Dat is zeker bijzonder, want dat zou neerkomen op ruim 15% van de totale bevolking. En het NRC geeft geen verdere uitleg over die claim. Er wordt weliswaar gelinkt naar een ander artikel over economische problematiek tijdens en door Covid-19, maar het vermeende aantal van 33 miljoen Brazilianen die in honger leven wordt daar niet onderbouwd.quote:Op zondag 30 oktober 2022 10:15 schreef J.B. het volgende:
Vandaag de tweede ronde:
Nasleep van de Braziliaanse presidentsverkiezingen kan weleens verhit worden
https://www.nrc.nl/nieuws(...)erhit-raken-a4146553
Vond dit stuk wel opvallend:
[..]
Getal van 33 miljoen komt uit dit Braziliaanse onderzoek:quote:Op zondag 30 oktober 2022 10:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is zeker bijzonder, want dat zou neerkomen op ruim 15% van de totale bevolking. En het NRC geeft geen verdere uitleg over die claim. Er wordt weliswaar gelinkt naar een ander artikel over economische problematiek tijdens en door Covid-19, maar het vermeende aantal van 33 miljoen Brazilianen die in honger leven wordt daar niet onderbouwd.
Hoe zit het met het buitenlandquote:Op zondag 30 oktober 2022 23:05 schreef J.B. het volgende:
Met 88,3% van de stemmen ligt Lula precies een procent voor op Bolsonaro; 50,5% tegen 49,5%. Inmiddels lijkt het er wel sterk op dat Lula opnieuw president wordt.
wel closequote:Op zondag 30 oktober 2022 23:39 schreef J.B. het volgende:
Inmiddels 1,5% voorsprong voor Lula, met 97,54% van de stemmen geteld. Lula met 50,75% van de stemmen en Bolsonaro 49,25%. Complimenten voor het verkiezingssysteem in Brazilië, dat tellen is toch behoorlijk snel gedaan.
Beide huizen hebben wel de verkiezing geaccepteerd: https://www.theguardian.c(...)aro-concede-reactionquote:Op maandag 31 oktober 2022 11:29 schreef Sabata het volgende:
ik hoop dat Lula goede beveiliging heeft , ik zie onze kleine generaal er wel voor aan een staatsgreep te proberen "om het land te redden"
Bolsonaro aanhangers blokkeren de wegen (bovenste bij vliegveld Sao Paulo, onderste Rio)en die worden vrij gemaakt door Federale verkeers politie oa door gebruik van peppersprayquote:Op dinsdag 1 november 2022 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, mijn Portugees is niet fantatisch dus kan je een idee geven waar dit over gaat?
Ah, dank jequote:Op dinsdag 1 november 2022 14:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bolsonaro aanhangers blokkeren de wegen (bovenste bij vliegveld Sao Paulo, onderste Rio)en die worden vrij gemaakt door Federale verkeers politie oa door gebruik van pepperspray
Lekker Trumpistisch weer van die clown. Ben blij dat ik zonder kleerscheuren ben kunnen vertrekken uit dat landquote:De Braziliaanse president Jair Bolsonaro vecht toch de uitslag van de verkiezingen in Brazilië van drie weken geleden aan. Meerdere media melden dat hij via zijn advocaat bij de kiescommissie heeft gevraagd om een deel van de stemmen via elektronische stemmachines ongeldig te verklaren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |