Heb vorig jaar gelezen dat deze kan zorgen voor een sterftecijfer van 15-20%. (geen MSM bron)quote:Op donderdag 14 januari 2021 18:57 schreef Haags het volgende:
[..]
Is dat een super dodelijke variant of wat?
Sorry voor de slechte grap, meer dan dat was ‘t nietquote:Op donderdag 14 januari 2021 21:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kom aan, zeg...ik verwacht dit soort onzin niet van jou.
Het is niet een wedstrijdje verpissen, Duitsland gaat echt niet zo goed. Sinds 1 november in gedeeltelijke en later gehele lockdown, sterftecijfers die een factor 2 hoger liggen dan hier. Maar ook belangrijk voor de beeldvorming, Nederland had in de maand november een maand van afname, Duitsland is nooit verder gekomen dan stabilisatie (en zelfs dat niet echt).quote:Op donderdag 14 januari 2021 20:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat staat er inderdaad. Als je de link van der Spiegel aanklikt, dan lees je dat het een voorstel is uit een reeks ideeën 'waarvan een gedeelte al als onrealistisch verworpen is'. De deelstaatregeringen moeten ook akkoord gaan met dergelijke voorstellen, en uit andere stukken blijkt wel dat die niet altijd staan te springen om hun bevolking nog verder te gaan beperken.
Wat er ook in staat: het RKI (Duitse RIVM) wil in elk geval een strengere lockdown. Het begint zo langzamerhand een wedstrijdje verpissen te worden in welk land de heren virologen de meest vergaande maatregelen kunnen bedenken. En invoeren.
Ik snap de verhouding tussen tests en ziekenhuisopnames in DE niet echt, lijken heel erg uit balans te zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2021 21:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is niet een wedstrijdje verpissen, Duitsland gaat echt niet zo goed. Sinds 1 november in gedeeltelijke en later gehele lockdown, sterftecijfers die een factor 2 hoger liggen dan hier. Maar ook belangrijk voor de beeldvorming, Nederland had in de maand november een maand van afname, Duitsland is nooit verder gekomen dan stabilisatie (en zelfs dat niet echt).
Wat grafieken om dat beeld aan te geven:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is gewoon niet bemoedigend, als je al 2,5 maand amper goed nieuws hebt kunnen vertellen.
Nou, sommigen hopen nog dat de variant niet besmettelijker is.quote:Op donderdag 14 januari 2021 19:54 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Correctie, dan zijn we extra fucked, want dan is dat dus de curve VOORDAT de variant het overnam. Stel je dan de combi voor, niet dat het veel steiler kan...
Het is onbegrijpelijk. Kijk ook naar die positiviteitsratio, die blijft maar stijgen. Alsof ze gestopt zijn met testen? Ze hebben ook de hoogste CFR van de EU ongeveer, meer dan 5% nog steeds in deze tweede golf (Nederland heeft 1% ofzo).quote:Op donderdag 14 januari 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap de verhouding tussen tests en ziekenhuisopnames in DE niet echt, lijken heel erg uit balans te zijn.
Hoezo invloed hebben op vaccinatiebereidheid? Er wordt nu juist extra veel onderzoek gedaan.quote:Op donderdag 14 januari 2021 21:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geld zou geen belemmering mogen zijn, dat gedoe met data wel. Kan invloed hebben op de vaccinatiebereidheid.
Omdat een commercieel bedrijf mijn medische gegevens niet hoeft te hebben. Is ook voer voor wappies.quote:Op donderdag 14 januari 2021 21:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoezo invloed hebben op vaccinatiebereidheid? Er wordt nu juist extra veel onderzoek gedaan.
Hoe meer data er daar vanuit naar buiten komt, en hoe positiever dat is, denk ik eerder dat mensen sneller bereid zijn tot vaccineren.
Zo lijkt het er nu al op dat de besmettingen in Isreäl 33% lager liggen in een groep gevaccineerde van 400.000 60+ers in vergelijking met even grote controlegroep.
Dat is naar mijn idee waardevolle informatie.
Na achten in de eenzame opsluiting om hopelijk het superspreaden op scholen weer mogelijk te maken.quote:Op donderdag 14 januari 2021 19:09 schreef MissionPhailed het volgende:
Dit moeten toch wel gouden tijden voor obesitas zijn; sportscholen weer langdurig dicht en ommetjes op de fiets of per voet in de avond na de drukte wellicht ook legaal op de tocht.
Ja, zoiets. Weten we of hun GGD het niet meer aan kan ofzo? Het geeft een beetje beeld als bij ons in maart, toen er pas getest werd als je in ademnood bij de poort kwam.quote:Op donderdag 14 januari 2021 21:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is onbegrijpelijk. Kijk ook naar die positiviteitsratio, die blijft maar stijgen. Alsof ze gestopt zijn met testen? Ze hebben ook de hoogste CFR van de EU ongeveer, meer dan 5% nog steeds in deze tweede golf (Nederland heeft 1% ofzo).
Ik ben ook wel benieuwd of enige mate van succes in de eerste golf ze hier nu ook parten speelt doordat er minder natuurlijke immuniteit is.quote:Op donderdag 14 januari 2021 21:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is niet een wedstrijdje verpissen, Duitsland gaat echt niet zo goed. Sinds 1 november in gedeeltelijke en later gehele lockdown, sterftecijfers die een factor 2 hoger liggen dan hier. Maar ook belangrijk voor de beeldvorming, Nederland had in de maand november een maand van afname, Duitsland is nooit verder gekomen dan stabilisatie (en zelfs dat niet echt).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is gewoon niet bemoedigend, als je al 2,5 maand amper goed nieuws hebt kunnen vertellen.
Ik denk dat de bevolking daar, na jarenlange ervaring, wel ervaring heeft met complotdenkersquote:Op donderdag 14 januari 2021 21:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat een commercieel bedrijf mijn medische gegevens niet hoeft te hebben. Is ook voer voor wappies.
In Bavaria verplichten ze schijnbaar ffp2 in het openbaar vervoer. Kijk, zo'n mondkapjesplicht daar kan ik nog wel waardering voor opbrengen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 21:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ehhhhh....je vergeet de enorme Orthodoxe en Ultra Orthodoxe bevolking in Israel, denk ik.quote:Op donderdag 14 januari 2021 21:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat de bevolking daar, na jarenlange ervaring, wel ervaring heeft met complotdenkers
Maar hoezo is er nu minder immuniteit dan in maart?quote:Op donderdag 14 januari 2021 21:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd of enige mate van succes in de eerste golf ze hier nu ook parten speelt doordat er minder natuurlijke immuniteit is.
Daar red je het land ook niet mee. Zo veel mensen zitten er nu ook weer niet in de trein, vaak studenten en ambtenaren en die groepen bleven al massaal thuis.quote:Op donderdag 14 januari 2021 21:44 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
In Bavaria verplichten ze schijnbaar ffp2 in het openbaar vervoer. Kijk, zo'n mondkapjesplicht daar kan ik nog wel waardering voor opbrengen.Beter dan de Nederlandse onzin.
Mee eens. Maar onzinmaatregelen als stoffen kapjes hebben geen zin. Dan liever dit of niks.quote:Op donderdag 14 januari 2021 21:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Daar red je het land ook niet mee. Zo veel mensen zitten er nu ook weer niet in de trein, vaak studenten en ambtenaren en die groepen bleven al massaal thuis.
Dat bedoelde ik niet. Ik bedoel meer dat men in landen waar ze al eerder meer besmettingen hebben gehad iets meer natuurlijke immuniteit kunnen hebben opgebouwd met een wat lagere R tot gevolg.quote:Op donderdag 14 januari 2021 21:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar hoezo is er nu minder immuniteit dan in maart?
Het is wat doorgedraafd waarbij ik er vooral uithaal en meer dan kan volgen dat de verschillende landen/instanties elkaar zullen (moeten) navolgen in maatregelen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 21:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Elke vrijdag belt van Dissel met zijn buitenlandse collega’s Tijdens gesprek: “Wat ik er nu weer door heb weten te duwen, een avondklok!”
De Franse van Dissel: “Die van ons is vanaf 6 uur..”
Duitse van Dissel: “ik heb ze zo ver dat ze treinverkeer plat willen leggen”
Van Dissel: “ok, jij wint. Zondag barbeque?”
Dat geloof ik ook wel best, maar we bewegen ons steeds meer op hellend vlak, en het draagvlak door alle beperkingen is bijna tot 0 gereduceerd. We lijken geen enkel middel meer te schuwen, en bewegen steeds meer richting noord-koreaquote:Op donderdag 14 januari 2021 22:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is wat doorgedraafd waarbij ik er vooral uithaal en meer dan kan volgen dat de verschillende landen/instanties elkaar zullen (moeten) navolgen in maatregelen.
Sws zijn demaatregelen één groot experiment waarbij alle "instrumenten" met gebrek aan verdere onderbouwing worden gerechtvaardigd en uitgeprobeerd met "het kan helpen" zonder dan men vooraf kan bepalen in welke mate.
Fundamenteel zit men (& zitten we) in een interessant dilemma. De besmetting is volgens het generieke virushandboekje prima te weerstaan door voorkomen van "contacten" die op hun beurt onmogelijk zijn te voorkomen in onze samenleving. Er zijn immers altijd mensen en zaken die om wat voor reden dan ook door moeten gaan en daarmee potentieel drager vormen van virusverspreiding.
In verhouding tot het aantal gevallen werd er tot oktober veel meer dan in andere landen getest, waarschijnlijk omwille van hun grondige BCO. Misschien heeft het BCO "te goed" gewerkt in Duitsland, waardoor het leek alsof de maatregelen effectief waren, ongeacht of de bevolking ze naleefde. Eens het BCO crashte liep de situatie uit de hand, en daar waren ze niet op voorbereid...quote:Op donderdag 14 januari 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap de verhouding tussen tests en ziekenhuisopnames in DE niet echt, lijken heel erg uit balans te zijn.
Geloof er niks van, ik hoor al een jaar dat alles in Duitsland 10x beter is geregeld. Dus dit moet een leugen zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2021 22:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In verhouding tot het aantal gevallen werd er tot oktober veel meer dan in andere landen getest, waarschijnlijk omwille van hun grondige BCO. Misschien heeft het BCO "te goed" gewerkt in Duitsland, waardoor het leek alsof de maatregelen effectief waren, ongeacht of de bevolking ze naleefde. Eens het BCO crashte liep de situatie uit de hand, en daar waren ze niet op voorbereid...
quote:Op donderdag 14 januari 2021 22:24 schreef Evenstar het volgende:
Raap me op
Edit: Crap, kan niet op tijd linken, dat meisje @ 17 seconden bedoel ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |