SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Kleine nuance van mijn kant. Ik had moeten typen: tot 5 procent (het zit tussen de 2 en 5 procent).quote:Op zondag 17 januari 2021 16:35 schreef Za het volgende:
[..]
Kun je hier svp een bron voor aandragen? BVD
Uiteraard kan dat, maar het is op zijn minst heel opvallend.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het is een echte dooddoener, maar je laatste zin kan natuurlijk gecounterd worden met ''ja, maar als ze open waren geweest waren er misschien wel nog meer besmettingen uit gekomen''. Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan.
Het helpt dan misschien niet dat speelafspraakjes bij kinderen vaak wel gewoon doorgaan. Ook veel meer ouders die opeens een cruciaal beroep hebben waardoor er alsnog relatief veel kinderen op school zitten. Wat betreft de middelbare scholieren; tja, die zou je eigenlijk thuis willen houden zodat ze niet afspreken met vrienden, maar dat is niet echt een realistische gedachte. En voor kinderen zijn speelafspraakjes e.d. gewoon noodzakelijk.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Uiteraard kan dat, maar het is op zijn minst heel opvallend.
Je zou daar een hele sterkte daling verwachten als scholen daadwerkelijk een hele grote rol in de verspreiding spelen.
Jeps... en dan is de cirkel weer rond.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het helpt dan misschien niet dat speelafspraakjes bij kinderen vaak wel gewoon doorgaan. Ook veel meer ouders die opeens een cruciaal beroep hebben waardoor er alsnog relatief veel kinderen op school zitten. Wat betreft de middelbare scholieren; tja, die zou je eigenlijk thuis willen houden zodat ze niet afspreken met vrienden, maar dat is niet echt een realistische gedachte. En voor kinderen zijn speelafspraakjes e.d. gewoon noodzakelijk.
Maar het was een week geleden nog 1-5%.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kleine nuance van mijn kant. Ik had moeten typen: tot 5 procent (het zit tussen de 2 en 5 procent).
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210116_94340273
En dat waren er op 23 december nog 2 in Amsterdam.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)o-amsterdam-a4024978
Waar rammelt het volgens jou?quote:Op zondag 17 januari 2021 16:56 schreef trein2000 het volgende:
Vind dat verhaal van Slob toch wel dubieus.
Kinderen zijn geen factor van belang maar toch houden we de scholen dicht. Dat strookt niet.quote:
Tweeverdieners in het bedrijfsleven moeten financieel voor alles opdraaien en ondertussen thuis werken en de kinderen les geven.quote:Op zondag 17 januari 2021 17:10 schreef Mortaxx het volgende:
Corona verlof. Dat is ook zoiets wat uiteindelijk alleen voor ambtenaren en leraren gaat werken
Ouders zijn het probleem.quote:Op zondag 17 januari 2021 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kinderen zijn geen factor van belang maar toch houden we de scholen dicht. Dat strookt niet.
Verder geen onderbouwing?quote:Op zondag 17 januari 2021 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kinderen zijn geen factor van belang maar toch houden we de scholen dicht. Dat strookt niet.
Het kabinet zag kinderen toch als een soort anker om ouders thuis te houden? Vanuit dat perspectief zou je het mogelijk kunnen verklaren.quote:Op zondag 17 januari 2021 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En er zijn ouders die bij toerbeurt een aantal kinderen thuis les geven. Dat snap ik heel goed, maar of het slim is, is een tweede. Ik vind het maar lastig hoor.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het helpt dan misschien niet dat speelafspraakjes bij kinderen vaak wel gewoon doorgaan. Ook veel meer ouders die opeens een cruciaal beroep hebben waardoor er alsnog relatief veel kinderen op school zitten. Wat betreft de middelbare scholieren; tja, die zou je eigenlijk thuis willen houden zodat ze niet afspreken met vrienden, maar dat is niet echt een realistische gedachte. En voor kinderen zijn speelafspraakjes e.d. gewoon noodzakelijk.
quote:
Dat zou echt een schandalige onderbouwing zijn.quote:Op zondag 17 januari 2021 17:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het kabinet zag kinderen toch als een soort anker om ouders thuis te houden? Vanuit dat perspectief zou je het mogelijk kunnen verklaren.
Welk verhaal? Ik heb wat gemist vanmiddag.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:56 schreef trein2000 het volgende:
Vind dat verhaal van Slob toch wel dubieus.
Net als die thuiswerktoeslag.quote:Op zondag 17 januari 2021 17:10 schreef Mortaxx het volgende:
Corona verlof. Dat is ook zoiets wat uiteindelijk alleen voor ambtenaren en leraren gaat werken
Kroegen zijn daar nu bijna weer open.quote:Op zondag 17 januari 2021 17:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
UK rapporteert maar 38K vandaag. Dat was nog niet zo lang geleden dik 60K per dag. Ik weet niet maar ook daar lijkt het wel redelijk snel te dalen nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |