abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 januari 2021 @ 12:40:16 #1
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197462162
pi_197462194
Als ik de gemiddelde AH op zaterdag zo zie dan kan een sportschool zoals de mijne wel weer open :)
De klanten houden zich beter aan alle regels dan de shoppers iig.
pi_197462405
Je kan gewoon op buiten sporten, en veel oefeningen zijn ook uitstekend thuis te doen.

Supermarkt ben je max 10 minuten binnen, sportschool fors langer op 1 plek te zweten en hijgen en daar hebben ze de uitzondering dat je geen mondkapje op hoeft.

Sportschool is niet noodzakelijk, supermarkt wel.

Dan zou je eerder kunnen zeggen dat de zwembad noodzakelijk is want een zwembad thuis wordt lastig en in het kanaal duiken bij dit weer is ook onverstandig.
pi_197462435
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:53 schreef mrevil1337 het volgende:
Je kan gewoon op buiten sporten, en veel oefeningen zijn ook uitstekend thuis te doen.

Supermarkt ben je max 10 minuten binnen, sportschool fors langer op 1 plek te zweten en hijgen en daar hebben ze de uitzondering dat je geen mondkapje op hoeft.

Sportschool is niet noodzakelijk bewegen kan je uitstekend op buiten, supermarkt wel.
Eens, maar voor de fanatieke krachtsporters is het wel erg lastig hoor. Zonder equipment kan je wel aan conditie werken, maar progressive overlaad is een ander verhaal
pi_197462457
Ik mis het -O-

quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:53 schreef mrevil1337 het volgende:

Sportschool is niet noodzakelijk, supermarkt wel.

Te makkelijk, voor een beperkt deel van de sporters is de sportschool wel degelijk noodzakelijk. Die zullen nu iets via hun fysio moeten doen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_197462461
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Eens, maar voor de fanatieke krachtsporters is het wel erg lastig hoor. Zonder equipment kan je wel aan conditie werken, maar progressive overlaad is een ander verhaal
En toch kun je wel gewicht oefeningen thuis doen als je maar creatief bent.
pi_197462467
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:53 schreef mrevil1337 het volgende:
Je kan gewoon op buiten sporten, en veel oefeningen zijn ook uitstekend thuis te doen.

Supermarkt ben je max 10 minuten binnen, sportschool fors langer op 1 plek te zweten en hijgen en daar hebben ze de uitzondering dat je geen mondkapje op hoeft.

Sportschool is niet noodzakelijk, supermarkt wel.

Dan zou je eerder kunnen zeggen dat de zwembad noodzakelijk is want een zwembad thuis wordt lastig en in het kanaal duiken bij dit weer is ook onverstandig.
Nee
Sporten is meer dan wat sit ups doen maar je zal inmiddels wel een six pack hebben met wat planken en 10 lunges doen voor de tv. :')
Go hard or go home
pi_197462477
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:56 schreef marcb1974 het volgende:
Ik mis het -O-
[..]

Te makkelijk, voor een beperkt deel van de sporters is de sportschool wel degelijk noodzakelijk. Die zullen nu iets via hun fysio moeten doen.
Dan zou het zwembad nog eerder open moeten omdat je daar meer spieren tegelijk traint.
pi_197462491
Ik heb zo'n fitness stang gekocht die 1 meter in de gang past om me op te trekken.

Niet dat ik naar de sportschool ging, ik moet altijd lachen als iemand naar zichzelf kijkt in een spiegel.
pi_197462521
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:57 schreef Noek het volgende:

[..]

Nee
Sporten is meer dan wat sit ups doen maar je zal inmiddels wel een six pack hebben met wat planken en 10 lunges doen voor de tv. :')
Dan huur/lease je sportschool apparatuur zo moeilijk is dat niet, we doen alsof het een must is maar dat is het niet.
Best veel handelingen zijn te doen met minimaal apparatuur.

De kapper zou eerder een must zijn.
  zondag 17 januari 2021 @ 13:00:46 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197462522
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:57 schreef Noek het volgende:

[..]

Nee
Sporten is meer dan wat sit ups doen maar je zal inmiddels wel een six pack hebben met wat planken en 10 lunges doen voor de tv. :')
dit, vermoeiend al die mensen die zo goed weten hoe het moet en kan
pi_197462559
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

dit, vermoeiend al die mensen die zo goed weten hoe het moet en kan
Een six pack heb je weinig aan als je op de IC ligt op je buik, niemand ziet het dan.
Dus laat maar mooi dicht voorlopig de sportscholen.
pi_197462575
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:58 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Dan zou het zwembad nog eerder open moeten omdat je daar meer spieren tegelijk traint.
Uh nee, sommige dingen moet je juist gericht trainen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_197462589
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:02 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Een six pack heb je weinig aan als je op de IC ligt op je buik, niemand ziet het dan.
Dus laat maar mooi dicht voorlopig de sportscholen.
Op de IC liggen over het algemeen mensen zonder sixpack. Het zijn juist de dikkerds die er komen te liggen.
Maar duidelijk, je houdt niet van sporten..
pi_197462643
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:04 schreef aspi het volgende:

[..]

Op de IC liggen over het algemeen mensen zonder sixpack. Het zijn juist de dikkerds die er komen te liggen.
Maar duidelijk, je houdt niet van sporten..
O jawel zoals mtb, hardlopen, zwemmen.
Sportschool kwam ik ook wel maar noodzaak nee...

Sixpack is niet nodig om vrouwtjes te krijgen, daarmee trek je de verkeerde aan.

[ Bericht 2% gewijzigd door mrevil1337 op 17-01-2021 13:20:35 ]
pi_197462687
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:04 schreef aspi het volgende:

[..]

Op de IC liggen over het algemeen mensen zonder sixpack. Het zijn juist de dikkerds die er komen te liggen.
Maar duidelijk, je houdt niet van sporten..
Ik denk niet dat je door te weinig sporten dik wordt, het is voeding. En soms mensrn die dus echt nooit meer lopen. Het is suiker. Wat bijna over al in zit.
pi_197462705
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:06 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

O jawel zoals mtb, hardlopen, zwemmen.
Sportschool kwam ik ook wel maar noodzaak nee...

Ik kan zo ook wel vrouwtjes krijgen daar is geen sixpack voor nodig, want daar doen de meeste mannen het voor.
mrevil1337
quote:
geslacht: Vrouw
Een vrouw die op vrouwen valt en spreekt over het kunnen krijgen van 'vrouwtjes' en dat daar geen sixpack voor nodig is. Bijzonder.
  zondag 17 januari 2021 @ 13:09:13 #18
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197462710
Is jullie sportschool helemaal gesloten of zijn er nog buitenactiviteiten etc?
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197462750
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:09 schreef GemMagic het volgende:
Is jullie sportschool helemaal gesloten of zijn er nog buitenactiviteiten etc?
Helemaal dicht... :/
  zondag 17 januari 2021 @ 13:12:15 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197462775
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:02 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Een six pack heb je weinig aan als je op de IC ligt op je buik, niemand ziet het dan.
Dus laat maar mooi dicht voorlopig de sportscholen.
probleem is juist dat de mensen die op hun buik liggen op de IC hun sixpack enorm goed verborgen hebben onder een dikke laag spek
  zondag 17 januari 2021 @ 13:12:37 #21
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197462787
Dat is wel sneu, gelukkig zijn hier nog trainingslots beschikbaar waarbij buiten apparatuur in een tent staat of je een les mills danwel personal training sessie kunt deelnemen met 1 of 2 personen tegelijk.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197462969
quote:
10s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:08 schreef Chia het volgende:

[..]

mrevil1337
[..]

Een vrouw die op vrouwen valt en spreekt over het kunnen krijgen van 'vrouwtjes' en dat daar geen sixpack voor nodig is. Bijzonder.
Zo kan je overal je eigen draai van maken natuurlijk, vrouwen vallen niet op mannen met sixpack, dat is maar een bijzaak, net als mannen grote borsten mooi vinden.

Er is veel meer in de wereld waar vrouwen naar kijken, dus ik zou zeggen wordt eens "verstandelijk" "volwassen" dan zal je het gaan begrijpen, lichamelijk betekend niet dat je het geestelijk ook bent.

Mannen vinden een sixpack leuk voor hun eigen trots, niet meer dan dat.
pi_197463073
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:22 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Zo kan je overal je eigen draai van maken natuurlijk, vrouwen vallen niet op mannen met sixpack, dat is maar een bijzaak, net als mannen grote borsten mooi vinden.

Er is veel meer in de wereld waar vrouwen naar kijken, dus ik zou zeggen wordt eens "verstandelijk" "volwassen" dan zal je het gaan begrijpen.

Mannen vinden een sixpack leuk voor hun eigen trots.
Ze vallen eerder op mooie schouders idd :)
Maar zonder dollen, en het klinkt vast afgezaagd, maar vrouwen zijn niet de reden waarom ik sport.. Sterker nog staat heel erg laag op mn lijstje.. Die leeftijd ben ik wel een beetje voorbij.
pi_197463414
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:57 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

En toch kun je wel gewicht oefeningen thuis doen als je maar creatief bent.
Als je normaal 200 kilo squat, hoe wil je thuis zonder equipment een soortgelijke belasting creëren?
pi_197463471
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:22 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Zo kan je overal je eigen draai van maken natuurlijk, vrouwen vallen niet op mannen met sixpack, dat is maar een bijzaak, net als mannen grote borsten mooi vinden.

Er is veel meer in de wereld waar vrouwen naar kijken, dus ik zou zeggen wordt eens "verstandelijk" "volwassen" dan zal je het gaan begrijpen, lichamelijk betekend niet dat je het geestelijk ook bent.

Mannen vinden een sixpack leuk voor hun eigen trots, niet meer dan dat.
:') ____!!!
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_197463523
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:22 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Zo kan je overal je eigen draai van maken natuurlijk, vrouwen vallen niet op mannen met sixpack, dat is maar een bijzaak, net als mannen grote borsten mooi vinden.

Er is veel meer in de wereld waar vrouwen naar kijken, dus ik zou zeggen wordt eens "verstandelijk" "volwassen" dan zal je het gaan begrijpen, lichamelijk betekend niet dat je het geestelijk ook bent.

Mannen vinden een sixpack leuk voor hun eigen trots, niet meer dan dat.
Vrouwen willen een beest een neuk beest. Meer niet, ohw en geld en humor.
  zondag 17 januari 2021 @ 13:58:53 #27
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197463740
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:22 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Zo kan je overal je eigen draai van maken natuurlijk, vrouwen vallen niet op mannen met sixpack, dat is maar een bijzaak, net als mannen grote borsten mooi vinden.

Er is veel meer in de wereld waar vrouwen naar kijken, dus ik zou zeggen wordt eens "verstandelijk" "volwassen" dan zal je het gaan begrijpen, lichamelijk betekend niet dat je het geestelijk ook bent.

Mannen vinden een sixpack leuk voor hun eigen trots, niet meer dan dat.
Wat wil je nou allemaal zeggen? Anderen verstandelijke onvolwassenheid verwijten terwijl je zelf de ene na de andere onzin post.
pi_197463824
Opzich, vanuit een vechtsport ethiek, kan je beter je honderd keer opdrukken, dan 5 keer aan een zwaar gewicht hangen.

Veel slome dikke spieren slaat toch ook nergens op.
pi_197464458
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:22 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Zo kan je overal je eigen draai van maken natuurlijk, vrouwen vallen niet op mannen met sixpack, dat is maar een bijzaak, net als mannen grote borsten mooi vinden.

Er is veel meer in de wereld waar vrouwen naar kijken, dus ik zou zeggen wordt eens "verstandelijk" "volwassen" dan zal je het gaan begrijpen, lichamelijk betekend niet dat je het geestelijk ook bent.

Mannen vinden een sixpack leuk voor hun eigen trots, niet meer dan dat.
Ik stelde eigenlijk alleen maar zeer onwaarschijnlijk vind dat jij inderdaad een vrouw bent zoals in je profiel staat, dus volgens mij ben jij degene hier die er je eigen draai aan geeft.

Mij boeit het niet waar anderen wel/niet op zouden vallen en wat andermans motivatie voor bepaalde sportieve doelen is en ik doe daar ook geen aannames over zoals jij.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2021 14:29:55 ]
pi_197465410
quote:
14s.gif Op zondag 17 januari 2021 14:29 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik stelde eigenlijk alleen maar zeer onwaarschijnlijk vind dat jij inderdaad een vrouw bent zoals in je profiel staat, dus volgens mij ben jij degene hier die er je eigen draai aan geeft.

Mij boeit het niet waar anderen wel/niet op zouden vallen en wat andermans motivatie voor bepaalde sportieve doelen is en ik doe daar ook geen aannames over zoals jij.
Wat jij wil, ik reageer op mensen waarbij eigen belang groot prioriteit heeft en de rest zal ze een rotzorg zijn wat een mentaliteit bah.

Sportschool is niet cruciaal er gaat niemand dood en buiten en thuis zijn er genoeg oefeningen te doen, desnoods huur je maar apparatuur van de sportschool als het zo cruciaal voor je is.

Er zijn genoeg alternatieven in deze lockdown, iedereen moet concessies doen dus ook jij, voor de sportschool vallen de concessies wel mee.

En ik weet ook wel als je mensen tegen de haren in gaat strijken krijg je weerstand zoals dit en gaan mensen hun eigen draai ervan maken om hun gelijk te halen.
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 15:10:57 #31
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_197465571
Mis het ;( !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 januari 2021 @ 15:14:14 #32
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197465652
Ik ook.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_197465708
Wat ik ook eigenlijk niet snap, stel er is een apparaat wat bezet is.
En in mijn schema staat dat ik er toch naar toe moet.

Wachten jullie dan? Of ga je ff een peuk roken?

Of blijf je daar stinkend naar kijken?
pi_197466041
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 15:06 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Wat jij wil, ik reageer op mensen waarbij eigen belang groot prioriteit heeft en de rest zal ze een rotzorg zijn wat een mentaliteit bah.

Sportschool is niet cruciaal er gaat niemand dood en buiten en thuis zijn er genoeg oefeningen te doen, desnoods huur je maar apparatuur van de sportschool als het zo cruciaal voor je is.

Er zijn genoeg alternatieven in deze lockdown, iedereen moet concessies doen dus ook jij, voor de sportschool vallen de concessies wel mee.

En ik weet ook wel als je mensen tegen de haren in gaat strijken krijg je weerstand zoals dit en gaan mensen hun eigen draai ervan maken om hun gelijk te halen.
Dus ik strijk je tegen de haren in? Aangezien jouw reactie telkens niks met de post die je van mij quote te maken heeft. _O- Dat is ook een vorm van je eigen draai eraan geven.
pi_197466243
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:42 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als je normaal 200 kilo squat, hoe wil je thuis zonder equipment een soortgelijke belasting creëren?
Hij/zij lult dan ook maar wat.
Ja je kunt thuis het e.e.a. aan oefeningen doen of alles opvangen met een homegym waar je op een andere manier alles kan trainen wat je wilt. Maar heb je niks thuis aan spullen dan is krachttraining praktisch onmogelijk.
pi_197466350
Toch lijkt erop dat er niet veel in gyms besmet wordt. Afstand houden kan immers goed en er wordt meestal niet veel gesproken. Doorstroomlocatie waarbij mensen hun oefeningen doen en weg gaan.
Is de ventilatie op orde en zijn er niet teveel man binnen zou het goed te doen moeten zijn.
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 15:46:04 #37
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_197466564
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:42 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als je normaal 200 kilo squat, hoe wil je thuis zonder equipment een soortgelijke belasting creëren?
Ik moet mn backsquats nu over mn hoofd tillen. Dat is in alle opzichten een ramp.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 17 januari 2021 @ 15:50:26 #38
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197466687
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:23 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Thuis gym maken
Ten eerste heb ik daar de ruimte niet voor. Ten tweede ga ik niet investeren in benodigdheden aangezien ik elke maand gewoon geld betaal om van de faciliteiten van de sportschool gebruik te kunnen maken. Van het voorjaar was het advies nog juist te blijven bewegen/sporten aangezien een goede conditie een groot verschil kon maken bij een eventuele besmetting. Nu nemen ze je zo'n beetje alle mogelijkheden daartoe af. Zelf zit zooitje ook nog zo'n beetje elke doordeweekse dag bij elkaar te vergaderen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197466857
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 15:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toch lijkt erop dat er niet veel in gyms besmet wordt. Afstand houden kan immers goed en er wordt meestal niet veel gesproken. Doorstroomlocatie waarbij mensen hun oefeningen doen en weg gaan.
Is de ventilatie op orde en zijn er niet teveel man binnen zou het goed te doen moeten zijn.
onzin als je gaat meten hoe vaak objecten daar worden aangeraakt door jou en je voorgangers en dat gehijg. Dan heb je binnen 20 minuten 1 superspread en was en zal altijd goor zijn, die gym
pi_197467188
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 15:46 schreef Rene het volgende:

[..]

Ik moet mn backsquats nu over mn hoofd tillen. Dat is in alle opzichten een ramp.
Ik heb voor 6 euro 4 zakken zand van 25kg gekocht en deze samen gebonden.
En daar dan front squats mee. Voelt echt véél zwaarder dan 100 kilo. 🙂
pi_197467534
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 15:16 schreef christmastsunami het volgende:
Wat ik ook eigenlijk niet snap, stel er is een apparaat wat bezet is.
En in mijn schema staat dat ik er toch naar toe moet.

Wachten jullie dan? Of ga je ff een peuk roken?

Of blijf je daar stinkend naar kijken?
roken :') waar sport je dan in godsnaam voor :')
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_197467616
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 16:17 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

roken :') waar sport je dan in godsnaam voor :')
Zodat ik lichamelijk sterker wordt
pi_197468437
Ik heb een sleutel dus kan gewoon door trainen :)
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 16:55:45 #44
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_197468568
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 16:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik heb voor 6 euro 4 zakken zand van 25kg gekocht en deze samen gebonden.
En daar dan front squats mee. Voelt echt véél zwaarder dan 100 kilo. 🙂
Ik kan tot 75kg qua gewichten en de bar van 20kg. Maar die press ik niet ff over mn hoofd heen om te backsquaten. Ik kan het immers niet laten stuiteren op de grond. In alle opzichten lastig.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_197468987
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 15:50 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Ten eerste heb ik daar de ruimte niet voor. Ten tweede ga ik niet investeren in benodigdheden aangezien ik elke maand gewoon geld betaal om van de faciliteiten van de sportschool gebruik te kunnen maken. Van het voorjaar was het advies nog juist te blijven bewegen/sporten aangezien een goede conditie een groot verschil kon maken bij een eventuele besmetting. Nu nemen ze je zo'n beetje alle mogelijkheden daartoe af. Zelf zit zooitje ook nog zo'n beetje elke doordeweekse dag bij elkaar te vergaderen.
Voor een thuis gym om de boel bij te houden heb je niet veel nodig hoor. Dumbells barbell en een bankje
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_197469052
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 17:10 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Voor een thuis gym om de boel bij te houden heb je niet veel nodig hoor. Dumbells barbell en een bankje
Stuur mij eens een link waar ik voor een fatsoenlijke prijs een degelijk bankje en dumbells tot 40 kilo kan kopen? Overal uitverkocht...
pi_197469358
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 17:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Stuur mij eens een link waar ik voor een fatsoenlijke prijs een degelijk bankje en dumbells tot 40 kilo kan kopen? Overal uitverkocht...
Mij ook graag, alleen voor het bankje dan :) Kan me enigszins redden thuis met mijn db's en bands, maar een incline bankje erbij zou fijn zijn. Geen cent te makken dus hoe goedkoper hoe beter.

En verder mis ik de gym ook echt verschrikkelijk. Werk en eigen training, alle twee weg :'(
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_197470221
Ik heb vorige week mijn eigen dumbells binnen gekregen (sneller dan verwacht, zouden 15e-20e binnen komen maar had ze woensdag al. *O*

Losse onderdelen, dus ik kan (en moet) ze zelf verstellen al naar gelang de kilo's die ik nodig heb. Tot twee maal 30. Genoeg voor chest press, shoulder press en flies.

Bankje heb ik niet, misschien wel een idee; al heb ik echt geen ruimte meer in mijn appartement. :@ :')
Gisteren geprobeerd met de tuinstoel op de onderste (minst steile) stand, niet echt ideaal, maar het ging net.
Verder doe ik nu alles liggend op de vloer, niet ideaal, de dumbells mogen nog wel iets verder naar beneden "doorzakken".


Barbell ook besteld, maar die komt later, eind van de maand. Met de losse onderdelen (schijven) van de dumbells kan ik dan ook squatten en bench pressen (zonder bank, lol). *O*

Spul komt net op tijd, ik beweeg echt veel minder sinds eind v/h jaar, en thuis trainen zonder apparatuur wilde niet meer vlotten (geen motivatie), wat in het voorjaar nog wel lukte.

Overigens, als die avondklok er komt zal dat vast niet voor een korte periode (enkele weken) zijn neem ik aan. Wat betekent dat voor de (kleine) kansen op een vroege heropening van de sportscholen en b.v. het buiten sporten (volwassenen)? Aangezien dat ook veelal 's avonds gebeurd (trainingen, lessen). Denk dat we dat dan ook nog wel kunnen vergeten tot pakweg maart/april, of niet?

Oja, ik mis de gym ook. Enige plek waar ik nog heen ging zowat. :')
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_197470786
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 17:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Stuur mij eens een link waar ik voor een fatsoenlijke prijs een degelijk bankje en dumbells tot 40 kilo kan kopen? Overal uitverkocht...
Tja wat is een fatsoenlijke prijs?

Ik heb zo'n 2000 euro uitgegeven aan materiaal, zorgt er wel voor dat ik zonder sportschool mij prima kan redden.

Bankjes hadden ze deze week trouwens weer bij Decathlon
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zondag 17 januari 2021 @ 18:09:16 #50
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_197470796
Met wat materiaal van de bouwmarkt is een (crisis) bankje snel zelf te maken
pi_197470901
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 17:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Stuur mij eens een link waar ik voor een fatsoenlijke prijs een degelijk bankje en dumbells tot 40 kilo kan kopen? Overal uitverkocht...
https://www.tunturi.com/nl/verstelbare-bank-ub40.html

Deze heb ik. Was laatst nog volop leverbaar.
pi_197471633
blij dat we hier in het afgelopen jaar een thuisgym gemaakt hebben 8-)





It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_197471652
Waar heb je die blauwe matten gehaald?
  zondag 17 januari 2021 @ 18:43:52 #54
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197471797
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 17:10 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Voor een thuis gym om de boel bij te houden heb je niet veel nodig hoor. Dumbells barbell en een bankje
En dan gaan de sportscholen weer open over een paar maanden en dan zit je met al die zooi thuis :{w
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197471835
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:39 schreef Questular het volgende:
Waar heb je die blauwe matten gehaald?
Gekregen van mijn kickbokstrainer die toevallig net een nieuwe vloer in zijn eigen gym heeft gelegd 8-)

Maar je kan ze wel online krijgen hoor. Wel blij dat ik ze heb gekregen, zie ze voor 40-50 euro per stuk online....

ah hier wat goedkoper: https://www.fightshop.nl/(...)RKtmbUQaAvS6EALw_wcB

[ Bericht 8% gewijzigd door LuNaTiC op 17-01-2021 18:47:07 (link toegevoegd) ]
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_197472458
Gave homegym!

Maar mis mijn sportschool ook enorm. In tegenstelling tot de vorige lockdown vind ik het nu enorm lastig om een beetje thuis te trainen. Heb het echt nodig om de deur uit te moeten en tussen/met anderen te trainen. Opzich zat in huis (bankje, lichte dumbells, kettlebells) om iig beetje de boel te onderhouden maar ik zou er nu veel voor over hebben om gewoon weer eens een zware haltetraining te kunnen doen.

Ah well, over een tijdje zit ik weer als vanouds mezelf te vervloeken omdat ik me heb laten overhalen mee te doen met een zware wod.
pi_197473032
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:09 schreef kibo het volgende:
Met wat materiaal van de bouwmarkt is een (crisis) bankje snel zelf te maken
Hmm best een goed idee, ik heb een handige pa, zal hem eens lief aankijken. Hoeft geen heel steady gevaarte te zijn, ik weeg niet zoveel en mijn db's (helaas) ook niet :)
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_197475160
Toch wel steeds duidelijker dat sportscholen echt overbodig zijn. Ik zie echt een heleboel mensen nu gewoon lekker buiten sporten. Stuk goedkoper en gezonder
pi_197475790
quote:
2s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:19 schreef Evertjan het volgende:
Toch wel steeds duidelijker dat sportscholen echt overbodig zijn. Ik zie echt een heleboel mensen nu gewoon lekker buiten sporten. Stuk goedkoper en gezonder
Denk het ook. Ook cafés en restaurants zullen overbodig worden. Ik zal allemaal mensen drinken thuis en lekker koken. Ook bioscopen kan men wel afschaffen want ik zag allemaal tv's die aan stonden.
pi_197476166
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:43 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Denk het ook. Ook cafés en restaurants zullen overbodig worden. Ik zal allemaal mensen drinken thuis en lekker koken. Ook bioscopen kan men wel afschaffen want ik zag allemaal tv's die aan stonden.
het geeft wel aan hoeveel onzin mensen nodig hebben om zich zelf maar te vermaken
pi_197479092
Gewoon uit nieuwsgierigheid;

stel je wilt een eigen home gym in een ruimte van tussen 20-30 vierkante meter, welke apparaten en items zijn dan must-haves voor een zo compleet en gevarieerd mogelijke training?
  maandag 18 januari 2021 @ 08:11:33 #62
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_197480354
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 01:48 schreef craziness het volgende:
Gewoon uit nieuwsgierigheid;

stel je wilt een eigen home gym in een ruimte van tussen 20-30 vierkante meter, welke apparaten en items zijn dan must-haves voor een zo compleet en gevarieerd mogelijke training?
https://forum.bodybuildin(...)inners-sticky.99704/
pi_197481554
Ik zou idd ook zeggen

• Barbell met voldoende platen
• Powercage (liefst met pulley)
• Verstelbaar bankje
• Dumbbells

dan kun je de belangrijkste dingen wel doen, Zo hebben we hem hier ook steeds verder uitgebreid. Bij zo'n cage en het juiste bankje kun je ook nog meer uitbreidingen doen (heb voor het bankje nog een legexenstion-uitbreiding op het oog).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_197506099
Ik heb dumbbells tot 20 kilo, het is íets maar helaas niet optimaal. Ik heb een bankje dus wat 'grote' oefeningen kan ik wel doen.
Waar ik voorheen 4 tot 5 keer trainde in de gym is dat nu maar 2 tot 3 maal krachttraining per week. Ik heb mezelf 'uitgedaagd' door te gaan trainen voor een halve marathon dus ik loop nu veel hard en doe krachttraining ter ondersteuning. Ik merkte aan mezelf dat 4 tot 5 dagen trainen met dumbbells tot maximaal 20 kilo ook niet echt een uitdaging was, zodoende pak ik het op deze manier op.

En dan over een paar weken / maanden klagen dat mijn massa weg is. ;(
  dinsdag 19 januari 2021 @ 14:53:43 #65
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197506608
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:38 schreef LuNaTiC het volgende:
blij dat we hier in het afgelopen jaar een thuisgym gemaakt hebben 8-)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mancave!

Hier twee halterstangen (eentje aangeschaft in de eerste light lockdown), meerdere halterschijven, matjes e.d. en een poefje dat we als halterbankje gebruiken :') . We overleven het wel. Ik overweeg nog een kettlebell te kopen. De prijzen van fitness spullen zijn niet zo hoog als in maart.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 19 januari 2021 @ 20:30:12 #66
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_197514512
Hier bankje, 30mm barbell, schijven ,kettlebell 20 kg en een set dumbbells 6-18kg incl opbergrek.
Vlak voor 1ste lockdown weten te scoren.
Niet optimaal, maar zo kom ik de crisis wel door.

[ Bericht 1% gewijzigd door kibo op 20-01-2021 18:05:59 ]
pi_197515939
quote:
2s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:19 schreef Evertjan het volgende:
Toch wel steeds duidelijker dat sportscholen echt overbodig zijn. Ik zie echt een heleboel mensen nu gewoon lekker buiten sporten. Stuk goedkoper en gezonder
Wat zou er gezonder aan zijn? Goedkoper oke. Scheelt je je abo geld. Maar gezonder. Omdat het buiten is, is het niet opeens gezonder. Je kan je zelf afvragen of het in de steden zelfs ongezonder is
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 21:35:49 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197516225
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:38 schreef LuNaTiC het volgende:
blij dat we hier in het afgelopen jaar een thuisgym gemaakt hebben 8-)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:9~
Ziet er goed uit.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197522425
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:38 schreef LuNaTiC het volgende:
blij dat we hier in het afgelopen jaar een thuisgym gemaakt hebben 8-)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nice! Ziet er heel goed uit. Wij hebben helaas bijna alles verkocht, maar met vier verstelbare dumbbells kun je nog wel een eind komen. Verder buiten maar aan het hardlopen en oefeningen met lichaamsgewicht aan het doen. Vrees dat de gyms nog wel een aantal maandjes dicht blijven.
pi_197556103
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 15:50 schreef PzKpfw het volgende:

[..]Nu nemen ze je zo'n beetje alle mogelijkheden daartoe af. Zelf zit zooitje ook nog zo'n beetje elke doordeweekse dag bij elkaar te vergaderen.
Dat vergaderen heet de crisis beteugelen en zorgen dat er geen gekke dingen gebeuren zoals overvolle ziekenhuizen en zorgen dat er steunpakketten komen om bedrijven (en daarmee werknemers) te helpen. Ik ben blij dat Rutte en De Jonge hun taak zo serieus nemen en niet alleen kijken naar wat ze zelf zouden willen. Daarom zijn de leden van de Staten-Generaal ook uitgezonderd op de maatregelen.
pi_197556126
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 15:06 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Wat jij wil, ik reageer op mensen waarbij eigen belang groot prioriteit heeft en de rest zal ze een rotzorg zijn wat een mentaliteit bah.

Sportschool is niet cruciaal er gaat niemand dood en buiten en thuis zijn er genoeg oefeningen te doen, desnoods huur je maar apparatuur van de sportschool als het zo cruciaal voor je is.

Er zijn genoeg alternatieven in deze lockdown, iedereen moet concessies doen dus ook jij, voor de sportschool vallen de concessies wel mee.

En ik weet ook wel als je mensen tegen de haren in gaat strijken krijg je weerstand zoals dit en gaan mensen hun eigen draai ervan maken om hun gelijk te halen.
Geheel mee eens.
  donderdag 21 januari 2021 @ 19:26:22 #72
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197556207
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:20 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Dat vergaderen heet de crisis beteugelen en zorgen dat er geen gekke dingen gebeuren zoals overvolle ziekenhuizen en zorgen dat er steunpakketten komen om bedrijven (en daarmee werknemers) te helpen. Ik ben blij dat Rutte en De Jonge hun taak zo serieus nemen en niet alleen kijken naar wat ze zelf zouden willen. Daarom zijn de leden van de Staten-Generaal ook uitgezonderd op de maatregelen.
Vergaderen kan prima digitaal.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197556302
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:26 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Vergaderen kan prima digitaal.
Dan heb je nog nooit een echte vergadering bijgewoond. Het kan inderdaad wel als er geen tijdsdruk is en zaken die niet aan bod gekomen zijn een week later wel behandeld kunnen worden. Dit is echter geen kleuterschoolvergaderen meer zoals op de meeste bedrijven plaats vindt. Bovendien wordt er meer gedaan dan alleen gepraat. Denk aan presentaties van de laatste ontwikkelingen, enz..

Bovendien kun je via een Zoom-meeting moeilijk zien wie er wil reageren (dan moet je ze één voor één langs) als je met 40 man deelneemt. Kostbare tijd die verloren gaat. In een vergaderzaal steek je simpel je hand op en weet iedereen wie er wil reageren.
pi_197556378
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:31 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Wel als er geen tijdsdruk is en zaken die niet aan bod gekomen zijn een week later wel behandeld kunnen worden. Dit is geen kleuterschoolvergaderen meer zoals op de meeste bedrijven plaats vindt. Bovendien wordt er meer gedaan dan alleen gepraat. Denk aan presentaties van de laatste ontwikkelingen, enz..

Bovendien kun je via een Zoom-meetign moeilijk zien wie er wil reageren (dan moet je ze één voor één langs) als je met 40 man deelneemt. Kostbare tijd die verloren gaat. In een vergaderzaal steek je simpel je hand op en weet iedereen wie er wil reageren.
Wat een onzin, dit kan allemaal prima in teams.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_197556404
Fijn dat je het zo goed weet. Je noemt alles anders dan jouw kijk op dingen "onzin" en je komt niet met argumenten. Je ventileert niets meer dan je eigen mening en dat maakt iets niet gelijk "waar".
pi_197556416
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:31 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Dan heb je nog nooit een echte vergadering bijgewoond. Het kan inderdaad wel als er geen tijdsdruk is en zaken die niet aan bod gekomen zijn een week later wel behandeld kunnen worden. Dit is echter geen kleuterschoolvergaderen meer zoals op de meeste bedrijven plaats vindt. Bovendien wordt er meer gedaan dan alleen gepraat. Denk aan presentaties van de laatste ontwikkelingen, enz..

Bovendien kun je via een Zoom-meeting moeilijk zien wie er wil reageren (dan moet je ze één voor één langs) als je met 40 man deelneemt. Kostbare tijd die verloren gaat. In een vergaderzaal steek je simpel je hand op en weet iedereen wie er wil reageren.
Wat een onzin. Daarvoor heb je een voorzitter en een 'hand opsteek functie' ingebouwd. Het is geen kleuterschool waar iedereen door elkaar heen praat.
pi_197556513
Hoe wil je bij een videovergadering bijvoorbeeld de laatste gegevens, cijfers, statistieken, uitkomsten van onderzoeken, enz. die elke minuut binnenkomen aan iedereen op papier geven? Of wil je dat gaan rondmailen en moet iedereen dat eerst zelf gaan uitprinten? Of is het mededelen ervan door de voorzitter voldoende, zodat niemand het nog eens kan nalezen en terugzoeken?

Soms zit de werkelijkheid iets anders in elkaar dan je eigen belevingswereld.

Maargoed, weer on-topic:

Voordat de sportscholen weer open mogen zijn we denk ik ergens eind april of mei als er geen gekke dingen gebeuren in de tussentijd. Voorlopig zijn we namelijk alleen nog maar aan het opschalen qua maatregelen.

Eerst komt dus stabilisering met daarbij geen opleving van een mutant of huidige versie van het virus. Daarna komt langzaam aan afschalen in de vorm van eerst de avondklok er af, scholen weer (deels) open, niet essentiële winkels weer open en dat allemaal met steeds tussendoor enkele weken aankijken hoe het uitpakt in de praktijk en zo nodig weer de teugels aanhalen. Een paar dagen "slapen" kan al voor een flinke opleving zorgen.

Het vaccin is leuk, maar daar heb je nu nog helemaal niks aan als het gaan om maatregelen afschalen. Er zijn namelijk nog veel te weinig mensen ingeënt en pas 2 maanden na de prik heb je 90% bescherming opgebouwd. Voordat een aanzienlijk deel van de bevolking zo ver is, ben je al ver (ver) voorbij de zomer (er van uitgaan dat de levering van de vaccins redelijk vlot verloopt).

[ Bericht 32% gewijzigd door JanGroen op 21-01-2021 19:50:50 ]
pi_197556792
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:40 schreef JanGroen het volgende:
Hoe wil je bij een videovergadering bijvoorbeeld de laatste gegevens, cijfers, statistieken, uitkomsten van onderzoeken, enz. die elke minuut binnenkomen aan iedereen op papier geven? Of wil je dat gaan rondmailen en moet iedereen dat eerst zelf gaan uitprinten? Of is het mededelen ervan door de voorzitter voldoende, zodat niemand het nog eens kan nalezen en terugzoeken?

Soms zit de werkelijkheid iets anders in elkaar dan je eigen belevingswereld.
_O-

Papier :')
Hoe ver loop je achter op de werkelijke wereld?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_197556812
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:40 schreef JanGroen het volgende:
Hoe wil je bij een videovergadering bijvoorbeeld de laatste gegevens, cijfers, statistieken, uitkomsten van onderzoeken, enz. die elke minuut binnenkomen aan iedereen op papier geven? Of wil je dat gaan rondmailen en moet iedereen dat eerst zelf gaan uitprinten? Of is het mededelen ervan door de voorzitter voldoende, zodat niemand het nog eens kan nalezen en terugzoeken?

Soms zit de werkelijkheid iets anders in elkaar dan je eigen belevingswereld.
Ja dat kost vast meer tijd en moeite dan dat iedereen de auto in moet stappen. Om de zoveel tijd de ruimte moet worden schoongemaakt etc etc. :')
pi_197556844
Niet alles is digitaal makkelijker en praktischer. Op een iPad kun je niet snel even terugbladeren en iets opzoeken of er snel een aantekeningen bij zetten. Probeer maar eens op je iPad een paar snelle krabbels te zetten in een PDF terwijl de vergadering doorgaat. Dan lig je 3 minuten achter op de rest..
pi_197556900
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:51 schreef CR7 het volgende:

[..]

Ja dat kost vast meer tijd en moeite dan dat iedereen de auto in moet stappen. Om de zoveel tijd de ruimte moet worden schoongemaakt etc etc. :')
Als je zo'n antwoord geeft met dergelijke kromme vergelijkingen dan heb je echt geen enkel besef hoe groots en ingewikkeld deze crisisbeheersing is. Het is geen gezellig onderonsje met een koekje bij de thee en lekker babbelen.

Wat er besproken wordt met de ministers moet real time worden doorgesproken met het ministerie en hun ambtenaren, dingen snel doorrekenen en weer tussentijds aanpassen als er weer nieuwe informatie binnenkomt, enz..
pi_197556931
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:54 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Als je zo'n antwoord geeft met dergelijke kromme vergelijkingen dan heb je echt geen enkel besef hoe groots en ingewikkeld deze crisisbeheersing is. Het is geen gezellig onderonsje met een koekje bij de thee en lekker babbelen.
Nee jij wel. We hebben allemaal gezien hoe je de afgelopen maanden als een gillende keukenmeid hebt gedragen. :')

Een gemiddelde EU overleg is toch ook gewoon online? :')
pi_197557003
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:55 schreef CR7 het volgende:

[..]

Nee jij wel. We hebben allemaal gezien hoe je de afgelopen maanden als een gillende keukenmeid hebt gedragen. :')
En zie waar we nu staan: volle ziekenhuizen, reguliere zorg die al maanden uitgesteld wordt, sportscholen al weer even dicht (niet voor de eerste keer), de allerstrengste maatregelen die mogelijk zijn en een opleving van mutaties van het virus. Ga maar lekker sporten in de sportschool. Lijkt me een prima plan. Als het aan jou gelegen had waren de sportscholen sinds half maart 2020 24/7 open geweest.
pi_197557028
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:52 schreef JanGroen het volgende:
Niet alles is digitaal makkelijker en praktischer. Op een iPad kun je niet snel even terugbladeren en iets opzoeken of er snel een aantekeningen bij zetten. Probeer maar eens op je iPad een paar snelle krabbels te zetten in een PDF terwijl de vergadering doorgaat. Dan lig je 3 minuten achter op de rest..
Praktischer is het misschien niet, op wat details, al is het om andere redenen als jij nu aanhaalt.

Ik doe al 10 maanden niets anders dan online overleggen. Het kan echt prima
stupidity has become as common as common sense was before
pi_197557084
Met 10 collega's is dat prima te doen ja als er geen mensenlevens mee gemoeid zijn. Maar als je tientallen miljarden uit moet geven aan noodsteun en moet bepalen of je land in lockdown gaat / moet is het iets anders denk je ook niet?
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:45:18 #86
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197575068
Ergens wel ironisch dat mensen die actief bezig zijn met hun gezondheid, door middel van sporten, dat moeten opgeven om een groep mensen die het wat minder nemen met hun gezondheid (obesitas, roken etc.) te beschermen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197575213
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:45 schreef PzKpfw het volgende:
Ergens wel ironisch dat mensen die actief bezig zijn met hun gezondheid, door middel van sporten, dat moeten opgeven om een groep mensen die het wat minder nemen met hun gezondheid (obesitas, roken etc.) te beschermen.
Zo simplistisch ligt het natuurlijk niet, het gaat er uiteindelijk om dat ziekenhuizen niet overspoeld worden met corona-patiënten zodat a) al deze mensen behandeld moeten worden (en gemiddeld langer blijven liggen dan andere patiënten) en b) er geen zorg meer verleend kan worden aan andere patiënten met andere ziektes/behandelingen (denk aan het uitstellen van allerlei operaties).

Dus het is niet alleen om die mensen te beschermen (ja het risico dat als deze groep mensen het krijgen, dat ze er meer last van krijgen en zelfs levensgevaarlijker is evident), maar om de besmettingen laag genoeg te houden dat de bezetting op de ic’s laag blijft en de opnames beperkt. Ook wel fijn voor alle medewerkers in de zorg.

Tenslotte is al genoeg gebleken dat ook jonge, gezonde en fitte mensen besmet met corona kunnen raken én ook nog eens heel erg ziek kunnen raken.

Het is natuurlijk ontzettend balen dat alles dichtmoet omdat zo’n beetje half Nederland zich niet aan de regels houdt maar dat lijkt me geen reden om Ome Aad Borrelpraat te gaan bezigen.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_197576070
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:58 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Praktischer is het misschien niet, op wat details
En niet praktisch kost te veel tijd en dus is het niet wenselijk, want die tijd is er niet. Alles moet overzichtelijk gepresenteerd worden qua cijfers en real time gegevens.

Overigens vergeet je voor het gemak ook nog dat er gestemd moet worden bij beslissingen die leden van de Staten-Generaal maken inzake het Coronabeleid en dat je daarbij lijfelijk aanwezig moet zijn. Via zoom stemmen is niet rechtsgeldig.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 19:27:21 #89
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197576837
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:56 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Zo simplistisch ligt het natuurlijk niet, het gaat er uiteindelijk om dat ziekenhuizen niet overspoeld worden met corona-patiënten zodat a) al deze mensen behandeld moeten worden (en gemiddeld langer blijven liggen dan andere patiënten) en b) er geen zorg meer verleend kan worden aan andere patiënten met andere ziektes/behandelingen (denk aan het uitstellen van allerlei operaties).

Dus het is niet alleen om die mensen te beschermen (ja het risico dat als deze groep mensen het krijgen, dat ze er meer last van krijgen en zelfs levensgevaarlijker is evident), maar om de besmettingen laag genoeg te houden dat de bezetting op de ic’s laag blijft en de opnames beperkt. Ook wel fijn voor alle medewerkers in de zorg.

Tenslotte is al genoeg gebleken dat ook jonge, gezonde en fitte mensen besmet met corona kunnen raken én ook nog eens heel erg ziek kunnen raken.

Het is natuurlijk ontzettend balen dat alles dichtmoet omdat zo’n beetje half Nederland zich niet aan de regels houdt maar dat lijkt me geen reden om Ome Aad Borrelpraat te gaan bezigen.
M.a.w. mogen wij opdraaien voor het jarenlange afbraakbeleid in de zorg van de VVD. Ik pas ervoor.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197577257
Dat is je eigen keuze. Maar geef anderen voorrang in de zorg mocht u er gebruik van moeten gaan maken, trek geen euro overheidssteun a.u.b. en kom bij niemand anders in de buurt die je zo kan besmetten.

Heb je trouwens ook een oplossing voor meer zorgcapaciteit (bedden, personeel, ziekenhuizen en alle kosten die daar mee samen gaan) in tijden dat we ze niet nodig hebben? Die kosten lopen dan gewoon door.
pi_197578475
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:44 schreef JanGroen het volgende:
Dat is je eigen keuze. Maar geef anderen voorrang in de zorg mocht u er gebruik van moeten gaan maken, trek geen euro overheidssteun a.u.b. en kom bij niemand anders in de buurt die je zo kan besmetten.

Heb je trouwens ook een oplossing voor meer zorgcapaciteit (bedden, personeel, ziekenhuizen en alle kosten die daar mee samen gaan) in tijden dat we ze niet nodig hebben? Die kosten lopen dan gewoon door.
Ja precies dit. Je kunt idd discussiëren of er niet téveel is bezuinigd in al die jaren maar ook daarvoor waren we nooit ingericht voor een pandemie als deze. Geen enkel ander land overigens, dus daarover disussiëren is vrij zinloos.

Maar goed net zoals deze discussie redelijk off-topic is hier...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 20:28:16 #92
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197578579
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:44 schreef JanGroen het volgende:
Dat is je eigen keuze. Maar geef anderen voorrang in de zorg mocht u er gebruik van moeten gaan maken, trek geen euro overheidssteun a.u.b. en kom bij niemand anders in de buurt die je zo kan besmetten.

Heb je trouwens ook een oplossing voor meer zorgcapaciteit (bedden, personeel, ziekenhuizen en alle kosten die daar mee samen gaan) in tijden dat we ze niet nodig hebben? Die kosten lopen dan gewoon door.
Die zorg kan me aan m'n reet roesten daar heb ik nog nooit een beroep op gedaan. Ik tik er wel elke maand een dikke 100 euro voor af dus hoezo anderen voorlaten? En overheidssteun? Ik betaal godverdomme zelf mee aan de steun die anderen nodig zijn.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 22 januari 2021 @ 20:31:19 #93
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197578657
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:27 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

M.a.w. mogen wij opdraaien voor het jarenlange afbraakbeleid in de zorg van de VVD. Ik pas ervoor.
Paar honderd bedden extra hadden echt het verschil niet gemaakt
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197579489
@ PzKpfw

Nooit gebruik gemaakt van medische zorg... Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Binnen 1 seconden kan het anders zijn.

En waarom anderen voorlaten als je voor de zorg betaalt? Omdat je het niet zo nauw neemt met de maatregelen en het naleven daarvan en alles maar onzin vindt en overal tegenaan trapt. Daarmee breng je de zorg in grote problemen en daardoor weer anderen.

Wel de lusten maar niet de lasten. Als je volwassen bent doe je niet meer mee voor spek en bonen en dat is niet altijd leuk, maar dat is wel het leven.

[ Bericht 4% gewijzigd door JanGroen op 22-01-2021 21:16:37 ]
pi_197580012
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:59 schreef JanGroen het volgende:
@ PzKpfw

Nooit gebruik gemaakt van medische zorg... Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Binnen 1 seconden kan het anders zijn.

En waarom anderen voorlaten als je voor de zorg betaalt? Omdat je het niet zo nauw neemt met de maatregelen en het naleven daarvan. Daarmee breng je de zorg in grote problemen en daarmee anderen.

Wel de lusten maar niet de lasten. Als je volwassen bent doe je niet meer mee voor spek en bonen maar dat is niet altijd leuk.
Hahaha wat een onzin. Zolang rokers, alcoholisten, junkies, pedofielen, moordenaars of bankovervallers hun zorg krijgen als ze het nodig hebben dan hoeft niemand zich druk te maken dat je in dit land geen zorg krijgt. Wil je niet besmet raken moet je maar uit mijn buurt blijven. Zo simpel is het.
pi_197581434
Weer het standaard “wat een onzin” antwoord.

Je vergelijkingen gaan ook weer mank: voor rookwaar en alcoholische dranken gelden geen noodmaatregelen, voor Corona wel. De ziekenhuizen liggen niet vol door rokers en alcoholisten en dat hebben ze nog nooit gelegen ook.

En pedofielen, moordenaars en bankovervallers berechten we in de rechtbank, niet via het onthouden van medische zorg als ze dat wel nodig hebben.

En zeg even hoe we je kunnen herkennen op straat zodat iedereen uit je buurt kan blijven zoals je zelf aangeeft. Heb je een hesje aan met de tekst “viruswappie” op je rug?

Voorlopig wordt al 10 maanden het tegenovergestelde gedaan van wat jij roept. Niet alleen hier, maar in de hele wereld. Misschien moet je dan toch maar eens gaan bedenken dat je geen gelijk heb en je inzichten niet de juiste zijn.

[ Bericht 24% gewijzigd door JanGroen op 22-01-2021 22:26:04 ]
pi_197585052
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:16 schreef JanGroen het volgende:
Weer het standaard “wat een onzin” antwoord.

Je vergelijkingen gaan ook weer mank: voor rookwaar en alcoholische dranken gelden geen noodmaatregelen, voor Corona wel. De ziekenhuizen liggen niet vol door rokers en alcoholisten en dat hebben ze nog nooit gelegen ook.

En pedofielen, moordenaars en bankovervallers berechten we in de rechtbank, niet via het onthouden van medische zorg als ze dat wel nodig hebben.

En zeg even hoe we je kunnen herkennen op straat zodat iedereen uit je buurt kan blijven zoals je zelf aangeeft. Heb je een hesje aan met de tekst “viruswappie” op je rug?

Voorlopig wordt al 10 maanden het tegenovergestelde gedaan van wat jij roept. Niet alleen hier, maar in de hele wereld. Misschien moet je dan toch maar eens gaan bedenken dat je geen gelijk heb en je inzichten niet de juiste zijn.
En die pedofielen en overvallers krijgen wel gewoon zorg als ze het nodig hebben. Zelfs als ze tijdens een overval in coma worden geslagen. Houdt jij je niet aan de maatregelen dan kun je een boete krijgen. De gewone burger wordt dus ook gewoon 'berecht'. Beetje vreemd om dan te zeggen dat anderen geen zorg mogen krijgen. Los van dat jij en ik niet eens bepalen wie er zorg krijgt. Want als ik op een 'illegaal' feestje 10 pillen in m'n mik douw en op de IC kom dan mag het van jou wel? "want ziekenhuizen liggen er niet vol mee". Maar als ik corona oploop en in het ziekenhuis kom dan moet ik mijn bed afstaan? En lieve oma van 70 die gewoon zelfstandig thuis woont en corona heeft opgelopen niet? Daar wordt niet eens naar gevraagd hoe ze het heeft opgelopen.

En op straat kan je niet besmet raken. Althans kans is nihil. En zowel ben je zelf ergens te dicht in de buurt gekomen. Maar ok als je al bang bent voor besmettingen op straat dan snap ik je angst voor dit onschuldige virus van het het afgelopen jaar wel.

[ Bericht 27% gewijzigd door Zinedinho op 23-01-2021 04:31:30 ]
pi_197589100
Bij mijn gym zijn er nu weer een paar spots om buiten te trainen. Tot nu toe goed te doen en ook niet te koud. In mei afgelopen jaar was het een keer vroeg op de ochtend nog een keer rond de 0 en toen was het bijzonder onaangenaam om de barbell vast te hebben. :') Ben nu al wel een paar keer geweest met 3 á 4 graden en had er toen geen last van. :)
pi_197589214
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:06 schreef Chia het volgende:
Bij mijn gym zijn er nu weer een paar spots om buiten te trainen. Tot nu toe goed te doen en ook niet te koud. In mei afgelopen jaar was het een keer vroeg op de ochtend nog een keer rond de 0 en toen was het bijzonder onaangenaam om de barbell vast te hebben. :') Ben nu al wel een paar keer geweest met 3 á 4 graden en had er toen geen last van. :)
Reeva heeft daar fijne grips voor, die omvatten heel je hand maar je vingers zijn nog wel vrij voor het gevoel en de grip. Dik genoeg zodat je de kou vd barbell niet voelt.
Go hard or go home
pi_197665830
Hoe gaat jullie sportschool deze tweede sluiting om met abonnementskosten? Ik heb al sinds de persconferentie van begin december niets meer gehoord van mn sportschool. Toen zeiden ze dat ze gewoon blijven innen (140E P/M) en online lessen aan gaan bieden (daar maak ik geen gebruik van). Ik heb de neiging om even te mailen wat de bedoeling is en dat ik het prima vind om te blijven betalen maar dat ik die tijd later in kan halen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')