abonnement Unibet Coolblue
pi_197409318
Hier weer verder over thuisonderwijs, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197409328
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:18 schreef Nijna het volgende:

Enig idee hoe dat in andere landen werkt? Je leest steeds vaker dat landen een avondklok instellen, maar snap het nut niet als het niet te handhaven valt..

Bezoekverbod zou ik echt heel kut vinden Wie niet..?
Ik weet niet hoe dat in andere landen werkt, ik heb wel het idee dat "wij" als Nederlanders ook wel een stronteigenwijs volkje zijn. Ik weet niet hoe dat in andere landen zit, maar ik hoor of lees best vaak: oh het is toch niet verplicht, alleen een dringend verzoek. Dus dan doe ik het niet.
Terwijl er ook landen zijn, waar de mensen gewoon luisteren. Misschien werkt zo'n maatregel daar ook beter.
Ik kan je vertellen dat ze in Duitsland, het land van 'Ordnung muss sein' echt exáct dezelfde discussies voeren als hier. Volgens mij is het iets menselijks, niet iets van 'ons' of van 'nu'.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197409346
En sterkte @Malteser, een hernia is nasty -O-
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197409401
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:49 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat inderdaad, ik mag niet eens een stukje gaan wandelen met mijn ouders en mijn gezin... maar ze mogen wel binnen bij ons op de koffie komen. Wij mogen dan weer niet binnen bij hun op de koffie, want we zijn met z’n drieën.
die discussie hebben wij met kerst gehad.
Bij ons mocht het wel, zelfde samenstelling mocht bij mijn moeder niet
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197409535
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:44 schreef Viv het volgende:

[..]

Dat mag nu juist niet, tenminste niet met beide ouders tegelijk, dat je met 3 volwassenen buiten bent. En binnen mag dit wel. Wat ik echt heel krom vind, aangezien ze zeggen dat je buiten 18-20x minder kans op besmetting hebt vergeleken met binnen. 8)7
Dat klopt. Wij splitsen dan op in 2 tweetallen die een stukje uit elkaar lopen :') Inderdaad heel krom dat het binnen wel mag en buiten niet.

@Malteser Sterkte.

@aapieannie Dat lijkt me heel zwaar. Ik zou het niet kunnen.
pi_197410024
Sterkte Malteser. Echt super vervelend! Helaas geen snelle fix voor ook. Hoop dat je er snel vanaf bent.
Met een meidenkwartet
pi_197410086
Sterkte malteser
pi_197410367
@BE klopt wel ja. De afgelopen paar weken zijn er bij ons op de afdeling inmiddels 10 mensen overleden van de 25. Er waren ook mensen bij die ik al 4 jaar verzorg. Dames die naar de kinderen vroegen elke keer weer als ik ze in alle vroegte kwam helpen met de dagelijkse zorg. Dat is wel even slikken dan ja.
Ik kan me er normaal vrij makkelijk voor afsluiten, verleen vaak ook in samenwerking met mensen die jouw beroep doen de laatste zorg. Vorige week was mijn emmertje wel even vol alleen. Gelukkig goed over kunnen praten met het ondersteunende team, dus we gaan met frisse moed weer verder!
We hebben de piek wel gehad nu, het is nu afwachten wanneer de laatste mensen klachten vrij zijn en de isolatie kan worden opgeheven!


@Malteser sterkte met de hernia, klinkt pijnlijk!
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 januari 2021 @ 19:08:35 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197410385
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:26 schreef Vicky het volgende:

[..]

die discussie hebben wij met kerst gehad.
Bij ons mocht het wel, zelfde samenstelling mocht bij mijn moeder niet
ow ja, wij zouden oud en nieuw vieren bij vrienden, dat mocht niet wat 3 personen was te veel... dus maar verplaatst naar Kerst want dan mocht het wel. Ik voel me zo vreselijk het braafste meisje van de klas soms. Regels volgen omdat regels en niet omdat er logica in zit :X
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_197410754
Ik ben vooral heel erg verbaasd over hoeveel bezoek jullie morgen ontvangen. Wij hebben sinds deze zomer mijn ouders 2x een half uurtje gezien en dat was het. Ik heb mijn neefje van 3 maand nog niet ontmoet, en mijn schoonouders zien we hopelijk aankomende zomer (na een jaar!) weer.
pi_197411229
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 19:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben vooral heel erg verbaasd over hoeveel bezoek jullie morgen ontvangen. Wij hebben sinds deze zomer mijn ouders 2x een half uurtje gezien en dat was het. Ik heb mijn neefje van 3 maand nog niet ontmoet, en mijn schoonouders zien we hopelijk aankomende zomer (na een jaar!) weer.
Snap je!
Het is niet leuk: alles dicht. Maar je mag nog steeds overal heen, wanneer je wil. Ook al is alles dicht.

Ik bereid me weer mentaal voor op een lockdown. Alles dicht en waarschijnlijk mag je je dorp niet uit. Zoiets zal het worden. Het gaat hier heel slecht. De prijs van kerst en driekoningen. Het moet binnen nu en 6 dagen echt beter gaan anders alles weer strenger.
Met een meidenkwartet
pi_197411291
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 19:47 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Snap je!
Het is niet leuk: alles dicht. Maar je mag nog steeds overal heen, wanneer je wil. Ook al is alles dicht.

Ik bereid me weer mentaal voor op een lockdown. Alles dicht en waarschijnlijk mag je je dorp niet uit. Zoiets zal het worden. Het gaat hier heel slecht.
Ja, ik ook. Scholen dicht (zijn hier nog open), alle winkels dicht en verbod op niet-essentiële verplaatsingen. Hier gaat het nog niet slecht, maar ik verwacht dat we in heel Europa over een aantal weken in de zelfde shit-storm zitten als het VK nu zit...
pi_197411295
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 19:50 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Scholen dicht (zijn hier nog open), alle winkels dicht en verbod op niet-essentiële verplaatsingen. Hier gaat het nog niet slecht, maar ik verwacht dat we in heel Europa over een aantal weken in de zelfde shit-storm zitten als het VK nu zit...
/pessimist
pi_197411735
Thanks allemaal. Het komt vast goed, het is gewoon onhandig en pijnlijk maar ook iets wat weer over gaat.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 19:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben vooral heel erg verbaasd over hoeveel bezoek jullie morgen ontvangen. Wij hebben sinds deze zomer mijn ouders 2x een half uurtje gezien en dat was het. Ik heb mijn neefje van 3 maand nog niet ontmoet, en mijn schoonouders zien we hopelijk aankomende zomer (na een jaar!) weer.
Lastig hoor! Hebben jullie de verhuizing dan ook zonder hulp gedaan? :o Holy moly!
pi_197411778
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 19:50 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

/pessimist
Ik denk dat je gelijk hebt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197411863
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 20:04 schreef Malteser het volgende:
Thanks allemaal. Het komt vast goed, het is gewoon onhandig en pijnlijk maar ook iets wat weer over gaat.
[..]

Lastig hoor! Hebben jullie de verhuizing dan ook zonder hulp gedaan? :o Holy moly!
Nee, dat is het 2x een half uurtje dat we m'n ouders gezien hebben. Toen ze de jongens kwamen halen en weer terug brengen.

Sterkte met je hernia, en met de situatie thuis.
pi_197412073
@aapieannie heftig! Goed dat je erover kan praten dan, maar toch.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat ze in Duitsland, het land van 'Ordnung muss sein' echt exáct dezelfde discussies voeren als hier. Volgens mij is het iets menselijks, niet iets van 'ons' of van 'nu'.
Ik had de indruk dat wij hier wel een slag apart zijn, maar misschien valt dat toch wel een beetje mee ;).
Het is denk ik ook ergens wel mens-eigen en nou ja, wie wil er nou beknot worden in zijn vrijheid, niemand...

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 19:50 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

/pessimist
Tja... pessimist of realist.
Die britse variant is hier en die zal zich gaan verspreiden (als dat niet al gebeurd, want ik hoorde dat hij hier in het noorden ook al opgedoken is). Het is te hopen dat het niet zo snel gaat als in het VK... maar ik vrees ervoor.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197412129
Nog een voorbeeld van dwazen elders (VK): https://www.boredpanda.com/abusive-anti-maskers-supermarket-wife/

:{
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197412326
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 20:15 schreef Nijna het volgende:
@:aapieannie heftig! Goed dat je erover kan praten dan, maar toch.
[..]

Die britse variant is hier en die zal zich gaan verspreiden (als dat niet al gebeurd, want ik hoorde dat hij hier in het noorden ook al opgedoken is). Het is te hopen dat het niet zo snel gaat als in het VK... maar ik vrees ervoor.
Yup, nog geen 17km van hier :{
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197412676
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 20:17 schreef Clubsoda het volgende:
Nog een voorbeeld van dwazen elders (VK): https://www.boredpanda.com/abusive-anti-maskers-supermarket-wife/

:{
:{ hoe maak je mensen kapot, je zou maar elke dag weer moeten werken met zulke idioten in je winkel. En dan staat er ook nog dat sommigen meerdere keren op een dag komen om rotzooi te trappen, hoe dan?! Wat een ongeciviliseerd volk. Maar ja die heb je hier ook, zie met enige regelmaat filmpjes voorbij komen van van die lui die staan te provoceren in een willekeurige winkel en zichzelf filmen. Dieptriest.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197412818
quote:
81s.gif Op donderdag 14 januari 2021 20:24 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Yup, nog geen 17km van hier :{
Hier in de regio ook. Geen idee om hoeveel mensen het gaat
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:02:42 #22
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197413377
Het nieuws, social media, de mensen bij de supermarkt het is allemaal om erg verdrietig van te worden ;(

[ Bericht 27% gewijzigd door laziness op 15-01-2021 14:08:10 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197413539
Zo’n knapperd!!
Met een meidenkwartet
pi_197413654
Lazi, wat een leuke vergelijking! :D O+
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_197413681
Zelfde blik nog ja
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:15:14 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197413744
Ik zou een bezoekverbod echt heel kut vinden. Ik kan door de hg niet een hele dag alleen voor prul zorgen, maar m'n schoonouders en zusje (die nu allebei ongeveer een dag in de week bijspringen) zouden dan niet meer mogen komen helpen. Dan kan dus of m'n man niet naar z'n werk (met een tijdelijk contract bij een baas die het moeilijk heeft...) of ik moet noodopvang krijgen met m'n werk bij een universiteit (ook al werk ik al maanden niet) of vanwege ziekte. Maar dat voelt veel risicovoller dan m'n zusje over de vloer. Hoe zouden we dat dan bovendien moeten doen als man en ik straks voor de bevalling naar het ziekenhuis moeten? We hadden m'n zusje bij ons in huis geregeld, maar dat zou dan dus ook niet mogen.... Ik merk dat ik ervan in de war raak, zelf niet meer zo goed weet wat ik vind en vooral heel erg toe ben aan duidelijkheid en rust. En ik vrees dat we die voorlopig niet gaan krijgen.

[/rant]

Malteser: beterschap!

Aapie, mijn moeder werkt met demente bejaarden en die hebben er ook al zo veel moeten afgeven aan covid. Ik zie bij haar wat het doet. Pas op jezelf en trek aan de bel als je hulp nodig hebt. Je ondersteunend team is er niet voor niks :*

En verder ga ik nu slapen, truste! Morgen weer een dag :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 januari 2021 @ 21:17:30 #27
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197413824
Heerlijk O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 januari 2021 @ 21:18:16 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197413854
Ik reserveerde zojuist een theorie-examen voor mijn puber :o :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 14 januari 2021 @ 21:22:46 #29
269689 crew  Viv
pi_197413990
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:15 schreef Tink89 het volgende:
Ik zou een bezoekverbod echt heel kut vinden. Ik kan door de hg niet een hele dag alleen voor prul zorgen, maar m'n schoonouders en zusje (die nu allebei ongeveer een dag in de week bijspringen) zouden dan niet meer mogen komen helpen. Dan kan dus of m'n man niet naar z'n werk (met een tijdelijk contract bij een baas die het moeilijk heeft...) of ik moet noodopvang krijgen met m'n werk bij een universiteit (ook al werk ik al maanden niet) of vanwege ziekte. Maar dat voelt veel risicovoller dan m'n zusje over de vloer. Hoe zouden we dat dan bovendien moeten doen als man en ik straks voor de bevalling naar het ziekenhuis moeten? We hadden m'n zusje bij ons in huis geregeld, maar dat zou dan dus ook niet mogen.... Ik merk dat ik ervan in de war raak, zelf niet meer zo goed weet wat ik vind en vooral heel erg toe ben aan duidelijkheid en rust. En ik vrees dat we die voorlopig niet gaan krijgen.
Ho eens even, als er zoiets als een bezoekverbod en/of avondklok zou komen, wordt er heus wel een uitzondering gemaakt voor mantelzorgers. En daar valt dit gewoon onder. Laat je niet gek maken. :*
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:23:04 #30
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197414000
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:18 schreef Sjeen het volgende:
Ik reserveerde zojuist een theorie-examen voor mijn puber :o :D
Stop de tijd!
Spannend :o
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197414044
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:22 schreef Viv het volgende:

[..]

Ho eens even, als er zoiets als een bezoekverbod en/of avondklok zou komen, wordt er heus wel een uitzondering gemaakt voor mantelzorgers. En daar valt dit gewoon onder. Laat je niet gek maken. :*
Bovendien amper te handhaven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:24:34 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197414049
@Tink89 als de nood aan de man is kan he man prul toch bij hen brengen?
***
pi_197414681
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:18 schreef Sjeen het volgende:
Ik reserveerde zojuist een theorie-examen voor mijn puber :o :D
Die van mij moest 8 februari theorie-examen doen maar door de lockdown gaan de examens niet door tot 9 februari ;(
Nu mogen we pas een nieuwe plannen vanaf 9 februari.
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 januari 2021 @ 21:51:39 #34
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197415067
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:42 schreef lily het volgende:

[..]

Die van mij moest 8 februari theorie-examen doen maar door de lockdown gaan de examens niet door tot 9 februari ;(
Nu mogen we pas een nieuwe plannen vanaf 9 februari.
owwwww :{ 11 mei was hier de eerste optie...
Eerste rijles zou 18 januari zijn, die was al verplaatst naar 25 januari, maar ik vrees dat het maart gaat worden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_197415185
Ohh Lazi O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_197415307
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:51 schreef Sjeen het volgende:

[..]

owwwww :{ 11 mei was hier de eerste optie...
Eerste rijles zou 18 januari zijn, die was al verplaatst naar 25 januari, maar ik vrees dat het maart gaat worden.
Ja, ze zijn al dicht sinds 15 december. Schiet niet op zo.

En oh ja, lazi kind O+
Helemaal niks veranderd O-) alleen iets groter
pi_197415945
Die ogen Lazi, heel duidelijk :)
pi_197416326
Lazi. Wat een leuke vergelijking. Als ukkie was die leuk. En als grote is die nog steeds leuk.

Aapie, :*
pi_197416480
Mooi kind Lazi!!

Mijne gingen van de week op de foto bij een fotograaf.. foto's zijn zoooo gaaf geworden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197419763
Hier zijn alle fotografen in omgeving dicht. Gelukkig lijk ik nog op mn pasfoto want ik moet mijn rijbewijs verlengen...
pi_197419774
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 08:15 schreef aapieannie het volgende:
Hier zijn alle fotografen in omgeving dicht. Gelukkig lijk ik nog op mn pasfoto want ik moet mijn rijbewijs verlengen...
Zo zitten wij ook. Ik moet voor m'n rijbewijs en zoon voor een ID-kaart. Moeten wel echt nieuwe pasfoto's komen.. Heb onze afspraak maar verzet naar 1 maart (ik hoef officieel pas 3 mei). -O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 15 januari 2021 @ 08:20:10 #42
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197419803
quote:
81s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 08:16 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Zo zitten wij ook. Ik moet voor m'n rijbewijs en zoon voor een ID-kaart. Moeten wel echt nieuwe pasfoto's komen.. Heb onze afspraak maar verzet naar 1 maart (ik hoef officieel pas 3 mei). -O-
Bij ons is de lokale fotograaf aanwezig in het het gemeentehuis om pasfoto’s te maken.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 08:22:16 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197419820
Wat een schatje Lazi O+
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197419876
Lazi, wat een lekkere net uit bed look x2

Sjeen, wat gaat dat hard zeg.

De kinderen zijn hier echt gek op animal crossings. Af en toe odyssey of mario maker tussendoor. Maar AC vult wel de meeste tijd :D
Blij met de switch!

En doe mij maar een avondklok. Ik ga er nu toch ook niet uit. Maar bezoek krijgen we /gaan we ook niet veel. Eigenlijk mijn schoonmoeder nog het meest ivm leeghalen ouderlijk huis. Elke 2 weken even. Mijn ouders zagen we anders ook maar eens per maand, die heb ik sinds kerst niet meer gezien. Zowel ouders als schoonouders wonen op zo'n anderhalf uur rijden, dus even een bakkie doen gaat ook niet.
pi_197419900
Ik meen gelezen te hebben dat verlopen rijbewijzen langer geldig zijn.
pi_197419903
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 08:20 schreef amaranta het volgende:

[..]

Bij ons is de lokale fotograaf aanwezig in het het gemeentehuis om pasfoto’s te maken.
Ons gemeentehuis heeft een pasfoto-hokje :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197419962
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 08:32 schreef lily het volgende:
Ik meen gelezen te hebben dat verlopen rijbewijzen langer geldig zijn.
Ik gok het er niet op, dan pak ik wel een oude pasfoto.

Goed geregeld bij jullie gemeentehuizen, ik ga ook even checken.

Edit; https://www.smallingerlan(...)foto_s_weer_mogelijk
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 15 januari 2021 @ 08:41:56 #48
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197419968
Dochter wil dus een switch.
En nu heeft ze er een gevonden op marktplaats en die verkoopt hem voor ¤ 100.
Maar: hij is maar 1 dag actief. En in advertentie staat dat hij hem verkoopt omdat zijn zoon er te veel op speelt.

Ik zeg alarm.

Nu is ze boos op mij dat ik die gast niet het voordeel van de twijfel wil geven.
Want hij verkoopt ook een fiets.... en dat doen oplichters niet.

Als hij nou dichtbij woonde.... dan zou ik zeggen, we rijden erheen...
pi_197419977
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 08:41 schreef amaranta het volgende:
Dochter wil dus een switch.
En nu heeft ze er een gevonden op marktplaats en die verkoopt hem voor ¤ 100.
Maar: hij is maar 1 dag actief. En in advertentie staat dat hij hem verkoopt omdat zijn zoon er te veel op speelt.

Ik zeg alarm.

Nu is ze boos op mij dat ik die gast niet het voordeel van de twijfel wil geven.
Want hij verkoopt ook een fiets.... en dat doen oplichters niet.

Als hij nou dichtbij woonde.... dan zou ik zeggen, we rijden erheen...
Gewoon vragen kan ik hem ophalen dan weet je genoeg
pi_197419979
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 08:41 schreef amaranta het volgende:
Dochter wil dus een switch.
En nu heeft ze er een gevonden op marktplaats en die verkoopt hem voor ¤ 100.
Maar: hij is maar 1 dag actief. En in advertentie staat dat hij hem verkoopt omdat zijn zoon er te veel op speelt.

Ik zeg alarm.

Nu is ze boos op mij dat ik die gast niet het voordeel van de twijfel wil geven.
Want hij verkoopt ook een fiets.... en dat doen oplichters niet.

Als hij nou dichtbij woonde.... dan zou ik zeggen, we rijden erheen...
Bij twijfel nooit doen! :N
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 15 januari 2021 @ 08:44:04 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197419992
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 08:42 schreef F_r het volgende:

[..]

Gewoon vragen kan ik hem ophalen dan weet je genoeg
En cash betalen...
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197420080
Voor die prijs zeg ik ook alarm.
Of omdat er iets stuk is, of omdat het echt een nepper is.

Weet je waar je het kunt ophalen? Ik zou voor die prijs best een stukje rijden.
Werkend bekijken en dan pas betalen. Dat doen we sowieso met die duurdere dingen. Hebben ook weleens 100km gereden voor een game-pc van de oudste. Eerst bekijken, testen en dan pas betalen. Was de prijs vs de benzinekosten wel waard.
pi_197420096
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 08:41 schreef amaranta het volgende:
Dochter wil dus een switch.
En nu heeft ze er een gevonden op marktplaats en die verkoopt hem voor ¤ 100.
Maar: hij is maar 1 dag actief. En in advertentie staat dat hij hem verkoopt omdat zijn zoon er te veel op speelt.

Ik zeg alarm.

Nu is ze boos op mij dat ik die gast niet het voordeel van de twijfel wil geven.
Want hij verkoopt ook een fiets.... en dat doen oplichters niet.

Als hij nou dichtbij woonde.... dan zou ik zeggen, we rijden erheen...
Daar zou bij mij ook een alarmbelletje bij gaan rinkelen... als het dichtbij was dan zou ik het afhalen en anders jammer dan.
Ik was laatst op zoek naar een e-reader. Maar als ik dan van die amper gebruikt advertenties zie waar ze dan echt weinig voor vragen en er vervolgens nog 4 aanbieden, dan geeft dat me toch een naar gevoel.

Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat vaak ook...

Jongste zit nu al in tranen achter de laptop :{ spelling is moeilijk.
En ik vind het lastig om te helpen, ben zelf ook niet zo'n spellingheld helaas.
Ik had gehoopt dat een middag met een vriendinnetje haar weer wat op zou fleuren, maar dat lijkt toch nog niet zo heel effectief :{ .
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 15 januari 2021 @ 09:00:53 #54
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197420163
advertentie
120 met game, 100 zonder

Ik snap niks van urls
pi_197420194
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:00 schreef amaranta het volgende:
advertentie
120 met game, 100 zonder

Ik snap niks van urls
Hm, is een lite he. Misschien zo’n type dat geen idee heeft wat zoiets tweedehands nog waard is.
Kunt er altijd mee in gesprek gaan en eventueel thuis ophalen voorstellen.
Niet geschoten is altijd mis. :P
  vrijdag 15 januari 2021 @ 09:06:06 #56
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197420203
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hm, is een lite he. Misschien zo’n type dat geen idee heeft wat zoiets tweedehands nog waard is.
Kunt er altijd mee in gesprek gaan en eventueel thuis ophalen voorstellen.
Niet geschoten is altijd mis. :P
Ik vertrouw het niet.
Als ik niet weet wat iets waard is, dan zoek ik het op.
En als ik mijn zoon wil straffen dan leg ik hem wel een tijdje weg in een kast.
pi_197420213
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:06 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik vertrouw het niet.
Als ik niet weet wat iets waard is, dan zoek ik het op.
En als ik mijn zoon wil straffen dan leg ik hem wel een tijdje weg in een kast.
Ik vertrouw het ook niet perse maar niet iedereen is even slim en aangezien zijn schrijven ook niet een hoogstandje is, kan het ook een tokkie zijn die het gesodemieter van zijn zoon beu is en dat ding online slingert. :Y)
pi_197420215
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:00 schreef amaranta het volgende:
advertentie
120 met game, 100 zonder

Ik snap niks van urls
Dat is inderdaad de lite. Dat scheelt nogal qua prijs. Dan is het nog goedkoop, maar al minder gek. Maar toch: eerst kijken en proberen ;)

Qua switch blijken er ook 2 modellen te zijn. De oudere hebben mindere batterijen en zijn iets trager. Geen idee of dat ook voor de lite geldt..
  vrijdag 15 januari 2021 @ 09:10:22 #59
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197420233
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:07 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik vertrouw het ook niet perse maar niet iedereen is even slim en aangezien zijn schrijven ook niet een hoogstandje is, kan het ook een tokkie zijn die het gesodemieter van zijn zoon beu is en dat ding online slingert. :Y)
En zijn zoon is helemaal verslingerd aan 1 spel?
Haha sorry. Ik zit in de wantrouw modus.

Maar als iemand in Amersfoort hem op wil halen en vervolgens naar mij opsturen. Dan mag dat 😇
  vrijdag 15 januari 2021 @ 09:14:46 #60
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197420279
Een lite voor 120 incl spel is normaal, meer zou ik er tweedehands ook niet voor betalen eerlijk gezegd.
Omschrijving is wel apart, maar ik heb raarder gezien en dat het gewoon legitiem was :P
pi_197420310
quote:
81s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 08:16 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Zo zitten wij ook. Ik moet voor m'n rijbewijs en zoon voor een ID-kaart. Moeten wel echt nieuwe pasfoto's komen.. Heb onze afspraak maar verzet naar 1 maart (ik hoef officieel pas 3 mei). -O-
Ja de oudste moet ook een nieuw paspoort. De oude foto is gemaakt toen ze 2 was haha dus die moet ook echt een nieuwe. Ik heb net de gemeente maar even gebeld, er is een zaakje wat open is speciaal voor pasfoto's.

Ik moet trouwens eerst haar paspoort eens vinden. Ding lijkt van de aardbodem verdwenen. De laatste keer dat ik hem zag was in 2019, en dacht hem daarna terug hebbem gelegd op de paspoorten plek maar daar is die dus niet..
pi_197420318
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:18 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Ja de oudste moet ook een nieuw paspoort. De oude foto is gemaakt toen ze 2 was haha dus die moet ook echt een nieuwe. Ik heb net de gemeente maar even gebeld, er is een zaakje wat open is speciaal voor pasfoto's.

Ik moet trouwens eerst haar paspoort eens vinden. Ding lijkt van de aardbodem verdwenen. De laatste keer dat ik hem zag was in 2019, en dacht hem daarna terug hebbem gelegd op de paspoorten plek maar daar is die dus niet..
Ja op afspraak mogen fotografen pasfoto's maken, fijn :)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 januari 2021 @ 09:20:19 #63
426493 crew  PippenScottie
pi_197420334
Vandaag naar school om nieuw schoolwerk op te halen.

De school gaat er niet vanuit dat de 25e de boel weer open gaat en ze geven direct voor een paar weken werk mee.

Na twee weken gaat het vooralsnog vrij aardig. De oudste (7) heeft haar werk steeds af en de jongste (5) ziet het als een soort vakantie. Ze verveelt zich niet echt nog. We zorgen dat ze regelmatig met iemand kunnen spelen.

Ons eigen werk is ook nog goed te combineren. Zelfs mijn standaard-januari-ritueel om niet te drinken en te snacken gaat prima.
pi_197420353
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:10 schreef amaranta het volgende:

[..]

En zijn zoon is helemaal verslingerd aan 1 spel?
Haha sorry. Ik zit in de wantrouw modus.

Maar als iemand in Amersfoort hem op wil halen en vervolgens naar mij opsturen. Dan mag dat 😇
Wantrouwen is goed, maar zou zonde zijn als je iets eerlijks bij voorbaat al afwijst. :P
Maar als het te ver is, sowieso niet doen.
pi_197420357
quote:
81s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:18 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ja op afspraak mogen fotografen pasfoto's maken, fijn :)
Ja gelukkig, ik heb net dus voor mijzelf maar gelijk ook een afspraak voor straks gemaakt. Ondanks dat ik nog op de foto lijk is een nieuwe wel beter haha!
pi_197420460
@laziness nog steeds dezelfde blik mooi kind hoor
pi_197420696
Ik laat de jongste (9, groep 6) vandaag zelf zijn werktempo bepalen. Hij heeft zo weinig focus. Zit tussen 2 sommen 10 minuten te beatboxen. En ooit moet hij dat zelf toch leren? Als ik er bovenop zit frustreert het ook nogal.

Dus het werk van vandaag/de weektaak moet wel echt af zijn voor hij mag gamen. Dat werk zou in 2 uur moeten kunnen en nog een half uur online les. Dat gamen was de rest van de week om 3 uur. En als hij snel is, dan gaan we daarvoor nog een fikkie stoken in de tuin (had hij zin in, de pyromaan). Ik ga maar eens rustig boodschappen doen en kijken hoe het gaat. :D
pi_197420833
B is bijna klaar, wow....zelfs zijn inhaalwerk van gisteren. Hij sprong zijn bed uit vanochtend en wilde meteen aan het werk.

Animal Crossing is gisterenavond binnengekomen dus ik heb hem beloofd dat we dat vanmiddag na de lunch gaan uitproberen als Juul op bed ligt. Dat zal ook wel een goede motivator zijn.
Hij is wel echt goed met Mario Kart op de switch, echt veel beter dan op de Wii. Opladers voor de Joy cons en een extra controller is ook binnengekomen. Alles dus uitproberen vandaag.

Wij zijn een beetje voor de voorjaarsvakantie aan het kijken. B is wederom middenin die vakantie jarig. Het vieren kan natuurlijk niet en aangezien mijn familie op een uur rijden wonen, is een drive in verjaardag ook niet echt een optie.
Dus misschien dat we met zijn 4tjes in een leuk huisje gaan zitten zoals met Oud en Nieuw.
pi_197420894
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik laat de jongste (9, groep 6) vandaag zelf zijn werktempo bepalen. Hij heeft zo weinig focus. Zit tussen 2 sommen 10 minuten te beatboxen. En ooit moet hij dat zelf toch leren? Als ik er bovenop zit frustreert het ook nogal.

Dus het werk van vandaag/de weektaak moet wel echt af zijn voor hij mag gamen. Dat werk zou in 2 uur moeten kunnen en nog een half uur online les. Dat gamen was de rest van de week om 3 uur. En als hij snel is, dan gaan we daarvoor nog een fikkie stoken in de tuin (had hij zin in, de pyromaan). Ik ga maar eens rustig boodschappen doen en kijken hoe het gaat. :D
Zoon hier is 7 jaar, groep 4. Daarvan denk ik soms ook: zoek het uit, kijk maar wanneer je klaar bent.
Maar dan ga ik me de halve dag zitten opvreten dat er niets gebeurt. :P
Wellicht is hij er toch nog te jong voor. Dus het ‘vitten’ ligt wel op de loer. :')
De meester benadrukt altijd dat ze 14:00 moeten stoppen, ook als het niet helemaal af is.
Maar op die manier zou de helft niet gedaan zijn en dan leer/oefen je het dus ook niet. :P
Dus soms moet hij van mij echt even doorwerken tot het af is.
Lastig, waar doe je goed aan. :')
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:11:02 #70
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197420918
Ik bemoei me dus helemaal niet met het werktempo.
Maar elke keer als zoon mij een vraag stelt trekt hij mijn antwoord in twijfel.
(- Mam wat is de verleden tijd van bieden?
* ik bood
- ik denk dat het biedde is
* volgens mij niet.

En dan stug biedde invullen en het fout hebben)
pi_197421003
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:11 schreef amaranta het volgende:
Ik bemoei me dus helemaal niet met het werktempo.
Maar elke keer als zoon mij een graag stelt trekt hij mijn antwoord in twijfel.
(- Mam wat is de verleden tijd van bieden?
* ik bood
- ik denk dat het biedde is
* volgens mij niet.

En dan stug biedde invullen en het fout hebben)
Dwarse peer. :{w

Ik stoor me hoe A. uitleg, voorbeelden en opdrachten in het boek niet leest en er na 3 tellen naar gestaard te hebben, zegt het niet te snappen. :')
Alsof de uitleg van de meester al compleet vergeten is alles nieuw is.

Maar goed, een aantal schietgebedjes later kan ik hem heeel kalm en rustig weer alles opnieuw uitleggen. :')
pi_197421038
De inzet neemt hier per dag af helaas. Hij weet precies de momenten te vinden waarop wij hem niet kunnen aansturen ivm besprekingen. Naast ons zitten zodat we oogcontact hebben en kunnen wijzen helpt niet. Zelfs een beloning in het vooruitzicht werkt niet.
Nu ik dit zo typ, zit ik te denken dat ik de dagen misschien om moet draaien, 's ochtends spelen en 's middags, als ik vrij ben, school. Dan kan ik in ieder geval helpen.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:23:42 #73
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197421069
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:17 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dwarse peer. :{w

Ik stoor me hoe A. uitleg, voorbeelden en opdrachten in het boek niet leest en er na 3 tellen naar gestaard te hebben, zegt het niet te snappen. :')
Alsof de uitleg van de meester al compleet vergeten is alles nieuw is.

Maar goed, een aantal schietgebedjes later kan ik hem heeel kalm en rustig weer alles opnieuw uitleggen. :')
Juf ik snap “som” 3 niet.
Je bedoelt opdracht 3? Heb je de bron in het boek gelezen. Want daar staat het antwoord letterlijk in.

Kind druipt af

Juf ik snap som 3 nog steeds niet.
Heb je de bron gelezen? Het staat letterlijk in de tekst. Ik ga het antwoord niet voorzeggen nl. Je moet leren zelf goed te lezen. Als ik het nu voorzeg leer je dat natuurlijk niet.

Kind druipt af

Juf, ik snap som 3 echt niet.
Ik loop mee.
Ik zie dat je bronnenboek geneens open is. Neem de bron eens voor je en lees hem eens hardop aan mij voor....

Kind begint te lezen...... ooooh.......
pi_197421088
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:23 schreef amaranta het volgende:

[..]

Juf ik snap “som” 3 niet.
Je bedoelt opdracht 3? Heb je de bron in het boek gelezen. Want daar staat het antwoord letterlijk in.

Kind druipt af

Juf ik snap som 3 nog steeds niet.
Heb je de bron gelezen? Het staat letterlijk in de tekst. Ik ga het antwoord niet voorzeggen nl. Je moet leren zelf goed te lezen. Als ik het nu voorzeg leer je dat natuurlijk niet.

Kind druipt af

Juf, ik snap som 3 echt niet.
Ik loop mee.
Ik zie dat je bronnenboek geneens open is. Neem de bron eens voor je en lees hem eens hardop aan mij voor....

Kind begint te lezen...... ooooh.......
Dit dus. En ja, je zult het vast met bepaalde leerlingen bij elke nieuwe klas jaarlijks terugzien. _O-

Ik vraag me oprecht af hoe A. dit normaal op school doet. :P
pi_197421104
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:17 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dwarse peer. :{w

Ik stoor me hoe A. uitleg, voorbeelden en opdrachten in het boek niet leest en er na 3 tellen naar gestaard te hebben, zegt het niet te snappen. :')
Alsof de uitleg van de meester al compleet vergeten is alles nieuw is.

Maar goed, een aantal schietgebedjes later kan ik hem heeel kalm en rustig weer alles opnieuw uitleggen. :')
Ik zei het vorige keer ook al. Maar de herkenbaarheid van dit met mijn dochter is zo groot.

Ook haar werktempo. Die is zo langzaam. Ze iso dit moment met spelling bezig. En op dit moment is ze haar tenen aan het laten zingen.
Nog drie minuten en dan houden we pauze.
pi_197421116
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:23 schreef amaranta het volgende:

[..]

Juf ik snap “som” 3 niet.
Je bedoelt opdracht 3? Heb je de bron in het boek gelezen. Want daar staat het antwoord letterlijk in.

Kind druipt af

Juf ik snap som 3 nog steeds niet.
Heb je de bron gelezen? Het staat letterlijk in de tekst. Ik ga het antwoord niet voorzeggen nl. Je moet leren zelf goed te lezen. Als ik het nu voorzeg leer je dat natuurlijk niet.

Kind druipt af

Juf, ik snap som 3 echt niet.
Ik loop mee.
Ik zie dat je bronnenboek geneens open is. Neem de bron eens voor je en lees hem eens hardop aan mij voor....

Kind begint te lezen...... ooooh.......
Haha. Dit zou mijn kind kunnen zijn. :D
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:29:41 #77
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197421118
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:25 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dit dus. En ja, je zult het vast met bepaalde leerlingen bij elke nieuwe klas jaarlijks terugzien. _O-

Ik vraag me oprecht af hoe A. dit normaal op school doet. :P
Mijn klas weet inmiddels dat ik geen “voorzegjuf” ben.
Het gemak waarmee kinderen iets “niet snappen”.
Ik pik ze er zo uit. Dan hebben ze bv het boek niet eens open. Of zijn ze duidelijk begonnen zonder eerst de opdracht te lezen.

En natuurlijk, als ze het echt niet snappen krijgen ze uitleg. Maar zomaar het antwoord voorzeggen dat zal ik niet snel doen.
pi_197421125
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:27 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Ik zei het vorige keer ook al. Maar de herkenbaarheid van dit met mijn dochter is zo groot.

Ook haar werktempo. Die is zo langzaam. Ze iso dit moment met spelling bezig. En op dit moment is ze haar tenen aan het laten zingen.
Nog drie minuten en dan houden we pauze.
Hij werkt wel goed als ik de vraag bijv. voorlees en hem echt stap voor stap mee neem naar de opdrachten.
Maar die tijd en rust heb ik zelf niet altijd. Dat ligt aan mij. Ik heb nu ook nachtdienst gehad, 3 uur geslapen en een peuter die aandacht vraagt.
Ik vraag me inmiddels af of mijn respect voor leraren groeit of dat ik ze meer en meer voor gek verklaar ooit zo’n baan te nemen. :+
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:31:51 #79
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197421143
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:30 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hij werkt wel goed als ik de vraag bijv. voorlees en hem echt stap voor stap mee neem naar de opdrachten.
Maar die tijd en rust heb ik zelf niet altijd. Dat ligt aan mij. Ik heb nu ook nachtdienst gehad, 3 uur geslapen en een peuter die aandacht vraagt.
Ik vraag me inmiddels af of mijn respect voor leraren groeit of dat ik ze meer en meer voor gek verklaar ooit zo’n baan te nemen. :+
Doe maar de laatste :+
pi_197421152
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:29 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mijn klas weet inmiddels dat ik geen “voorzegjuf” ben.
Het gemak waarmee kinderen iets “niet snappen”.
Ik pik ze er zo uit. Dan hebben ze bv het boek niet eens open. Of zijn ze duidelijk begonnen zonder eerst de opdracht te lezen.

En natuurlijk, als ze het echt niet snappen krijgen ze uitleg. Maar zomaar het antwoord voorzeggen dat zal ik niet snel doen.
Het is ook wel een beetje peilen inderdaad. Wie is gewoon ‘laks’ of ‘makkelijk’ en wie heeft er echt moeite mee.
Ik moet ook opletten dat ik A. niet overschat of overvraag.
pi_197421206
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:11 schreef amaranta het volgende:
Ik bemoei me dus helemaal niet met het werktempo.
Maar elke keer als zoon mij een vraag stelt trekt hij mijn antwoord in twijfel.
(- Mam wat is de verleden tijd van bieden?
* ik bood
- ik denk dat het biedde is
* volgens mij niet.

En dan stug biedde invullen en het fout hebben)
Ik vind het beeld wat kinderen van ons als ouders hebben zo mooi :D Hoe denkt jouw zoon dat je les kunt geven als je zelf geen idee hebt van werkwoorden :+ Mijn zoon denkt ook altijd dat ik nauwelijks kan rekenen :')

Dat eindeloze gerommel met omtrekkende bewegingen en uit het raam staren en nog even naar de wc en ik heb honger en waar is m'n gum en hééé, we zijn als een uur verder en ik heb nog niets gedaan, hadden wij vorig jaar ook :+ Maar aan het begin van dit schooljaar kreeg mijn zoon blijkbaar een update want hij ontdekte opeens dat als je gewoon ergens aan begint en dan doorwerkt tot het af is, dat je dan veel sneller klaar bent en meer tijd hebt voor interessantere dingen ^O^ (dat had z'n achterlijke moeder ook al heel vaak gezegd, maar die moet je natuurlijk sowieso niet geloven :{w ) Op school zorgde er dat ervoor dat hij zich de helft van de dag zat te vervelen, tot hij extra werk kreeg, maar thuis betekent dat dus heel vlot klaar en de rest van de dag lekker spelen. Ik vind dit by far een van de prettigste updates ooit. En er is dus hoop ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:41:29 #82
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197421277
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:35 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat eindeloze gerommel met omtrekkende bewegingen en uit het raam staren en nog even naar de wc en ik heb honger en waar is m'n gum en hééé, we zijn als een uur verder en ik heb nog niets gedaan, hadden wij vorig jaar ook :+ Maar aan het begin van dit schooljaar kreeg mijn zoon blijkbaar een update want hij ontdekte opeens dat als je gewoon ergens aan begint en dan doorwerkt tot het af is, dat je dan veel sneller klaar bent en meer tijd hebt voor interessantere dingen ^O^ (dat had z'n achterlijke moeder ook al heel vaak gezegd, maar die moet je natuurlijk sowieso niet geloven :{w ) Op school zorgde er dat ervoor dat hij zich de helft van de dag zat te vervelen, tot hij extra werk kreeg, maar thuis betekent dat dus heel vlot klaar en de rest van de dag lekker spelen. Ik vind dit by far een van de prettigste updates ooit. En er is dus hoop ;)
Dit dus, mijn kind heeft ook een update gehad, en begint nu zonder ruzie en strijd elke ochtend netjes om half 9 met schoolwerk, en elke dag is het ruim voor 'einde schooldag' af. Zo fijn! Ik hoop dat er geen bug in zit die we nog moeten ontdekken :+

En nee, natuurlijk vindt hij niet alles leuk, maar het vooruitzicht met vriendinnetje (die reteslim is, en dus helemaal snel klaar met schoolwerk) buiten te mogen gaan spelen doet veel.
pi_197421425
Lekker herkenbaar allemaal. :D

Eigenwijze mormels ook.

Kind was gisteren wel even in paniek na de les klokkijken. Stomme software wilde iets anders dan D logisch vond. Iets met 8:20:10 is 10 seconden over 10 minuten voor half 9.. en hij maakte er 50 seconden en 9 minuten voor half 9 van.

Net terug van de boodschappen, rekenen en taal is af. Pluswerk is af. Moest met de boodschappen om de tent heenlopen die gemaakt was voor de huiswerkchallenge. En nu is hij nog even voor crea zijn naam in graffiti aan air-brushen.

Ik ga eens kijken of het maandag ook zo kan. (Maar dat is minder overzichtelijk ivm weektaken).
Het is wel nagelbijtend kijken naar het getreuzel :@
pi_197421553
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:51 schreef Deepfreeze het volgende:

Het is wel nagelbijtend kijken naar het getreuzel :@
+1
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197421567
Mag ik ook nog even klagen over die waardeloze computer-reken-invul rotzooi waar A. vooral frustratie van krijgt omdat hij het blijkbaar niet lekker/goed in kan tikken. :')
Pen en papier rekent/maakt gewoon het beste (behalve dat dat niet op een tempo is). :+
  vrijdag 15 januari 2021 @ 11:02:46 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197421618
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:59 schreef vencodark het volgende:
Mag ik ook nog even klagen over die waardeloze computer-reken-invul rotzooi waar A. vooral frustratie van krijgt omdat hij het blijkbaar niet lekker/goed in kan tikken. :')
Pen en papier rekent/maakt gewoon het beste (behalve dat dat niet op een tempo is). :+
Wij hebben dit keer bewust niet voor Gyn... gekozen, hierom. Maar gewoon werkboeken mee naar huis.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 11:03:31 #87
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197421635
Ik heb hier juist een kind met D/IV scores op spelling, die veroorzaakt worden door zijn beroerde motoriek/ schrijfvaardigheid (hij schrijft consequent a/o en u/v hetzelfde). Op de laptop haalt hij alleen maar 100% scores, dus wellicht snapt de juf nu eindelijk dat het probleem niet bij spelling, maar bij schrijven ligt. Het duurt wel tergend lang, het zoeken van de letters op het toetsenbord :X

edit: waarom verwijdert Fok! consequent het woord l a p t o p als ik het (aan elkaar typ). Reteirritant.

[ Bericht 7% gewijzigd door mousemicky op 15-01-2021 11:10:07 ]
pi_197421685
Ik ben zo blij dat het bij kleuter allemaal nog vrijblijvend is!
Gisteren videobellen gedaan. Eerst met juf en een vriendje. Heel leuk. Ze moesten tekenen wat de juf vertelde en dat dan vergelijken. En een wedstrijdje met spullen zoeken met een bepaalde letter.
Daarna een gesprek waarbij de hele klas mocht inloggen. Dat was vooral chaos. Maar toch ook fijn voor S. om alle klasgenootjes te zien. Hij genoot zichtbaar.

Hij had het overigens wel mooi uitonderhandeld. Hij logeerde van woensdag op donderdag bij opa en oma, maar moest dus gisterochtend toch zeker een uur van zijn logeertijd afstaan aan videobellen. ‘Daar heb ik helemaal geen tijd voor.’ En zo versierde hij een extra nachtje logeren en mogen we hem vanavond pas ophalen :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197421716
Morgen gaat vriend een spannende marktplaats aankoop ophalen. Hij moet er 180 kilometer voor rijden, maar dan heb ik straks wel mijn Boretti met frytop en dubbele oven als we de keuken verbouwd hebben O+ O+
Alles is gelukkig te vervangen/repareren. En het scheelt zo’n 4000 euro met een nieuwe :X
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197421731
Om alles door te kunnen laten gaan heb ik vorig jaar drie ipads en een goede printer aan moeten schaffen. Oudste heeft een pc.
Wat ik heb geleerd is dat werken aan de eettafel voor geen van de vier werkt. Dus nu allemaal een eigen werkplek. Was even puzzelen in huis hier. En ik heb een grootverpakking schrijfpotloden en pennen gekocht. Wat een drama... nooit een te vinden.
Met een meidenkwartet
pi_197421739
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:08 schreef LeSage het volgende:
Morgen gaat vriend een spannende marktplaats aankoop ophalen. Hij moet er 180 kilometer voor rijden, maar dan heb ik straks wel mijn Boretti met frytop en dubbele oven als we de keuken verbouwd hebben O+ O+
Alles is gelukkig te vervangen/repareren. En het scheelt zo’n 4000 euro met een nieuwe :X
Spannend! Foto morgen!
Met een meidenkwartet
pi_197421770
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:02 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wij hebben dit keer bewust niet voor Gyn... gekozen, hierom. Maar gewoon werkboeken mee naar huis.
Hier gebruiken ze voor rekenen de software als basis, met als op school. En dat heeft dan wel een werkboek, maar dat is aanvulling, dus die is ook niet mee. Ik merk vooral dat het creatief/logische brein van kind niet matcht met de strikheid van de software..

of de spellingsoftware die een letter soms wazig uitspreekt. V en W of P en B. Zowel via de luidspreker als oordopjes. zucht :X

D heeft helemaal geen werkboeken mee. Alleen hier en daar wat werkbladen in classroom. Maar die kunnen ze vaak ook wel in google docs maken. Juf geeft vanmiddag wel een lesje hoofdletters schrijven, er waren wat kinderen die daar moeite mee hadden. (groep 6-7-8 :X
pi_197421785
Oh, en al mijn eetkamerstoelen staan nu in de tent die ik niet af mag breken.. Met laptop op schoot op de bank dan maar :D
Blij dat ik niet hoef te werken
pi_197421843
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:03 schreef mousemicky het volgende:

edit: waarom verwijdert Fok! consequent het woord l a p t o p als ik het (aan elkaar typ). Reteirritant.
Dat doet je adblocker ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 15 januari 2021 @ 11:16:47 #95
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197421904
quote:
81s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:16 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Dat doet je adblocker ;)
Dit! Het is voor het voortbestaan van FOK! beter als je de adblocker uit zet. :Y
pi_197421962
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:19 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Dit! Het is voor het voortbestaan van FOK! beter als je de adblocker uit zet. :Y
En dan zie je het gewoon mooi in groen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197421969
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:09 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Spannend! Foto morgen!
Ik ga er aan proberen te denken!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 15 januari 2021 @ 11:23:40 #99
74056 crew  ToT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')