Het is net als de zomervakantie, het lijkt jaren te duren voor je hem hebt en vervolgens is hij in 4 minuten voorbij.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:20 schreef koemleit het volgende:
[..]
de daling valt me toch een beetje tegen eigenlijk.
Lolquote:Op woensdag 20 januari 2021 16:49 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is net als de zomervakantie, het lijkt jaren te duren voor je hem hebt en vervolgens is hij in 4 minuten voorbij.
Snap je wel hoor, net als de vaccinaties voor het gevoel zo langzaam gaan. Als je naar alle landen kijkt die iets eerder begonnen zijn, dan zie echter je eenzelfde beeld. Als de trein gaat rijden, dan heeft het even tijd nodig om op snelheid te komen.
Geduld is gewoon een beroerd dingetje. Ik zit mij ook regelmatig te verbijten.
Waarschijnlijk lachen we over 5 jaar over wat we nu denken en ervaren. ‘Weet je nog, die vaccinaties duurde voor het gevoel zooooooo lang!’.
De getallen worden niet dagelijks gecommuniceerd, maar afgelopen zondag zaten we op 100.000. Over enkele weken hebben we de belangrijkste doelgroepen gehad en zal je dit echt gaan merken in de ziekenhuizen (ik verwacht niet in de dagelijkse nieuwe besmettingen voorlopig). Vergeet ook niet dat er mooier weer aankomt en Sanquin al 13 procent antistoffen heeft gemeten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 16:54 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Lol![]()
![]()
Denk ook wel dat het vaccineren een soort van grillig verloop zal hebben....soms kan het heel snel gaan, maar het kan door misschien onvoorziene omstandigheden enigszins stagneren.....maar ze zijn er in elk geval mee bezig!
Ja I know......ik was er niet eens bij toen geduld werd uitgedeeldquote:Op woensdag 20 januari 2021 17:01 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De getallen worden niet dagelijks gecommuniceerd, maar afgelopen zondag zaten we op 100.000. Over enkele weken hebben we de belangrijkste doelgroepen gehad en zal je dit echt gaan merken in de ziekenhuizen (ik verwacht niet in de dagelijkse nieuwe besmettingen voorlopig). Vergeet ook niet dat er mooier weer aankomt en Sanquin al 13 procent antistoffen heeft gemeten.
Geduld is een schone zaak, maar wel een hele lastige.
Je bent een uur te vroegquote:Op donderdag 21 januari 2021 14:15 schreef Walterwhite64 het volgende:
De dagcijfers nog niet binnen?
quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:15 schreef Walterwhite64 het volgende:
De dagcijfers nog niet binnen?
Verrek, zit in de auto en die staat nog op zomertijd.quote:
Dat is wel positief 2.0, gewoon de zomertijd aanhoudenquote:Op donderdag 21 januari 2021 14:20 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Verrek, zit in de auto en die staat nog op zomertijd.
Word zeker meegewogen, van Dissel benoemde laatst ook volhouden tot de gunstige vaccinatie en seizoensinvloeden. Dus met het mooiere weer verwacht men verbetering. Maar goed dat doet dus niks af aan de slechte situatie nu.quote:Op donderdag 21 januari 2021 15:13 schreef Kleurplaatje het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag he... In hoeverre wordt bij deze cijfers het 'wintereffect' meegenomen? De kans dat je als bejaarde het loodje legt is in de winter en bij een hete zomer sowieso al hoger in verband met de weerstand tegen de weerseffecten. Dat moeten we in geval van een COVID-19-geval dan ook terugzien lijkt me. Uiteraard in de overlijdens, maar zeker ook in de heftigheid van de besmettingsgevallen. Ik lees daar op de een of andere manier nooit wat treffends over, of denk ik nu veel te simpel?
De sterfte zie je terug in de cijfers over oversterfte; sterfte is altijd hoger in de winter, maar nu nog veel hoger dan gemiddeld (bijv. https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ndheid-in-coronatijd )quote:Op donderdag 21 januari 2021 15:13 schreef Kleurplaatje het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag he... In hoeverre wordt bij deze cijfers het 'wintereffect' meegenomen? De kans dat je als bejaarde het loodje legt is in de winter en bij een hete zomer sowieso al hoger in verband met de weerstand tegen de weerseffecten. Dat moeten we in geval van een COVID-19-geval dan ook terugzien lijkt me. Uiteraard in de overlijdens, maar zeker ook in de heftigheid van de besmettingsgevallen. Ik lees daar op de een of andere manier nooit wat treffends over, of denk ik nu veel te simpel?
Hopelijk zijn de aantallen de komende drie dagen lager en komen we weer fors lager uit dan vorige week.quote:
Dik? Er moeten nog vier dagen bij en het verschil is nu tussen 32 en 39 duizend?quote:Op donderdag 21 januari 2021 15:50 schreef GereDathan het volgende:
Weer een dikke daling ten opzicht van vorige week!
Vorige week donderdag: 6.575quote:Op donderdag 21 januari 2021 16:23 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Dik? Er moeten nog vier dagen bij en het verschil is nu tussen 32 en 39 duizend?
Oh wacht.......die 32 is een voorspelling.....
Ja ik keek naar dat weekoverzichtquote:Op donderdag 21 januari 2021 16:35 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Vorige week donderdag: 6.575
Vandaag: 5.774
12% minder
Ik zou bijna zeggen vanwege luiheid maar dat is het niet hoor, ik rijd met een bus met tachograaf. Om die tijd te verzetten moet je dus een heleboel codes invoeren om de klok te kunnen verzetten.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:21 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Dat is wel positief 2.0, gewoon de zomertijd aanhouden![]()
Niet echt handig dus, maar kom maar door hoor met die zomertijdquote:Op donderdag 21 januari 2021 17:03 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen vanwege luiheid maar dat is het niet hoor, ik rijd met een bus met tachograaf. Om die tijd te verzetten moet je dus een heleboel codes invoeren om de klok te kunnen verzetten.
Oh da's flink wat, had ik niet verwacht! Top!quote:Op donderdag 21 januari 2021 21:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Al 55 miljoen vaccinaties wereldwijd, dat gaat heel hard hoor![]()
Duurt niet lang en we halen het aantal infecties in.
40 miljoen erbij sinds 6 januari. En het tempo wordt vanaf februari waarschijnlijk flink opgeschroefd in Europa als Oxford is goedgekeurd.quote:Op donderdag 21 januari 2021 21:35 schreef Sangha het volgende:
[..]
Oh da's flink wat, had ik niet verwacht! Top!
Netjes hoor, leuk ook om dat te volgen in grafieken en dergelijke.quote:Op donderdag 21 januari 2021 21:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
40 miljoen erbij sinds 6 januari. En het tempo wordt vanaf februari waarschijnlijk flink opgeschroefd in Europa als Oxford is goedgekeurd.
https://www.nu.nl/coronav(...)gen-coronavirus.htmlquote:Een op de acht Nederlanders heeft al antistoffen tegen het coronavirus aangemaakt, blijkt uit onderzoek van bloedbank Sanquin onder duizenden bloeddonoren. Bij 13,3 procent van de bloeddonoren werden vorige week sporen van een doorgemaakte corona-infectie aangetroffen, wat landelijk zou neerkomen op 2,3 miljoen mensen, schrijft de Volkskrant vrijdag.
Ook zeven nieuwe priklocaties erbij voor GGD Brabant, kan ik straks gelukkig toch in mijn eigen stad laten prikkenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 09:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)gen-coronavirus.html
Toch weer een meevaller, 1 op de 8 is echt wel veel. In Israël begonnen ze de positieve effecten van de vaccinaties te zien bij een vaccinatiegraad van rond de 20 procent. Als je onze besmettingen + de vaccinaties optelt dan kruipen we daar ook langzaam heen. Las vandaag ook dat het aantal vaccinaties opgeschroefd wordt de komende dagen, dus dat zal ook een stuk gaan groeien.
Oh fijn, dat scheelt1quote:Op vrijdag 22 januari 2021 09:18 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ook zeven nieuwe priklocaties erbij voor GGD Brabant, kan ik straks gelukkig toch in mijn eigen stad laten prikken
Dat zou een mooie afsluiter van de werkweek zijn!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 09:25 schreef Oliver23 het volgende:
Erg benieuwd naar de besmettingcijfers vandaag. Je ziet altijd een duidelijk patroon van een flinke daling op de vrijdag. Ben benieuwd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:16 schreef Dos37 het volgende:
Ben wel toe aan was positief nieuws inderdaadBen blij dat ze tijdig een beslissing nemen, dat is positief toch? Het is jammer, maar niet realistisch en we moeten vooral veilig blijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik krijg al gelukzalige gevoelens als ik daar aan denkquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:47 schreef Stephen1985 het volgende:
Nouja, ik reken er vooralsnog gewoon op dat ik deze zomer weer op Lowlands en Down the Rabbit Hole sta:
https://www.gelderlander.(...)op-onzeker~a1a6de9c/
Het word inderdaad weer eens tijd voor een pilletje in een weiland.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:47 schreef Stephen1985 het volgende:
Nouja, ik reken er vooralsnog gewoon op dat ik deze zomer weer op Lowlands en Down the Rabbit Hole sta:
Goed nieuws ook over de antistoffen die lang blijven te zien.quote:Bijna 2,3 miljoen Nederlanders hebben momenteel antistoffen tegen het coronavirus hebben. Dat is de conclusie van een onderzoek van bloedbank Sanquin, meldt De Volkskrant. Het zou betekenen dat een op de acht Nederlanders inmiddels beschermd is tegen het coronavirus.
De onderzoekers zagen dat bij 13 procent van de duizend bloeddonoren waarbij ze vorige week bloed afnamen sporen waren van een voormalige besmetting met het coronavirus.
Ook werden sinds de lente 600 mensen die geïnfecteerd waren geraakt gevolgd. Bij vrijwel allemaal waren zes tot acht maanden later nog antistoffen in het bloed te zien. Daarbij werd ook het type antistof (IgG) aangetroffen dat voor bescherming zorgt op lange termijn.
quote:GGD ziet geen grootschalige verspreiding van Britse coronavariant in Lansingerland
Er is geen sprake van een grootschalige verspreiding van de Britse variant van het coronavirus in de gemeente Lansingerland. Dat concluderen de GGD en het Erasmus MC na het grootschalige testonderzoek naar het virus in de Zuid-Hollandse gemeente, waar 45.000 inwoners aan mee hebben gewerkt.
Heel jammer maar niet funest voor de meesten. Een zomer als vorig jaar zou na deze winter al zeer welkom zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:35 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ben blij dat ze tijdig een beslissing nemen, dat is positief toch? Het is jammer, maar niet realistisch en we moeten vooral veilig blijven.
Die 1 juli-datum is het meeste perspectief dat we het laatste jaar hebben gehad! Hele belangrijke datum wmb!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:47 schreef Stephen1985 het volgende:
Ik vind het allemaal nog wat voorbarig, zeker als we straks de vaccines van Oxford maar vooral van Jansen en Jansen (1 dosis) ook kunnen gebruiken. Dan moet het toch echt snel kunnen gaan. En ik snap ook wel dat je bepaalde evenementen niet op zaterdag aankondigt en dan op zondag organiseertquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:35 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ben blij dat ze tijdig een beslissing nemen, dat is positief toch? Het is jammer, maar niet realistisch en we moeten vooral veilig blijven.
99,5 % van Langsingerland (van degene die zich hebben laten testen) was dus negatief. Klopt toch? Dat is positief!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:42 schreef Cynicio het volgende:
Lansingerland is veilig
https://nos.nl/artikel/23(...)n-lansingerland.html
[..]
Een OS organiseren is wel serieus werk en je wil voorkomen dat je op het laatste moment aflast. Ik hoop dat ze enkele scenario's hebben die ervoor zorgen dat het eventueel in een wat lichtere vorm door kan gaan als de cijfers daar aanleiding voor geven.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:18 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal nog wat voorbarig, zeker als we straks de vaccines van Oxford maar vooral van Jansen en Jansen (1 dosis) ook kunnen gebruiken. Dan moet het toch echt snel kunnen gaan. En ik snap ook wel dat je bepaalde evenementen niet op zaterdag aankondigt en dan op zondag organiseert![]()
Toch ik vind het allemaal wel heel voorzichtig maar goed de virologen zijn wel de grootste paniekmakers deze pandemie.
We hebben het hier al vaker geroepen, de problemen met de Britse variant zijn met name het gebrek aan maatregelen van de getroffen landen en niet zo zeer de variant. De variant is er en hij is wat besmettelijker, maar met de juiste maatregelen is hij prima in toom te houden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:24 schreef pretpletter het volgende:
[..]
99,5 % van Langsingerland (van degene die zich hebben laten testen) was dus negatief. Klopt toch? Dat is positief!
Hoe kom je aan die 20 procentquote:Op vrijdag 22 januari 2021 09:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)gen-coronavirus.html
Toch weer een meevaller, 1 op de 8 is echt wel veel. In Israël begonnen ze de positieve effecten van de vaccinaties te zien bij een vaccinatiegraad van rond de 20 procent. Als je onze besmettingen + de vaccinaties optelt dan kruipen we daar ook langzaam heen. Las vandaag ook dat het aantal vaccinaties opgeschroefd wordt de komende dagen, dus dat zal ook een stuk gaan groeien.
Haha thnx!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:53 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik krijg al gelukzalige gevoelens als ik daar aan denk
(al ga ik naar beiden niet toe hoorHoop dat jij mag en kan!!)
Het stoort mij gigantisch dat dit niet (harder) daalt. Ik snap ook niet hoe dat kan. Ik weet wel dat de ziekenhuisbezetting achter loopt op de besmettingen. Maar onderhand hadden we al goed aan het dalen moeten zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:04 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen, gebaseerd op de LCPS-cijfers.
1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- vrijdag 22 januari: 674 (absolute daling 3; relatieve daling 0,4%);
- donderdag 21 januari: 677 (absolute daling 2; relatieve daling 0,3%);
- woensdag 20 januari: 679 (absolute daling 4; relatieve daling 0,6%);
- dinsdag 19 januari: 683 (absolute daling 7; relatieve daling 1,0%);
- maandag 18 januari: 690 (absolute stijging 14; relatieve stijging 2,1%);
- zondag 17 januari: 676 (absolute stijging 5; relatieve stijging 0,7%);
- zaterdag 16 januari: 671 (absolute daling 19; relatieve daling 2,8%).
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- vrijdag 22 januari: 1.684 (absolute stijging 17; relatieve stijging 1,0%);
- donderdag 21 januari: 1.667 (absolute daling 42; relatieve daling 2,5%);
- woensdag 20 januari: 1.709 (absolute daling 58; relatieve daling 3,3%);
- dinsdag 19 januari: 1.767 (absolute stijging 23; relatieve stijging 1,3%);
- maandag 18 januari: 1.744 (absolute stijging 36; relatieve stijging 2,1%);
- zondag 17 januari: 1.708 (absolute stijging 14; relatieve stijging 0,8%);
- zaterdag 16 januari: 1.694 (absolute daling 90; relatieve daling 5,0%).
Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
Mee eens. Ik snap er ook niks van. Het gaat zo traag. Bij de eerste gold ging het als een sneltrein naar beneden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:21 schreef koemleit het volgende:
[..]
Het stoort mij gigantisch dat dit niet (harder) daalt. Ik snap ook niet hoe dat kan. Ik weet wel dat de ziekenhuisbezetting achter loopt op de besmettingen. Maar onderhand hadden we al goed aan het dalen moeten zijn.
Tussen een besmetting en een opname in het ziekenhuis zit ongeveer twee weken. Ik verwacht nog steeds dat we in de ziekenhuizen/IC volgende week een goede daling krijgen te zien.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:21 schreef koemleit het volgende:
[..]
Het stoort mij gigantisch dat dit niet (harder) daalt. Ik snap ook niet hoe dat kan. Ik weet wel dat de ziekenhuisbezetting achter loopt op de besmettingen. Maar onderhand hadden we al goed aan het dalen moeten zijn.
Mogelijk dat mensen nu weer makkelijker opgenomen worden nu er weer meer plek is. En ook minder snel ontslagen worden. Een gevuld bed brengt geld op en de ergste druk is al even van de ketel. Volgens mij kunnen de ziekenhuizen het ondertussen prima aan op de Corona afdeling.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:21 schreef koemleit het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds dagelijks 200+ mensen die het ziekenhuis binnenstromen, dagelijkse worden er gemiddeld genomen nog steeds 5000+ mensen positief getest. Het zou pas écht hard dalen als dat laatste cijfer sneller omlaag gaat, je zit nu nog 'gewoon' op het niveau van begin december als het ware.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:21 schreef koemleit het volgende:
[..]
Bij de eerste golf gedroegen meer mensen zich en werden de regels beter nageleefd.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Mee eens. Ik snap er ook niks van. Het gaat zo traag. Bij de eerste gold ging het als een sneltrein naar beneden.
dat eerste wat jij stelt geloof ik niet, zo werken ziekenhuis niet (meer).quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:34 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Mogelijk dat mensen nu weer makkelijker opgenomen worden nu er weer meer plek is. En ook minder snel ontslagen worden. Een gevuld bed brengt geld op en de ergste druk is al even van de ketel. Volgens mij kunnen de ziekenhuizen het ondertussen prima aan op de Corona afdeling.
Heb jij op het netvlies wanneer de daling in de besmettingen begon?
Herken het gevoel wel hoor, maar gelukkig laten de cijfers nog steeds een krimp van 15+ procent zien. Het is vooral gevoel denk ik.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:45 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat eerste wat jij stelt geloof ik niet, zo werken ziekenhuis niet (meer).
Ik weet niet exact wanneer de daling aantal besmettingen begon, maar ik dacht al voor de kerst.
En natuurlijk zijn we gaan dalen vanaf begin januari, maar voor mijn gevoel te traag, ook trager als toen in November. (voor mijn gevoel he)
Nou, dat is niet wat ik gehoord heb, dat ze het prima aankunnen. De andere zorg wordt ook nog deels uitgesteld. Het lijkt me toch niet dat ze die situatie zo laten omdat het zogenaamd geld opbrengt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:34 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Mogelijk dat mensen nu weer makkelijker opgenomen worden nu er weer meer plek is. En ook minder snel ontslagen worden. Een gevuld bed brengt geld op en de ergste druk is al even van de ketel. Volgens mij kunnen de ziekenhuizen het ondertussen prima aan op de Corona afdeling.
Heb jij op het netvlies wanneer de daling in de besmettingen begon?
De andere zorg wordt sowieso niet opgestart, ze houden alles vrij om een eventuele 3e golf op te vangen. Althans, dat is wat ik hoor uit 2 ziekenhuizen hier in de regio.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:00 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nou, dat is niet wat ik gehoord heb, dat ze het prima aankunnen. De andere zorg wordt ook nog deels uitgesteld. Het lijkt me toch niet dat ze die situatie zo laten omdat het zogenaamd geld opbrengt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 december tot en met maandag 28 december:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari:
dinsdag: 7.561
woensdag: 9.504
donderdag: 9.719
vrijdag: 8.215
zaterdag: 8.630
zondag: 7.438
maandag: 6.671
totaal: 57.738
Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
dinsdag: 6.412
woensdag: 7.142
donderdag: 9.737
vrijdag: 8.169
zaterdag: 7.383
zondag: 6.657
maandag: 5.499
totaal: 50.999
Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
dinsdag: 4.986
woensdag: 6.148
donderdag: 6.575
vrijdag: 6.093
zaterdag: 5.340
zondag: 5.598
maandag: 4.822
totaal: 39.562
Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
dinsdag: 4.272
woensdag: 5.615
donderdag: 5.774
vrijdag: 5.744
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:) 37.459
sowieso zit Lansingerland erbij, maar daar zaten niet veel positieve bij geloof ik.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:28 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Je zou toch juist met al die sluitingen nu al bijna twee maanden wel een scherpere daling moeten zien nu? Of zitten deze week de cijfers erbij van lansingerland omdat een groot deel van die groep zich niet getest zouden hebben zonder die oproep?
Heb alleen gelezen dat er weinig de Britse variant hadden, maar geen idee hoeveel positieve testuitslagen....quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:32 schreef koemleit het volgende:
[..]
sowieso zit Lansingerland erbij, maar daar zaten niet veel positieve bij geloof ik.
Heeft geen significante impact op het landstotaal. Tussen de 20 en 30 positieven per dag meen ik.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Heb alleen gelezen dat er weinig de Britse variant hadden, maar geen idee hoeveel positieve testuitslagen....
Ah okeequote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:34 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Heeft geen significante impact op het landstotaal. Tussen de 20 en 30 positieven per dag meen ik.
Sluitingen alleen doen niet zoveel, als de besmettingen zich verplaatsen. Werken op kantoor, bezoek thuis e.d. blijven gewoon een issue, dat heeft (kan) een belemmerend effect op de snelheid van de daling. Dan daartussen de feestdagen die de boel weer even deed opleven en de daling vertraagde.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:28 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Je zou toch juist met al die sluitingen nu al bijna twee maanden wel een scherpere daling moeten zien nu? Of zitten deze week de cijfers erbij van lansingerland omdat een groot deel van die groep zich niet getest zouden hebben zonder die oproep?
precies, ik denk dat we inderdaad nu goed gaan dalen vanaf aankomende week. We zitten natuurlijk nu ook midden in het "griep" seizoen, het virus verspreid zich zeer makkelijk in deze tijd van het jaar. Ik kijk erg uit naar de lente !!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:36 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Sluitingen alleen doen niet zoveel, als de besmettingen zich verplaatsen. Werken op kantoor, bezoek thuis e.d. blijven gewoon een issue, dat heeft (kan) een belemmerend effect op de snelheid van de daling. Dan daartussen de feestdagen die de boel weer even deed opleven en de daling vertraagde.
We dalen nog, dat is het belangrijkst, hopen dat het goed doorpakt en tot die tijd maar volhouden
quote:We hebben als Albert Schweitzer ziekenhuis al meer dan 50 patienten met covid-19 niet in het ziekenhuis hoeven opnemen. Ze worden thuis behandeld met thuis-monitoring. En op afstand houden we alles in de gaten. Ze hebben daardoor geen ziekenhuis bed nodig. Dat is echt fantastisch. Het betreft een goede samenwerking in het ziekenhuis zelf (met longarts Eric van Thiel voorop) uiteraard in goed overleg met de patienten zelf, huisartsen en mantelzorger. Iets om trots op te zijn en we breiden dit verder uit.
"dat is echt fantastisch"quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:46 schreef Federer-fan het volgende:
Net las ik het volgende positieve bericht op LinkedIn (is het LinkedIn-account van Peter van der Meer - voorzitter van de Raad van Bestuur van Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht):
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |