abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197416106
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

In verhouding tot het aantal gevallen werd er tot oktober veel meer dan in andere landen getest, waarschijnlijk omwille van hun grondige BCO. Misschien heeft het BCO "te goed" gewerkt in Duitsland, waardoor het leek alsof de maatregelen effectief waren, ongeacht of de bevolking ze naleefde. Eens het BCO crashte liep de situatie uit de hand, en daar waren ze niet op voorbereid...
Ja, dat zij vol op het BCO-paard gewed hadden en het daarmee onder controle wilden houden? Dat zou wel kunnen. De verhouding is op dit moment helemaal weg in elk geval
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 januari 2021 @ 22:31:28 #227
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197416192
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel best, maar we bewegen ons steeds meer op hellend vlak, en het draagvlak door alle beperkingen is bijna tot 0 gereduceerd. We lijken geen enkel middel meer te schuwen, en bewegen steeds meer richting noord-korea

Als je wilt zorgen dat mensen zich beter aan maatregelen gaan houden, moet je misschien eens gaan overwegen kleine dingen terug te geven aan mensen, toe laten dat je met iets meer mensen buiten mag zijn, of andere kleine dingen, de dierentuin of de sportschool weer openen bv.

In plaats van nog meer af te pakken, en zelfs mensen wil opsluiten in eigen huis.

En dan ook nog smeken in de 2e kamer een avondklok niet te blokkeren...
Zoals iedereen ondertussen wel weet ben ik altijd voor strenge maatregelen geweest, omdat ik in de meeste gevallen wel het idee had dat het iets zou doen. Ben het echter wel geheel met bovenstaande eens.

Doe de dierentuinen open, laat mensen weer met 4 man buiten bijelkaar komen, vraag of ze bezoek binnen tot het minimale willen reduceren. Ben er van overtuigd dat dat meer effect en draagvlak zal hebben dan nog een verbod waar je toch niet op kan handhaven.
  donderdag 14 januari 2021 @ 22:32:07 #228
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197416211
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:30 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Heb vorig jaar gelezen dat deze kan zorgen voor een sterftecijfer van 15-20%. (geen MSM bron)

Vooral als het muteert in een vleermuizen soort in de Amazones. (kans van 15%)
Dit las ik op januari 2020, voordat er überhaupt iets aan de hand was.

Of het echt klopt, we zullen het zien...
De variant die muteert nu vooral in/bij mensen zelf; is niet dodelijker en veroorzaakt precies hetzelfde als voorgaande varianten. Bij mensen met een verminderde afweer, zal het immuunsysteem in de zelfvernietigende overreactie gaan. Mensen gaan niet dood aan het virus maar doordat wat het eigen incapabele immuunsysteem bij zichzelf aanricht om het virus te weerstaan.

De nieuwe(re) mutaties "passen" net wat beter op onze cellen (o.a. ACE2 receptoren) en eenmaal in lichaamscel binnengedrongen, zal het virus door een verbeterde "programmering" voor meer deeltjes per replicatiecyclus zorgen. Dit bij elkaar, heeft dan een drievoudige uitwerking die nadelig kan zijn voor de betrokkene:
1) Celmateriaal wordt eerder aangetast en uitgeput (zie 2 & 3)
2) Meer virusdeeltjes per replicatie die andere cellen besmetten (zie 1 en 3)
3) Meer/beter "virus", betekent meer cellen in ACE2 onbalans dat elders voor orgaanuitval (kan) gaat zorgen.

Het gevolg is dat bij mensen die reeds een verminderde afweer hebben, zonder dat die dat als zodanig hoeven te (be)merken, eerder - in de tijd - meer last kunnen krijgen van gevolgen.
Iemand die op het oog zg fit lijkt, kan medisch gezien ms wel op bijna omvallen staan. Doorgaans merkt iemand pas een probleem als het zover (te laat) is. Ons lichaam gaat immers door met (over)leven totdat het niet meer gaat en zal pas de handdoek werpen als het echt niet meer gaat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 14 januari 2021 @ 22:32:08 #229
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197416212
De politie is de avondklok in elk geval al ongeveer aan het inroosteren:

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ilgelegd-worden.html

De vraag is eigenlijk alleen nog wanneer hij ingaat en of ze er een einddatum aan gaan hangen, maar Rutte lijkt zijn gewenste spertijd er toch wel doorheen te gaan drukken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197416321
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:32 schreef Janneke141 het volgende:

De vraag is eigenlijk alleen nog wanneer hij ingaat en of ze er een einddatum aan gaan hangen, maar Rutte lijkt zijn gewenste spertijd er toch wel doorheen te gaan drukken.
Ben wel benieuwd welke taken ze dan gaan stilleggen. Reageren op inbraken? Huiselijk geweld?

Ik begrijp er werkelijk waar niets meer van, maar ik geef het maar op. Als deze pandemie afgelopen is kunnen ze van mij geen ‘solidariteit’ meer verwachten in elk geval.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2021 22:37:27 ]
pi_197416324
quote:

Het is nu al door dattie er komt? :o
Twiddel
  donderdag 14 januari 2021 @ 22:36:26 #232
346939 Janneke141
pi_197416346
quote:
99s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:35 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Formeel niet natuurlijk. Maar je ziet aan alles dat ze erop aan het voorsorteren zijn.
  donderdag 14 januari 2021 @ 22:37:32 #233
346939 Janneke141
pi_197416372
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd welke taken ze dan gaan stilleggen. Reageren op inbraken? Huiselijk geweld?
Ze gaan personeel uit de dagdiensten trekken en naar de avonden sturen. Wat doen ze overdag? Burenruzies, verkeersincidenten, winkeldiefstal?
pi_197416377
quote:

Ik ga mij er in elk geval niet aan houden. Bekeur mij maar, laat ik het ook nog voorkomen.
En ik hoop dat niemand er zich aan houdt, gewoon allemaal eens met een gestrekt been erin, massaal rondjes lopen na 20:00, eens een tegengeluid geven, kan echt geen kwaad naar mijn idee.

Ik ben niet tegen maatregelen, maar wel tegen opsluiten in eigen huis.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197416395
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ze gaan personeel uit de dagdiensten trekken en naar de avonden sturen. Wat doen ze overdag? Burenruzies, verkeersincidenten, winkeldiefstal?
Zullen vast de hele dag druk zijn met mensen die bellen voor feestjes.
  donderdag 14 januari 2021 @ 22:38:54 #236
346939 Janneke141
pi_197416410
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ga mij er in elk geval niet aan houden. Bekeur mij maar, laat ik het ook nog voorkomen.
En ik hoop dat niemand er zich aan houdt, gewoon allemaal eens met een gestrekt been erin, massaal rondjes lopen na 20:00, eens een tegengeluid geven, kan echt geen kwaad naar mijn idee.

Ik ben niet tegen maatregelen, maar wel tegen op sluiten in eigen huis.
Voor mij is de grens ook wel bereikt. Ik heb me tot nu toe naar eer en geweten aan de regels proberen te houden, en ik ben niet van plan om ineens obstinaat iedere avond rondjes te gaan lopen, maar die ene avond in de week dat ik nog contact met andere mensen onderhoud ga ik me niet laten afnemen. Het is wel gezegend.
pi_197416425
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voor mij is de grens ook wel bereikt. Ik heb me tot nu toe naar eer en geweten aan de regels proberen te houden, en ik ben niet van plan om ineens obstinaat iedere avond rondjes te gaan lopen, maar die ene avond in de week dat ik nog contact met andere mensen onderhoud ga ik me niet laten afnemen. Het is wel gezegend.
Precies dit.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 14 januari 2021 @ 22:40:17 #238
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197416443
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, dat zij vol op het BCO-paard gewed hadden en het daarmee onder controle wilden houden? Dat zou wel kunnen. De verhouding is op dit moment helemaal weg in elk geval
BCO als beheersinstrument heeft imo alleen zin om een nog oprukkend virus te kunnen traceren met als doel het daar dan situationeel te containen. Met een virale besmetting die reeds overal is doorgedrongen, heeft dat BCO - buiten leuk onderzoek doen - imo weinig tot geen zinnige functie meer.

Daarnaast schat ik uit mijn N=1 duim dat 40-60% van BCO onvolledig of zelfs onbetrouwbaar is omdat de mens het wie/wat/hoe/waar vergeet en er zelfs (om wat voor reden dan ook) moralistisch over zal liegen.
pi_197416461
quote:
99s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:35 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nee, maar anders dan de GGD probeert de politie wel voorbereid te zijn op wat misschien komen gaat...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197416462
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, lijkt het op. Weet je, ik kan me erin vinden dat het in de ziekenhuizen nijpend is. Ik begrijp heel goed dat we daar maatregelen voor nemen

Er is hier in de wijk al amper een agent te vinden, ook niet wanneer er vuurwerk in de richting van mensen gegooid wordt. Dat het ‘s avonds op straat zijn van agenten want oh wee als je na 8u ‘s avonds buiten bent belangrijker gevonden worden dan dat soort taken zou ik echt belachelijk vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2021 22:43:49 ]
pi_197416538
quote:

[..]

Kwalijk dat je het naleven van een wettelijke verplichting laat afhangen van je eigen oordeel over die wet. Gelukkig zal een enorm deel zich gewoon aan de wet houden en kan de politie de jacht openen op het kleine deel.
  donderdag 14 januari 2021 @ 22:44:56 #242
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197416546
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, lijkt het op. Weet je, ik kan me erin vinden dat het in de ziekenhuizen nijpend is. Ik begrijp heel goed dat we daar maatregelen voor nemen

Zoooo traag omlaag. Nog trager dan in november.
Antifa
  donderdag 14 januari 2021 @ 22:46:40 #243
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197416581
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:44 schreef Confetti het volgende:
Kwalijk dat je het naleven van een wettelijke verplichting laat afhangen van je eigen oordeel over die wet. Gelukkig zal een enorm deel zich gewoon aan de wet houden en kan de politie de jacht openen op het kleine deel.
Een samenleving bestaat uit meer dan 'geboren worden en de wet na leven'. De wetten moeten er ook voor jou zijn, als dat wegvalt is het zo gedaan met die hele samenleving.
Antifa
  donderdag 14 januari 2021 @ 22:47:13 #244
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197416593
quote:

[..]

Ik zou het maar niet uitdagen want je zult het als individu*, geheid verliezen van het doorgedraaide systeem dat overtuigd is dat het zo moet werken. Helaas bestaat ons/mijn tegengeluid uit een op een verkeerd been gezette Tweede Kamer, die kennelijk niet van zins is ons/mij te willen vertegenwoordigen.

*Individuen mogen zich helaas ook niet (meer) in groepen van meer dan twee ophouden of verzamelen op straat.
pi_197416601
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zoooo traag omlaag. Nog trager dan in november.
Maar nog steeds wel omlaag, en geen indicatie dat het weer gaat stijgen op dit moment, dus in mijn ogen voorbarig om nu te verzwaren.
  donderdag 14 januari 2021 @ 22:48:24 #246
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197416617
quote:

Rutte kan mijn kont kussen wat betreft die avondklok.
  donderdag 14 januari 2021 @ 22:49:03 #247
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197416633
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar nog steeds wel omlaag, en geen indicatie dat het weer gaat stijgen op dit moment, dus in mijn ogen voorbarig om nu te verzwaren.
Ja, eens, maar het blijft toch opmerkelijk dat in november, met lichtere maatregelen, het beter ging. Ik heb echt het idee dat het gebrek aan mogelijkheden tot vermaak, ervoor zorgt dat mensen elkaar op gaan zoeken en gaan besmetten.
Antifa
pi_197416638
quote:
15s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:47 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik zou het maar niet uitdagen want je zult het als individu*, geheid verliezen van het doorgedraaide systeem dat overtuigd is dat het zo moet werken. Helaas bestaat ons/mijn tegengeluid uit een op een verkeerd been gezette Tweede Kamer, die kennelijk niet van zins is ons/mij te willen vertegenwoordigen.

*Individuen mogen zich helaas ook niet (meer) in groepen van meer dan twee ophouden of verzamelen op straat.
Wel als het een demonstratie is. Hang een spandoek op: ‘mijn tijd, mijn leven’ of wat voor hips ook. Daar kunnen ze in Duindorp prima uitleg over geven.
pi_197416665
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, eens, maar het blijft toch opmerkelijk dat in november, met lichtere maatregelen, het beter ging. Ik heb echt het idee dat het gebrek aan mogelijkheden tot vermaak, ervoor zorgt dat mensen elkaar op gaan zoeken en gaan besmetten.
Dat, of B117 is al veel wijder verspreid dan gedacht en heeft begin december voor die piek gezorgd waarvan we nu weer aan het herstellen zijn. De maatregelen zijn zwaarder dan in maart, dus de huidige R (~0,9) is in dat licht ook niet logisch.
pi_197416682
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik ook aangeef in mijn eerdere post.

Je hebt al het "vermaak" van mensen ongeveer afgepakt, met als laatste de winkels, sportscholen, sport, en doorstroomlokaties. Het enige wat men nog heeft is de supermarkt, bezoek, en blokje rond.

Blijft over dat men elkaar thuis gaat opzoeken.

Volgens mij is het simpel, geef kleine dingen terug, en je zult zien dat je draagvlak weer gaat stijgen, en mensen zich beter aan de maatregelen gaan houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')