SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Volgens mij is het niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dat bericht van Maurice de Hond;
https://www.maurice.nl/20(...)k-van-ernst-kuipers/
Net even gelezen. Normaal is hij makkelijk te betrappen op waar hij de mist in gaat. Maar hier heeft hij wel een punt. De prognose begint bij totale IC bezetting ipv COVID IC bezetting.
Of mis ik iets? Wat denken jullie?
We merken dat de maatregelen niet voorkomen dat mensen besmet raken. Of mis je al weken het nieuws? Voor de duidelijkheid: Daarmee zeg ik niet dat de maatregelen geen zin hebben, maar dat het helaas niet te voorkomen is dat besmettingen gebeuren.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:32 schreef tja77 het volgende: [..] Je houdt je aan de daar geldende Corona regels toch? En hier aan de hier geldende Corona regels. Hoezo hogere besmettingscijfers?
Ik ook van jouquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
God wat een domme ganzen lopen (haha) hier toch rond.
quote:
Dat mag maar dat is zonde.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet geklikt, sorry, ik ben chronisch allergisch voor Maurice.
Model gaat uit van R=1.3. Dus die berekening gaat niet helemaal op.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet zo moeilijk.
Stel je begint met 675 patiënten.
Stel je hebt een R van 1,1 (gemiddelde R, want is nu < 1, maar loopt door Britse variant langzaam op tot 1,3)
Stel je hebt een incubatietijd van 6 dagen.
Dan zit je over 60 dagen op: 675*1,1^10 = 1750 patiënten.
Of dat mensen zich toch niet aan de regels houden?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:44 schreef erkel het volgende:
[..]
We merken dat de maatregelen niet voorkomen dat mensen besmet raken. Of mis je al weken het nieuws? Voor de duidelijkheid: Daarmee zeg ik niet dat de maatregelen geen zin hebben, maar dat het helaas niet te voorkomen is dat besmettingen gebeuren.
Onzin. R is geen 1,1 nu.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Stel je hebt een R van 1,1 (gemiddelde R, want is nu < 1, maar loopt door Britse variant langzaam op tot 1,3)
Dat kan best 1x per week, om de woorden van pippenscottie te gebruiken:quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Boodschappen doen is een basisbehoefte, een blokje om zit daar dicht tegenaan momenteel. Een skivakantie komt niet in de buurt.
In mijn ogen heb je dan schijt aan veel mensen in je omgeving en in het buitenland. Ook al is het risico klein, het risico is er en het is zeker geen noodzakelijke reis.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Of dat mensen zich toch niet aan de regels houden?
Daarnaast zijn mensen die gaan skien over het algemeen fit en gezond. Je ziet weinig dikjes op de piste. Zeker liefhebbers hebben een goede conditie.
Je bent in de buitenlucht, en als je drukke gondels vermijdt is er echt geen zak aan de hand.
Nee, ik ga dit jaar niet en daar baal ik van.
Maar mensen die wel gaan, prima, veel plezier.
En er gaan ook geen patienten weg uit het ziekenhuis in de tussentijd??quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb botontkalking en ben eind 30, ik doe niet aan hardlopen vanwege de impact op m'n rug, bekken, knieën en jawel, enkels. Als je op je bek gaat, is de kans groter dat je je pols breekt, maar dat geldt voor iedereen, dus je kunt op die leeftijd beter gaan fietsen dan hardlopen, hardlopen is niet voor iedereen. Maar goed, dit is mij verteld, misschien dat andere artsen er weer een andere mening op nahouden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..].
Je snapt toch best dat er behoorlijk wat ouderen hardlopen wier botten nét wat sneller breken.
Oftewel mensen die een rondje buiten willen lopen zijn een kneus?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat kan best 1x per week, om de woorden van pippenscottie te gebruiken:
Mensen die onnodig vaak boodschappen doen tijdens een pandemie noem ik een kneus.
Mensen die niet inzien dat mensen die onnodig vaak boodschappen doen tijdens een pandemie kneuzen zijn noem ik ook een kneus.
Dit is in feite wel het punt ja. Maar goed, dat heeft zo ongeveer de hele wereld. Dat is ook de enige reden dat er in 2021 nog een pandemie is. Doe je niets aan, het enige fijne eraan is dat je makkelijk kan selecteren welke mensen je nu serieus kan nemen en welke niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:49 schreef erkel het volgende:
[..]
In mijn ogen heb je dan schijt aan veel mensen in je omgeving en in het buitenland. Ook al is het risico klein, het risico is er en het is zeker niet noodzakelijk.
Als je na terugkomst een weekje in quarantaine gaat is daar toch niks mis mee.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:49 schreef erkel het volgende:
[..]
In mijn ogen heb je dan schijt aan veel mensen in je omgeving en in het buitenland. Ook al is het risico klein, het risico is er en het is zeker geen noodzakelijke reis.
Want jij mag geen boodschappen doen of zoquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:50 schreef Cynicio het volgende:
Ik laat mijn partner gewoon boodschappen doen, hou ik me perfect aan de regels.
Want in Nederland zitten we ook wel te wachten op duizenden toeristenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je na terugkomst een weekje in quarantaine gaat is daar toch niks mis mee.
Daarnaast steun je de economie van dat land.
Weekje wintersport kost al gauw een paar duizend Euro. De toeristische sector in dat land zien je graag komen (zolang je je maar aan hun Covid regels houdt).
Volgens mij heb ik een flink probleem met mijn ogen want ik lees iets over 'onnodig vaak boodschappen doen' en jij hebt het over 'een rondje buiten willen lopen'quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:51 schreef popje het volgende:
[..]
Oftewel mensen die een rondje buiten willen lopen zijn een kneus?
Ja maar als iedereen dit denkt, dan wordt het vanzelf drukkerquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Of dat mensen zich toch niet aan de regels houden?
Daarnaast zijn mensen die gaan skien over het algemeen fit en gezond. Je ziet weinig dikjes op de piste. Zeker liefhebbers hebben een goede conditie.
Je bent in de buitenlucht, en als je drukke gondels vermijdt is er echt geen zak aan de hand.
Nee, ik ga dit jaar niet en daar baal ik van.
Maar mensen die wel gaan, prima, veel plezier.
Hotels en horeca wel ja.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want in Nederland zitten we ook wel te wachten op duizenden toeristen.
wat begrijp je niet aan NIET reizen ?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je na terugkomst een weekje in quarantaine gaat is daar toch niks mis mee.
Daarnaast steun je de economie van dat land.
Weekje wintersport kost al gauw een paar duizend Euro. De toeristische sector in dat land zien je graag komen (zolang je je maar aan hun Covid regels houdt).
Ik draag een bril, is irritant joh met een mondkapje.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:53 schreef Haags het volgende:
[..]
Want jij mag geen boodschappen doen of zo
Ik kan me nog die belachelijk hoge piek herinneren van die Groningse studenten die in de eerste golf zijn gaan skiën.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want in Nederland zitten we ook wel te wachten op duizenden toeristen.
Dit dus precies.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar als iedereen dit denkt, dan wordt het vanzelf drukkerDát is het probleem. Net als mensen die van het voorjaar naar het strand gingen. Er is plek zat en het is toch buiten, oké. Maar de parkeergarage bij Katwijk stond propvol en daar staan mensen bij de automaten, bij de trap, bij de wc, dicht bij elkaar. De winkels waren open dus die werden drukker, en ga zo maar door. Het is niet zozeer de activiteit die risicovol is, maar de drukte en extra reisbewegingen eromheen.
Zal voornamelijk apres-skiën zijn geweest.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik kan me nog die belachelijk hoge piek herinneren van die Groningse studenten die in de eerste golf zijn gaan skiën.
De horeca is dicht wijsneus.quote:
Hier naar het strand in de zomer is veel toegankelijker dan 10 uur in de auto om naar de Alpen te kachelen. De aantallen zullen met deze regels die nu gelden dan ook gewoon laag blijven. Zeker als de pistes gesloten zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar als iedereen dit denkt, dan wordt het vanzelf drukkerDát is het probleem. Net als mensen die van het voorjaar naar het strand gingen. Er is plek zat en het is toch buiten, oké. Maar de parkeergarage bij Katwijk stond propvol en daar staan mensen bij de automaten, bij de trap, bij de wc, dicht bij elkaar. De winkels waren open dus die werden drukker, en ga zo maar door. Het is niet zozeer de activiteit die risicovol is, maar de drukte en extra reisbewegingen eromheen.
Die mondkappen van plastic mogen niet in Nederland?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:55 schreef Cynicio het volgende:
[..]
[..]
Ik draag een bril, is irritant joh met een mondkapje.
Goh ja maar dat is niet heel relevant want ze zijn dicht. Dus nog een keer: willen we in Nederland nu duizenden toeristen ontvangen?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
En dat willen ze?
Of zouden ze graag toeristen ontvangen en omzet genereren?
Wijsneus.
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja precies. Of toch maar 1100? Met je Googleskills.
Wel benieuwd naar je reactie eigenlijk Predator40.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Aantal sportblessures waarvoor bezoek aan SEH nodig is 55.000 en 60.000 per jaar.
Sportblessures in 2018 waren:
25% Veldvoetbal (totaal 1,4 miljoen)
15% fitness (totaal 860.000)
13% hardlopen (totaal 750.000)
Als je uitgaat van 13% voor hardlopen in het totaal is dat dus zo tussen de 6500 en 8000 SEH bezoeken vanwege hardlopen per jaar.
Geen idee, maar als ik het zo zie zeg ik nee bedankt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Die mondkappen van plastic mogen niet in Nederland?
Goh dat is niet heel relevant want alles voor toerisme is dicht.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Goh ja maar dat is niet heel relevant want ze zijn dicht. Dus nog een keer: willen we in Nederland nu duizenden toeristen ontvangen?
De toeristische plekken hier zijn altijd open. Lekker buiten, als je drukke rijen vermijdt kan dat prima, weet je wel? En vervolgens allemaal naar de toch al drukke Appie om Lebensmittel.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Goh dat is niet heel relevant want alles voor toerisme is dicht.
Dat is het verschil met een Alpenland dat de skipiste opengooit.
Coffeeshops zijn toch nog open, dat zijn zo'n beetje onze skipistes toeristisch bekeken.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Goh dat is niet heel relevant want alles voor toerisme is dicht.
Dat is het verschil met een Alpenland dat de skipiste opengooit.
De berekening klopt niet. Hierin is geen rekening gehouden met de ernst van de blessure. Dat 13% van ALLE blessures door hardlopen worden veroorzaakt zegt niet dat ook 13% van de SEH bezoeken door hardlopen komt. Als je op de link van @chratnox klikt en je scrolt verder dan zie je een figuur met daarin de sporten die voor de meeste SEH bezoeken zorgen. De top 5 is:quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
Wel benieuwd naar je reactie eigenlijk Predator40.
Zijn die open ja?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Coffeeshops zijn toch nog open, dat zijn zo'n beetje onze skipistes toeristisch bekeken.
ik zat erop te wachtenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
Wel benieuwd naar je reactie eigenlijk Predator40.
Je trekt wat verkeerde conclusies. Blessures =/ SEH bezoek. Hardlopen komt niet voor in de top 5 sporttakken met meeste SEH bezoekenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Aantal sportblessures waarvoor bezoek aan SEH nodig is 55.000 en 60.000 per jaar.
Sportblessures in 2018 waren:
25% Veldvoetbal (totaal 1,4 miljoen)
15% fitness (totaal 860.000)
13% hardlopen (totaal 750.000)
Als je uitgaat van 13% voor hardlopen in het totaal is dat dus zo tussen de 6500 en 8000 SEH bezoeken vanwege hardlopen per jaar.
Ik denk zo'n 3400 uur.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zat erop te wachten![]()
hoeveel uur word er hardgelopen en hoeveel uur word er ge-wintersport ?
reken dit even in verhouding uit dan
Model gaat uit van R=1.3 van britse variant en aandeel britse variant is 10% bij de start van de grafiek. De totale R gaat dus oplopen naarmate dat aandeel stijgt, zoals @DireStraits7 zegt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Model gaat uit van R=1.3. Dus die berekening gaat niet helemaal op.
Wat ze voor incubatietijd rekenen weet ik niet.
quote:
Het gaat me meer om het startpunt van de IC. Daar lijken ze nu 1175 te pakken toch?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:10 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Model gaat uit van R=1.3 en aandeel britse variant is 10% bij de start van de grafiek. Die R gaat dus oplopen naarmate dat aandeel stijgt, zoals @:direstraits7 zegt.
Het is al een miljoen keer gezegd maar het blijft toch zorgwekkend dat de GGZ het eigenlijk allemaal niet bij kan benen. Mentale gezondheid is in veel landen een ondergeschoven kindje.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:08 schreef Mammietje het volgende:
Goed nieuws voor alle mensen die zich zorgen maakten over de zelfmoordcijfers:
"Meer thuis en vaker alleen door corona, maar niet meer zelfdoding"
https://nos.nl/artikel/23(...)meer-zelfdoding.html
Afhaal ja, niet om even als toerist binnen helemaal laveloos stoned te worden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier in de gemeente wel in elk geval.
Beetje hetzelfde als skigebieden waar je echt alleen nog kan skien dus.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Afhaal ja, niet om even als toerist binnen helemaal laveloos stoned te worden.
Wat is dit nu weer dan?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:14 schreef Sfancta het volgende:
Wanneer zullen we eens te horen krijgen wanneer en hoelaat die eventuele avondklok in zou gaan? Eerst hoog van de toren blazen, daarna het volk laten bibberen en geen info verstrekken.
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:14 schreef Sfancta het volgende:
Wanneer zullen we eens te horen krijgen wanneer en hoelaat die eventuele avondklok in zou gaan? Eerst hoog van de toren blazen, daarna het volk laten bibberen en geen info verstrekken.
Morgenavond gewoon, beetje opletten he.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:14 schreef Sfancta het volgende:
Goede vraag! Morgenavond om 21.00 uur.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:14 schreef Sfancta het volgende:
Wie wil er nou skiën.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde als skigebieden waar je echt alleen nog kan skien dus.
Yep. Dat probleem bestaat echter al járen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:12 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het is al een miljoen keer gezegd maar het blijft toch zorgwekkend dat de GGZ het eigenlijk allemaal niet bij kan benen. Mentale gezondheid is in veel landen een ondergeschoven kindje.
De linker as is geschaald naar besmettingscijfers. De stippellijnen geven alleen datapunten aan. Het is verwarrend omdat het eigenlijk 2 grafieken in 1 figuur zijn waarbij de y-as niet overeenkomt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het gaat me meer om het startpunt van de IC. Daar lijken ze nu 1175 te pakken toch?
Een vermoeiende act.quote:
Sorry we hadden je persoonlijk moeten inlichten ovet deze maatregel want de msm bereikt inderdaad niet iedereen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:14 schreef Sfancta het volgende:
Sorry hoor, volg het nieuws de hele dag, maar kan niet opletten als het nergens vermeld staat toch? Dus om 21.00 ipv 20.30 nu? Vanaf morgenavond dan?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:15 schreef Leonos het volgende:
[..]
Morgenavond gewoon, beetje opletten he.
Geen probleem maat, uurtje of 9 inderdaad.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:19 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Sorry hoor, volg het nieuws de hele dag, maar kan niet opletten als het nergens vermeld staat toch? Dus om 21.00 ipv 20.30 nu? Vanaf morgenavond dan?
Hoorde op de persco dat ik wel met de hond mag, maar deze loopt altijd los niet aangelijnd, kan ik dan wel een boete krijgen? Ze vind die riem niks. Waar vind ik dat formulier om te printen ?
Staat gewoon op de website:quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:19 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Sorry hoor, volg het nieuws de hele dag, maar kan niet opletten als het nergens vermeld staat toch? Dus om 21.00 ipv 20.30 nu? Vanaf morgenavond dan?
Hoorde op de persco dat ik wel met de hond mag, maar deze loopt altijd los niet aangelijnd, kan ik dan wel een boete krijgen? Ze vind die riem niks. Waar vind ik dat formulier om te printen ?
Die van jou loopt los, dus je mag met het hele gezin.quote:Als u een aangelijnde hond uitlaat, dit doet u in uw eentje.
Altijd los omdat de hond het niks vindt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:19 schreef Sfancta het volgende:
[..]
De persoonlijke informatievoorziening is helaas nog niet op orde.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:19 schreef Sfancta het volgende:
[..]
haha, onder de plak zitten van je eigen hondquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:19 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Als je een boa of agent tegenkomt wel ondat je niet voldoet aan de uitzonderingen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:22 schreef CherryLips het volgende:
Stel je laat je hond uit, maar die loopt los en scharrelt ergens aan het eind van de straat rond. Zou je dan een boete kunnen krijgen omdat je hond hem is gepeerd?
Bij een noodsituatie, terugkeer uit het buitenland en het uitlaten van een hond heeft u geen formulier nodig.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:23 schreef StateOfMind het volgende:
Moet je voor de hond uitlaten nou wel of geen formulier hebben?
Niet dat er hier in mijn piepkleine dorpje veel politie komt (eens per 3 maanden zie ik hier een politiewagen rijden).
Waarom zou je een formulier moeten hebben, ze zien toch waarom je buiten bent dan.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:23 schreef StateOfMind het volgende:
Moet je voor de hond uitlaten nou wel of geen formulier hebben?
Niet dat er hier in mijn piepkleine dorpje veel politie komt (eens per 3 maanden zie ik hier een politiewagen rijden).
Niet als je hond losloopt en op de vlucht slaat.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou je een formulier moeten hebben, ze zien toch waarom je buiten bent dan.
Los altijd aan mij zij, wijkt geen cm af. Reageert ook niet naar andere honden of mensen. Aan de riem altijd flink trekkend, oftewel zeer vervelend lopen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Altijd los omdat de hond het niks vindt.
Wie is er het baasje?
Wat nu als voor mijn huis een honduitlater een hartaanval krijgt? Moet ik dan eerst een formulier printen?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij een noodsituatie, terugkeer uit het buitenland en het uitlaten van een hond heeft u geen formulier nodig.
Dat mag niet (zoals je waarschijnlijk wel weet), je mag je hond alleen aangelijnd uitlaten.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:19 schreef Sfancta het volgende:
[..]
BIJ EEN NOODSITUATIE, terugkeer uit het buitenland en het uitlaten van een hond heeft u geen formulier nodig.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat nu als voor mijn huis een honduitlater een hartaanval krijgt? Moet ik dan eerst een formulier printen?
Man man manquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat nu als voor mijn huis een honduitlater een hartaanval krijgt? Moet ik dan eerst een formulier printen?
Klopt, hij begint bij het verkeerde punt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dat bericht van Maurice de Hond;
https://www.maurice.nl/20(...)k-van-ernst-kuipers/
Net even gelezen. Normaal is hij makkelijk te betrappen op waar hij de mist in gaat. Maar hier heeft hij wel een punt. De prognose begint bij totale IC bezetting ipv COVID IC bezetting.
Of mis ik iets? Wat denken jullie?
Of wat als die hond een hartaanval krijgt?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je niks terugzegt is het een monoloog en geen dialoog.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:28 schreef Sfancta het volgende:
En wat nou als ik na 21.00 loop en een andere uitlater spreekt me aan zodat ik er niet weg kom, en op dat moment stopt de politie. Boete of niet dan? Ik wil dan helemaal niet praten, maar geen keus.
Wat nou als je om half 9 denkt "ik ga nog even een whopper halen, dat gaat nog net" maar dan blijkt dat het halve dorp dat ook heeft bedacht en er staat een onwijs lange rij bij de drive through waardoor je in tijdnood komtquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:28 schreef Sfancta het volgende:
En wat nou als ik na 21.00 loop en een andere uitlater spreekt me aan zodat ik er niet weg kom, en op dat moment stopt de politie. Boete of niet dan? Ik wil dan helemaal niet praten, maar geen keus.
Je loopt wat achter de feiten aanquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:14 schreef Sfancta het volgende:
Sterkte met je aandoening dat je altijd iets moet terug zeggenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:28 schreef Sfancta het volgende:
Van mij mag je er dan 2 krijgen ook eentje voor de hond los laten lopen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:22 schreef CherryLips het volgende:
Stel je laat je hond uit, maar die loopt los en scharrelt ergens aan het eind van de straat rond. Zou je dan een boete kunnen krijgen omdat je hond hem is gepeerd?
quote:Boetes voor loslopen
De pakkans is volgens sommigen klein, dus nemen mensen toch vaak het risico door hun hond toch los te laten lopen op plaatsen waar dat niet mag. Opsporingsambtenaren (Boa's) delen boetes binnen de bebouwde kom, maar ook in natuurgebieden. De boeten variëren tussen 90 en 150 euro.
Wat nou als je gewoon thuis blijft en iemand anders vraagt de hond uit te laten?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:28 schreef Sfancta het volgende:
Zal ook wel om kwart over 8 dichtgaan.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat nou als je om half 9 denkt "ik ga nog even een whopper halen, dat gaat nog net" maar dan blijkt dat het halve dorp dat ook heeft bedacht en er staat een onwijs lange rij bij de drive through waardoor je in tijdnood komt
Ze hebben ook aan alles gedachtquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zal ook wel om kwart over 8 dichtgaan.
"Ligt u hier zomaar illegaal een medisch noodgeval te wezen, meneer? Verkeerd aangevinkt? Jaja, dat zeiden al die mensen die zorgtoeslag aanvroegen ook."quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
BIJ EEN NOODSITUATIE, terugkeer uit het buitenland en het uitlaten van een hond heeft u geen formulier nodig.
Of je neemt snel de hond over en dan krijgt het baasje een boete terwijl hij dood ligt te gaan.
Dit topic maakt mijn dag zo veel leukerquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat nou als je gewoon thuis blijft en iemand anders vraagt de hond uit te laten?
Dan heb je al die problemen niet.
dit is al foutquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat nou als je om half 9 denkt "ik ga nog even een whopper halen, dat gaat nog net" maar dan blijkt dat het halve dorp dat ook heeft bedacht en er staat een onwijs lange rij bij de drive through waardoor je in tijdnood komt
Geen idee, laat ons dan even weten wat er gebeurd ok?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |