abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197651596
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:05 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Bij funding circle is mijn account een jaar of 3 geleden geblokkeerd geweest voor een half jaar nadat ik vragen stelde over projecten die geherfinancierd werden tegen lagere rente.
Destijds wel meer besproken hier: er zijn toen een flink aantal projecten die goed liepen tegen lagere rente overgesloten, daar was ik het niet zo mee eens.

Ik kreeg een antwoord in de strekking:
"Tja, als het risico lager is hoort daar een lagere rente bij, en kan de klant er voor kiezen om te her financieren. Daarnaast merken wij op dat u om ..... reden niet meer in onze doelgroep valt (striktere toepassing, danwel aanpassing van hun voorwaarden), en blokkeren wij vanaf heden uw account voor verdere investeringen."
Ik snap het niet helemaal, maar als om reden van het stellen van kritische vragen je account geblokkeerd wordt, vind ik dat wel heel schokkend.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 15:24:25 #202
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_197651697
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:21 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik snap het niet helemaal, maar als om reden van het stellen van kritische vragen je account geblokkeerd wordt, vind ik dat wel heel schokkend.
Dit komt op mij over dat ze het te goed hebben. Het zou mij niks verbazen als bepaalde cowboy partijen in de crowdfundsector van de een op de andere dag verdwijnen, door faillissement of fraude en dergelijke.
pi_197651798
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:17 schreef flexion het volgende:
Update mbt project gve gevraagd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aangezien er beslag ligt op het onroerende goed en dit allemaal hard gestegen is zou er toch wat te halen moeten zijn. Gevraagd wanneer het beslag word uitgevoerd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopen dat de finale kwijting geen grijpstuiver is....
Blijkbaar heeft de advocaat van Tol geen haast. Die vindt alles wel best als het geheel doorkabbelt. Men betaalt GvE op dit moment geen stuiver! Als GvE aandringt op snelheid komt er een K*ote voorstel. We zitten denk ik voorlopig gewoon in de tang. De enige kans is te wachten tot corona een beetje achter de rug is en er weer buitenlandse huurders voor deze luxe suites op de stoep staan, waardoor dit soort OG weer verkoopbaar wordt tegen een goede prijs.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 26-01-2021 15:39:03 ]
pi_197652200
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft de advocaat van Tol geen haast. Die vindt alles wel best als het geheel doorkabbelt. Men betaalt GvE op dit moment geen stuiver! Als GvE aandringt op snelheid komt er een K*ote voorstel. We zitten denk ik voorlopig gewoon in de tang. De enige kans is te wachten tot corona een beetje achter de rug is en er weer buitenlandse huurders voor deze luxe suites op de stoep staan, waardoor dit soort OG weer verkoopbaar wordt tegen een goede prijs.
Inderdaad
Paar jaar langer wachten kan er nu ook nog wel bij. Al verbaasd het me echt dat het vastgoed onderwater staat. Is geloof ik in 2015 gekocht net na de bodem en prijzen zijn daarna enorm gestegen. Kan me voorstellen dat dergelijk vastgoed iets minder in de markt ligt. Maar onderwater...

Maar ja. Kunnen voorlopig niks anders dan afwachten
pi_197652253
quote:

SPOILER
Aangezien er beslag ligt op het onroerende goed en dit allemaal hard gestegen is zou er toch wat te halen moeten zijn. Gevraagd wanneer het beslag word uitgevoerd.

SPOILER
Ik vrees dat een verkoop op dit moment helemaal geen zin heeft. Ik denk dat we met dit project nog heel veel geduld moeten hebben. Ooit willen ze gaan verkopen en dan hoop ik dat er toegeslagen gaat worden...
pi_197652265
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:47 schreef flexion het volgende:

[..]

Inderdaad
Paar jaar langer wachten kan er nu ook nog wel bij. Al verbaasd het me echt dat het vastgoed onderwater staat. Is geloof ik in 2015 gekocht net na de bodem en prijzen zijn daarna enorm gestegen. Kan me voorstellen dat dergelijk vastgoed iets minder in de markt ligt. Maar onderwater...

Maar ja. Kunnen voorlopig niks anders dan afwachten
Zal er niet net als bij de pretparken ondernemer uit Haarlem flink bijgeleend zijn bij meerdere hypotheekhouders
pi_197652281
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:49 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik vrees dat een verkoop op dit moment helemaal geen zin heeft. Ik denk dat we met dit project nog heel veel geduld moeten hebben. Ooit willen ze gaan verkopen en dan hoop ik dat er toegeslagen gaat worden...
En dan hopen dat ze niet verkopen aan een bevriende relatie uit het dorp met restschuld voor Geldvoorelkaar
pi_197652576
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:50 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Zal er niet net als bij de pretparken ondernemer uit Haarlem flink bijgeleend zijn bij meerdere hypotheekhouders
Dat zit er wel in ja.

Aan de andere kant heeft hij getekend voor HA en ligt er beslag op (maar ook door banken en andere schuldeisers). Als er ooit uitbetaald gaat worden zal het in theorie een flink bedrag moeten gaan worden want de rente van 10% tikt wel door.

De tijd gaat het leren of en wat hiervan nog terug gaat komen.
pi_197652824
Aankoop vliegtuig voor uitvaarten
https://www.collincrowdfund.nl/otim-b-v/
2e hypotheek bedrijfspand

315 Engelsbergenstraat
https://maps.app.goo.gl/4J1BvnBCE9ArujPGA

[ Bericht 30% gewijzigd door KrekelJapie op 26-01-2021 16:35:13 ]
pi_197653926
Den Haag Property 13
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23516

Het was nog leuk toen ze 7% boden met hypotheek. Dit gaat me echt te ver
pi_197654106
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 17:18 schreef Buurman_ het volgende:
Den Haag Property 13

Als die vol gaat komen, kan je beter stoppen, met investeren in funding. Met een tweede hypotheekrecht tot 100% ltv op een zakelijk pand, die looptijd en dan nog geen 4% netto. Tsja...
pi_197654338
quote:
Den Haag Property 13

Pff 4.5% bruto met 2e hypotheek die eigenlijk niet dekkend is. Benieuwd of dit volkomt. Hoop dat er genoeg op de rem trappen maar vermoed dat deze toch vol gaat komen.
Dit is echt puur risico bij de crowd leggen wetende dat de platformen soft zijn wat betreft recovery
pi_197654411
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:21 schreef KrekelJapie het volgende:

315 Engelsbergenstraat
Openstaande schuld 31/12/2019?
Waarschijnlijk een foutje bij het snel op stellen van een direct lening met een minder goede check voor publicatie? Anders wel erg vreemd om niet het verloop van het afgelopen jaar mee te nemen
pi_197654579
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 17:28 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Als die vol gaat komen, kan je beter stoppen, met investeren in funding. Met een tweede hypotheekrecht tot 100% ltv op een zakelijk pand, die looptijd en dan nog geen 4% netto. Tsja...
Mee eens.
Laten we hopen dat dit niet vol komt.
Iedereen mag natuurlijk met zijn geld doen wat hij wil, ook investeren tegen een absurd lage rendement/risicoverhouding.
Maar als dit soort projecten wel vol komt, zal dit ook voor de serieuze investeerder de markt verzieken.
pi_197654876
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 17:58 schreef TisIk het volgende:

[..]

Mee eens.
Laten we hopen dat dit niet vol komt.
Iedereen mag natuurlijk met zijn geld doen wat hij wil, ook investeren tegen een absurd lage rendement/risicoverhouding.
Maar als dit soort projecten wel vol komt, zal dit ook voor de serieuze investeerder de markt verzieken.
1 mazzel voor de investeerders van dit project. De 1e hypotheek is ook bij Geldvoorelkaar ondergebracht. Dus als er onvoldoende opbrengsten zijn hevelt Geldvoorelkaar gewoon wat opbrengst voor de 1e hypotheek over naar de 2e hypotheek. Heel gewoon bij Geldvoorelkaar
pi_197655435
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 18:18 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

1 mazzel voor de investeerders van dit project. De 1e hypotheek is ook bij Geldvoorelkaar ondergebracht. Dus als er onvoldoende opbrengsten zijn hevelt Geldvoorelkaar gewoon wat opbrengst voor de 1e hypotheek over naar de 2e hypotheek. Heel gewoon bij Geldvoorelkaar
Grapje, mag ik hopen, hoop toch dat GVE, hiervan geleerd heeft..
  dinsdag 26 januari 2021 @ 19:08:04 #218
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197655766
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 18:51 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Grapje, mag ik hopen, hoop toch dat GVE, hiervan geleerd heeft..
Hiervan ga ik toch bijna over mijn n*k
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 19:09:39 #219
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197655790
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 17:28 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

En 120 maanden. voor het zover is, is de hele wereld veranderd.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 19:13:55 #220
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197655874
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:11 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik ben wat terughoudend, en dat heeft niets met het bedrijf te maken maar met de volgens mij gebruikte techniek (PSD2). Het is sinds een jaar (of al langer zelfs?) mogelijk om vergunninghouders toegang te geven tot je bankgegevens (transacties) en die mogen daar binnen de gemaakte afspraken vervolgens van alles mee doen. Zo kun je bijvoorbeeld bij sommige banken ook rekeningen van andere banken inzien binnen hun internetbankieren toepassing. Leuke techniek, maar ik heb hier als techneut wat moeite mee, de drempel naar misbruik van deze gegevens is erg laag. Als ik het goed begrijp werkt het hier ook zo, mogelijk in combinatie met info van de platformen zelf. Om die reden ben ik wat terughoudend, ik hou m'n financiele gegevens liever een beetje bij mezelf ;)
Ben voorzichtig om al mijn bankgegevens in handen van een ander te geven.
Vertrouwen is goed, controleren is beter.
Blijf het voorlopig zelf doen.
Ruim 400 projecten in een eigen spread-sheet.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 19:19:08 #221
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197655987
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:21 schreef TisIk het volgende:

[..]

Dan weet je in ieder geval waar je NIET moet zijn
pi_197656281
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 17:46 schreef jsuijker het volgende:
Openstaande schuld 31/12/2019?
Waarschijnlijk een foutje bij het snel op stellen van een direct lening met een minder goede check voor publicatie? Anders wel erg vreemd om niet het verloop van het afgelopen jaar mee te nemen
Het zou mij niet verbazen dat dit echt per 31/21/2019 is en geen typevoudje.
pi_197656491
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 19:09 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

En 120 maanden. voor het zover is, is de hele wereld veranderd.
samenvattend, niet meer over lullen, eigenlijk al teveel exposure, en voorbij laten gaan, en degenen die hem pakken, have much fun, voor 10jr 4% netto, en een 2e hypo. Dan maar een SIGje
pi_197656824
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 19:38 schreef peterc het volgende:

[..]

samenvattend, niet meer over lullen, eigenlijk al teveel exposure, en voorbij laten gaan, en degenen die hem pakken, have much fun, voor 10jr 4% netto, en een 2e hypo. Dan maar een SIGje
Idd, hopelijk komen van daar snel weer wat mooie projecten. Is het inmiddels ook 1,5 week stil. Is lang geleden dat er 1,5 week geen project was.
pi_197657525
Ik ben wel benieuwd hoe gekeken wordt naar de nieuwe NLInvesteert/Horeca Crowdfunding (hamburgerrestaurant).

Weinig zekerheden, maar er wordt wel aan de 'vermogende' aandeelhouder met HA genoemd waarmee voldoende dekking ontstaat.

Als HCN het een goed project vindt geeft dat een streepje voor qua horecaprojecten op andere sites. Interessant hoe de aanpak van een duo-platform project gaat zijn bij problemen. Wellicht een extra paar ogen op het dossier, of juist gedoe tussen de partijen.

Blijft nog het verschil in rendement vanwege het achtergestelde deel bij NLI (bruto +1%). De kosten zijn ook wat hoger bij NLI, dus weet niet of het netto verschil (ca 0,4%) dan voldoende is om de kant van NLI te kiezen. Zal afhangen hoe eenieder het extra risico inschat obv de HA.

Ik slaap er ook nog een nachtje over, maar ik denk dat het combinatie-platform wel een positief aspect is hier.
pi_197657601
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:26 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb er even naar gekeken, maar vond het niet interessant genoeg om echt te gaan gebruiken.
Zover ik het concept goed snap, scannen ze al je bankafschriften en groeperen ze betalingen en ontvangsten van elk CF platform. Hiervan proberen ze dan een overzicht bij te houden met hoeveel geld je uit hebt staan bij het platform.

Schrijf je echter in op een project en betaal je met je wallet, dan wordt deze dus niet meegenomen. Ook afboekingen zullen ze niet kunnen verwerken.

Het is een leuk idee, maar voor mij niet interessant. Hoeveel geld ik totaal heb uitstaan bij een platform hou ik zelf al bij. Interessanter vond ik hun vorige idee waarbij je CF projecten kon bijhouden.

Verder ben ik ook terughoudend om externe partijen inzage te geven in mijn bankoverzichten. Dat gaat ook nog eens via een buitenlandse 3e partij. Dus je moet maar net vertrouwen dat er nooit misbruik van je gegevens wordt gemaakt.
Hier ook geprobeerd, zit vol met kinderziektes,
Imports worden niet geladen van mijn bank, veel foutmeldingen. Lijkt een platform dat niet getest is. Klinkt veel meerbelovend dan het daadwerkelijk is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:05 schreef ETphonehome het volgende:
gen lagere re
Zwaktebod van dit platform. Kritische vraag is exit, zo gaat dat alleen in Bananarepublic.

quote:

SPOILER

SPOILER
Het aantal executoriale veilingen is niet echt veel minder dan 'precorona', dat argument kun je gerust weerleggen. Ik zit wekelijks online op deze veilingen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:24 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Dit komt op mij over dat ze het te goed hebben. Het zou mij niks verbazen als bepaalde cowboy partijen in de crowdfundsector van de een op de andere dag verdwijnen, door faillissement of fraude en dergelijke.
Eens, kritiek is juist een kans.
pi_197658625
Wat vinden jullie van otim b.v. op collin?
ziet er na mij idee wel goed uit.
pi_197658644
quote:

315 Engelsbergenstraat
De investeringslink
https://www.collincrowdfu(...)30309d1510cc7f5e257c
pi_197658788
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 18:18 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Grappig en wrang tegelijkertijd!
Ik hoop toch echt dat zoiets niet nog eens gebeurt.
pi_197658888
De investeringslink

Dank voor het linkje
pi_197659467
quote:
Dank!
pi_197659872
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 19:52 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Idd, hopelijk komen van daar snel weer wat mooie projecten. Is het inmiddels ook 1,5 week stil. Is lang geleden dat er 1,5 week geen project was.
Verhoging overdrachtsbelastingpiek SIG voorbij, volgens laatste nieuwsbrief 15jan21 projecten Wilnis, R'dam + Zaandam a.s.

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 26-01-2021 23:06:40 ]
pi_197660328
quote:
Vliegtuig wordt aangekocht en wordt in 2e verband verpand aan collin. Wie is de 1e pandhouder ?
pi_197660429
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 21:06 schreef samlood het volgende:
Wat vinden jullie van otim b.v. op collin?
ziet er na mij idee wel goed uit.
Als bezitter van een vliegbrevet heb ik zelf ook wel eens wat losse berekeningen gemaakt over wanneer bezit economisch gezien rendabel wordt t.o.v. huren. Doordat er veel onzekere variabelen zijn, is het geen exacte wetenschap maar ik kwam er op uit dat je per jaar toch richting de 300 uur moet vliegen om het economisch gezien te kunnen verantwoorden. Dit is los van de emotie die in veruit de meeste gevallen de doorslag geeft.

Ik zie om mij heen dat mensen regelmatig proberen een vliegtuig 'van de zaak' aan te schaffen om bijvoorbeeld de BTW terug te krijgen en de 'hobby' mee te financieren / betaalbaarder te maken. Vandaar dat de belastingdienst hier ook vaak meekijkt want hoe 'nodig' is het vliegtuig?

Hoewel ik 0 kennis heb van de uitvaartwereld en dus geen notie of je daar veel uren in kunt maken bij asverstooingen zegt mijn gevoel dat het meer een hobby betaalbaar maken is dan economisch de beste oplossing voor Otim BV. Daarbij zie ik alleen maar 'softe' zekerheden en niets hards (bijvoorbeeld het vliegtuig zelf).
pi_197660837
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 22:13 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Vliegtuig wordt aangekocht en wordt in 2e verband verpand aan collin. Wie is de 1e pandhouder ?
De zekerheid moet je denk ik niet zoeken in dat vliegtuig maar in die Hypotheek op het pand. Die is roch niet heel soft, @Aster1X?Daarnaast bestaat de club al 21, is het bedrag te overzien en is er geen herfinancieringsrisico.
pi_197661052
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 22:39 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

De zekerheid moet je denk ik niet zoeken in dat vliegtuig maar in die Hypotheek op het pand. Die is roch niet heel soft, @:Aster1X?Daarnaast bestaat de club al 21, is het bedrag te overzien en is er geen herfinancieringsrisico.
Mee eens, lijkt me een redelijk makkelijk te verkopen pand in geval van nood, en dik 2 ton opbrengst moet geen al te groot probleem zijn lijkt me :)

https://eindhoven.kadasterdata.nl/engelsbergenstraat/315

Bedrijfsbalans ziet er met 40% solvabiliteit ook niet verkeerd uit. Lijkt me dat het geld linksom of rechtsom wel terugkomt. Mogelijk koopt hij dat ding ook om zijn vrouw, vriendin + vriendenkring te imponeren O-) boeit eigenlijk niet zo zolang hij de lening maar terugbetaalt. Vind het wel een geinig project eigenlijk, jammer dat er geen incentive bij zit, ken best wel wat mensen die ik zou willen uitstrooien :W

Vanochtend net de accountant gemist, dan maar in deze :)

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 26-01-2021 23:03:24 ]
Pecunia non olet
pi_197663311
Mooie optie voor onze horeca projecten
quote:
"Horeca Maatwerk realiseert huurprijsvermindering voor restaurant" https://www.khn.nl/nieuws(...)ring-voor-restaurant

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 27-01-2021 07:06:37 ]
pi_197663423
Bij project vastgoedbelegster is gisteravond ongeveer 100.000 ingelegd. Dit wijst op een sprintje naar de finish

[ Bericht 72% gewijzigd door KrekelJapie op 27-01-2021 07:33:31 ]
pi_197663621
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 06:29 schreef KrekelJapie het volgende:
Mooie optie voor onze horeca projecten
[..]

Maar een slechte optie voor onze zakelijk onroerend goed verhuurders. Dit zal uiteindelijk ook doorwerken naar andere branches. Gelukkig hebben we die een stuk minder.
pi_197663655
Banken draaien duimschroeven mkb'er strakker aan in tweede lockdown:

https://fd.nl/ondernemen/(...)e=Revue%20newsletter
pi_197663738
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 07:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Maar een slechte optie voor onze zakelijk onroerend goed verhuurders.
Klopt, maar ik vermoed dat de verhuurders meer vet op de botten hebben. En dat deze projecten betere harde zekerheden hebben
pi_197663827
quote:

315 Engelsbergenstraat
Als hier een linkje voor is dan wil ik wel mee doen gezien de overwaarde in het huis. De businesscase zelf van de verhuur van het vliegtuig kan ik niet goed overzien. Maar ik neem aan dat de rest van de activiteiten het wel mogelijk maken om deze 50K af te lossen.

Edit: ik moet eerst alles lezen voor ik reageer. Bedankt voor de link!

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 27-01-2021 08:29:26 ]
pi_197663871
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 08:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als hier een linkje voor is dan wil ik wel mee doen gezien de overwaarde in het huis. De businesscase zelf van de verhuur van het vliegtuig kan ik niet goed overzien. Maar ik neem aan dat de rest van de activiteiten het wel mogelijk maken om deze 50K af te lossen.
Die was er al
quote:

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 27-01-2021 08:41:26 ]
pi_197663916
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 08:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Edit: ik moet eerst alles lezen voor ik reageer. Bedankt voor de link!
Er zit toch geen huis bij de zekerheden?
Alleen een (oud schoolgebouw?) bedrijfspand. Dit bedrijfspand is vermoedelijk heel specifiek en niet multi inzetbaar.
pi_197663923
quote:

315 Engelsbergenstraat
Op dit moment is het uiteraard druk in de business:
https://www.ed.nl/eindhov(...)-te-zeggen~af1403e7/

Ik lees in de pitch niets terug over de fotografie werkzaamheden:
http://www.jbfotografie.nl/kleur.html

[ Bericht 6% gewijzigd door KrekelJapie op 27-01-2021 08:41:50 ]
pi_197664348
quote:
Den Haag Property 13

Door 100% LTV is het ook geen vastgoedlening, maar een flexlening
quote:
Voorwaarden vastgoedlening
Afhankelijk van de looptijd van de lening wordt maximaal 85% van de marktwaarde in verhuurde staat gefinancierd (Loan-to-Value ≤ 85% - naast de leensom worden ook de depotregeling, kosten koper, advieskosten en financieringskosten meegerekend).
Bizar genoeg heeft de 1e hypotheek ook een rente van 4,5%, maar dan met een LTV van 35%
pi_197664538
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:26 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Door 100% LTV is het ook geen vastgoedlening, maar een flexlening
[..]

Bizar genoeg heeft de 1e hypotheek ook een rente van 4,5%, maar dan met een LTV van 35%
Enige nuance, ik zit in 19870, hier was dit pand ook ingebracht alleen met een positieve-negatieve hypotheekverklaring. Derhalve was de rente 7%.
Het pand was blijkbaar begin 2019 ook al 285k waard, nu dus nog steeds?.
In de praktijk lijkt mij dat dit wel iets gestegen is, desalniettemin doe ik zeker niet mee tegen 4,5% alhoewel ik er wel vertrouwen in heb dat het geld uiteindelijk terugkomt. (er wordt ook beperkt afgelost)
Uitgaande van een vrije cashflow van 172k verwacht ik dat we niet te maken hebben met een kleine jongen qua portefeuille, dit kan positief zijn qua spreiding
GVE heeft met het vorige project ook het 1ste hypotheekrecht dus ze zijn heer en meester;)
pi_197664541
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 08:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Er zit toch geen huis bij de zekerheden?
Alleen een (oud schoolgebouw?) bedrijfspand. Dit bedrijfspand is vermoedelijk heel specifiek en niet multi inzetbaar.
je hebt gelijk ik heb me verschreven is bedrijfspand. Toch wil ik hem wel meenemen gezien de overwaarde in bedrijfspand.
pi_197664679
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:40 schreef impact9 het volgende:

[..]

Enige nuance, ik zit in 19870, hier was dit pand ook ingebracht alleen met een positieve-negatieve hypotheekverklaring. Derhalve was de rente 7%.
Het pand was blijkbaar begin 2019 ook al 285k waard, nu dus nog steeds?.
In de praktijk lijkt mij dat dit wel iets gestegen is,
De laatste taxatie is van eind augustus 2020, dus vrij recent
quote:
het bedrijfspand aan de Oosteinde 55, 2548 AK te Den Haag, met een marktwaarde van ¤ 285.000,- in verhuurde staat (taxatiedatum 24-8-2020).

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 27-01-2021 10:00:42 ]
pi_197664849
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:52 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

De laatste taxatie is van eind augustus 2020, dus vrij recent
[..]

Mm bij 19870 was de taxatie ook 285k (januari 2019)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')