Vandaar dat er ook zo enorm veel acute zorg is uitgesteld de afgelopen tijd..quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als het niet acuut is, ja. Acute zorg kan nog steeds en dat zal ook lang zo blijven.
Ze zijn op het punt dat zelfs mensen met kanker niet meer allemaal geholpen kunnen worden. Dat noem ik zelf vrij accuut.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als het niet acuut is, ja. Acute zorg kan nog steeds en dat zal ook lang zo blijven.
De andere vaccins zijn zeker ook al wel effectief bij 1 prik, dus dat effect moet je ook zien.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Plus maar 1 prik, dus je bent meteen klaar en dan kelderen je cijfers denk ik vrij rap.
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik gok eerder een te voorzichtige vrijlating
De intelligente verzwaring van de voorzichtige vrijlating?quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik gok eerder een te voorzichtige vrijlating
Het punt dat ik probeer te maken is dat de gedachte dat kanker-patienten altijd boven kinderen in lockdown moeten gaan nogal dubieus is. En volwassenen natuurlijk ook.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze zijn op het punt dat zelfs mensen met kanker niet meer allemaal geholpen kunnen worden. Dat noem ik zelf vrij accuut.
En dan de symbolische verlenging daarvan.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
De intelligente verzwaring van de voorzichtige vrijlating?
Weinig intelligents aan een eventuele verzwaring.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
De intelligente verzwaring van de voorzichtige vrijlating?
Ja, ik snap je punt. Je punt word er niet beter op hoe meer je hem herhaalt alleen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeer te maken is dat de gedachte dat kanker-patienten altijd boven kinderen in lockdown moeten gaan nogal dubieus is.
Vind daar persoonlijk weinig dubieus aan om eerlijk te zijn, maar dat is persoonsgebonden..quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeer te maken is dat de gedachte dat kanker-patienten altijd boven kinderen in lockdown moeten gaan nogal dubieus is. En volwassenen natuurlijk ook.
Heb je de openingsscene van Billions gezien? Zo niet: Even kijken, dan heb je een beeld.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Bij Kuzu denk ik steeds; wat was nou die 'grensoverschrijdende relatie met medewerkster'?
Hij schijnt ook nog iets over corona te zeggen, mis je niks aan.
DIT is het beste nieuws van de dag inderdaad (kleine slag om de arm)quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:03 schreef Celestien het volgende:
Oh, wat zou het heerlijk zijn als het vaccin van Johnson & Johnson boven de 90% bescherming biedt, zeg. En maar één prik. Dat zou wel eens kunnen gaan lopen.
D66 opdoeken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:04 schreef Confetti het volgende:
Jetten wil pas een avondklok als het al te laat is en we in de shit zitten zoals in Londen.
Hoe totaal gestoord moet je dan wel niet zijn.
Nogal wat mensen hebben moeite om het te snappen, dus herhaling is blijkbaar noodzakelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, ik snap je punt. Je punt word er niet beter op hoe meer je hem herhaalt alleen.
En, misschien kunnen wij dan ook wel een achterdeurtjesdeal sluiten met Janssen zoals DE met BioNTech gedaan heeft en het VK met AstraZeneca gedaan lijken te hebben.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
DIT is het beste nieuws van de dag inderdaad (kleine slag om de arm)![]()
Laten we hopen dat het met een week of 4 voorradig is!
Één prik, wellicht een weekje of 1 a 2 wachten tot het zijn maximale bescherming zit en dan gaat de vlag uit! Ja, natuurlijk mondkapjes, afstand etc. maar sjonge, wat gaat het een stress schelen als je niet meer zo krampachtig - bij wijze van spreken - het gemeenteperk hoeft in te springen om afstand te kunnen houden van tegemoetkomende covid-ontkenners.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
DIT is het beste nieuws van de dag inderdaad (kleine slag om de arm)![]()
Laten we hopen dat het met een week of 4 voorradig is!
Het wordt in Leiden geproduceerd dus hopelijk is er wat mogelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
En, misschien kunnen wij dan ook wel een achterdeurtjesdeal sluiten met Janssen zoals DE met BioNTech gedaan heeft en het VK met AstraZeneca gedaan lijken te hebben.
Het kan me eigenlijk niet zoveel schelen hoeveel achterdeurtjes ze moeten gebruiken: zorg dan we die vaccinaties krijgen, en rap een beetje.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
En, misschien kunnen wij dan ook wel een achterdeurtjesdeal sluiten met Janssen zoals DE met BioNTech gedaan heeft en het VK met AstraZeneca gedaan lijken te hebben.
Hoe fijn zou 't zijn als Covid-19 gewoon een bladzijde in de geschiedenis is? Dat je iemand een knuffel kunt geven zonder te hoeven denken: Heb ik diegene nu besmet? Heeft diegene mij nu besmet?quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:07 schreef Celestien het volgende:
[..]
Één prik, wellicht een weekje of 1 a 2 wachten tot het zijn maximale bescherming zit en dan gaat de vlag uit! Ja, natuurlijk mondkapjes, afstand etc. maar sjonge, wat gaat het een stress schelen als je niet meer zo krampachtig - bij wijze van spreken - het gemeenteperk hoeft in te springen om afstand te kunnen houden van tegemoetkomende covid-ontkenners.
(Die was misschien iets te beeldend omschreven.)
Iedereen verplicht in winterslaap tot 1 april.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:06 schreef _serial_ het volgende:
Sowieso ben ik gewoon tegen een avondklok. Doe dan gewoon een avond- en dagklok, dan zet het pas echt zoden aan de dijk.
quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:07 schreef Celestien het volgende:
maar sjonge, wat gaat het een stress schelen als je niet meer zo krampachtig - bij wijze van spreken - het gemeenteperk hoeft in te springen om afstand te kunnen houden van tegemoetkomende covid-ontkenners.
(Die was misschien iets te beeldend omschreven.)
Daar teken ik voor, ik vind de winter sowieso al kutquote:Op woensdag 13 januari 2021 16:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Iedereen verplicht in winterslaap tot 1 april.
Make Holland Great Again!quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:08 schreef Celestien het volgende:
[..]
Het kan me eigenlijk niet zoveel schelen hoeveel achterdeurtjes ze moeten gebruiken: zorg dan we die vaccinaties krijgen, en rap een beetje.
We snappen het punt, we zijn het er niet mee eens. Er is een verschilquote:Op woensdag 13 januari 2021 16:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nogal wat mensen hebben moeite om het te snappen, dus herhaling is blijkbaar noodzakelijk.
Zal wel niet nodig zijn, maar ik ben een beetje verbolgen over die exclusiviteitsdeal van Duitsland, dat is het tegenovergestelde van solidariteit, en dan op het niveau van een land.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Make Holland Great Again!
Wat ben ik toch trots op de mensheid.
Het leed van de patiënt die niet geholpen kan worden is voor mij wat evidenter dan het leed van een kind dat thuisonderwijs krijgt. Ik snap wel dat het niet ideaal is dat een kind een paar maanden niet naar school kan, maar iedereen heeft natuurlijk in meer of mindere mate last van de maatregelen. Dat ondernemers hun zaak niet kunnen openen is ook vervelend. Of dat festivals en sportwedstrijden niet georganiseerd kunnen worden. Dat mensen hun sociale contacten missen, etc. Het is lastig om het ene leed boven het andere te plaatsen, maar wat mij betreft is het wel heel erg belangrijk dat zieke mensen de zorg krijgen die ze nodig hebben en zijn er weinig andere zaken die zo zwaar wegen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeer te maken is dat de gedachte dat kanker-patienten altijd boven kinderen in lockdown moeten gaan nogal dubieus is.
Idd.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe fijn zou 't zijn als Covid-19 gewoon een bladzijde in de geschiedenis is? Dat je iemand een knuffel kunt geven zonder te hoeven denken: Heb ik diegene nu besmet? Heeft diegene mij nu besmet?
Haha. Ik moest even googlen, kende de serie niet eensquote:Op woensdag 13 januari 2021 16:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb je de openingsscene van Billions gezien? Zo niet: Even kijken, dan heb je een beeld.
Natuurlijk, logisch. Niet onmenselijk om dan hetzelfde te willen doen maar kan het vanuit mijn principes moeilijk accepteren.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zal wel niet nodig zijn, maar ik ben een beetje verbolgen over die exclusiviteitsdeal van Duitsland, dat is het tegenovergestelde van solidariteit, en dan op het niveau van een land.
Maar ik vind de winter zo tofquote:Op woensdag 13 januari 2021 16:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Iedereen verplicht in winterslaap tot 1 april.
Ik schrijf nogal graag & ik probeer het echt van 't forum vandaan te houden, maar kan het ook niet altijd tegenhoudenquote:
Ik betwijfel of het zo zwart-wit is. Als we het één belangrijker zouden vinden dan het ander dan zouden we ofwel nóóit meer naar school gaan, ofwel de zorg compleet negeren en laten overspoelen. Een mooie oplossing ligt er toch ergens tussenin.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We snappen het punt, we zijn het er niet mee eens. Er is een verschil![]()
Niet iedereen vind fysiek onderwijs belangrijker dan ziektes en ziekenhuizen waar geen zorg meer beschikbaar is.
Dat jij die mening wel hebt is helemaal prima.
Ik ook, het is ook puur en alleen maar die verbolgenheid dat ik beter verwacht had. Dat is eigenlijk mijn grootste irritatie deze hele pandemie. Mijn verwachtingen lagen een stuk hoger dan waar nu aan voldaan wordt. Het zou goed kunnen dat mijn verwachtingen niet realistisch waren/zijn, maar dat wil ik nog niet erkennenquote:Op woensdag 13 januari 2021 16:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Natuurlijk, logisch. Niet onmenselijk om dan hetzelfde te willen doen maar kan het vanuit mijn principes moeilijk accepteren.
Ik vond het heel mooi beeldend omschrevenquote:Op woensdag 13 januari 2021 16:15 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik schrijf nogal graag & ik probeer het echt van 't forum vandaan te houden, maar kan het ook niet altijd tegenhouden
Hij zei het zelf letterlijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:15 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik betwijfel of het zo zwart-wit is.
Het is geen zekerheid dat de cijfers weer gaan stijgen. Maar er zijn nogal wat aanleidingen. In het beste geval gaan de scholen open en blijven we rond dit niveau hangen. Waardoor andere sectoren nog langer dicht moeten blijven. En die sectoren zijn ook belangrijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:15 schreef galantis het volgende:
[..]
En het is niet zo dat als we nu het fysiek onderwijs meer zouden voortrekken, dan het dan opeens onvermijdelijk is dat de zorg het niet meer aankan. Lijkt mij een valse tegenstelling.
Cool! Krijgen we dan nu het 'Trump virus'?quote:
Gemeenteperk of vijver. Da's de vraag.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vond het heel mooi beeldend omschreven
Ik zie daarbij Willem Engel met armen wijd op je aflopen op mijn netvlies
Het is triest hoe makkelijk mensen te verdelen zijn. Als je het beseft scheelt dat de helft maar het merendeel lijkt dat niet te doen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook, het is ook puur en alleen maar die verbolgenheid dat ik beter verwacht had. Dat is eigenlijk mijn grootste irritatie deze hele pandemie. Mijn verwachtingen lagen een stuk hoger dan waar nu aan voldaan wordt. Het zou goed kunnen dat mijn verwachtingen niet realistisch waren/zijn, maar dat wil ik nog niet erkennen
Hij zegt toch ook niet "volgende week.."quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:26 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Alleen noodzakelijke reizen.
Hij zal de aanpak van het virus inderdaad wel komen bespreken als het voorbij is, dat is logischer.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hij zegt toch ook niet "volgende week.."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |