Ik spijbelde bij gymquote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:07 schreef derLudolf het volgende: [..] Stompt mini een bloedneus Motorisch gestoorde box
Had jij ook altijd met gym dat bijvoorbeeld tijdens volleybal perfect wist te vertellen hoe de opslag moest maar als je opslag had de bal ofwel in het net of achter de achterlijn van de andere speelhelft kwam
![]()
Sally heeft me ooit bloedneus gekopt + breuk. Dat was de enige keer.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:10 schreef minilot het volgende:
En dus nog nooit een bloedneus gehad. Ik willut!
Ja, het stond d'r goed.quote:
Dat heeft er meer te maken met dat ik weet dat Mutti slaafvrij is. Plus enorm lekker.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:38 schreef minilot het volgende:
Overigens wel met @:Lucky_Strike eens over de genialiteit van ingeblikt tomaatspul van Mutti, maar geen drama om wat anders te gebruiken verder
Daar was ik te braaf voor. Ik denk dat ik over die zes jaar hooguit 100 verzuimuren had. Inclusief een keer een week op uitwisseling naar Griekenlandquote:
Ja, in dat kader geen -boks- aangezien ik zelfs een paar weken geschorst ben geweest op de Havoquote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar was ik te braaf voor. Ik denk dat ik over die zes jaar hooguit 100 verzuimuren had. Inclusief een keer een week op uitwisseling naar Griekenland
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar was ik te braaf voor. Ik denk dat ik over die zes jaar hooguit 100 verzuimuren had. Inclusief een keer een week op uitwisseling naar Griekenland
Hoort vast bij de NEN-normering Gedragingen van puberende Iloniquote:
Ik ben ook nog bij de leerplichtambtenaar geweest.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Hoort vast bij de NEN-normering Gedragingen van puberende Iloni
Vertelquote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, in dat kader geen -boks- aangezien ik zelfs een paar weken geschorst ben geweest op de Havo
Al die uren stonden ook als geoordeeld verzuim, echt spijbelen nooit. Wel keer thuis gebleven toen ik net weg fietste naar de sportdag en m'n pa toen op de oprit de leukste kat die we hebben gehad, dood reed. Toen had ik helemaal geen zin meer.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:19 schreef fietsie het volgende:
Ik spijbelde nooit want schoolband en schooltoneel en decorbouw en muziekles na de les die allen niet doorgingen bij spijbelen
Details gaarne.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, in dat kader geen -boks- aangezien ik zelfs een paar weken geschorst ben geweest op de Havo
Bij mij was het eerder andersomquote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bible belt hier hè? Dat was wel een factorquote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben ook nog bij de leerplichtambtenaar geweest.Maar niet, zoals jij, geschorst geweest.
Och! Mooi beeldquote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:24 schreef sigme het volgende:
Op woensdag ging ik naar Simplon, en daarna naar de Frisse Wind, en dan daarna eventueel nog naar het AaBC of Het Land van Belofte (tegenover de Benzinebar). Om een uur of 7 was is dan thuis. Soms ging ik dan wel naar de 1e 2 uur van de donderdag, gym. Dan zette de gymmleraar met voorzichtig in een hoekje en keek af en toe of ik nog leefde.
Oh ja. Ik geloof dat ik in jouw dorp ook wel geschorst geweest was danquote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Bible belt hier hè? Dat was wel een factor
Oei, dat is dan ook wel een goeie reden om even thuis te blijven. Arme Ludolf-van-vroeger!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Al die uren stonden ook als geoordeeld verzuim, echt spijbelen nooit. Wel keer thuis gebleven toen ik net weg fietste naar de sportdag en m'n pa toen op de oprit de leukste kat die we hebben gehad, dood reed. Toen had ik helemaal geen zin meer.
Orthopeed vond het niet goed. De docent (tevens leraar biologie, natuurkunde en soms ook wiskunde) was volgens hem niet geschikt om rekening te houden met mijn voetafwijking. We hebben het over 47 jaar geleden dus heel basic gym. Rondjes hardlopen, bok, evenwichtbalk etc (en zonder matten)quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik uiteindelijk ook niet meer
Maar waarom jij niet?
Dat zijn in zeg maar 4 lange schooldagen... Kreeg je nooit vragen waar je was dan?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Geschorst-boksDat duurde een maand of 2,5. Ik mocht alleen het terrein op voor schoolonderzoeken en tentamens.
Dankzij een brief van mijn tante (daar woonde ik) mocht ik na de zomer weer terug komen. In de twee jaar die volgde had ik een nette 70% afwezigheid. Maar verder nooit meer gedonder.
Heel soms wel, maar zodra we buiten gymden - dat was eigenlijk altijd als het niet regende - was het zeker de helft van de tijd rondjes lopen en voetballenquote:
Volgens mij kreeg ik geen rapport. Geen idee eigenlijk. Ik was altijd stoned.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zijn in zeg maar 4 lange schooldagen... Kreeg je nooit vragen waar je was dan?
Of stonden die uren niet onder je rapport?
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:24 schreef sigme het volgende:
Op woensdag ging ik naar Simplon, en daarna naar de Frisse Wind, en dan daarna eventueel nog naar het AaBC of Het Land van Belofte (tegenover de Benzinebar). Om een uur of 7 was is dan thuis. Soms ging ik dan wel naar de 1e 2 uur van de donderdag, gym. Dan zette de gymmleraar met voorzichtig in een hoekje en keek af en toe of ik nog leefde.
Eigenlijk de enige reden dat ik soms op school kwam, was mijn vriendje. Die was braaf, maar blowde. Ik was vrijwel altijd dronken. Op woensdagochtend was ik meestal nuchter (op dinsdagavond was er niet veel te doen), en dan ging ik met een vriendinnetje van 11 tot 12 naar de Drie Gezusters om citroenbrandewijn te drinken. Dat was zo'n onpopulaire drank dat er niet zo'n maatdop op zat, en de ober vond het schandalig als wij daar als 16-jarigen 's ochtends aan de borrel zaten, dus dan schonk hij het in een limonadeglas voor de prijs van 1 borrel. Wij vonden dat een prima deal.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Volgens mij kreeg ik geen rapport. Geen idee eigenlijk. Ik was altijd stoned.
qft.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Volgens mij kreeg ik geen rapport. Geen idee eigenlijk. Ik was altijd stoned.
Eerste paar jaar op Zernike, vanaf de 5e op het Werkman. Het zuipen begon in de 5e.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Waar zat je op school?
Ik was ultiem braaf. Ik heb geloof ik een keer in de eerste meegedaan met een collectieve spijbelactie en dat was het in 6 jaar. Ik heb ook nooit een onvoldoende gehad op een rapport
In m'n laatste jaar werd er een hele toffe klimmuur in de gymzaal geplaatst! Dat was echt mega tof! Maar we mochten er bijna nooit op helaas...quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:41 schreef derLudolf het volgende:
Heel soms wel, maar zodra we buiten gymden - dat was eigenlijk altijd als het niet regende - was het zeker de helft van de tijd rondjes lopen en voetballen
Hockey of kogelstoten waren wel leuk maar deden we zelden. Later in m'n schooltijd kochten ze van school een zootje MTB's, dat was dan wel weer leuk
Ik op Engels. Dat zat altijd rond de 5,5 maar als je maar 1 toets maakt in een periode omdat je incapabele leraar ziek is en dat tevens de eerste leestoets is waarop je een 3 haalt, dan kun je dat niet lijdenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:55 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb ook nooit een onvoldoende gehad op een rapport
Dat past wel weer bij hoe ik de reputatie van het Werkman kenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Eerste paar jaar op Zernike, vanaf de 5e op het Werkman. Het zuipen begon in de 5e.
Zat jij in Stad op school? Welke dan?
Ik ken één persoon die na twee keer blijven zitten van school moest en naar het Werkman ging. Zij past op zich ook wel in de plaatjequote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat past wel weer bij hoe ik de reputatie van het Werkman kenIk zat er tegenover op school
Aha. Mijn vriendje kwam van de school ertegenover. In de soos daar werd ook redelijk geblowd en gedronken dacht ik? Al ben ik vergeten van welke jaargang jij ongeveer bent. Ik kwam in '91 van school, na netjes 6 jaar VWO. (5VWO heb ik een paar maanden gemist maar dat, en al het spijbelen, hinderde uiteindelijk het eindexamen niet. Dat was óók typisch Werkman, het leek hun beter om desnoods wat te smokkelen dan meisjes als mij diplomaloos te laten uitvallen.)quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat past wel weer bij hoe ik de reputatie van het Werkman kenIk zat er tegenover op school
Ja hoor, veel blowende alto's. Ik was ook wel veelvuldig in o.a. de Drie Gezusters te vinden (halve liters bier voor 4 guldenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Aha. Mijn vriendje kwam van de school ertegenover. In de soos daar werd ook redelijk geblowd en gedronken dacht ik? Al ben ik vergeten van welke jaargang jij ongeveer bent. Ik kwam in '91 van school, na netjes 6 jaar VWO. (5VWO heb ik een paar maanden gemist maar dat, en al het spijbelen, hinderde uiteindelijk het eindexamen niet. Dat was óók typisch Werkman, het leek hun beter om desnoods wat te smokkelen dan meisjes als mij diplomaloos te laten uitvallen.)
Past zo'n woning ook bij de reputatie van werkman?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
*?*-compascuum.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:02 schreef derLudolf het volgende:
Net het eerste filmpje van 2021 ingescand.
Deze vond ik opzich wel het delen waard hier.
Bonuspunten voor wie de locatie weet.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:04 schreef Aure het volgende:
Ik had zoveel afwezigheidsuren... Maar nooit wat over gehoord. Ik had destijds een broer in 't gevang, dat hielp geloof ik wel
Leerden ze je daar 'meisjes als mij' typen?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Aha. Mijn vriendje kwam van de school ertegenover. In de soos daar werd ook redelijk geblowd en gedronken dacht ik? Al ben ik vergeten van welke jaargang jij ongeveer bent. Ik kwam in '91 van school, na netjes 6 jaar VWO. (5VWO heb ik een paar maanden gemist maar dat, en al het spijbelen, hinderde uiteindelijk het eindexamen niet. Dat was óók typisch Werkman, het leek hun beter om desnoods wat te smokkelen dan meisjes als mij diplomaloos te laten uitvallen.)
Toen begon ik aan poging 1 op de universiteitquote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja hoor, veel blowende alto's. Ik was ook wel veelvuldig in o.a. de Drie Gezusters te vinden (halve liters bier voor 4 guldenmaar alleen op vrijdagmiddag en zaterdagavond. Ik kwam in '94 daar op school.
Hmm nee, dat is gewoon slordig taalgebruik van ik.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Leerden ze je daar 'meisjes als mij' typen?
Toen had ik er al 13 jaar werken opzittenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Toen begon ik aan poging 1 op de universiteit
Same.quote:
Japanse keuken?quote:
Thais geloofik. James May maakt de recepten voor zijn 1e kookboek, en filmt dat.quote:
Ik tik de 40 al bijna aan dus zo'n blommetje ben ik nou ook weer nietquote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Toen begon ik aan poging 1 op de universiteit
En 'VWO', for that matterquote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Leerden ze je daar 'meisjes als mij' typen?
Na genoeg citroentjes klinkt t allemaal wel ongeveer correctquote:
Oh, ik zit nu bij DUO, daar typen we VWO en MBO enzo. Ik denk trouwens dat het in mijn tijd nog gewoon met hoofdletters hoorde. Net als auto's en foto's met een apostrof. En ik heb een ruggegraat.quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, ik was er wel ietwat van van de leg geloof ik en ik denk dat de schoolpsycholoog er voor heeft gezorgd dat mijn afwezigheidsuren niet zo heftig zijn opgevolgd![]()
In officiële stukken haal ik het er bij anderen meestal ook wel uit, de MBO's. Dat van die apostrofs heeft iemand me ooit verteld dat het ouderwets was, maar ik zie dat idd nergens terug.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:31 schreef Clubsoda het volgende:
Ie-de-reen typt VWO en MBO. Dat weet ik omdat ik het dagelijks uit verslagen die ik superviseer sloop. Het beklijft ook bij niemand kan ik je vertellen. Maar ik heb er wel mijn taalnazigenotje vanMaar auto's en foto's is toch gewoon juist of heb ik een memo gemist?
![]()
Doe ik ookquote:
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In 1994 was ik grotendeels 11, naar de universiteit ging ik 7 jaar later.
De Keuringsdienst had daar vorig jaar twee afleveringen over. Mutti-tomaten groeien in Noord Italië en worden machinaal verwerkt. Andere tomaten komen uit het zuiden en die worden door Afrikaande vluchtelingen voor een paar euro per dag geplukt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:15 schreef minilot het volgende:
@:Lucky_Strike Thanks, ik wist dat slaafvrije helemaal niet!
Extra week gekregen?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:58 schreef Myraela het volgende:
Overigens waren mijn ouders de tweede week van m'n huisarrest weg, dus m'n oma was er. Je begrijpt, dan is huisarrest toch een iets ruimer begrip. Dus ik met vriendinnen naar het winkelcentrum. Kom ik daar m'n tante tegen. Die, voor de duidelijkheid, totaal niet in de buurt woonde. Echt FML.
Moest ik weer bij m'n moeder biechten.
Wat genadig van haar. Ik zou jou en oma een week huisarrest gevenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:03 schreef Myraela het volgende:
Weet ik eigenlijk niet meer. Volgens mij was ze niet zo boos.
Ik ook niet, als het maar een beetje prettig leest en niet foutfout is.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:42 schreef sigme het volgende:
[..]
In officiële stukken haal ik het er bij anderen meestal ook wel uit, de MBO's. Dat van die apostrofs heeft iemand me ooit verteld dat het ouderwets was, maar ik zie dat idd nergens terug.
In de voorgaande zin zit ook allemaal getypte spreektaal, ik vind dat zelf niet erg, en ook niet fout.
Wat denk je dat je moeder je gaf als je weer eens niet wilde slapenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:14 schreef Myraela het volgende:
Ik was 2 in 94.Nog niet beschonken, zo ver ik me kan herinneren.
Nietes!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:31 schreef Clubsoda het volgende:
Ie-de-reen typt VWO en MBO. Dat weet ik omdat ik het dagelijks uit verslagen die ik superviseer sloop. Het beklijft ook bij niemand kan ik je vertellen. Maar ik heb er wel mijn taalnazigenotje vanMaar auto's en foto's is toch gewoon juist of heb ik een memo gemist?
![]()
Deed je op je 16e eindexamen? Ik vond mezelf vrij rap, maar dat is nog rapperquote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:14 schreef Vanyel het volgende:
Die richting 40 niet, maar 11 in 94 klinkt dan heel jong.
Ik was de helft van dat jaar 16. En beide helften beschonken.
Eindexamen hè. Zeeeeeeeeeeeën van tijd gevolgd door ontelbaar veel feestjes.
Wat een leven was dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |