Ik gun de omzet dan liever aan de lokale supermarkt.quote:
Als 1 op de 20.000 mensen overlijdt, dan zouden er 850 mensen aan corona overlijden als alle 17 miljoen mensen het krijgen. Ik denk dat je ergens een factortje 100 mist. Gaven ze geen rekenen in jouw dorp?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:20 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Dat is "corona" ook: elke regering krijgt subiet een stijve van een "vijand", die je niet kunt zien, horen, ruiken of voelen, maar die je wel via de media levensgevaarlijk kunt laten lijken, terwijl in werkelijkheid slechts 1 bejaarde op een heel dorp hierdoor komt te overlijden. Het mortaliteits-getal is onlangs door de WHO bijgesteld naar 0,05%, dat is slechts 1 op 20000.
Media: het ultieme onderdrukkingsmiddel!
En een mortaliteit van 0.05% vraagt ook om nadere uitleg. Want in België is reeds 0.18% van de bevolking eraan gestorven.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Als 1 op de 20.000 mensen overlijdt, dan zouden er 850 mensen aan corona overlijden als alle 17 miljoen mensen het krijgen. Ik denk dat je ergens een factortje 100 mist. Gaven ze geen rekenen in jouw dorp?
Alleen als ze gepakt worden wegens de avondklokquote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:45 schreef Fred het volgende:
Komt de politie straks eigenlijk nog wel als je oog in oog staat met een inbreker?
Hebben criminelen straks vrij spel in Nederland?
Zomaar wat vragen die bij me opkomen nu ik naar Jinek kijk.
Dat was hier ook maar de laatste weken zie je echt politie auto's patrouilleren. Die langzaam rondrijden en binnen kijken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:48 schreef satecl het volgende:
Gelukkig woon ik in de provincie. Kan mij niet voorstellen dat er platte petten op straat lopen na 20:00.
Wandelende niet, maar zo'n jutenkar komt altijd op de meest ongelegen momenten langsrijden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:48 schreef satecl het volgende:
Gelukkig woon ik in de provincie. Kan mij niet voorstellen dat er platte petten op straat lopen na 20:00.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het niet verstandig is dat mensen elkaar niet opzoeken, dat is de manier waarop het virus zich verspreidt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:53 schreef Zwolsboy het volgende:
Dus ook agenten verplicht binnen zitten, iedereen of niemand.
Ja, want het virus zit in vochtdeeltjes in de lucht en zoekt jou op in de late avonden! Binnen laat het virus je met rust, het virus heet overheid.
Nee die inbrekers moeten zich ook aan de avondklok houdenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:45 schreef Fred het volgende:
Komt de politie straks eigenlijk nog wel als je oog in oog staat met een inbreker?
Ach, misschien proberen een paar ouders ze te dwingen.quote:
Wie zegt dat ze in de nacht komen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:57 schreef Drekkoning het volgende:
Nee die inbrekers moeten zich ook aan de avondklok houden
Ze gaan nu andere taken niet doen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
Met de vuurwerkoverlast heb ik geen politie gezien, zou me verbazen als ze nu wel ineens gaan surveilleren
Die zullen ook wel om 18:00 sluiten dan ofzo.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:08 schreef Fred het volgende:
Hoe laat zou de supermarkt eigenlijk dicht moeten?
Moet het winkelpersoneel ook om 20u thuis moeten zijn?
Vrijdagavond wat te doen? Halen we een paar nieuwe TV's op bij de MediaMarktquote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Ze gaan nu andere taken niet doen.
Grote kans dat geweldplegers langer vrijuit gaan.
Ik woon naast het politiebureauquote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vrijdagavond wat te doen? Halen we een paar nieuwe TV's op bij de MediaMarkt
Naja, we maken er maar grappen over
Eerst maar eens horen of er een meerderheid is voor een avondklok.
hehehe... yep, DIT!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
Met de vuurwerkoverlast heb ik geen politie gezien, zou me verbazen als ze nu wel ineens gaan surveilleren
Nee want die avondklok geldt immers ook voor de inbrekers.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:45 schreef Fred het volgende:
Heb je zo'n boeventronie dat ze je meteen aanhouden zodra ze je zien?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:56 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Wandelende niet, maar zo'n jutenkar komt altijd op de meest ongelegen momenten langsrijden.
Eén keer gehad toen ik laat op de avond heel even van het fietspad een stukje het paralelgelegen bos in liep om te pissen. Kom je dat donkere bospad uit met je fiets aan de hand, inclusief brandende koplamp en jaaa hoor, net een patrouillewagen die voorbijkomt. Bam, zij op de rem, meteen zaklamp in m'n toeter. Wat ik aan het uitvreten was.
Heeft me dik vijf minuten gekost om ze te overtuigen dat ik niet had staan dealen ofzo, pas toen ik bereid was m'n pisvlek tegen die boom te laten zien was het opeens oké en mocht ik opdonderen.
M'n moeder vindt van niet. ¯\_(ツ)_/¯ Ik zou het ook niet van mezelf zeggen, maar blijkbaar is het heel verdacht ofzo dat je met brandend licht uit zo'n verdonkeremaanpaadje komt. Als ik wat te verbergen had zou ik juist zonder licht lopen, maar goed, logica.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:26 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Heb je zo'n boeventronie dat ze je meteen aanhouden zodra ze je zien?
Want inbrekers werken alleen nachtsquote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:23 schreef PzKpfw het volgende:
Nee want die avondklok geldt immers ook voor de inbrekers.
Ik neem aan al om 19u dan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:08 schreef Fred het volgende:
Hoe laat zou de supermarkt eigenlijk dicht moeten?
Moet het winkelpersoneel ook om 20u thuis moeten zijn?
Ze kunnen bijvoorbeeld zorgen dat we niet achterop lopen met vaccineren in Europa. Of zoals een amerikaan recent aangaf, toch fijn voor Amerika dat er een regering is die nog incompetenter is dan de Trump administration als het op Covid vaccinaties aankomt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:00 schreef eentwee het volgende:
[..]
En hoe hadden "ze", die gemene grote kwade overheid die ons allemaal kapot wil maken, dan kunnen voorkomen dat het binnen zou komen zonder vrijheden af te pakken? In elk geval niet door de grenzen open te houden. En hoe zou het totaal afsluiten van het land vóórdat er een coronageval in Nederland was zijn gevallen denk je? Dus laten we zeggen eind januari / begin februari 2020 niemand meer erin en eruit. Skivakantie in Italië? Jammer, blijf maar daar. Op bezoek bij familie in Marokko? Tot over anderhalf jaar. Tanken in Duitsland? NEIN!!! En ook geen vrachtwagens of pakketjes van Ali meer de grens over. Want toen wisten we nog niet of het via oppervlakken zou verspreiden.
Er zit een James Dean in ons allemaalquote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Alleen als ze gepakt worden wegens de avondklok
Ik voel de rebel in me loskomen de laatste week, nu er gesproken wordt over een avondklok.
Had ik niet verwacht, aangezien ik geen enkele moeite had met eerdere maatregelen.
Maar ik kan bij mezelf gewoon geen draagvlak vinden voor zo'n maatregel...
Jongeren zoeken elkaar heus nog wel op, je gaat om 19:45 naar een feestje en 4:00 naar huis, dus voor die groep verandert er weinig.
Maar ik mag niet meer een blokje om, want je zou van de stoeptegels om 23:00 eens corona kunnen oplopen.
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat is een ander onderwerp dan voorkomen dat het virus het land binnenkomt, of de motivatie van een masterplan om burgers hun vrijheden af te pakken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:41 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ze kunnen bijvoorbeeld zorgen dat we niet achterop lopen met vaccineren in Europa. Of zoals een amerikaan recent aangaf, toch fijn voor Amerika dat er een regering is die nog incompetenter is dan de Trump administration als het op Covid vaccinaties aankomt.
Er staan letterlijk een paar honderduizen vaccins stof te verzamelen in een opslag.
Ja met de auto of te voet heb je geen last van ze, maar als zo'n gestapo adept op de fiets, scooter of motor zit heb je wel een probleem. Maar goed, er zijn genoeg mogelijkheden om er onderuit te komen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:42 schreef Kriegel het volgende:
Maar punt was dus: ze hoeven nou alleen nog maar iemand te zien lopen, niet eens een verdacht iemand. Dus al let je op, als er stomtoevallig net zo'n kar de hoek om komt ben je toch opeens de lul.
Zo'n BOA of platte pet vermijden is wat makkelijker, en als ik op m'n fiets zit mag ie lekker rennen.
Auto weet ik nog zo net niet, zullen ze die niet willekeurig staande gaan houden, om misschien lekker een boetetje te kunnen uitschrijven als je geen Arbeitgeberausweis hebt?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:49 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ja met de auto of te voet heb je geen last van ze, maar als zo'n gestapo adept op de fiets, scooter of motor zit heb je wel een probleem. Maar goed, er zijn genoeg mogelijkheden om er onderuit te komen.
Al is het van 3:59 tot 4:00 uur. Het blijft een buitenproportionele inperking van onze vrijheid.quote:
Kost ze 2 uur aan administratie en ook nog eens 90% kans dat de persoon die ze aanhouden toch op de weg moest zijn voor werk of wat dan ook. Hebben ze helemaal geen tijd voor. In de tijd dat die agent met je bezig is had die ook andere veel nuttigere kunnen doen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:55 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Auto weet ik nog zo net niet, zullen ze die niet willekeurig staande gaan houden, om misschien lekker een boetetje te kunnen uitschrijven als je geen Arbeitgeberausweis hebt?
Jaja, dat zeggen ze allemaal.quote:Op woensdag 20 januari 2021 00:34 schreef vosss het volgende:
De eerste maatregel waar ik mij NIET aan ga houden.
Als ik zin heb om een blokje om te gaan dan doe ik dat. Ophoepelen met die ongein. Het voorkomt totaal niets.
Tot nu toe netjes aan alle maatregelen gehouden, maar nu ben ik er zo onderhand wel klaar mee
PS: ondanks alle maatregelen heb ik ook gewoon corona al gehad, dus ze werken nog niet eens goed ook niet.
Getest, aangetoond en wel. Vriendin ook trouwens.quote:
Uhu, ook voor de nieuwe varianten? Laat je niet gek maken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 00:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Getest, aangetoond en wel. Vriendin ook trouwens.
Ik laat me niet gek maken. Ik ben alleen positief getest en had klachten. Mijn vriendin een stuk meer, die heeft 10 dagen met flinke koorts gelegen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 00:39 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Uhu, ook voor de nieuwe varianten? Laat je niet gek maken.
Aha, ok, jonge vriendin dusquote:Op woensdag 20 januari 2021 00:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik laat me niet gek maken. Ik ben alleen positief getest en had klachten. Mijn vriendin een stuk meer, die heeft 10 dagen met flinke koorts gelegen.
Maargoed, die avondklok ga ik me dus niet aan houden. Niet dat ik dan bewust expres naar buiten ga of iets, maar als ik er zin in heb dan blijf ik zeker niet binnen.
Lastig verhaal. Nee en ja.quote:
Dus datquote:Op woensdag 20 januari 2021 00:47 schreef JediMasterLucia het volgende:
Weg met die avondklok![]()
Mensen die zich toch niet aan de regels houden, laten zich hierdoor echt niet tegenhouden.
Dat. Flikker op met die avondklok.quote:Op woensdag 20 januari 2021 00:47 schreef JediMasterLucia het volgende:
Weg met die avondklok![]()
Mensen die zich toch niet aan de regels houden, laten zich hierdoor echt niet tegenhouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |