SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan tijdelijk via http://radio49.myl2mr.com/
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
voorlezen vond ik altijd leuk. Ik heb mijn zoon tot zijn 14e voorgelezen. Toen ook uit boeken die ik zelf leuk vond. Zo heb ik de trilogie van Thea Beckman aan hem voorgelezen.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:36 schreef just me het volgende:
[..]ik leg mijn kleinkinderen altijd liefdevol in bed, lees nog 'n verhaaltje voor enzo
Hallo mede-aso's!quote:Op maandag 18 januari 2021 21:40 schreef Symphonic het volgende:
Wij zijn inmiddels ook ingeschakeld.
We kwamen onverwacht in een mooie film terecht.
quote:Op maandag 18 januari 2021 21:40 schreef Symphonic het volgende:
Wij zijn inmiddels ook ingeschakeld.
We kwamen onverwacht in een mooie film terecht.
Ik lees ook graag voor, het is een mooie afsluiting van de dagquote:Op maandag 18 januari 2021 21:40 schreef livelink het volgende:
[..]
voorlezen vond ik altijd leuk. Ik heb mijn zoon tot zijn 14e voorgelezen. Toen ook uit boeken die ik zelf leuk vond. Zo heb ik de trilogie van Thea Beckman aan hem voorgelezen.
Doen we hierna dan.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:43 schreef livelink het volgende:
Money for Nothing - Dire Straits
If I were a rich man van ????
Publieke Werken. We wilden Verborgen Verleden met Rifka Lodeizen van zaterdag terugkijken en zagen toen bij NPO start staan: films met Rifka en zagen aan de foto dat het een historische film moest zijnquote:
quote:Op maandag 18 januari 2021 21:48 schreef MadMaster het volgende:
De volgende kies ik zelf, dan kan ik ondertussen even snel koffie halen of zo...
Ik had er nog nooit van gehoord (van film noch boek), maar het was dus mooi?quote:Op maandag 18 januari 2021 21:46 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Publieke Werken. We wilden Verborgen Verleden met Rifka Lodeizen van zaterdag terugkijken en zagen toen bij NPO start staan: films met Rifka en zagen aan de foto dat het een historische film moest zijn
Ja, heftig verhaal, verfilming was mooi gedaan, ik gok dat ik niet door het boek heen zou komen. Mijn familie van vaders kant komt uit de streken rondom Hoogeveen en waren ook turfstekers, dus leuk om dat stukje ook te zien, naast de beelden van ‘Amsterdam’quote:Op maandag 18 januari 2021 21:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik had er nog nooit van gehoord (van film noch boek), maar het was dus mooi?
Maar drink rustig je koffie opquote:Op maandag 18 januari 2021 21:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die heb ik ook, geen idee dat dat het geval was...
niet met je tanden!!quote:Op maandag 18 januari 2021 21:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is ijsthee geworden, maar de dop wil niet van de fles...
Nee, dat heeft me al een keer een halve tand gekost.quote:
quote:Op maandag 18 januari 2021 22:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, dat heeft me al een keer een halve tand gekost.
En sorry, livelink was je voor met een andere song...
Ik wissel een beetje af in dm en in het topic, geloof ik.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:01 schreef just me het volgende:
[..]oops
Beter kiezen dan niet te kiezen hebben![]()
![]()
Houdt het spannend...quote:Op maandag 18 januari 2021 22:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik wissel een beetje af in dm en in het topic, geloof ik.
quote:
Te laat, ik heb wel iets tijd nodig om een song te vinden en te laden...quote:Op maandag 18 januari 2021 22:07 schreef just me het volgende:
Can't Take My Eyes Off You Frankie Valli.
maakt niets uitquote:Op maandag 18 januari 2021 22:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Te laat, ik heb wel iets tijd nodig om een song te vinden en te laden...
quote:Op maandag 18 januari 2021 22:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik verheug me nu al op Ben Cramer...![]()
quote:Op maandag 18 januari 2021 22:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik verheug me nu al op Ben Cramer...![]()
Ken je luisteraars...quote:Op maandag 18 januari 2021 22:21 schreef Doedezemaar het volgende:
In de kerstvakantie de film voor de honderdste keer ofzo gekeken
Sinds onze trip 200 kilometer boven de Poolcirkel in Finland rond Kerst denk ik dat ik weet wat ze bedoelt...quote:Op maandag 18 januari 2021 22:25 schreef livelink het volgende:
Ik heb vandaag toevallig op YT een vlog ontdekt van een vrouw die in het noorden van Zweden woont. Haar beschrijving van de winters daar was mooi en zwaar tegelijk. Toen moest ik al aan dit nummer denken.
Ja, dat denk ik ook. Ik ben er juist in de zomer geweest. Het staat wel op mijn lijstje om ook in de winter te gaan, maar daar moet je je mentaal wel op voorbereiden, denk ik.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sinds onze trip 200 kilometer boven de Poolcirkel in Finland rond Kerst denk ik dat ik weet wat ze bedoelt...
Ik heb n klein beetje smaakquote:Op maandag 18 januari 2021 22:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gelukkig vraag je niet om de versie van Reneetje Froger...
Welterusten Doedezemaarquote:Op maandag 18 januari 2021 22:28 schreef Doedezemaar het volgende:
Bedankt voor de mooie afsluiter voor mij van Tori, ik ga slapen
4 Uur schemer, de zon komt in december niet boven de horizon uit.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Ik ben er juist in de zomer geweest. Het staat wel op mijn lijstje om ook in de winter te gaan, maar daar moet je je mentaal wel op voorbereiden, denk ik.
Tsjuus!quote:Op maandag 18 januari 2021 22:28 schreef Doedezemaar het volgende:
quote:Op maandag 18 januari 2021 22:28 schreef Doedezemaar het volgende:
Volg je lijstje maar, ik ben benieuwdquote:Op maandag 18 januari 2021 22:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mag, als je het niet al zat bent.
Maar ik heb anders ook nog wel ideeën...
en toch heeft het wel watquote:Op maandag 18 januari 2021 22:37 schreef MadMaster het volgende:
En dan zo de meest bombastische uithaal die je maar kan bedenken...
Jullie hebben dat gezienquote:Op maandag 18 januari 2021 22:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
O ja, zeker als je al die protserij in/rond Graceland hebt gezien.
Het past bij die man...
Prima planquote:Op maandag 18 januari 2021 22:43 schreef MadMaster het volgende:
Ik draai tot 23.00u, dan ga ik mijn nest in...
Mooie eindtijd inderdaadquote:Op maandag 18 januari 2021 22:43 schreef MadMaster het volgende:
Ik draai tot 23.00u, dan ga ik mijn nest in...
Ik om 7.30u al.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:44 schreef just me het volgende:
[..]
Prima plan
Omi moet morgen weer om 09.00 uur paraat zijn
Reis je dan elke dag met de trein?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:44 schreef just me het volgende:
[..]
Prima plan
Omi moet morgen weer om 09.00 uur paraat zijn
Nee hoor, ik zit thuis achter de pc !quote:Op maandag 18 januari 2021 22:45 schreef livelink het volgende:
[..]
Reis je dan elke dag met de trein?
Jij begeleidt hen online?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:45 schreef just me het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zit thuis achter de pc !
Geen OV voor mij voorlopig
Die van 6 wel, en als ze mee wil werken gaat het goedquote:
Ow, bedient ze zelf de computer?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:46 schreef just me het volgende:
[..]
Die van 6 wel, en als ze mee wil werken gaat het goed
Dat zal niet altijd makkelijk zijn ook. Maar lief dat je dat doet.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:46 schreef just me het volgende:
[..]
Die van 6 wel, en als ze mee wil werken gaat het goed
ik denk dat ik dat geweldig zou vindenquote:Op maandag 18 januari 2021 22:47 schreef MadMaster het volgende:
just me, dit moet je ook een keer live meemaken...
quote:Op maandag 18 januari 2021 22:48 schreef just me het volgende:
[..]
ik denk dat ik dat geweldig zou vinden
Ik zeg gewoon heel streng wat ze moet doen en prijs haar daarna de hemel inquote:Op maandag 18 januari 2021 22:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ow, bedient ze zelf de computer?
Op die manier kan ik mijn dochter wat ontlastenquote:Op maandag 18 januari 2021 22:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat zal niet altijd makkelijk zijn ook. Maar lief dat je dat doet.
quote:
quote:Op maandag 18 januari 2021 22:49 schreef just me het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon heel streng wat ze moet doen en prijs haar daarna de hemel in
Nog even geduld hebben, dan gaat het wel weer lukken...quote:Op maandag 18 januari 2021 22:49 schreef just me het volgende:
[..]![]()
![]()
soms baal ik wel dat ik zo weinig concerten heb meegemaakt maar ben blij met de concerten die ik toch heb meegemaakt!!
quote:Op maandag 18 januari 2021 22:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nog even geduld hebben, dan gaat het wel weer lukken...
Ik mis de concerten ook het meest van alles.quote:
Ik begrijp jequote:Op maandag 18 januari 2021 22:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik mis de concerten ook het meest van alles.
Honkbal, theater, uit eten, whisky festivals, ook leuk, maar de energie die ik krijg van concerten is ongeëvenaard...
Ik denk dat er nog wel een paar avonden als deze komen, we moeten thuis de donkere dagen door zien te komen voorlopig...quote:
Was erg leuk zo. Dank je wel MadMasterquote:Op maandag 18 januari 2021 23:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog wel een paar avonden als deze komen, we moeten thuis de donkere dagen door zien te komen voorlopig...
Graagquote:Op maandag 18 januari 2021 23:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog wel een paar avonden als deze komen, we moeten thuis de donkere dagen door zien te komen voorlopig...
veel dusquote:Op maandag 18 januari 2021 23:04 schreef livelink het volgende:
Zijn we toch van Blue Monday naar het dansen gegaan. Wat muziek al niet kan doen.
Digitaal kan alles...quote:Op maandag 18 januari 2021 23:04 schreef livelink het volgende:
Zijn we toch van Blue Monday naar het dansen gegaan. Wat muziek al niet kan doen.
Yep. Geschatte aankomsttijd 10.55.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 06:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Las ik nou dat je vandaag naar Amsterdam moet?
quote:
Goedemorgen.quote:
\quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:24 schreef Melting het volgende:
[..]
Jij ook succes, just me.
Vind de kabouter het ook nog leuk dat jij les geeft?
Al met al met je er maar druk mee! En is het nieuw dat hij naar de opvang gaat?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:18 schreef ToT het volgende:
Mini-ToT had gisteravond weinig zin om te slapen. Duurde 3 kwartier tot een uur voordat hij in slaap was en drie kwartier later was hij weer wakker, maar gelukkig kreeg ik hem toen wel weer in een kwartiertje of zo in slaap.
Nee is al een tijdje zo. Heb tot nu toe zelf de rekeningen betaald omdat ik thuis zit, maar sinds kort wordt het vergoed vanwege mijn autisme. Hopelijk kan ik wat ik al betaald heb alsnog van de belastingen vergoed krijgen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:12 schreef just me het volgende:
[..]
Al met al met je er maar druk mee! En is het nieuw dat hij naar de opvang gaat?
Als dat voor mini ToT een goede oplossing is dan is dat fijnquote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee is al een tijdje zo. Heb tot nu toe zelf de rekeningen betaald omdat ik thuis zit, maar sinds kort wordt het vergoed vanwege mijn autisme. Hopelijk kan ik wat ik al betaald heb alsnog van de belastingen vergoed krijgen.
Maar hij is onlangs wel een tijdje thuis gebleven, toen die aanvraag door de sociaal-medische indicatie in de pipeline zat. Nu mag hij weer naar de opvang om die reden, en wordt het om die reden dus ook vergoed.
idd, als je autisme hebt, kun je er aanspraak op doen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:15 schreef just me het volgende:
[..]
Als dat voor mini ToT een goede oplossing is dan is dat fijn
Dus mensen met autisme kunnen hier aanspraak op doen?
Ik snap het ff niet, je vrouw is toch overdag thuis?
Ik weet dat je vrouw werkt maar ik probeer het te begrijpen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:28 schreef ToT het volgende:
[..]
idd, als je autisme hebt, kun je er aanspraak op doen.
En nee hoor; mevrouw ToT werkt al sinds ze hier woont.Zo delen we de kosten in het huishouden en kan ze haar familie in haar land van herkomst ondersteunen en heeft ze een huisje voor hen gebouwd.
Haha, nou het is 2-ploegendienst en toevallig is het nu even 3 weken achter elkaar avonddienst. Ze moet 's ochtends uitslapen en gaat halverwege de middag naar het werk toe en komt aan het begin van de nacht weer thuis dan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:31 schreef just me het volgende:
[..]
Ik weet dat je vrouw werkt maar ik probeer het te begrijpen.
Je schreef laatst dat zij 's avonds werkt, zij kan dan toch overdag voor Mini ToT zorgen?
neequote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Wacht ff, je kind gaat nu in deze tijd naar de noodopvang? Serieus? Je ziet het gros van de mensen zich in allerlei bochten wringen om werk en kinderen te combineren en dan zijn jullie samen overdag thuis en breng je je kind naar de noodopvang?
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha, nou het is 2-ploegendienst en toevallig is het nu even 3 weken achter elkaar avonddienst. Ze moet 's ochtends uitslapen en gaat halverwege de middag naar het werk toe en komt aan het begin van de nacht weer thuis dan.
En anders moet ze aan het eind van de nacht opstaan en komt ze halverwege de middag weer thuis.
Best wel ja. Vandaar dat ze ook echt rust nodig heeft soms, en ikzelf moet vanwege mijn problematiek ook echt mijn rustmomenten hebben. Het gaat maar om een paar uurtjes per week. Beetje jammer als er verontwaardigd over gereageerd wordt.quote:
Let's face it, het komt ook een beetje vreemd over dat de een wel naar de opvang kan en de ander niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Best wel ja. Vandaar dat ze ook echt rust nodig heeft soms, en ikzelf moet vanwege mijn problematiek ook echt mijn rustmomenten hebben. Het gaat maar om een paar uurtjes per week. Beetje jammer als er verontwaardigd over gereageerd wordt.
Een paar tandjes minder qua veroordelen mag ook wel. Dat anderen in een lastige situatie zitten, wil niet zeggen dat ToT en z'n vrouw hun eigen situatie dan ook maar lastiger moeten maken dan nodig. Ze maken gebruik van regelingen die er zijn en waar ze aanspraak op maken; niks meer dan dat. Ze hoeven zich geen schuldgevoel aan te laten praten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Ach hou toch op, het is gewoon puur egoïsme en profiteren En dan kun je (zoals elders hier op fok!) bijvoorbeeld lezen dat iemand uit de nachtdienst komt en niet kan gaan slapen omdat de partner moet gaan werken en de kinderen ook thuis zijn. Schaam je. In deze tijd draagt iedereen z’n steentje bij om met z’n allen door deze heftige periode te komen en het virus zo min mogelijk te verspreiden en jij brengt je kind doodleuk naar de opvang omdat je je rustmomenten nodig hebt
Eens en het is ook wetenschappelijk onderbouwd dat mensen met A.S.S. het moeilijker hebben met COVID-19 en alle gevolgen. Ik ga er vanuit dat de mogelijkheid tot opvang hiermee te maken heeft. En lijkt het me voor de opvang medewerkers juist wel fijn dat er nog iets werk is. Voor mensen met vitale beroepen moeten ze toch ook open zijn. Door af en toe een paar uurtjes te ontlasten voorkom je wellicht dat iemand zelf weer echt in een zorgtraject komt. En dan moet mini nog veel meer in de opvang.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:11 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Een paar tandjes minder qua veroordelen mag ook wel. Dat anderen in een lastige situatie zitten, wil niet zeggen dat ToT en z'n vrouw hun eigen situatie dan ook maar lastiger moeten maken dan nodig. Ze maken gebruik van regelingen die er zijn en waar ze aanspraak op maken; niks meer dan dat. Ze hoeven zich geen schuldgevoel aan te laten praten.
Aangezien ik in de branche van de kinderopvang zit, kan ik melden dat er best veel noodopvang nodig is. Veel meer dan afgelopen voorjaar bijvoorbeeld en het neemt elke week toe. Het is daarnaast niet zo dat er niks te doen is buiten de opvang zelf.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:39 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Eens en het is ook wetenschappelijk onderbouwd dat mensen met A.S.S. het moeilijker hebben met COVID-19 en alle gevolgen. Ik ga er vanuit dat de mogelijkheid tot opvang hiermee te maken heeft. En lijkt het me voor de opvang medewerkers juist wel fijn dat er nog iets werk is. Voor mensen met vitale beroepen moeten ze toch ook open zijn. Door af en toe een paar uurtjes te ontlasten voorkom je wellicht dat iemand zelf weer echt in een zorgtraject komt. En dan moet mini nog veel meer in de opvang.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:05 schreef just me het volgende:
ik heb mijn post weggehaald, laat maar, ik ga even een luchtje scheppen
Het is voor de opvang soms ook lastig om te bepalen wie wel en wie niet in aanmerking komt voor opvang (wet op de privacy). Juist omdat je niet alle informatie hebt. Het is per opvang dan ook nog hoe soepel (of niet) je hiermee om gaat. Helaas zullen er altijd mensen ten onrechte buiten de boot vallen. Dat is wel schrijnend. Maar in beginsel doet elke opvang natuurlijk wel wat door de overheid wordt opgelegd, want elke opvang wil het liefst gewoon open zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:05 schreef just me het volgende:
laat ook maar, ik heb niets zinnigs toe te voegen
Zo vroeg alquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Brother, je moet morgen om 13.30 wel draaien hoor
Niks daarvan, ik heb morgenavond een whisky proeverij op de planning staan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:35 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zo vroeg al![]()
Maar dan ben ik nog niet thuis...![]()
Als iedereen nou morgen om 19 uur de persco kijkt op uitzending gemist, kan ik dan gewoon om 19:30 draaien
Hoeraquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:42 schreef brother52 het volgende:
Handig, collega's die dingen in bakjes stoppen en vervolgens te goed opbergen...
Kwam ineens een bakje met een stuk of wat pickupnaalden tegen en daar zat eentje bij die ik al een half jaar zoek.
Heb nu wel een 'nieuwe' naald op mijn pickup
Led Zep 4 kraakt nog steeds als een malle maar dat ligt gewoon aan de lpquote:
Die dingen moeten verboden worden!quote:bij vrienden was de naald gebroken met de verhuizing en oh de geluidsinstallatie en de boxen zijn toch wel erg groot en passen niet meer in het interieur, dus nu willen ze zo’n lullig hip alles in een geval gaan kopen, want dat staat leuker
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niks daarvan, ik heb morgenavond een whisky proeverij op de planning staan.
O wee als ze het flikken om die avondklok morgen al in te laten gaan...
Het is een online tasting, maar ik zou daarvoor (voor het eerst sinds maanden!) bij een vriend hier verderop langs gaan. Hij doet ook mee met de tasting en hij is ook al maanden thuis aan het werk.quote:
Ik ga heel hard duimen dat je morgen er wel naar toe kunt gaanquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is een online tasting, maar ik zou daarvoor (voor het eerst sinds maanden!) bij een vriend hier verderop langs gaan. Hij doet ook mee met de tasting en hij is ook al maanden thuis aan het werk.
Hij aan de ene kop van de tafel met z'n laptop en ik aan de andere kant met die van mij....
Morgen moet ik sowieso bij hem langs, want mijn whisky's voor de tasting zijn uit kostenbesparing naar hem verzonden.![]()
Zodoende ook het idee om een keer gezamenlijk op 1 locatie bij te wonen...
Ach, na het last minute cancellen van ons kerstdiner en onze trips naar Spanje en Aruba begin je er aan te wennen...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:22 schreef just me het volgende:
[..]
Ik ga heel hard duimen dat je morgen er wel naar toe kunt gaan
Zou anders wel heel erg zuur voor hem en jou zijn
Ik hoop voor je dat de avondklok dan pas overmorgen word ingesteld.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is een online tasting, maar ik zou daarvoor (voor het eerst sinds maanden!) bij een vriend hier verderop langs gaan. Hij doet ook mee met de tasting en hij is ook al maanden thuis aan het werk.
Hij aan de ene kop van de tafel met z'n laptop en ik aan de andere kant met die van mij....
Morgen moet ik sowieso bij hem langs, want mijn whisky's voor de tasting zijn uit kostenbesparing naar hem verzonden.![]()
Zodoende ook het idee om een keer gezamenlijk op 1 locatie bij te wonen...
Ik mag donderdag om een uur of 8.00 weer gewoon aan het werk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:28 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat de avondklok dan pas overmorgen word ingesteld.
Of anders de tasting gewoon uit laten lopen tot 4 uur, daarna mag je weer over straat als ik het goed gelezen heb.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ach, na het last minute cancellen van ons kerstdiner en onze trips naar Spanje en Aruba begin je er aan te wennen...
Kunnen jullie nog gezellig een slaapmutsje nemenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik mag donderdag om een uur of 8.00 weer gewoon aan het werk.
Lijkt me geen goed plan, tenzij ik bij hem kan blijven slapen...
Het moet niet te intiem worden, we moeten ons wel bewust zijn van het houden van afstand...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:31 schreef just me het volgende:
Kunnen jullie nog gezellig een slaapmutsje nemen
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het moet niet te intiem worden, we moeten ons wel bewust zijn van het houden van afstand...
Lees net op teletekst dat de avondklok mogelijk vrijdag in gaat.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik mag donderdag om een uur of 8.00 weer gewoon aan het werk.
Lijkt me geen goed plan, tenzij ik bij hem kan blijven slapen...
Dat klinkt al beterquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Lees net op teletekst dat de avondklok mogelijk vrijdag in gaat.
Dan zetten we het morgen op een zuipen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Lees net op teletekst dat de avondklok mogelijk vrijdag in gaat.
Ik haal nooit dergelijke medicatie bij de apotheek, daar was het altijd duurder dan bij kruidvat/trekpleister/aldi etcquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:56 schreef Rafeiro het volgende:
Jemig,
Net bij de apotheek een nieuwe baxter opgehaad (voorverpakte medicatie) En een doosje paracetamol.
Ander merk maar ook van 99 cent naar ¤ 1,90. Overleef ik wel vermoed ik, maar wel een lompe stijging in prijs.
50 voor 99cent vond ik wel prima, en dat waren van die ovale.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:29 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik haal nooit dergelijke medicatie bij de apotheek, daar was het altijd duurder dan bij kruidvat/trekpleister/aldi etc
Yep. Ik zit nu in de trein naar huis. Zijn nu bij Utrecht centraal.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:37 schreef just me het volgende:
[..]
\
Daar ga ik om 09.00 uur achter komen
Jij gaat met het OV vandaag ?
Leef je nog n beetje?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:58 schreef Melting het volgende:
[..]
Yep. Ik zit nu in de trein naar huis. Zijn nu bij Utrecht centraal.
Ieder zinnig persoon doet al aan avondklok, dus laat maar doorgaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:01 schreef OscarMopperkont het volgende:
Opzouten met die avondklok
Het OMT mag zelf wel Corona krijgen en opzouten... ben helemaal klaar met dat clubje dat ongekozen nu ons land regeert.
Als men echt zo bang is allemaal, waarom laten we dan nog steeds honderden vliegtuigen met mensen deze kant op komen?
Donder toch op... deze maatregelen hebben geen moer meer met Corona te maken ....
Dit kan ik beamen. Mijn buurmeisje werkt in de opvang en ze hadden vandaag 43 kinderen in de noodopvang. Dat is nauwelijks minder dan ze regulier hadden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Aangezien ik in de branche van de kinderopvang zit, kan ik melden dat er best veel noodopvang nodig is. Veel meer dan afgelopen voorjaar bijvoorbeeld en het neemt elke week toe. Het is daarnaast niet zo dat er niks te doen is buiten de opvang zelf.
En op kantoor wordt het zelfs veel drukker met werk door het niet volledig open zijn.
Sorry, maar ik zit al de hele dag binnen ivm werk. Een blokje om voor frisse lucht is toch wel fijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:03 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Ieder zinnig persoon doet al aan avondklok, dus laat maar doorgaan.
Niet zo dramatisch doen, joh.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:01 schreef OscarMopperkont het volgende:
Opzouten met die avondklok
Het OMT mag zelf wel Corona krijgen en opzouten... ben helemaal klaar met dat clubje dat ongekozen nu ons land regeert.
Als men echt zo bang is allemaal, waarom laten we dan nog steeds honderden vliegtuigen met mensen deze kant op komen?
Donder toch op... deze maatregelen hebben geen moer meer met Corona te maken ....
Ga eerst eens na waarom de avondklok ingesteld word voordat je hier van die onzin neer zet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:05 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Sorry, maar ik zit al de hele dag binnen ivm werk. Een blokje om voor frisse lucht is toch wel fijn.
Immers vinden binnen in huis nog altijd de meeste besmettingen plaats. In de open lucht is kans op Corona nihil....
Alles wordt ons afgepakt.... zelfs frisse lucht
Het was vooral een lange dag. Om half 7 vanmorgen al aan de gang. Is 21.00 uur voor ik thuis ben. Als ik dat al haal.quote:
Ik met a.s.s. en chronische ziekte, hoge bloeddruk en diabetes word helemaal naar van piepertjes.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:05 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Sorry, maar ik zit al de hele dag binnen ivm werk. Een blokje om voor frisse lucht is toch wel fijn.
Immers vinden binnen in huis nog altijd de meeste besmettingen plaats. In de open lucht is kans op Corona nihil....
Heb je het werk wel helemaal af kunnen ronden? En hopelijk gaat het reizen een beetje relaxed. Je ben niet voor 20.00 thuis trouwens, dus qua avondklok zou je het al niet gered hebben.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:58 schreef Melting het volgende:
[..]
Yep. Ik zit nu in de trein naar huis. Zijn nu bij Utrecht centraal.
Hoop dat je vannacht niet gaat malen!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:08 schreef Melting het volgende:
[..]
Het was vooral een lange dag. Om half 7 vanmorgen al aan de gang. Is 21.00 uur voor ik thuis ben. Als ik dat al haal.
De avondklok wil men instellen om men bang te houdenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ga eerst eens na waarom de avondklok ingesteld word voordat je hier van die onzin neer zet.
Soms heb je zelfs meer personeel nodig omdat er meer ‘onbekende’ kinderen aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:05 schreef livelink het volgende:
[..]
Dit kan ik beamen. Mijn buurmeisje werkt in de opvang en ze hadden vandaag 43 kinderen in de noodopvang. Dat is nauwelijks minder dan ze regulier hadden.
Waar ze in de eerste lockdown slechts 1 dag per week hoefde te werken, werkt ze nu weer gewoon elke dag.
Ik koop morgen bij Bol een pluche hond en een hondenriem. Ik ga het beestje hier regelmatig uitlaten. Of 'ie nou wil of niet...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:05 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ja, ook dat inderdaad.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
Soms heb je zelfs meer personeel nodig omdat er meer ‘onbekende’ kinderen aanwezig zijn.
Zij waren wel blij dat alles weer werkt. Ik wat minder omdat ik meer gepland had. Maar goed.... andere keer maar weer dan. Als ik zo meteen thuis ben even snel eten, douchen en naar bed.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:09 schreef livelink het volgende:
[..]
Heb je het werk wel helemaal af kunnen ronden? En hopelijk gaat het reizen een beetje relaxed. Je ben niet voor 20.00 thuis trouwens, dus qua avondklok zou je het al niet gered hebben.
Je moet eens bedenken waarom dit gebeurd. En nee, ik zit er ook niet ook te wachten, daar hebben we het vorige week nog op een normale manier over gehad.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:18 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Je vrijheid als een mak schaap laten afnemen is nog veel sneuer
Joh die maatregelen helpen geen ene moer...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je moet eens bedenken waarom dit gebeurd. En nee, ik zit er ook niet ook te wachten, daar hebben we het vorige week nog op een normale manier over gehad.
Wat je nu allemaal roeptoetert, slaat nergens op...
Moet wel zeggen dat de ouders zich qua het betalen van facturen beter opstellen. Ze weten nu dat ze hun geld terugkrijgen en blijven beter betalen dan in het voorjaar. Toen was dat allemaal nieuw en moesten mensen het nog maar zien dat het goed kwam.quote:
Duidelijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:27 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Joh die maatregelen helpen geen ene moer...
Dat is al bewezen...
Avondklok in andere landen hebben ook al bewezen dat ze weinig tot geen verschil maken...
als we echt zo bang zijn allemaal, maar laten we dan nog honderden vliegtuigen uit andere landen binnen? Mogen we nog wel hutje mutje naar de supermarkt maar mogen andere ondernemers en horeca naar de klote? KLM miljarden steun na miljarden steun en de ondernemers krijgen amper wat...
De rijke bedrijven worden slapend nog
Rijker....
In China viert men al maanden feest,
En daarmee zeg ik niet dat Corona niks voorstelt, maar het leed dat de maatregelen veroorzaakt is vele malen erger dan het aantal Corona doden.
Doden die bijna altijd al andere ziektes of lijden hadden.....
Kinderen die nu zelfmoord pogingen doen uit eenzaamheid, kanker patiënten die geen zorg krijgen, of geen test krijgen om er vroeg bij te zijn,
Nog
Altijd gaan er meer mensen dood aan hart vaat ziektes en kanker... zetten we de wereld ook niet voor op slot
En langzaamaan worden onze vrijheden afgenomen.... ook gewoon wettelijk er even doorheen gedrukt...
En allemaal makke schapen die het voor lief aannemen
Kan het wat minder? Kort corona-lontje?quote:
Ik vind jou ook heel erg aardigquote:
Dat makke schapen en die zogenaamde complot theorieën ken ik nou wel.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:27 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Joh die maatregelen helpen geen ene moer...
Dat is al bewezen...
Avondklok in andere landen hebben ook al bewezen dat ze weinig tot geen verschil maken...
als we echt zo bang zijn allemaal, maar laten we dan nog honderden vliegtuigen uit andere landen binnen? Mogen we nog wel hutje mutje naar de supermarkt maar mogen andere ondernemers en horeca naar de klote? KLM miljarden steun na miljarden steun en de ondernemers krijgen amper wat...
De rijke bedrijven worden slapend nog
Rijker....
In China viert men al maanden feest,
En daarmee zeg ik niet dat Corona niks voorstelt, maar het leed dat de maatregelen veroorzaakt is vele malen erger dan het aantal Corona doden.
Doden die bijna altijd al andere ziektes of lijden hadden.....
Kinderen die nu zelfmoord pogingen doen uit eenzaamheid, kanker patiënten die geen zorg krijgen, of geen test krijgen om er vroeg bij te zijn,
Nog
Altijd gaan er meer mensen dood aan hart vaat ziektes en kanker... zetten we de wereld ook niet voor op slot
En langzaamaan worden onze vrijheden afgenomen.... ook gewoon wettelijk er even doorheen gedrukt...
En allemaal makke schapen die het voor lief aannemen
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat makke schapen en die zogenaamde complot theorieën ken ik nou wel.
Maar ook ik ben geen voorstander van vliegtuigtripjes momenteel, helemaal met je eens.
Kom gerust morgen langs bij de uitvaart van mijn collega's broer. Vorige week had je bij die van z'n moeder kunnen langs gaan.
Mijn collega zelf, een zeer fitte voetbaltrainer, kon/kan er helaas niet bij zijn, omdat hij tijdens het verzorgen van z'n zieke moeder zelf geveld is. Net als z'n broer...
Take care!
Fijn dat het nu beter gaatquote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
Moet wel zeggen dat de ouders zich qua het betalen van facturen beter opstellen. Ze weten nu dat ze hun geld terugkrijgen en blijven beter betalen dan in het voorjaar. Toen was dat allemaal nieuw en moesten mensen het nog maar zien dat het goed kwam.
Absoluut. Toen werden we bedolven onder de telefoontjes.quote:
Ik heb geen idee hoe dat in zijn werk ging maar Junior heeft me dat vorige week keurig uitgelegdquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:06 schreef peaceman het volgende:
[..]
Absoluut. Toen werden we bedolven onder de telefoontjes.
Ergens begreep je (lees: ik) de zorgen van de ouders destijds ook wel. Maar ik had toen geen vast contract nog, dus voelde ook wel een beetje eigen belang dat ze bleven betalenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:07 schreef just me het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe dat in zijn werk ging maar Junior heeft me dat vorige week keurig uitgelegd
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:13 schreef peaceman het volgende:
Het is ook een rare tijd natuurlijk, maar dat blijft niet eeuwig. Het gaat goedkomen
quote:Morgen 13:30 19:30: Brother52 kan wel iets met een avond/nacht en een klok
Die had ik er nog niet eens bij staan.quote:
Goedemorgen Meltingquote:
Goedemorgen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 06:23 schreef livelink het volgende:
[..]
Goedemorgen Melting
Mag je vandaag nu wat vroeger stoppen vanwege gisteren?
Goedemorgen.quote:
Ach, elke dag hetzelfde is ook maar saai.quote:Op woensdag 20 januari 2021 06:46 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen.
Jij bent vandaag zo vrolijk, zo vrolijk. zo vrolijk?
Jij bent behoorlijk vrolijk, zo vrolijk was je nooit?
Dank, jij ook.quote:
.quote:Ik lees dat we wellicht een avondklok gaan krijgen en dat roept natuurlijk vele vragen op bij mij, maar misschien ook bij jou.
- Welk bedrijf komt hem installeren?
- Mag ik zelf bepalen aan welke muur die komt?
- Krijgt iedereen dezelfde of is er een soort catalogus waar ik uit mag kiezen?
- Zijn de batterijen erbij inbegrepen?
- Zijn er (verborgen) kosten aan verbonden?
- Werkt dat ding overdag ook of moet ik daar zelf een klok voor aanschaffen?
- Draai ik op voor reparatiekosten bij een defect?
- Kan ik mijn oude klok nog wel gebruiken?
Hopelijk komt de overheid snel met antwoorden
Het zal voor de kinderen iets meer plannen zijn om hier op tijd weg naar huis te gaan of mij op tijd weer thuis af te leveren maar... als dat het ergste isquote:Op woensdag 20 januari 2021 08:36 schreef Diaan73 het volgende:
ik kreeg dit net doorgestuurd:
[..]
.
Voor ons verandert er niet veel met die avondklok, we komen nu ook 's avonds niet buiten. Als ze het echt nuttig vinden en willen, dan is dit m.i. wel de geschikte periode om het te doen.
Alleen Twan en zijn vriendin gaan er "last" van krijgen. Als ze bij elkaar op bezoek gaan, moeten ze of blijven slapen of vroeg weer naar huis. Maar dat is ook nog wel te overzien.
Ja als je met afstanden te maken hebt, is dat wel wat meer plannen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:14 schreef just me het volgende:
[..]
Het zal voor de kinderen iets meer plannen zijn om hier op tijd weg naar huis te gaan of mij op tijd weer thuis af te leveren maar... als dat het ergste is![]()
Maar even voor het slapen gaan een rondje lopen is er dus niet meer bij, dan ga ik wel op mijn balkon staan
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Gewoon stoppen...quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:47 schreef brother52 het volgende:
Ik heb het vooral te doen met de mensen die niet in huis mogen roken....
Jawel hoor. Je moet dan alleen gewoon om 20.30 naar bed.quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:14 schreef just me het volgende:
[..]
Het zal voor de kinderen iets meer plannen zijn om hier op tijd weg naar huis te gaan of mij op tijd weer thuis af te leveren maar... als dat het ergste is![]()
Maar even voor het slapen gaan een rondje lopen is er dus niet meer bij, dan ga ik wel op mijn balkon staan
Ik vond het soms wel lekker om nog even buiten te lopen, donker en stilquote:Op woensdag 20 januari 2021 09:39 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja als je met afstanden te maken hebt, is dat wel wat meer plannen.
Nee dat kan dan niet meer, doe je dat vaak? Gelukkig heb je nog een balkon. Achtertuin is evt. ook nog een alternatief.![]()
quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:32 schreef Melting het volgende:
[..]
Jawel hoor. Je moet dan alleen gewoon om 20.30 naar bed.
Gewoon op en neer wandelen in die steeg achter je huis kan gewoon, geen BOA of agent die daar komt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:14 schreef just me het volgende:
Precies, het is toch donkerquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gewoon op en neer wandelen in die steeg achter je huis kan gewoon, geen BOA of agent die daar komt.
Als die er überhaupt al zijn...
Het uitgangspunt van die avondklok is dat mensen beperkt worden om bij elkaar te komen om zo besmetting te voorkomen, aangezien een deel uit zichzelf te beroerd of simpelweg te dom is om daar aan mee te werken.
Als je niet op bezoek gaat bij anderen, dan kan je m.i. rustig naar buiten gaan, mits uit het zicht zodat je geen boete oploopt...
Ik ga wel proberen om zo'n thuisbezorg scooter te regelenquote:
Maar ik morgenavond dus niet meer.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:48 schreef just me het volgende:
[..]
Precies, het is toch donker![]()
Maar jij mag vanavond gewoon weg![]()
Als het ingaat is het vrijdag en dan heb je dus huisarrest!quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:53 schreef Melting het volgende:
[..]
Maar ik morgenavond dus niet meer.
Ik bedoelde inderdaad op vrijdag.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:54 schreef just me het volgende:
[..]
Als het ingaat is het vrijdag en dan heb je dus huisarrest!
En als het doorgaat wat ik hoor kan ik dus niet meer samen op de kindjes passen en dan moeten die dus naar de noodopvang
Dat vind ik al tijden belachelijk. Zoveel gasten voor bijv. 4 onderwerpen. Dat kan ook best minder wat mij betreft. Qua onderwerpen en zeker qua gasten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:59 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik bedoelde inderdaad op vrijdag.
Onbegrijpelijk dat er dan wel naar talkshows gegaan mag worden.
Dat was hier net ook, ik denk dat de voedersilo’s bij de buren leeg zijn en vanwege de wat hogere temperaturen zijn er hier weer insectjes te snackenquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:57 schreef just me het volgende:
invasie van kleine vogels in de tuin
zaterdag met de kabouters maar weer pindaslingers rijgen, ze vinden het zo leuk om te doenquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:10 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat was hier net ook, ik denk dat de voedersilo’s bij de buren leeg zijn en vanwege de wat hogere temperaturen zijn er hier weer insectjes te snacken
Pinda's eten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:35 schreef just me het volgende:
[..]
zaterdag met de kabouters maar weer pindaslingers rijgen, ze vinden het zo leuk om te doen
is ook lekker maar deze pinda's zijn echt voor de vogeltjesquote:
Ik mag toch aannemen dat de avondklok ook voor die mensen gaat gelden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:59 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik bedoelde inderdaad op vrijdag.
Het weekend erna is het nationale tuinvogeltelling, misschien kun je daar ook nog iets mee met de kaboutersquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:35 schreef just me het volgende:
[..]
zaterdag met de kabouters maar weer pindaslingers rijgen, ze vinden het zo leuk om te doen
Samen niet? In welk opzicht?quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:54 schreef just me het volgende:
[..]
Als het ingaat is het vrijdag en dan heb je dus huisarrest!
En als het doorgaat wat ik hoor kan ik dus niet meer samen op de kindjes passen en dan moeten die dus naar de noodopvang
quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:59 schreef Melting het volgende:
[..]
Gepland was dat ik samen met m'n ex op de 2 kleinste kabouters zou gaan passen. Ik kán dat niet in m'n eentje, maar er staat al overleg vanavond in de planning.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Samen niet? In welk opzicht?
Ik heb de persconferentie niet gezien of gehoord...
Edit: In welk opzicht geef jij 'samen' de kindjes dan les?
Met de ouders erbij mag toch wel?
Nee, just me ging samen met de opa van de kabouters oppassen, de hele dag twee van die kinderen entertainen is wat veelquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Samen niet? In welk opzicht?
Ik heb de persconferentie niet gezien of gehoord...
Edit: In welk opzicht geef jij 'samen' de kindjes dan les?
Met de ouders erbij mag toch wel?
Komende zaterdag worden er 2 kabouters hier gebracht tot en met zondag. Dat gaat door want Merel gaat meteen weer weg. Volgende week donderdag en vrijdag zou het oppassen worden op de andere kabouters. Maar dan moeten ze daarvoor noodopvang regelen als er plek is..quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:26 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nee, just me ging samen met de opa van de kabouters oppassen, de hele dag twee van die kinderen entertainen is wat veel
Ah, dat had ik even gemist dan...quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:25 schreef just me het volgende:
[..]
Gepland was dat ik samen met m'n ex op de 2 kleinste kabouters zou gaan passen. Ik kán dat niet in m'n eentje, maar er staat al overleg vanavond in de planning.
Ik heb begrepen dat daarvoor een uitzondering wordt gemaakt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat de avondklok ook voor die mensen gaat gelden.
quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ah, dat had ik even gemist dan...
Jij op de bank binnen en opa in de tuin.
Opgelost!
Goed dat je je dat realiseertquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:41 schreef just me het volgende:
[..]![]()
![]()
Het is niet anders, ik realiseer me ook dat het niet mijn verantwoording is maar die van de ouders.
Iedereen heeft op de een of andere manier met de maatregelen te maken.
Wie moet er bij jullie waarvoor van 20.30 tot 4.30 uur naar kantoor?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:37 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat daarvoor een uitzondering wordt gemaakt.
Op het werk al "paniek" over evt. bereik- en beschikbaarheidsdiensten voor het geval ze naar kantoor moeten. Ze willen nu al een brief. Ze zullen toch even moeten wachten....
Dat is zeker zoquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:41 schreef just me het volgende:
[..]![]()
![]()
Het is niet anders, ik realiseer me ook dat het niet mijn verantwoording is maar die van de ouders.
Iedereen heeft op de een of andere manier met de maatregelen te maken.
Dat vraag ik me ook af en vooral hoe vaak dat gebeurd is de afgelopen maanden. Maar er zijn een paar IT'ers die bij (bepaalde) calamiteiten naar kantoor of naar een pand moeten waar onze servers staan. Hun leidinggevenden stonden bij wijze van spreken al aan het bureau dat ze de verklaring wilden hebben.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wie moet er bij jullie waarvoor van 20.30 tot 4.30 uur naar kantoor?
Ik had wel het voorstel gedaan om juist tijdens deze uren (vanuit huis) te gaan werken, een soort van continue nachtdienst.
Kan je daarna een paar uur slapen en dan heb je de hele middag nog vrij voor jezelf.
heb je heelmaal geen last van een avondklok.
Helaas is mijn motie afgewezen...
Doen jullie nog zelf het beheer van (een deel van) jullie IT-infrastructuur?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:47 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af en vooral hoe vaak dat gebeurd is de afgelopen maanden. Maar er zijn een paar IT'ers die bij (bepaalde) calamiteiten naar kantoor of naar een pand moeten waar onze servers staan.
Yeps, dat doen we (nog) zelf.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Doen jullie nog zelf het beheer van (een deel van) jullie IT-infrastructuur?
Ik dacht dat de gehele overheid dat uitbesteed had...
Ja, ik lees het net.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:37 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat daarvoor een uitzondering wordt gemaakt.
Dat is ook zo, maar toch... het kan wel een onsje minder.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, ik lees het net.
Op zich maakt dat ook niet eens zo heel veel uit. Bij dat soort programma’s houden ze zich over het algemeen best goed aan de regels mbt afstand en zo.
Wat vertraging...quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:50 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Yeps, dat doen we (nog) zelf.Het is wel de bedoeling om dat te gaan uitbesteden, maar dat loopt wat vertraging op geloof ik.
Het blijft natuurlijk de Overheid.quote:
Ah, kom op...quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:54 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar toch... het kan wel een onsje minder.
Wellicht niet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 16:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ah, kom op...
Hoeveel man/vrouw zit er nou als gast in zo'n studio bij een opinie programma?
Tien? Gaan die het verschil maken als ze thuis blijven, voor zover ze al iets onder de leden hebben en niet al wegens hun beroep preventief getest worden?
Nee toch?
Ik denk dat dat laatste inderdaad zwaarder weegt dan die paar personen die aan tafel zitten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 16:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wellicht niet.
Misschien is het wel meer dat ik me soms stoor aan de hoeveelheid onderwerpen waardoor een bepaald onderwerp niet voldoende aandacht krijgt of in ieder geval niet de aandacht die het verdient. Maar dat is natuurlijk niet objectief en kwestie van smaak.
Dat herken ik wel. Ik kijk daarom ook minder naar van dat soort programma's.quote:Op woensdag 20 januari 2021 16:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat dat laatste inderdaad zwaarder weegt dan die paar personen die aan tafel zitten.
Een beetje minder Coronanieuwsverkondigers (3 x woordwaarde!) daar mag van mij sowieso wel, het is in ieder geval wel de reden dat ik er nauwelijks meer naar kijk...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kabouters hebben de pinda-slingers opgehangen
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
quote:Op woensdag 20 januari 2021 16:26 schreef just me het volgende:
De pindarotsjes in de branding...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kabouters hebben de pinda-slingers opgehangen![]()
quote:Op woensdag 20 januari 2021 16:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De pindarotsjes in de branding...
Zaterdag wordt het dus een slinger voor in mijn tuin, er moet gewerkt worden voor de kostquote:Op woensdag 20 januari 2021 16:30 schreef Doedezemaar het volgende:
Schattig die slingers. Nu wachten op foto’s van vogeltjes aan het buffet
Onze permanent in de appelboom aanwezige ijspegelverlichting heeft het gisteren na 13 jaar bijna elke avond branden begeven...quote:Op woensdag 20 januari 2021 16:31 schreef just me het volgende:
[..]
Zaterdag wordt het dus een slinger voor in mijn tuin, er moet gewerkt worden voor de kost
Oh.. die was zo leuk!!quote:Op woensdag 20 januari 2021 16:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Onze permanent in de appelboom aanwezige ijspegelverlichting heeft het gisteren na 13 jaar bijna elke avond branden begeven...
Heb je elke dag ambulante hulp? Zo niet dan is het een kwestie van plannenquote:Op woensdag 20 januari 2021 16:47 schreef Rafeiro het volgende:
Hmmm, dat wordt weer even uitzoeken. 1 bezoeker per dag. Als er ambulante hulp komt, telt dat dan ook al en kan er dan vanuit de familie etc niemand meer komen... En ambulant en huishoudelijke hulp mag dat nog op 1 dag.
alle werkdagen ja. En 1 dag abulant en huishoudelijke hulp. Al probeer ik sowieso met die hulp niet meer binnen te komen. Wandelen of bellen vooral. Soms wel fris nu als je een kwartier van tevoren al buiten staat te wachten, haha.quote:Op woensdag 20 januari 2021 16:51 schreef just me het volgende:
[..]
Heb je elke dag ambulante hulp? Zo niet dan is het een kwestie van plannen
Ik hoorde het, hoe laat is de officiele overdracht?quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb Trump ook even wat laten zeggen.
Nu het nog kan...
Ergens rond 17.00 uur of zo, geloof ik.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:03 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Ik hoorde het, hoe laat is de officiele overdracht?
Even gluren zonger geluid dan maar. die speeches boejen toch niet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ergens rond 17.00 uur of zo, geloof ik.
Nu dus...
Even wat nieuwe dingen uitproberen...quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:13 schreef Rafeiro het volgende:
En nu gewoon even lekker gestamp via MM.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hulp en 1 privé persoon lijkt dus wel te mogen.
Gedoe ook allemaal.
En heb nu dat bericht zodat het niet bij mij fout zit.You sound reasonable...Time to up my medication.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |