SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Volgens mij is het niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dat bericht van Maurice de Hond;
https://www.maurice.nl/20(...)k-van-ernst-kuipers/
Net even gelezen. Normaal is hij makkelijk te betrappen op waar hij de mist in gaat. Maar hier heeft hij wel een punt. De prognose begint bij totale IC bezetting ipv COVID IC bezetting.
Of mis ik iets? Wat denken jullie?
We merken dat de maatregelen niet voorkomen dat mensen besmet raken. Of mis je al weken het nieuws? Voor de duidelijkheid: Daarmee zeg ik niet dat de maatregelen geen zin hebben, maar dat het helaas niet te voorkomen is dat besmettingen gebeuren.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:32 schreef tja77 het volgende: [..] Je houdt je aan de daar geldende Corona regels toch? En hier aan de hier geldende Corona regels. Hoezo hogere besmettingscijfers?
Ik ook van jouquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
God wat een domme ganzen lopen (haha) hier toch rond.
quote:
Dat mag maar dat is zonde.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet geklikt, sorry, ik ben chronisch allergisch voor Maurice.
Model gaat uit van R=1.3. Dus die berekening gaat niet helemaal op.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet zo moeilijk.
Stel je begint met 675 patiënten.
Stel je hebt een R van 1,1 (gemiddelde R, want is nu < 1, maar loopt door Britse variant langzaam op tot 1,3)
Stel je hebt een incubatietijd van 6 dagen.
Dan zit je over 60 dagen op: 675*1,1^10 = 1750 patiënten.
Of dat mensen zich toch niet aan de regels houden?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:44 schreef erkel het volgende:
[..]
We merken dat de maatregelen niet voorkomen dat mensen besmet raken. Of mis je al weken het nieuws? Voor de duidelijkheid: Daarmee zeg ik niet dat de maatregelen geen zin hebben, maar dat het helaas niet te voorkomen is dat besmettingen gebeuren.
Onzin. R is geen 1,1 nu.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Stel je hebt een R van 1,1 (gemiddelde R, want is nu < 1, maar loopt door Britse variant langzaam op tot 1,3)
Dat kan best 1x per week, om de woorden van pippenscottie te gebruiken:quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Boodschappen doen is een basisbehoefte, een blokje om zit daar dicht tegenaan momenteel. Een skivakantie komt niet in de buurt.
In mijn ogen heb je dan schijt aan veel mensen in je omgeving en in het buitenland. Ook al is het risico klein, het risico is er en het is zeker geen noodzakelijke reis.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Of dat mensen zich toch niet aan de regels houden?
Daarnaast zijn mensen die gaan skien over het algemeen fit en gezond. Je ziet weinig dikjes op de piste. Zeker liefhebbers hebben een goede conditie.
Je bent in de buitenlucht, en als je drukke gondels vermijdt is er echt geen zak aan de hand.
Nee, ik ga dit jaar niet en daar baal ik van.
Maar mensen die wel gaan, prima, veel plezier.
En er gaan ook geen patienten weg uit het ziekenhuis in de tussentijd??quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb botontkalking en ben eind 30, ik doe niet aan hardlopen vanwege de impact op m'n rug, bekken, knieën en jawel, enkels. Als je op je bek gaat, is de kans groter dat je je pols breekt, maar dat geldt voor iedereen, dus je kunt op die leeftijd beter gaan fietsen dan hardlopen, hardlopen is niet voor iedereen. Maar goed, dit is mij verteld, misschien dat andere artsen er weer een andere mening op nahouden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..].
Je snapt toch best dat er behoorlijk wat ouderen hardlopen wier botten nét wat sneller breken.
Oftewel mensen die een rondje buiten willen lopen zijn een kneus?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat kan best 1x per week, om de woorden van pippenscottie te gebruiken:
Mensen die onnodig vaak boodschappen doen tijdens een pandemie noem ik een kneus.
Mensen die niet inzien dat mensen die onnodig vaak boodschappen doen tijdens een pandemie kneuzen zijn noem ik ook een kneus.
Dit is in feite wel het punt ja. Maar goed, dat heeft zo ongeveer de hele wereld. Dat is ook de enige reden dat er in 2021 nog een pandemie is. Doe je niets aan, het enige fijne eraan is dat je makkelijk kan selecteren welke mensen je nu serieus kan nemen en welke niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:49 schreef erkel het volgende:
[..]
In mijn ogen heb je dan schijt aan veel mensen in je omgeving en in het buitenland. Ook al is het risico klein, het risico is er en het is zeker niet noodzakelijk.
Als je na terugkomst een weekje in quarantaine gaat is daar toch niks mis mee.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:49 schreef erkel het volgende:
[..]
In mijn ogen heb je dan schijt aan veel mensen in je omgeving en in het buitenland. Ook al is het risico klein, het risico is er en het is zeker geen noodzakelijke reis.
Want jij mag geen boodschappen doen of zoquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:50 schreef Cynicio het volgende:
Ik laat mijn partner gewoon boodschappen doen, hou ik me perfect aan de regels.
Want in Nederland zitten we ook wel te wachten op duizenden toeristenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je na terugkomst een weekje in quarantaine gaat is daar toch niks mis mee.
Daarnaast steun je de economie van dat land.
Weekje wintersport kost al gauw een paar duizend Euro. De toeristische sector in dat land zien je graag komen (zolang je je maar aan hun Covid regels houdt).
Volgens mij heb ik een flink probleem met mijn ogen want ik lees iets over 'onnodig vaak boodschappen doen' en jij hebt het over 'een rondje buiten willen lopen'quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:51 schreef popje het volgende:
[..]
Oftewel mensen die een rondje buiten willen lopen zijn een kneus?
Ja maar als iedereen dit denkt, dan wordt het vanzelf drukkerquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Of dat mensen zich toch niet aan de regels houden?
Daarnaast zijn mensen die gaan skien over het algemeen fit en gezond. Je ziet weinig dikjes op de piste. Zeker liefhebbers hebben een goede conditie.
Je bent in de buitenlucht, en als je drukke gondels vermijdt is er echt geen zak aan de hand.
Nee, ik ga dit jaar niet en daar baal ik van.
Maar mensen die wel gaan, prima, veel plezier.
Hotels en horeca wel ja.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want in Nederland zitten we ook wel te wachten op duizenden toeristen.
wat begrijp je niet aan NIET reizen ?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je na terugkomst een weekje in quarantaine gaat is daar toch niks mis mee.
Daarnaast steun je de economie van dat land.
Weekje wintersport kost al gauw een paar duizend Euro. De toeristische sector in dat land zien je graag komen (zolang je je maar aan hun Covid regels houdt).
Ik draag een bril, is irritant joh met een mondkapje.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:53 schreef Haags het volgende:
[..]
Want jij mag geen boodschappen doen of zo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |