abonnement Unibet Coolblue
pi_197501663
Hier weer verder over thuisonderwijs, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197501678
quote:
81s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:56 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik ook! Voel me dan vast heel volwassen, m'n eerste uitstrijkje :7
Echt he. _O-
pi_197501731
Nee, Vaiana, en bij voorkeur ook niet als je borstvoeding geeft.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197501736
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:58 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Echt he. _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:01 schreef Clubsoda het volgende:
Nee, Vaiana, en bij voorkeur ook niet als je borstvoeding geeft.
Dan hoop ik voor je Vaiana dat je niet hoeft ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197501747
quote:
81s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:01 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

[..]

Dan hoop ik voor je Vaiana dat je niet hoeft ;)
Dat hoop ik ook. *)
pi_197501761
Ok, toch ook maar een zelftest aangevraagd, 3 jaar na de oproep :@
Er was altijd wat en ik stelde het altijd uit.
Maar dan las ik laatst het verhaal van die moeder die tijdens de nipt erachter kwam dat het goed fout is en nu 1% kans op genezing heeft :{
pi_197501809
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:02 schreef Bottoms_up het volgende:
Ok, toch ook maar een zelftest aangevraagd, 3 jaar na de oproep :@
Er was altijd wat en ik stelde het altijd uit.
Maar dan las ik laatst het verhaal van die moeder die tijdens de nipt erachter kwam dat het goed fout is en nu 1% kans op genezing heeft :{
Relatief kleine moeite voor een potentieel groot verschil inderdaad. Goed bezig!
Ik heb op mijn 25ste een uitstrijkje gehad voor andere issues, maar toen is HPV wel meteen meegenomen volgens mij. Vond ik wel een geruststellend idee.
pi_197501826
Ik mag donderdag met de billen bloot.
Ik stel het al een jaar uit, maar na rotnieuws van een bekende vorige maand toch maar snel een afspraak gemaakt. Bleh
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_197501829
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:02 schreef Bottoms_up het volgende:
Ok, toch ook maar een zelftest aangevraagd, 3 jaar na de oproep :@
Er was altijd wat en ik stelde het altijd uit.
Maar dan las ik laatst het verhaal van die moeder die tijdens de nipt erachter kwam dat het goed fout is en nu 1% kans op genezing heeft :{
Die verhalen ken ik ook en toch ben ik, met 35 jaar, nog nooit geweest. :@
pi_197501867
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:01 schreef Clubsoda het volgende:
Nee, Vaiana, en bij voorkeur ook niet als je borstvoeding geeft.
Oh! Is dat zo?
Weet je ook waarom dat is? :)
pi_197501920
Ik ben al vrij vaak geweest, voor mijn 30ste ook al. Toen zelfs om de 1-2 jaar. Geen idee waarom het hier pas vanaf 30 is en ook nog om de 5 jaar.
Als ik het ook zo lees had ik ook alleen het eerste half jaar na mijn 35 kunnen gaan.
Ik ben er ook echt geen fan van. Pijnloos is het zeker niet en ik bloed ook altijd een hele tijd na.
pi_197501956
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:09 schreef AN. het volgende:

[..]

Oh! Is dat zo?
Weet je ook waarom dat is? :)
Tijdens zwangerschap en lactatie ziet een uitstrijkje er anders uit, en is mogelijk minder goed te beoordelen. Het kan gewoon hoor, en als de beoordeler het weet komen ze al een heel eind ;) dus geef het wel even door aan de huisarts.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_197501960
Ohja, het zal schelen dat ik nog nooit pijn heb gehad van vaginaal onderzoek, alleen tijdelijk een beetje ongemak. Behalve dan spiraal er in/uit, maar dat lag aan de spiraal en niet aan de eendenbek. :+ Dan is de drempel om voor zo'n uitstrijkje te gaan ook best laag.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bami op 19-01-2021 11:29:48 ]
pi_197502515
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:55 schreef Vaiana het volgende:
Doen ze ook uitstrijkjes terwijl je zwanger bent trouwens? Ben ik (nog) niet, maar hopelijk wel binnen nu en een paar maanden. O-)
Bij klachten kan je altijd testen maar met het bevolkingsonderzoek kan je niet meedoen tot 6 maanden na de bevalling, borstvoeding geven maakt niet uit. Je kan de test ook niet doen voordat je een oproep hebt gehad. Dat had ik nagevraagd want bezig met zwanger worden dus had de test graag iets eerder gedaan maargoed toen de oproep op de mat viel was ik alsnog niet zwanger dus direct een test geregeld.
pi_197502596
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:02 schreef Bottoms_up het volgende:
Ok, toch ook maar een zelftest aangevraagd, 3 jaar na de oproep :@
Er was altijd wat en ik stelde het altijd uit.
Maar dan las ik laatst het verhaal van die moeder die tijdens de nipt erachter kwam dat het goed fout is en nu 1% kans op genezing heeft :{
+1. Zo’n stom ding dat ik dan uitstel, nu dus maar de test voor thuis aangevraagd.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197502728
Ik weet ook niet waarom ik nu pas ben gegaan eigenlijk. Gemakzucht denk ik.

En wat een enorm pokkeweer!
pi_197502939
H
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:52 schreef exode het volgende:
Ik weet ook niet waarom ik nu pas ben gegaan eigenlijk. Gemakzucht denk ik.

En wat een enorm pokkeweer!
Hier ook gemakzucht. :X
“Mij overkomt dat niet”. Terwijl ik beter weet natuurlijk.
pi_197503007
Ik vind t ook lastig om een afspraak te maken, want je moet natuurlijk niet ongesteld zijn en ik ben nogal onregelmatig.. Dus proberen aan te denken om bij 1e dag ongesteld zijn fie afspraak in te plannen!
pi_197503118
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:13 schreef pinquit het volgende:

[..]

Tijdens zwangerschap en lactatie ziet een uitstrijkje er anders uit, en is mogelijk minder goed te beoordelen. Het kan gewoon hoor, en als de beoordeler het weet komen ze al een heel eind ;) dus geef het wel even door aan de huisarts.
Cytologie boks O+
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:12:04 #20
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197503126
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:43 schreef Elleska het volgende:

[..]

Bij klachten kan je altijd testen maar met het bevolkingsonderzoek kan je niet meedoen tot 6 maanden na de bevalling, borstvoeding geven maakt niet uit. Je kan de test ook niet doen voordat je een oproep hebt gehad. Dat had ik nagevraagd want bezig met zwanger worden dus had de test graag iets eerder gedaan maargoed toen de oproep op de mat viel was ik alsnog niet zwanger dus direct een test geregeld.
Ik mocht 6 maanden na de bevalling niet komen omdat ik nog niet ongesteld geweest was. Blijkbaar is dat belangrijk. Maar na 1,5 jaar was ik nog niet ongesteld en ben ik toch maar gegaan.
Toen ik in Engeland woonde heb ik ook al 2x een uitstrijkje gehad, daar doen ze dat al vanaf 25 en iedere 3 jaar ook nog. Maar dat was met een swab-stokje, kwam geen eendenbek aan te pas, gelukkig :P Zou dat minder betrouwbaar zijn dan bij ons? Of zijn wij gewoon ouderwets?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:37:05 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197503682
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:14 schreef Vaiana het volgende:
Ohja, het zal schelen dat ik nog nooit pijn heb gehad van vaginaal onderzoek, alleen tijdelijk een beetje ongemak. Behalve dan spiraal er in/uit, maar dat lag aan de spiraal en niet aan de eendenbek. :+ Dan is de drempel om voor zo'n uitstrijkje te gaan ook best laag.
Ik heb er ook totaal geen moeite mee. Het is even vals en daarna nog een beetje zeurderig, maar niet anders dan tijdens mijn menstruatie soms. Ik ben dan ook altijd verbaasd als ik mensen hoor over hoe pijnlijk het kan zijn. Maar ja, dat hangt ook vast met anatomie samen.
En verder ben ik wel heel erg van 'wat moet, dat moet'. Ik wil gewoon nooit achteraf hoeven denken 'had ik maar' puur omdat ik het eng of ongemakkelijk vind.
***
pi_197503713
Ik ben 30 jaar geworden in december en heb nog geen uitnodiging gehad. Ik ben een beetje bang voor dat soort dingen, dus ik weet niet zo goed of ik durf te gaan. Aan de andere kant is het natuurlijk even doorbijten en dan weet je tenminste dat alles goed is (of niet).

Mijn moeder is al 65 jaar en is ook nog nooit geweest.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:40:02 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197503742
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:37 schreef BE het volgende:

[..]

Ik heb er ook totaal geen moeite mee. Het is even vals en daarna nog een beetje zeurderig, maar niet anders dan tijdens mijn menstruatie soms. Ik ben dan ook altijd verbaasd als ik mensen hoor over hoe pijnlijk het kan zijn. Maar ja, dat hangt ook vast met anatomie samen.
En verder ben ik wel heel erg van 'wat moet, dat moet'. Ik wil gewoon nooit achteraf hoeven denken 'had ik maar' puur omdat ik het eng of ongemakkelijk vind.
Dit dus.
En je wilt er niet (veel) te laat achter komen dat je baarmoederhalskanker hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197503908
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:37 schreef BE het volgende:

[..]

Ik heb er ook totaal geen moeite mee. Het is even vals en daarna nog een beetje zeurderig, maar niet anders dan tijdens mijn menstruatie soms. Ik ben dan ook altijd verbaasd als ik mensen hoor over hoe pijnlijk het kan zijn. Maar ja, dat hangt ook vast met anatomie samen.
En verder ben ik wel heel erg van 'wat moet, dat moet'. Ik wil gewoon nooit achteraf hoeven denken 'had ik maar' puur omdat ik het eng of ongemakkelijk vind.
Daarom thuistest.. Anatomie is niet meer wat het was sinds de totaalruptuur 13 jaar geleden :X

Jaar geleden heeft de huisarts nog eens iets nagekeken, moest wel met een eendenbek. Tanden op elkaar en gaan. Maar heb er nu wel weer een paar jaar genoeg van :P
pi_197503959
Niet alleen anatomie maar ook wie het doet. Dat maakt ook veel uit. Alleen kan je dat dus niet op voorhand weten.
pi_197504045
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:13 schreef pinquit het volgende:

[..]

Tijdens zwangerschap en lactatie ziet een uitstrijkje er anders uit, en is mogelijk minder goed te beoordelen. Het kan gewoon hoor, en als de beoordeler het weet komen ze al een heel eind ;) dus geef het wel even door aan de huisarts.
Dankjewel! :)

Ik heb hem onlangs al gehad - terwijl ik nog borstvoeding geef. Maar dus niet aangegeven..
Ook omdat er op de website niks over staat!

Geeft me nu toch een dubbel gevoel. (Overigens was de uitslag goed, maar toch!)
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:08:28 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197504285
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:51 schreef Bottoms_up het volgende:
Niet alleen anatomie maar ook wie het doet. Dat maakt ook veel uit. Alleen kan je dat dus niet op voorhand weten.
In al die keren is het nog nooit zo vervelend geweest dat ik nooit meer terug wilde. Wellicht ben ik lekker uitgewoond. :D :@
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:48 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Daarom thuistest.. Anatomie is niet meer wat het was sinds de totaalruptuur 13 jaar geleden :X

Jaar geleden heeft de huisarts nog eens iets nagekeken, moest wel met een eendenbek. Tanden op elkaar en gaan. Maar heb er nu wel weer een paar jaar genoeg van :P
Maar daar wordt het toch juist wijder van? Iets met een komkommer in een lege gang? O-)
Of hebben ze de touwtjes toen wat strak aangetrokken?
***
pi_197504294
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:51 schreef Bottoms_up het volgende:
Niet alleen anatomie maar ook wie het doet. Dat maakt ook veel uit. Alleen kan je dat dus niet op voorhand weten.
Net als met die Corona testen.
Eigenlijk moet ik wel gaan maar ik leg de post opzij en denk er dan nooit meer aan. :X
pi_197504302
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:08 schreef BE het volgende:

[..]

Maar daar wordt het toch juist wijder van? Iets met een komkommer in een lege gang? O-)
Of hebben ze de touwtjes toen wat strak aangetrokken?
Dit geeft mij de kriebels. _O-
pi_197504330
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:56 schreef AN. het volgende:

[..]

Dankjewel! :)

Ik heb hem onlangs al gehad - terwijl ik nog borstvoeding geef. Maar dus niet aangegeven..
Ook omdat er op de website niks over staat!

Geeft me nu toch een dubbel gevoel. (Overigens was de uitslag goed, maar toch!)
Dat vraagt de HA-assistente toch altijd (aan de hand van een korte checklist) voor ze begint?
Maar een goede uitslag is een goede uitslag :)
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:11:01 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197504339
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dit geeft mij de kriebels. _O-
:D Die van mij hadden en brede schouders en grote koppen maar hebben mij redelijk onbeschadigd gehouden op een paar hechtinkjes na.
***
pi_197504380
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:12 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik mocht 6 maanden na de bevalling niet komen omdat ik nog niet ongesteld geweest was. Blijkbaar is dat belangrijk. Maar na 1,5 jaar was ik nog niet ongesteld en ben ik toch maar gegaan.
Toen ik in Engeland woonde heb ik ook al 2x een uitstrijkje gehad, daar doen ze dat al vanaf 25 en iedere 3 jaar ook nog. Maar dat was met een swab-stokje, kwam geen eendenbek aan te pas, gelukkig :P Zou dat minder betrouwbaar zijn dan bij ons? Of zijn wij gewoon ouderwets?
Nederland doet het best goed, volgens mij scoren alleen Finland en Zwitserland nog beter op dit gebied. Heeft met veel factoren te maken, maar het belangrijkste is toch wel de kans op hpv oplopen/seksuele voorlichting en het deelnamepercentage aan het bevolkingsonderzoek.
Wij hebben hier een keer een monteur gehad die normaal UK deed, was net nadat Jane Goody was overleden. De labs daar hadden bakken vol met werk en de monteur dacht dat ons archief onze werkvoorraad was :D .
Meest grote risico zijn altijd de non-responders, vandaar ook de mogelijkheid tot een thuistest. Laagdrempeliger ^O^.
pi_197504421
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:13 schreef pinquit het volgende:

[..]

Tijdens zwangerschap en lactatie ziet een uitstrijkje er anders uit, en is mogelijk minder goed te beoordelen. Het kan gewoon hoor, en als de beoordeler het weet komen ze al een heel eind ;) dus geef het wel even door aan de huisarts.
Mijn oudste was ruim 1,5 jaar toen ik een uitstrijkje moest, en ik gaf nog borstvoeding. Moest ik op het formulier aangeven hoeveel weken ik borstvoeding gaf :D. Van de assistente mocht het ook wel in maanden, gelukkig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197504458
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:08 schreef BE het volgende:

Maar daar wordt het toch juist wijder van? Iets met een komkommer in een lege gang? O-)
Of hebben ze de touwtjes toen wat strak aangetrokken?
:D
Littekens veren niet zo mee als de reguliere huid daar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:18:37 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197504518
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:15 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

:D
Littekens veren niet zo mee als de reguliere huid daar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brrrrr.... ;(
***
pi_197504543
De Corona testen vond ik dan weer echt niets voorstellen, net als bloedprikken, ook easy.

Ik zat ervoor al wat gespannen, het was vies warm in de wachtruimte en er zaten best veel mensen. Ik was zeiknat geregend en was wat benauwd, het mondkapje was net te doen met mijn benauwdheid. Dus ik ademde lekker oppervlakkig en kort.
Kortom ik was vast lekker gespannen tijdens het onderzoek. Terwijl ik voor mijn gevoel verder blanco inging. De 20 keer dat mijn vriendin een eendenbek te verwerken kreeg zat ik naast haar. Dat zij zich er zonder gezeur doorheen sloeg, heeft mij dus niet bepaald bang gemaakt.
pi_197504733
Dat klinkt echt pijnlijk df.

Ik vond de coronatest ook niks. Ik heb serieus 2wk last van mijn neus gehad. Smalle neus. Ik heb ooit een refluxonderzoek gehad dat is 24uur met een slang in je neus. Dat deed ook echt zeer. Ik ben gevoelig schijnbaar
pi_197504756
Anatomie zal wat uitmaken inderdaad, en wie het doet. Bij mij speelt ook mee dat ik een overactieve bekkenbodem heb, dus dan is het sowieso al allemaal gespannen. En als het pijn doet trekt dat dan allemaal nog sterker samen, en doet het nog meer pijn. En ontspannen lukt me dan niet. Met de kleine eendenbek doet het nog steeds pijn, maar gewoon vervelend pijn, niet alles scheurt kapot pijn. Voordeel: die eendenbek (ook kleine) doet wel zodanig pijn dat ik van het uitstrijkje zelf dan weer helemaal niks voel.

Maar ik laat het wel doen, want dat alles is nog steeds beter dan te laat er achter komen dat het wél mis is. Ik had op m'n 27e een uitstrijkje ivm bloedverlies, uitslag was geen HPV maar huisarts vond het er wel onrustig uitzien dus doorgestuurd. Gynaecoloog nog keer kijken en biopt nemen, bleek gelukkig goed. Maar ik vond dat wel echt heel spannend, wat nou als het wel iets is.. Bij m'n uitstrijkje voor bevolkingsonderzoek vorig jaar vlak voor corona precies dezelfde riedel. Blijkt dat ik iets heb wat eigenlijk vrij veelvoorkomt (m.n. bij pilgebruikers) waardoor het er wat anders uitziet dan "normaal", maar niks verontrustends, dus de gyn zou m'n huisarts nu een brief sturen wat dat is en hoe dat eruit ziet zodat ik niet bij elk goed uitstrijkje daardoor alsnog doorgestuurd wordt voor een biopt. Fijn, want dat scheelt nogal wat onnodige pijn (en geld)!
pi_197504983
Ik laat zelf regelmatig bloedprikken omdat in mijn familie nogal wat erfelijke afwijkingen zijn. Waaronder een veel te hoog cholesterol. Ik moet even opzoeken hoe het heet. Mijn broer, zus, moeder, neefjes en nichtjes zitten allemaal aan de medicijnen en uitgebreide testen steeds. Ik test al jaren negatief.
Dus bloedprikken en hartonderzoeken en nog meer testen vind ik totaal niet vervelend, wie het ook doet.

Maar echt...ik doe voortaan die thuistest wel.
pi_197504996
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:12 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik mocht 6 maanden na de bevalling niet komen omdat ik nog niet ongesteld geweest was. Blijkbaar is dat belangrijk. Maar na 1,5 jaar was ik nog niet ongesteld en ben ik toch maar gegaan.
Apart want daarover staat helemaal niets in de regels en daar hoefde ik ook geen vragen over te beantwoorden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:38 schreef CaVaBien het volgende:
Ik ben 30 jaar geworden in december en heb nog geen uitnodiging gehad. Ik ben een beetje bang voor dat soort dingen, dus ik weet niet zo goed of ik durf te gaan. Aan de andere kant is het natuurlijk even doorbijten en dan weet je tenminste dat alles goed is (of niet).

Mijn moeder is al 65 jaar en is ook nog nooit geweest.
De brief kwam bij mij een half jaar later, geen idee hoe ver ze in middels zijn ingelopen.
Is het de test bij de huisarts wat je niet durft of ook de thuistest niet?
pi_197505098
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:28 schreef F_r het volgende:
Dat klinkt echt pijnlijk df.

Toen ging het nog wel. Op de verse roze wolk..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, als je dat overleefd, dan kan het niet veel fouter gaan(kind startte ook al lastig op). Dus ook gewoon nr2 gekregen :D
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:51:19 #42
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197505199
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:41 schreef Elleska het volgende:

[..]

Apart want daarover staat helemaal niets in de regels en daar hoefde ik ook geen vragen over te beantwoorden.
[..]

Vaag... ik moest eerst een formulier invullen, o.a. wanneer ik voor het laatst ongesteld was geweest. Dus ik zei dat ik sinds mijn bevalling nog niet ongesteld was... toen ging de assistente overleggen met de dokter en zei ze dat ik later moest terugkomen als ik wel ongesteld was. Nouja, het was allemaal goed, dus het zal wel.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_197505233
Ik heb een gekantelde baarmoeder, dat werkt ook niet lekker met zo'n eendebek. Maar wel altijd gegaan en de laatste keer was het weer oke en nu hoef ik pas over tien jaar weer want oude doos :7

Morgenmiddag een persconferentie, dat zal wel avondklok zijn dan :'( Jongste heeft in principe voor de gehele lockdown nu vijf dagen per week opvang. School acht dat echt verstandiger en ik denk ook wel dat dat zo is, maar het voelt wel stom.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197505272
En ongesteld word ik jaaaaren niet meer. Ik had zoveel bloedverlies elke maand dat ze op een gegeven moment mijn baarmoederslijmvlies weggekookt/brandt hebben. Met een soort heel hete ballon. En ik de gek wilde wakker zijn tijdens die ingreep (haat aan algehele narcose dus ruggenprik) dus ik heb een hele uitleg van de gyn gehad toen. Die vond het ook wel leuk dat er iemand wakker op de tafel lag.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 19 januari 2021 @ 14:14:31 #45
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197505750
Ik mag ook weer over 10 jaar. De laatste keer was echt een kwelling. En uiteindelijk moesten er 2 assistentes aan te pas komen. En inderdaad de kleinste maat tang.
Maar, ik ben ook van het team watmoetdatmoet. Tandjes op elkaar en gaan.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 14:16:05 #46
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197505775
Wel volgens mij een beginnende schimmelinfectie daaro...
Afgelopen weekend maar zo'n ei ingebracht. Vond ik ook reuze spannend.
pi_197506292
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:54 schreef mefke79 het volgende:
En ongesteld word ik jaaaaren niet meer. Ik had zoveel bloedverlies elke maand dat ze op een gegeven moment mijn baarmoederslijmvlies weggekookt/brandt hebben. Met een soort heel hete ballon. En ik de gek wilde wakker zijn tijdens die ingreep (haat aan algehele narcose dus ruggenprik) dus ik heb een hele uitleg van de gyn gehad toen. Die vond het ook wel leuk dat er iemand wakker op de tafel lag.
Interessant om te horen. Maar liever niet tijdens mijn eigen ingreep :D

Ik heb een pil die me geen/minimale bloedingen geeft. Echt ideaal.

Amaranta, die eitjes maken me niks uit. Al is dat en mijn blaasontstekingen eigenlijk over sinds de bevalling van de oudste. Alsof er daar iets anatomisch beter zit ofzo.
pi_197506802
Prikpil! *O* Al 8 jaar menstruatieloos
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197506948
quote:
81s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:01 schreef Declan-Harp het volgende:
Prikpil! *O* Al 8 jaar menstruatieloos
Oh dat wil ik ook!
Dat ik nu 3 maanden door kan slikken vind ik al de hemel.
pi_197507039
Helemaal geen anticonceptie *O* Kan ik ook niets vergeten :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197507134
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:08 schreef Clubsoda het volgende:
Helemaal geen anticonceptie *O* Kan ik ook niets vergeten :P
Ik dus ook niet tussen mijn 25e en mijn 39e. De huisarts stelde het voor vanwege de pijn elke maand. Zo fijn.
Enige nadeel, als ik het 1 dag vergeet, is er geen houden meer aan, dan ben ik een paar dagen later ongesteld.

Ik zit momenteel in een slaapverwekkende online meeting, nou jou zij praten en wij medewerkers luisteren. Pffff.
pi_197507235
Mijn 1e uitstrijkje was vorige maand dus niet goed, blij dat ik t niet uitgesteld heb :)
pi_197507250
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:11 schreef exode het volgende:

[..]

Ik dus ook niet tussen mijn 25e en mijn 39e. De huisarts stelde het voor vanwege de pijn elke maand. Zo fijn.
Enige nadeel, als ik het 1 dag vergeet, is er geen houden meer aan, dan ben ik een paar dagen later ongesteld.

Ik zit momenteel in een slaapverwekkende online meeting, nou jou zij praten en wij medewerkers luisteren. Pffff.
Ik ben ook al jaren gestopt. Ik word altijd maar marginaal ongesteld (terwijl ik wel retevruchtbaar ben blijkbaar, mal dat dat echt geen verband houdt :') ) dus die paar dagen overleef wel. Succes met je meeting, ik moet nog 5 kwartier.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197507252
quote:
81s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:01 schreef Declan-Harp het volgende:
Prikpil! *O* Al 8 jaar menstruatieloos
Krijg je dan ook geen doorbraak? :o
  dinsdag 19 januari 2021 @ 15:16:28 #55
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197507264
In de categorie anticonceptie en uitstrijkjes:

Ik word over een paar weken 32 en ben nog niet geweest. Was zwanger toen ik de oproep kreeg, toen gaf ik borstvoeding en gingen we een huis kopen, verbouwen en verhuizen en toen ik toen waren de stickers kwijt en moest ik nieuwe aanvragen en toen was ik weer zwanger.

En hoera voor de mirena. Drie exemplaren gehad, geen centje pijn, nooit ongesteld, geen prikken, geen pil die ik kan vergeten of die niet werkt als ik diarree heb of moet spugen enz... Ideaal. Ik wil er direct na de geboorte van deze spruit weer een. Misschien dan maar even combineren met dat verrekte uitstrijkje.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197507310
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:15 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik ben ook al jaren gestopt. Ik word altijd maar marginaal ongesteld (terwijl ik wel retevruchtbaar ben blijkbaar, mal dat dat echt geen verband houdt :') ) dus die paar dagen overleef wel. Succes met je meeting, ik moet nog 5 kwartier.
Kan zo wel mijn bluetooth oordopjes goed uittesten, net naar de schuur gelopen voor drinken, even beneden gezeten etc. Ik kan alles gewoon horen van nogal wat meters afstand.
pi_197507315
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:15 schreef vencodark het volgende:

[..]

Krijg je dan ook geen doorbraak? :o
De eerste drie maanden ben ik non-stop ongesteld geweest, al zij het licht. Na de tweede prik bleef m'n menstruatie helemaal uit en is nooit meer terug gekomen.
Je maakt geen bloed en slijm meer aan voor je baarmoeder, dus er valt ook niks meer op te ruimen ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197507338
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:18 schreef exode het volgende:

[..]

Kan zo wel mijn bluetooth oordopjes goed uittesten, net naar de schuur gelopen voor drinken, even beneden gezeten etc. Ik kan alles gewoon horen van nogal wat meters afstand.
Dat doe ik ook vaak. Ik moest afgelopen weekend 3 uur video's kijken luisteren. WC gepoetst, was gevouwen, bedden verschoond, vaatwasser uitgeruimd :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 15:25:31 #59
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197507483
hier ook geen anticonceptie,
ik vind het voordeel van weinig bloedverlies niet opwegen tegen de nadelen. -O-
pi_197507599
quote:
81s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:18 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

De eerste drie maanden ben ik non-stop ongesteld geweest, al zij het licht. Na de tweede prik bleef m'n menstruatie helemaal uit en is nooit meer terug gekomen.
Je maakt geen bloed en slijm meer aan voor je baarmoeder, dus er valt ook niks meer op te ruimen ;)
Geen last van huilbuien? Ik heb het gehad in mijn studententijd ivm zware menstruatie. Maar na 2 maanden moest ik echt janken om niks. Ik dacht nog dat het misschien was omdat de werking minder werd. Na die 3 maand nieuwe prik.. ik heb nog 3 maand erbij gejankt. Ik werd ook zo chagrijnig. Niet te doen. En daarna duurde het nog 9 maand voordat mijn ongi terugkwam. Daarna terug naar mijn oude pil. De yaz24. En nu de qlaira. Pillen met een kortere stopweek. Wel de voordelen van minder/geen bloeding. Niet de nadelen van jankbuien zoals bij doorslikken van de gewone pil.

(Al slik ik het vooral voor mijn PDS. Dat wordt ook nogal hormonaal beinvloed)
pi_197507694
quote:
81s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:01 schreef Declan-Harp het volgende:
Prikpil! *O* Al 8 jaar menstruatieloos
Dat lijkt me heerlijk!
Maar ik kan nu de pil 3 a 4 strips doorslikken en dan komt er toch iets. Zou dat met de prikpil niet net zo zijn...?

quote:
81s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:18 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

De eerste drie maanden ben ik non-stop ongesteld geweest, al zij het licht. Na de tweede prik bleef m'n menstruatie helemaal uit en is nooit meer terug gekomen.
Je maakt geen bloed en slijm meer aan voor je baarmoeder, dus er valt ook niks meer op te ruimen ;)
Die eerste drie maanden klinken niet tof :{

Ik slik de pil nu door tot er een doorbraakbloeding komt en dan las ik een stopweek in. Maar ik ben echt een heks in die week :{ . Niet leuk voor mijn gezin, maar ook voor mijzelf niet. Nu moet ik zeggen dat het deze ronde redelijk gaat, maar de vorige keer was ik echt depressief en heb er een een paar weken over gedaan om weer op te krabbelen.
Spiraaltje lijkt me niks, maar dat is misschien vooral het idee. Maar als ik dan verhalen lees van mensen die eerst maanden ongesteld zijn (zoals DH met de prikpil) dan ben ik toch weer heel huiverig. Ik voel me toch altijd onthand ofzo als ik ongesteld ben. Terwijl ik echt niet heel zwaar menstrueer volgens mij, maar alles zit me in de weg dan ofzo.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197507808
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:29 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Geen last van huilbuien? Ik heb het gehad in mijn studententijd ivm zware menstruatie. Maar na 2 maanden moest ik echt janken om niks. Ik dacht nog dat het misschien was omdat de werking minder werd. Na die 3 maand nieuwe prik.. ik heb nog 3 maand erbij gejankt. Ik werd ook zo chagrijnig. Niet te doen. En daarna duurde het nog 9 maand voordat mijn ongi terugkwam. Daarna terug naar mijn oude pil. De yaz24. En nu de qlaira. Pillen met een kortere stopweek. Wel de voordelen van minder/geen bloeding. Niet de nadelen van jankbuien zoals bij doorslikken van de gewone pil.

(Al slik ik het vooral voor mijn PDS. Dat wordt ook nogal hormonaal beinvloed)
Nee nergens last van verder. Ben emotioneel juist stuk :') Ben volgens mij alleen een paar kilo aangekomen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:33 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat lijkt me heerlijk!
Maar ik kan nu de pil 3 a 4 strips doorslikken en dan komt er toch iets. Zou dat met de prikpil niet net zo zijn...?
[..]

Die eerste drie maanden klinken niet tof :{

Ik slik de pil nu door tot er een doorbraakbloeding komt en dan las ik een stopweek in. Maar ik ben echt een heks in die week :{ . Niet leuk voor mijn gezin, maar ook voor mijzelf niet. Nu moet ik zeggen dat het deze ronde redelijk gaat, maar de vorige keer was ik echt depressief en heb er een een paar weken over gedaan om weer op te krabbelen.
Spiraaltje lijkt me niks, maar dat is misschien vooral het idee. Maar als ik dan verhalen lees van mensen die eerst maanden ongesteld zijn (zoals DH met de prikpil) dan ben ik toch weer heel huiverig. Ik voel me toch altijd onthand ofzo als ik ongesteld ben. Terwijl ik echt niet heel zwaar menstrueer volgens mij, maar alles zit me in de weg dan ofzo.
Op m'n 15e begonnen met de prikpil, toen een paar keer een bloeding gehad vlak voor m'n nieuwe prik. Op m'n 19e gestopt en binnen 5 maand weer een normale cyclus. 8 jaar geleden weer begonnen en op die eerste drie maanden na geen druppel bloed meer gezien.

Ik neem hem vooral omdat ik menstruatiebloed gruwelijk goor vind :r en daarnaast was ik elke maand een dag ziek van de pijn. Nu geen kramp en bloed meer *O*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197507826
Ik gebruik ook niks. Houdt alles natuurlijk en ben ook heel netjes regelmatig. Toevallig deze keer 4 dagen te vroeg maar normaal is het op de dag nauwkeurig. Ook wel prettig want ik voel het precies aankomen en weet ook dat ik dan 3 weken schoon blijf.
Maar seks met condoom is toch minder prettig en man wilt geen knip. Dus soms overweeg ik wel weer iets te gebruiken.
Of zelf een knip. :?
pi_197507894
quote:
81s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:38 schreef Declan-Harp het volgende:

Ik neem hem vooral omdat ik menstruatiebloed gruwelijk goor vind :r en daarnaast was ik elke maand een dag ziek van de pijn. Nu geen kramp en bloed meer *O*
^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197508124
Ik was dus steeds bijna een week zo goed als out. Of ik verging van de pijn of ik was gedrogeerd door de pijnstilling. oftewel 12 weken per jaar. Bij mij gaat het ook gepaard met hoofdpijn, doodmoe zijn en zware benen. Ik kan dan ook amper eten, wat op zich geen kwaad kan bij mij ;)

En het was vaak in vakanties (of weekendjes weg, weekend in Brighton met vriendinnen, vreselijk).
pi_197508389
@Nijna heb je ook wel eens geprobeerd wat er gebeurt als je wel door blijft slikken als je een doorbraakbloeding krijgt?
Ik slik al sinds m'n 21e de pil permanent door ivm adenomyose, toen duurde t steeds langer voor ik doorbraakbloeding kreeg en kon ik uiteindelijk meer dan een jaar doorslikken zonder. Ik ben in juni even gestopt en in augustus weer gestart. Heb nu m'n eerste echte doorbraakbloeding dus even een stopweek. Maar ik heb wel eens wat krampjes of een klein beetje bloed, dan neem ik niet meteen een stopweek, alleen als ik meerdere dagen klein beetje bloed heb of een dag echt bloed, of als ik echt een week krampen heb zonder bloed oid. Bij mij werkt dat prima, meestal is het dan maar één of twee dagen beetje vervelend en als ik blijf slikken is t daarna weer weg.
pi_197508594
Over uitstrijkjes kan ik nog niet meepraten.. over 2 jaar de eerste oproep als het goed is.

Qua anticonceptie van alles gehad. Gewone pil raakte ik emotioneel van in de war dus overgegaan op spiraal. Die werd tot 3 keer toe afgestoten door mijn lijf. Toen aan de prikpil, daar hebben we de oudste van gekregen.
Koperspiraal niet geprobeerd omdat die waarschijnlijk ook word afgestoten.
Dus na de tweeling ben ik gesteriliseerd.
Nu netjes regelmatig ongesteld en hoef nergens meer aan te denken!
pi_197508663
Geen anticonceptie want WOHTSen *O* .

De assistente die mijn uitstrijkje moest maken werd nerveus toen ik grapte dat ik hem zelf wel mee nam naar m'n werk, ben sneller dan de koerier en dan kijk ik hem zelf wel na :P .
pi_197508682
Nu we het over menstratie en anticonceptie hebben... ik heb vreselijke last van pms-migraine. Ben echt 2-3 dagen ziek elke maand. Gebruik geen pil oid, maar ga nu wel bij de ha langs of hij wat weet.

Iemand hier ervaring mee toevallig?
pi_197508769
*O* *O* Mirena spiraal, nooit meer ongesteld *O* *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197508784
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:19 schreef douche-eendje het volgende:
Geen anticonceptie want WOHTSen *O* .
Geen anticonceptie want WOHTSen -O-
Ik functioneer beter met de juiste anticonceptie. Zwangerschap en borstvoeding bleken ook een goed effect te hebben.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:28:50 #72
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197508889
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:20 schreef Roomsnoes het volgende:
Nu we het over menstratie en anticonceptie hebben... ik heb vreselijke last van pms-migraine. Ben echt 2-3 dagen ziek elke maand. Gebruik geen pil oid, maar ga nu wel bij de ha langs of hij wat weet.

Iemand hier ervaring mee toevallig?
Ja enorm veel last van maar geen enkele anticonceptie heeft het ook maar iets geholpen. -O-
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:38:40 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197509128
Oh.... ik maak ineens een optelsom met jullie "geen anticonceptie"....
Want ik had ook al jaren geen hormonale anticonceptie, want koperspiraaltje tot 2009 en na de geboorte van Soneal weer, tot een paar jaar geleden toen ik telkens van die vreselijk langdurige en zware menstruaties kreeg, terwijl ze niet meer op schema zaten. Was gewoon het begin van de overgang, werd onregelmatig maar soms wel een versie die weken duurde en waarvan ik op de grens van bloedarmoede kwam.

Enfin, weer aan de pil gegaan om dat te reguleren, daar nu al een tijdje mee gestopt, en helemaal niet meer ongesteld (want bejaard), maar ik maak nu wel ineens de koppeling tussen behoorlijk aankomen sinds begin 2016 :o

Even in mijn declaraties van de zorgverzekering kijken wanneer ik weer aan de pil gegaan ben.
Darn, ook echt gewoon.... darn, dat ik dat nu pas snap.

Edit: Yep, het ging sinds begin 2016 2 keer achter elkaar flink mis met bloedverlies en vervolgens vanaf augustus 2016 aan de pil..... nou ja, is dat ook weer verklaard.

[ Bericht 8% gewijzigd door Leandra op 19-01-2021 16:52:43 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:58:13 #74
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197509629
Die novasure behandeling klinkt wel redelijk Oke

https://www.hevigbloedverlies.nl/oplossingen/novasure
  dinsdag 19 januari 2021 @ 17:00:51 #75
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197509690
Als je vraagt om een horizontaal gefilmde videoboodschap. Wat wordt daar dan volgens jullie mee bedoeld?
  dinsdag 19 januari 2021 @ 17:01:30 #76
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197509701
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:20 schreef Roomsnoes het volgende:
Nu we het over menstratie en anticonceptie hebben... ik heb vreselijke last van pms-migraine. Ben echt 2-3 dagen ziek elke maand. Gebruik geen pil oid, maar ga nu wel bij de ha langs of hij wat weet.

Iemand hier ervaring mee toevallig?
Nee sorry.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 17:01:36 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197509708
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:00 schreef amaranta het volgende:
Als je vraagt om een horizontaal gefilmde videoboodschap. Wat wordt daar dan volgens jullie mee bedoeld?
Landscape.

Maar je zou ook op je bed kunnen gaan liggen en dan wat filmen, is ook horizontaal :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197509725
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:20 schreef Roomsnoes het volgende:
Nu we het over menstratie en anticonceptie hebben... ik heb vreselijke last van pms-migraine. Ben echt 2-3 dagen ziek elke maand. Gebruik geen pil oid, maar ga nu wel bij de ha langs of hij wat weet.

Iemand hier ervaring mee toevallig?
Mijn moeder had dat en die heeft toen acupunctuur gedaan en heeft daarna nooit mee migraine gehad behalve als ze al echt ziek was (van iets anders, koorts geeft meteen helse hoofdpijn).

Ik had na de geboortes van de jongens steeds het gevoel dat het hele gebied rondom mijn bekken eraf zou vallen tijdens de menstruatie, enorm zwaar gevoel. En dus behoorlijk bloedverlies, liefst in de vorm van stolsels :r Man heeft een knip, dus verder geen anticonceptie meer hier. Wel voel ik mijn eisprong echt heel goed, pijnlijk goed. Er is ooit een echo gemaakt en kennelijk maak ik grote vochtblazen bij de eisprong, dat doet zeer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197509756
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:58 schreef amaranta het volgende:
Die novasure behandeling klinkt wel redelijk Oke

https://www.hevigbloedverlies.nl/oplossingen/novasure
Dat is de nieuwe methode die hetzelfde werkt als die ik gehad heb. Die van mij gaat met een ballon gevuld met water en dit is met een soort elektrisch mes. Werkt echt perfect, ken meerdere vrouwen die het gedaan hebben en het is een fluitje van een cent met verbluffend resultaat.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197509784
Ik heb jaaaaren de pil geslikt omdat ik als puber megaveel buikpijn had. Toen ik daadwerkelijk de 'geen baby' functionaliteit van anticonceptie wilde benutten ben ik overgestapt op de mirena. Mijn volledige eerste mirena en de eerste anderhalf jaar van mijn tweede mirena was ik gewoon elke maand ongesteld. Laatste half jaar van mijn tweede mirena opeens niet meer maar daar kreeg ik toen juist de zenuwen van omdat ik hem er binnenkort uit wilde hebben want WOHTSen. :')
Nu geen anticonceptie, voor het eerst sinds ik 16 ben en ik vind het magisch om te zien hoe mijn lijf dat oppakt enzo. Merk er mentaal en qua gewicht verder weinig verschil van. Wel iets meer libido, maar dat is denk ik ook omdat 'OMG KANS OP BABY'. :+
pi_197509804
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:03 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Dat is de nieuwe methode die hetzelfde werkt als die ik gehad heb. Die van mij gaat met een ballon gevuld met water en dit is met een soort elektrisch mes. Werkt echt perfect, ken meerdere vrouwen die het gedaan hebben en het is een fluitje van een cent met verbluffend resultaat.
Ok wow. Hier ga ik eens naar informeren bij mijn huisarts. Mijn menstruatie duurt 12 tot 14 dagen per keer en dat begin ik wel zat te worden. :X .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 17:08:40 #82
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197509885
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Landscape.

Maar je zou ook op je bed kunnen gaan liggen en dan wat filmen, is ook horizontaal :+
Mjjn collega heeft zichzelf inderdaad liggend gefilmd..
pi_197509933
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:08 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mjjn collega heeft zichzelf inderdaad liggend gefilmd..
_O- :')
  dinsdag 19 januari 2021 @ 17:13:21 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197510017
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:08 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mjjn collega heeft zichzelf inderdaad liggend gefilmd..
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197510057
Afnamedinges aangevraagd, bedankt voor de reminder!
pi_197510124
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:08 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mjjn collega heeft zichzelf inderdaad liggend gefilmd..
En dan zeker verticaal gefilmd? :D
  dinsdag 19 januari 2021 @ 17:20:28 #87
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197510196
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:17 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

En dan zeker verticaal gefilmd? :D
Wonder boven wonder ook nog eens horizontaal.
Ik weet dat ze zit te k*tten hoor.
Maar ze is ook wel het type....wil je horizontaal, dan krijg je horizontaal.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 17:22:19 #88
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197510231
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:03 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Dat is de nieuwe methode die hetzelfde werkt als die ik gehad heb. Die van mij gaat met een ballon gevuld met water en dit is met een soort elektrisch mes. Werkt echt perfect, ken meerdere vrouwen die het gedaan hebben en het is een fluitje van een cent met verbluffend resultaat.
Ik lees dat ze je punani verdoven met een spuitje. Ik kan daar helemaal de kriebels van krijgen. Het idee dat ze daar een spuitje gaat zetten.
(als ik voor zo'n ingreep zou gaan bedoel ik)
pi_197510524
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:22 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik lees dat ze je punani verdoven met een spuitje. Ik kan daar helemaal de kriebels van krijgen. Het idee dat ze daar een spuitje gaat zetten.
(als ik voor zo'n ingreep zou gaan bedoel ik)
Ik had een ruggenprik, er zijn er die het met roesje doen. Je voelt er niks van en ook daarna eigenlijk niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197510705
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:20 schreef Roomsnoes het volgende:
Nu we het over menstratie en anticonceptie hebben... ik heb vreselijke last van pms-migraine. Ben echt 2-3 dagen ziek elke maand. Gebruik geen pil oid, maar ga nu wel bij de ha langs of hij wat weet.

Iemand hier ervaring mee toevallig?
Hoofdpijn heb ik ook wel. Zonder de huidige pil een stuk vaker/heftiger.

Die qlaira is echt een uitkomst voor mij.. minder/geen bloed, minder PDS, minder PMS, minder migraine, alles wat hormonaal beinvloed wordt wordt gedempt.
pi_197511005
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:16 schreef aapieannie het volgende:
Toen aan de prikpil, daar hebben we de oudste van gekregen.
Dussss dat ging mis qua anti conceptie?

Hallooo, ergste nachtmerrie. :+
  dinsdag 19 januari 2021 @ 18:29:10 #92
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197511467
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:04 schreef Vaiana het volgende:
Ik heb jaaaaren de pil geslikt omdat ik als puber megaveel buikpijn had. Toen ik daadwerkelijk de 'geen baby' functionaliteit van anticonceptie wilde benutten ben ik overgestapt op de mirena. Mijn volledige eerste mirena en de eerste anderhalf jaar van mijn tweede mirena was ik gewoon elke maand ongesteld. Laatste half jaar van mijn tweede mirena opeens niet meer maar daar kreeg ik toen juist de zenuwen van omdat ik hem er binnenkort uit wilde hebben want WOHTSen. :')
Nu geen anticonceptie, voor het eerst sinds ik 16 ben en ik vind het magisch om te zien hoe mijn lijf dat oppakt enzo. Merk er mentaal en qua gewicht verder weinig verschil van. Wel iets meer libido, maar dat is denk ik ook omdat 'OMG KANS OP BABY'. :+
Oh mennn ik weet nog dat ik na ca. 20 jaar de pil stopte. Mijn lichaam schrok zich de tering.

Als we nu toch over anticonceptie praten: iemand ervaring met de Mirena en dan in het vijfde jaar zitten. Werd de werking minder? Of voelde dat zo? Ik heb dat idee een beetje en moet nu echt gaan kiezen wat ik nu wil :X en stel dat dan maar weer uit.
pi_197511488
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:25 schreef Budabuddumbam het volgende:
hier ook geen anticonceptie,
ik vind het voordeel van weinig bloedverlies niet opwegen tegen de nadelen. -O-
Dit. Na mijn tweede bevalling word ik wel heftiger ongesteld helaas, maar sinds ik een menstruatiecup gebruik, vind ik het veel minder gedoe allemaal. Zeker icm thuiswerken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197511772
Ik heb inmiddels mijn tweede Mirena. Bij de eerste Mirena begon ik weer een beetje te menstrueren toen hij 4.5 jaar zat, dus toen heb ik hem laten vervangen. Dat vervangen was wel een dingetje, de HA is eerst 10 minuten bezig geweest om de nieuwe te plaatsen en uiteindelijk moest er een tweede HA aan te pas komen om het klusje te klaren. Daarna voelde ik me een beetje zweterig en naar maar ik dacht dat het door het gedoe met plaatsen kwam. Eenmaal buiten bij de huisarts verschenen er zwarte vlekken voor mijn ogen en ben ik snel terug naar binnen gegaan. Daar mocht ik gezellig 10 minuten op mijn rug liggen terwijl de HA mijn benen omhoog hield en kreeg ik een glaasje limonade. Ik denk dat de flauwte kwam omdat ze zo lang bezig zijn geweest met plaatsen. Het voelde op een gegeven moment ook echt niet meer fijn. :X

Gelukkig heb ik daarna geen last meer gehad en ook geen menstruatie meer.
Zo heel soms als ik lang pijnlijke borsten heb gooi ik er nog wel een zwangerschapstest tegenaan voor de zekerheid. Dat voelt altijd wel een beetje raar, want waar ik vroeger zo hoopte op dat tweede streepje, hoop ik nu vooral dat dat tweede streepje weg blijft. ;)

@Quoi ik had dat idee inderdaad. Met name omdat mijn menstruatie weer een beetje terugkwam. Daarom heb ik hem vroeger dan nodig laten vervangen. Het zou in theorie niet hoeven hoor want er zit voldoende hormoon in voor meer dan 5 jaar.
pi_197512106
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:41 schreef Elleska het volgende:

[..]

Apart want daarover staat helemaal niets in de regels en daar hoefde ik ook geen vragen over te beantwoorden.
[..]

De brief kwam bij mij een half jaar later, geen idee hoe ver ze in middels zijn ingelopen.
Is het de test bij de huisarts wat je niet durft of ook de thuistest niet?
Ik wist dus niet dat je ook een thuistest kon laten doen :')

Ik heb nog geen uitnodiging gehad, dus heb me er nog niet in verdiept. Zo'n uitstrijkje lijkt me in ieder geval wel eng.

Vraag me niet hoe ik een bevalling heb gedaan, dat weet ik ook niet :P Ik vind alles eng wat te maken heeft met mijn onderkant, inwendig onderzoek, spiraal, eendenbekjes, uitstrijkjes. Mij (liever) niet gezien :P
  dinsdag 19 januari 2021 @ 19:07:04 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197512238
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:58 schreef amaranta het volgende:
Die novasure behandeling klinkt wel redelijk Oke

https://www.hevigbloedverlies.nl/oplossingen/novasure
Hier wilde ik vorig jaar voor gaan wegens idd hevige bloedingen (en soms ook 7-8 dagen achter elkaar geklooi met kleine beetjes), soms binnen 2 uur mijn cupje vol. En dat kan met mijn werk niet. Ik kan tijdens een uitvaart niet timen wanneer ik naar de WC kan gaan anders dan even een vlug plasje en zelfs dat niet.
Maar toen kwam corona en ging ik niet en nu is het weer rustig en regelmatig al een paar maanden dus ik wacht nog even af.
Man heeft een knip, dus voor de anticonceptie hoef ik verder niks en het idee van hormonen staat me toch niet echt aan, anders zou ik voor de mirena gaan denk ik.
***
pi_197512243
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:25 schreef Budabuddumbam het volgende:
hier ook geen anticonceptie,
ik vind het voordeel van weinig bloedverlies niet opwegen tegen de nadelen. -O-
Zoals?
Ik heb zelf gewoon een relaxte menstruatie. Beetje rugpijn of gevoelige buik maar verder dus niets. Ik fiets er zo doorheen. :P
pi_197512361
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:03 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dussss dat ging mis qua anti conceptie?

Hallooo, ergste nachtmerrie. :+
Ja dat ging even mis ja, we hadden net bedacht nog een jaar of twee te wachten met kinderen. Toen zei mn beste vriendin ineens, je ziet er zo anders uit, ben je zwanger. Ik grapte nog neejoh dat kan helemaal niet..
Vooral voor vriend was het schakelen.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 19:24:19 #99
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197512668
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:29 schreef Quoi het volgende:

[..]

Oh mennn ik weet nog dat ik na ca. 20 jaar de pil stopte. Mijn lichaam schrok zich de tering.

Als we nu toch over anticonceptie praten: iemand ervaring met de Mirena en dan in het vijfde jaar zitten. Werd de werking minder? Of voelde dat zo? Ik heb dat idee een beetje en moet nu echt gaan kiezen wat ik nu wil :X en stel dat dan maar weer uit.
Yep, mijnes zit er nu vijf jaar in. Geen verschil merkbaar met de werking tov eerdere jaren.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 19:26:52 #100
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197512735
Ik heb wel een beetje last van het 'Dit jaar word ik 40 en daarna kan een baby niet meer dus dit was het dan echt voorgoed *jank*' - syndroom. :@ Het voelt zo definitief, ofzo. Volgens mij is dit het begin van een midlife crisis. :')
pi_197512744
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:29 schreef Quoi het volgende:

[..]

Oh mennn ik weet nog dat ik na ca. 20 jaar de pil stopte. Mijn lichaam schrok zich de tering.

Als we nu toch over anticonceptie praten: iemand ervaring met de Mirena en dan in het vijfde jaar zitten. Werd de werking minder? Of voelde dat zo? Ik heb dat idee een beetje en moet nu echt gaan kiezen wat ik nu wil :X en stel dat dan maar weer uit.
Ik merkte wel verschil.

Was naar de ha gegaan om 'm te vervangen. Ha kreeg spiraal er niet uit, werd doorgestuurd naar de gynaecoloog. Daar was het uiteindelijk zo gedaan, maarruhh was geen pretje 🤐🤐
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197512773
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:11 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Ja dat ging even mis ja, we hadden net bedacht nog een jaar of twee te wachten met kinderen. Toen zei mn beste vriendin ineens, je ziet er zo anders uit, ben je zwanger. Ik grapte nog neejoh dat kan helemaal niet..
Vooral voor vriend was het schakelen.
Yikes. :+
Gelukkig is toch alles goedgekomen dan. :)
pi_197513065
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:15 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Mijn 1e uitstrijkje was vorige maand dus niet goed, blij dat ik t niet uitgesteld heb :)
:* En nu?
pi_197513556
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:07 schreef BE het volgende:

[..]

Hier wilde ik vorig jaar voor gaan wegens idd hevige bloedingen (en soms ook 7-8 dagen achter elkaar geklooi met kleine beetjes), soms binnen 2 uur mijn cupje vol. En dat kan met mijn werk niet. Ik kan tijdens een uitvaart niet timen wanneer ik naar de WC kan gaan anders dan even een vlug plasje en zelfs dat niet.
Maar toen kwam corona en ging ik niet en nu is het weer rustig en regelmatig al een paar maanden dus ik wacht nog even af.
Man heeft een knip, dus voor de anticonceptie hoef ik verder niks en het idee van hormonen staat me toch niet echt aan, anders zou ik voor de mirena gaan denk ik.
Daar werd het bij mij juist nog erger van.

Niet als enorme ladingen bloed, maar gewoon 14 dagen achter elkaar steeds bloed verlies.

Hier dus helemaal niks meer en qua bloedverlies is het dag 2 en 3 ff in de ochtend ibuprofen slikken zodat het wat minder is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197513614
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:27 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik merkte wel verschil.

Was naar de ha gegaan om 'm te vervangen. Ha kreeg spiraal er niet uit, werd doorgestuurd naar de gynaecoloog. Daar was het uiteindelijk zo gedaan, maarruhh was geen pretje 🤐🤐
Is het een kwestie van trekken :X ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 19 januari 2021 @ 19:59:55 #106
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197513678
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:58 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Is het een kwestie van trekken :X ?
Draaien toch? :D

@Nanukerst ik voel met je mee (maar dan met 41 jaar).
pi_197513742
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:58 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Is het een kwestie van trekken :X ?
Met mijn menstruatiecup kwam hij er zo uit ^O^

Niet doen zo, dat doet heel veel pijn.
pi_197513886
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:59 schreef Quoi het volgende:

[..]

Draaien toch? :D
Ik heb oprecht geen idee :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197514329
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:01 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Met mijn menstruatiecup kwam hij er zo uit ^O^

Niet doen zo, dat doet heel veel pijn.
Aaauwauwauw... :X
pi_197514459
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:29 schreef Quoi het volgende:

[..]

Oh mennn ik weet nog dat ik na ca. 20 jaar de pil stopte. Mijn lichaam schrok zich de tering.

Als we nu toch over anticonceptie praten: iemand ervaring met de Mirena en dan in het vijfde jaar zitten. Werd de werking minder? Of voelde dat zo? Ik heb dat idee een beetje en moet nu echt gaan kiezen wat ik nu wil :X en stel dat dan maar weer uit.
Ik heb mijne niet de volle 5 jaar laten zitten omdat ik dan mega onhandig uitkwam met onze bruiloft. Kostte wel even doorzettingsvermogen om hem eerder vervangen te krijgen “want dat was nog niet nodig”. Ik heb toen geen verschil gemerkt maarja, dus ook niet de 5 jaar volgemaakt.
pi_197514516
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:01 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]

Met mijn menstruatiecup kwam hij er zo uit ^O^

Niet doen zo, dat doet heel veel pijn.
:X :X Yikes. Ik had wel eens gelezen dat zoiets kon gebeuren, dat lijkt me echt afschuwelijk.

Mijn cup heeft nooit zo’n sterk vacuüm gelukkig. Al had ik dus wel nu ik spiraalloos ben dat ik hem opeens niet meer goed plaatste want ik had niet meer de richtlijn van waar ik de draadjes voelde. :’) Mensenkinderen wat lekte ik door.
pi_197514624
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:20 schreef Roomsnoes het volgende:
Nu we het over menstratie en anticonceptie hebben... ik heb vreselijke last van pms-migraine. Ben echt 2-3 dagen ziek elke maand. Gebruik geen pil oid, maar ga nu wel bij de ha langs of hij wat weet.

Iemand hier ervaring mee toevallig?
Dat het vooral helpt als de huisarts je doorverwijst naar een neuroloog. Maar mijn migraine was niet (puur) hormonaal.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197514688
Gewoon tampons hier hoor. Weleens ingelezen over die cups maar geloof niet dat het mijn ding is. :')
  dinsdag 19 januari 2021 @ 20:46:35 #114
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197514848
Ik lees tampons en 5 jaar laten zitten 8)7
pi_197514982
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:46 schreef Quoi het volgende:
Ik lees tampons en 5 jaar laten zitten 8)7
Oooooh my. :X :%
pi_197514999
Ik was altijd prima tevreden met de pil, tot ik na 2 zwangerschappen weer begon. Ik werd een hormonaal monster, kreeg eczeem op mijn gezicht.
Daarna een koperspiraaltje laten plaatsen door de verloskundige, die doen dat tegenwoordig ook bij ons, meteen met echo, zodat hij zeker goed zit.

Helaas blijf ik wel heel erg last houden van mijn hormonen. Ik ben dus deze week ongesteld en ben dan echt compleet aan het instorten. Kan de hele dag huilen, heel kort lontje. En dat vind ik dan weer hatelijk van mezelf, voel ik me daar weer klote over :')

Menstruatiecup is trouwens wel fantastisch. Na de bevallingen werd ik helemaal onpasselijk van een tampon. Kon daar niet meer tegen. Nu af en toe de cup leegmaken, verder nergens last van _O_
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197515015
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:46 schreef Quoi het volgende:
Ik lees tampons en 5 jaar laten zitten 8)7
Ik krijg een hele gore mental image nu :r
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 19 januari 2021 @ 20:54:53 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197515042
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:58 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Is het een kwestie van trekken :X ?
Is ook niet altijd he.
Bij mij viel hij er tijdens een fixe bloeding spontaan uit. Toch die grote koppen van die kinderen he... -O-

(Zonder dat ik het doorhad. Wat resulteerde in een abortus. :X :X )
***
  dinsdag 19 januari 2021 @ 20:55:10 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197515048
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Daar werd het bij mij juist nog erger van.

Niet als enorme ladingen bloed, maar gewoon 14 dagen achter elkaar steeds bloed verlies.

Hier dus helemaal niks meer en qua bloedverlies is het dag 2 en 3 ff in de ochtend ibuprofen slikken zodat het wat minder is.
Ow... -O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:46 schreef Quoi het volgende:
Ik lees tampons en 5 jaar laten zitten 8)7
:D :X
***
  dinsdag 19 januari 2021 @ 20:56:13 #120
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_197515081
Vaccin gehad. Ik ben vrijwilliger in een woonzorgcentrum (B)

*O*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_197515250
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:54 schreef BE het volgende:

[..]

Is ook niet altijd he.
Bij mij viel hij er tijdens een fixe bloeding spontaan uit. Toch die grote koppen van die kinderen he... -O-

(Zonder dat ik het doorhad. Wat resulteerde in een abortus. :X :X )
Wat heftig. :*

Dat is ook wel mijn horrorscenario hoor. Ik voel daarom ook regelmatig even of de touwtjes er nog zitten, al is dat ook geen 100% garantie op geen baby natuurlijk. :')
pi_197515362
Als ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik niet met een vent samen ben ;)
pi_197515471
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:38 schreef vencodark het volgende:
Gewoon tampons hier hoor. Weleens ingelezen over die cups maar geloof niet dat het mijn ding is. :')
Dat dacht ik ook heel lang. Ben nl nogal een klungel en onhandig.
Maar heb zo een "spijt" van dat ik er niet 15 jaar eerder mee begonnen ben.
Ben het de 1e dag best wel heftig. Moet de cup dan extra keer legen overdag. Met tampons was dat nog vaker wisselen.

Vind het een stuk prettiger gevoelt t.o.v. een tampon. En milieu van je vagina blijft ook stuk beter intact dan met tampon die alles opzuigt.
Alleen met plassen op de eerste dag voelt t alsof t afgeknepen wordt.

Voor de statistieken: geen pil en kan de klok op gelijk zetten. Ben wel een heks de week er voor + eerste 2 dagen.
Maar dat ben ik met pil ook.
pi_197515484
Met een spiraaltje dat is gezakt en klem zit in de baarmoederhals heb ik helaas ook ervaring. :X . Ik heb hoe dan ook nog geen enkel anticonceptiemiddel gevonden waar ik geen negatieve ervaringen mee heb. -O- . Ik ben echt heel jaloers op iedereen die er gewoon een spiraaltje in laat jassen en vervolgens jarenlang niet meer ongesteld wordt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_197515537
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:58 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Is het een kwestie van trekken :X ?
Uhh yep
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197515667
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:07 schreef exode het volgende:
Als ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik niet met een vent samen ben ;)
Heb je vast meerdere redenen voor. :+
pi_197515689
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:55 schreef BE het volgende:

[..]

Ow... -O-
Ik denk dat dit over de mirena ging, of niet?

Ik hoor zoveel nare verhalen over spiraaltjes (spontaan uitvallen idd, of de baarmoederwand doorgaan en door je lichaam zwerven, dat uittrekken met de menstruatiecup...) dat ik die echt oversla. Brrrrrr.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197516310
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:08 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Nijna heb je ook wel eens geprobeerd wat er gebeurt als je wel door blijft slikken als je een doorbraakbloeding krijgt?
Ik slik al sinds m'n 21e de pil permanent door ivm adenomyose, toen duurde t steeds langer voor ik doorbraakbloeding kreeg en kon ik uiteindelijk meer dan een jaar doorslikken zonder. Ik ben in juni even gestopt en in augustus weer gestart. Heb nu m'n eerste echte doorbraakbloeding dus even een stopweek. Maar ik heb wel eens wat krampjes of een klein beetje bloed, dan neem ik niet meteen een stopweek, alleen als ik meerdere dagen klein beetje bloed heb of een dag echt bloed, of als ik echt een week krampen heb zonder bloed oid. Bij mij werkt dat prima, meestal is het dan maar één of twee dagen beetje vervelend en als ik blijf slikken is t daarna weer weg.
Ik had laatst 1 dag een beetje twijfelachtig, toen heb ik doorgeslikt, maar een week later bleef het maar emmeren dus nu toch maar stopweek. Maar ik ben een beetje zoekende nog. Dus ik neem je tip mee.

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:38 schreef vencodark het volgende:
Gewoon tampons hier hoor. Weleens ingelezen over die cups maar geloof niet dat het mijn ding is. :')
Ik heb zo'n cup en ik kan er niks mee, ik zal het vast niet goed doen, maar ik heb het idee dat ik het ding verlies voor ik goed en wel het toilet heb verlaten :{
Ik ben nog geen vrienden geworden met dat ding en ik vermoed ook dat het niet gaat komen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 19 januari 2021 @ 21:53:51 #129
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197516771
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:38 schreef Nijna het volgende:

Ik heb zo'n cup en ik kan er niks mee, ik zal het vast niet goed doen, maar ik heb het idee dat ik het ding verlies voor ik goed en wel het toilet heb verlaten :{
Ik ben nog geen vrienden geworden met dat ding en ik vermoed ook dat het niet gaat komen.
Ik ben ook team cup en sinds een week mijn dochter van 14 ook.

Heb je wel de goede maat en zit het diep genoeg? Het zuigt zich gewoon vast.
pi_197516843
Cup ^O^ O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197516922
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:39 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

:* En nu?
Ik wacht op een afspraak bij de gynaecoloog. HPV virus en licht afwijkende cellen gevonden. Niet persé wat je verwacht op je 30e. Dus ik ben in ieder geval erg blij dat dit bevolkingsonderzoek er is want ik begreep dat het nu nog meevalt, dat was misschien over een aantal jaar anders geweest..
pi_197516953
Ik heb vorige maand zo’n cup gehaald en ben ook nog niet overtuigd. Tot nu toe lekte het er elke keer alsnog langs, dus ergens gaat er iets niet goed. Maar ik doe volgende keer gewoon weer een poging. Sinds zwangerschap 2 lijkt het wel een kraan die open staat op dag 1 en 2 en daarna nog 1,5e week nadruppelt.

Hier al dik 6 jaar geen anti conceptie meer btw, dat heb ik na de geboorte van de meiden het probleem van mn man gemaakt :P
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_197516966
Ik ben ook blij met die cup, zóveel fijner dan tampons..
Al kan ik me voorstellen dat ik met 14 jaar nog niet gedurfd had..
  dinsdag 19 januari 2021 @ 22:04:13 #134
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197517047
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:01 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ik ben ook blij met die cup, zóveel fijner dan tampons..
Al kan ik me voorstellen dat ik met 14 jaar nog niet gedurfd had..
Ik gebruik het zelf echt al jaren en ik probeer altijd iedereen te overtuigen :P dus denk dat ze daar wel wat van heeft meegekregen, maandverband vind ze vies en tampons gaan een stuk moeilijker dan een cup.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 22:18:06 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197517474
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:00 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb vorige maand zo’n cup gehaald en ben ook nog niet overtuigd. Tot nu toe lekte het er elke keer alsnog langs, dus ergens gaat er iets niet goed. Maar ik doe volgende keer gewoon weer een poging. Sinds zwangerschap 2 lijkt het wel een kraan die open staat op dag 1 en 2 en daarna nog 1,5e week nadruppelt.

Hier al dik 6 jaar geen anti conceptie meer btw, dat heb ik na de geboorte van de meiden het probleem van mn man gemaakt :P
Klapt hij wel goed uit? Ik draai altijd een rondje met mijn vinger waarbij ik mijn vagijn een beetje openrek, dan hoor ik soms ook echt wat lucht er in komen.

Ik gebruik hem nu al jaren en wil nooit meer anders.
***
pi_197517708
Tip voor wie een cup overweegt of (nog) niet de juiste heeft: cupkiezer.nl

Daar kun je via een uitgebreide quiz een beter geïnformeerde keuze maken. Ze hebben ook een FB-groep waar ze persoonlijk advies geven en vragen beantwoorden.

Ik ben heel blij met mijn MeLuna cup. Vorige week ongesteld en ik merkte het eigenlijk nauwelijks (itt tampons vroeger).
pi_197517927
Mijn cup heeft gemaakt dat ongesteld worden niet meer zo erg is. O+
Afgelopen keer liep het er dus steeds langs, maar internet en logisch nadenken leerde mij dat ik hem nu verkeerd inbracht na het verwijderen van mijn spiraal. Dat de laatste 2 dagen aangepast en toen ging het weer prima, dus ik verwacht dat het vanaf nu gewoon goed gaat weer. Gelukkig maar, want ik wist meteen weer waarom ik maandverband en tampons stom vind. :')
pi_197518055
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:59 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Ik wacht op een afspraak bij de gynaecoloog. HPV virus en licht afwijkende cellen gevonden. Niet persé wat je verwacht op je 30e. Dus ik ben in ieder geval erg blij dat dit bevolkingsonderzoek er is want ik begreep dat het nu nog meevalt, dat was misschien over een aantal jaar anders geweest..
Hopen dan dat je vanwege corona niet te lang op een afspraak hoeft te wachten. En hallelujah voor het bevolkingsonderzoek!
pi_197518291
Leuk onderwerp, hoop dat de meelezende mannen dit aankunnen.
Pil werkte voor mij niet, schildklier issues en de hormonen (van degene die ik had) ontregelden te veel. Mirena 2 keer gehad, vond het ideaal. Timing was wel issue (net voor huwelijk, huwelijksnacht niet meer gedaan dan geld tellen ;)

Mirena verwijderissues kan ik over meepraten: huisarts kon em niet vinden, de gyn eerst ook niet. Liter water (oid) erin om op te rekken, slang lek, gyn zeiknat... Maar hij was eruit!
pi_197518319
De onderwerp wisselingen en opsommingen van de OUD SC O+
pi_197518714
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:59 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Ik wacht op een afspraak bij de gynaecoloog. HPV virus en licht afwijkende cellen gevonden. Niet persé wat je verwacht op je 30e. Dus ik ben in ieder geval erg blij dat dit bevolkingsonderzoek er is want ik begreep dat het nu nog meevalt, dat was misschien over een aantal jaar anders geweest..
Wat heftig zeg, en dan inderdaad wel heel fijn dat het in elk geval nu gezien wordt en verder bekeken kan worden! Hopelijk snel een afspraak en dat het allemaal maar enorm mag meevallen met wat het betekent :*
pi_197519030
O+ cup O+
O+ geen vent O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197519037
Zo’n cup lijkt me echt wel gedoe eigenlijk. Om dat een beetje fatsoenlijk weer uit te krijgen en schoon te krijgen, vooral als je op dat moment niet thuis bent..
Maar tampons ben ik het laatste tijd ook niet blij meer mee moet ik zeggen.

Ik heb nu mirena spiraal. Sinds ik die heb ben ik ongeveer de eerste 2 maanden continu licht ongesteld geweest en sindsdien niet meer (paar maanden nu) dus dat bevalt me wel goed.

Hiervoor heb ik 3 keer implanon gehad waarbij de eerste twee keer me wel goed bevallen zijn en de laatste keer niet meer.
De eerste twee keer 1,5 jaar niet ongesteld geweest en dan een half jaar wel normaal ongesteld.

De derde keer vanaf het begin wel ongesteld en op een gegeven moment ruim 3 weken aan een stuk. Toen was ik er klaar mee..
pi_197519331
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:59 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Ik wacht op een afspraak bij de gynaecoloog. HPV virus en licht afwijkende cellen gevonden. Niet persé wat je verwacht op je 30e. Dus ik ben in ieder geval erg blij dat dit bevolkingsonderzoek er is want ik begreep dat het nu nog meevalt, dat was misschien over een aantal jaar anders geweest..
Spannend :*
Ik hoop dat het met een sisser afloopt!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197519417
Als ik niet thuis ben kieper ik de cup om in de wc en doe ik hem uit met een papiertje. Thuis gewoon onder de kraan en ‘s morgens in de douche.
Eruit halen is heel makkelijk. Vacuüm verbreken en eruit trekken, niet moeilijker dan een tampon eigenlijk.

Ik ben trouwens ook zo’n missionaris geworden voor de cup. Tegen al mijn vriendinnen en collega’s :') ik snap ook niet waarom je er niet aan zou beginnen. Alleen maar voordelen :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197519947
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:29 schreef Quoi het volgende:
Als we nu toch over anticonceptie praten: iemand ervaring met de Mirena en dan in het vijfde jaar zitten. Werd de werking minder? Of voelde dat zo? Ik heb dat idee een beetje en moet nu echt gaan kiezen wat ik nu wil en stel dat dan maar weer uit.
Ik merkte na 4,5 jaar dat de menstruatie weer een dagje langer werd. Ik viel helaas niet onder de gelukkigen waarbij de menstruatie weg bleef maar van 7 naar 3 dagen is ook al een flinke winst.

Uiteindelijk de 5 jaar net niet helemaal vol gemaakt ivm kinderwens maar na het verwijderen merkte ik wel duidelijk verschil in cyclus dus de hormonen van de mirena deden hun werk zeker nog wel.

Ik begreep van de huisarts dat de Mirena vaak wel 7 jaar mee kan gaan maar dat 5 jaar kan worden gegarandeerd. Ik zou het zelf niet durven gokken op langer dan 5 jaar maar mijn hormooncyclus knalt ook vrolijk door de standaard pil heen dus ik durf niet te vertrouwen op een mogelijk lagere dosis (en al helemaal niet op een "mini"spiraaltjes zoals de Kyleena die minder hormonen bevat. ) maar Mirena was voor mij echt _O_
pi_197521371
Niet meer ongesteld worden klinkt als een droom. Ik haat het zo. Cup heeft het absoluut draaglijler gemaakt. Geen lokale droogte meer door tampons en maandverband voelt zo naar.

Misschien toch maat een spiraal overwegen, ondanks dat het idee me wat tegen staat. Misschien helt dat dan ook tegen de migraine.
pi_197521417
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:06 schreef hilliebillie het volgende:
Zo’n cup lijkt me echt wel gedoe eigenlijk. Om dat een beetje fatsoenlijk weer uit te krijgen en schoon te krijgen, vooral als je op dat moment niet thuis bent..
Bij een gemiddelde menstruatie (dus dat de cup niet na een paar uur al vol zit) kun je 'm tot 12 uur lang inhouden. Dat is dus best makkelijk te plannen op momenten dat je thuis bent. Ik leeg mijn cup alleen in de ochtend en avond.
pi_197521602
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:21 schreef LeSage het volgende:
Als ik niet thuis ben kieper ik de cup om in de wc en doe ik hem uit met een papiertje. Thuis gewoon onder de kraan en ‘s morgens in de douche.
Eruit halen is heel makkelijk. Vacuüm verbreken en eruit trekken, niet moeilijker dan een tampon eigenlijk.

Ik ben trouwens ook zo’n missionaris geworden voor de cup. Tegen al mijn vriendinnen en collega’s :') ik snap ook niet waarom je er niet aan zou beginnen. Alleen maar voordelen :D
Dit O+
pi_197521635
Ik doe met die cup iets niet gemurmel goed denk ik. Want op de eerste 2 dagen lekt hij altijd iets.
pi_197521922
hier altijd op dag 1 in een uur of 2 vol.. Daarna kan ie inderdaad veel langer mee...
  woensdag 20 januari 2021 @ 08:30:40 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197522121
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 08:10 schreef watmoetikkiezen het volgende:
hier altijd op dag 1 in een uur of 2 vol.. Daarna kan ie inderdaad veel langer mee...
Hier ook.
Ik vind het echt ideaal! :Y

Ik probeer er voor te zorgen dat ik in principe thuis leeg maar toen ik nog veel reisde (en nu nog hij nood) ging ik ook gewoon naar het invalide-toilet, die hebben vaak wel een wastafel. :Y
***
pi_197522128
On interessant onderwerp! Vanaf 35 jaar wordt de pil afgeraden las ik altijd, ook in de bijsluiter dus ik wil er liever niet meer naar terug. Man gaat knoop laten zetten waarschijnlijk maar vind idee van nooit meer baby ook hel moeilijk, ook al moeten we dat gewoon echt niet willen.

De cup heb ik hier ook besteld laatst toevallig. Geen idee van de maat want nog nooit ongesteld geweest na de bevalling half jaar geleden. Dus we gaan het zien tzt. Lees zoveel goeds erover en mensen die spijt hebben niet eerder te hebben gedaan dat ik nieuwsgierig werd. Zijn wel dure dingen, dus hopelijk heb ik de goede (had laatst organicup met 50% gekocht).
  woensdag 20 januari 2021 @ 08:33:03 #154
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197522142
Combineren met menstruatie-ondergoed voor onverwacht doorlekken op zware dagen of door niet goed indoen vond ik ook handig ^O^ .

Ik hoop dat het nog een jaartje weg blijft hier!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 20 januari 2021 @ 08:36:21 #155
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197522169
Ik vind menstruatieondergoed zo'n gedoe of vies idee, afhankelijk van hoe het werkt. Daar lek je dan in door en dan houd je het aan? Of wissel je dan je hele ondergoed elke keer? Ik kan me er niks bij voorstellen. Plus dat ik nogal kritisch ben op ondergoed. Slips zijn en no go, ik draag dagelijks altijd hetzelfde model boxer van de Hema. Al het andere vind ik afschuwelijk onder een spijkerbroek.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197522263
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 08:31 schreef Hilmo het volgende:
On interessant onderwerp! Vanaf 35 jaar wordt de pil afgeraden las ik altijd, ook in de bijsluiter dus ik wil er liever niet meer naar terug. Man gaat knoop laten zetten waarschijnlijk maar vind idee van nooit meer baby ook hel moeilijk, ook al moeten we dat gewoon echt niet willen.

De cup heb ik hier ook besteld laatst toevallig. Geen idee van de maat want nog nooit ongesteld geweest na de bevalling half jaar geleden. Dus we gaan het zien tzt. Lees zoveel goeds erover en mensen die spijt hebben niet eerder te hebben gedaan dat ik nieuwsgierig werd. Zijn wel dure dingen, dus hopelijk heb ik de goede (had laatst organicup met 50% gekocht).
Op fb zie ik regelmatig een adv voorbij komen van een cup voor 5,-
  woensdag 20 januari 2021 @ 08:49:28 #157
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197522336
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 08:36 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind menstruatieondergoed zo'n gedoe of vies idee, afhankelijk van hoe het werkt. Daar lek je dan in door en dan houd je het aan? Of wissel je dan je hele ondergoed elke keer? Ik kan me er niks bij voorstellen. Plus dat ik nogal kritisch ben op ondergoed. Slips zijn en no go, ik draag dagelijks altijd hetzelfde model boxer van de Hema. Al het andere vind ik afschuwelijk onder een spijkerbroek.
Ik gebruik het echt als nood, want lekker voelt het niet inderdaad, maar volgens mij is de kwaliteit tegenwoordig zo goed dat het niet onfrisser of natter voelt dan maandverband. En ik lek zelden door met de cup maar als het mis gast is het gelijk zo’n plons. Dan is het wel fijn om iets te hebben.

Cups van 5 euro zou ik trouwens niet aanschaffen. Die komen meestal niet uit de EU en doen dus ook niet aan de veiligheidsnormen qua materiaal en zo die je hier hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 20 januari 2021 @ 08:55:32 #158
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197522396
Ik zou trouwens niet extra bang zijn voor de pil boven 35 hoor. Zeker als je niet rookt en geen andere risicofactoren hebt. Maar zelf ben ik nooit goed geweest in dagelijks slikken dus als het hier weer hevig wordt dan neem ik mooi weer een spiraal.

Toevoeging: Hier een linkje over voor wie de pil niet of minder geschikt is. Waarbij het altijd een afweging blijft om samen met de huisarts te maken, echt zwart-wit is het zelden.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197522431
Menstruatieondergoed is echt een no-go voor mij.
Het hele idee lijkt mij niet fijner dan gewoon een tampon en een maandverband erbij. Qua doorlekken is dat amper wat en is zo vervangen.

Een cup, tja. Al die goeie verhalen ken ik wel maar ik weet niet of ik het ‘durf’. Het lijkt mij gepriegel, of niet?
  woensdag 20 januari 2021 @ 09:00:18 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197522452
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 08:57 schreef vencodark het volgende:
Menstruatieondergoed is echt een no-go voor mij.
Het hele idee lijkt mij niet fijner dan gewoon een tampon en een maandverband erbij. Qua doorlekken is dat amper wat en is zo vervangen.

Een cup, tja. Al die goeie verhalen ken ik wel maar ik weet niet of ik het ‘durf’. Het lijkt mij gepriegel, of niet?
Nee, niet meer dan een tampon inbrengen.

Menstruatieondergoed ken ik niet. Eens opzoeken.
***
pi_197522454
Ik heb trouwens jarenlang de pil doorgeslikt toen ik ergens in de 20 was. Ik was wel bang voor doorbraakbloedingen en regelmatig in de nacht buikpijn etc. Of gevaar voor de gezondheid. :?
Maar blijkbaar kon ik nog prima zwanger worden. :P
pi_197522463
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:00 schreef BE het volgende:

[..]

Nee, niet meer dan een tampon inbrengen.
Doe je een cup ook met 1 vinger dan? :@
Misschien nog eens over inlezen en proberen. :)
pi_197522470
De voordelen van een cup wegen ruimschoots op tegen de nadelen van het beetje gepriegel. Alleen al dat je m maar 2x per dag hoeft te wisselen op niet te heftige dagen.

Ik heb de mijne wel eens drooggekookt, moest ik weer een paar dagen tampons tot de nieuwe er was. Toen vond ik tampons plotseling zo smerig. Nooit eerder zo opgevallen, maar in vergelijking met een siliconen cup is zo'n volgezogen prop watten echt :r

Oh en ik krijg hem inmiddels met 1 hand in terwijl de andere de telefoon vasthoudt. Dus...
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197522475
Jeetje Belle dat is toch even schrikken. Ben je snel aan de beurt?
  woensdag 20 januari 2021 @ 09:05:51 #165
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197522501
Ik heb ooit eens van die cups gekocht en kon er echt helemaal niks mee, maar ik ga me toch nog eens verdiepen geloof ik. Ik ken irl ook niemand die ze gebruikt, of in elk geval niemand die het er over heeft.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197522533
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:02 schreef Vanyel het volgende:
De voordelen van een cup wegen ruimschoots op tegen de nadelen van het beetje gepriegel. Alleen al dat je m maar 2x per dag hoeft te wisselen op niet te heftige dagen.

Ik heb de mijne wel eens drooggekookt, moest ik weer een paar dagen tampons tot de nieuwe er was. Toen vond ik tampons plotseling zo smerig. Nooit eerder zo opgevallen, maar in vergelijking met een siliconen cup is zo'n volgezogen prop watten echt :r

Oh en ik krijg hem inmiddels met 1 hand in terwijl de andere de telefoon vasthoudt. Dus...
Ik geloof best dat je er steeds handiger in wordt, als je even oefent en doorzet. :)
pi_197522545
Glijdt zo’n cup er op zwaardere dagen net zo makkelijk in als lichtere dagen?
Want tampons kan je qua maat natuurlijk aanpassen. :?
pi_197522548
Wij hebben nu 2 merken gehad en voor ons allebei is de de goedkopere comfortabeler dan de ander. Nu organicup, voorheen ladycup.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197522552
Sowieso heb ik het oefenen op een rustige ochtend zonder haast onder de douche gedaan. Niet als je nog 10 minuten hebt om naar je werk te gaan zeg maar.
Er zijn ook verschillende manieren van inbrengen (cup vouwen) en dan merk je vanzelf wat werkt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197522569
Jeetje, avondklok en bezoek van maximaal 1 persoon. Ik merk dat ik het allemaal best wel heftig vind. Terwijl ik er persoonlijk geen last van zal hebben. Nou ja werktechnisch heb ik wel een issue, maar dat kunnen we vast wel oplossen.

Ik las dat het juist in Engeland weer daalt nu en dat de Britse variant nogal is aangewakkerd door het gebrek aan een lockdown en de befaamde Christmas shopping. Ik hoop zo dat dat waar is.

En ik heb zo mijn 'geef me er eens snel 2 schalen bij gesprek' met mijn manager. Niet dat hij dat dus kan beslissen, sterker nog hij staat achter mij. Ik wil de druk erop, ik ben er klaar mee en dat weet hij niet.

En laatste Trump dag! *O*

Oh en zo'n cup ga ik me eens in verdiepen, ik heb geen problemen met tampons, gelukkig niet heel veel bloedverlies bij mij. Maar wie weet is het wel fijn.
pi_197522578
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:10 schreef vencodark het volgende:
Glijdt zo’n cup er op zwaardere dagen net zo makkelijk in als lichtere dagen?
Want tampons kan je qua maat natuurlijk aanpassen. :?
Het is gewoon siliconen (of ander glad materiaal) en het neemt niet je lichaamsvocht op, zoals een tampon wel doet. Dus dat glijdt juist veel makkelijker dan een tampon, bij mij in ieder geval.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 20 januari 2021 @ 09:14:52 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197522586
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:01 schreef vencodark het volgende:

[..]

Doe je een cup ook met 1 vinger dan? :@
Misschien nog eens over inlezen en proberen. :)
Bijna.
Ik vouw hem dubbel tussen wijsvinger en duim en breng hem dan in. En als het topje van mijn duim half binnen is laat ik die al los, dan glipt hij verder. Nog een rondje draaien met mijn wijsvinger en klaar.

Klinkt echt vele malen goorder dan het is en het schone gevoel overal wint het echt van maandverband of tampons. :Y
***
pi_197522592
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 08:49 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik gebruik het echt als nood, want lekker voelt het niet inderdaad, maar volgens mij is de kwaliteit tegenwoordig zo goed dat het niet onfrisser of natter voelt dan maandverband. En ik lek zelden door met de cup maar als het mis gast is het gelijk zo’n plons. Dan is het wel fijn om iets te hebben.

Cups van 5 euro zou ik trouwens niet aanschaffen. Die komen meestal niet uit de EU en doen dus ook niet aan de veiligheidsnormen qua materiaal en zo die je hier hebt.
In de adv staat dat ze het voor iedereen toegankelijk willen maken. Maar ik heb zelf de organicup en nog een beide lekken trouwens
  woensdag 20 januari 2021 @ 09:15:52 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197522600
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:02 schreef Vanyel het volgende:

Oh en ik krijg hem inmiddels met 1 hand in terwijl de andere de telefoon vasthoudt. Dus...
:D _O-
***
pi_197522641
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:10 schreef vencodark het volgende:
Glijdt zo’n cup er op zwaardere dagen net zo makkelijk in als lichtere dagen?
Want tampons kan je qua maat natuurlijk aanpassen. :?
Ik merk wel verschil in zwaardere en lichtere dagen. Lichtere dagen vind ik echt minder prettig qua inbrengen een voordeel het hoeft maar 1 a 2x op een dag.
  woensdag 20 januari 2021 @ 09:23:29 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197522681
Succes Exode!

Ik vind het bemoedigend dat de cijfers hier wat lijken te stabiliseren ondanks 2-3 weken na kerst. Die avondklok etc vind ik best wat, maar ik ga nu ook nergens heen, dis puur psychisch.
Ik hoop even doorbijten nog en dan weer afbouwen.

Uitvaarten worden ook teruggeschroefd las ik maar dat maakt voor hier in absolute aantallen niet uit. Wel mag van mij de ‘nazit’ geschrapt worden. Dat voelt echt niet ok. Niks mag, maar je mag nog wel met 50 man koffiedrinken na de uitvaart. :?
***
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 20 januari 2021 @ 09:27:33 #177
269689 crew  Viv
pi_197522735
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:23 schreef BE het volgende:
Wel mag van mij de ‘nazit’ geschrapt worden. Dat voelt echt niet ok. Niks mag, maar je mag nog wel met 50 man koffiedrinken na de uitvaart. :?
Is ook niet in lijn met bijvoorbeeld bruiloften. Daar is nu ook alleen de voltrekking zelf toegestaan, geen bijeenkomst vooraf of achteraf. Mijn zusje is vorige week getrouwd, en dat was dus een paar foto's maken op de stoep van het gemeentehuis en daarna iedereen weer naar hun eigen huis.
pi_197522749
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:20 schreef F_r het volgende:

[..]

Ik merk wel verschil in zwaardere en lichtere dagen. Lichtere dagen vind ik echt minder prettig qua inbrengen een voordeel het hoeft maar 1 a 2x op een dag.
Dat scheelt wel. Maar op lichtere dagen is een tampon inbrengen ook niet altijd lekker. :')

Als ik zie wat 1 cup kost, en het werkt niet, dan is dat een keer ¤25 ‘kwijt’. Al kan je zoiets elke maand natuurlijk opnieuw proberen of het werkt.

Werkt het wel: dan ben je kosten aan al die tampons elk jaar (tel maar eens op :X ) niet meer kwijt. :)
pi_197522770
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:27 schreef Viv het volgende:

[..]

Is ook niet in lijn met bijvoorbeeld bruiloften. Daar is nu ook alleen de voltrekking zelf toegestaan, geen bijeenkomst vooraf of achteraf. Mijn zusje is vorige week getrouwd, en dat was dus een paar foto's maken op de stoep van het gemeentehuis en daarna iedereen weer naar hun eigen huis.
De reden waarom wij nog steeds ons bruiloft nog niet gepland hebben.
pi_197522772
Er was ook een topic over maar dat liep niet zo vlot als nu hier. :+
Iemand schreef hier over een ladycup en een organicup. Welke merk gebruikt de rest?
pi_197522778
Ik heb nu mijn cup al wat ouder is soms wel moeite om hem goed uitgevouwen te krijgen, hij is wat soepeler geworden maar dat maakt het voor mij juist lastiger, haha.
maar nog steeds zoveel fijner dan tampons, voelt veel frisser allemaal. En idd alleen 's ochtends en 's avonds wisselen, dus dat hoeft bijna nooit als ik niet thuis ben. Al was mijn eerste menstruatie zonder spiraal wel dermate heftig dat de cup in een paar uur vol zat, maar voorlopig kan ik toch nergens heen. :')
pi_197522784
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:29 schreef exode het volgende:

[..]

De reden waarom wij nog steeds ons bruiloft nog niet gepland hebben.
Ohja, jullie zijn verloofd! *O* Al een jaar zo zachtjes aan zeker?
pi_197522803
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:23 schreef BE het volgende:
Succes Exode!

Ik vind het bemoedigend dat de cijfers hier wat lijken te stabiliseren ondanks 2-3 weken na kerst. Die avondklok etc vind ik best wat, maar ik ga nu ook nergens heen, dis puur psychisch.
Ik hoop even doorbijten nog en dan weer afbouwen.

Uitvaarten worden ook teruggeschroefd las ik maar dat maakt voor hier in absolute aantallen niet uit. Wel mag van mij de ‘nazit’ geschrapt worden. Dat voelt echt niet ok. Niks mag, maar je mag nog wel met 50 man koffiedrinken na de uitvaart. :?
Zelf ga ik ook na 20:00 de deur niet uit, maar heel veel mensen wel.

Ik merk dat ik het echt een enorm heftige maatregel vind. En ik vraag me af of het wat doet met de cijfers, zoals gezegd de mensen die de regels aan hun laars lappen laten zich er echt niet door tegenhouden.
pi_197522815
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:30 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ohja, jullie zijn verloofd! *O* Al een jaar zo zachtjes aan zeker?
haha ja, sinds Kerst 2019. We zouden eigenlijk nu ongeveer trouwen was het idee. Maar ik durf het zelfs over een jaar nog niet te plannen. :@
pi_197522817
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:29 schreef vencodark het volgende:
Er was ook een topic over maar dat liep niet zo vlot als nu hier. :+
Iemand schreef hier over een ladycup en een organicup. Welke merk gebruikt de rest?
volgens mij heb ze beide maar welke ik nu gebruik geen idee. De een vond ik fijner dan de ander. Ik moest wel het stokje afknippen
pi_197522822
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:29 schreef vencodark het volgende:
Er was ook een topic over maar dat liep niet zo vlot als nu hier. :+
Iemand schreef hier over een ladycup en een organicup. Welke merk gebruikt de rest?
Organicup. Ik kocht hem toen gewoon bij Kruidvat.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197522824
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:32 schreef exode het volgende:

[..]

haha ja, sinds Kerst 2019. We zouden eigenlijk nu ongeveer trouwen was het idee. Maar ik durf het zelfs over een jaar nog niet te plannen. :@
Echt heel jammer.
Mijn dochter wordt in december 4. Ik begin mij langzaam af te vragen hoe het dán gaat met school en Corona. :{
  woensdag 20 januari 2021 @ 09:33:30 #188
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197522828
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:29 schreef vencodark het volgende:
Er was ook een topic over maar dat liep niet zo vlot als nu hier. :+
Iemand schreef hier over een ladycup en een organicup. Welke merk gebruikt de rest?
Ik heb de MeLuna, die kreeg ik als advies wegens verzakking (lees: een normaal gevormde voelde ik zitten want was te lang/laag). Werkt hier prima, na vrijwel helemaal afknippen van het ‘laddertje’ dat erop zit.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197522831
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:29 schreef vencodark het volgende:
Er was ook een topic over maar dat liep niet zo vlot als nu hier. :+
Iemand schreef hier over een ladycup en een organicup. Welke merk gebruikt de rest?
Ik heb een Me Luna cup. Of twee eigenlijk, want de eerste was verkleurd en dat voelde toch een beetje viezig.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:31 schreef exode het volgende:

[..]

Zelf ga ik ook na 20:00 de deur niet uit, maar heel veel mensen wel.

Ik merk dat ik het echt een enorm heftige maatregel vind. En ik vraag me af of het wat doet met de cijfers, zoals gezegd de mensen die de regels aan hun laars lappen laten zich er echt niet door tegenhouden.
Ik twijfel ook best wel aan de effectiviteit. Als er inderdaad een avondklok ingevoerd wordt ga ik dus vrijdag blijven slapen bij een vriend, waar ik anders alleen op avondvisite was geweest. Ik heb niet het idee dat mijn risico minder wordt als ik ergens langer blijf. :+
pi_197522839
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:32 schreef F_r het volgende:

[..]

volgens mij heb ze beide maar welke ik nu gebruik geen idee. De een vond ik fijner dan de ander. Ik moest wel het stokje afknippen
Ooh, daarvoor is dat schaartje bij de cup, ik keek net bij bol.com. :+
pi_197522842
Ik vind de avondklok vooral ook weer een beperking voor ouders met jonge kinderen. Als je een rondje wil wandelen zit je al gauw na 8 uur, als de kinderen in bed liggen.

En ik kan dan niet meer even naar mijn ouders toe om in bad te gaan ;( #fwp
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197522850
Kan je eigenlijk ook zwemmen met een cup?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197522852
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:34 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ooh, daarvoor is dat schaartje bij de cup, ik keek net bij bol.com. :+
Die MeLuna hebben ook verschillende 'greepjes' waar je uit kan kiezen. In mijn geval heb ik niks af hoeven knippen.
pi_197522867
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:34 schreef littledrummergirl het volgende:
Kan je eigenlijk ook zwemmen met een cup?
Zwemmen, sauna, sporten allesch!
Al moet ik toegeven dat ik laatst dus veel heftiger ongesteld was want geen spiraal meer, en mijn cup te diep deed dus doorlekte, toen durfde ik dat allemaal niet aan. :') Maar normaal gesproken zeker, ga er ook gewoon mee in bad enzo.
pi_197522870
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:34 schreef littledrummergirl het volgende:
Kan je eigenlijk ook zwemmen met een cup?
ja
pi_197522871
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:34 schreef littledrummergirl het volgende:
Kan je eigenlijk ook zwemmen met een cup?
:Y het zit gewoon in een vacuüm. Totdat je dat verbreekt komt er niets uit (tenzij hij overloopt). Voelt voor mij veel veiliger dan zwemmen met een tampon.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197522874
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:34 schreef littledrummergirl het volgende:
Kan je eigenlijk ook zwemmen met een cup?
:Y

Ik heb ook een MeLuna dus. Maar ik zou echt even research doen over wat bij jou het beste past, ieder lijf is anders en er zijn echt heel verschillende cups - in formaat, maar ook in vorm en stevigheid. De ene cup kan niks voor je zijn en een ander model juist perfect.
pi_197522886
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:15 schreef BE het volgende:

[..]

:D _O-
Ja hee, volcontinu fokken etc is wel noodzakelijk uiteraard *)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197522891
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:36 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Zwemmen, sauna, sporten allesch!
Al moet ik toegeven dat ik laatst dus veel heftiger ongesteld was want geen spiraal meer, en mijn cup te diep deed dus doorlekte, toen durfde ik dat allemaal niet aan. :') Maar normaal gesproken zeker, ga er ook gewoon mee in bad enzo.
Voor de sauna zou het ideaal zijn, ik vind zon tampontouwtje altijd zo goor dan :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197522895
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:53 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik ben ook team cup en sinds een week mijn dochter van 14 ook.

Heb je wel de goede maat en zit het diep genoeg? Het zuigt zich gewoon vast.
Ik vraag me af of ik de goede maat heb, diep genoeg naar mijn idee wel, misschien nog maar eens proberen, het leek me wel wat namelijk.
Mijn 13 jarige die zie ik dat niet doen voorlopig, van het idee van tampons griezelt ze ook. Maar ook nog maar net ongesteld.

@LaBelleFleur27 :* hopelijk hoef je niet te lang te wachten voor je bij de gynaecoloog terecht kan.

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:26 schreef lunapuella het volgende:
Tip voor wie een cup overweegt of (nog) niet de juiste heeft: cupkiezer.nl
vroeger).
Daar ga ik eens naar kijken.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 08:31 schreef Hilmo het volgende:
On interessant onderwerp! Vanaf 35 jaar wordt de pil afgeraden las ik altijd, ook in de bijsluiter dus ik wil er liever niet meer naar terug. Man gaat knoop laten zetten waarschijnlijk maar vind idee van nooit meer baby ook hel moeilijk, ook al moeten we dat gewoon echt niet willen.

Mijn oude huisarts had het over na je 40e en mijn huidige huisarts zegt dat dat niet persé zo is en dat ik hem rustig nog even kan blijven slikken.

@exode, succes met je gesprek!

Ik ben benieuwd wat ze straks gaan zeggen over die avondklok en de visite...
Nog maar 1 persoon, zou betekenen dat ik mijn ouders waarschijnlijk voorlopig niet zie. Terwijl dat de enigen zijn die we nog zien.
Geeft een beetje het gevoel van vroeger, als iemand in de klas niet luisterde en dan de hele klas moest nablijven.
Ook dit gaat ooit weer voorbij... toch?! :{ :{
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 20 januari 2021 @ 09:38:44 #201
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197522905
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:12 schreef exode het volgende:
Jeetje, avondklok en bezoek van maximaal 1 persoon. Ik merk dat ik het allemaal best wel heftig vind. Terwijl ik er persoonlijk geen last van zal hebben. Nou ja werktechnisch heb ik wel een issue, maar dat kunnen we vast wel oplossen.

Ik las dat het juist in Engeland weer daalt nu en dat de Britse variant nogal is aangewakkerd door het gebrek aan een lockdown en de befaamde Christmas shopping. Ik hoop zo dat dat waar is.

En ik heb zo mijn 'geef me er eens snel 2 schalen bij gesprek' met mijn manager. Niet dat hij dat dus kan beslissen, sterker nog hij staat achter mij. Ik wil de druk erop, ik ben er klaar mee en dat weet hij niet.

En laatste Trump dag! *O*

Oh en zo'n cup ga ik me eens in verdiepen, ik heb geen problemen met tampons, gelukkig niet heel veel bloedverlies bij mij. Maar wie weet is het wel fijn.
Ik heb er ook moeite mee. Tot nu toe wil ik meebuigen en vind ik dat we niet teveel moeten zeuren, maar die avondklok.... We werken ons best uit de naad hier om alles te combineren met Max. De uitlaapklep voor mij is dan dat ommetje door de buurt wandelen, wat ik kan doen zodra meneertje om 20:00 uur ligt te slapen.

Of we moeten overdags ommetjes gaan maken en 's avonds gaan werken ofzo?

Het helpt niet dat ik Max telkens in traaaaaaaaanen bij de noodopvang moet achterlaten, omdat hij niet weet waar hij aan toe is qua juf, klasgenootjes enzo. Gelukkig is hij vanaf vandaag de rest van de week weer thuis. Maar heel blij word ik niet van de maand januari.
pi_197522909
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:37 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Voor de sauna zou het ideaal zijn, ik vind zon tampontouwtje altijd zo goor dan :X
Same, met cup vond ik toen echt een verademing.
pi_197522955
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:38 schreef Nijna het volgende:
Ik ben benieuwd wat ze straks gaan zeggen over die avondklok en de visite...
Nog maar 1 persoon, zou betekenen dat ik mijn ouders waarschijnlijk voorlopig niet zie. Terwijl dat de enigen zijn die we nog zien.
Geeft een beetje het gevoel van vroeger, als iemand in de klas niet luisterde en dan de hele klas moest nablijven.
Ook dit gaat ooit weer voorbij... toch?! :{ :{
Ik vind die maar 1 persoon ook echt een beetje onzin. Ik geloof echt niet dat ik minder risico loop als ik 1 iemand ontvang, ipv 2 mensen uit hetzelfde huishouden. Geen huishoudens combineren in je visite snap ik, maar dit gaat wat ver.
pi_197523037
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:41 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ik vind die maar 1 persoon ook echt een beetje onzin. Ik geloof echt niet dat ik minder risico loop als ik 1 iemand ontvang, ipv 2 mensen uit hetzelfde huishouden. Geen huishoudens combineren in je visite snap ik, maar dit gaat wat ver.
Dat vind ik ook. Dan moet ik zo’n beetje kiezen tussen mijn ouders. :?
Of niet meer als gezin naar (schoon) ouders.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:39 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Same, met cup vond ik toen echt een verademing.
Ik zwem sowieso niet tijdens menstruatie. Ik ben echt panisch dat het misgaat. :X
  woensdag 20 januari 2021 @ 09:50:14 #205
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197523093
Ik ben heel benieuwd naar die persco zo meteen ja, 1 persoon op bezoek zou echt bizar zijn, avondklok boeit me niet, enige waar ik nog voor buiten kom is een rondje tussen middernacht en 1 ergens met de honden over de parkeerplaats voor, denk niet dat dat tegen de regels gaat zijn. Er hebben al twee buren gevraagd of ze een hond mogen lenen want die wandelen elke avond, mijn honden gaan echt hun lol op kunnen de komende weken :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 20 januari 2021 @ 09:51:03 #206
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197523107
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:46 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. Dan moet ik zo’n beetje kiezen tussen mijn ouders. :?
Of niet meer als gezin naar (schoon) ouders.
[..]

Ik zwem sowieso niet tijdens menstruatie. Ik ben echt panisch dat het misgaat. :X
Vriendin van me verloor een x een volle tampon toen we daar aan het zwemmen waren. Trauma4life :r
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197523115
Ik las ook al ergens
Hond lenen. 50,- voor een uur inclusief poepzakje

ed.

Ik ga de kat maar eens aanlijnen ga ik daar mee wandelen
pi_197523139
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:51 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Vriendin van me verloor een x een volle tampon toen we daar aan het zwemmen waren. Trauma4life :r
Brrr. :'(
pi_197523146
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:51 schreef F_r het volgende:
Ik las ook al ergens
Hond lenen. 50,- voor een uur inclusief poepzakje

ed.

Ik ga de kat maar eens aanlijnen ga ik daar mee wandelen
Hond wordt uitgehoert. ;(
pi_197523164
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hond wordt uitgehoert. ;(
Dit was sarcastisch bedoeld.
  woensdag 20 januari 2021 @ 09:56:22 #211
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197523181
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hond wordt uitgehoert. ;(
Weet je wat die dingen kosten? Zou leuk zijn als ze eens iets opleverden haha.
Nee grapje, mijn honden zijn blij met elke extra km dus als de buren er een of twee mee willen nemen zeg ik veel plezier ermee.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197523204
Ik zit toch al elke avond thuis. Singlemomstruggles :')
Maar heb toevallig nét volgende week een afspraak 's avonds, die moeten we maar cancellen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197523229
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:55 schreef F_r het volgende:

[..]

Dit was sarcastisch bedoeld.
Gelukkig maar. :+
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:02:24 #214
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197523264
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:38 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik vraag me af of ik de goede maat heb, diep genoeg naar mijn idee wel, misschien nog maar eens proberen, het leek me wel wat namelijk.
Mijn 13 jarige die zie ik dat niet doen voorlopig, van het idee van tampons griezelt ze ook. Maar ook nog maar net ongesteld.

Wat ik heb gedaan toen ik dat ding had (ik heb gewoon de divacup, mijn dochter een kruidvatje en die is ook prima) is gaan youtuben. Je hebt allemaal verschillende vouw manieren. Ik maak er altijd een v-tje van. In brengen, uitklappen met een draai beweging.

Ik ben maar 3 dagen (heel soms 4) ongesteld en ook niet heftig. Leeg dat ding alleen tijdens het douchen (2x per dag) en ik doe er alles mee.
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:08:26 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197523334
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:23 schreef BE het volgende:
Succes Exode!

Ik vind het bemoedigend dat de cijfers hier wat lijken te stabiliseren ondanks 2-3 weken na kerst. Die avondklok etc vind ik best wat, maar ik ga nu ook nergens heen, dis puur psychisch.
Ik hoop even doorbijten nog en dan weer afbouwen.

Uitvaarten worden ook teruggeschroefd las ik maar dat maakt voor hier in absolute aantallen niet uit. Wel mag van mij de ‘nazit’ geschrapt worden. Dat voelt echt niet ok. Niks mag, maar je mag nog wel met 50 man koffiedrinken na de uitvaart. :?
Wij hadden vorige week met 100 (!) man een borrel na een uitvaart :? Dat voelde echt gek (ben daarvoor dus ook niet gebleven).
KuikenGuppy
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:09:22 #216
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_197523346
Knuffel uit 🇧🇪 voor iedereen die het gebruiken kan :*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_197523347
@Nijna Ik kan maandag terecht bij de gynaecoloog, toch maar even achteraan gebeld :P

Ik krijg met de pil stipt elke 3 maand een doorbraakbloeding en dan stop ik een week. Heb wel eens getwijfeld over zo’n cup, toch maar eens proberen :)
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:09:33 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197523350
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:29 schreef vencodark het volgende:
Er was ook een topic over maar dat liep niet zo vlot als nu hier. :+
Iemand schreef hier over een ladycup en een organicup. Welke merk gebruikt de rest?
Ik heb een ladycup. De tweede al. :Y
Niet dat die andere versleten was, maar ik zag wel verkleuringen en dat vond ik niet zo fris.
***
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:10:19 #219
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197523361
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij hadden vorige week met 100 (!) man een borrel na een uitvaart :? Dat voelde echt gek (ben daarvoor dus ook niet gebleven).
Wow.... bizar hoor...Dus al die mensen waren ook bij die uitvaart aanwezig?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:12:24 #220
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197523406
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:10 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Wow.... bizar hoor...Dus al die mensen waren ook bij die uitvaart aanwezig?
Ja. Wel op een locatie waar dat kon, en echt goed begeleid qua coronamaatregelen, maar toch voelde dat heel gek midden in een pandemie.
KuikenGuppy
pi_197523434
De eerste thuisonderwijs-meltdown van zoon van vandaag is al binnen! *O*
:') En het is nog maar 10:15.
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:14:58 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197523453
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:23 schreef BE het volgende:
Succes Exode!

Ik vind het bemoedigend dat de cijfers hier wat lijken te stabiliseren ondanks 2-3 weken na kerst. Die avondklok etc vind ik best wat, maar ik ga nu ook nergens heen, dis puur psychisch.
Ik hoop even doorbijten nog en dan weer afbouwen.

Uitvaarten worden ook teruggeschroefd las ik maar dat maakt voor hier in absolute aantallen niet uit. Wel mag van mij de ‘nazit’ geschrapt worden. Dat voelt echt niet ok. Niks mag, maar je mag nog wel met 50 man koffiedrinken na de uitvaart. :?
Zoals tijdens de eerste lockdown is ook niks, en ik denk dat heel wat mensen met liefde die max 30 verdubbeld of verdrievoudigd hadden gezien als ze achteraf geen koffie mochten drinken (wat toen ook niet mocht, toen stond je een beetje raar na te praten buiten het crematorium).

Het was echt heel triest zoals het in de eerste lockdown ging, en dat moet echt anders maar met 50 of 100 man een nazit mogen doen is wel het andere uiterste.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:15:13 #223
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197523460
Bij een vriendin van me was ergens in december de halve familie besmet bij een uitvaart van iemand die overleed aan corona. Zo eigenwijs die mensen. En iedereen maar lullig doen tegen haar omdat ze niet wilde gaan omdat ze wist dat niemand zich aan de regels ging houden en er bij eerdere begrafenissen ook al erg veel ongewenst contact was.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:16:06 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197523483
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij hadden vorige week met 100 (!) man een borrel na een uitvaart :? Dat voelde echt gek (ben daarvoor dus ook niet gebleven).
Ja, dat dus. Ik vind dat heel raar en niet meer uit te leggen. Bij het daadwerkelijke afscheid vind ik heel terecht, maar daarna... dat moet je dan ook niet meer doen vind ik.

En over dat 1 persoon op bezoek en ouders, ik kan toch straks gewoon even alleen bij mijn ouders langs. En als je kinderen onder de 13 zijn mogen zij mee. Dus dat is dan toch ok?
Zij mogen niet meer samen bij jou langs, en ja, dat is krom, maar het is wat het is toch even? Ze moeten ergens een lijn trekken...
***
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:16:34 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197523499
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:14 schreef vencodark het volgende:
De eerste thuisonderwijs-meltdown van zoon van vandaag is al binnen! *O*
:') En het is nog maar 10:15.
Zo'n dag hadden wij gisteren. Ik heb gezegd dat de scholen niet dicht zijn door mij, dat ik alleen de planning van de juf doorgeef, en dat ik best wil stoppen met juf zijn en thuisonderwijs, maar dat hij dan na de zomer nog een jaar in groep 4 zit.
Toen wilde hij toch wel :+.
KuikenGuppy
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:17:25 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197523514
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zoals tijdens de eerste lockdown is ook niks, en ik denk dat heel wat mensen met liefde die max 30 verdubbeld of verdrievoudigd hadden gezien als ze achteraf geen koffie mochten drinken (wat toen ook niet mocht, toen stond je een beetje raar na te praten buiten het crematorium).

Het was echt heel triest zoals het in de eerste lockdown ging, en dat moet echt anders maar met 50 of 100 man een nazit mogen doen is wel het andere uiterste.
Klopt, dat was ook heel awkward... :Y
En het is ook wel echt fijn dat get kan en het helpt bij het verwerken, maar toch voelt het niet goed.
***
pi_197523541
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:46 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. Dan moet ik zo’n beetje kiezen tussen mijn ouders. :?
Of niet meer als gezin naar (schoon) ouders.
Ja dat, dan kan ik mijn schoonouders opeens niet meer zien ofzo?
Als ik geloofde dat het nut had zou ik me er moeiteloos aan houden, maar 1 ipv 2 mensen uit 1 huishouden zie ik écht geen toegevoegde waarde in.
pi_197523557
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zo'n dag hadden wij gisteren. Ik heb gezegd dat de scholen niet dicht zijn door mij, dat ik alleen de planning van de juf doorgeef, en dat ik best wil stoppen met juf zijn en thuisonderwijs, maar dat hij dan na de zomer nog een jaar in groep 4 zit.
Toen wilde hij toch wel :+.
_O-
pi_197523561
Ik hoop gewoon heel hard dat we er sowieso tegen de lente al veel beter voorstaan.
De vaccinaties zijn een enorm lichtpunt en ik probeer zo min mogelijk te denken aan het ‘oude’ en normale leven. Dit is even het tijdelijke.
De weken gaan toch langzaam voorbij.

Al mis ik normaal winkelen wel. :')
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:20:35 #230
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197523586
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:18 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ja dat, dan kan ik mijn schoonouders opeens niet meer zien ofzo?
Als ik geloofde dat het nut had zou ik me er moeiteloos aan houden, maar 1 ipv 2 mensen uit 1 huishouden zie ik écht geen toegevoegde waarde in.
Ik zie de toegevoegde waarde wel hoor. Er wordt dan gewoon minder bij elkaar op bezoek gegaan, en dat is het doel. Ik ken genoeg mensen die in het weekend met een ander stel afspreken, en dan bijvoorbeeld gezellig met elkaar gaan eten, filmpje kijken, spelletje doen. Dat kan in de nieuwe situatie dus niet meer, en dat eventuele besmettingsmoment wordt dan voorkomen.
KuikenGuppy
pi_197523598
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zo'n dag hadden wij gisteren. Ik heb gezegd dat de scholen niet dicht zijn door mij, dat ik alleen de planning van de juf doorgeef, en dat ik best wil stoppen met juf zijn en thuisonderwijs, maar dat hij dan na de zomer nog een jaar in groep 4 zit.
Toen wilde hij toch wel :+.
Hier was vooral het verwijt dat er geen bananen meer waren. Hoe durf ik bananen mee naar werk te nemen! :( En hoezo zijn er alleen maar appels en komkommers!? En waarom koop ik geen gigantische tros bananen?
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:22:56 #232
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197523625
Ik denk ook dat ze bezoek willen beperken tot noodzaak. Ik kan wel naar mijn ouders als het echt nodig is maar zij kunnen niet hier samen komen eten voor de gezelligheid. Aantal besmettingen in gezinssituatie is echt hoog hoor, dat kan veel lager.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197523629
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zie de toegevoegde waarde wel hoor. Er wordt dan gewoon minder bij elkaar op bezoek gegaan, en dat is het doel. Ik ken genoeg mensen die in het weekend met een ander stel afspreken, en dan bijvoorbeeld gezellig met elkaar gaan eten, filmpje kijken, spelletje doen. Dat kan in de nieuwe situatie dus niet meer, en dat eventuele besmettingsmoment wordt dan voorkomen.
Ik zie ergens wel dát nut maar in onze situatie, persoonlijk dus, vallen sowieso de bezoekjes mee. Ga je heel regelmatig met andere stellen afspreken, dan doe je dat nu niet meer.
Ik zie alleen ouders en schoonouders.
Dus ik baal wel maar het is slechts voor een paar weken. Man gaat toch niet altijd mee naar mijn pa en ma.
Het is maar voor een paar weken gelukkig (hoop ik?)
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:23:45 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197523642
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:21 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hier was vooral het verwijt dat er geen bananen meer waren. Hoe durf ik bananen mee naar werk te nemen! :( En hoezo zijn er alleen maar appels en komkommers!? En waarom koop ik geen gigantische tros bananen?
Jouw oudste kan al schrijven toch? Ik heb een blocnote + pen in de keuken gelegd, waar de jongens op mogen schrijven als ze willen dat ik iets koop.
KuikenGuppy
pi_197523647
Avondklok is wel goed voor de hangjongeren. Mijn neefje mag nu helemaal niet meer naar buiten. ~O>
pi_197523661
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Jouw oudste kan al schrijven toch? Ik heb een blocnote + pen in de keuken gelegd, waar de jongens op mogen schrijven als ze willen dat ik iets koop.
Ik heb zaterdag bananen gehaald en die zijn nu op. Vanmiddag haal ik weer nieuwe. En inderdaad: ik vraag altijd wat ze willen. Hij kan ook op het magneetbord iets schrijven. :)
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:26:18 #237
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197523698
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:16 schreef BE het volgende:
En over dat 1 persoon op bezoek en ouders, ik kan toch straks gewoon even alleen bij mijn ouders langs. En als je kinderen onder de 13 zijn mogen zij mee. Dus dat is dan toch ok?
wij wonen zo ver van mijn ouders dat mijn dochter van 15 er niet alleen naar toe kan. Ik zou even met haar naar haar zieke opa komend weekend (de vorige keer kon zij niet mee vanwege het max aantal bezoekers dat toen ook al op 2 lag). maar dat mag nu dus niet. Dat vind ik wel heel erg, want het is maar afwachten wanneer en of er nog een volgende gelegenheid komt. Of we moeten om de beurt naar binnen? Dat ik in de auto blijf zitten misschien? Ik ga eens even uitpluizen of dat nog wel een optie is. (zal wel niet de bedoeling zijn, maar ik zou dus wel als chauffeur kunnen fungeren, dan gaat zij gewoon alleen naar binnen.).
Nou ja, hoe dan ook, aan de ene kant vind ik ook dat het goed is om even echt stevig die verspreiding in te dammen. Maar wel belangrijk dat er dan duidelijkheid over de einddatum hiervan wordt gegeven, en dat die niet weer opschuift.
in de haak.
pi_197523700
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:24 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik heb zaterdag bananen gehaald en die zijn nu op. Vanmiddag haal ik weer nieuwe. En inderdaad: ik vraag altijd wat ze willen. Hij kan ook op het magneetbord iets schrijven. :)
Als ik dat doe is het antwoord steevast ''Oreo koekjes'' :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:27:06 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197523719
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:19 schreef vencodark het volgende:
Ik hoop gewoon heel hard dat we er sowieso tegen de lente al veel beter voorstaan.
De vaccinaties zijn een enorm lichtpunt en ik probeer zo min mogelijk te denken aan het ‘oude’ en normale leven. Dit is even het tijdelijke.
De weken gaan toch langzaam voorbij.

Al mis ik normaal winkelen wel. :')
Ik ook. Gewoon even ergens binnen wippen en een rondje lopen om te zien of er nog iets leuks is.

Of zoals nu, heb wat naai-artikelen nodig, kan onlinebesteld, maar is er dan pas over twee dagen etc. maar ik wil het NU afmaken.
Dat is het nadeel van gewend zijn dat alles maar altijd binnen handbereik is.

Ik heb een opslagruimte gehuurd voor mijn werk en daar moet het eea in geklust. Maar hoe of wat weten we pas als we er in kunnen op 1 feb maar dan kan je daarna niet door naar de Gamma. Dat soort dingen vind ik irritant. Maar dat is meer de NUNUNU kleuter in mij. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 20-01-2021 10:41:02 ]
***
pi_197523726
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zie de toegevoegde waarde wel hoor. Er wordt dan gewoon minder bij elkaar op bezoek gegaan, en dat is het doel. Ik ken genoeg mensen die in het weekend met een ander stel afspreken, en dan bijvoorbeeld gezellig met elkaar gaan eten, filmpje kijken, spelletje doen. Dat kan in de nieuwe situatie dus niet meer, en dat eventuele besmettingsmoment wordt dan voorkomen.
Ik vind daarmee de balans tussen maatregels opvolgen en mentale gezondheid wel ingewikkeld worden hoor.
Wij spreken ook maandelijks af met een bevriend stel om spelletjes te doen, maar dat is wel netjes op afstand, als iemand klachten heeft doen we dat niet. Ik denk oprecht dat we daar heel verantwoord mee om gaan, ik ken niemand in mijn directe omgeving die uberhaupt besmet is geweest.
Ik merk gewoon dat ik er steeds meer moeite mee krijg dat mensen die zich wel netjes aan de maatregels houden vervolgens alsnog 'gestraft' worden met strengere regels omdat zoveel mensen zich niet aan de oorspronkelijke regels houden.

Hoop eigenlijk dat ze het bij de avondklok houden, zodat enige sociale interactie overdag nog mogelijk blijft.
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:28:39 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197523745
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:26 schreef trui het volgende:

[..]

wij wonen zo ver van mijn ouders dat mijn dochter van 15 er niet alleen naar toe kan. Ik zou even met haar naar haar zieke opa komend weekend (de vorige keer kon zij niet mee vanwege het max aantal bezoekers dat toen ook al op 2 lag). maar dat mag nu dus niet. Dat vind ik wel heel erg, want het is maar afwachten wanneer en of er nog een volgende gelegenheid komt. Of we moeten om de beurt naar binnen? Dat ik in de auto blijf zitten misschien? Ik ga eens even uitpluizen of dat nog wel een optie is. (zal wel niet de bedoeling zijn).
Nou ja, hoe dan ook, aan de ene kant vind ik ook dat het goed is om even echt stevig die verspreiding in te dammen. Maar wel belangrijk dat er dan duidelijkheid over de einddatum hiervan wordt gegeven, en dat die niet weer opschuift.
Snap ik hoor, ik dacht ook aan jou toen ik het typte, met afstand is het allemaal een stuk minder makkelijk. :Y
***
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:34:18 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197523841
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:23 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik zie ergens wel dát nut maar in onze situatie, persoonlijk dus, vallen sowieso de bezoekjes mee. Ga je heel regelmatig met andere stellen afspreken, dan doe je dat nu niet meer.
Ik zie alleen ouders en schoonouders.
Dus ik baal wel maar het is slechts voor een paar weken. Man gaat toch niet altijd mee naar mijn pa en ma.
Het is maar voor een paar weken gelukkig (hoop ik?)
Zulke regels kunnen helaas alleen maar algemeen, omdat iedereen er weer op een andere manier mee omgaat...
Wij zien ook niemand, en als we wel eens iemand zien, doen we daarna 2 weken extra rustig aan.
Ik kan met 1 persoon bezoek ook mijn ouders een tijdje niet meer zien, ze wonen 3 uur rijden hier vandaan, dat red ik niet in één dag heen-en-weer (manlief vindt dat dan weer niet erg, dus hij rijdt of we wisselen af) ;(.
Ik hoop idd dat het maar voor korte tijd is.
KuikenGuppy
pi_197523850
Avondje Catan met pa en ma gaat nu ook niet. -O-
pi_197523981
Impact hier is minimaal. We spraken toch al niet meer af. Het enige wat ik moet missen is het 1 uurtje per week alleen thuis (als introvert) en mijn vriend zijn 1 uurtje van huis (als extravert).
Als de opvang weer open gaat plan ik een vrije dag (of 2,3) en ga ik alleen maar slapen O+
pi_197524071
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:21 schreef LeSage het volgende:
Als ik niet thuis ben kieper ik de cup om in de wc en doe ik hem uit met een papiertje. Thuis gewoon onder de kraan en ‘s morgens in de douche.
Eruit halen is heel makkelijk. Vacuüm verbreken en eruit trekken, niet moeilijker dan een tampon eigenlijk.

Ik ben trouwens ook zo’n missionaris geworden voor de cup. Tegen al mijn vriendinnen en collega’s :') ik snap ook niet waarom je er niet aan zou beginnen. Alleen maar voordelen :D
Er zijn ook speciale doekjes voor, cup wipes. Dat zijn vochtige doekjes die je per stuk verpakt mee kan nemen. Die had ik altijd mee naar kantoor. Want op één of andere manier moest ik altijd op kantoor zijn op de eerste dag van mijn menstruatie en dan moest ik echt wel 2x extra legen (ik was van huis van 7.30 tot 18 uur).

Mijn menstruatie is van eerste tot laatste dag ook ruim een week. Maar het start met 2-3 dagen licht bloedverlies, dan 2 dagen volle bak, en dan nog een dag of 4 licht. Op de lichte dagen hoef ik meestal maar 1x te verschonen tussendoor. En dat is echt zo ontzettend fijn. Geen omkijken naar de hele dag, en geen inlegkruisjes nodig waarvan ik elke keer schimmelinfecties kreeg :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197524082
Voor ons verandert er dus niets en toch ben ik ertegen. Ik vind het echt nutteloos, maar goed ik ben geen viroloog natuurlijk.

Mijn zus gaat vrijwel elke dag bij mijn moeder langs, mijn neefje van 17 gaat dan mee. Ze doen de was, stofzuigen een keer dat soort dingen. Dan moeten ze dus apart van elkaar gaan, is toch raar?
Want mijn moeder mag wel naar hun toe waar 4 boven de 12 mensen in huis zijn. Maar ja daar wordt haar huis niet van aan kant.
Dat soort dingen, ik zie echt alleen maar het kromme ervan.
Gelukkig gaat mijn moeder erg goed met de hele buurt dus ze wordt vast niet verraden.

En nee ik weet niet wat we anders moeten doen, ik weet wel dat de besmettingen zakken en de zorg ook. Ik ben niet voor versoepelen, maar waarom nu juist verzwaren.

Nou ja, gelukkig hoef ik geen beslissingen te nemen.
pi_197524096
Oh en 1 schaal er hoppakee bij nu en ik krijg een mooi overzicht van skills die ik moet gaan nalopen en dan officieel indienen en dan waarschijnlijk nog 1 omhoog.
Was een goed gesprek in ieder geval, kon open mijn gevoel en mening geven.
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:47:34 #248
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197524141
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:27 schreef BE het volgende:

[..]

Ik ook. Gewoon even ergens binnen wippen en een rondje lopen om te zien of er nog iets leuks is.

Of zoals nu, heb wat naai-artikelen nodig, kan onlinebesteld, maar is er dan pas over twee dagen etc. maar ik wil het NU afmaken.
Dat is het nadeel van gewend zijn dat alles maar altijd binnen handbereik is.

Ik heb een opslagruimte gehuurd voor mijn werk en daar moet het eea in geklust. Maar hoe of wat weten we pas als we er in kunnen op 1 feb maar dan kan je daarna niet door naar de Gamma. Dat soort dingen vind ik irritant. Maar dat is meer de NUNUNU kleuter in mij. ;)
Ik mis de stoffenmarkt ja! Ik koop stof liever niet online ik wil het echt in mn handen hebben en mn nieuwste hond is te groot voor de lappen fleece die ik nog had liggen dus de drommel moet het nu doen met 1 pak, ik loop nu fleecedekens te bietsen bij al mn vrienden :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:47:48 #249
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197524149
Persoonlijk vind ik de avondklok een onzinnige maatregel. Dan gaan mensen in het weekend wel langs bij elkaar. Of ergens overdag. En daarnaast, het valt niet te handhaven. Voor mij persoonlijk maakt het niet uit, ik zie toch al niemand en zit altijd thuis. :')

Ik ben niet tegen de maatregelen maar ik ben wel van mening dat er iets zal moeten gaan veranderen en dat er meer vrijheden moeten komen. Het hoge aantal besmettingen en het risico op hoog aantal besmettingen kan namelijk zomaar nog 3-4 maanden duren. En dan moet die lockdown dus ook zo lang duren? Dat kán gewoon niet, de economie gaat eraan onderdoor en het gaat ten koste van het welzijn van de mens. Ik weet niet hoe het dan wel zou moeten, maar ik denk wel dat men zich moet richten op hoe we het dagelijkse leven weer op korte termijn op een verantwoorde manier kan worden hervat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mariposas op 20-01-2021 10:56:28 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197524192
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:45 schreef exode het volgende:
Oh en 1 schaal er hoppakee bij nu en ik krijg een mooi overzicht van skills die ik moet gaan nalopen en dan officieel indienen en dan waarschijnlijk nog 1 omhoog.
Was een goed gesprek in ieder geval, kon open mijn gevoel en mening geven.
Dat klinkt heel goed! Hopelijk snel ook de tweede schaal erbij, fijn dat daar ook al concrete handvatten voor zijn gegeven. :)
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:51:30 #251
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197524217
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:47 schreef Mariposas het volgende:
Persoonlijk vind ik de avondklok een onzinnige maatregel. Dan gaan mensen in het weekend wel langs bij elkaar. Of ergens overdag. En daarnaast, het valt niet te handhaven. Voor mij persoonlijk maakt het niet uit, ik zie toch al niemand en zit altijd thuis. :')

Ik ben niet tegen de maatregelen maar ik ben wel van mening dat er iets zal moeten gaan veranderen en dat er meer vrijheden moeten komen. Het hoge aantal besmettingen en het risico op hoog aantal besmettingen kan namelijk zomaar nog 3-4 maanden duren. En dan moet die lockdown dus ook zo lang duren? Dat kán gewoon niet, de economie gaat eraan onderdoor en het gaat ten koste van het welzijn van de mens. Ik weet niet hoe het dan wel zou koeten, maar ik denk wel dat demonen zich moet richten op hoe we het dagelijkse leven weer op korte termijn op een verantwoorde manier kan worden hervatten.
Ja dat, in het begin was ik er helemaal voor om uit solidariteit met de zwakkeren mijn vrijheden op te offeren, maar het duurt nu echt te lang. Zeker voor kinderen en jongeren. Je kan niet nog tot mei/juni zo doorgaan, dan meer vrijheid en de zomer, en komende winter zijn er vast weer nieuwe coronagevallen dus dan nog maar een lockdown?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:52:06 #252
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197524230
zodra het kan en we het overal onder controle hebben ga ik op vakantie en dan een aantal weken.
lekker genieten van natuur, cultuur en slapen. afrika, zuid amerika, vietnam ik weet nog niet wat ik kies maar ik ga ver en ik ga alleen. *O* en dat vooruitzicht is wat mij nu nog in staat laat zijn om te functioneren opgesloten in mijn huis met man en kinderen. want ik trek het echt poepie slecht met 6 personen in huis 24/7
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 januari 2021 @ 10:52:49 #253
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197524247
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:47 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik mis de stoffenmarkt ja! Ik koop stof liever niet online ik wil het echt in mn handen hebben en mn nieuwste hond is te groot voor de lappen fleece die ik nog had liggen dus de drommel moet het nu doen met 1 pak, ik loop nu fleecedekens te bietsen bij al mn vrienden :')
misschien kun je wat met de surprisebox van rijstextiel. Ok,niet voelen maar wel mooie lappen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_197524251
Ik vind het vooral om heel lastig dat er steeds gezegd wordt van het is toch maar voor even en we moeten hier 'even' doorheen.
Inmiddels is het zo een partij maatregelen met zo'n enorme impact dat ik het 'even' en meeveren steeds lastiger/moeilijker vind ook mentaal. Maatregelen worden steeds verlengd en het voelt iig voor de komende maanden behoorlijk uitzichtloos.

Dit gevoel staat overigens volledig los van het feit dat ik begrijp dat(strengere) maatregelen nodig zijn
alleen wil dat niet zeggen dat het makkelijk is of mentaal niks met je doet.
Het welzijn van de mens versus de maatregelen is wel een enorme spagaat en ik hoop dat we snel weer wat naar normaal kunnen
pi_197524265
Ik heb van de zomer nog een hele middag alleen gewinkeld en geluncht in de stad. Was heerlijk.
Daar verlang ik echt weer naar. *O*
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:54:07 #256
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197524276
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef Ynske het volgende:

[..]

misschien kun je wat met de surprisebox van rijstextiel. Ok,niet voelen maar wel mooie lappen
Es ff kijken!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197524533
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:54 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Es ff kijken!
Ik heb een paar merken waarvan ik weet dat de stoffen ook heel fijn aanvoelen en die durf ik wel online te bestellen, maar het blijft idd altijd wel een gokje.
Misschien heb jij zo ook een paar favoriete merken en kun je uit die collecties iets kiezen.
Ook zijn er webshops waar je staaltjes kan bestellen en dan kun je toch de stof voelen
pi_197524553
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:29 schreef vencodark het volgende:
Er was ook een topic over maar dat liep niet zo vlot als nu hier. :+
Iemand schreef hier over een ladycup en een organicup. Welke merk gebruikt de rest?
Ik heb de claricup:

https://www.cutecotton.nl/menstruatiecups/claricup-menstruatiecup

Op vakantie in juli werd ik ineens eerder ongesteld dan verwacht, toen heb ik een reserve gekocht van kruidvat eigen merk. Die is van veel soepeler siliconen gemaakt en vind ik iets lastiger inbrengen dan de claricup. Die is steviger en duwt makkelijker door op de lichte dagen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197524672
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:51 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ja dat, in het begin was ik er helemaal voor om uit solidariteit met de zwakkeren mijn vrijheden op te offeren, maar het duurt nu echt te lang. Zeker voor kinderen en jongeren. Je kan niet nog tot mei/juni zo doorgaan, dan meer vrijheid en de zomer, en komende winter zijn er vast weer nieuwe coronagevallen dus dan nog maar een lockdown?
In mijn optiek heeft het niet zoveel te maken met 'solidariteit met de zwakkeren' maar alles met het niet overbelasten van de zorg. Bedenk wat er gebeurt als je- ik noem maar wat doemscenario's - een knobbeltje in je borst vindt of je kind wordt aangereden door een auto of je vader een hartinfarct in een volkomen overbelast zorgsysteem. Het gaat ons allemaal direct aan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197524708
En als het dan toch wel gaat over solidariteit met zwakkeren:

quote:
Kwetsbaren
Stine Jensen
filosoof, programmamaker

Een flink aantal jaren terug ging ik met een groepswandelreis mee naar IJsland. Ik had er obsessief naar uitgezien, mijn droom kwam uit! Zoals wel vaker bij wandelvakanties splitste de groep zich al snel op in drie groepen: de fanatieke koplopers, vaak lange, lenige mensen voor wie de sportieve uitdaging vooropstaat; de middenmoters – daar behoorde ik toe – met gemiddelde lichamen en gemiddelde snelheden; en de achterblijvers. Die laatste groep bestond uit wat oudere vrouwen, en ze hielden de boel op, want twee hadden hoogtevrees, de derde een blessure aan haar been en de vierde leek niet vooruit te branden. Je móést in dit onherbergzame landschap op elkaar wachten, en dat wij al een halfuur zaten te pauzeren en het koud kregen deed er niet toe: ook de traagsten hebben recht op een pauze.

Ik ergerde me kapot. Dit schoot niet op zo, met dat gemekker over hoogtevrees, en dat allemaal tijdens míjn droomreis, waarvan ik geen seconde onbenut wilde laten. Ik probeerde de irritatie uit mijn lijf te benen.

De tweede lockdown is een test van beschaving

Op dag drie werd ik wakker met pijn in mijn knie. Ik kon nauwelijks een stap zetten. Een vrouw uit de trage groep bood me meteen haar wandelstok aan. Ik geneerde me, zei dat ik er zelf een zou kopen. De aardige IJslandse buschauffeur die ons een stuk reed naar een volgend verblijf, regelde met een bevriende andere chauffeur dat die twee stokken mee zou nemen van weer een bevriende collega met een sportzaak uit een klein IJsland dorp. In een besneeuwd landschap in the middle of nowhere stopten twee bussen, de ramen gingen open, de stokken werden aangereikt. Ze waren voor mij. De hele groep sloeg het tafereel gade, terwijl het schaamrood me naar de kaken steeg.

De dagen erna liep ik achteraan. De trage groep was ontstellend lief voor me. Ze wachtten op me, hadden het goed met elkaar en ik mocht erbij horen. De een vertelde dat ze kanker had overleefd; IJsland was haar cadeau. De ander had haar man net verloren; IJsland was helende grond. Schaamte, geluk, liefde, dankbaarheid – ik voelde veel tegelijkertijd.

Ik nam me voor deze levensles nooit meer te vergeten. Na de aankondiging van de tweede lockdown dacht ik eraan terug. Jort Kelder zei op televisie: ‘We zijn een kleine, zeer kwetsbare groep nu aan het beschermen, ten koste van al het andere.’ Zeker, dacht ik, en dat is precies de kern van beschaving en de test ervan: hoe je met de allerkwetsbaarsten omgaat. Soms betekent het: wachten op een ander, soms betekent het: je bekommeren om het verhaal van de ander. De kwetsbaren kunnen jong zijn, of oud. Het kan je vader of je moeder zijn. Of, op een dag, jijzelf.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197524711
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:14 schreef vencodark het volgende:
De eerste thuisonderwijs-meltdown van zoon van vandaag is al binnen! *O*
:') En het is nog maar 10:15.
Hier heeft jongste ook geen zin. De instructie van 9 uur gedaan. En juf zei nog, lekker aan de slag, dan ben je zeker voor 12 uur klaar (want woensdag). Hij is nu net 3 minuten bezig. En dan krijgt hij het dus niet af voor 12 uur. Maar niet mijn probleem. Zijn probleem. Dan gaat hij vanmiddag maar verder. :%

quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:45 schreef exode het volgende:
Oh en 1 schaal er hoppakee bij nu en ik krijg een mooi overzicht van skills die ik moet gaan nalopen en dan officieel indienen en dan waarschijnlijk nog 1 omhoog.
Was een goed gesprek in ieder geval, kon open mijn gevoel en mening geven.
Fijn Exode! Helemaal als je er nog eentje bij kunt krijgen.
Wel jammer dat het op zo'n manier moet gaan.

Die avondklok maakt me niet zoveel uit. Na 8 uur kom ik eigenlijk toch niet buiten. Hoogstens om naar de container te lopen. Dan moet ik een stukje over de stoep. Nu maar hinkstapsprong over de struikjes in de voortuin om bij de containers bij de garage te komen :P

Maar bezoek aan mijn ouders wordt wel lastig met 1 bezoeker, meestal gaan we een nachtje logeren daar. Eens in de de 6 weken ongeveer. Nouja, misschien wordt dat het enige ondeugende dat ik dan doe deze hele lockdown. :o
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:18:16 #262
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197524784
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:12 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

In mijn optiek heeft het niet zoveel te maken met 'solidariteit met de zwakkeren' maar alles met het niet overbelasten van de zorg. Bedenk wat er gebeurt als je- ik noem maar wat doemscenario's - een knobbeltje in je borst vindt of je kind wordt aangereden door een auto of je vader een hartinfarct in een volkomen overbelast zorgsysteem. Het gaat ons allemaal direct aan.
Dat snap ik, maar ik had gehoopt dat we inmiddels betere manieren zouden hebben om dit te voorkomen dan nog meer lockdowns met nog meer maatregelen. Daarbij creëren de lockdowns heel veel nieuwe 'zwakkeren' - mensen die te lang niet behandeld zijn voor ziekten, mensen met psychische klachten, mishandelde kinderen, kinderen met leerachterstanden, ondernemers die failliet zijn, werklozen enz. Uiteindelijk gaat dat heel veel extra (gezonde) levensjaren kosten. Naar mijn mening is de schade van de lockdowns nog altijd groter dan van Covid zelf.

En inderdaad, je weet zelf nooit wanneer je een 'zwakkere' bent of wordt, dat is zeker waar.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_197524879
Het feit dat ze juist nu verstrengen is voor mij een teken dat ze toch iets geleerd hebben het voorbije jaar. Want de voorspellingen zien er echt niet goed uit. Of de nieuwe maatregelen ook iets gaan doen, geen idee.
Zoon wacht ook op zorg. Niets levensbedreigends maar het is best voor een bepaalde tijd opgelost of het risico op gevolgen wordt groter. Dat we nog langer moeten wachten ligt niet zozeer aan de lockdowns maar aan de druk op de zorg. Die wordt net niet lager als je gaat versoepelen.
pi_197524892
Je verwoord mijn gedachten SaskiaR.

Die lijn is inmiddels flinterdun aan het worden. Ik zie steeds meer mensen het echt enorm moeilijk hebben. Niet omdat ze niet naar de Hema kunnen maar omdat ze gewoon geen geld meer hebben. Bedrijven die omvallen etc. Mensen die echt depressief worden.

Ik had gisteren wel een discussie met iemand die vond dat alle 60+ maar geïsoleerd moesten worden totdat ze allemaal ingeënt waren. Toen ik aangaf dat de risicogroep toch echt wel groter was, kregen we een discussie over gezonde levensstijl. De link met mensen met kanker of bijvoorbeeld astma kreeg hij toch niet gelegd. Ik vind dat nog steeds zo bizar, dat je echt denkt dat alleen de oude mensen er dood aangaan of ziek van worden. Heel naïef en lekker egoïstisch ook.
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:26:02 #265
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197524939
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:23 schreef exode het volgende:
Je verwoord mijn gedachten SaskiaR.

Die lijn is inmiddels flinterdun aan het worden. Ik zie steeds meer mensen het echt enorm moeilijk hebben. Niet omdat ze niet naar de Hema kunnen maar omdat ze gewoon geen geld meer hebben. Bedrijven die omvallen etc. Mensen die echt depressief worden.

Ik had gisteren wel een discussie met iemand die vond dat alle 60+ maar geïsoleerd moesten worden totdat ze allemaal ingeënt waren. Toen ik aangaf dat de risicogroep toch echt wel groter was, kregen we een discussie over gezonde levensstijl. De link met mensen met kanker of bijvoorbeeld astma kreeg hij toch niet gelegd. Ik vind dat nog steeds zo bizar, dat je echt denkt dat alleen de oude mensen er dood aangaan of ziek van worden. Heel naïef en lekker egoïstisch ook.
Het is ook moeilijk... je zou bijvoorbeeld prima een feest met duizenden mensen onder de 30 jaar kunnen geven. De kans dat ze ernstig ziek worden is klein, en als mensen onder de 30 dat risico willen nemen, moeten ze dat zelf kunnen beslissen. Als ze dan daarna 10 dagen in quarantaine gaan! Maarja, te veel deelnemers aan zo'n feest zullen dat niet willen of kunnen, waarmee zulke mogelijkheden gelijk vervallen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:27:07 #266
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197524968
Het is echt zo, ik had in oktober tietgedoe, werd een spoedoperatie, en het was enkele dagen voor de pleuris weer uit brak in de ziekenhuizen, dus wat dat betreft had ik nog mazzel. De nazorg is echter uitgebleven door het hele corona gedoe, of de geplande afspraken eind februari door gaan is nog maar de vraag. Nu denk ik zelf dan maar zo dat als het echt belangrijk was dat ik het dan wel al geweten had, maar goed, wie weet of dat wel zo is nu?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197524975
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:14 schreef Clubsoda het volgende:
En als het dan toch wel gaat over solidariteit met zwakkeren:
[..]

prachtig! Precies dat!
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:30:21 #268
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197525024
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:14 schreef Clubsoda het volgende:
En als het dan toch wel gaat over solidariteit met zwakkeren:
[..]

Hoewel ik dit een prachtige column vind, ben ik inmiddels ook van mening dat we nu heel selectief zijn in wie we 'de zwakkeren' noemen. Ik vind mentale gezondheid een groot goed, en daar wordt compleet aan voorbij gegaan in het hele 'solidair zijn met de zwakkeren'.
pi_197525026
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:18 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar ik had gehoopt dat we inmiddels betere manieren zouden hebben om dit te voorkomen dan nog meer lockdowns met nog meer maatregelen. Daarbij creëren de lockdowns heel veel nieuwe 'zwakkeren' - mensen die te lang niet behandeld zijn voor ziekten, mensen met psychische klachten, mishandelde kinderen, kinderen met leerachterstanden, ondernemers die failliet zijn, werklozen enz. Uiteindelijk gaat dat heel veel extra (gezonde) levensjaren kosten. Naar mijn mening is de schade van de lockdowns nog altijd groter dan van Covid zelf.

En inderdaad, je weet zelf nooit wanneer je een 'zwakkere' bent of wordt, dat is zeker waar.
Ja, dat is ook zo. Ik ken veel van die verhalen vanuit mijn werk en het is niet makkelijk (ik las net dit: https://nos.nl/artikel/23(...)et-ic-personeel.html ;) Zo voel ik me overigens niet hoor, maar dat terzijde). Ik weet of niet of dit de oplossing is en ik zie ook absoluut de nadelen. Maar ik vind dat we ook een beetje afmoeten van het idee dat we dit doen om een select groepje verwende babyboomers te beschermen (ik chargeer) en discussie zoals @exode schetst. Mijns inziens is het primaire doel dat acute zorg beschikbaar blijft voor covid én non-covid. Maar misschien is dat ook wel mijn eigen bubble, ik krijg dagelijks mails over de bezettingscijfers en hoe daarop weer beleid gemaakt wordt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197525044
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:30 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Hoewel ik dit een prachtige column vind, ben ik inmiddels ook van mening dat we nu heel selectief zijn in wie we 'de zwakkeren' noemen. Ik vind mentale gezondheid een groot goed, en daar wordt compleet aan voorbij gegaan in het hele 'solidair zijn met de zwakkeren'.
Ja, ben ik met je eens :Y Ligt misschien ook niet zo binnen de belevingswereld van politici en wetenschappers ;) Misschien moet er maar een psychiater of psycholoog of orthopedagoog in het OMT.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:33:43 #271
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197525077
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:30 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, dat is ook zo. Ik ken veel van die verhalen vanuit mijn dagelijks werk en het is niet makkelijk (ik las net dit: https://nos.nl/artikel/23(...)et-ic-personeel.html ;) Zo voel ik me overigens niet hoor, maar dat terzijde). Ik weet of niet of dit de oplossing is en ik zie ook absoluut de nadelen. Maar ik vind dat we ook een beetje afmoeten van het idee dat we dit doen om een select groepje verwende babyboomers te beschermen (ik chargeer) en discussie zoals @:exode schetst. Mijns inziens is het primaire doel dat acute zorg beschikbaar blijft voor covid én non-covid. Maar misschien is dat ook wel mijn eigen bubble, ik krijg dagelijks mails over de bezettingscijfers en hoe daarop weer beleid gemaakt wordt.
Ja, het is net wat je dagelijkse leven is... voor mij vooral oververmoeide ouders van kleine kinderen die gezeur hebben met werk :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:34:36 #272
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197525102
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, ben ik met je eens :Y Ligt misschien ook niet zo binnen de belevingswereld van politici en wetenschappers ;) Misschien moet er maar een psychiater of psycholoog of orthopedagoog in het OMT.
En een paar gedragswetenschappers die kunnen vertellen of al die maatregelen wel haalbaar en effectief zijn, en zo ja hoe mensen ertoe gebracht kunnen worden om ze te volgen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 januari 2021 @ 11:34:38 #273
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197525103
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:54 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Es ff kijken!
Toevallig de hydrofielbox ontvangen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_197525188
De gevolgen voor mentale gezondheid zijn waarschijnlijk veel moeilijker in cijfers uit te drukken. Het lijkt mij een heel moeilijke afweging.
pi_197525201
En zelf heb ik ook geen oplossing.

Wij hebben het goed, werk, een huis, kinderen die het goed doen etc etc. Ik ken iemand die op het museumplein was en nee daar ben ik het absoluut niet mee eens. Maar zij is wel haar bedrijf kwijt, 0 inkomen, haar vriend zijn restaurant staat na tientallen jaren op omvallen.
Dat zit je heel anders in de wedstrijd lijkt mij. Die denkt solidair? Hallo ik kan dadelijk niet eens meer een boterham kopen.

Zij vindt echt dat je alle risicogroepen moet isoleren, als ze dat willen. Dat het je eigen keuze moet zijn. Nee, ik kan daar niet mee leven, maar zo denken steeds meer mensen. Die noemen we snel egoïstisch maar we zien niet at die er aan onderdoor gaan, letterlijk en figuurlijk.

Ik maakte pas de vergelijking met Trump stemmers tegen een vriendin. Je kan die 70 miljoen mensen die op hem hebben gestemd achterlijk noemen en negeren of je kan naar ze luisteren. Waarom hebben ze op hem gestemd? Er zijn er genoeg met onzinnige redenen maar ook genoeg die wel degelijk argumenten hebben.

Waarom houden veel mensen zich niet aan de maatregelen? Waarom stonden er zoveel mensen op het Museumplein? Waarom geloven mensen die griezelige Willem Engel?
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:40:03 #276
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197525209
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:34 schreef Ynske het volgende:

[..]

Toevallig de hydrofielbox ontvangen. [ afbeelding ]
Er zijn geen boxen van de stoffen waarbij ik het er op zou willen wagen, de polar fleece vind ik net wat te saai.
Ik zoek vlammenfleece en zo 8-) arme beest heeft vandaag weer een roze afdankertje aan.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 januari 2021 @ 11:40:53 #277
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197525226
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:40 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Er zijn geen boxen van de stoffen waarbij ik het er op zou willen wagen, de polar fleece vind ik net wat te saai.
Ik zoek vlammenfleece en zo 8-) arme beest heeft vandaag weer een roze afdankertje aan.
Snap ik
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:42:45 #278
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197525265
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:39 schreef exode het volgende:
En zelf heb ik ook geen oplossing.

Wij hebben het goed, werk, een huis, kinderen die het goed doen etc etc. Ik ken iemand die op het museumplein was en nee daar ben ik het absoluut niet mee eens. Maar zij is wel haar bedrijf kwijt, 0 inkomen, haar vriend zijn restaurant staat na tientallen jaren op omvallen.
Dat zit je heel anders in de wedstrijd lijkt mij. Die denkt solidair? Hallo ik kan dadelijk niet eens meer een boterham kopen.

Zij vindt echt dat je alle risicogroepen moet isoleren, als ze dat willen. Dat het je eigen keuze moet zijn. Nee, ik kan daar niet mee leven, maar zo denken steeds meer mensen. Die noemen we snel egoïstisch maar we zien niet at die er aan onderdoor gaan, letterlijk en figuurlijk.

Ik maakte pas de vergelijking met Trump stemmers tegen een vriendin. Je kan die 70 miljoen mensen die op hem hebben gestemd achterlijk noemen en negeren of je kan naar ze luisteren. Waarom hebben ze op hem gestemd? Er zijn er genoeg met onzinnige redenen maar ook genoeg die wel degelijk argumenten hebben.

Waarom houden veel mensen zich niet aan de maatregelen? Waarom stonden er zoveel mensen op het Museumplein? Waarom geloven mensen die griezelige Willem Engel?
Ik heb ook veel vriendinnen die kapster zijn, of een tattooshop hebben. Ik vind het echt oprecht onwijs lullig voor ze, maar ze zouden bv ook BCO gesprekken kunnen gaan doen nu ipv die TOZO ontvangen en klagen dat ze niks hebben, dat weigeren ze dan weer, mijn contract werd in juni niet verlengd vanwege de hele toestand, ik deed planning in de taxibranche, kon meteen door op die afsprakenlijn en er zijn echt veel groeimogelijkheden, ik vind het geen dag saai en heel leerzaam om die BCO's te doen, ik had ook gewoon WW aan kunnen vragen in juni, thnx but no thnx. Ik ken ook een kapster die nu omschoolt naar de zorg, dat zou meer mijn aanpak zijn.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197525308
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:40 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Er zijn geen boxen van de stoffen waarbij ik het er op zou willen wagen, de polar fleece vind ik net wat te saai.
Ik zoek vlammenfleece en zo 8-) arme beest heeft vandaag weer een roze afdankertje aan.
Heb je weer een nieuwe? Wat voor een is het? Of blijf je trouw aan een ras?

Leeft Sjon nog?
pi_197525373
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:42 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik heb ook veel vriendinnen die kapster zijn, of een tattooshop hebben. Ik vind het echt oprecht onwijs lullig voor ze, maar ze zouden bv ook BCO gesprekken kunnen gaan doen nu ipv die TOZO ontvangen en klagen dat ze niks hebben, dat weigeren ze dan weer, mijn contract werd in juni niet verlengd vanwege de hele toestand, ik deed planning in de taxibranch, kon meteen door op die afsprakenlijn en er zijn echt veel groeimogelijkheden, ik vind het geen dag saai en heel leerzaam om die BCO's te doen, ik had ook gewoon WW aan kunnen vragen in juni, thnx but no thnx.
Degene waar ik het over heb, heeft een massagepraktijk, al een jaar of 12 en ze geeft bedrijfsmassages. Ze huurt een praktijkruimte en is niet BIG geregistreerd.
Ze kan haar rekeningen gewoon niet meer betalen. Ze zegt ook, en nu? Moet ik de ruimte opzeggen? En wat als de lockdown klaar is, moet ik weer een nieuwe ruimte zoeken? Wanneer mogen masseurs weer opstarten? Kan ik weer bij bedrijven gaan masseren?

Die zit in een enorme spagaat en dat snap ik helemaal. Nu je levenswerken overboord gooien en wie weet in de zomer toch weer open, zonder ruimte.

Ik ben blij dat ik niet voor dit soort keuzes sta.

Het bedrijf waar ik werk gaat heel goed maar ook bij ons wordt wat meer op het geld gelet. De echte financiële klappen komen nog. Er gaan zoveel bedrijven omvallen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:47:44 #281
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197525382
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:44 schreef F_r het volgende:

[..]

Heb je weer een nieuwe? Wat voor een is het? Of blijf je trouw aan een ras?

Leeft Sjon nog?
Sjon gaat echt nooit dood. Die is 11, twee weken geleden dacht ik dat ik hem eindelijk in kon laten slapen maar nope, hij had zn nek verrekt , weekje pijnstillers en hij is weer als nieuw, zijn hart kan nog 10 jaar mee zei de da. De hellll. Hij is blind en nog debieler dan ie al was maar wel ietsje rustiger. Ik heb vorig jaar twee honden erbij geadopteerd, wel naakt maar andere rassen, een american hairless terrier teefje van bijna 2 en een grande peruaan van 8 jaar, hij is echt awesome. Die kleine is net pas zindelijk, nu is ze echt superleuk, kwam uit een huis met 56 honden en 19 katten in een kamer, die had ff tijd nodig om dat te leren, alle andere dingen gingen wel supersnel dus ik mag niet klagen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197525401
En verder hoop ik vooral dat die bezuinigingen op de zorg klaar zijn nu en dat mensen die zich de pleuris werken in de ziekenhuizen, verpleeghuizen en alles daar omheen eens fatsoenlijk beloond gaan worden.
pi_197525418
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:47 schreef oh-oh het volgende:

[..]

kwam uit een huis met 56 honden en 19 katten in een kamer,
The fuck, vertel! :o
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:49:58 #284
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197525438
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:47 schreef exode het volgende:

[..]

Degene waar ik het over heb, heeft een massagepraktijk, al een jaar of 12 en ze geeft bedrijfsmassages. Ze huurt een praktijkruimte en is niet BIG geregistreerd.
Ze kan haar rekeningen gewoon niet meer betalen. Ze zegt ook, en nu? Moet ik de ruimte opzeggen? En wat als de lockdown klaar is, moet ik weer een nieuwe ruimte zoeken? Wanneer mogen masseurs weer opstarten? Kan ik weer bij bedrijven gaan masseren?

Die zit in een enorme spagaat en dat snap ik helemaal. Nu je levenswerken overboord gooien en wie weet in de zomer toch weer open, zonder ruimte.

Ik ben blij dat ik niet voor dit soort keuzes sta.

Het bedrijf waar ik werk gaat heel goed maar ook bij ons wordt wat meer op het geld gelet. De echte financiële klappen komen nog. Er gaan zoveel bedrijven omvallen.
Niet om te snitchen, maar ik hoop wel echt dat de overheid eens heel goed naar eigen werknemers gaat kijken, ik ken echt zoveel mensen die ambtenaar zijn, op alle niveaus, die zitten al thuis sinds maart en doen echt naar eigen zeggen geen fluit, met hun topsalarissen. Dat is toch echt een beetje fishy :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197525483
Zijn er ook voorspellingen wat de impact op de economie zou zijn zonder maatregelen? Iedereen heeft het erover dat de lockdowns zo desastreus zijn. Maar wat als we alles open zouden gooien en de zorg plat gaat? Ik kan me niet voorstellen dat dan alles prima gaat.
pi_197525521
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:52 schreef Bottoms_up het volgende:
Zijn er ook voorspellingen wat de impact op de economie zou zijn zonder maatregelen? Iedereen heeft het erover dat de lockdowns zo desastreus zijn. Maar wat als we alles open zouden gooien en de zorg plat gaat? Ik kan me niet voorstellen dat dan alles prima gaat.
Ja....dat zou een ramp zijn.

Vandaar het is zo'n dunne lijn. En ik weet het ook niet, wat wijsheid is. Ik hoop dat iedereen die zijn baan gewoon nog heeft veel geld uitgeeft/gaat geven aan bedrijven die het hard nodig hebben.
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:54:53 #287
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197525545
quote:
81s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:49 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

The fuck, vertel! :o
Ja een jaar geleden kwamen er ineens een hele shitload aan chihuahua's en aht's en kruisingen in asiels in het hele land. Ik werd daarop geattendeerd door heel veel mensen en besloot om een hele bange uit Leeuwarden te halen de dag erna ( ik woon in Maastricht). Volgens het asiel was ze 2.5 jaar, helemaal apatisch, kon je er geen contact mee maken, ze konden haar niet eens aanraken. Toen ik daar kwam sprong ze bij me op schoot en ze liep meteen mee met de roedel. Achteraf het hele verhaal gehoord, die eigenaar had dus al die dieren in 1 kamer zitten en zelfs zn buren wisten er niks van, want ze blaften niet, wss had ie van die apparaten en stroombanden. Ze blaft nu nog niet, vind ik niet erg! Haar poten lagen helemaal open van het in hun eigen uitwerpselen lopen en ze was uitgemergeld want die kerel had daar dagenlang dood in huis gelegen met al die beesten. Fris verhaal. Ze bleek ook pas 10 maanden te zijn ipv 2.5 jaar, dat is natuurlijk ook alleen maar een meevaller, geen spijt van dat ik haar heb gehaald in elk geval, zeker niet nu ze eindelijk zindelijk is :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197525596
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:49 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Niet om te snitchen, maar ik hoop wel echt dat de overheid eens heel goed naar eigen werknemers gaat kijken, ik ken echt zoveel mensen die ambtenaar zijn, op alle niveaus, die zitten al thuis sinds maart en doen echt naar eigen zeggen geen fluit, met hun topsalarissen. Dat is toch echt een beetje fishy :')
Ik ken ook meerdere mensen die uit hun neus vreten sinds maart.

Ik heb het nu ook even rustig moet ik eerlijk bekennen, maar dat is elk jaar in januari, op mijn werkveld stilte voor de storm.
pi_197525625
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:54 schreef exode het volgende:

[..]

Ja....dat zou een ramp zijn.

Vandaar het is zo'n dunne lijn. En ik weet het ook niet, wat wijsheid is. Ik hoop dat iedereen die zijn baan gewoon nog heeft veel geld uitgeeft/gaat geven aan bedrijven die het hard nodig hebben.
Ik ben blij dat ik die beslissingen niet moet maken. Het bijpassende salaris mogen ze ook houden.
pi_197525700
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:54 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ja een jaar geleden kwamen er ineens een hele shitload aan chihuahua's en aht's en kruisingen in asiels in het hele land. Ik werd daarop geattendeerd door heel veel mensen en besloot om een hele bange uit Leeuwarden te halen de dag erna ( ik woon in Maastricht). Volgens het asiel was ze 2.5 jaar, helemaal apatisch, kon je er geen contact mee maken, ze konden haar niet eens aanraken. Toen ik daar kwam sprong ze bij me op schoot en ze liep meteen mee met de roedel. Achteraf het hele verhaal gehoord, die eigenaar had dus al die dieren in 1 kamer zitten en zelfs zn buren wisten er niks van, want ze blaften niet, wss had ie van die apparaten en stroombanden. Ze blaft nu nog niet, vind ik niet erg! Haar poten lagen helemaal open van het in hun eigen uitwerpselen lopen en ze was uitgemergeld want die kerel had daar dagenlang dood in huis gelegen met al die beesten. Fris verhaal. Ze bleek ook pas 10 maanden te zijn ipv 2.5 jaar, dat is natuurlijk ook alleen maar een meevaller, geen spijt van dat ik haar heb gehaald in elk geval, zeker niet nu ze eindelijk zindelijk is :D
Oh god wat schrijnend.. ;( Gelukkig heb je er eentje weten te redden O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:05:02 #291
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197525759
quote:
81s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:01 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Oh god wat schrijnend.. ;( Gelukkig heb je er eentje weten te redden O+
Er zijn er meerdere ingeslapen, die waren niet meer te redden, er zitten nog honden uit dat huis op prozac, vriendin van me heeft er een met een kromme poot, er zijn er met geamputeerde poten, het moet daar geen pretje geweest zijn, ik heb echt mazzel met de mijne, ik had me voorbereid op een hele moeilijke hond die ik moest gaan rehabiliteren, maar niks daarvan bleek waar. Ze heeft wel de eerste paar weken met een luier geslapen omdat ze elke x gewoon in bed zeek. Maar de kleinste luier deed de truc dus dat was ook een kleine moeite.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197525780
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:05 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Er zijn er meerdere ingeslapen, die waren niet meer te redden, er zitten nog honden uit dat huis op prozac, vriendin van me heeft er een met een kromme poot, er zijn er met geamputeerde poten, het moet daar geen pretje geweest zijn, ik heb echt mazzel met de mijne, ik had me voorbereid op een hele moeilijke hond die ik moest gaan rehabiliteren, maar niks daarvan bleek waar. Ze heeft wel de eerste paar weken met een luier geslapen omdat ze elke x gewoon in bed zeek. Maar de kleinste luier deed de truc dus dat was ook een kleine moeite.
:'(
Wat bezielt zo'n man.. enge dierenhoarder :N Ben benieuwd of ze hem nog aangevreten hebben na z'n dood.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:07:31 #293
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197525802
Haha ik zeg altijd dat ik slaap met 1 oog open omdat ik bang ben dat ze me anders opvreet,
Maar nee, hij lag in een andere kamer, het was ook wel duidelijk dat ze nog nooit in bed geslapen had.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 januari 2021 @ 12:14:00 #294
426493 crew  PippenScottie
pi_197525912
Zo geen zin in een avondklok.

‘s Avonds even een rondje lopen as de kinderen naar bed zijn is precies wat ik doe om even te relaxen na een dag thuisschool en thuiswerken.

Ik ga me er wel aan houden en snap het idee wel, maar dit is de eerste maatregel waar ik het echt niet mee eens ben.
pi_197525941
Wel opvallend trouwens dat vandaag de persconferentie midden op de dag is ipv de standaard 19:00.
Zou dit zijn om uitlekken en hamsteren te voorkomen of zo.....
pi_197525950
Mijn tante is haar ene nier kwijt doordat nazorg na de darmoperatie vanwege darmkanker niet kon.. Ik ben dus wel blij dat ze nu op tijd zijn met strenge maatregelen, maar niet zo met die avondklok..
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:24:22 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197526132
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:44 schreef exode het volgende:
Voor ons verandert er dus niets en toch ben ik ertegen. Ik vind het echt nutteloos, maar goed ik ben geen viroloog natuurlijk.

Mijn zus gaat vrijwel elke dag bij mijn moeder langs, mijn neefje van 17 gaat dan mee. Ze doen de was, stofzuigen een keer dat soort dingen. Dan moeten ze dus apart van elkaar gaan, is toch raar?
Want mijn moeder mag wel naar hun toe waar 4 boven de 12 mensen in huis zijn. Maar ja daar wordt haar huis niet van aan kant.
Dat soort dingen, ik zie echt alleen maar het kromme ervan.
Gelukkig gaat mijn moeder erg goed met de hele buurt dus ze wordt vast niet verraden.

En nee ik weet niet wat we anders moeten doen, ik weet wel dat de besmettingen zakken en de zorg ook. Ik ben niet voor versoepelen, maar waarom nu juist verzwaren.

Nou ja, gelukkig hoef ik geen beslissingen te nemen.
Als je moeder bij je zus thuis gaat zitten kunnen je zus en je neefje naar het huis van je moeder om het aan kant te maken... dan is ze er zelf immers niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:26:57 #298
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197526193
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:15 schreef Roosje84 het volgende:
Wel opvallend trouwens dat vandaag de persconferentie midden op de dag is ipv de standaard 19:00.
Zou dit zijn om uitlekken en hamsteren te voorkomen of zo.....
Omdat het anders overlapt met de inauguratie van Biden, en dan kijken er minder mensen. Las ik ergens, en vond ik wel logisch klinken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197526195
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je moeder bij je zus thuis gaat zitten kunnen je zus en je neefje naar het huis van je moeder om het aan kant te maken... dan is ze er zelf immers niet.
Ja....

Het is alleen zo omslachtig zeker omdat het natuurlijk niet alleen maar praktisch is maar ook sociaal. Mijn moeder ziet buiten mijn zus en mij niemand. Dat is best eenzaam.
pi_197526213
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:26 schreef exode het volgende:

[..]

Ja....

Het is alleen zo omslachtig zeker omdat het natuurlijk niet alleen maar praktisch is maar ook sociaal. Mijn moeder ziet buiten mijn zus en mij niemand. Dat is best eenzaam.
maar goed, de huisarts ziet het als mantelzorg wat het natuurlijk ook is. Dus het komt vast goed.
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:31:16 #301
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197526296
Oke dan
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')