abonnement Unibet Coolblue
pi_197832946
Krankzinnig beleid. Maar wel goed voor mijn crypto bags.
pi_197834470
zoek de veilige haven van bitcoin op :)

dan profiteer je alleen maar van deze absolute gekte
  vrijdag 5 februari 2021 @ 15:03:29 #203
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197834480
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:44 schreef Gehrman het volgende:
Krankzinnig beleid. Maar wel goed voor mijn crypto bags.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-aan-cryptomunt-uit

wanneer gaat het publiek de nationale valuta vallen laten en gaat voor de wereld munt?
Is het wachten op de rekenkracht van de Quatum computers ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Beste debater 2022 vrijdag 5 februari 2021 @ 15:08:07 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197834592
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zet eerst eens uiteen hoeveel van de staatsschuld die Obama heeft opgebouwd veroorzaakt is door

- crisis
- erfenis bush
- beleid

Nu vergelijk je appels met peren.

En Trump heeft natuurlijk een erfenis van Obama.
Gelukkig hebben ánderen al enkele jaren Obama om de schuld te geven.

Blijft lastig he, toegeven dat Trump een ramp was.

https://www.thebalance.com/national-debt-under-obama-3306293
https://www.thebalance.co(...)-and-percent-3306296
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197834666
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:44 schreef Gehrman het volgende:
Krankzinnig beleid. Maar wel goed voor mijn crypto bags.
Ik had al 2 jaar niet naar mijn cryptopotefeuille gekeken. Kijk ik er van de week weer op. Kan ik ineens een leuke auto kopen van mijn cryptobags. Doge/ETH gaan super!
  vrijdag 5 februari 2021 @ 15:15:06 #206
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197834729

Middelkoop doet er nog even een schepje bovenop
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197834789
Je kunt als het om de toestand gaat van de financiële wereld dit nauwelijks een president aanrekenen. Het loopt als sinds de jaren 80-90 compleet uit de hand.


Zoals gezegd. Bitcoin of andere crypto, goud, zilver, aandelen, onroerend goed zijn de vluchthaven voor de elite. En dat is nu volop aan de gang.
pi_197834815
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:15 schreef michaelmoore het volgende:

Middelkoop doet er nog even een schepje bovenop
Dat is heel toevallig om gelijktijdig hetzelfde filmpje te plaatsen.
  Beste debater 2022 vrijdag 5 februari 2021 @ 15:19:19 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197834816
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:18 schreef Cherni het volgende:
Je kunt als het om de toestand gaat van de financiële wereld dit nauwelijks een president aanrekenen. Het loopt als sinds de jaren 80-90 compleet uit de hand.


Zoals gezegd. Bitcoin of andere crypto, goud, zilver, aandelen, onroerend goed zijn de vluchthaven voor de elite. En dat is nu volop aan de gang.
Precies; die kloof wordt alleen maar groter.

En dan nog vreemd opkijken dat er actie wordt ondernomen om mensen niet te laten creperen...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197834967
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Gelukkig hebben ánderen al enkele jaren Obama om de schuld te geven.

Blijft lastig he, toegeven dat Trump een ramp was.

https://www.thebalance.com/national-debt-under-obama-3306293
https://www.thebalance.co(...)-and-percent-3306296
Zucht.....

Uit je eigen bron:

quote:
The Top Five Debt Contributors by Percentage


Franklin D. Roosevelt (1933-1945): President Roosevelt had the largest percentage increase to the debt. Although he only added $236 billion, this was a nearly 1,050% increase from the $22.5 billion debt level left by President Herbert Hoover. The Great Depression and the New Deal contributed to FDR's yearly deficits, but the biggest cost was World War II: It added $186.3 billion to the debt between 1942 and 1945.4

Woodrow Wilson (1913-1921): President Wilson was the second-largest contributor to the debt, percentage-wise. He added $21 billion, which was a 724% increase over the $2.9 billion debt of his predecessor. World War I contributed to the deficits that raised the national debt.5

Ronald Reagan (1981-1989): President Reagan increased the debt by $1.85 trillion, or by 186%. Reagan's brand of supply-side economics didn't grow the economy enough to offset the lost revenue from its tax cuts. Reagan also increased the defense budget by 35%.6

George W. Bush (2001-2009): President Bush added $6.1 trillion, or a 101% increase, putting him in fourth. Bush launched the War on Terror in response to the 9/11 attacks, which led to multi-trillion-dollar spending on the War in Afghanistan and the Iraq War.Bush also dealt with the 2001 recession and the 2008 financial crisis.7

Barack Obama (2009-2017): Under President Obama, the national debt grew the most dollar-wise ($8.6 trillion) but was fifth in terms of percentage: 74%. Obama fought the Great Recession with an $831 billion economic stimulus package and added $858 billion through tax cuts.7


Uit je eigen bron:


quote:
Obama's largest contribution to the debt was the Obama tax cuts, an extension of the Bush tax cuts. They added $858 billion to the debt in 2011 and 2012
quote:
As a result, Obama’s policy of increased defense spending added $1.3 trillion to the debt over the baseline established by Bush.
quote:
When all of this is added up, Obama and his policies increased the national debt by $2.8 trillion.
Maar geen zorgen, met een Biden aan het roer wordt de oorlogsmachine weer opgestart, die gaat Obama uit de top 5 drukken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Beste debater 2022 vrijdag 5 februari 2021 @ 15:28:08 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197834984
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zucht.....

Uit je eigen bron:
[..]

Uit je eigen bron:
[..]

[..]

[..]

Zucht...

Lees even hoe dat wordt berekend, en op welke drie manieren men naar de staatsschuld dient te kijken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197835029
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zucht...

Lees even hoe dat wordt berekend, en op welke drie manieren men naar de staatsschuld dient te kijken.
Heb ik gelezen. Welk punt wil je maken?

Men dient overigens niks, men kan er op 3 manieren naar kijken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Beste debater 2022 vrijdag 5 februari 2021 @ 15:33:03 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197835060
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Heb ik gelezen. Welk punt wil je maken?

Men dient overigens niks, men kan er op 3 manieren naar kijken.
Dat je idee dat Obama een dramatische president was op economisch gebied en voornamelijk verantwoordelijk is geweest voor een haast mythologische staatsschuld en Trump de zaak heeft hersteld en pas met Covid in de problemen kwam nergens op is gebaseerd.

https://www.thebalance.co(...)ational-debt-4114401

Wel knap dat je beide pagina's in pak 'm beet 10 minuten hebt gelezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 5 februari 2021 @ 15:33:50 #214
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197835073
https://www.telegraaf.nl/(...)zien-dat-het-nep-was

quote:
Man betaalde prostituees met zelf geprint geld:

'Zelfs een blinde kon zien dat het nep was'
3 uur geleden in BUITENLAND

BASEL - Een 50-jarige man in Zwitserland is veroordeeld nadat hij omgerekend ruim 11.000 euro aan prostituees had uitgegeven.
Hij betaalde zijn bezoekjes met nepgeld dat hij zelf had geprint.

De rechter in Basel was niet over de drukkunsten van de man te spreken.
Het zag er zo beroerd uit ,,een blinde kon nog zien dat het geld niet echt was", was zijn oordeel over de biljetten.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197835104
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat je idee dat Obama een dramatische president was op economisch gebied en voornamelijk verantwoordelijk is geweest voor een haast mythologische staatsschuld en Trump de zaak heeft hersteld en pas met Covid in de problemen kwam nergens op is gebaseerd.

Cijfers. Kom met cijfers. Je blablabla is totaal oninteressant. Jij komt met bronnen waar iets uit zou moeten blijken. Citeer dan maar waar dat uit blijkt.
quote:
Wel knap dat je beide pagina's in pak 'm beet 10 minuten hebt gelezen.
Ik had het al gelezen voor jij het postte slimmerik. Ik heb ook Google.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 5 februari 2021 @ 15:36:37 #216
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197835113
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zucht.....

Uit je eigen bron:
[..]

Uit je eigen bron:
[..]

[..]

[..]

Maar geen zorgen, met een Biden aan het roer wordt de oorlogsmachine weer opgestart, die gaat Obama uit de top 5 drukken.
Ik geef Biden hooguit twee jaar en dan is Harris president
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Beste debater 2022 vrijdag 5 februari 2021 @ 15:38:32 #217
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197835141
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Cijfers. Kom met cijfers. Je blablabla is totaal oninteressant. Jij komt met bronnen waar iets uit zou moeten blijken. Citeer dan maar waar dat uit blijkt.
[..]

Ik had het al gelezen voor jij het postte slimmerik. Ik heb ook Google.
Je blijft er dus bij dat Obama de 'kampioen' was?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197835182
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je blijft er dus bij dat Obama de 'kampioen' was?
Wil jij even de stukjes uit je bron citeren waarmee jij je beweringen onderbouwt voordat je snel over iets anders begint?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197835189
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:18 schreef Cherni het volgende:
Je kunt als het om de toestand gaat van de financiële wereld dit nauwelijks een president aanrekenen. Het loopt als sinds de jaren 80-90 compleet uit de hand.


Zoals gezegd. Bitcoin of andere crypto, goud, zilver, aandelen, onroerend goed zijn de vluchthaven voor de elite. En dat is nu volop aan de gang.
Dat zei hij in 2009 ook, maar toen vooral goud.. waarvoor hij zelf toen een markt ging opzetten voor mensen in te beleggen.

De enig die er tientallen miljoenen aan heeft overgehouden is hijzelf.
  Beste debater 2022 vrijdag 5 februari 2021 @ 15:47:23 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197835283
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wil jij even de stukjes uit je bron citeren waarmee jij je beweringen onderbouwt voordat je snel over iets anders begint?
Welk 'anders'? Ik heb het hier de hele tijd over het 'feit' dat Obama volgens jou de 'kampioen' is qua staatsschuld. Nu hebben andere users je al gewezen op het gegeven dat het roepen van cijfers zonder enige context nogal mager is, de 'bewering' die gedaan wordt, is dat Trump kennelijk de door Obama veroorzaakte ellende heeft hersteld, totdat Covid toesloeg.

En verder dat men thans een 'stok' zoekt om Trump mee te slaan.

Dat zijn de enige beweringen die zijn gedaan.

Wat zou precies míjn bewering zijn?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197835315
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat zei hij in 2009 ook, maar toen vooral goud.. waarvoor hij zelf toen een markt ging opzetten voor mensen in te beleggen.

De enig die er tientallen miljoenen aan heeft overgehouden is hijzelf.
Uiteraard. Maar als Musk nu bitcoin koopt en daarna een tweet plaats hoe geweldig bitcoin is ontploft de bitcoin ook waarmee ook een Musk er een enorm voordeel mee heeft. Overigens heb ik een Middelkoop en economische kennis niet nodig dat goud een prima middel is tegen inflatie etc. Dat is het namelijk al zo'n 2000 jaar.

Maar ik kijk daar niet naar. Ik merk gewoon dat de elite vlucht naar alles wat koopkracht op z'n minst gaat behouden. En dat is de boodschap. Maw het gaat mij om de boodschap.
pi_197835388
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Welk 'anders'? Ik heb het hier de hele tijd over het 'feit' dat Obama volgens jou de 'kampioen' is qua staatsschuld. Nu hebben andere users je al gewezen op het gegeven dat het roepen van cijfers zonder enige context nogal mager is, de 'bewering' die gedaan wordt, is dat Trump kennelijk de door Obama veroorzaakte ellende heeft hersteld, totdat Covid toesloeg.

En verder dat men thans een 'stok' zoekt om Trump mee te slaan.

Dat zijn de enige beweringen die zijn gedaan.

Wat zou precies míjn bewering zijn?
Ik stel dat onder Obama de staatsschuld meer gestegen is dan onder Trump en dat wordt door de bronnen die jij post bevestigd.

En je kunt nu nogmaals een verhaal posten, maar dat is niet interessant. Als je mijn stelling wilt weerleggen, wat niet lukt want je eigen bronnen bevestigen wat ik zeg, dan moet je dat maar goed onderbouwen met cijfers ed.

Dat Trump voor jou de grote boeman is die het altijd heeft gedaan dat weten we wel,dat is verder niet zo interessant.

Jouw bewering is dat Trump een ramp is en dat probeer je te onderbouwen met een artikel waaruit blijkt dat onder Obama de staatsschuld meer is toegenomen.....tja....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 5 februari 2021 @ 15:57:25 #223
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197835436
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik stel dat onder Obama de staatsschuld meer gestegen is dan onder Trump en dat wordt door de bronnen die jij post bevestigd.

En je kunt nu nogmaals een verhaal posten, maar dat is niet interessant. Als je mijn stelling wilt weerleggen, wat niet lukt want je eigen bronnen bevestigen wat ik zeg, dan moet je dat maar goed onderbouwen met cijfers ed.

Dat Trump voor jou de grote boeman is die het altijd heeft gedaan dat weten we wel,dat is verder niet zo interessant.

Jouw bewering is dat Trump een ramp is en dat probeer je te onderbouwen met een artikel waaruit blijkt dat onder Obama de staatsschuld meer is toegenomen.....tja....
Dat zegt verder alleen jij
http://jimcgreevy.com/gvdc/Natl_Debt_Chart.jpg


When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197835478
quote:
We hebben het over de staatsschuld onder Obama en Trump en jij post een grafiekje dat stopt nog voordat Obama president was.

Wat wil je hier mee zeggen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197835493
quote:
Dat grafiekje gaat over de staatsschuld in het Verenigd Koninkrijk, wat heeft dat met de VS te maken?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:00:30 #226
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197835500
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

We hebben het over de staatsschuld onder Obama en Trump en jij post een grafiekje dat stopt nog voordat Obama president was.

Wat wil je hier mee zeggen?
Republikeinen maken de staatsschuld alltijd veeeeel hoger
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197835574
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Republikeinen maken de staatsschuld alltijd veeeeel hoger
En wat zegt dat over Trump en Obama? Niets!

Je kunt toch gewoon zien dat het onder Obama meer is gestegen dan onder Trump? Lastig de feiten onder ogen te zien?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:08:27 #228
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197835645
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En wat zegt dat over Trump en Obama? Niets!

Je kunt toch gewoon zien dat het onder Obama meer is gestegen dan onder Trump? Lastig de feiten onder ogen te zien?
joh zeur niet ,

Ga koken
wees blij dat Trump weg is
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197835663
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

joh zeur niet ,

Ga koken
wees blij dat Trump weg is
:')


Tja als je de feiten niet onder ogen wilt zien omdat ze niet stroken met je wensdenken houdt het wel een beetje op.

Je hebt een hekel aan Trump dus moet hij wel de slechtste President ooit zijn. Wat een niveau weer. :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:27:33 #230
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_197835952
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En wat zegt dat over Trump en Obama? Niets!

Je kunt toch gewoon zien dat het onder Obama meer is gestegen dan onder Trump? Lastig de feiten onder ogen te zien?
Je bent weer stropoppen aan het creëren.

Jij beweerde dat de staatsschuld onder Trump niet toenam voor corona. Dat is absoluut geen feit en aantoonbaar onjuist.

Onder Obama nam de staatsschuld toe omdat hij zware economische problemen moest oplossen, bij Trump was dat voornamelijk het geval omdat hij cadeautjes aan de superrijken wilde uitdelen terwijl het de economie voor de wind ging dankzij beleid voor zijn aantreden. Ten koste van de volgende generaties.

Dat is financieel wanbeleid, niet meer en niet minder.
pi_197836214
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

Je bent weer stropoppen aan het creëren.

Jij beweerde dat de staatsschuld onder Trump niet toenam voor corona. Dat is absoluut geen feit en aantoonbaar onjuist.
niet waar! Ik beweerde dat onder Trump de staatsschuld minder toenam dan onder Obama. Dat is een feit.

Mijn bewering dat de staatsschuld onder Trump in zijn eerste jaren nauwelijks toenam baseerde ik op de grafiek die Michael Moore postte maar die op de UK sloeg. Dat had ik niet gezien.


quote:
Onder Obama nam de staatsschuld toe omdat hij zware economische problemen moest oplossen, bij Trump was dat voornamelijk het geval omdat hij cadeautjes aan de superrijken wilde uitdelen terwijl het de economie voor de wind ging dankzij beleid voor zijn aantreden. Ten koste van de volgende generaties.

Dat is financieel wanbeleid, niet meer en niet minder.
Dat is onzin.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:52:05 #232
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_197836298
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

niet waar! Ik beweerde dat onder Trump de staatsschuld minder toenam dan onder Obama. Dat is een feit.

Mijn bewering dat de staatsschuld onder Trump in zijn eerste jaren nauwelijks toenam baseerde ik op de grafiek die Michael Moore postte maar die op de UK sloeg. Dat had ik niet gezien.
Goeie ninja-edit. Eerst stond hier dat meneer niet had beweerd dat de staatsschuld onder Trump voor corona niet toenam. :')

Als jij gewoon mijn post goed had bekeken, wat je dus niet hebt gedaan, had je deze bewering niet te hoeven ninja-editen.

quote:
Dat is onzin.
Kun je dan vast ook wel uitleggen.
pi_197836345
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

Goeie ninja-edit. Eerst stond hier dat meneer niet had beweerd dat de staatsschuld onder Trump voor corona niet toenam. :')
Dat stond er helemaal niet. De post is niet eens ge edit :')


Je weet dat je kan zien dat een post geedit is? (Zie onderaan deze post) Je weet dat iedereen nu zelf kan zien dat je hierboven een leugen vertelt om een punt te winnen?
quote:
Kun je dan vast ook wel uitleggen.
Iets wat zonder onderbouwing beweerd wordt kan ook zonder onderbouwing verworpen worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 05-02-2021 17:03:44 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 5 februari 2021 @ 17:07:32 #234
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_197836567
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat stond er helemaal niet. De post is niet eens ge edit :')
[..]

Tuurlijk. _O-

Ik had je quote al opgezocht.

quote:
Je weet dat je kan zien dat een post geedit is? (Zie onderaan deze post) Je weet dat iedereen nu zelf kan zien dat je hierboven een leugen vertelt om een punt te winnen?
Niet weten wat een ninja-edit is en dat je op FOK! je nog 5 minuten de tijd hebt om een post te editen zonder dat die melding naar voren komt. :')

quote:
Iets wat zonder onderbouwing beweerd wordt kan ook zonder onderbouwing verworpen worden.
Onderbouwing is allang gegeven in vorige posts. Zoek bijvoorbeeld eens naar Great Recession en zo.

De feiten liegen niet hoor. Trump heeft de staatsschuld enorm laten oplopen terwijl daar geen economische noodzaak voor was.

Als je denkt dat dat niet klopt, hoor ik graag van je waarom jij denkt dat er onder Obama eigenlijk geen dringende economische reden was of juist onder Trump wel. Ik ben benieuwd.
pi_197837314
Dit blijft een zeer verwarrend topic. Gaat het nu over:
1. Biden die een bestedingsplan heeft
2. Biden die de staatschuld laat oplopen
3. De FED of ECB die de monetaire geldhoeveelheid laat toenemen en de eventuele aanpalende bubbel op de (crypto)beleggingen
4. Een geschiedenisles over staatschuld (van de UK? of de USA)

Het loopt zo door elkaar dat stellingen als bewezen worden verklaard door argumenten te geven uit een andere stelling.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 18:57:04 #236
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197838418
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:43 schreef snabbi het volgende:
Dit blijft een zeer verwarrend topic. Gaat het nu over:
1. Biden die een bestedingsplan heeft
2. Biden die de staatschuld laat oplopen
3. De FED of ECB die de monetaire geldhoeveelheid laat toenemen en de eventuele aanpalende bubbel op de (crypto)beleggingen
4. Een geschiedenisles over staatschuld (van de UK? of de USA)

Het loopt zo door elkaar dat stellingen als bewezen worden verklaard door argumenten te geven uit een andere stelling.
Het topic gaat over de bestedingsdrang van de USA met de dollar

Maar ook over de drang van andere overheden om met gecreëerde miljarden valuta te smijten met het doel om inflatie te creëren ,daardoor schulden te verlagen en de concurrentiepositie te verhogen ten opzichte van China

Daarbij de steeds meer geaccepteerde Bitcoin die als vluchthaven gaat dienen voor de steeds meer waardeloos wordende valuta
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197839671
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 18:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het topic gaat over de bestedingsdrang van de USA met de dollar

Maar ook over de drang van andere overheden om met gecreëerde miljarden valuta te smijten met het doel om inflatie te creëren ,daardoor schulden te verlagen en de concurrentiepositie te verhogen ten opzichte van China

Daarbij de steeds meer geaccepteerde Bitcoin die als vluchthaven gaat dienen voor de steeds meer waardeloos wordende valuta
En dus verwar je nog steeds een staatschuld met montenaire geldhoeveelheden. Gaat het topic nog steeds over al die punten die er staan.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:38:06 #238
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197842284
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 19:56 schreef snabbi het volgende:

[..]

En dus verwar je nog steeds een staatschuld met montenaire geldhoeveelheden. Gaat het topic nog steeds over al die punten die er staan.
https://www.telegraaf.nl/(...)1900-miljard-voor-vs

Daar gaat de 1900 miljard dollar en de beurs vliegt weer omhoog op basis van ??
De waardevermindering van de all mighty dollar

Goud en Zilver en Cryptomoney stijgen vrolijk mee

De staatschuld stijgt weer met 1900 miljard gecreëerde dollars
Welke bedrijven gaan als eerste hun personeel in Bitcoin betalen?

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 05-02-2021 21:43:20 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197843278
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)1900-miljard-voor-vs

Daar gaat de 1900 miljard dollar en de beurs vliegt weer omhoog op basis van ??
De waardevermindering van de all mighty dollar
Er zijn veel dingen die beurswaarde beinvloeden, maar het is in mijn ogen onwaarschijnlijk dat 2 biljoen besteding van de overheid een beurskoers omhoog brengt. Ik sluit niet uit dat er een opportunist is die denkt dat amerikaanse gezinnen iets te besteden hebben in primaire levensbehoeften en daar geld op inzet.

quote:
De staatschuld stijgt weer met 1900 miljard gecreëerde dollars
En dit is gewoon lariekoek. Het zijn geen gecreeerde dollars.
Als je commentaar geeft op een bericht van de FED dat zij een verandering doorvoeren in een opkoop-programma, dan mag je van mij prima een link leggen met de geldcreatie. Maar het aangaan van de staatsschuld staat los van de geldcreatie.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 23:58:06 #240
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197844756
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:23 schreef snabbi het volgende:

[..]

Er zijn veel dingen die beurswaarde beinvloeden, maar het is in mijn ogen onwaarschijnlijk dat 2 biljoen besteding van de overheid een beurskoers omhoog brengt. Ik sluit niet uit dat er een opportunist is die denkt dat amerikaanse gezinnen iets te besteden hebben in primaire levensbehoeften en daar geld op inzet.
[..]

En dit is gewoon lariekoek. Het zijn geen gecreeerde dollars.
Als je commentaar geeft op een bericht van de FED dat zij een verandering doorvoeren in een opkoop-programma, dan mag je van mij prima een link leggen met de geldcreatie. Maar het aangaan van de staatsschuld staat los van de geldcreatie.
DE ECB koopt ook de schulden op he

geldcreatie of quantative easiing of geldverruiming of uitgeven van schuldpapier op basis awaarvan de ECB de geldhoeveelheid gaat verruimen, komt op het zelfde neer
quote:
https://www.investors.com(...)k-surges/?src=A00220
The Dow Jones Industrial Average rallied as Vice President Kamala Harris cast her first tiebreaking vote in the Senate to advance the coronavirus stimulus package.
Meanwhile, a GameStop (GME) rally was fading while Nike (NKE) and Cisco (CSCO) were the best blue-chip performers.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197844779
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

DE ECB koopt ook de schulden op he

geldcreatie of quantative easiing of geldverruiming of uitgeven van schuldpapier op basis awaarvan de ECB de geldhoeveelheid gaat verruimen, komt op het zelfde neer
De ECB (en ook de FED) geven vooraf aan hoeveel ze opkopen.
Dat er een nieuwe schuld wordt aangegaan heeft geen invloed op hoeveel er wordt opgekocht.
  Beste debater 2022 zaterdag 6 februari 2021 @ 00:03:21 #242
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197844815
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

:')

Tja als je de feiten niet onder ogen wilt zien omdat ze niet stroken met je wensdenken houdt het wel een beetje op.

Je hebt een hekel aan Trump dus moet hij wel de slechtste President ooit zijn. Wat een niveau weer. :')
Zelva heeft het al proberen uit te leggen, de gelinkte websites geven aan hoe men de staatsschulden onder verschillende presidenten dient te duiden, maar als jij graag de grote leider in bescherming wil nemen, prima. En dat Trump de slechtste president van de moderne tijd was, ook daar is men het in academia wel over eens:

https://en.wikipedia.org/wiki/Historical_rankings_of_presidents_of_the_United_States

Hij weet nog net James Buchanan voor te blijven, onder wiens desastreuze beleid het klimaat werd geschapen voor de Burgeroorlog. En Andrew Johnson, met z'n impeachment. In die zin wel een overlap met de Oppertietenbierman Trump.

Verder uitermate ironisch dat je het over 'boemannen' hebt die steeds de schuld van van alles moeten krijgen: jij bent degene die opnieuw Obama erbij moet halen 'om iets te duiden'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 6 februari 2021 @ 00:11:18 #243
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197844908
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:59 schreef snabbi het volgende:

[..]

De ECB (en ook de FED) geven vooraf aan hoeveel ze opkopen.
Dat er een nieuwe schuld wordt aangegaan heeft geen invloed op hoeveel er wordt opgekocht.
Boekhoudkundig kan een land niet zomaar geld creëren dat gaat net als het creëren van jou hypotheekschuld voor een creatie staat een schuld.

Alsof die schuld ooit weer ingelost gaat worden
De FED of ECB koopt creeert geld en geeft die schuld uit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197844960
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Boekhoudkundig kan een land niet zomaar geld creëren dat gaat net als het creëren van jou hypotheekschuld voor een creatie staat een schuld.

Alsof die schuld ooit weer ingelost gaat worden
De FED of ECB koopt creeert geld en geeft die schuld uit
Je maakt er een zooitje van.
De boekhouding van een land gaat op basis van de kasinkomsten en uitgaven. Schulden van landen gaan via oobligaties. Bij een obligatie is er sprake van een verschuiving van het geld en niet creatie van geld. Dus een investeerder koopt met (overtollig) geld een obligatie. Dat is totaal iets anders dan een hypotheekschuld waarbij de belofte voor terugbetalen wordt gebruikt om nieuw geld te creeeren.

Of een schuld ingelost gaat worden, of opnieuw gefinancierd wordt met een nieuwe obligatie staat totaal los van de monetaire geldhoeveelheid. De FED en de ECB creeeren wel geld, maar het grootste deel wordt nog steeds privaat gecreeerd. Overigens kopen de FED en de ECB niet direct staatsobligaties, zij kopen het indirect. Dus het staat eerst bij een andere partij in de markt en later kopen zij een obligatie wanneer zij dit de juiste prijzen vindt. En nogmaals, zij kopen de hoeveelheid die vooraf is gecommuniceerd, onafhankelijk van hoeveel obligaties er worden uitgegeven.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 00:24:51 #245
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197845022
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:17 schreef snabbi het volgende:

[..]

Je maakt er een zooitje van.
De boekhouding van een land gaat op basis van de kasinkomsten en uitgaven. Schulden van landen gaan via oobligaties. Bij een obligatie is er sprake van een verschuiving van het geld en niet creatie van geld. Dus een investeerder koopt met (overtollig) geld een obligatie. Dat is totaal iets anders dan een hypotheekschuld waarbij de belofte voor terugbetalen wordt gebruikt om nieuw geld te creeeren.

Of een schuld ingelost gaat worden, of opnieuw gefinancierd wordt met een nieuwe obligatie staat totaal los van de monetaire geldhoeveelheid. De FED en de ECB creeeren wel geld, maar het grootste deel wordt nog steeds privaat gecreeerd. Overigens kopen de FED en de ECB niet direct staatsobligaties, zij kopen het indirect. Dus het staat eerst bij een andere partij in de markt en later kopen zij een obligatie wanneer zij dit de juiste prijzen vindt. En nogmaals, zij kopen de hoeveelheid die vooraf is gecommuniceerd, onafhankelijk van hoeveel obligaties er worden uitgegeven.
Onze ECB is die investeerder , die koopt alle schulden op
https://www.businessinsid(...)ken-we-ervan-531198/
https://www.ft.com/content/29da96b3-8202-466c-b1d5-bc63208a4852

De ECB is van ons , dus wij zijn mede-eigenaar van de Italiaanse schulden

Je leert het wel , ga nog even door
https://www.ecb.europa.eu(...)_infographic.nl.html

even op je gemakje doorlezen , krijg je morgen een overhoring
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197845051
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Onze ECB is die investeerder , die koopt alle schulden op

https://www.ft.com/content/29da96b3-8202-466c-b1d5-bc63208a4852

De ECB is van ons , dus wij zijn mede-eigenaar van de Italiaanse schulden

Je leert het wel , ga nog even door
https://www.ecb.europa.eu(...)_infographic.en.html
Onze ECB is niet de investeerder, het staat zelfs in je eigen link. De ECB koopt het van de banken.

De QE vindt sowieso plaats of er nu wel of geen staatsschuld wordt gemaakt. Daarmee staat het monetaire beleid dus los van een belofte van een politicus om een stimulance-pakket uit te geven. Dat is juist wat ik je probeer uit te leggen.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 00:32:27 #247
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197845079
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:29 schreef snabbi het volgende:

[..]

Onze ECB is niet de investeerder, het staat zelfs in je eigen link. De ECB koopt het van de banken.

De QE vindt sowieso plaats of er nu wel of geen staatsschuld wordt gemaakt. Daarmee staat het monetaire beleid dus los van een belofte van een politicus om een stimulance-pakket uit te geven. Dat is juist wat ik je probeer uit te leggen.
Je wilt het niet snappen
https://www.europa-nu.nl/(...)ligaties_door_ecb#p2
ook goed

Banken en pensioenfondsen kopen de staatsobligaties op en vervolgens koopt de ECB koopt die weer op
De laatste tijd ook direct van de overheden
Net als de FED zeg maar

Dat heet QE of verruiming van de geldhoeveelheid ofwel met duizenden miljarden euro strooien die uit het niets gecreëerd zijn tot een brood 100 euro kost en de AEX op 1000 met failliete bedrijven


[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 06-02-2021 08:07:27 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197847436
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Je wilt het niet snappen
https://www.europa-nu.nl/(...)ligaties_door_ecb#p2
ook goed

Banken en pensioenfondsen kopen de staatsobligaties op en vervolgens koopt de ECB koopt die weer op
De laatste tijd ook direct van de overheden
Net als de FED zeg maar

Dat heet QE of verruiming van de geldhoeveelheid ofwel met duizenden miljarden euro strooien die uit het niets gecreëerd zijn tot een brood 100 euro kost en de AEX op 1000 met failliete bedrijven

Ik wil het prima snappen. Alleen je schrijft het niet goed op, dat is waarom ik er op reageer. Ze kopen het niet direct van de overheden. Altijd via een tussenhandelaar. Zo je wilt is dit eigenlijk nog slechter, de handelaar weet namelijk van te voren dat de centrale bank het toch wel opkoopt.
Ik snap best dat jij dat maar een detail vind en het "snel" samentrekt alsof de centrale bank het direct van de overheid koopt.

Wat ik je ook probeer te vertellen, de centrale bank koopt sowieso voor een x bedrag op. Als er niet genoeg overheidsschulden zijn, dan stappen ze over naar private schulden. Dit is niet nieuw, in de QE worden al private schulden opgekocht. De QE staat daardoor los van de uitgifte van schuldpapier door de overheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door snabbi op 06-02-2021 10:22:29 ]
  maandag 8 februari 2021 @ 14:09:43 #249
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197888741
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Gelukkig hebben ánderen al enkele jaren Obama om de schuld te geven.

Blijft lastig he, toegeven dat Trump een ramp was.

https://www.thebalance.com/national-debt-under-obama-3306293
https://www.thebalance.co(...)-and-percent-3306296
Obama kan nog wel 20 jaar de schuld krijgen van alles


quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:44 schreef Gehrman het volgende:
Krankzinnig beleid. Maar wel goed voor mijn crypto bags.
https://www.telegraaf.nl/(...)gt-prijs-naar-record

En de overheden hun valuta maar te grabbel gooien door massaal bij te printen

quote:
Elon Musk koopt voor $1,5 miljard bitcoins en jaagt prijs naar record
Door REDACTIE DFT

8 min geleden in FINANCIEEL
Tesla-topman Elon Musk heeft voor $1,5 miljard bitcoins aangeschaft. De prijs van de cryptomunt steeg maandag naar een record van boven $42.000 per stuk.
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:02 schreef aTypisch het volgende:
zoek de veilige haven van bitcoin op :)

dan profiteer je alleen maar van deze absolute gekte
quote:
Goede start Tesla
Tesla gaf bij de start gelijk gas met een winst van 2,5%. De fabrikant van elektrische wagens is vorige maand voor $1,5 miljard in bitcoin gestapt en wil ook betalingen met de digitale munt aanvaarden.

Walt Disney dat deze week inzage geeft in de jaarcijfers, laat een plus van 1,7% zien
.

[ Bericht 25% gewijzigd door michaelmoore op 08-02-2021 15:39:30 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 8 februari 2021 @ 18:15:25 #250
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197893519
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')