abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 januari 2021 @ 15:20:22 #251
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197651579
Besmettingcijfers dinsdag 15 december tot en met maandag 21 december:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 december tot en met maandag 28 december:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
dinsdag: 6.412
woensdag: 7.142
donderdag: 9.737
vrijdag: 8.169
zaterdag: 7.383
zondag: 6.657
maandag: 5.499

totaal: 50.999


Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
dinsdag: 4.986
woensdag: 6.148
donderdag: 6.575
vrijdag: 6.093
zaterdag: 5.340
zondag: 5.598
maandag: 4.822

totaal: 39.562


Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
dinsdag: 4.272
woensdag: 5.615
donderdag: 5.774
vrijdag: 5.744
zaterdag: 5.414
zondag: 4.891
maandag: 4.017

totaal: 35.727


Besmettingcijfers dinsdag 26 tot en met maandag 1 februari:
dinsdag: 3.917
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:

totaal: (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:) 27.419
  Redactie Games dinsdag 26 januari 2021 @ 15:23:15 #252
181272 crew  Noppie2000
pi_197651670
Geringen daling tov vorige week, maar onder de 4000 is naar mijn gevoel alweer een tijdje geleden :D

Benieuwd naar de piek de komende dagen, hoop dat het allemaal 'gewoon' weer lager uitvalt dan vorige week.
pi_197651744
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:23 schreef Noppie2000 het volgende:
Geringen daling tov vorige week, maar onder de 4000 is naar mijn gevoel alweer een tijdje geleden :D

Benieuwd naar de piek de komende dagen, hoop dat het allemaal 'gewoon' weer lager uitvalt dan vorige week.
Dit is het laagste aantal sinds 1 Oktober.
Op 24 November zaten we hier iets boven, waarna de stijging werd ingezet weer.
pi_197651801
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:46 schreef Scooteraar het volgende:

[..]

Zijn dit mensen die allemaal aan de beademing liggen? Ik zou graag iets meer context willen.
Je hebt ook qua beademing veel verschillen. Op de verpleegafdeling kan iemand bijvoorbeeld wat extra zuurstof krijgen middels een slangetje voorin de neus of als er meer nodig is via een masker. Op de IC is dat niet anders, maar daar kan het ook via intubatie moeten gebeuren (dan ben je meestal buiten bewustzijn, maar niet altijd). En dan kan het in alle gevallen zijn dat je 1 liter zuurstof per minuut krijgt of 10 (dat is de max zover ik weet).

Maar ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat het merendeel van de mensen op de verpleegafdeling of IC in meer of mindere mate extra zuurstof krijgen. Dat is voor Corona namelijk 1 van de redenen om opgenomen te worden, de andere veelgehoorde klachten als hoofdpijn, spierpijn en smaak/reukverlies zijn geen redenen om iemand op te nemen.
pi_197651825
Ruim onder de 4000, ik vind dat echt wel een prachtig getal. Voor mijn gevoel wint de lockdown aan kracht en gaan we een mooie week tegemoet!
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 26 januari 2021 @ 15:31:19 #256
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197651879
Ik weet niet of het RIVM al duiding geeft waarom de ziekenhuisopnames maar niet afnemen, de enige echte betrouwbare indicator.

Testmoe?
pi_197652086
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:31 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik weet niet of het RIVM al duiding geeft waarom de ziekenhuisopnames maar niet afnemen, de enige echte betrouwbare indicator.

Testmoe?
Het zit in de trage daling van het aantal besmettingen, kijk maar naar de grafiek op de website van het Rivm. De piek daalde mega snel in april 2020 en toen waren er ook heel weinig besmettingen ook al weten we niet hoeveel mensen er begin vorig jaar echt besmet waren door het te kort aan testcapaciteit. Maar een echte daling van het aantal ziekenhuisopnames ga je pas zien als we onder de 1000 besmettingen per dag komen.
pi_197652096
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:31 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik weet niet of het RIVM al duiding geeft waarom de ziekenhuisopnames maar niet afnemen, de enige echte betrouwbare indicator.

Testmoe?
Mijn vermoeden is dat dit komt door de andere bezetting (groep) van de ziekenhuisbedden. Vorig jaar gingen er naar mijn idee veel meer mensen dood omdat er zwakkere mensen in de ziekenhuizen kwamen. Dat zorgt voor een hogere /snellere uitstroom. Ik denk dat er gemiddeld genomen gezondere/fittere mensen de ziekenhuizen ingaan en die worden anders behandeld, die worden behandeld voor herstel en dat duurt wat langer.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 15:54:24 #259
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_197652348
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Je hebt ook qua beademing veel verschillen. Op de verpleegafdeling kan iemand bijvoorbeeld wat extra zuurstof krijgen middels een slangetje voorin de neus of als er meer nodig is via een masker. Op de IC is dat niet anders, maar daar kan het ook via intubatie moeten gebeuren (dan ben je meestal buiten bewustzijn, maar niet altijd). En dan kan het in alle gevallen zijn dat je 1 liter zuurstof per minuut krijgt of 10 (dat is de max zover ik weet).

Maar ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat het merendeel van de mensen op de verpleegafdeling of IC in meer of mindere mate extra zuurstof krijgen. Dat is voor Corona namelijk 1 van de redenen om opgenomen te worden, de andere veelgehoorde klachten als hoofdpijn, spierpijn en smaak/reukverlies zijn geen redenen om iemand op te nemen.
Ik las nog niet heel lang geleden in de media dat de gehamsterde beademingsapparatuur vaak niet eens gebruikt worden. Gewoon bij het AD.

Is het niet zo dat dat de ziekenhuizen elk jaar vrijwel helemaal vol liggen met zieke mensen door de griep? Wat is er in 2020 precies anders dan in 2019 en voorgaande jaren waarin we last hadden van pandemieën? Hoeveel meer doden en opnamen in 2020?

Als ik naar de grafieken kijk zie ik niks bijzonders. Ik wordt steeds kritischer en bozer en heb het gevoel dat ik voorgelogen ben. Ik zou willen vragen of er mensen zijn die mij aan kunnen tonen dat er inderdaad echt iets aan de hand is en dat de maatregelen (die zelfs haaks slaan tegen de Universele Rechten van de Mens) gerechtvaardigd zijn.

Iemand pls? :)
pi_197652468
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:54 schreef Scooteraar het volgende:

[..]

Is het niet zo dat dat de ziekenhuizen elk jaar vrijwel helemaal vol liggen met zieke mensen door de griep? Wat is er in 2020 precies anders dan in 2019 en voorgaande jaren waarin we last hadden van pandemieën? Hoeveel meer doden en opnamen in 2020?

Nee tijdens de "grote griepepidemie" in 2018 lagen er op de piek 350 mensen met griep op de IC. nu ligt dat aantal al wekenlang rond de 650/700.

In een periode van 13 weken gingen er ongeveer 75 mensen per dag dood aan de griep. Dat halen we nu ook vrij makkelijk en dit duurt nog wel iets langer dan 13 weken...

https://www.parool.nl/nie(...)eenkomsten~b4e67eb0/
pi_197652620
Een succesje in de provincie:

629 nieuwe coronagevallen in Brabant, laagste aantal sinds begin oktober
https://www.omroepbrabant(...)-sinds-begin-oktober

Voelt als zo lang geleden. Toen was ik nog op vakantie in wat later een hotspot werd; Twente.
pi_197652625
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:00 schreef magrec het volgende:

[..]

Nee tijdens de "grote griepepidemie" in 2018 lagen er op de piek 350 mensen met griep op de IC. nu ligt dat aantal al wekenlang rond de 650/700.

In een periode van 13 weken gingen er ongeveer 75 mensen per dag dood aan de griep. Dat halen we nu ook vrij makkelijk en dit duurt nog wel iets langer dan 13 weken...

https://www.parool.nl/nie(...)eenkomsten~b4e67eb0/
Mét maatregelen he. Die grieppiekjes van eerdere jaren waren zonder maatregelen. Nu ligt vrijwel de hele samenleving plat en liggen de ziekenhuizen alsnog vol.

Die ademhalingsapparatuur die gehamsterd zou worden? Als er niemand is om ze te bedienen, omdat IC-verpleegkundigen al het dubbele aan patiënten hebben (of meer), dan heb je ook weinig aan die apparatuur.
Tap tap tap
pi_197652696
mooie dag cijfers mensen. dit hebben we nodig. Ben wel benieuwd wanneer we weer wat versoepelingen gaan krijgen. kan me ook voorstellen dat ze denken, als we nu alles weer open gooien zijn we weer terug bij af binnen een maand. maar winkels open en scholen open zouden de eerste stappen moeten zijn.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_197652730
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:14 schreef BorTheWolf het volgende:
mooie dag cijfers mensen. dit hebben we nodig. Ben wel benieuwd wanneer we weer wat versoepelingen gaan krijgen. kan me ook voorstellen dat ze denken, als we nu alles weer open gooien zijn we weer terug bij af binnen een maand. maar winkels open en scholen open zouden de eerste stappen moeten zijn.
Ik denk dat ze nog een slag om de arm houden vanwege de Britse variant.
Tap tap tap
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 26 januari 2021 @ 16:23:23 #265
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197652862
Ik denk dat de overheid voor niveau Waakzaam gaat (1200 per dag). Als de daling langer aanhoudt terwijl de Britse variant de overhand neemt dan zal de avondklok en sluiting scholen worden terug gedraaid.

Detailhandel, horeca open is dus echt nog een eind weg.
Basismaatregelen blijven sowieso tot september maar dat is bij iedereen wel duidelijk denk ik.
pi_197652885
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:23 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik denk dat de overheid voor niveau Waakzaam gaat (1200 per dag). Als de daling langer aanhoudt terwijl de Britse variant de overhand neemt dan zal de avondklok en sluiting scholen worden terug gedraaid.

Detailhandel, horeca open is dus echt nog een eind weg.
Basismaatregelen blijven sowieso tot september maar dat is bij iedereen wel duidelijk denk ik.
Gezien de snelheid in prikken en leveringen :{
Tap tap tap
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 26 januari 2021 @ 16:26:23 #267
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197652922
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Gezien de snelheid in prikken en leveringen :{
Besef wel dat als de voornaamste ziekenhuisgroep gevaccineerd is, je weer wat meer kan. Maar vergeet niet dat als de R toeneemt jongere mensen zomaar de ziekenhuizen kunnen overspoelen.

Daarom moeten we écht weer op een laag niveau besmettingen komen. Het duurt even voor het virus aan kracht wint.

Dat is de strategie en dát zou de overheid moeten uitdragen. Maar de communicatie is erbarmelijk slecht en snijdt in het draagvlak.
pi_197653118
Ja joe dit is het positiviteitstopic.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197653207
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:23 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik denk dat de overheid voor niveau Waakzaam gaat (1200 per dag). Als de daling langer aanhoudt terwijl de Britse variant de overhand neemt dan zal de avondklok en sluiting scholen worden terug gedraaid.

Detailhandel, horeca open is dus echt nog een eind weg.
Basismaatregelen blijven sowieso tot september maar dat is bij iedereen wel duidelijk denk ik.
September?? Ik mag toch hopen dat het april hooguit mei is.......
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 26 januari 2021 @ 16:45:32 #270
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197653248
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:43 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

September?? Ik mag toch hopen dat het april hooguit mei is.......
Nee, de basismaatregelen moeten blijven tot iedereen is gevaccineerd. Anders overstromen de ziekenhuizen met jongeren.

Dat is 1,5 meter, handen wassen, werk zoveel mogelijk thuis.

Realiteit is wel dat, als de cijfers ernaar zijn, dit wat vrijer zou worden, denk aan afgelopen zomer.

Ik ga uit van een zomer als afgelopen jaar en vanaf medio juli weer voorzichtig evenementen. In september is iedereen dan gevaccineerd. In oktober/november wacht men dan een beetje af wat er gebeurt waarna de alles verlossende persco komt.

Ik ben positief dat het zo loopt! Ik hoop eerder, afgelopen voorjaar ging het ook snel!
pi_197653290
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:45 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]


[..]

Nee, de basismaatregelen moeten blijven tot iedereen is gevaccineerd. Anders overstromen de ziekenhuizen met jongeren.

Dat is 1,5 meter, handen wassen, werk zoveel mogelijk thuis.

Realiteit is wel dat, als de cijfers ernaar zijn, dit wat vrijer zou worden, denk aan afgelopen zomer.

Ik ga uit van een zomer als afgelopen jaar en vanaf medio juli weer voorzichtig evenementen. In september is iedereen dan gevaccineerd. In oktober/november wacht men dan een beetje af wat er gebeurt waarna de alles verlossende persco komt.

Ik ben positief dat het zo loopt! Ik hoop eerder, afgelopen voorjaar ging het ook snel!
Ik hoop toch echt voor de zomer de verlossende persco :D
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 26 januari 2021 @ 16:52:32 #272
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197653374
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:47 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik hoop toch echt voor de zomer de verlossende persco :D
Wie niet? ;)
pi_197653608
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:36 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja joe dit is het positiviteitstopic.
Sorry :P
Tap tap tap
pi_197654413
De grafieken van vandaag:

Met de daling van het aantal gemelde besmettingen komen ook de grafieken van verschillende dagen dichter bij elkaar te liggen. Er is zeker nog wel verschil zichtbaar tussen de laatste drie dagen, maar uitgezonderd de laatste twee datapunten van ieder dag lopen de lichtgroene, gele en groene curve vrijwel parallel naar beneden.


De dagcurves zijn natuurlijk ook wat lager dan vorige dagen omdat het totaal aantal gemelde besmettingen lager is. De 'buik', met meldingen voor 4-5 dagen terug heeft nu een maximum van ongeveer 500-600 gevallen. Een paar weken terug noemde ik minder dan 500 nieuw gerapporteerde gevallen al zo goed als stabiel, nu is dat het maximum. Dus ook daarin is de daling van nieuwe gevallen zichtbaar.
pi_197654711
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:54 schreef Scooteraar het volgende:

[..]

Ik las nog niet heel lang geleden in de media dat de gehamsterde beademingsapparatuur vaak niet eens gebruikt worden. Gewoon bij het AD.

Is het niet zo dat dat de ziekenhuizen elk jaar vrijwel helemaal vol liggen met zieke mensen door de griep? Wat is er in 2020 precies anders dan in 2019 en voorgaande jaren waarin we last hadden van pandemieën? Hoeveel meer doden en opnamen in 2020?

Als ik naar de grafieken kijk zie ik niks bijzonders. Ik wordt steeds kritischer en bozer en heb het gevoel dat ik voorgelogen ben. Ik zou willen vragen of er mensen zijn die mij aan kunnen tonen dat er inderdaad echt iets aan de hand is en dat de maatregelen (die zelfs haaks slaan tegen de Universele Rechten van de Mens) gerechtvaardigd zijn.

Iemand pls? :)
In Engeland geven ze wel aan hoeveel mensen er aan een ventilator liggen. Engeland heeft iets minder dan 4x het aantal inwoners van Nederland.
Gisteren lagen er 3.694 mensen aan een ventilator, in. Op 1 oktober waren dat er 285, op 4 november (begin vorige lockdown) 997. Op 2 december (eind vorige lockdown) 1.149 (toen begin de Engelse variant net om zich heen te grijpen). Het voorlopig hoogste aantal was op 22 januari, toen waren het er 3.727. Dus dat is niet op IC, dat is aan mechanische beademing.
Als ik het bekijk voor het universiteitsziekenhuis bij mij in de buurt, dan lagen er op 1 december 4 mensen aan een ventilator en volgens de meest recente data (19 januari) 45. Hoe groot zijn IC afdelingen in universiteitsziekenhuizen? Ik vind 45 best wel veel....
Ik zou niet zeuren als er nu wat ventilators niet gebruikt worden in Nederland.

Ik snap het gevoel wel dat het voelt alsof je voorgelogen wordt. Ik denk dat veel mensen zo murw zijn van de niet aflatende maatregelen, nieuwsstroom etc dat men heel veel aangrijpt om er een uitweg in te zien. Hopen dat nieuws niet waar is, slaat langzaam om in het niet geloven van nieuws. Ik merk aan mezelf ook dat ik vaker vraagtekens bij nieuws zet. Is dat omdat het nieuws minder vaak waar is, of ik sterker hoop dat het niet waar is?
Ik snak denk ik net als bijna iedereen naar het einde van de kl*** zooi, of in ieder geval naar een sterke verbetering.

De vaccins komen er aan, ook al duurt het iets langer, en ze werken. Hier van de UK de proportie van aantal ziekenhuisopnames per leeftijdsgroep.
Zie hoe ongeveer 10 dagen na het begin van het vaccineren (groene vertikale streep) het aantal 85+ sterk daalt (men begin met vaccineren van de groep). Dit ging 'ten koste' van het aandeel 18-54, en, iets minder 55-64. Ook het aandeel 75-84 begon snel af te nemen toen men daarmee begon. Dat het later weer iets meer werd heeft mogelijk te maken met uitbraken in verzorgingstehuizen. Maar dit is proportionele data, geen absolute aantallen.
Data loopt tot 15 januari, overigens worden er wel zo'n 30 kinderen per dag opgenomen, de meesten <6 jaar oud. :{

  dinsdag 26 januari 2021 @ 18:55:54 #276
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_197655503
Edit
  dinsdag 26 januari 2021 @ 19:39:22 #277
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197656512
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik denk dat ze nog een slag om de arm houden vanwege de Britse variant.
En de Californische variant, en Zuid-Afrikaanse variant en de Zuid-Amerikaanse variant.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 27 januari 2021 @ 09:15:51 #278
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_197664242
Ik las vanochtend dit positieve stukje. Daar werd ik wel weer een beetje minder depressief van wie weet jullie ook :)

https://www.ad.nl/binnenl(...)nnieuws-br~a7d84610/

Wellicht even openen in een private venster.
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  woensdag 27 januari 2021 @ 09:40:18 #279
67174 Dos37
Come on Twente
pi_197664534
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:15 schreef L3viathan het volgende:
Ik las vanochtend dit positieve stukje. Daar werd ik wel weer een beetje minder depressief van wie weet jullie ook :)

https://www.ad.nl/binnenl(...)nnieuws-br~a7d84610/

Wellicht even openen in een private venster.
Eens vooral dit stukje is positief.

quote:
Dat de vaccins écht wel verschil kunnen maken, wordt steeds duidelijker in Israël. Dat land vaccineert in sneltreinvaart de bevolking met het vaccin van Pfizer en heeft inmiddels 42 procent van de bevolking geprikt. Gisteren hadden zo’n 128.000 inwoners ook al een tweede prik gehad. Daarvan zijn er slechts 20 na de tweede prik alsnog besmet geraakt (omgerekend: 1 op de 6400) en is niemand in het ziekenhuis opgenomen. En dat terwijl het de meest kwetsbare doelgroep betreft.
Je moet de conclusies trekken op dit soort momenten niet 1 dag nadat iemand een vaccine heeft gehad.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_197666756
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:40 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Eens vooral dit stukje is positief.
[..]

Je moet de conclusies trekken op dit soort momenten niet 1 dag nadat iemand een vaccine heeft gehad.
Heel mooi!
pi_197667060
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 19:39 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

En de Californische variant, en Zuid-Afrikaanse variant en de Zuid-Amerikaanse variant.
Een Nederlandse variant zal er wel niet komen, die zal vooraf betaald willen worden en daarna te lui zijn om zich te verspreiden _O-
pi_197667071
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:15 schreef L3viathan het volgende:
Ik las vanochtend dit positieve stukje. Daar werd ik wel weer een beetje minder depressief van wie weet jullie ook :)

https://www.ad.nl/binnenl(...)nnieuws-br~a7d84610/

Wellicht even openen in een private venster.
_O_ _O_ _O_
Tap tap tap
pi_197667075
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Een Nederlandse variant zal er wel niet komen, die zal vooraf betaald willen worden en daarna te lui zijn om zich te verspreiden _O-
Daar zijn ze nog over aan het vergaderen.
Tap tap tap
pi_197667271
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Daar zijn ze nog over aan het vergaderen.
Die is nog beter _O- _O_ _O_
pi_197668143
Haha, bovenstaande stukje uit het AD is van mijn hand. We vonden op de redactie dat we ook de positieve zaken wel eens mochten benoemen! Omwille van de ruimte heb ik het helaas moeten inkorten. Had gisteren ook best wat deskundigen gesproken die verwachten dat rond de zomer alles weer zo goed als normaal is.

Overigens was dat meteen ook mijn laatste coronaverhaal voor de krant. Begin aankomende maandag met een nieuwe functie. Blijf vooral dit topic met veel belangstelling volgen, natuurlijk ;)
pi_197668273
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:47 schreef Stephen1985 het volgende:
Haha, bovenstaande stukje uit het AD is van mijn hand. We vonden op de redactie dat we ook de positieve zaken wel eens mochten benoemen! Omwille van de ruimte heb ik het helaas moeten inkorten. Had gisteren ook best wat deskundigen gesproken die verwachten dat rond de zomer alles weer zo goed als normaal is.

Overigens was dat meteen ook mijn laatste coronaverhaal voor de krant. Begin aankomende maandag met een nieuwe functie. Blijf vooral dit topic met veel belangstelling volgen, natuurlijk ;)
Hey leuk dat het van jouw hand is! Succes met je nieuwe functie! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_197668347
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:47 schreef Stephen1985 het volgende:
Haha, bovenstaande stukje uit het AD is van mijn hand. We vonden op de redactie dat we ook de positieve zaken wel eens mochten benoemen! Omwille van de ruimte heb ik het helaas moeten inkorten. Had gisteren ook best wat deskundigen gesproken die verwachten dat rond de zomer alles weer zo goed als normaal is.

Overigens was dat meteen ook mijn laatste coronaverhaal voor de krant. Begin aankomende maandag met een nieuwe functie. Blijf vooral dit topic met veel belangstelling volgen, natuurlijk ;)
Wat leuk! Ik vind het altijd knap als mensen zelf voldoende (en de juiste) informatie kunnen verzamelen en daar een fijn lopend verhaal van kunnen maken :D
Tap tap tap
pi_197668369
Mijn prognose van vorige week lijkt uit te komen. Vandaag mooie daling in de cijfers betreft patienten op de verpleeg en IC afdelingen _O_

Maar wacht op Federer_fan voor de exacte cijfers ;)
  Public Relations / Redactie Film woensdag 27 januari 2021 @ 14:06:24 #289
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197668392
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:47 schreef Stephen1985 het volgende:
Haha, bovenstaande stukje uit het AD is van mijn hand. We vonden op de redactie dat we ook de positieve zaken wel eens mochten benoemen! Omwille van de ruimte heb ik het helaas moeten inkorten. Had gisteren ook best wat deskundigen gesproken die verwachten dat rond de zomer alles weer zo goed als normaal is.

Overigens was dat meteen ook mijn laatste coronaverhaal voor de krant. Begin aankomende maandag met een nieuwe functie. Blijf vooral dit topic met veel belangstelling volgen, natuurlijk ;)
Bedankt voor je stukje. Ondanks dat we nu allemaal in zwaar weer zitten is het een kwestie van tijd. Niemand heeft het eeuwige geduld maar we kunnen best vertrouwen hebben in een concreet einde van de shitshow.
Er zullen de komende jaren genoeg problemen uit deze crisis voortkomen maar als ik weer zonder zorgen familie en vrienden kan zien ben ik al blij!
pi_197668500
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:47 schreef Stephen1985 het volgende:
Haha, bovenstaande stukje uit het AD is van mijn hand. We vonden op de redactie dat we ook de positieve zaken wel eens mochten benoemen! Omwille van de ruimte heb ik het helaas moeten inkorten. Had gisteren ook best wat deskundigen gesproken die verwachten dat rond de zomer alles weer zo goed als normaal is.

Overigens was dat meteen ook mijn laatste coronaverhaal voor de krant. Begin aankomende maandag met een nieuwe functie. Blijf vooral dit topic met veel belangstelling volgen, natuurlijk ;)
Mooi verhaal!
  woensdag 27 januari 2021 @ 14:24:22 #291
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_197668661
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:47 schreef Stephen1985 het volgende:
Haha, bovenstaande stukje uit het AD is van mijn hand. We vonden op de redactie dat we ook de positieve zaken wel eens mochten benoemen! Omwille van de ruimte heb ik het helaas moeten inkorten. Had gisteren ook best wat deskundigen gesproken die verwachten dat rond de zomer alles weer zo goed als normaal is.

Overigens was dat meteen ook mijn laatste coronaverhaal voor de krant. Begin aankomende maandag met een nieuwe functie. Blijf vooral dit topic met veel belangstelling volgen, natuurlijk ;)
leuk om inderdaad eens een bericht te lezen met een positieve insteek
dat had ik echt nodig!
ik schrok er zelfs bijna van dat er eens een positief artikel te vinden was :P
succes met je nieuwe functie!
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  woensdag 27 januari 2021 @ 14:28:16 #292
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197668716
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een daling in totaal van tachtig! Interessant is dat de daling op de verpleegafdeling op één na net zo groot was als vorige week woensdag.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- woensdag 27 januari: 651 (absolute daling 23; relatieve daling 3,4%);
- dinsdag 26 januari: 674 (absolute stijging 10; relatieve stijging 1,5%);
- maandag 25 januari: 664 (absolute daling 16; relatieve daling 2,4%);
- zondag 24 januari: 680 (absolute stijging 7; relatieve stijging 1,0%);
- zaterdag 23 januari: 673 (absolute daling 1; relatieve daling 0,1%);
- vrijdag 22 januari: 674 (absolute daling 3; relatieve daling 0,4%);
- donderdag 21 januari: 677 (absolute daling 2; relatieve daling 0,3%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- woensdag 27 januari: 1.648 (absolute daling 57; relatieve daling 3,3%);
- dinsdag 26 januari: 1.705 (absolute daling 15; relatieve daling 0,9%);
- maandag 25 januari: 1.720 (absolute stijging 53; relatieve stijging 3,2%);
- zondag 24 januari: 1.667 (absolute stijging 34; relatieve stijging 2,1%);
- zaterdag 23 januari: 1.633 (absolute daling 51; relatieve daling 3,0%);
- vrijdag 22 januari: 1.684 (absolute stijging 17; relatieve stijging 1,0%);
- donderdag 21 januari: 1.667 (absolute daling 42; relatieve daling 2,5%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 27 januari 2021 @ 14:30:26 #293
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_197668746
Mooie daling op zowel de IC als de verpleegafdelingen.
  woensdag 27 januari 2021 @ 14:40:50 #294
67174 Dos37
Come on Twente
pi_197668883
Mooie cijfers, hopelijk blijft het hard gaan de komende dagen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_197668907
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:47 schreef Stephen1985 het volgende:
Haha, bovenstaande stukje uit het AD is van mijn hand. We vonden op de redactie dat we ook de positieve zaken wel eens mochten benoemen! Omwille van de ruimte heb ik het helaas moeten inkorten. Had gisteren ook best wat deskundigen gesproken die verwachten dat rond de zomer alles weer zo goed als normaal is.

Overigens was dat meteen ook mijn laatste coronaverhaal voor de krant. Begin aankomende maandag met een nieuwe functie. Blijf vooral dit topic met veel belangstelling volgen, natuurlijk ;)
Oh wat jammer dat je stopt, ik heb het met veel plezier gelezen! Succes alvast in je nieuwe functie en je bent natuurlijk meer dan welkom om hier te blijven posten ^O^
pi_197669153
Wat een fijn topic om bij te lezen. Ik ben heel erg toe aan positief nieuws (wie niet?). Ik ga hier vaker langskomen. Bedankt voor de updates en de link naar het positieve stuk in het AD. ^O^
pi_197669508
Besmettingcijfers dinsdag 24 november tot en met maandag 30 november:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 december tot en met maandag 7 december:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 december tot en met maandag 14 december:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 december tot en met maandag 21 december:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 december tot en met maandag 28 december:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
dinsdag: 6.412
woensdag: 7.142
donderdag: 9.737
vrijdag: 8.169
zaterdag: 7.383
zondag: 6.657
maandag: 5.499

totaal: 50.999


Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
dinsdag: 4.986
woensdag: 6.148
donderdag: 6.575
vrijdag: 6.093
zaterdag: 5.340
zondag: 5.598
maandag: 4.822

totaal: 39.562


Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
dinsdag: 4.272
woensdag: 5.615
donderdag: 5.774
vrijdag: 5.744
zaterdag: 5.414
zondag: 4.891
maandag: 4.017

totaal: 35.727


Besmettingcijfers dinsdag 26 tot en met maandag 1 februari:
dinsdag: 3.917
woensdag: 4.726
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:

totaal: (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:) 30.251
pi_197669657
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 15:20 schreef Oliver23 het volgende:

Besmettingcijfers dinsdag 26 tot en met maandag 1 februari:
dinsdag: 3.917
woensdag: 4.726
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:

totaal: (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:) 30.251

bah, wat een vieze stijging zeg, hopen dat het een uitschieter is
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
  woensdag 27 januari 2021 @ 15:31:41 #299
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_197669738
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 15:27 schreef BorTheWolf het volgende:

[..]

bah, wat een vieze stijging zeg, hopen dat het een uitschieter is
Maar ten opzichte van vorige week woensdag juist een flinke daling! :)
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  Redactie Games woensdag 27 januari 2021 @ 15:34:17 #300
181272 crew  Noppie2000
pi_197669775
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 15:27 schreef BorTheWolf het volgende:

[..]

bah, wat een vieze stijging zeg, hopen dat het een uitschieter is
Dit gebeurt elke woensdag/donderdag, nu onder 5K is gewoon meer dan prima. Week op week ruim 800 meldingen minder ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')