waar die telt, being het westen zelf 😉
J&J komt hopelijk in april met wat vaccins, en AZ zal het heus wel inhalen.
maar dat 2021 grotendeels naar de knoppen gaat is al zeker.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 24 januari 2021 @ 11:10:37 #132
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197605178
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:41 schreef Predator40 het volgende:

[..]

in tegenstelling tot nederland wilt nieuw zeeland corona buiten de deur houden, alles is ook weer open daar zonder beperkingen.
Het is dus belangrijk om geen enkel risico om de besmetting weer terug te brengen te gaan nemen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197605183
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:53 schreef Piles het volgende:

[..]

Kun je nog zoveel programma's maken waarin agenten roepen dat ze het liefst boeven vangen. Maar 1 zo'n fragment, weg imago :')
Hoezo, hij doet zijn werk gewoon goed.
Het is niet aan een agent om naar eigen goeddunken wetsovertredingen zo maar te gedogen.

Ik heb hier meer respect voor dan voor van die wegkijkers.
Ik ben overigens tegen avondklok, maar áls het er is moet je handhaven anders verlies je helemaal alle autoriteit.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2021 11:12:05 ]
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 11:10:55 #134
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197605184
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:08 schreef erkel het volgende:

[..]

Het leek erop alsof je zei dat mensen die regels breken niet beboet hoeven te worden.

Ik ga uit van een afschrikwekkend effect wat de handhaving hiermee wil bewerkstelligen. Dat je toch helaas niet onbekommerd op de snelweg om 22 uur kunt tuffen zonder verklaring.
Dat snap ik wel. Wat je tot nu toe ziet is dat het handhaven van de excessen -waarvoor de avondklok nodig was- niet gedaan werd (zie Urk/Stein etc), maar dat er wel fuiken opgezet werden. Juist dagene waarvan op 20 januari nog in een interview met RTL Nieuws gezegd werd dat dat niet gedaan zou worden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197605185
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

De tijdsaanduiding is wat gechargeerd, maar als de politie al direct en masse klaarstaat (in tegenstelling tot de normale situatie, waarin er "niet genoeg capaciteit" is om een clubje hangjongeren op heterdaad te betrappen) om mensen die in hun eentje ergens lopen, fietsen of autorijden massaal in een fuik te laten lopen begint het erop te lijken dat ook hier de werkelijke doelstelling uit het oog verloren is.

En zoals hierboven al gesteld, ik kan de fuiken, massale inzet en dit soort uitspraken...
[..]

... niet stroken met de uitspraken die eerder door zowel voorstanders alhier en de politie zelf gedaan zijn. "Ze geven alleen een boete bij excessen hoor". Ja, gelul dus.
geen reden om gewoon naar buiten te gaan na 21:00.....hier kon je op wachten. nu kunnen ze eindelijk een keer handhaven.

het is ons 10 maanden lief gevraagd en "we" hadden teveel schijt aan alle lieve adviezen, simpel zat.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197605190
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:49 schreef Haags het volgende:

[..]

[ twitter ]

Vergeet deze agent niet, wat zal hij trots zijn bedje in zijn gestapt _O_
Wereldnieuws, man op fiets _O_
  zondag 24 januari 2021 @ 11:11:44 #137
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197605196
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zijn we nu werkelijk op het punt belandt dat je geen weerwoord op mijn punt hebt en je daarom maar probeert mn persoon belachelijk te maken?

Als je er niet naar gezocht hebt en er niet mee bezig bent geweest kun je er ook voor kiezen er geen mening over te hebben, want klaarblijkelijk heb je je niet voldoende ingelezen.
Welk punt? De politie treedt op en marchandeert niet over de opvolging van de regels. Lijkt me vrij duidelijk nu voor iedereen.
Weisst
pi_197605198
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:11 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Wereldnieuws, man op fiets _O_
Stoot 'man omhelst schoonmoeder' van zijn plaats.
I'll give you something to do
pi_197605206
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:08 schreef galantis het volgende:

[..]

Ware het niet dat de cijfers al gewoon omlaag gingen, dus een directe aanleiding voor zo'n avondklok is er helemaal niet. Maar omdat ie wordt ingevoerd, hebben we het opeens aan onszelf te danken? Even voor de duidelijkheid, het is geen natuurwet maar een politieke keuze, bedacht door een stelletje dat de realiteitszin een beetje kwijt lijkt te zijn.
Directe aanleiding is er wel. Namelijk de Engelse variant. Met spoed is iedereen die in Lansingerland woont opgeroepen zich te laten testen en nu zijn bijna 30.000 mensen getest.

Ik ben blij dat het OMT breder kijkt dan alleen de harde cijfers van nu en afgelopen weken. Dat zou een beetje dom zijn
pi_197605215
De besmettingscijfers vind ik helemaal niet interessant meer. Zie liever de vaccinatiecijfers in de hoop dat daar wel iets gebeurt.
Go hard or go home
pi_197605219
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:10 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het is dus belangrijk om geen enkel risico om de besmetting weer terug te brengen te gaan nemen.
als je dat probeert uit te leggen word je bijna afgemaakt hier, velen snappen dat niet met al die lieve adviezen hier.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 11:13:17 #142
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197605222
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

geen reden om gewoon naar buiten te gaan na 21:00.....hier kon je op wachten. nu kunnen ze eindelijk een keer handhaven.

het is ons 10 maanden lief gevraagd en "we" hadden teveel schijt aan alle lieve adviezen, simpel zat.
Nogmaals, er werd ons verteld dat de avondklok noodzakelijk was om feestjes in te perken, excessen aan te pakken. Toen het erover begon hebben we het er in dit topic gekscherend over gehad dat je dan een boete zou krijgen als om 21.05 je container aan de weg zet.

Op basis van wat we van gisteren hebben meegekregen is de kans dat je een boete krijgt als je je container aan de weg zet groter dan wanneer je een feestje met 20 anderen hebt.

Dan moet je het toch met me eens zijn dat het zijn doel voorbij schiet?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197605227
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Directe aanleiding is er wel. Namelijk de Engelse variant. Met spoed is iedereen die in Lansingerland woont opgeroepen zich te laten testen en nu zijn bijna 30.000 mensen getest.

Ik ben blij dat het OMT breder kijkt dan alleen de harde cijfers van nu en afgelopen weken. Dat zou een beetje dom zijn
Die resultaten van het massaale testen in Lansingerland baren wel echt zorgen ja ;(
  zondag 24 januari 2021 @ 11:14:02 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197605233
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:12 schreef Noek het volgende:
De besmettingscijfers vind ik helemaal niet interessant meer. Zie liever de vaccinatiecijfers in de hoop dat daar wel iets gebeurt.
Good laugh.
  zondag 24 januari 2021 @ 11:14:07 #145
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197605238
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat snap ik wel. Wat je tot nu toe ziet is dat het handhaven van de excessen -waarvoor de avondklok nodig was- niet gedaan werd (zie Urk/Stein etc), maar dat er wel fuiken opgezet werden. Juist dagene waarvan op 20 januari nog in een interview met RTL Nieuws gezegd werd dat dat niet gedaan zou worden.
Ik verwacht wel dat ze geleerd hebben van de opstootjes op Urk en in Stein. Ze zullen de ME de volgende keer iets sneller klaar hebben staan. De avondklok is net 14 uur geleden ingegaan hè.
Weisst
pi_197605243
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hoezo, hij doet zijn werk gewoon goed.
Het is niet aan een agent om naar eigen goeddunken wetsovertredingen zo maar te gedogen.
Dat doen ze de hele dag, die afweging _O-
Maae los daar van: als je woensdag als bond nog zegt dat je geen fuiken gaat opzetten en alleen excessen gaat handhaven, en op de eerste dag achter een fietser aangaat en wél fuiken opzet, ben je toch volledig ongeloofwaardig :{
pi_197605244
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hoezo, hij doet zijn werk gewoon goed.
Het is niet aan een agent om naar eigen goeddunken wetsovertredingen zo maar te gedogen.

Ik heb hier meer respect voor dan voor van die wegkijkers.
Ik ben overigens tegen avondklok, maar áls het er is moet je handhaven anders verlies je helemaal alle autoriteit.
Er was 10 maanden al geen autoriteit en velen lachten erom en toch lekker misbruik van maken.
nu is het er eindelijk en gaan we massaal janken.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197605247
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:12 schreef Noek het volgende:
De besmettingscijfers vind ik helemaal niet interessant meer. Zie liever de vaccinatiecijfers in de hoop dat daar wel iets gebeurt.
Over een paar weekjes wellicht een nieuwe mijlpaal, 1% die de eerste prik heeft gekregen.
pi_197605259
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Directe aanleiding is er wel. Namelijk de Engelse variant. Met spoed is iedereen die in Lansingerland woont opgeroepen zich te laten testen en nu zijn bijna 30.000 mensen getest.

Ik ben blij dat het OMT breder kijkt dan alleen de harde cijfers van nu en afgelopen weken. Dat zou een beetje dom zijn
Dat noem ik geen directe aanleiding. Hoogst speculatief.
I'll give you something to do
  zondag 24 januari 2021 @ 11:15:07 #150
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197605261
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als je dat probeert uit te leggen word je bijna afgemaakt hier, velen snappen dat niet met al die lieve adviezen hier.
LOL ik zit er niet mee hoor. Hoort erbij hier op Fok!.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')