pleuriskou en hagel, blij dat ik geen oppashondjes heb nuquote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:04 schreef D_A het volgende:
[..]
Iedereen loopt natuurlijk buiten met de hont en zit tegelijk te FOK!ken
Ja goed idee.quote:
het is al binnenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is nog niet te laat om te gaan
Voor mij (persoonlijk) gaat het inderdaad om het opgesloten worden. Dat ik mn huis niet uit mag zonder duidelijke reden, omdat ze het te moeilijk vinden om daadwerkelijk hun werk te doen (handhaven). Dat ik elke avond thuis moet blijven tot op zijn minst 9 februari, maar er een grote kans is dat het langer wordt.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist maar alleen het gevoel om opgesloten te worden he......daar gaat het dan om.
uiteindelijk zit bijna toch al iedereen binnen na 21:00 ( in de winter )
Dat gevoel heb ik dus niet echt. Hoop dat een deel van de mensen die zich niet aan de regels hield hierdoor zich wel aan de regels gaat houden.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist maar alleen het gevoel om opgesloten te worden he......daar gaat het dan om.
uiteindelijk zit bijna toch al iedereen binnen na 21:00 ( in de winter )
Zeker.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ben het met je eens. Ik verbaas me er telkens over dat mensen er zo makkelijk over doen. We zijn niet in oorlog, maar toch worden we opgesloten in ons eigen huis. Was ik van plan ergens heen te gaan? Nee. Raakt het mij heel erg? Nee. Maar gewoon het gevoel dat ik niet weg mag wanneer ik wil, dat stuit mij nogal tegen de borst. Het voelt alsof ik straf heb voor iets waar ik geen schuld aan heb.
Inderdaad, nu moet het eerst weer een gevangenis zijn oftewel een 7x24 dagklok voordat je er wat van mag zeggen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Laat maar joh.
Als je het niet eens bent met het overgrote gedeelte hier word je aangevallen door het vaste kliekje en raak je uit de gratie.
Het wordt een eng vast clubje met lockdownwappies hier.
Avondklok als ruil voor als een debiel militair opschalen van de vaccinatiesnelheid bedoel je?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch blijf ik er wel moeite mee hebben. Als je kijkt naar Israël en ziet hoeveel ziekenhuisopnames zelfs die eerste vaccinatie lijkt te schelen zou ik een avondklok een stuk beter te verkroppen vinden als ze 25.000 mensen per dag vaccineren ofzo. Dat die 2 weken avondklok nodig is om de hele groep mensen die 70+ is te vaccineren, waarna het nooit meer nodig zou zijn.
Dat zeker, maar je hebt geen militairen nodig om op te schalenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Avondklok als ruil voor als een debiel militair opschalen van de vaccinatiesnelheid bedoel je?
Ja dat zou absoluut meer draagvlak geven, bij mij iig
Onder het mom van:quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Avondklok als ruil voor als een debiel militair opschalen van de vaccinatiesnelheid bedoel je?
Lekker collectief klagen: worden we gelukkig van, iddquote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:59 schreef Predator40 het volgende:
hoe meer je erover klaagt en nadenkt hoe meer vrijheidsberovend het word.
Het gaat meer om het idee 'dat je niet naar buiten mag', dan dat het voor velen echt een probleem is. Net als met wel meer dingen: als het niet mag, willen we het massaal.quote:99.9% is na 21:00 al gewoon binnen in de winter en de werkenden en diegenen met een hond hebben al een uitzondering.
Je hebt sturing nodig, dat kunnen de huidige sturende lui gewoon niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat zeker, maar je hebt geen militairen nodig om op te schalen
Je hoeft alleen maar 2-3x zo veel personeel in te zetten op de geplande posten en je kan de ambitie al halen.
Precies ja. En dan wel doorpakken met vaccineren, niet weer lafjes inzakkenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Onder het mom van:
We hebben 1,5 miljoen mensen die ouder dan 70 zijn. We zorgen dat we in de komende 2 weken die hele groep gevaccineerd hebben. In die 2 weken moeten we de R onder de 1 houden, en dat doen we door een avondklok in te voeren naar de maatregelen die er zijn. In de derde week gaan we de avondklok afbouwen en aan het einde van de derde week is deze verdwenen.
Na die derde week gaan de ziekenhuisopnames langzaam dalen, dus zullen we ook langzaam andere maatregelen kunnen versoepelen.
Doe eens niet zo gek zeg..quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Onder het mom van:
We hebben 1,5 miljoen mensen die ouder dan 70 zijn. We zorgen dat we in de komende 2 weken die hele groep gevaccineerd hebben. In die 2 weken moeten we de R onder de 1 houden, en dat doen we door een avondklok in te voeren naar de maatregelen die er zijn. In de derde week gaan we de avondklok afbouwen en aan het einde van de derde week is deze verdwenen.
Na die derde week gaan de ziekenhuisopnames langzaam dalen, dus zullen we ook langzaam andere maatregelen kunnen versoepelen.
Wat mij betreft mag je daarna prima terugzakken naar 300k/week ofzo, maar het tempo moet er wel in blijven ja.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Precies ja. En dan wel doorpakken met vaccineren, niet weer lafjes inzakken
Eens hoor.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Je hebt sturing nodig, dat kunnen de huidige sturende lui gewoon niet.
Militaire logistieke operatie van maken, hoppa, over de kolommen van decentraal vaccinatieveld heen, bam
zijn niet genoeg vaccins voorquote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Tijdje geen cijfers van Israël gezien maar daar gaat het goed dus?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch blijf ik er wel moeite mee hebben. Als je kijkt naar Israël en ziet hoeveel ziekenhuisopnames zelfs die eerste vaccinatie lijkt te schelen zou ik een avondklok een stuk beter te verkroppen vinden als ze 25.000 mensen per dag vaccineren ofzo. Dat die 2 weken avondklok nodig is om de hele groep mensen die 70+ is te vaccineren, waarna het nooit meer nodig zou zijn.
Om de jongeren binnen te houden. Staat er in die modellen van jacco ook dat ze zich doodlachen erom en de nacht doorhalen? Nu belemmer je enkel de rest van Nederland voor amper resultaat.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:07 schreef Vallon het volgende:
Schandalig dat men onschuldige burgers gaat opsluiten omdat men ze verdenkt van een besmetting en dat dan heel normaal vinden.
die hebben iets meer vaccins dan wijquote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:14 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Tijdje geen cijfers van Israël gezien maar daar gaat het goed dus?
Nee nachtje doorhalen, blijven slapen, en bezoek van tijdstip verplaatsen zijn scenario's die niet bestaan volgens OMT/RIVMquote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Om de jongeren binnen te houden. Staat er in die modellen van jacco ook dat ze zich doodlachen erom en de nacht doorhalen? Nu belemmer je enkel de rest van Nederland voor amper resultaat.
Dat weet ik maar dat vroeg ik ook niet. Ik bedoelde de ziekenhuiscijfers.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die hebben iets meer vaccins dan wij
vooral maar steeds weer omwegen gaan verzinnen om toch maar elkaar te bezoekenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee nachtje doorhalen, blijven slapen, en bezoek van tijdstip verplaatsen zijn scenario's die niet bestaan volgens OMT/RIVM
Het probleem is dat het een valse tegenstelling is. Niemand hier kiest ervoor geen maatregelen te hebben, maar er zijn er wel veel (waaronder ik) die zich afvragen of een avondklok de juiste maatregel is. Is het proportioneel om je doel te bereiken?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker.
Alleen we zitten gewoon op 6.000 besmettingen per dag en dan komt de UK variant nog deze kant op. Zorg wordt uitgesteld en als er niet ingegrepen wordt, dan wordt het nog veel erger.
Dus even kijken. Geen vrienden zien, horeca dicht, thuiswerken, mondkapje en avondklok of nauwelijks zorg, iedereen ziek met wellicht gevolgen voor de rest van zijn of haar leven en tienduizenden extra doden.
Ik kies het eerste. Ook al zit daar een avondklok bij (terwijl dat de minst vervelende maatregel is).
Ik kan er ook echt niet bij. En dat anderen staan te juichen bij het inperken van dit soort basale vrijheid.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:07 schreef Vallon het volgende:
Schandalig dat men onschuldige burgers gaat opsluiten omdat men ze verdenkt van een besmetting en dat dan heel normaal vinden.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |