abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 13 januari 2021 @ 08:11:13 #226
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_197378685
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 01:22 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]
Sporters zijn meestal niet de slimste, maar toch bijzonder
Wordt er geen naam genoemd of mis ik iets?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 13 januari 2021 @ 08:14:18 #227
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197378715
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:07 schreef The_Playmaker het volgende:
[ twitter ]
Hoe hebben ze dat nou voor elkaar gekregen?
En waarom?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_197378734
wat denken jullie, wat maakt dat veel aanhangers van trump nu er zo op zitten dat hij niet afgezet moet worden, al is het door middel van stemming of doormiddel van 25e amendement?

De lijn van argument gaat vaak alsvolgt;
"Ja, klopt allemaal hij is mede verantwoordelijk, een veel gebruikt argument, is hij hoeft nog maar 2 weken".

maar wat maakt dat ze niet zeggen, he hij moet nog maar 2 weken, hij kan zelf aftreden?

Persoonlijk denk ik dat als trump eerder aftreed/afgezet wordt het de geschiedenis boeken ingaat als een mislukte ideologie, met een bestraffing ivm een aanval op de democratie. Wanneer hij zijn termijn mag en kan afmaken, de presidentschap als succesvol beoordeeld zal worden uiteindelijk, want anders hadden ze hem wel afgezet.

welke verklaringen hebben anderen naar de ambivalente houding van aantal GOPers
pi_197378743
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wordt er geen naam genoemd of mis ik iets?
In het stuk van de WaPo wel, Klete Keller.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 13 januari 2021 @ 08:21:01 #230
80382 manny
30 is best veel
pi_197378762
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

In het stuk van de WaPo wel, Klete Keller.
Ach ja. Er zijn duizenden sporters namens de VS naar de OS geweest, daar zal een mafklapper of 2 tussen zitten. Deze meneer zat sowieso al aardig aan de grond.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_197378781
quote:
19s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:21 schreef manny het volgende:

[..]

Ach ja. Er zijn duizenden sporters namens de VS naar de OS geweest, daar zal een mafklapper of 2 tussen zitten. Deze meneer zat sowieso al aardig aan de grond.
Sporters zijn natuurlijk vaak al niet de grootste denkers in onze samenleving.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197378902
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:14 schreef Perrin het volgende:

[..]

En waarom?
Waarom raad zich wel raden, waarom je niet wil dat er alarm geslagen kan worden. Nu ben ik benieuwd welke senatoren hun noodknop niet uitgeschakeld stonden en welke wel.
  woensdag 13 januari 2021 @ 08:38:25 #233
80382 manny
30 is best veel
pi_197378907
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Sporters zijn natuurlijk vaak al niet de grootste denkers in onze samenleving.
Mmmm. Met alleen 4,3 miljoen nederlanders ingeschreven bij een sportvereniging lijkt me dat een vrij generaliserende uitspraak.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 13 januari 2021 @ 08:40:00 #234
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197378920
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:38 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Waarom raad zich wel raden, waarom je niet wil dat er alarm geslagen kan worden. Nu ben ik benieuwd welke senatoren hun noodknop niet uitgeschakeld stonden en welke wel.
Nou, zo makkelijk te raden vind ik dat niet. Waarom denk jij?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_197379003
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:40 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nou, zo makkelijk te raden vind ik dat niet. Waarom denk jij?
omdat je wil dat iemand niet om hulp kan roepen (als er bewust mee gesjoemeld is natuurlijk, kon ook toeval zijn, bijv. onderhoud maar meestal wordt iemand daarvan expliciet ingelicht vooraf)
  woensdag 13 januari 2021 @ 08:49:29 #236
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197379018
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:48 schreef Korenfok het volgende:

[..]

omdat je wil dat iemand niet om hulp kan roepen (als er bewust mee gesjoemeld is natuurlijk, kon ook toeval zijn, bijv. onderhoud maar meestal wordt iemand daarvan expliciet ingelicht vooraf)
Wat voegt om hulp roepen toe als voor het oog van de hele wereld je gebouw bestormd wordt?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_197379030
quote:
19s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:38 schreef manny het volgende:

[..]

Mmmm. Met alleen 4,3 miljoen nederlanders ingeschreven bij een sportvereniging lijkt me dat een vrij generaliserende uitspraak.
Uit de context lijkt het me duidelijk dat er op topsporters gedoeld wordt.
pi_197379093
quote:
19s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:38 schreef manny het volgende:

[..]

Mmmm. Met alleen 4,3 miljoen nederlanders ingeschreven bij een sportvereniging lijkt me dat een vrij generaliserende uitspraak.
Vallen de bridgebond en schaak- en damverenigingen niet ook onder « sport »?
pi_197379106
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat voegt om hulp roepen toe als voor het oog van de hele wereld je gebouw bestormd wordt?
Ik weet niet hoe de veiligheid geregeld is daar (natuurlijk), maar meestal met dit soort alarm systemen wordt er na verloop van tijd omhoog geescaleerd. Dus alarm gaat af, eerste lijnsveiligheid (beveiliging gebouw), maar als verloop van tijd een alarm niet wordt afgemeld zal die een stap omhoog gaan en dit is naar buiten een afdeling/complex vaak. In geval van Amerikaanse overheid misschien gelijk naar die national garde, of zelfs het leger? Veiligheid staat altijd boven aan, bij Amerikaanse politici.

Dan heb je dus directte noodsituatie en wordt chain of command overgeslagen, maar juist later ingelicht en geevalueerd.
Wanneer er nu niet gedrukt kon worden, zit je vast aan de afspraken (ze drukken niet dus ze hebben het onder controle) en andere veiligheidsinstanties mogen en kunnen nu niks doen, zolang opdracht niet gegeven is.
pi_197379174
quote:
19s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:38 schreef manny het volgende:

[..]

Mmmm. Met alleen 4,3 miljoen nederlanders ingeschreven bij een sportvereniging lijkt me dat een vrij generaliserende uitspraak.
Moet ik dan expliciet stellen dat het gaat om mensen die topsport bedrijven en er dus hun carrière van gemaakt hebben? Leek me toch vrij evident.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197379200
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 01:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

67 nodig, 48+20=68. Weten we ook waardoor Mitch om is :')
50+17 toch? Ik weet niet precies wanneer die twee uit Georgia hun zetel innemen maar het is vrij onwaarschijnlijk dat de Senaat al een stemming houdt voordat dat gebeurd.
  woensdag 13 januari 2021 @ 09:08:48 #242
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197379233
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:56 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Vallen de bridgebond en schaak- en damverenigingen niet ook onder « sport »?
Jannes van der Wal.
^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 januari 2021 @ 09:11:21 #243
426493 crew  PippenScottie
pi_197379256
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Sporters zijn natuurlijk vaak al niet de grootste denkers in onze samenleving.
Dit is een belachelijk argument
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 13 januari 2021 @ 09:23:24 #244
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_197379402
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

In het stuk van de WaPo wel, Klete Keller.
Ah ok, nooit van gehoord tot nu eigenlijk. Wel jammer, maar niet verrassend, dat allerlei wappies (maar dan aan de andere kant) gelijk lopen te krijsen dat zijn medailles afgenomen zouden moeten worden :')

Zo werkt dat niet he.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197379408
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 09:11 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dit is een belachelijk argument
Neu, als je je carrière maakt van sport, dan gaat dat vaak ten koste van een eventuele academische carrière natuurlijk. Geeft niets, sporters hebben vaak weer andere kwaliteiten. Natuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen, maar grosso modo staat een voetbalveld nou niet vol met mensen met een doctoraat op zak.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 13 januari 2021 @ 09:27:31 #246
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197379464
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 januari 2021 @ 09:31:50 #247
426493 crew  PippenScottie
pi_197379525
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 09:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Neu, als je je carrière maakt van sport, dan gaat dat vaak ten koste van een eventuele academische carrière natuurlijk. Geeft niets, sporters hebben vaak weer andere kwaliteiten. Natuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen, maar grosso modo staat een voetbalveld nou niet vol met mensen met een doctoraat op zak.
Ik heb je hoog zitten, maar hier sla je de plank wat mij betreft aardig mis.
Als je op zaterdagmiddag door de Kalverstraat loopt, struikel je ook niet over mensen met een doctoraat op zak. Plus, met een doctoraat kan je mijlenver verwijderd zijn van wat er daadwerkelijk in de maatschappij gebeurt. Boekenwijsheid in een ivoren toren is prima, maar het is vrij hautain om het niet hebben van een academische titel gelijk te trekken aan het ontbreken van intelligentie.

Mijn eigen favoriete sport, basketbal, zit vol met sporters die niet de kansen hebben gehad op een goede opleiding, maar die je met de beste wil van de wereld niet dom kan noemen. Er zitten ook behoorlijke idioten tussen. Het zijn net mensen.
pi_197379665
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 09:31 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Mijn eigen favoriete sport, basketbal, zit vol met sporters die niet de kansen hebben gehad op een goede opleiding, maar die je met de beste wil van de wereld niet dom kan noemen. Er zitten ook behoorlijke idioten tussen. Het zijn net mensen.
Van wat ik gezien heb zijn ze totaal niet intelligent. Geldt voor bijna iedere topsporter.
  woensdag 13 januari 2021 @ 09:40:03 #249
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197379673
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 09:31 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik heb je hoog zitten, maar hier sla je de plank wat mij betreft aardig mis.
Als je op zaterdagmiddag door de Kalverstraat loopt, struikel je ook niet over mensen met een doctoraat op zak. Plus, met een doctoraat kan je mijlenver verwijderd zijn van wat er daadwerkelijk in de maatschappij gebeurt. Boekenwijsheid in een ivoren toren is prima, maar het is vrij hautain om het niet hebben van een academische titel gelijk te trekken aan het ontbreken van intelligentie.

Mijn eigen favoriete sport, basketbal, zit vol met sporters die niet de kansen hebben gehad op een goede opleiding, maar die je met de beste wil van de wereld niet dom kan noemen. Er zitten ook behoorlijke idioten tussen. Het zijn net mensen.
Het is dezelfde redenatie als de deplorables van Hilldog.
Er zit een kern van waarheid is; maar wat draagt het bij aan een oplossing?
Moeten sporters minder stemrecht krijgen dan een biologie leraar?

on-topic: voetballers zijn wel ffing dom. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_197379732
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 09:31 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik heb je hoog zitten, maar hier sla je de plank wat mij betreft aardig mis.
Als je op zaterdagmiddag door de Kalverstraat loopt, struikel je ook niet over mensen met een doctoraat op zak. Plus, met een doctoraat kan je mijlenver verwijderd zijn van wat er daadwerkelijk in de maatschappij gebeurt. Boekenwijsheid in een ivoren toren is prima, maar het is vrij hautain om het niet hebben van een academische titel gelijk te trekken aan het ontbreken van intelligentie.

Mijn eigen favoriete sport, basketbal, zit vol met sporters die niet de kansen hebben gehad op een goede opleiding, maar die je met de beste wil van de wereld niet dom kan noemen. Er zitten ook behoorlijke idioten tussen. Het zijn net mensen.
Maar je denkt abusievelijk dat ik stel dat ik sporters vergelijk met de doorsnee bevolking. Dat doe ik niet. Als ik zeg dat bouwvakkers grosso modo ook niet de grootste (politieke) denkers zijn, dan is dat niet zo'n spannende constatering. Een bouwvakker zal ook lang niet altijd dezelfde kansen gehad hebben als iemand die in een rijk gezin geboren is en de boel met de paplepel ingegoten heeft gekregen.

Verder lijk je te denken dat ik mensen dom noem, dat doe ik ook niet. Ik denk echter dat voor wat begrip van politiek, staatsinrichting en meer van dat soort zaken toch wat kennis vereist is die veelal toch uit boeken (of voor mij part uit YouTubecollege's) komt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')