Glazen bolquote:Op donderdag 21 januari 2021 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Welke derde golf? We zijn nog niet eens uit de tweede.
We zitten in de meest luxe lockdown ooit trouwens. Netflix, Thuisbezorgd, AH, Woonwinkels, BBQ-shops, alles draait overuren om ons te entertainen in ons eigen huis. Enige kutte is dat de sportscholen ook dicht zijn. Ja, het is kut dat je niet iedereen kunt zien op 1 dag, maar we doen net alsof het het einde van de wereld is als je een paar weken na 20:30 niet meer naar buiten mag zonder goede reden. Ik zie dat simpelweg niet zo, en ik zit al sinds maart op zolder opgesloten ivm thuiswerken.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het raakt iedereen. Juist de mensen die zich al aan alle verdere maatregelen houden raakt het nog harder dan het al deed. Nu heb je dus:
- Na half 9 's avonds mag je nergens op bezoek
- Je mag op bezoek bij je broer/zus/oom/tante/ouders, maar zonder je gezin, je moet alleen komen
Dan kun je het lekker uit proportie trekken dat het gaat over een paar weken geen biertje met een maat, je weet zelf ook wel dat dat niet is waar het om gaat.
Gevaccineerd met wat?quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:14 schreef Caland het volgende:
Israel heeft nu al 136 miljoen inwoners gevaccineerd lees ik.
Wanneer komt die derde golf dan?quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat de avondklok niet gaat helpen en er dus een derde golf gaat komen. Zeker omdat ik denk dat het probleem is dat mensen het zat zijn zich aan de regels te houden. En zaken gewoon niet te handhaven zijn.
Dat is een extra maatregel die niet per se met de avondklok te maken heeft.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
- Je mag op bezoek bij je broer/zus/oom/tante/ouders, maar zonder je gezin, je moet alleen komen
Ja, maar dan ben ik een aso en een bejaardenmoordenaar, dus dat doe ik maar nietquote:Op donderdag 21 januari 2021 11:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat bezoek is gewoon een advies he, daar gaat niemand zich aan houden natuurlijk. Is in de praktijk ook niet te doen.
2.31 miljoen....quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:14 schreef Caland het volgende:
Dan zal Ajax ook wel snel aan de beurt zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:14 schreef Caland het volgende:
dat word gewoon 21:00 dus ....dan doet D66 wel meequote:Op donderdag 21 januari 2021 11:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Had je anders verwacht van Draaikonten66?
Overdag is in mijn buurt althans een agent op straat zien een soort van wereldwonder?quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De meerderheid volgt de maatregelen nog steeds op.
Daarbij is de handhaving juist nu ingewikkeld. Bij een avondklok kan een agent mensen/jongeren die hij op straat ziet gelijk aanspreken en/of bekeuren.
Ze hebben best strenge maatregelen genomen, die wellicht deels niet nodig waren als er geen besmettelijkere variant was geweest.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Een grove schatting van de R-waarde van nu in de UK brengt mij op ongeveer 0,7. Dus zonder B117 hadden zij 0,7/1,3=0,54? Lijkt me stug.
Ze hebben al ingestemd en nu doet Jetten alsof hij het heeft binnen heeft gehaald dat het pas om 22:00 in gaat. (terwijl Rutte dat gisteren ook al gisteren heeft toegezegd aan hem)quote:
Die laten er geen gras over groeien. Hebben ze iedereen 10x gevaccineerd?quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:14 schreef Caland het volgende:
Precies, hoe meer ongezonde mensen des te harder het virus om zich heen kan slaan.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:15 schreef luxerobots het volgende:
Sportbonden willen geen avondklok.
Nou, lijkt me juist prima om dat sporten (en alles wat erbij komt kijken) nu even aan banden te liggen.
Half negen was het plan toch?quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:15 schreef NaturalScience het volgende:
Ik snap niet dat ze nu weer een later tijstip gaan overwegen.
Laat die avondklok gewoon om 8 uur in gaan. Het is een paar weken... we overleven het heus.
Nou ja, daarin ga ik wel mee met alle tegenargumenten; de ervaring leert dat maatregelen nog wel eens verlengt worden als men dat nodig acht...quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:15 schreef NaturalScience het volgende:
Ik snap niet dat ze nu weer een later tijstip gaan overwegen.
Laat die avondklok gewoon om 8 uur in gaan. Het is een paar weken... we overleven het heus.
Nee, jij ervaart het als de meest luxe lockdown ooit. Blij voor jou dat dat zo is, maar dat betekent niet dat iedereen het zo heeft.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We zitten in de meest luxe lockdown ooit trouwens. Netflix, Thuisbezorgd, AH, Woonwinkels, BBQ-shops, alles draait overuren om ons te entertainen in ons eigen huis. Enige kutte is dat de sportscholen ook dicht zijn. Ja, het is kut dat je niet iedereen kunt zien op 1 dag, maar we doen net alsof het het einde van de wereld is als je een paar weken na 20:30 niet meer naar buiten mag zonder goede reden. Ik zie dat simpelweg niet zo, en ik zit al sinds maart op zolder opgesloten ivm thuiswerken.
Daarmee raak je ook echt alleen specifiek de groepen die alle regels aan hun laars lappen. Met 20:30 raak je iedereen die de hele dag werkt en het nog wel eens fijn vindt om in deze lockdown buiten te komen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:15 schreef Confetti het volgende:
De discussie over de tijden is echt absurd. Nu roept Jetten weer 0:00.
Doe het dan niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |