Lekker wijf wel.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:02 schreef Zipportal het volgende:
Die Charlotte is zelfs trending nu.
https://twitter.com/searc(...)lick&vertical=trends
In theorie kan dat. In de praktijk gaan ze netjes tekenen bij het kruisje.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:16 schreef MissionPhailed het volgende:
Ontwikkelingen vandaag maar half gevolgd, maar als ik het correct heb is er nog een mogelijkheid de avondklok af te wenden als de Tweede Kamer morgen niet akkoord gaat met deze richting? Dat zou iig een pluspunt zijn!
Omdat hij het vorig jaar verkloot heeft met die geen directe vluchten uit Wuhan, carnaval in kleine groepjes en zat andere down play opmerkingen slaan ze nu door de andere kant op met iets ergs als een avondklok.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat weet geen hond maar van Dissel gaat alvast van het ergste uit.
We hebben een virus te bestrijden. Als KLM uitzondering, dan willen de horeca enzo ook een uitzonderingquote:Op woensdag 20 januari 2021 19:19 schreef nattermann het volgende:
[ twitter ]
"Ja maar ja maar ja maar![]()
"
Nouja, als een breder pakket aan maatregelen als 10% effectief wordt ingeschat is het onlogisch dat ze zeggen dat een avondklok 8-13% effectief is. Dat is alsof je zegt dat een avondklok beter helpt dan een stay-at-home order, terwijl die door van Dissel als zwaarder geacht wordt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is sowieso niet uit te rekenen. Onder grote druk heeft het OMT uiteindelijk een rapport uitgespuugd met getallen erin, zodat eindelijk het zegel op de avondklok kan. Maar niemand weet wat nu eigenlijk het effect is.
Het Bergamo-Syndroomquote:Op woensdag 20 januari 2021 19:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Omdat hij het vorig jaar verkloot heeft met die geen directe vluchten uit Wuhan, carnaval in kleine groepjes en zat andere down play opmerkingen slaan ze nu door de andere kant op met iets ergs als een avondklok.
Een Pandemie is ook best "een ding" imo....quote:Op woensdag 20 januari 2021 18:50 schreef littlemindy het volgende:
Ik hoor in mijn omgeving regelmatig als reactie op een mogelijke avondklok "Prima, ik heb er geen last van, ik kom in de winter toch al niet na 20.30 buiten".
Dit verbaasd me eerlijk gezegd best wel. Zijn we echt zo snel met het opgeven van vrijheden, enkel omdat we er geen gebruik van maken? Ook al ben ik thuis, het huis niet 'mogen' verlaten vind ik echt wel een ding.
en nu is opeens wel een quarantaine plicht en vliegverbod mogelijk.....quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Omdat hij het vorig jaar verkloot heeft met die geen directe vluchten uit Wuhan, carnaval in kleine groepjes en zat andere down play opmerkingen slaan ze nu door de andere kant op met iets ergs als een avondklok.
Het kan alleen als een algeheel thuisblijfverbod zelfs binnen de modellen netto vaker overtreden wordt dan een avondklok, oftewel als het aantal contacten meer gereduceerd wordt als je alleen 's avonds niet naar andere mensen mag, in plaats van de hele dag. Maar dat kan ik mij moeilijk voorstellen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, als een breder pakket aan maatregelen als 10% effectief wordt ingeschat is het onlogisch dat ze zeggen dat een avondklok 8-13% effectief is. Dat is alsof je zegt dat een avondklok beter helpt dan een stay-at-home order, terwijl die door van Dissel als zwaarder geacht wordt.
Does not compute.
Het is natuurlijk niet meer mogelijk om te opereren als je nog enigszins verantwoordelijkheidsgevoel hebt voor je personeel.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:19 schreef nattermann het volgende:
[ twitter ]
"
En vergeet niet dat je van die Duitse variant flink wakker gaat liggen, al die kleine laarsjes....quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:13 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Je vergeet de Duitse, Het gevaarlijke van zo'n Duitse variant is dat ie zo snel mogelijk de hele wereld wil overnemen.Gefährlich zat!
Hmm, niet meer dan een strohalm dus. En ik maar denken (hopen?) dat de periode 15 december - 19 januari het dieptepunt van de crisis in NL zou vormen met die lockdown ...quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In theorie kan dat. In de praktijk gaan ze netjes tekenen bij het kruisje.
Klinkt als een percentage uit de welbekende dikke duim.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het kan alleen als een algeheel thuisblijfverbod zelfs binnen de modellen netto vaker overtreden wordt dan een avondklok, oftewel als het aantal contacten meer gereduceerd wordt als je alleen 's avonds niet naar andere mensen mag, in plaats van de hele dag. Maar dat kan ik mij moeilijk voorstellen.
Ik kan het niet hardmaken, maar dat gevoel heb ik wel. Ook vanwege de idiote volgorde rondom het invoeren van deze maatregel.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Klinkt als een percentage uit de welbekende dikke duim.
Een thuisblijfverbod lijkt me niet heel handig nuquote:Op woensdag 20 januari 2021 19:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het kan alleen als een algeheel thuisblijfverbod zelfs binnen de modellen netto vaker overtreden wordt dan een avondklok, oftewel als het aantal contacten meer gereduceerd wordt als je alleen 's avonds niet naar andere mensen mag, in plaats van de hele dag. Maar dat kan ik mij moeilijk voorstellen.
En inmiddels zitten we al in week 38 van de 2 weken die nodig zouden zijn. Hoezo tijdelijk?quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Een Pandemie is ook best "een ding" imo....
wil ik best tijdelijk (!!) mijn vrijheid voor opgeven, vooral als we er weer sneller meer vrijheid door terug gaan krijgen.
KLMquote:Op woensdag 20 januari 2021 19:19 schreef nattermann het volgende:
[ twitter ]
"
Ik heb alleen nou niet echt het idee dat we er sneller dingen door terug krijgen, ja de basisschool misschien maar dan houdt het al heel snel op. Voor de rest zal tot april op elke vraag over versoepeling "Nee, UK versie" het antwoord zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Een Pandemie is ook best "een ding" imo....
wil ik best tijdelijk (!!) mijn vrijheid voor opgeven, vooral als we er weer sneller meer vrijheid door terug gaan krijgen.
Of "Zuid-Afrika versie" en daarna "Braziliaanse versie"...quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik heb alleen nou niet echt het idee dat we er sneller dingen door terug krijgen, ja de basisschool misschien maar dan houdt het al heel snel op. Voor de rest zal tot april op elke vraag over versoepeling "Nee, UK versie" het antwoord zijn.
vrijheden zijn voor iedereen anders, als je elke week in de kroeg hangt kan ik me voorstellen dat je vrijheid is afgenomen en bij de avondklok kan ik begrijpen dat iemand zijn vrijheid word beperkt/afgenomen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:26 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
En inmiddels zitten we al in week 38 van de 2 weken die nodig zouden zijn. Hoezo tijdelijk?
Horeca ook, winkelketens ook, reissector ook, pretparken en dierentuinen ook... wil je echt in zo'n wereld wonen dat we alles kapot laten gaan?quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:28 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
KLM
Had allang failliet moeten zijn...
nee ....van 1 grote KUT zooi in de wereld, daar spreken we inmiddels vanquote:Op woensdag 20 januari 2021 19:34 schreef Nia het volgende:
Kunnen we met al die verschillende mutaties onderhand nog wel spreken van de COVID-19 pandemie?
Betekent niet dat je bedrijven om moet laten vallen toch?quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zeiden ze dat ook toen rotterdam plat werd gegooid ?
laten we nou echt alles kapot maken door de duitsers ? het is een schande !![]()
we zitten middenin een crisis, een pandemie een grote shitshow.
even wakker worden
Ik vraag me af of dat kliekje om Rutte en de Jonge nog echt denkt dat we die apocalyptische mutantenverhalen nog braaf blijven geloven. De Engelse holocaustcoronamutant is in ieder geval al minder besmettelijk dan ons van tevoren aangepraat werd, maar bovendien vertonen geïnfecteerden minder zware symptomen dan bij het oorspronkelijke virus.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:30 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Of "Zuid-Afrika versie" en daarna "Braziliaanse versie"...
inb4 Spaanse variantquote:Op woensdag 20 januari 2021 19:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kan iemand de situatie in Spanje duiden? +41K weer vandaag, gaat daar ook weer snel de verkeerde kant op.
Daar heeft het wel alle schijn van jaquote:Op woensdag 20 januari 2021 19:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Oh nee, de Spaanse variant!quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kan iemand de situatie in Spanje duiden? +41K weer vandaag, gaat daar ook weer snel de verkeerde kant op.
10 maanden te laat pas echt ingrijpen.....quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Doordat er overal in de wereld wel een mutant gaat domineren, belanden we in een draaimolen van plaatselijke mega-uitbraken die door vliegbewegingen (transport en noodzakelijke reizen) een wereldwijd probleem gaan vormen. Hier komen we zo nooit meer uit.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee ....van 1 grote KUT zooi in de wereld, daar spreken we inmiddels van
quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:40 schreef Jazeg het volgende:
Interessant artikel over de snelle stijging in Ierland. Wat mij opvalt: begin december zaten ze op 400 cases per dag, omgerekend naar het aantal inwoners in NL zou dat hier grofweg 1200 zijn. Niet gek dus dat ze versoepelden alleen is er blijkbaar te veel ineens losgelaten. Die combinatie met feestdagen en de nieuwe mutatie was behoorlijk ongelukkig.
https://www.irishtimes.co(...)s-1.4456601?mode=amp
met 1200 cases zouden we hier ook schreeuwen/stampvoeten om de kroegen open.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:40 schreef Jazeg het volgende:
Interessant artikel over de snelle stijging in Ierland. Wat mij opvalt: begin december zaten ze op 400 cases per dag, omgerekend naar het aantal inwoners in NL zou dat hier grofweg 1200 zijn. Niet gek dus dat ze versoepelden alleen is er blijkbaar te veel ineens losgelaten. Die combinatie met feestdagen en de nieuwe mutatie was behoorlijk ongelukkig.
https://www.irishtimes.co(...)s-1.4456601?mode=amp
Je moet gewoon hopen dat die vaccins de mutaties ook ondervangen, en als dat niet het geval is dat de vaccins dan zo snel mogelijk daarop worden aangepast...quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:40 schreef Nia het volgende:
[..]
Doordat er overal in de wereld wel een mutant gaat domineren, belanden we in een draaimolen van plaatselijke mega-uitbraken die door vliegbewegingen (transport en noodzakelijke reizen) een wereldwijd probleem gaan vormen. Hier komen we zo nooit meer uit.
Portugal is ook drama, weet iemand hoe het in die landen zit met sequencen?quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja, en over 2 weken zal het wel weer losgaan in Italie. Vrees dat het in de wintermaanden in Europa moeilijk te beteugelen is.quote:
volgens een 2de test van oxford is de britse variant ook de sjaak met het vaccin, dus dat is wel goed nieuws.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je moet gewoon hopen dat die vaccins de mutaties ook ondervangen, en als dat niet het geval is dat de vaccins dan zo snel mogelijk daarop worden aangepast...
Waar heb je het nu weer over? Ik reageer op iemand die zegt dat KLM al lang failliet had moeten zijn, maar dat geldt voor zoveel bedrijven nu. Ik vind steun hiervoor niet meer dan normaal, dat we niet zomaar zaken op de fles laten gaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zeiden ze dat ook toen rotterdam plat werd gegooid ?
laten we nou echt alles kapot maken door de duitsers ? het is een schande !![]()
we zitten middenin een crisis, een pandemie een grote shitshow.
even wakker worden
Daar schuilt het grootste probleem in. Dat weet nog niemand. Het is letterlijk tasten in het donker naar het lichtknopje.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je moet gewoon hopen dat die vaccins de mutaties ook ondervangen, en als dat niet het geval is dat de vaccins dan zo snel mogelijk daarop worden aangepast...
Ja, daarom is enige nuance wel op zijn plaats, in plaats van ‘ja maar daar waren de kroegen open’.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
[..]
met 1200 cases zouden we hier ook schreeuwen/stampvoeten om de kroegen open.
Wij gaan een ontzettend leuk leven krijgen de komende jaren, dat is wel duidelijk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:40 schreef Nia het volgende:
[..]
Doordat er overal in de wereld wel een mutant gaat domineren, belanden we in een draaimolen van plaatselijke mega-uitbraken die door vliegbewegingen (transport en noodzakelijke reizen) een wereldwijd probleem gaan vormen. Hier komen we zo nooit meer uit.
Zeer zeker hard nodig!quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:50 schreef JosMert het volgende:
Pieter Omtzigt bij M.
Hopen op een parlementair onderzoek over de corona aanpak door het kabinet najaar/volgend jaar.
Goedzo!
Kan dat niet zo snel mogelijk?quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:50 schreef JosMert het volgende:
Pieter Omtzigt bij M.
Hopen op een parlementair onderzoek over de corona aanpak door het kabinet najaar/volgend jaar.
Goedzo!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |