abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 januari 2021 @ 15:45:03 #276
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197487502
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:41 schreef skrn het volgende:

[..]

Arbeiders, ik hoor het woord 'arbeiders' alleen op Fok eerlijk gezegd. :D
Het is een anachronisme uit vervlogen tijden. Niemand voelt zich nog door die term aangesproken.
pi_197487583
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat bij een voortdurende centrum-rechtse Kamermeerderheid, waarvan bepaalde partijen steeds rechtser zijn geworden, de onderhandelingspositie niet sterk is, als je iets in een regeerakkoord wilt regelen.
BS. Met de NPO, de onderwijsinstellingen, de kunst en cultuursector en de vakbonden in de broekzak kunnen de linkse/progressieve partijen makkelijk het publieke debat sturen in de door hun gewenste richting.
Ze kiezen er echter keer op keer voor om reactief te zijn en te happen op PVV/FvD stokpaardjes.

Dat laatste kan je overigens electorale winst opleveren heeft D66 onder Pechtold wel bewezen. Maar dat werkt overduidelijk nu niet meer.

Ik neem aan dat de PvdA ook gewoon een campagneleider heeft. Trek je eigen plan met daarbij de actualiteit in het achterhoofd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2021 15:49:52 ]
pi_197487616
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is een anachronisme uit vervlogen tijden. Niemand voelt zich nog door die term aangesproken.
Ik moet denken aan jiskefet. Je weet wel, de lullo's.
  maandag 18 januari 2021 @ 15:51:02 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197487627
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:48 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

BS. Met de NPO, de onderwijsinstellingen, de kunst en cultuursector en de vakbonden in de broekzak kunnen de linkse/progressieve partijen makkelijk het publieke debat sturen in de door hun gewenste richting.
Ze kiezen er echter keer op keer voor om reactief te zijn en te happen op PVV/FvD stokpaardjes.

Dat laatste kan je overigens electorale winst opleveren heeft D66 onder Pechtold wel bewezen. Maar dat werkt overduidelijk nu niet meer.

Ik neem aan dat de PvdA ook gewoon een campagneleider heeft. Trek je eigen plan met daarbij de actualiteit in het achterhoofd.
Tja kennelijk vind die arbeider het gewoon niet belangrijk genoeg en stemmen ze liever op een partij die nog nooit iets op sociaal economisch vlak voor ze heeft geregeld. Prima hoor, maar dan niet miepen als dat verkeerd uit pakt.
pi_197487644
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar hoe weet jij dat? En wanneer heb jij een dialoog met die mensen gevoerd en hoe heb jij die mensen overtuigd om niet meer op de PVV te stemmen? Ik wil dat verhaal wel horen, eigenlijk.
Eigenlijk geloof ik helemaal niet dat je dat wilt horen, maar goed.

Ik werk al jaren voor overheid en semi-overheid en kom in mijn werk veel in contact met mensen met een lager inkomen en middeninkomen. Denk aan mensen in de zorg, mensen in sociale huurwoningen en mensen die gemeentelijke voorzieningen ontvangen. Omdat politiek me interesseert en ik veel in contact ben met mensen uit die doelgroep die actief zijn in verenigingsverband of als buurtvertegenwoordigingen wordt er nogal eens over politiek gesproken.

Één van de zaken die dan meteen opvalt is dat mensen geen idee hebben waar ze het over hebben. Ze kunnen vaak niet duiden wat ze zien gebeuren, zijn slecht geïnformeerd en kunnen daarom het probleem vaak niet goed overzien.

Zo sprak ik een maand geleden met iemand die dacht dat iedere Marokkaan die naar Nederland komt een zak geld krijgt, een ingerichte woning en vervolgens zijn leven aan de uitkering zit. Terwijl hun dochter met kinderen geen huis kan vinden omdat ze met haar werk net zo veel verdient als die uitkering hoog is en 12 jaar ingeschreven moet staan na een echtscheiding. Maar die Marokkanen krijgen alles voor elkaar!!!

Dan kun je heel wat uitleggen over hoe het zit en dat is echt niet aan dovemansoren. Maar je moet er de tijd voor nemen. En ik zeg niet dat deze man nu iets anders gaat stemmen, maar hij is nu wel beter geïnformeerd. En zijn dochter heeft nu een woning omdat ik hem op de urgentieregeling in de betreffende stad heb gewezen. Deze man is geen racist. Hij vloekt wel een keer op buitenlanders, maar deze man weet gewoon niet hoe het zit en kent zijn eigen rechten ook niet goed genoeg.

Er leeft een sentiment bij een grote groep mensen in de maatschappij dat zij vergeten worden, dat is het probleem en mensen als Wilders spinnen daar garen bij.
  maandag 18 januari 2021 @ 15:53:00 #281
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197487683
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Betere arbeidsomstandigheden, hoger minimum loon, betere secundaire arbeidsvoorwaarden, betere doorgroeimogelijkheden, meer maatschappelijke waardering, goede omscholing mogelijkheden, goed praktijkonderwijs waar jongeren het vak leren, meer productie en industrie in Nederland, betere oudedag voorziening, enzovoort enzoverder.
Dit is ongeveer hoe dat gaat, in het Nederland van zwakke vakbonden en wild-west partijfinanciering:

PvdA komt met plannen van deze strekking.

Kijkt of er een Kamermeerderheid is. Is er niet.

Dan kun je het nog via een regeerakkoord regelen. Hierbij is de PvdA een vragende partij, en de overkant hoeft niets. De overkant zegt "van ons hoeft er niks in het regeerakkoord over te staan, een vrije kwestie in de kamer is prima voor ons."

De onderhandelingspositie is gewoonweg niet zo sterk. Vooral als daarbovenop de media maar al te graag op de culture wars trein zitten, en het geen dringende kwestie in de media is.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2021 @ 15:53:00 #282
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_197487685
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk echt dat Ploumen je nog gaat verbazen. En Aboutaleb kon eigenlijk alleen nog maar tegenvallen, volgens mij.
Ik zag vanmiddag een openingsspeech vol open deuren zoals 'iedereen hoort erbij' is 'wat een jaar hé, met corona'. Dit was toch een kans om te laten zien waarin je je als lijsttrekker en als PvdA in onderscheidt?

PvdA moet weer stevig leiderschap ala Samsom en Bos. Het is de jaren 90 niet meer...

Aboutaleb heeft als burgemeester laten zien te durven aanpakken en zaken te benoemen ipv te verzanden in bloemerige vaagtaal. Zijn achtergrond zal scoren bij allochtone en diversiteitspredikers.

Wie weet nog waar PvdA voor staat tov de rest op links (en rechts)?

Die gare speech had letterlijk van elke partij kunnen zijn behalve fvd en PVV.

Maar goed ik zal me proberen te laten verrassen. Ik overweeg PvdA want links en geschikt als coalitiepartner, maar verder heeft PvdA me geen enkele reden gegeven die partij te verkiezen op oppositielinks...
:')
pi_197487701
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Eigenlijk geloof ik helemaal niet dat je dat wilt horen, maar goed.

Ik werk al jaren voor overheid en semi-overheid en kom in mijn werk veel in contact met mensen met een lager inkomen en middeninkomen. Denk aan mensen in de zorg, mensen in sociale huurwoningen en mensen die gemeentelijke voorzieningen ontvangen. Omdat politiek me interesseert en ik veel in contact ben met mensen uit die doelgroep die actief zijn in verenigingsverband of als buurtvertegenwoordigingen wordt er nogal eens over politiek gesproken.

Één van de zaken die dan meteen opvalt is dat mensen geen idee hebben waar ze het over hebben. Ze kunnen vaak niet duiden wat ze zien gebeuren, zijn slecht geïnformeerd en kunnen daarom het probleem vaak niet goed overzien.

Zo sprak ik een maand geleden met iemand die dacht dat iedere Marokkaan die naar Nederland komt een zak geld krijgt, een ingerichte woning en vervolgens zijn leven aan de uitkering zit. Terwijl hun dochter met kinderen geen huis kan vinden omdat ze met haar werk net zo veel verdient als die uitkering hoog is en 12 jaar ingeschreven moet staan na een echtscheiding. Maar die Marokkanen krijgen alles voor elkaar!!!

Dan kun je heel wat uitleggen over hoe het zit en dat is echt niet aan dovemansoren. Maar je moet er de tijd voor nemen. En ik zeg niet dat deze man nu iets anders gaat stemmen, maar hij is nu wel beter geïnformeerd. En zijn dochter heeft nu een woning omdat ik hem op de urgentieregeling in de betreffende stad heb gewezen. Deze man is geen racist. Hij vloekt wel een keer op buitenlanders, maar deze man weet gewoon niet hoe het zit en kent zijn eigen rechten ook niet goed genoeg.

Er leeft een sentiment bij een grote groep mensen in de maatschappij dat zij vergeten worden, dat is het probleem en mensen als Wilders spinnen daar garen bij.
Vind je het erg als ik zeg dat jij je nogal wat aanmatigd? Als ik het niet wil weten dan vraag ik het niet.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord overigens.
pi_197487728
Ik ben opgehouden met dit soort analyses. Ben er wel klaar mee. Laat de PVV maar lekker hun eigen ding doen. Het boeit me niet.

Maar ik stem wel op een partij die geen zaken doet met die club. Dat is net zo goed mijn recht, en niemand die me daar van af kan praten. Mijn keuze, mijn recht, en niemand hoeft daarbij een oordeel te vellen.
pi_197487751
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, bevalt best goed eigenlijk. Daarom heb ik een mooi, groot huis op een fijne lokatie en totaal geen zorgen. Kan het je aanbevelen.
Dat hoeft niet, ik woon al heerlijk. Ik heb helemaal niets te klagen, kan zelfs VVD stemmen zonder er zelf slechter van te worden!

Het enige verschil met jou is dat ik me niet beter voel dan 1/3 van de rest van het land.
pi_197487783
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vind je het erg als ik zeg dat jij je nogal wat aanmatigd? Als ik het niet wil weten dan vraag ik het niet.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord overigens.
Nou ja sorry, ik had niet verwacht dat je echt geïnteresseerd was in een gesprek met iemand die je als dom-rechts opzij schuift. Ik kan nog wel 10 voorbeelden geven hoor. :)

En graag gedaan. Ik vind het ook gewoon belangrijk om onder de aandacht te brengen. Je kunt, als mens maar ook als politieke partij, niet 1/3 of 1/4 van het electoraat negeren omdat ze een bepaalde partij stemmen. Je mag die partij in politiek opzicht best negeren, maar de mensen die er op stemmen verdienen meer.
  maandag 18 januari 2021 @ 15:57:55 #287
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197487825
quote:

[..]

Oneens met dit alles.

De NPO zit juist in de broekzak van populistisch-rechts, en is ook benoemd door VVD ministers. Waarom anders worden marginale clubjes als Eerdmans daar telkens uitgenodigd en groot gemaakt? Waarom de kans aan Baudet om zich te reinigen? Waarom geen enkele kans aan andere nieuwkomers?

Een onafhankelijke positie hebben ze daar steeds minder:
https://www.trouw.nl/nieu(...)%2Fwww.google.com%2F
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
https://www.montesquieu-i(...)j_de_publieke_omroep

Past natuurlijk prima in de draai naar een illiberale democratie.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197487877
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Oneens met dit alles.

Had niet anders verwacht. En ik vind het prima hoor. Ik maak me niet druk om de zoveelste verkleining van het linkse blok. Ik heb al te veel tips en hints gegeven.
  maandag 18 januari 2021 @ 16:00:07 #289
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197487886
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dat hoeft niet, ik woon al heerlijk. Ik heb helemaal niets te klagen, kan zelfs VVD stemmen zonder er zelf slechter van te worden!

Het enige verschil met jou is dat ik me niet beter voel dan 1/3 van de rest van het land.
Dat is misschien alleen op de korte termijn zo... Op de langere termijn heeft 95% van de bevolking er niets aan, en ja, dat is mijn subjectieve en aanvechtbare inschatting.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197487905
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is misschien alleen op de korte termijn zo... Op de langere termijn heeft 95% van de bevolking er niets aan, en ja, dat is mijn subjectieve en aanvechtbare inschatting.
Het was ook vooral als grap bedoeld. Ik overweeg serieus om deze verkiezingen van mijn geloof te vallen.
  maandag 18 januari 2021 @ 16:01:39 #291
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197487929
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:59 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Had niet anders verwacht. En ik vind het prima hoor. Ik maak me niet druk om de zoveelste verkleining van het linkse blok. Ik heb al te veel tips en hints gegeven.
Nul inhoudelijk weerwoord weer, zoals altijd.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197488005
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nul inhoudelijk weerwoord weer, zoals altijd.
De vorige keer heb ik je haarfijn statestieken laten zien. Daar had je nog wat commentaar op maar vervolgens kon je dat niet toelichten. Het is ook eigenlijk niet in mijn belang om jou wijzer te maken dan je nu bent. Stel je voor dat links gaat stijgen in de peilingen omdat mensen als jou de ogen eens open doen en een proactief worden ipv louter reactief met oogkleppen.

Maar toch leuk dat je blijft reageren ondanks dat je nu al herhaaldelijk hebt aangegeven niet meer op mij te reageren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2021 16:05:47 ]
pi_197488315
Daarbij, het CDA heeft ook aanhang verloren naar de PVV, sterker nog de PVV is traditioneel sterk in het zuiden van het land, het deel waar juist de PvdA traditioneel weinig aanhang heeft.
pi_197488474
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:18 schreef skrn het volgende:
Daarbij, het CDA heeft ook aanhang verloren naar de PVV, sterker nog de PVV is traditioneel sterk in het zuiden van het land, het deel waar juist de PvdA traditioneel weinig aanhang heeft.
Idd. En die verloren aanhang win je niet makkelijk terug. Daar zal je tijd en moeite in moeten stoppen. Ze uitschelden gaat daarbij zeker niet helpen. In het zuiden heeft het CDA ook leden verloren door de coalities in Noord-Brabant. Eerst door samenwerking met GroenLinks en D66 en vervolgens wat door de samenwerking met FvD.
  maandag 18 januari 2021 @ 16:32:58 #295
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197488607
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:05 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De vorige keer heb ik je haarfijn statestieken laten zien. Daar had je nog wat commentaar op maar vervolgens kon je dat niet toelichten. Het is ook eigenlijk niet in mijn belang om jou wijzer te maken dan je nu bent. Stel je voor dat links gaat stijgen in de peilingen omdat mensen als jou de ogen eens open doen en een proactief worden ipv louter reactief met oogkleppen.

Maar toch leuk dat je blijft reageren ondanks dat je nu al herhaaldelijk hebt aangegeven niet meer op mij te reageren.
Het is wel duidelijk dat je je aan de bad guys spiegelt ja. Met dito nickname en avatar.

Jij zegt dat de NPO een links bolwerk is ondanks dat Sander Dekker VVDers benoemt op de werkelijk relevante posities en de onafhankelijke positie van de NPO overduidelijk is geschaad (zoals wel meer overheids instanties). Vandaar dus dat de "oergezellige PVV" alle kans krijgt bij de NOS, en de antisemitieten ook.

Verder negeer je ook even dat ik het niet eens ben met de mening dat PVV stemmers genegeerd moeten worden. Dat heb ik expliciet gezegd.

Je bent gewoonweg een meeprater met de planeetvernietigers, oorlogshitsers en kinderarbeid uitbuiters. Dat is wel helder nu. Een opportunistische conformist.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197488627
Gegeven de omstandigheden de beste keuze voor de PvdA.
zie email 27 oktober
pi_197488653
quote:

[..]

Fantast.
  maandag 18 januari 2021 @ 16:37:37 #298
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197488689
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:18 schreef skrn het volgende:
En ook plaatsen zoals Volendam, Urk en Zandvoort.

Zie dit artikel uit 2016:
https://www.groene.nl/artikel/bang-voor-terugval-en-verlies
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197488750
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Nou ja sorry, ik had niet verwacht dat je echt geïnteresseerd was in een gesprek met iemand die je als dom-rechts opzij schuift. Ik kan nog wel 10 voorbeelden geven hoor. :)

En graag gedaan. Ik vind het ook gewoon belangrijk om onder de aandacht te brengen. Je kunt, als mens maar ook als politieke partij, niet 1/3 of 1/4 van het electoraat negeren omdat ze een bepaalde partij stemmen. Je mag die partij in politiek opzicht best negeren, maar de mensen die er op stemmen verdienen meer.
Noemde ik jou dom-rechts dan? Volgens mij niet. Wel de man die jij opvoert met zijn opvattingen over Marokkanen. En als je even nadenkt dan snap je donders goed waarom. Want zijn ideeen over Marokannen die alles gratis krijgen komen niet uit de lucht vallen, die heeft hij ook ergen gelezen/vandaan.
Hij had er ook voor kunnen kiezen om dat verhaal niet te geloven of een ander verhaal te willen horen. En iedere keer wordt een excuus opgevoerd om dat goed te praten, dat ben ik klaar mee.

En ik heb er genoeg van om die mensen maar te accepteren en er excuses voor te maken/zoeken. De discussie hier, als je met PVV stemmers praat, is al 20 jaar hetzelfde. Exact hetzelfde. Zelfde argumenten, zelfde insteek en tot op heden is er nul constructiefs uit gekomen.

Mensen verdienen wat ze krijgen als ze er voor blijven kiezen om slachtoffers te zijn. Ze willen horen dat zij het slecht hebben omdat iemand anders hun gratis dingen afpakt. En dan haten op die mensen die het zogenaamd afpakken. Ik heb daar genoeg van en de houding van jaloezie, kinnesinne en haat die daar uit spreekt. En waarom? Omdat iemand een andere kleur heeft of omdat hij of zij zich wel inzet voor anderen. Of omdat hij/zij wel een goede baan heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2021 16:54:38 ]
pi_197488879
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik kan het mij zelfs veroorloven om geen VVD te stemmen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')