Nee man, gisteren waren er 1500 besmettingen meer dan de dag ervoor. Als je die lijn doortrekt dan hebben we op 1 februari al 20.000 besmettingen per dag!!!quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:19 schreef JosMert het volgende:
Die pipo van vvd maakt gelijk 1 fout:
Met de steeds oplopende besmettingscijfers....
Onjuist man. Het zakt alleen maar.
Ik ben geen wetenschapper en ik zal me dan ook stil houden tussen de heren en dames doctoren hier.quote:
quote:Desalniettemin blijkt volgens het RIVM uit onderzoek dat mensen niet meer of minder ziek worden van de Britse variant dan van het coronavirustype dat nu het meest voorkomt in ons land. Ook het aandeel besmette personen dat in het ziekenhuis terechtkomt, zou even groot zijn als bij het 'oude' type.
Ik zie in het dashboard ook cijfers van 28 december, 30 december etcetera. Dus kennelijk zijn dat geen cijfers die eens per week ofzo worden geüpdate?quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Die krijgt aankomende dinsdag pas weer een update (zoals de afgelopen maanden al het geval is geweest).
Ja, alleen valt de avondklok niet onder de coronawet. Dat weet Rutte ook, dus dit is meer blufpoker dan een uitvloeisel van die wet.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:21 schreef capricia het volgende:
Daar heeft de kamer zelf mee ingestemd met de corona-wet.
De regering mag afkondigen. De kamer debatteert en stemt later.
Dat is die wet.
Het klinisch beeld is dus niet beter. Maar hetzelfde.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:22 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik ben geen wetenschapper en ik zal me dan ook stil houden tussen de heren en dames doctoren hier.
Als simpele boerenlul lees ik gewoon nu.nl
[..]
oh ja ?quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:23 schreef Confetti het volgende:
Ondertusseb smijt de VVD weer met belastinggeld voor bedrijven. Zelfs voor starters die nooit een euro hebben omgezet voor Corona krijgen steun.
Deze hele avondklok is een dekmantel voor diefstal.
Dat is geen belastinggeld hoor. Dat is gewoon de staatsschuld laten oplopen, maar lenen levert je tegenwoordig geld op. Win-win.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:23 schreef Confetti het volgende:
Ondertusseb smijt de VVD weer met belastinggeld voor bedrijven. Zelfs voor starters die nooit een euro hebben omgezet voor Corona krijgen steun.
Deze hele avondklok is een dekmantel voor diefstal.
Linkje?quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:23 schreef Predator40 het volgende:
ah eindelijk, strengere controle op thuiswerken hopelijk
Dat ging over gewone besluiten voor zover ik weet, niet vergaande.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:21 schreef capricia het volgende:
Dat is die wet.
werd over gesproken in het debat wat er nu isquote:
quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, alleen valt de avondklok niet onder de coronawet. Dat weet Rutte ook, dus dit is meer blufpoker dan een uitvloeisel van die wet.
https://www.parool.nl/ned(...)-nederland~bc717826/quote:In de coronawet, die nu van kracht is, staat in artikel 58m de mogelijkheid opgenomen dat een burgemeester inwoners van zijn of haar gemeente verbiedt om op een ‘openbare plaats’ te zijn tussen bepaalde tijdstippen. “Op zichzelf is een avondklok sneller te regelen op lokaal niveau dan op nationaal niveau. Bovendien biedt de coronawet deze mogelijkheid als andere maatregelen niet in acht worden genomen.”
quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, alleen valt de avondklok niet onder de coronawet. Dat weet Rutte ook, dus dit is meer blufpoker dan een uitvloeisel van die wet.
https://www.parool.nl/ned(...)-nederland~bc717826/quote:In de coronawet, die nu van kracht is, staat in artikel 58m de mogelijkheid opgenomen dat een burgemeester inwoners van zijn of haar gemeente verbiedt om op een ‘openbare plaats’ te zijn tussen bepaalde tijdstippen. “Op zichzelf is een avondklok sneller te regelen op lokaal niveau dan op nationaal niveau. Bovendien biedt de coronawet deze mogelijkheid als andere maatregelen niet in acht worden genomen.”
Zie mijn antwoord aan Janneke.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat ging over gewone besluiten voor zover ik weet, niet vergaande.
Maar Rutte en De Jonge gaven gister bij persco aan dat dat niet het geval is en er andere wetten waren die dit mogelijk maakten. Geloof ik.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:29 schreef capricia het volgende:
Het lijkt wel te kunnen via de coronawet.
quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Het klinisch beeld is dus niet beter. Maar hetzelfde.
het weinige wat ik gelezen heb gaf tot vorige week aan dat het anekdotisch lichter lijkt te zijn. Vandaar het gebruik van het woord "eerder". Daarnaast geef ik nergens aan dat ik claim dat het definitief zo is. Het geeft misschien eerder aan dat het klinisch beeld ook niet heftiger is.quote:Onderzoek zegt dat de klachten voor B117 eerder lichter zouden zijn dan heftiger.
'De eerste stap is er'.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:32 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Dat lijkt me ook een wassen neus.
Dat klopt. Is ook meer "gewoonterecht" dat een demissionair kabinet zich terghoudend opstelt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Demissionair is geen aparte juridische status hè.
[..]
Dat is die wet.
Klopt, het volgt uit een crisiswet van een jaar of twintig geleden die voor iets heel anders bedoeld was. Die is zelfs zonder instemming van de Kamer in te zetten door Grapperhaus.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar Rutte en De Jonge gaven gister bij persco aan dat dat niet het geval is en er andere wetten waren die dit mogelijk maakten. Geloof ik.
Die bevoegdheid is bedoeld om plaatsen af te sluiten zoals parken, niet om alle openbare plaatsen verboden te maken. Tijdens de behandeling is ook nooit het woord avondklok gevallen. Zou ook wel raar zijn om dezelfde bevoegdheid nog een keer in een wet op te nemen, met totaal andere bewoordingen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:29 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)-nederland~bc717826/
Het lijkt wel te kunnen via de coronawet.
[..]
Zie mijn antwoord aan Janneke.
(Mijn quotes worden vernaggeld)
Ja zonde. Daar mogen ze echt wel harder tegen op treden.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:32 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Dat lijkt me ook een wassen neus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |