Echt he.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:56 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik ook! Voel me dan vast heel volwassen, m'n eerste uitstrijkje
quote:
Dan hoop ik voor je Vaiana dat je niet hoeftquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:01 schreef Clubsoda het volgende:
Nee, Vaiana, en bij voorkeur ook niet als je borstvoeding geeft.
Dat hoop ik ook.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:01 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
[..]
Dan hoop ik voor je Vaiana dat je niet hoeft
Relatief kleine moeite voor een potentieel groot verschil inderdaad. Goed bezig!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:02 schreef Bottoms_up het volgende:
Ok, toch ook maar een zelftest aangevraagd, 3 jaar na de oproep![]()
Er was altijd wat en ik stelde het altijd uit.
Maar dan las ik laatst het verhaal van die moeder die tijdens de nipt erachter kwam dat het goed fout is en nu 1% kans op genezing heeft
Die verhalen ken ik ook en toch ben ik, met 35 jaar, nog nooit geweest.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:02 schreef Bottoms_up het volgende:
Maar dan las ik laatst het verhaal van die moeder die tijdens de nipt erachter kwam dat het goed fout is en nu 1% kans op genezing heeft
Oh! Is dat zo?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:01 schreef Clubsoda het volgende:
Nee, Vaiana, en bij voorkeur ook niet als je borstvoeding geeft.
Tijdens zwangerschap en lactatie ziet een uitstrijkje er anders uit, en is mogelijk minder goed te beoordelen. Het kan gewoon hoor, en als de beoordeler het weet komen ze al een heel eindquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:09 schreef AN. het volgende:
[..]
Oh! Is dat zo?
Weet je ook waarom dat is?
Bij klachten kan je altijd testen maar met het bevolkingsonderzoek kan je niet meedoen tot 6 maanden na de bevalling, borstvoeding geven maakt niet uit. Je kan de test ook niet doen voordat je een oproep hebt gehad. Dat had ik nagevraagd want bezig met zwanger worden dus had de test graag iets eerder gedaan maargoed toen de oproep op de mat viel was ik alsnog niet zwanger dus direct een test geregeld.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:55 schreef Vaiana het volgende:
Doen ze ook uitstrijkjes terwijl je zwanger bent trouwens? Ben ik (nog) niet, maar hopelijk wel binnen nu en een paar maanden.
+1. Zo’n stom ding dat ik dan uitstel, nu dus maar de test voor thuis aangevraagd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:02 schreef Bottoms_up het volgende:
Hier ook gemakzucht.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:52 schreef exode het volgende:
Ik weet ook niet waarom ik nu pas ben gegaan eigenlijk. Gemakzucht denk ik.
En wat een enorm pokkeweer!
Cytologie boksquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:13 schreef pinquit het volgende:
[..]
Tijdens zwangerschap en lactatie ziet een uitstrijkje er anders uit, en is mogelijk minder goed te beoordelen. Het kan gewoon hoor, en als de beoordeler het weet komen ze al een heel einddus geef het wel even door aan de huisarts.
Ik mocht 6 maanden na de bevalling niet komen omdat ik nog niet ongesteld geweest was. Blijkbaar is dat belangrijk. Maar na 1,5 jaar was ik nog niet ongesteld en ben ik toch maar gegaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:43 schreef Elleska het volgende:
[..]
Bij klachten kan je altijd testen maar met het bevolkingsonderzoek kan je niet meedoen tot 6 maanden na de bevalling, borstvoeding geven maakt niet uit. Je kan de test ook niet doen voordat je een oproep hebt gehad. Dat had ik nagevraagd want bezig met zwanger worden dus had de test graag iets eerder gedaan maargoed toen de oproep op de mat viel was ik alsnog niet zwanger dus direct een test geregeld.
Ik heb er ook totaal geen moeite mee. Het is even vals en daarna nog een beetje zeurderig, maar niet anders dan tijdens mijn menstruatie soms. Ik ben dan ook altijd verbaasd als ik mensen hoor over hoe pijnlijk het kan zijn. Maar ja, dat hangt ook vast met anatomie samen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:14 schreef Vaiana het volgende:
Ohja, het zal schelen dat ik nog nooit pijn heb gehad van vaginaal onderzoek, alleen tijdelijk een beetje ongemak. Behalve dan spiraal er in/uit, maar dat lag aan de spiraal en niet aan de eendenbek.Dan is de drempel om voor zo'n uitstrijkje te gaan ook best laag.
Dit dus.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:37 schreef BE het volgende:
[..]
Ik heb er ook totaal geen moeite mee. Het is even vals en daarna nog een beetje zeurderig, maar niet anders dan tijdens mijn menstruatie soms. Ik ben dan ook altijd verbaasd als ik mensen hoor over hoe pijnlijk het kan zijn. Maar ja, dat hangt ook vast met anatomie samen.
En verder ben ik wel heel erg van 'wat moet, dat moet'. Ik wil gewoon nooit achteraf hoeven denken 'had ik maar' puur omdat ik het eng of ongemakkelijk vind.
Daarom thuistest.. Anatomie is niet meer wat het was sinds de totaalruptuur 13 jaar geledenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:37 schreef BE het volgende:
[..]
Ik heb er ook totaal geen moeite mee. Het is even vals en daarna nog een beetje zeurderig, maar niet anders dan tijdens mijn menstruatie soms. Ik ben dan ook altijd verbaasd als ik mensen hoor over hoe pijnlijk het kan zijn. Maar ja, dat hangt ook vast met anatomie samen.
En verder ben ik wel heel erg van 'wat moet, dat moet'. Ik wil gewoon nooit achteraf hoeven denken 'had ik maar' puur omdat ik het eng of ongemakkelijk vind.
Dankjewel!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:13 schreef pinquit het volgende:
[..]
Tijdens zwangerschap en lactatie ziet een uitstrijkje er anders uit, en is mogelijk minder goed te beoordelen. Het kan gewoon hoor, en als de beoordeler het weet komen ze al een heel einddus geef het wel even door aan de huisarts.
In al die keren is het nog nooit zo vervelend geweest dat ik nooit meer terug wilde. Wellicht ben ik lekker uitgewoond.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:51 schreef Bottoms_up het volgende:
Niet alleen anatomie maar ook wie het doet. Dat maakt ook veel uit. Alleen kan je dat dus niet op voorhand weten.
Maar daar wordt het toch juist wijder van? Iets met een komkommer in een lege gang?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:48 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Daarom thuistest.. Anatomie is niet meer wat het was sinds de totaalruptuur 13 jaar geleden![]()
Jaar geleden heeft de huisarts nog eens iets nagekeken, moest wel met een eendenbek. Tanden op elkaar en gaan. Maar heb er nu wel weer een paar jaar genoeg van
Net als met die Corona testen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:51 schreef Bottoms_up het volgende:
Niet alleen anatomie maar ook wie het doet. Dat maakt ook veel uit. Alleen kan je dat dus niet op voorhand weten.
Dit geeft mij de kriebels.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:08 schreef BE het volgende:
[..]
Maar daar wordt het toch juist wijder van? Iets met een komkommer in een lege gang?
Of hebben ze de touwtjes toen wat strak aangetrokken?
Dat vraagt de HA-assistente toch altijd (aan de hand van een korte checklist) voor ze begint?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:56 schreef AN. het volgende:
[..]
Dankjewel!![]()
Ik heb hem onlangs al gehad - terwijl ik nog borstvoeding geef. Maar dus niet aangegeven..
Ook omdat er op de website niks over staat!
Geeft me nu toch een dubbel gevoel. (Overigens was de uitslag goed, maar toch!)
quote:
Nederland doet het best goed, volgens mij scoren alleen Finland en Zwitserland nog beter op dit gebied. Heeft met veel factoren te maken, maar het belangrijkste is toch wel de kans op hpv oplopen/seksuele voorlichting en het deelnamepercentage aan het bevolkingsonderzoek.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:12 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik mocht 6 maanden na de bevalling niet komen omdat ik nog niet ongesteld geweest was. Blijkbaar is dat belangrijk. Maar na 1,5 jaar was ik nog niet ongesteld en ben ik toch maar gegaan.
Toen ik in Engeland woonde heb ik ook al 2x een uitstrijkje gehad, daar doen ze dat al vanaf 25 en iedere 3 jaar ook nog. Maar dat was met een swab-stokje, kwam geen eendenbek aan te pas, gelukkigZou dat minder betrouwbaar zijn dan bij ons? Of zijn wij gewoon ouderwets?
Mijn oudste was ruim 1,5 jaar toen ik een uitstrijkje moest, en ik gaf nog borstvoeding. Moest ik op het formulier aangeven hoeveel weken ik borstvoeding gafquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:13 schreef pinquit het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:08 schreef BE het volgende:
Maar daar wordt het toch juist wijder van? Iets met een komkommer in een lege gang?
Of hebben ze de touwtjes toen wat strak aangetrokken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:15 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]![]()
Littekens veren niet zo mee als de reguliere huid daar.Brrrrr....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Apart want daarover staat helemaal niets in de regels en daar hoefde ik ook geen vragen over te beantwoorden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:12 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik mocht 6 maanden na de bevalling niet komen omdat ik nog niet ongesteld geweest was. Blijkbaar is dat belangrijk. Maar na 1,5 jaar was ik nog niet ongesteld en ben ik toch maar gegaan.
De brief kwam bij mij een half jaar later, geen idee hoe ver ze in middels zijn ingelopen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:38 schreef CaVaBien het volgende:
Ik ben 30 jaar geworden in december en heb nog geen uitnodiging gehad. Ik ben een beetje bang voor dat soort dingen, dus ik weet niet zo goed of ik durf te gaan. Aan de andere kant is het natuurlijk even doorbijten en dan weet je tenminste dat alles goed is (of niet).
Mijn moeder is al 65 jaar en is ook nog nooit geweest.
Toen ging het nog wel. Op de verse roze wolk..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach, als je dat overleefd, dan kan het niet veel fouter gaan(kind startte ook al lastig op). Dus ook gewoon nr2 gekregen![]()
Vaag... ik moest eerst een formulier invullen, o.a. wanneer ik voor het laatst ongesteld was geweest. Dus ik zei dat ik sinds mijn bevalling nog niet ongesteld was... toen ging de assistente overleggen met de dokter en zei ze dat ik later moest terugkomen als ik wel ongesteld was. Nouja, het was allemaal goed, dus het zal wel.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:41 schreef Elleska het volgende:
[..]
Apart want daarover staat helemaal niets in de regels en daar hoefde ik ook geen vragen over te beantwoorden.
[..]
Interessant om te horen. Maar liever niet tijdens mijn eigen ingreepquote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:54 schreef mefke79 het volgende:
En ongesteld word ik jaaaaren niet meer. Ik had zoveel bloedverlies elke maand dat ze op een gegeven moment mijn baarmoederslijmvlies weggekookt/brandt hebben. Met een soort heel hete ballon. En ik de gek wilde wakker zijn tijdens die ingreep (haat aan algehele narcose dus ruggenprik) dus ik heb een hele uitleg van de gyn gehad toen. Die vond het ook wel leuk dat er iemand wakker op de tafel lag.
Oh dat wil ik ook!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:01 schreef Declan-Harp het volgende:
Prikpil!Al 8 jaar menstruatieloos
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |