20 maart???quote:Op maandag 18 januari 2021 13:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is 20 maart. Nog ff volhouden
wij leven ook een beetje op de "autopilot" nu......quote:Op maandag 18 januari 2021 13:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Fokkin bizar ook, ik trek het nu al niet en vervolgens nog 2 maanden van deze ellende
Is er een miljoenenstad in lockdownquote:Op maandag 18 januari 2021 13:08 schreef Grishenko_ het volgende:
Ondertussen, in China................
Ik denk dat een maatregel als een avondklok voor heel veel mensen een signaal is om toch maar thuis te blijven, en dat daardoor minder handhaving nodig is.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Neuh, we zijn geen kleuters tenslotte.
Denk je niet dat het idee van handhaving preventief werkt voor 90% van de mensen, ook al is die niet altijd zichtbaar ?
Zo ga ik hier alleen niet in het winkelcentrum fietsen puur omdat ik geen zin heb in een boete, niet uit solidariteit. En haal ik keurig een kaartje als ik mijn auto parkeer om diezelfde reden. Zelfde met mondkapjes etc, die dragen mensen toch ook alleen omdat het moet en niet uit principe. Want toen het nog niet verplicht was zag je ze amper.
Hier zijn ze allemaal gesloten omdat ze geen ventvergunning hadden (wel een buitenuitstalling)quote:Op maandag 18 januari 2021 13:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hier ook, ze hebben van de gemeente een plekje buiten gekregen
of die gaan hardlopen ?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Precies. Lekker snoep en andere rotzooi blijven verkopen en straks een rondje hardlopen na 20u verbieden.
Nog meer vetkleppen en diabetici op de IC straks.
Ja, eens.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik denk dat een maatregel als een avondklok voor heel veel mensen een signaal is om toch maar thuis te blijven, en dat daardoor minder handhaving nodig is.
Maar ik begrijp je niet zo goed want volgens mij zeg je ongeveer hetzelfde als ik alleen op een andere manier.
het raakt mij persoonlijk niet eens zo (ook afhankelijk van welke uren) maar ik vind het wel een paardenmiddel wat mij te ver gaat qua vrijheidsbeperking, ik ben er gewoon principieel tegen.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik denk dat een maatregel als een avondklok voor heel veel mensen een signaal is om toch maar thuis te blijven, en dat daardoor minder handhaving nodig is.
Maar ik begrijp je niet zo goed want volgens mij zeg je ongeveer hetzelfde als ik alleen op een andere manier.
Er is natuurlijk wel een ongeschreven regel dat je niet tijdens het werk buiten gaat hardlopen.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:34 schreef Questular het volgende:
Is er een ongeschreven regel dat je alleen kunt/mag hardlopen na 20:00 uur?
Dat is dus niet het geval, er is daar nu geen lockdown en is ook niet aangekondigd. En de meeste maatregelen die daar nu zijn, zijn een advies. Wel is er een wet aangenomen waardoor de overheid meer kan ingrijpen dan tot nu toe, mocht dat nodig zijn, en dan eventueel wel met boetes. Dus kan best zijn dat ze alsnog meer gaan ingrijpen.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had juist begrepen dat ze ook daar lockdowns gaan instellen, omdat ze maar moeilijk grip op de situatie kunnen krijgen en de ICs ondertussen overvol zijn. Klinkt niet echt alsof ze veel rendement hebben van die zogenaamde opgebouwde immuniteit.
In Noord-Italië was het virus in november al aanwezig. Daar is het pas eind februari(? als ik het goed heb) pas volledig uit de hand gelopen. Je hebt wel een tijd nodig om het echt goed verspreid te krijgen.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:22 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Denk ongeacht de bron dat het moeilijk is om betrouwbare cijfers te krijgen uit een land als Brazilië.
Als 76% waar is, dan hebben we dus eigenlijk te maken met een virus dat rücksichtslos mensen keer op keer herbesmet zonder dat er enige vorm van immuniteit wordt opgebouwd, iets wat op de één of andere manier nergens anders in de hele wereld gedetecteerd wordt. Dat is één mogelijke verklaring.
Een andere mogelijke verklaring is dat de schatting dat er 76% besmet is geweest in het voorjaar gewoon niet klopt. Aangezien er meerdere plekken op de wereld zijn geweest met weinig tot geen maatregelen en waar (voor zover bekend) ook niet driekwart van de bevolking besmet is geraakt. Aangezien het virus weliswaar zeer besmettelijk is maar ook weer niet zo besmettelijk dat het binnen één golfje even iedereen besmet.
Lijkt me een mooie gelegenheid om Ockhams scheermes toe te passen.
Zag net bij middelbare school hier ook een kleine 100 fietsen staan van kinderen, wat doen die daar dan als de scholen dicht zijn? Bepaalde uitzonderingen wellicht?quote:
iedereen werkt tot 20:00 ?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel een ongeschreven regel dat je niet tijdens het werk buiten gaat hardlopen.
dat is natuurlijk allemaal best vervelend, maar het staat niet in verhouding tot de schade die we de economie toedoen. Alle ondernemers zijn nu hun reserves aan het opmaken, straks zijn die op en valt alles om. Dan krijg je een domino effect waar je u tegen zegt. Kunnen we nu mooi proberen de zorg te redden, maar straks kunnen we de zorg niet meer betalen.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zoals al eerder aangehaald: als de maatregelen goed genoeg werken om code zwart af te wenden, dan krijg je pas gemiep dat al die maatregelen niet nodig waren toch.
Ik hoop oprecht dat de daling doorzet verder, maar je hebt wel gelijk dat mensen de urgentie pas ervaren bij dit soort beelden of wanneer het ze persoonlijk raakt. Zojuist een collega "opgeraapt" waarvan de vader is overleden aan Corona. Alleen, want ondanks dat zij zelf heel voorzichtig is geweest, was haar broer dit niet want overdreven allemaal en die heeft zijn vader besmet dus daar mocht niemand meer bij.
Die broer is nu ook op slag voorzichtig. Net te laat alleen.
Stel je voor dat je elke dag tot 19:30 moet werken.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel een ongeschreven regel dat je niet tijdens het werk buiten gaat hardlopen.
dan kan je altijd nog voor je werk hardlopenquote:Op maandag 18 januari 2021 13:35 schreef Questular het volgende:
[..]
Stel je voor dat je elke dag tot 19:30 moet werken.
Het zou denk ik beter zijn geweest als daar wat eerlijker over was gecommuniceerd. In Duitsland werd in december al gezegd dat dit misschien wel tot april kon duren, dan zit je er toch anders in dan dat het steeds met twee weken wordt verlengd.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Fokkin bizar ook, ik trek het nu al niet en vervolgens nog 2 maanden van deze ellende
150 samples. Dat geeft een betrouwbaarheid van +-5%.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat zijn wel erg grote marges. Hoeveel samples hebben ze dan per week getest? Bij 1000 samples zouden de 95% intervallen [0.5%, 1.5%] en [8.2%, 11.8%] moeten zijn (als de random functie van python betrouwbaar is, had geen zin om een tabel te zoeken).
En wat heeft die broer dan gedaan, met klachten alsnog naar zijn vader geweest zonder een test? Ik vind dat nogal een verschil. Je kunt je officieel aan alle regels houden en toch zonder symptomen iemand besmetten. Kun je dan zeggen dat je niet voorzichtig genoeg bent geweest, of zelfs 'schuldig'?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zoals al eerder aangehaald: als de maatregelen goed genoeg werken om code zwart af te wenden, dan krijg je pas gemiep dat al die maatregelen niet nodig waren toch.
Ik hoop oprecht dat de daling doorzet verder, maar je hebt wel gelijk dat mensen de urgentie pas ervaren bij dit soort beelden of wanneer het ze persoonlijk raakt. Zojuist een collega "opgeraapt" waarvan de vader is overleden aan Corona. Alleen, want ondanks dat zij zelf heel voorzichtig is geweest, was haar broer dit niet want overdreven allemaal en die heeft zijn vader besmet dus daar mocht niemand meer bij.
Die broer is nu ook op slag voorzichtig. Net te laat alleen.
Ik niet, het was in december al duidelijk dat 18 januari nooit het einde zou zijn van de lockdown. Maakt mij niet zoveel uit wat ze zeggen. Het gaat wat mij betreft om het grote plaatje. Ziekenhuisopnames verlagen en dan maatregelen opheffen.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou denk ik beter zijn geweest als daar wat eerlijker over was gecommuniceerd. In Duitsland werd in december al gezegd dat dit misschien wel tot april kon duren, dan zit je er toch anders in dan dat het steeds met twee weken wordt verlengd.
Snap ik wel hoor. Ik ben ook alleen maar voor indien het een vastgelegde tijdelijke maatregel zou zijn, dus bijv. max 1 week of max 2 weken, en niet langer dan dat. Voor mij is het alleen uit te leggen als maatregel om *nu* (nu je toch al in een lockdown zit) de druk op zorg nog drastischer te laten dalen zodat je wat beter bent voorbereid op die eventuele '3e golf' met die Britse variant.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
het raakt mij persoonlijk niet eens zo (ook afhankelijk van welke uren) maar ik vind het wel een paardenmiddel wat mij te ver gaat qua vrijheidsbeperking, ik ben er gewoon principieel tegen.
Economische groei?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:08 schreef Grishenko_ het volgende:
Ondertussen, in China................
kunnen mensen zelf niet meer nadenken?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou denk ik beter zijn geweest als daar wat eerlijker over was gecommuniceerd. In Duitsland werd in december al gezegd dat dit misschien wel tot april kon duren, dan zit je er toch anders in dan dat het steeds met twee weken wordt verlengd.
Niet zozeer. Als ze er eerlijk over communiceren dan is de kans op acceptatie en draagvlak voor de maatregelen veel groter. Nu begint de weerstand steeds harder te groeien en met een beetje mazzel volgen er initiatieven zoals in Italie (waar 11.000 restaurants het verbod op open gaan negeerden)quote:Op maandag 18 januari 2021 13:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Haha ja dat moet je hier eens zeggen, dan is het land topic weer te klein dat ze het onnodig lang laten duren.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alleen kan je naar mijn idee beter communiceren dat iets heeeeeel lang duurt, en eerder opheffen, dan zeggen het duurt 2 weken terwijl je al weet dat de 2 weken niet gehaald gaan worden en daar dan weer 2 weken aan vast plakkenquote:Op maandag 18 januari 2021 13:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha ja dat moet je hier eens zeggen, dan is het land topic weer te klein dat ze het onnodig lang laten duren.
Er is altijd eerlijk gecommuniceerd. Dit zijn de maatregelen, die houden we minstens tot datum X aan een naar gelang de cijfers versoepelen/verzwaren we of verlengen we het huidige pakket.
Eens. Als het b.v. geldt voor 2 weken om de angel eruit te halen, zou ik het kunnen billijken.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Snap ik wel hoor. Ik ben ook alleen maar voor indien het een vastgelegde tijdelijke maatregel zou zijn, dus bijv. max 1 week of max 2 weken, en niet langer dan dat. Voor mij is het alleen uit te leggen als maatregel om *nu* (nu je toch al in een lockdown zit) de druk op zorg nog drastischer te laten dalen zodat je wat beter bent voorbereid op die eventuele '3e golf' met die Britse variant.
Tuurlijk, maar er is toch een groot verschil tussen "de maatregelen duren minstens tot half januari" of "houd er rekening mee dat het tot april kan duren".quote:Op maandag 18 januari 2021 13:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is altijd eerlijk gecommuniceerd. Dit zijn de maatregelen, die houden we minstens tot datum X aan een naar gelang de cijfers versoepelen/verzwaren we of verlengen we het huidige pakket.
Persoonlijk denk ik dat het nauwelijks uitmaaktquote:Op maandag 18 januari 2021 13:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alleen kan je naar mijn idee beter communiceren dat iets heeeeeel lang duurt, en eerder opheffen, dan zeggen het duurt 2 weken terwijl je al weet dat de 2 weken niet gehaald gaan worden en daar dan weer 2 weken aan vast plakken
Thuidswerken. Scheelt reistijd. Kun je in die tijd hardlopen.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Psychologisch maakt het wel degelijk uit.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat het nauwelijks uitmaakt
Of voor de kinderen zorgen die de hele dag thuis zijn. Zo simpel is het niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Thuidswerken. Scheelt reistijd. Kun je in die tijd hardlopen.
Voor een significant aantal mensen?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Psychologisch maakt het wel degelijk uit.
Tja, dan is het geboden perspectief helemaal nul en dat schijnt lees ik hier regelmatig erg belangrijk te zijn.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alleen kan je naar mijn idee beter communiceren dat iets heeeeeel lang duurt, en eerder opheffen, dan zeggen het duurt 2 weken terwijl je al weet dat de 2 weken niet gehaald gaan worden en daar dan weer 2 weken aan vast plakken
Ja, dan kan je instellen op een situatie die langer duurt, en als het dan korter duurt voelt dat als euforie.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Voor een significant aantal mensen?
Dan ga je zodra je partner op de kinderen kan letten, het kan ook best makkelijk zijn.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of voor de kinderen zorgen die de hele dag thuis zijn. Zo simpel is het niet.
Ik zie daar totaal de meerwaarde niet van in.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar er is toch een groot verschil tussen "de maatregelen duren minstens tot half januari" of "houd er rekening mee dat het tot april kan duren".
Zo lastig ook niet. Als je wilt hardlopen dan kun je prima hardlopen. Als je hier een probleem van maakt zegt dat meer over je karakter dan over de maatregel.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Had dat zelf ook veel fijner gevonden ja. Liever een positieve verrassing dan elke twee weken weer teleurgesteld worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, dan kan je instellen op een situatie die langer duurt, en als het dan korter duurt voelt dat als euforie.
Als je elke keer 2 weken erbij optelt, voel je elke keer weer lamgeslagen, terwijl je had gehoopt op versoepeling.
Voor mij zelf denk ik elke keer inmiddels al "+1 maand minimaal"
20u was primetime voor de pandemie want dan liggen de kinderen op bed, hebben mensen gegeten en heeft het kunnen zakken.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:34 schreef Questular het volgende:
Is er een ongeschreven regel dat je alleen kunt/mag hardlopen na 20:00 uur?
Of je hebt gewoon geen idee in wat voor situatie veel mensen zitten.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:45 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Zo lastig ook niet. Als je wilt hardlopen dan kun je prima hardlopen. Als je hier een probleem van maakt zegt dat meer over je karakter dan over de maatregel.
Jij wel dan?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of je hebt gewoon geen idee in wat voor situatie veel mensen zitten.
Oww, 150 per week is wel erg weinig, 0.2% tot 0.35% van de gevallen. Ik had ergens 1350(?) gelezen, maar dat was dan het totaal aantal uitgevoerde tests?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
150 samples. Dat geeft een betrouwbaarheid van +-5%.
Ja, er zijn alleenstaanden met hele kleine kinderen die nergens op de dag de kans hebben om hard te lopen. Maar die zijn zo druk met de kids dat ze wel beweging genoeg hebben.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:42 schreef MoreDakka het volgende:
Ik heb een aardig idee ja. Mocht er een avondklok komen dan neemt dat voor heel veel mensen een van de laatste pleziertjes die ze hadden weg.quote:
Moet je de reactie eens indenken als ze hadden gezegd 'houd er rekening mee dat het tot april kan duren' en het moet dan verlengd worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, dan kan je instellen op een situatie die langer duurt, en als het dan korter duurt voelt dat als euforie.
Als je elke keer 2 weken erbij optelt, voel je elke keer weer lamgeslagen, terwijl je had gehoopt op versoepeling.
Voor mij zelf denk ik elke keer inmiddels al "+1 maand minimaal"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |