abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 januari 2021 @ 13:06:18 #1
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197403212


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 januari 2021 @ 13:06:52 #2
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197403221
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Kennelijk snap ik niet helemaal wat een bezoekverbod inhoudt, want dan zit je toch alsnog vast aan handhaving achter de voordeur? Nou, dat gaat dus niet, dus lijkt dit me al van de baan?! :?
Lijkt me ook een misselijke maatregel voor alleenstaanden overigens. :{

Maar goed.... dat gezwets over iets wat één iemand oppert. (Ook al is het van DIssel.)
#ophef!
Geen enkel maatregel is te handhaven, avondklok niet, bezoek achter voordeur niet, groepen buiten niet. Dat is nu ondertussen wel duidelijk geworden wat mij betreft.

Daarom zeg ik: Doe geen avondklok, laat toe dat meer mensen buiten bijelkaar mogen komen en vraag de mensen om niet meer binnen af te spreken.

Positief: Toch geen avondklok
Positief: Je mag buiten met meer mensen afspreken
Negatief: Je mag binnen niet meer afspreken (natuurlijk met uitzonderingen voor mantelzorg etc.)

Dat is een hele andere aanpak en ik denk persoonlijk een betere aanpak dan nu te zeggen niemand mag meer na 20:00 naar buiten. Want je gaat dat toch niet handhaven en er komen weer 1001 uitzonderingen. en je bent nog meer verboden aan het verzinnen.

Ja, ook ik zou het liefst geen enkel verbod of maatregelen meer willen zien, maar dat is gewoon niet mogeijk en dat heb ik in maart 2020 al geaccepteerd.
pi_197403236
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik GB liep een dame met haar man aan een riem buiten. _O_
:)
Ook een optie. :Y
Hier nog mannen die ik kan lenen? :P
pi_197403240
Nog meer bevestiging waarom we naar buiten moeten en meer bewegen ipv ophokken.

https://www.metabolismjou(...)(21)00003-2/fulltext
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 januari 2021 @ 13:08:01 #5
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197403246
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:07 schreef Mammietje het volgende:

[..]

:)
Ook een optie. :Y
Hier nog mannen die ik kan lenen? :P
Wil jou wel uitlaten anders?
pi_197403256
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:06 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Geen enkel maatregel is te handhaven, avondklok niet, bezoek achter voordeur niet, groepen buiten niet. Dat is nu ondertussen wel duidelijk geworden wat mij betreft.

Daarom zeg ik: Doe geen avondklok, laat toe dat meer mensen buiten bijelkaar mogen komen en vraag de mensen om niet meer binnen af te spreken.

Positief: Toch geen avondklok
Positief: Je mag buiten met meer mensen afspreken
Negatief: Je mag binnen niet meer afspreken (natuurlijk met uitzonderingen voor mantelzorg etc.

Dat is een hele andere aanpak en ik denk persoonlijk een betere aanpak dan nu te zeggen niemand mag meer na 20:00 naar buiten. Want je gaat dat toch niet handhaven en er komen weer 1001 uitzonderingen. en je bent nog meer verboden aan het verzinnen.
Ik zou me hier in ieder geval niet aan houden. Hoe strenger de maatregelen worden, hoe minder draagvlak bij beperkte handhaving.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 13:08:20 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197403257
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:07 schreef Mammietje het volgende:

[..]

:)
Ook een optie. :Y
Hier nog mannen die ik kan lenen? :P
Sorry, ik zit in quarantaine :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:08:28 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197403260
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik GB liep een dame met haar man aan een riem buiten. _O_
Kinky :P
pi_197403266
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:06 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Geen enkel maatregel is te handhaven, avondklok niet, bezoek achter voordeur niet, groepen buiten niet. Dat is nu ondertussen wel duidelijk geworden wat mij betreft.

Daarom zeg ik: Doe geen avondklok, laat toe dat meer mensen buiten bijelkaar mogen komen en

Positief: Toch geen avondklok
Positief: Je mag buiten met meer mensen afspreken
Negatief: Je mag binnen niet meer afspreken (natuurlijk met uitzonderingen voor mantelzorg etc.

Dat is een hele andere aanpak en ik denk persoonlijk een betere aanpak dan nu te zeggen niemand mag meer na 20:00 naar buiten. Want je gaat dat toch niet handhaven en er komen weer 1001 uitzonderingen. en je bent nog meer verboden aan het verzinnen.
dat word toch al maanden gevraagd ?
heeft niet heel veel geholpen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197403275
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik GB liep een dame met haar man aan een riem buiten. _O_
Stukje KEL.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_197403277
quote:
14s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:02 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja onze werkzaamheden kunnen ook tot 21.00u duren. Ik kan bijvoorbeeld nu ook een verklaring krijgen dat ik een cruciaal beroep heb voor de kinderopvang. Heb alleen geen kinderen :+
Dankzij zo'n tyfus corrupte werkgever als jij hebt zit ik al weken met kinderen thuis te werken. bedank hem maar
pi_197403286
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:07 schreef Mammietje het volgende:

[..]

:)
Ook een optie. :Y
Hier nog mannen die ik kan lenen? :P
mag hoor, maar dan moet er wel wat tegenover staan >:)
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197403288
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:08 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Wil jou wel uitlaten anders?
Ik hou hem ff achter de hand voor als de nood hoog wordt... ;)
pi_197403299
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:09 schreef byah het volgende:

[..]

Dankzij zo'n tyfus corrupte werkgever als jij hebt zit ik al weken met kinderen thuis te werken. bedank hem maar
zodan !!! (8> (8> (8>
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197403313
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:09 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mag hoor, maar dan moet er wel wat tegenover staan >:)
Voorwaarden graag op DM! :{w :D
pi_197403333
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:02 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Ok, vol = vol, dus iedereen die COVID-19 heeft en dus zorg nodig heeft komt te overlijden zodra de bedden op zijn.

En dat is natuurlijk heel goed voor je economie en geestelijke toestand.

Duidelijk.
Klopt inderdaad. De schade aan de economie en voor mensen persoonlijk (leerachterstanden, langdurige isolatie, angst, stress) is veel groter dan datgene wat we aan doden hebben. De mortality rate van corona was iets van 0.15% of zo, dat gaat echt niet gigantisch veel hoger worden als we meer dingen toestaan. Ook niet als de ziekenhuizen vol liggen.
pi_197403336
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:09 schreef byah het volgende:

[..]

Dankzij zo'n tyfus corrupte werkgever als jij hebt zit ik al weken met kinderen thuis te werken. bedank hem maar
Niet echt corrupt, regering heeft besloten dat banken binnen de cruciale beroepsgroep vallen. Lijkt me terecht.

Maar bedank de regering maar zal ik dan eerder zeggen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:13:06 #18
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197403348
Ik mag hopen dat de avondklok van Frankrijk niet ons voorland gaat worden, want Frankrijk doet het, dus wij ook... Heeft Duitsland eigenlijk een avondklok?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:13:19 #19
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197403351
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:06 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Geen enkel maatregel is te handhaven, avondklok niet, bezoek achter voordeur niet, groepen buiten niet. Dat is nu ondertussen wel duidelijk geworden wat mij betreft.

Daarom zeg ik: Doe geen avondklok, laat toe dat meer mensen buiten bijelkaar mogen komen en vraag de mensen om niet meer binnen af te spreken.

Positief: Toch geen avondklok
Positief: Je mag buiten met meer mensen afspreken
Negatief: Je mag binnen niet meer afspreken (natuurlijk met uitzonderingen voor mantelzorg etc.)

Dat is een hele andere aanpak en ik denk persoonlijk een betere aanpak dan nu te zeggen niemand mag meer na 20:00 naar buiten. Want je gaat dat toch niet handhaven en er komen weer 1001 uitzonderingen. en je bent nog meer verboden aan het verzinnen.

Ja, ook ik zou het liefst geen enkel verbod of maatregelen meer willen zien, maar dat is gewoon niet mogeijk en dat heb ik in maart 2020 al geaccepteerd.
Het lijkt soms alsof de overheid enkel denkt in sluitingen/verscherpingen. Ik zie de noodzaak voor maatregelen ook, maar je moet ze wel kunnen handhaven en het kan inderdaad soms geen kwaad om ook eens wat verder te denken dan nog meer maatregelen zonder de burger een beetje tegemoet te komen.

Er is nu ook al een verbod om buiten met meer dan twee personen rond te lopen. Groepsvorming mag dus al niet. Maar dat word niet gehandhaafd. Gaat een avondklok inderdaad niet zomaar veranderen. Jouw idee zal inderdaad heel wat beter overkomen op de gemiddelde burger.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_197403365
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:06 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Geen enkel maatregel is te handhaven, avondklok niet, bezoek achter voordeur niet, groepen buiten niet. Dat is nu ondertussen wel duidelijk geworden wat mij betreft.

Daarom zeg ik: Doe geen avondklok, laat toe dat meer mensen buiten bijelkaar mogen komen en vraag de mensen om niet meer binnen af te spreken.

Positief: Toch geen avondklok
Positief: Je mag buiten met meer mensen afspreken
Negatief: Je mag binnen niet meer afspreken (natuurlijk met uitzonderingen voor mantelzorg etc.)

Dat is een hele andere aanpak en ik denk persoonlijk een betere aanpak dan nu te zeggen niemand mag meer na 20:00 naar buiten. Want je gaat dat toch niet handhaven en er komen weer 1001 uitzonderingen. en je bent nog meer verboden aan het verzinnen.

Ja, ook ik zou het liefst geen enkel verbod of maatregelen meer willen zien, maar dat is gewoon niet mogeijk en dat heb ik in maart 2020 al geaccepteerd.
Maar ook dan zal het 'verbod' op ontvangst binnen niet kunnen worden gehandhaafd noch opgevolgd. Eigenlijk heeft de overheid de adviezen allang opgegeven. Ze proberen nu met steeds meer maatregelen toch nog wat mensen te bereiken, omdat mensen zich steeds minder aantrekken van de adviezen.

Ik snap eigenlijk niet waarom er amper tot geen beelden uit ziekenhuizen op televisie worden verspreid. Maak een overheidscampagne waarin je absoluut niet terugdeinst om de bevolking angst aan te jagen over het gevaar van Corona.

Die sympathieke, vriendelijke vriendjes over 'samen Covid eronder krijgen' werkt niet. Laat maar, vergeef mijn taalgebruik, bloed zien.
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 13:14:25 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197403372
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:12 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. De schade aan de economie en voor mensen persoonlijk (leerachterstanden, langdurige isolatie, angst, stress) is veel groter dan datgene wat we aan doden hebben. De mortality rate van corona was iets van 0.15% of zo, dat gaat echt niet gigantisch veel hoger worden als we meer dingen toestaan. Ook niet als de ziekenhuizen vol liggen.
Ola, 2020 belde en wilde je laten weten dat de maatregelen in Nederland nooit zijn ingesteld om het aantal doden door covid te beperken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:15:03 #22
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197403385
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:13 schreef popje het volgende:
Ik mag hopen dat de avondklok van Frankrijk niet ons voorland gaat worden, want Frankrijk doet het, dus wij ook... Heeft Duitsland eigenlijk een avondklok?
Er werd mij hier thuis verteld dat de horeca in Frankrijk dan wel open is bv. Winkels ook. Dus dat ze dit deels als compensatie in voeren zeg maar. Ben zelf niet echt op de hoogte van het buitenland, dus geen idee of dat klopt. Zo ja, dan pakken ze het daar wel wat beter aan. Wellicht strenge avondklok, maar je kan dan overdag tenminste wel wat meer en je geeft bedrijven nog een kans.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 13:15:13 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197403393
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:13 schreef popje het volgende:
Ik mag hopen dat de avondklok van Frankrijk niet ons voorland gaat worden, want Frankrijk doet het, dus wij ook... Heeft Duitsland eigenlijk een avondklok?
Nog niet vziw. Wel vergaande beperkingen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197403395
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:56 schreef Evenstar het volgende:

Wij zouden nu bijvoorbeeld as. weekend wel naar een bevriend stel kunnen gaan om binnen te zitten, want dat valt binnen de regels. Als wij met diezelfde mensen buiten in de sneeuw zouden willen gaan wandelen zijn wij opeens in overtreding.

Dat is toch volkomen belachelijk.
Je kunt beter buiten zijn dan binnen. Dat is wat ze ons steeds vertellen.
Idd belachelijk dat je dan buiten minder mag dan binnen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_197403396
quote:
14s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:12 schreef Caland het volgende:

[..]

Niet echt corrupt, regering heeft besloten dat banken binnen de cruciale beroepsgroep vallen. Lijkt me terecht.

Maar bedank de regering maar zal ik dan eerder zeggen.
Banken zijn toch per definitie corrupt?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')