abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197486887
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat is er laag aan om te zeggen "Mijn stem gaat niet naar een partij die bereid is om met de PVV samen te werken" eigenlijk?

Zo sta ik er in namelijk. Onder geen voorwaarde stem ik op een partij die met de PVV in zee wil gaan.
Zo sta ik er ook in, mijn partij gaat niet met de PVV of FvD regeren wat mij betreft. En daar is niets laag aan. Gewoon duidelijk.
Het ging erom dat een of meerdere linkse mensen hier in dit topic PVV stemmers wegzetten als racisten en nog meer van dat soort minder fraaie bewoordingen.
pi_197486917
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ze worden genegeerd omdat er niet te regeren valt met een partij die een Ministerie van Re-emigratie wil oprichten en alle Syriers en Marokkanen wil deporteren, of wel?
Er is een keer geprobeerd om met de PVV te regeren en toen bleek dat dit onmogelijk is.

De PVV profileert zich zoals het de PVV uitkomt, de praktijk bij de PVV is dat Wilders gewoon doet wat hem goed uitkomt, hij draaide ooit in luttele uren toen hij mee kon regeren op het gebied van pensioen met 65.
Maar ik heb het niet over het negeren van de partij? Ik heb het over het negeren van de mensen die er op stemmen. Stiekem weet jij dat ook wel...en anders lees je behoorlijk slecht.

Die schuif je opzij als dom-rechts omdat dat je verantwoordelijkheid naar die groep burgers als sneeuw voor de zon doet verdwijnen.
pi_197486934
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Zo sta ik er ook in, mijn partij gaat niet met de PVV of FvD regeren wat mij betreft. En daar is niets laag aan. Gewoon duidelijk.
Het ging erom dat een of meerdere linkse mensen hier in dit topic PVV stemmers wegzetten als racisten en nog meer van dat soort minder fraaie bewoordingen.
Ehhhhh...hoe zie je dat eigenlijk als het om een partij gaat waarvan de leider voor racisme veroordeeld is? En het een uitgesproken racistisch/xenofobisch programma heeft?

Toeval?
pi_197486939
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Inhoudelijk sterk. Maar kun je aangeven waar mijn opmerking niet feitelijk correct is? Ik wacht wel even.
Hij is heel feitelijk correct. Ik zeg toch niet dat hij dat niet is?

Het is alleen geen reden om hetzelfde te doen.
pi_197486988
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Maar ik heb het niet over het negeren van de partij? Ik heb het over het negeren van de mensen die er op stemmen. Stiekem weet jij dat ook wel...en anders lees je behoorlijk slecht.

Die schuif je opzij als dom-rechts omdat dat je verantwoordelijkheid naar die groep burgers als sneeuw voor de zon doet verdwijnen.
Met het negeren van die partij negeer je dus ook de stemmers op die partij, of niet?

Wat is dit nu weer? Ik heb geen enkele verantwoording voor die mensen, doe eens normaal, zeg. Ik zie die mensen als dom rechts. Klaar, ik heb niks met ze, ik wil niks met ze hebben en ik heb al helemaal geen verantwoordelijkheid voor ze.
pi_197487022
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ehhhhh...hoe zie je dat eigenlijk als het om een partij gaat waarvan de leider voor racisme veroordeeld is? En het een uitgesproken racistisch/xenofobisch programma heeft?

Toeval?
Echt weer veel te simpel en kort door de bocht.
Hele groepen mensen stemmen namelijk PVV om hun zorg standpunten, of omdat Bosma jaarlijks de NPO zo leuk afzeikt. Iedereen die stemt en het partijprogramma van die partij leest kan wel een aantal zaken noemen waar hij/zij zich niet in kan vinden.

Maar ga vooral door met mensen richting de rand duwen. Dat betaald zich terug in meer polarisatie en dat zal op een gegeven moment wel uit de klauwen lopen.
  maandag 18 januari 2021 @ 15:26:22 #257
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197487031
Het beeld dat het allemaal lage inkomens zijn die op de PVV stemmen is niet waar

https://www.nporadio1.nl/(...)s-over-pvv-kiezers-2
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197487072
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maarre wat verwacht je nou precies? Dat de PvdA het PVV programma gaat uitvoeren?
Nee. Vanzelfsprekend niet. En dat weet jij ook als je mijn berichten leest.

Ik verwacht dat een partij die Partij van de Arbeid heet ook daadwerkelijk gaat praten met arbeiders en onderkent dat niet elke arbeider die bij de PVV zit daar zit omdat het een dom rechtse racist is.

Want nogmaals, en ik kan dat niet genoeg benadrukken en heb het eerder uitvoeriger uitgelegd, xenofobie en dom een rechtsroeper volgen is een symptoom van een veel groter onderliggend probleem. Een probleem dat gecreëerd is door het negeren, ridiculiseren en stigmatiseren van je achterban.

Dan kun je op je high horse de PVV beschuldigen van radicalisering en uitsluiten van groepen, maar dat is geen reden om het zelf ook te doen.
pi_197487091
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Met het negeren van die partij negeer je dus ook de stemmers op die partij, of niet?
Nee. Dat is iets heel anders.

quote:
Wat is dit nu weer? Ik heb geen enkele verantwoording voor die mensen, doe eens normaal, zeg. Ik zie die mensen als dom rechts. Klaar, ik heb niks met ze, ik wil niks met ze hebben en ik heb al helemaal geen verantwoordelijkheid voor ze.
Lekker hè, elitair zijn en beter dan de rest?
  maandag 18 januari 2021 @ 15:30:36 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197487115
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Nee. Vanzelfsprekend niet. En dat weet jij ook als je mijn berichten leest.

Ik verwacht dat een partij die Partij van de Arbeid heet ook daadwerkelijk gaat praten met arbeiders en onderkent dat niet elke arbeider die bij de PVV zit daar zit omdat het een dom rechtse racist is.

Want nogmaals, en ik kan dat niet genoeg benadrukken en heb het eerder uitvoeriger uitgelegd, xenofobie en dom een rechtsroeper volgen is een symptoom van een veel groter onderliggend probleem. Een probleem dat gecreëerd is door het negeren, ridiculiseren en stigmatiseren van je achterban.

Dan kun je op je high horse de PVV beschuldigen van radicalisering en uitsluiten van groepen, maar dat is geen reden om het zelf ook te doen.
"Gaat praten met de arbeiders"

En wat moet daar dan vervolgens de uitkomst van zijn?
pi_197487180
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Echt weer veel te simpel en kort door de bocht.
Hele groepen mensen stemmen namelijk PVV om hun zorg standpunten, of omdat Bosma jaarlijks de NPO zo leuk afzeikt. Iedereen die stemt en het partijprogramma van die partij leest kan wel een aantal zaken noemen waar hij/zij zich niet in kan vinden.

Maar ga vooral door met mensen richting de rand duwen. Dat betaald zich terug in meer polarisatie en dat zal op een gegeven moment wel uit de klauwen lopen.
Jammer dan, ik heb het wel gehad met dat volk zolangzamerhand. Het enige wat er uit komt is jaloezie, haat en kinnesinne, er zit totaal niets constructiefs of verheffends bij.

Puur mijn mening, overigens, niemand hoeft zich daar ook maar iets van aan te trekken. Maar ik ben het wel zat met de tendens van het naar de bek praten van dat volk. De toeslagen affaire is wat er gebeurt als je in die vijver gaat zitten vissen naar mijn mening. Mischien dat daar iets van geleerd word.
pi_197487187
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoe zou ik dat moeten weten? Ik vermoed dat je dan tot de conclusie komt dat een groot deel van de arbeiders die PVV stemt geen enge bruinhemden zijn die prima open staan voor een gesprek over waar zij tegenaan lopen in de maatschappij.

Of je gaat praten met mensen die niet op de PvdA stemmen', of je verandert je naam in 'Partij van de arbeiders die op de PVDA stemmen'. Kun je de partij over een paar jaar helemaal opdoeken.
pi_197487203
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Nee. Dat is iets heel anders.

Lekker hè, elitair zijn en beter dan de rest?
Ja, bevalt best goed eigenlijk. Daarom heb ik een mooi, groot huis op een fijne lokatie en totaal geen zorgen. Kan het je aanbevelen.
pi_197487233
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Hoe zou ik dat moeten weten? Ik vermoed dat je dan tot de conclusie komt dat een groot deel van de arbeiders die PVV stemt geen enge bruinhemden zijn die prima open staan voor een gesprek over waar zij tegenaan lopen in de maatschappij.

Of je gaat praten met mensen die niet op de PvdA stemmen', of je verandert je naam in 'Partij van de arbeiders die op de PVDA stemmen'. Kun je de partij over een paar jaar helemaal opdoeken.
Maar hoe weet jij dat? En wanneer heb jij een dialoog met die mensen gevoerd en hoe heb jij die mensen overtuigd om niet meer op de PVV te stemmen? Ik wil dat verhaal wel horen, eigenlijk.
  maandag 18 januari 2021 @ 15:36:08 #265
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197487254
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Wie zijn eigenlijk "De Arbeiders". Mannen met petten die de fabriekspoort uitlopen in Ot & Sien?
pi_197487344
quote:

[..]

Betere arbeidsomstandigheden, hoger minimum loon, betere secundaire arbeidsvoorwaarden, betere doorgroeimogelijkheden, meer maatschappelijke waardering, goede omscholing mogelijkheden, goed praktijkonderwijs waar jongeren het vak leren, meer productie en industrie in Nederland, betere oudedag voorziening, enzovoort enzoverder.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2021 15:39:36 ]
pi_197487345
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wie zijn eigenlijk "De Arbeiders". Mannen met petten die de fabriekspoort uitlopen in Ot & Sien?
Geen idee, ik heb mijn partij er niet naar vernoemd. Maar ik vermoed dat naar de namen Henk&Ingrid luisteren.
  maandag 18 januari 2021 @ 15:39:26 #268
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197487354
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jammer dan, ik heb het wel gehad met dat volk zolangzamerhand. Het enige wat er uit komt is jaloezie, haat en kinnesinne, er zit totaal niets constructiefs of verheffends bij.

Puur mijn mening, overigens, niemand hoeft zich daar ook maar iets van aan te trekken. Maar ik ben het wel zat met de tendens van het naar de bek praten van dat volk. De toeslagen affaire is wat er gebeurt als je in die vijver gaat zitten vissen naar mijn mening. Mischien dat daar iets van geleerd word.
Je moet er voor zorgen dat dit type volk kleiner wordt en niet oneindig maar blijft groeien tot circa 35% van je electoraat (zoals in sommige Angelsaksische landen of in Noord-België).

Om dat aandeel te verkleinen, en ook Nederland als geheel rijker te maken, heeft m.i. klassiek sociaal-democratisch gedachtegoed nog steeds een nuttige functie.

Zie hier ook het verschil tussen een Amsterdam en Rotterdam (die Rotterdamwet bleek toch niet goed te werken) of tussen Nijmegen en Gouda. In electoraat en economische structuur, en ook dat in Amsterdam een hoger percentage personen van Marrokaanse achtergrond een hoge opleiding haalt.

Elk leven telt, ook de hindernissen van een PVVer.

Wat niet hetzelfde is als naar de mond praten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197487378
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Betere arbeidsomstandigheden, hoger minimum loon, betere secundaire arbeidsvoorwaarden, betere doorgroeimogelijkheden, meer maatschappelijke waardering, goede omscholing mogelijkheden, goed praktijkonderwijs waar jongeren het vak leren, meer productie en industrie in Nederland, betere oudedag voorziening, enzovoort enzoverder.
Dat zijn allemaal zaken die in het PvdA verkiezingsprogramma staan, volgens mij.
  maandag 18 januari 2021 @ 15:41:25 #270
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197487409
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Volgens mij staat dat al in het programma van de PvdA
pi_197487414
quote:

[..]

Arbeiders, ik hoor het woord 'arbeiders' alleen op Fok eerlijk gezegd. :D
pi_197487437
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal zaken die in het PvdA verkiezingsprogramma staan, volgens mij.
En allemaal zaken die keer op keer ondergesneeuwd raken en ondergeschikt zijn bij onderhandelingen die de PvdA aangaat. Keer op keer op keer. Hoe lang kan je iets in je verkiezingsprogramma laten staan als je er niet naar handelt?
pi_197487456
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:41 schreef skrn het volgende:

[..]

Arbeiders, ik hoor het woord 'arbeiders' alleen op Fok eerlijk gezegd. :D
Ja, het is een vrij ouderwets woord, denk ik. Hardwerkende Nederlanders? Oh nee, dat zijn we allemaal ;)
pi_197487467
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

En allemaal zaken die keer op keer ondergesneeuwd raken en ondergeschikt zijn bij onderhandelingen die de PvdA aangaat. Keer op keer op keer. Hoe lang kan je iets in je verkiezingsprogramma laten staan als je er niet naar handelt?
Volgens mij is dat onjuist. De laatste regeer periode van de PvdA moest er puin geruimd worden, laten we dat even niet vergeten. En dat is gedaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2021 15:44:24 ]
  maandag 18 januari 2021 @ 15:44:46 #275
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197487495
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Omdat bij een voortdurende centrum-rechtse Kamermeerderheid, waarvan bepaalde partijen steeds rechtser zijn geworden, de onderhandelingspositie niet sterk is, als je iets in een regeerakkoord wilt regelen.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')