Ik ken de term wel, maar wat het precies is heb ik op moeten zoeken:quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:33 schreef D. het volgende:
Even een vraagje
Mag ik René op het lijstje met wereldvreemden zetten, of zijn er meer mensen die niet weten wat een bidprentje is?
Ze moeten breien, geen tijd voor sneeuwpopquote:
Sjaal voor sneeuwpop!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:42 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ze moeten breien, geen tijd voor sneeuwpop
Zuid Gelderland hier, heel normaal bidprentjes.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:42 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik ken de term wel, maar wat het precies is heb ik op moeten zoeken:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bidprentje
Denk dat het in van oorsprong Katholieke gebieden (België en het zuiden van Nederland) bekender is dan in Noord-Nederland.
Vandaar ook mij vraag hierquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:42 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik ken de term wel, maar wat het precies is heb ik op moeten zoeken:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bidprentje
Denk dat het in van oorsprong Katholieke gebieden (België en het zuiden van Nederland) bekender is dan in Noord-Nederland.
Friet en bidprentjesquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:43 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Zuid Gelderland hier, heel normaal bidprentjes.
Moet je het eerst leren natuurlijkquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:46 schreef StruisZVeugelT het volgende:
je kan toch gsmme wel ff zelf opzetten
kneusgehalte
Ik heb er nog nooit een gehad/gezien (Zuid-Holland), maar heb dan ook geen familie of vrienden met een Rooms-Katholieke achtergrond.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:43 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Zuid Gelderland hier, heel normaal bidprentjes.
echt hoorquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:46 schreef StruisZVeugelT het volgende:
je kan toch gsmme wel ff zelf opzetten
kneusgehalte
Overijssel hier. Ik ken het woord, maar zou ook moeten googlen wat het precies inhoudtquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:45 schreef D. het volgende:
[..]
Vandaar ook mij vraag hier
Ik stond er van te kijken dat iemand als René het niet kent, dus bedacht me dat het dan wellicht niet een landelijk iets was
57 geloof ikquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:48 schreef Sestra666 het volgende:
hoe oud is Els, dat leer je toch op de basisschool
Kan ze steken opzetten?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:49 schreef spapaars het volgende:
Els met 4 jaar huishoudschool doet het wel even voor.
Is breien niet universeel?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:50 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ken jij Chinees breien?
Bidprentje voor in je kerkboekquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:47 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik heb er nog nooit een gehad/gezien (Zuid-Holland), maar heb dan ook geen familie of vrienden met een Rooms-Katholieke achtergrond.
Dat is wel een beetje kansloosquote:
Iedereen kan het leren toch?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:51 schreef spapaars het volgende:
[..]
Zou wel een schitterende blunder van BB zijn als blijkt dat niemand kan breien.
Nee, en hier blijft het amper liggenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:51 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Heeft iemand al sneeuwis het bij BB al wit
Dat was een grapje als kind, dan deed je twee grashalmen in iemands mond en trok die dn van lkinks naar echts en had diegene de mond vol graakorrels ..quote:
Iedereen leert toch wel (minstens ) op school dacht ikquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje kansloos![]()
Ik ben 33 en heb nog leren naaien op de basisschool en van mijn moeder leren handwerken
Blunder? Juist hilarischquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:51 schreef spapaars het volgende:
[..]
Zou wel een schitterende blunder van BB zijn als blijkt dat niemand kan breien.
Klopt, dat deden wij ookquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:51 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat was een grapje als kind, dan deed je twee grashalmen in iemands mond en trok die dn van lkinks naar echts en had diegene de mond vol graakorrels ..
Je moet het ervaren
De meisjes in ieder gevalquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:52 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Iedereen leert toch wel (minstens ) op school dacht ik
je bent schlimm en strengquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:50 schreef StruisZVeugelT het volgende:
10 idioten
kont afvegen is de max
op zich wel heel knap gecast
vind ze maar es
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:52 schreef StruisZVeugelT het volgende:
steel van de zwabber
steel van de bezem
. ff opzetten
hopla 2 uurtjes een deken
sukkels
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:51 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat was een grapje als kind, dan deed je twee grashalmen in iemands mond en trok die dn van lkinks naar echts en had diegene de mond vol graakorrels ..
Je moet het ervaren
Boefjequote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:53 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Wij hadden handwerken met Zuster Amabilis op school.
(Die wij stiekum Zuster amma billis noemden )
Die heeft er natuurlijk weer geen zin inquote:
Gaat uitgebreid geroosterde boterhammen maken voor zichzelfquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:56 schreef engine het volgende:
[..]
Die heeft er natuurlijk weer geen zin in![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ja toch? Lijkt me ookquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:52 schreef puzziepie het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:57 schreef DGK_Tegengas het volgende:
Goedemiddag, meer levensverhalen van bewoners ...
HeldjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
Ik brei wel eens met koperdraadquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja toch? Lijkt me ook
Wij hadden gewoon een textiel
Alleen ik geef toe dat dit mijn passie is
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:57 schreef DGK_Tegengas het volgende:
Goedemiddag, meer levensverhalen van bewoners ...
HELD!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
komen ze allemaal ?
Het breien zelf heb ik op school wel eens gedaan, maar het opzetten zou ik ook niet weten.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:52 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ja ik heb het ooit geleerd op de basisschool, zou het ook nog wel kunnen denk ik. Maar opzetten; neen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:00 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het breien zelf heb ik op school wel eens gedaan, maar het opzetten zou ik ook niet weten.
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:00 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het breien zelf heb ik op school wel eens gedaan, maar het opzetten zou ik ook niet weten.
Wat een kansloos wijfquote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:00 schreef spapaars het volgende:
Ze doen allemaal enthousiast mee
[ afbeelding ]
Ja, die grap kwam totaal niet over!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:00 schreef StruisZVeugelT het volgende:
hylarische Raneee
komt iemand van toilet
oh d8 dat je een bruine trui aan het breien was
.. humor van die knul
hy la risch
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:01 schreef D. het volgende:
Is wel ouderwets breien, is dat tegenwoordig niet draadloos?
dr moet toch wat in die kinquote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:00 schreef spapaars het volgende:
Ze doen allemaal enthousiast mee
[ afbeelding ]
Die is zijn nieuwe tactiek aan het breien!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:02 schreef spapaars het volgende:
Nog zo'n brei fanatiekeling
[ afbeelding ]
Op zaterdag 16 januari 2021 11:57 schreef capuchon_jongen het volgende:
Mooi gecapped! Echt weer leuke Jill grimassen!quote:
Laat mij raden Theoquote:
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Steken, wurgen, ingewandelen eruit scheppen, en van een klif gooien
That's it
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Steken, wurgen, ingewandelen eruit scheppen, en van een klif gooien
That's it
Lekker drummenquote:
Dat kon niet missenquote:
Ik zag deze,,, lama.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:02 schreef IkFok het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 16 januari 2021 11:57 schreef capuchon_jongen het volgende:
[/quote
Daar komen ze nooit zelfstandig uit als ik dit filmpje zo zie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |