abonnement Unibet Coolblue
pi_197484252
O+ Welkom in het Nintendo Switch-topic op FOK! O+

Wat is Nintendo Switch?
Nintendo Switch is de nieuwste console van Nintendo en de opvolger van WiiU. De basis van Switch is een tablet-achtig apparaat (6,2 inch scherm, 720p) die je thuis in een docking station zet maar net zo gemakkelijk mee neemt op reis. In de preview trailer wordt het hele concept in iets meer dan drie minuten uitgelegd en beter kunnen wij het ook niet uitleggen.

Tof! Wanneer kan ik ermee spelen?
Sinds 3 maart 2017 is de Switch, die regiovrij is, wereldwijd te koop. In Nederland ligt de prijs op zo'n 329 euro en voor dat geld krijg je de Switch, twee Joycon-controllers, een Joycon Grip, een docking station (met adapter) en een HDMI-kabel. Er wordt geen game meegeleverd tenzij het een speciale bundel betreft (de prijs ligt dan uiteraard wat hoger).

Switch 2019-model
Sinds de zomer van 2019 is er een nieuwe versie van de Nintendo Switch verschenen. Deze heeft vooral een langere batterijduur in handheldmode, zo'n vijf uur tegenover drie van het launch model. De 2019-versie gaat momenteel voor 329 euro en het oude model (mits nog voorradig) is dan vaak een paar tientjes goedkoper.

Switch Lite
Op 20 september verscheen de Switch Lite. Dit is een handheld only variant; zonder losse Joycon en zonder mogelijkheid om op de tv te spelen. De prijs ligt dan ook zo'n 100 euro lager. De Switch Lite is er in vier varianten: Turquoise, Geel, Grijs en een Pokemon limited edition die ietsje duurder is.

Welke games zijn er nu zoal de moeite waard?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerstvolgende grote release


Lijst met User Id-s
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197484327
quote:
9s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Sure, laten we dezelfde troep nog een keer uitbrengen _O_ Zo moeten we het niet accepteren.

Microsoft doet het beter met GamePass en backwards compatibility. Ik kan op mijn SeX gewoon 360-games spelen zonder problemen.
Tja, dat krijg je met 1000 verschillende formats, cartridges (N64), mini-cd's (GC) cd's (Wii & Wii U), en weer terug naar cartridge (Switch).

quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:39 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Dit troep noemen. :')
Maar wel de Mario anniversary kopen. :')

quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:39 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Gewoon ergens een Wii scoren die GC games kan afspelen (kost misschien 50e), ik ben ook niet zo heel erg fan van de Wiimote maar Twilight Princess, Mario Galaxy 1 en 2 en Metroid zijn opzich okay speelbaar met een Wiimote en een zo zijn er nog wel meer pareltjes op de GC en Wii die je vast nog niet gedaan hebt als je de stap van een n64 en een Switch hebt gemaakt. _O_
Dan ga ik liever emulaten met upscalen naar 1080p. Ik heb een 4k tv van 55 inch. Daar ga ik echt geen GC op aansluiten. Het liefst gewoon handheld mode. _O_
pi_197484346
De OP is best wel outdated, er is waarschijnlijk al een remake van Age of Calamity in de maak wat alleen speelbaar is via de cloud met een limited only limited edition met een code in de box wat overal al is uitverkocht door scalpers. :+
pi_197484374
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:51 schreef Drankster het volgende:

[..]

Tja, dat krijg je met 1000 verschillende formats, cartridges (N64), mini-cd's (GC) cd's (Wii & Wii U), en weer terug naar cartridge (Switch).
[..]

Maar wel de Mario anniversary kopen. :')
[..]

Dan ga ik liever emulaten met upscalen naar 1080p. Ik heb een 4k tv van 55 inch. Daar ga ik echt geen GC op aansluiten. Het liefst gewoon handheld mode. _O_
Fair enough, ik heb zelf een rare gewoonte dat ik alles van Nintendo origineel wil hebben. RIP. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2021 12:54:56 ]
  maandag 18 januari 2021 @ 15:31:03 #6
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197487125
Samus is ook jarig ;(
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_197487228
quote:
8s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Samus is ook jarig ;(
Meanwhile in Nintendo office: Wie?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_197487731
quote:
8s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Samus is ook jarig ;(
Maar die zal toch ook uitkomen dit jaar? Deeltje 4.
pi_197487767
quote:
8s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Samus is ook jarig ;(
Wie?

Kirby Anniversary Limited Edition *O*
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_197488460
obligatory
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  Eindredactie Games maandag 18 januari 2021 @ 16:44:51 #11
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_197488854
quote:
We’ve been working on new stuff like Bayonetta 3, not that I can say too much… but I hope we can give an update during the year
- Hideki Kamiya (bron)

Jammer dat het nieuws niet is dat 'ie multiplatform wordt, maar iig goed om te lezen dat ze er nog druk mee bezig zijn.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_197488872
1000x liever fysieke re-releases dan een gaming abonnement.
  maandag 18 januari 2021 @ 16:48:43 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197488950
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:45 schreef BroesWillems het volgende:
1000x liever fysieke re-releases dan een gaming abonnement.
Waarom? Mij lijkt het wel wat eerlijkgezegd, zo'n abbo.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_197489300
quote:
5s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:54 schreef Qunix het volgende:

[..]

Maar die zal toch ook uitkomen dit jaar? Deeltje 4.
Geen idee, heb jij een oom die een kennis heeft van wie de zus een schoonmaakster is bij Bowser?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_197490216
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Waarom? Mij lijkt het wel wat eerlijkgezegd, zo'n abbo.
Omdat een fysieke release mooi staat in de verzameling, omdat een fysieke release het ook doet als je geen internet hebt hebt, omdat je door fysieke release niet afhankelijk bent van een derde partij die hem van de server afhaalt wanneer ze dat willen. (Zoals met Netflix regelmatig met films en series gebeurt.)

En omdat ik bij me zelf merk dat ik bij aankoop van een spel het veel meer de kans geef. Bij die korte periode gamepass die ik heb geprobeerd, heb ik denk ik wel 20 spellen gedownload en ze maar een paar minuten heb gespeeld. Telkens : Is niet wat, volgende!
  maandag 18 januari 2021 @ 18:07:00 #17
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197490568
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:50 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Omdat een fysieke release mooi staat in de verzameling, omdat een fysieke release het ook doet als je geen internet hebt hebt, omdat je door fysieke release niet afhankelijk bent van een derde partij die hem van de server afhaalt wanneer ze dat willen. (Zoals met Netflix regelmatig met films en series gebeurt.)
Dit is een valide punt. Daarom is helemaal overgaan op een abo voor mij ook geen optie. Er zullen altijd games zijn die ik fysiek wil. Net als dat ik Jurassic Park op VHS, DVD en Blue-ray heb O+
quote:
En omdat ik bij me zelf merk dat ik bij aankoop van een spel het veel meer de kans geef. Bij die korte periode gamepass die ik heb geprobeerd, heb ik denk ik wel 20 spellen gedownload en ze maar een paar minuten heb gespeeld. Telkens : Is niet wat, volgende!
Daar tegenover staat bij mij dat ik Niet Automata, Plague Tale en Bloodstained nooit zou hebben gekocht. Dankzij GamePass heb ik ervan kunnen genieten. Een game spelen die me niet direct boeit, omdat ik m fysiek heb gekocht, gaat tegen m'n principes in. Had het maar een boeiend begin moeten zijn (Twilight Princess is een goed voorbeeld).
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_197490877
Tja gaat er nog iets gebeuren dit jaar.
SOONY
pi_197491212
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:50 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Omdat een fysieke release mooi staat in de verzameling, omdat een fysieke release het ook doet als je geen internet hebt hebt, omdat je door fysieke release niet afhankelijk bent van een derde partij die hem van de server afhaalt wanneer ze dat willen. (Zoals met Netflix regelmatig met films en series gebeurt.)

En omdat ik bij me zelf merk dat ik bij aankoop van een spel het veel meer de kans geef. Bij die korte periode gamepass die ik heb geprobeerd, heb ik denk ik wel 20 spellen gedownload en ze maar een paar minuten heb gespeeld. Telkens : Is niet wat, volgende!
Jaa, Opzich... ik moet wel zeggen dat ik op de Xbox heel veel in mijn library heb en die ik maar een paar minuten heb gespeeld en ik focus niet op maar een game wat eigenlijk wel nicer is omdat je er dan ook echt in zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2021 18:44:46 ]
pi_197494391
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2021 18:07 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dit is een valide punt. Daarom is helemaal overgaan op een abo voor mij ook geen optie. Er zullen altijd games zijn die ik fysiek wil. Net als dat ik Jurassic Park op VHS, DVD en Blue-ray heb O+
[..]
Herkenbaar, ik heb 2x een verschillende DVD box van de Rocky serie omdat die andere extra's heeft. _O-
quote:
Daar tegenover staat bij mij dat ik Niet Automata, Plague Tale en Bloodstained nooit zou hebben gekocht. Dankzij GamePass heb ik ervan kunnen genieten. Een game spelen die me niet direct boeit, omdat ik m fysiek heb gekocht, gaat tegen m'n principes in.
Voordeel van fysiek(bij Nintendo iig)is dat je hem vaak nog goed 2e hands kwijt kunt.


quote:
Had het maar een boeiend begin moeten zijn (Twilight Princess is een goed voorbeeld).
Soms moet je even doorbijten omdat het zichzelf terug betaald. Eerste seizoen Breaking Bad heb ik 3x opnieuw opgestart omdat ik er maar niet in kwam, maar wat ben ik blij dat ik dat toch heb volgehouden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2021 20:59:52 ]
  maandag 18 januari 2021 @ 21:38:53 #22
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197495390
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:59 schreef BroesWillems het volgende:

[..]


Soms moet je even doorbijten omdat het zichzelf terug betaald. Eerste seizoen Breaking Bad heb ik 3x opnieuw opgestart omdat ik er maar niet in kwam, maar wat ben ik blij dat ik dat toch heb volgehouden.
Ik heb gekeken tot halverwege S3. Saaiste serie ooit.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_197495607
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:45 schreef BroesWillems het volgende:
1000x liever fysieke re-releases dan een gaming abonnement.
eens wel ja
pi_197495699
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:38 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik heb gekeken tot halverwege S3. Saaiste serie ooit.
Onbegrijpelijk dat je trage jrpg's geweldig vind en Breaking Bad saai. :D
pi_197496651
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_197500161
Nintendo gooit mij dood met die monster hunter rise “demo download for free!” Reclames.

Ben ik nou de enige die monster hunter stories 2 interessanter vind? Daar wacht ik pas op.
pi_197500162
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:52 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk dat je trage jrpg's geweldig vind en Breaking Bad saai. :D
Roy vindt vooral dingen kut ómdat anderen het tof vinden :P
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:14:29 #28
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_197500179
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:12 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Roy vindt vooral dingen kut ómdat anderen het tof vinden :P
Ik vind al snel iets overhyped ja :+ Maar ook ik heb genoten van Masked Singer hoor.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_197500199
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:14 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik vind al snel iets overhyped ja :+ Maar ook ik heb genoten van Masked Singer hoor.
Ik alleen van Frans Bauer als Sneeuwpop :P En alleen maar omdat het een oud dorpsgnoot van me is :P
pi_197500852
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:14 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik vind al snel iets overhyped ja :+ Maar ook ik heb genoten van Masked Singer hoor.
Welke game is dat?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')