Tijdje geen cijfers van Israël gezien maar daar gaat het goed dus?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch blijf ik er wel moeite mee hebben. Als je kijkt naar Israël en ziet hoeveel ziekenhuisopnames zelfs die eerste vaccinatie lijkt te schelen zou ik een avondklok een stuk beter te verkroppen vinden als ze 25.000 mensen per dag vaccineren ofzo. Dat die 2 weken avondklok nodig is om de hele groep mensen die 70+ is te vaccineren, waarna het nooit meer nodig zou zijn.
Om de jongeren binnen te houden. Staat er in die modellen van jacco ook dat ze zich doodlachen erom en de nacht doorhalen? Nu belemmer je enkel de rest van Nederland voor amper resultaat.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:07 schreef Vallon het volgende:
Schandalig dat men onschuldige burgers gaat opsluiten omdat men ze verdenkt van een besmetting en dat dan heel normaal vinden.
die hebben iets meer vaccins dan wijquote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:14 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Tijdje geen cijfers van Israël gezien maar daar gaat het goed dus?
Nee nachtje doorhalen, blijven slapen, en bezoek van tijdstip verplaatsen zijn scenario's die niet bestaan volgens OMT/RIVMquote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Om de jongeren binnen te houden. Staat er in die modellen van jacco ook dat ze zich doodlachen erom en de nacht doorhalen? Nu belemmer je enkel de rest van Nederland voor amper resultaat.
Dat weet ik maar dat vroeg ik ook niet. Ik bedoelde de ziekenhuiscijfers.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die hebben iets meer vaccins dan wij
vooral maar steeds weer omwegen gaan verzinnen om toch maar elkaar te bezoekenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee nachtje doorhalen, blijven slapen, en bezoek van tijdstip verplaatsen zijn scenario's die niet bestaan volgens OMT/RIVM
Het probleem is dat het een valse tegenstelling is. Niemand hier kiest ervoor geen maatregelen te hebben, maar er zijn er wel veel (waaronder ik) die zich afvragen of een avondklok de juiste maatregel is. Is het proportioneel om je doel te bereiken?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker.
Alleen we zitten gewoon op 6.000 besmettingen per dag en dan komt de UK variant nog deze kant op. Zorg wordt uitgesteld en als er niet ingegrepen wordt, dan wordt het nog veel erger.
Dus even kijken. Geen vrienden zien, horeca dicht, thuiswerken, mondkapje en avondklok of nauwelijks zorg, iedereen ziek met wellicht gevolgen voor de rest van zijn of haar leven en tienduizenden extra doden.
Ik kies het eerste. Ook al zit daar een avondklok bij (terwijl dat de minst vervelende maatregel is).
Ik kan er ook echt niet bij. En dat anderen staan te juichen bij het inperken van dit soort basale vrijheid.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:07 schreef Vallon het volgende:
Schandalig dat men onschuldige burgers gaat opsluiten omdat men ze verdenkt van een besmetting en dat dan heel normaal vinden.
[ afbeelding ]
Ja da's ook een manier om van je problemen af te komen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:18 schreef alpeko het volgende:
In het journaal net een item over verdwenen burgerjournalisten in China. Wat een land
Het land was al een gevangenis, maar nu is het regime veel strenger geworden, want slechts de bewaarders hebben geen last van die avondklok.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:48 schreef TLC het volgende:
[..]
Mens stel je wat aan, je zit niet in de gevangenis.
Die zitten nu in de derde week na de eerste vaccinatie van de groep 65+ of 70+ en de ziekenhuiscijfers waren daar flink gedaald idd. Het zou op dit moment nog kunnen dat het toeval is, maar het lijkt in elk geval positief.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:16 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dat weet ik maar dat vroeg ik ook niet. Ik bedoelde de ziekenhuiscijfers.
Klopt, maar hoeveel mensen hebben we tot nu toe kunnen vaccineren en hoe ziet het er de komende weken uit?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het probleem is dat het een valse tegenstelling is. Niemand hier kiest ervoor geen maatregelen te hebben, maar er zijn er wel veel (waaronder ik) die zich afvragen of een avondklok de juiste maatregel is. Is het proportioneel om je doel te bereiken?
Ze zeggen dat het nodig is om te voorkomen dat eind maart/begin april de IC's overstromen door patiënten met de Britse variant. Dan wil je de IC zoveel mogelijk ontlasten.
Dat kun je doen door mensen op te sluiten en te hopen dat het goed gaat, maar je kunt het ook doen door te kiezen voor een duurzame oplossing: vaccineren.
De groep die het meest vertegenwoordigd is op de IC is 70+. Als je die groep van de IC weet te weren kun je zo'n 40% opnames wegnemen. Dat weren van de IC kun je doen door die hele groep te vaccineren. Om die hele groep te vaccineren heb je -in elk geval- 1.5 miljoen vaccins nodig voor de eerste dosis, en nog eens 1.5 miljoen voor de tweede dosis.
Zoals we in Israël kunnen zien heeft de eerste dosis alleen al een flink effect op de ziekenhuisopnames, dus helpt dat veel beter dan hopen dat mensen thuis blijven en maar hopen dat het virus niet los gaat, dan blijf je bezig.
juichen is een groot woord.....sommige zien het nut ervan in laten we het zo zeggen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan er ook echt niet bij. En dat anderen staan te juichen bij het inperken van dit soort basale vrijheid.
Ik speel zelfs met de gedachte om weg te gaan uit NL.
is ineens Gommers wegquote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:20 schreef D_A het volgende:
[..]
Ja da's ook een manier om van je problemen af te komen.
-> BNWquote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:20 schreef torentje het volgende:
[..]
Het land was al een gevangenis, maar nu is het regime veel strenger geworden, want slechts de bewaarders hebben geen last van die avondklok.
En daar hebben we exact de reden dat ik zo'n probleem heb met de avondklok.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klopt, maar hoeveel mensen hebben we tot nu toe kunnen vaccineren en hoe ziet het er de komende weken uit?
We zijn gewoon nog niet zo ver.
Doe niet zo gek: niemand staat te juichen. Maar ook niet iedereen klaagt er massaal erover. Dat laatste betekent niet meteen dat ze blij zijn met die avondklok, zoals je schijnt te denken.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan er ook echt niet bij. En dat anderen staan te juichen bij het inperken van dit soort basale vrijheid.
Doen.quote:Ik speel zelfs met de gedachte om weg te gaan uit NL.
Zekers!quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens hoor.
Dat filmpje over LCPS en Defensie in de eerste golf (we kunnen discussiëren over de rol van LCPS en hoe goed het werkt nu) maar het was wel mooi om te zien hoe die samenwerking toen opgestart is.
het kan allemaal niet eens met zo weinig vaccins.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
En daar hebben we exact de reden dat ik zo'n probleem heb met de avondklok.
De urgentie is voor de bevolking compleet, want je mag na 9 uur 's avonds je huis niet meer uit. Maar voor de regering is die urgentie er niet, want die nemen nog even de tijd om uit te zoeken of ze verzorgingstehuizen nu wel of niet met Pfizer gaan doen.
De enige reden dat de maatregel nu nodig is, is omdat keihard opschalen niet in de hoofden bij onze heren en dames bestuurders op komt, repressie is tenslotte makkelijker.
Er liggen nu vaccins in de koelingen te wachtenquote:
Klopt, dan had je meer recht op meer bezoekers, zag je je "collega's" wel en had je zelfs met andere mensen dan je huishouden aan tafel kunnen zitten met het avondeten.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:48 schreef TLC het volgende:
Mens stel je wat aan, je zit niet in de gevangenis.
Dus het kan wel, maar 'ze' doen het expres niet, gewoon omdat het sadisten zijn?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
En daar hebben we exact de reden dat ik zo'n probleem heb met de avondklok.
De urgentie is voor de bevolking compleet, want je mag na 9 uur 's avonds je huis niet meer uit. Maar voor de regering is die urgentie er niet, want die nemen nog even de tijd om uit te zoeken of ze verzorgingstehuizen nu wel of niet met Pfizer gaan doen.
De enige reden dat de maatregel nu nodig is, is omdat keihard opschalen niet in de hoofden bij onze heren en dames bestuurders op komt, repressie is tenslotte makkelijker.
Nee, met die mentaliteit nietquote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het kan allemaal niet eens met zo weinig vaccins.
Als dat is wat je uit mijn tekst haalt heeft deze discussie denk ik geen zin. Misschien nog een keer goed lezen zonder vooringenomen blik dat ik een 'wappie' ben.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus het kan wel, maar 'ze' doen het expres niet, gewoon omdat het sadisten zijn?
+/- 500.000 komt je ook nergens mee.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Er liggen nu vaccins in de koelingen te wachten
300 duizend geloof ik, voor al deze vaccins was er ook al een afspraak ingepland. Vanaf nu gaan ze bezig met afspraken maken zonder het vaccin al binnen te hebben in 50% van de gevallen. In het ergste geval moet je afspraken verplaatsen als de levering is vertraagd, en kan het gebeuren dat er teveel tijd tussen komen te zitten.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Er liggen nu vaccins in de koelingen te wachten
+ een NL alertquote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:32 schreef Rabieluh het volgende:
Jammer dat ze om 10 voor 9 de sirenes niet af laten gaan om iedereen naar binnen te jagen, voor dat lekkere apokalyptische sfeertje.
Ik kijk in deze tijden bergen films en ik ga vanavond maar eens Escape from New York en The Warriors opzetten om in de sfeer te komen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:32 schreef Rabieluh het volgende:
Jammer dat ze om 10 voor 9 de sirenes niet af laten gaan om iedereen naar binnen te jagen, voor dat lekkere apokalyptische sfeertje.
We kunnen er wel meer, maar dan kun je volgende week woensdag naar huis duimen draaien terwijl je wacht op de volgende levering. Met de griepprik gaat het ook vlotterquote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
+/- 500.000 komt je ook nergens mee.
tevens kunnen we maar 60.000 prikken per dag doen nu.
Of The Purge.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik kijk in deze tijden bergen films en ik ga vanavond maar eens Escape from New York en The Warriors opzetten om in de sfeer te komen.
nou waar dan ?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:35 schreef halfway het volgende:
Ach het leger komt ook al opdraven, waar hebben wij dat eerder gezien?
https://www.omroepbrabant(...)in-tijdens-avondklok
Er zijn hier mensen met allerlei ideeën en voor iedereen is ruimte. Tenzij er gesmeten wordt met termen als wappies, paniekzaaiers en andere dergelijke bewoording.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Laat maar joh.
Als je het niet eens bent met het overgrote gedeelte hier word je aangevallen door het vaste kliekje en raak je uit de gratie.
Misschien is hij niet de geschikte persoon om in deze situatie een sturende rol te spelen. Volgens wikipedia heeft ie een diploma "Schoolleider Primair Onderwijs", in normale tijden geen probleem voor een minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, maar tijdens een pandemie wil je misschien liever iemand met een medische of wetenschappelijke opleiding...quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hugo stelt zich vooral als een poppetje op. Een woordvoerder, die doorgeeft wat de organisatie onder hem te melden heeft.
Zijn rol zou echter sturend moeten zijn.
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:32 schreef Rabieluh het volgende:
https://www.ad.nl/dossier(...)rechaussee~a3df1791/quote:20:24
De Martinitoren in Groningen wordt nog zelden geluid, maar vanavond is dat anders. De zogeheten ruimstraatklok luidt vanavond tussen 20.30 uur en 20.40 uur het begin van de avondklok in.
De avondklok geldt in Nederland vooralsnog de komende weken tussen 21.00 uur en 04.30 uur.
Bedoeling is dat de 'noodklok' tot het einde van de avondklok-periode elke avond tussen 20.30 uur en 20.40 uur wordt geluid. Dat gebeurt door het Groninger Klokkenluidersgilde.
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)rechaussee~a3df1791/
Ze slaan nu wel wat door![]()
Ik zeg het gechargeerd, maar je geeft wel aan dat er bij de beleidsmakers geen urgentie is. Je noemt ze niet corrupt, maar wel extreem incompetent. Alsof er maar een paar Nederlanders zijn die denken dat er geen urgentie is en net die paar Nederlanders zijn de dames en heren bestuurders.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als dat is wat je uit mijn tekst haalt heeft deze discussie denk ik geen zin. Misschien nog een keer goed lezen zonder vooringenomen blik dat ik een 'wappie' ben.
ah gaan we toch weer een vergelijking maken met de oorlog ?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Staat toch in het artikel? Een ander woord voor de Marechaussee is de militaire politie.
Hahaquote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)rechaussee~a3df1791/
Ze slaan nu wel wat door![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |