abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197595469
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:04 schreef D_A het volgende:

[..]

Iedereen loopt natuurlijk buiten met de hont en zit tegelijk te FOK!ken :~
pleuriskou en hagel, blij dat ik geen oppashondjes heb nu :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 23 januari 2021 @ 20:05:14 #32
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197595470
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 19:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

neem een drankje en relax !!!
Ja goed idee. :)

Ik kijk ook jaloers naar Israël.. :'(

We houden er zo van om onszelf als NL op de borst te kloppen, maar we falen zo verschrikkelijk hard.

Als alles achter de rug is doen wij gewoon niet mee vind ik.

Als we op vakantie willen en je aankomt op een vliegveld ergens dat ze dan zeggen, nee sorry. Ga maar weer terug. Jullie doen gewoon niet meer mee.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197595473
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is nog niet te laat om te gaan :)
het is al binnen *O*
pi_197595498
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:03 schreef Predator40 het volgende:

[..]

juist maar alleen het gevoel om opgesloten te worden he......daar gaat het dan om.
uiteindelijk zit bijna toch al iedereen binnen na 21:00 ( in de winter )
Voor mij (persoonlijk) gaat het inderdaad om het opgesloten worden. Dat ik mn huis niet uit mag zonder duidelijke reden, omdat ze het te moeilijk vinden om daadwerkelijk hun werk te doen (handhaven). Dat ik elke avond thuis moet blijven tot op zijn minst 9 februari, maar er een grote kans is dat het langer wordt.

Net als ik net zei, als ze nou keihard gingen vaccineren zodat je over zeer korte tijd de kritieke massa bereikt hebt en de maatregel niet meer nodig is zou het anders zijn, dan wist je dat je het ergens voor deed.

Op dit moment wordt een hele zware maatregel uit de kast gehaald omdat het echt menens is, maar wordt er over het vaccineren nog even zorgvuldig nagedacht. Dat rijmt in mijn hoofd niet met elkaar, en daar word ik wat opstandig van.
pi_197595505
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:03 schreef Predator40 het volgende:

[..]

juist maar alleen het gevoel om opgesloten te worden he......daar gaat het dan om.
uiteindelijk zit bijna toch al iedereen binnen na 21:00 ( in de winter )
Dat gevoel heb ik dus niet echt. Hoop dat een deel van de mensen die zich niet aan de regels hield hierdoor zich wel aan de regels gaat houden.

Hoop ook dat het heel snel weer voorbi is.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 20:07:00 #36
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197595509
Schandalig dat men onschuldige burgers gaat opsluiten omdat men ze verdenkt van een besmetting en dat dan heel normaal vinden.

[ Bericht 28% gewijzigd door Vallon op 23-01-2021 20:12:46 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197595538
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 19:59 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Ben het met je eens. Ik verbaas me er telkens over dat mensen er zo makkelijk over doen. We zijn niet in oorlog, maar toch worden we opgesloten in ons eigen huis. Was ik van plan ergens heen te gaan? Nee. Raakt het mij heel erg? Nee. Maar gewoon het gevoel dat ik niet weg mag wanneer ik wil, dat stuit mij nogal tegen de borst. Het voelt alsof ik straf heb voor iets waar ik geen schuld aan heb.
Zeker.
Alleen we zitten gewoon op 6.000 besmettingen per dag en dan komt de UK variant nog deze kant op. Zorg wordt uitgesteld en als er niet ingegrepen wordt, dan wordt het nog veel erger.

Dus even kijken. Geen vrienden zien, horeca dicht, thuiswerken, mondkapje en avondklok of nauwelijks zorg, iedereen ziek met wellicht gevolgen voor de rest van zijn of haar leven en tienduizenden extra doden.

Ik kies het eerste. Ook al zit daar een avondklok bij (terwijl dat de minst vervelende maatregel is).
pi_197595543
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 19:55 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Laat maar joh.

Als je het niet eens bent met het overgrote gedeelte hier word je aangevallen door het vaste kliekje en raak je uit de gratie.

Het wordt een eng vast clubje met lockdownwappies hier.
Inderdaad, nu moet het eerst weer een gevangenis zijn oftewel een 7x24 dagklok voordat je er wat van mag zeggen.

- grond waarop de avondklok is ingevoerd is uiterst twijfelachtig
- door de aanvangstijd van 21:00 is het echt een maatregel voor de bühne
- raakt de groep waarvan je wil voorkomen dat deze besmet raakt totaal niet
- indirect zeg je dat middelbare scholen en hoger dit jaar niet meer open gaan, immers het contact wat jongeren daar hebben is vele malen groter dan wat je wilt voorkomen met een avondklok
  zaterdag 23 januari 2021 @ 20:08:37 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197595544
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 19:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Toch blijf ik er wel moeite mee hebben. Als je kijkt naar Israël en ziet hoeveel ziekenhuisopnames zelfs die eerste vaccinatie lijkt te schelen zou ik een avondklok een stuk beter te verkroppen vinden als ze 25.000 mensen per dag vaccineren ofzo. Dat die 2 weken avondklok nodig is om de hele groep mensen die 70+ is te vaccineren, waarna het nooit meer nodig zou zijn.
Avondklok als ruil voor als een debiel militair opschalen van de vaccinatiesnelheid bedoel je?

Ja dat zou absoluut meer draagvlak geven, bij mij iig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197595568
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Avondklok als ruil voor als een debiel militair opschalen van de vaccinatiesnelheid bedoel je?

Dat zeker, maar je hebt geen militairen nodig om op te schalen
Je hoeft alleen maar 2-3x zo veel personeel in te zetten op de geplande posten en je kan de ambitie al halen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197595571
...
pi_197595596
quote:

[..]

Onder het mom van:

We hebben 1,5 miljoen mensen die ouder dan 70 zijn. We zorgen dat we in de komende 2 weken die hele groep gevaccineerd hebben. In die 2 weken moeten we de R onder de 1 houden, en dat doen we door een avondklok in te voeren naar de maatregelen die er zijn. In de derde week gaan we de avondklok afbouwen en aan het einde van de derde week is deze verdwenen.

Na die derde week gaan de ziekenhuisopnames langzaam dalen, dus zullen we ook langzaam andere maatregelen kunnen versoepelen.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 20:10:46 #43
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197595598
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 19:59 schreef Predator40 het volgende:
hoe meer je erover klaagt en nadenkt hoe meer vrijheidsberovend het word.
Lekker collectief klagen: worden we gelukkig van, idd :{

quote:
99.9% is na 21:00 al gewoon binnen in de winter en de werkenden en diegenen met een hond hebben al een uitzondering.
Het gaat meer om het idee 'dat je niet naar buiten mag', dan dat het voor velen echt een probleem is. Net als met wel meer dingen: als het niet mag, willen we het massaal.
(Un)masking for the greater good.
pi_197595599
Nog 50 min en dan schrijven we geschiedenis .....
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 20:10:52 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197595600
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat zeker, maar je hebt geen militairen nodig om op te schalen
Je hoeft alleen maar 2-3x zo veel personeel in te zetten op de geplande posten en je kan de ambitie al halen.
Je hebt sturing nodig, dat kunnen de huidige sturende lui gewoon niet.
Militaire logistieke operatie van maken, hoppa, over de kolommen van decentraal vaccinatieveld heen, bam
  zaterdag 23 januari 2021 @ 20:11:52 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197595620
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Onder het mom van:

We hebben 1,5 miljoen mensen die ouder dan 70 zijn. We zorgen dat we in de komende 2 weken die hele groep gevaccineerd hebben. In die 2 weken moeten we de R onder de 1 houden, en dat doen we door een avondklok in te voeren naar de maatregelen die er zijn. In de derde week gaan we de avondklok afbouwen en aan het einde van de derde week is deze verdwenen.

Na die derde week gaan de ziekenhuisopnames langzaam dalen, dus zullen we ook langzaam andere maatregelen kunnen versoepelen.
Precies ja. En dan wel doorpakken met vaccineren, niet weer lafjes inzakken
  zaterdag 23 januari 2021 @ 20:12:55 #47
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197595645
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Onder het mom van:

Doe eens niet zo gek zeg..
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197595656
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:11 schreef Molo het volgende:

[..]

Precies ja. En dan wel doorpakken met vaccineren, niet weer lafjes inzakken
Wat mij betreft mag je daarna prima terugzakken naar 300k/week ofzo, maar het tempo moet er wel in blijven ja.
pi_197595665
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Je hebt sturing nodig, dat kunnen de huidige sturende lui gewoon niet.
Militaire logistieke operatie van maken, hoppa, over de kolommen van decentraal vaccinatieveld heen, bam
Eens hoor.
Dat filmpje over LCPS en Defensie in de eerste golf (we kunnen discussiëren over de rol van LCPS en hoe goed het werkt nu) maar het was wel mooi om te zien hoe die samenwerking toen opgestart is.

pi_197595669
quote:

[..]

zijn niet genoeg vaccins voor
  zaterdag 23 januari 2021 @ 20:14:07 #51
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_197595671
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 19:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Toch blijf ik er wel moeite mee hebben. Als je kijkt naar Israël en ziet hoeveel ziekenhuisopnames zelfs die eerste vaccinatie lijkt te schelen zou ik een avondklok een stuk beter te verkroppen vinden als ze 25.000 mensen per dag vaccineren ofzo. Dat die 2 weken avondklok nodig is om de hele groep mensen die 70+ is te vaccineren, waarna het nooit meer nodig zou zijn.
Tijdje geen cijfers van Israël gezien maar daar gaat het goed dus?
pi_197595695
quote:
8s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:07 schreef Vallon het volgende:
Schandalig dat men onschuldige burgers gaat opsluiten omdat men ze verdenkt van een besmetting en dat dan heel normaal vinden.
Om de jongeren binnen te houden. Staat er in die modellen van jacco ook dat ze zich doodlachen erom en de nacht doorhalen? Nu belemmer je enkel de rest van Nederland voor amper resultaat.
pi_197595700
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:14 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Tijdje geen cijfers van Israël gezien maar daar gaat het goed dus?
die hebben iets meer vaccins dan wij
pi_197595713
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Om de jongeren binnen te houden. Staat er in die modellen van jacco ook dat ze zich doodlachen erom en de nacht doorhalen? Nu belemmer je enkel de rest van Nederland voor amper resultaat.
Nee nachtje doorhalen, blijven slapen, en bezoek van tijdstip verplaatsen zijn scenario's die niet bestaan volgens OMT/RIVM
  zaterdag 23 januari 2021 @ 20:16:59 #55
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_197595728
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

die hebben iets meer vaccins dan wij
Dat weet ik maar dat vroeg ik ook niet. Ik bedoelde de ziekenhuiscijfers.
pi_197595747
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:16 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee nachtje doorhalen, blijven slapen, en bezoek van tijdstip verplaatsen zijn scenario's die niet bestaan volgens OMT/RIVM
vooral maar steeds weer omwegen gaan verzinnen om toch maar elkaar te bezoeken ^O^
en dan maandag weer naar de kantoortuin
pi_197595750
Avondklok broadcast system online met geluid
https://curfewdutch2021.000webhostapp.com/
Check it out
pi_197595770
In het journaal net een item over verdwenen burgerjournalisten in China. Wat een land :'(
pi_197595774
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zeker.
Alleen we zitten gewoon op 6.000 besmettingen per dag en dan komt de UK variant nog deze kant op. Zorg wordt uitgesteld en als er niet ingegrepen wordt, dan wordt het nog veel erger.

Dus even kijken. Geen vrienden zien, horeca dicht, thuiswerken, mondkapje en avondklok of nauwelijks zorg, iedereen ziek met wellicht gevolgen voor de rest van zijn of haar leven en tienduizenden extra doden.

Ik kies het eerste. Ook al zit daar een avondklok bij (terwijl dat de minst vervelende maatregel is).
Het probleem is dat het een valse tegenstelling is. Niemand hier kiest ervoor geen maatregelen te hebben, maar er zijn er wel veel (waaronder ik) die zich afvragen of een avondklok de juiste maatregel is. Is het proportioneel om je doel te bereiken?

Ze zeggen dat het nodig is om te voorkomen dat eind maart/begin april de IC's overstromen door patiënten met de Britse variant. Dan wil je de IC zoveel mogelijk ontlasten.

Dat kun je doen door mensen op te sluiten en te hopen dat het goed gaat, maar je kunt het ook doen door te kiezen voor een duurzame oplossing: vaccineren.

De groep die het meest vertegenwoordigd is op de IC is 70+. Als je die groep van de IC weet te weren kun je zo'n 40% opnames wegnemen. Dat weren van de IC kun je doen door die hele groep te vaccineren. Om die hele groep te vaccineren heb je -in elk geval- 1.5 miljoen vaccins nodig voor de eerste dosis, en nog eens 1.5 miljoen voor de tweede dosis.

Zoals we in Israël kunnen zien heeft de eerste dosis alleen al een flink effect op de ziekenhuisopnames, dus helpt dat veel beter dan hopen dat mensen thuis blijven en maar hopen dat het virus niet los gaat, dan blijf je bezig.
pi_197595806
quote:
8s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:07 schreef Vallon het volgende:

[ afbeelding ]
Ik kan er ook echt niet bij. En dat anderen staan te juichen bij het inperken van dit soort basale vrijheid.

Ik speel zelfs met de gedachte om weg te gaan uit NL.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')