Nee. Dat heeft ook helemaal geen zin. Al wil dat dan weer niets zeggen...geen alcoholverkoop na 20u doet ook helemaal niks en dat blijft ook maar behouden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:46 schreef Sfancta het volgende:
Zullen we serieus een avondklok krijgen?
Het handhavingsargument is echt een kulargument. Dan kun je de 1.5 meter en de samenscholingsverboden ook afschaffen. Valt ook amper te handhaven als mensen zich er niet aan willen houden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:47 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Lijkt mij niet. Is nogal een forse ingreep, we zijn niet in oorlog, het valt niet te handhaven en bovendien dalen de besmettingscijfers.
Maar -buiten een pandemie om- is dit toch niet per se een probleem?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:46 schreef skrn het volgende:
[..]
Nee.
De corona-pandemie laat wel zien, in mijn ogen, hoe afhankelijk veel gezinnen zijn van hulp van anderen. Dat gaat niet alleen om schoolgaande kinderen, maar ook om buitenschoolse opvang, opvang door opa en oma, alles moet functioneren om zo'n gezin draaiende te houden. Eigenlijk zijn we al zo ver dat heel veel ouders al verwachten dat opa en oma maar lekker bijdraaien.
Enige vorm van reflectie van ouders zou daarom zinvol zijn.
Moet dit echt de samenleving zijn waar we naar toe willen?
Wordt tijd om daar wat vaart achter te zetten. Oxford vaccin snel toedienen wanneer het goedgekeurd is wordt belangrijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nou ik ga er weer een voorspelling aan wagen net zoals in begin december over dat we er nog niet klaar voor waren.
De huisartsen zijn er nog niet klaar voor begin feb als ik de verschillende berichten zo hoor en lees.
Bron voor dat laatste?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee. Dat heeft ook helemaal geen zin. Al wil dat dan weer niets zeggen...geen alcoholverkoop na 20u doet ook helemaal niks en dat blijft ook maar behouden.
Weet je ook hoeveel opa's en oma's zich onder druk gezet voelen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:49 schreef Raveler het volgende:
[..]
Maar -buiten een pandemie om- is dit toch niet per se een probleem?
Heb je enig idee hoe blij een hoop oma's, opa's én kleindkinderen van elkaar worden als ze regelmatig tijd doorbrengen met elkaar?
We kunnen inderdaad ook terug naar de jaren '50, toen alle vrouwen 'gewoon' thuisbleven bij de kinderen ja. Zoek jij dan even een nieuwe baan voor al het personeel in de kinderopvang die dan noodgedwongen ontslagen worden?
Opa en oma kunnen ook gewoon weigeren als ze er niet op zitten te wachten. Veel grootouders vinden het juist geweldig om hun kleinkinderen over de vloer te hebben. Als ze die behoefte niet hebben kunnen ze nee zeggen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:46 schreef skrn het volgende:
[..]
Nee.
De corona-pandemie laat wel zien, in mijn ogen, hoe afhankelijk veel gezinnen zijn van hulp van anderen. Dat gaat niet alleen om schoolgaande kinderen, maar ook om buitenschoolse opvang, opvang door opa en oma, alles moet functioneren om zo'n gezin draaiende te houden. Eigenlijk zijn we al zo ver dat heel veel ouders al verwachten dat opa en oma maar lekker bijdraaien.
Enige vorm van reflectie van ouders zou daarom zinvol zijn.
Moet dit echt de samenleving zijn waar we naar toe willen?
Verlenging van de lockdown ook niet eigenlijk, maar die Britse variant is men als de dood voor.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:47 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Lijkt mij niet. Is nogal een forse ingreep, we zijn niet in oorlog, het valt niet te handhaven en bovendien dalen de besmettingscijfers.
Wie wat wil zuipen koopt de alcohol toch gewoon voor 20.00 uur? Heb dat besluit nooit begrepen, zo nutteloos.quote:
Mooie zelfreflectie @chratnoxquote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zei 6 maanden omdat jij 6 maanden zei
Als de kinderopvang opgezegd kon worden zou ik het vandaag nog doen, maar dan heb ik als de pandemie over is ook geen plekje meer, dat is eigenlijk waarom je het door laat lopen, om de dagen die je ‘gereserveerd’ hebt te houden.
Ik irriteer me net zo hard als jij aan mensen die niets willen laten, aan ouders die misbruik maken van de regels/mogelijkheden omdat het gemakkelijker is, maar ik moet mezelf dwingen te geloven dat dat een kleine minderheid is om niet gek te worden en te denken: fuck it; dan doe ik t ook.
Iedereen heeft ‘t tijdens deze pandemie zwaar. De ene persoon fysiek, de ander mentaal. Over ‘t algemeen hebben we in dit topic best veel begrip voor elkaar, dat is iets dat mij best vaak geholpen heeft. Dat ik gedwongen word om iets op een andere manier te bekijken of inderdaad: ‘stoppen met zeiken en naar buiten’
Hier wil ik nog wel even op reageren, want ik word helemaal gek van Diederik Gommers. Het is vandaag de dag onmogelijk om een krant open te slaan, een website te bezoeken of een televisie- of radioprogramma aan te zetten zonder dat ik word platgebombardeerd met Diederik Gommers. Iedere dag weer dat hoofd. Hij gaat aan tafels zitten bij Op1, hij komt langs bij Jinek, interviews in de Volkskrant, uitstapjes met Famke Louise en Kim Feenstra en zelfs een kans om in godbetert Shownieuws te verschijnen wordt met beide handen aangegrepen. Waar haalt die man de energie, maar vooral de tijd vandaan? Als zijn mediaoptredens representatief zijn voor de huidige toestand in dit land aangaande het aantal besmettingen en het aantal mensen in een ziekenhuisbed, hoeven we ons werkelijk geen seconde druk te maken om Code Zwart. Hij heeft niet alleen de tijd de laatste updates op de IC's te verzorgen, maar vindt het nu al nodig het landelijke beleid te bepalen. Doe maar liever even geen verkiezingen. Wat? Zelf kijk ik niet naar schaatsen, gelukkig niet, maar ik zit inmiddels op het punt dat ik verwacht dat Diederik Gommers en Ernst Kuipers binnenkort de analyses verzorgen vanuit Thialf over de rit van Sven Kramer. Weg, weg, weg.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:59 schreef Cynicio het volgende:
Ik vind Gommers wel een sympathieke gozer. Het is ook niet iemand die ze effe van straat hebben geplukt. Die man heeft meerdere functies dan alleen uitvoerend IC-arts zijn, waaronder het gezicht zijn van IC artsen richting het publiek en het kabinet. Of je dingen nu direct uit zijn mond hoort, of eerst door de filter van kabinet maakt ook niet zoveel uit. Rutte heeft hier geen kaas van gegeten, die herhaalt gewoon wat uit die OMT-overleggen komt waar Gommers deel van uitmaakt.
Je moet eens weten hoeveel slijterijen en nachtwinkels stiekem bier verkopen na 20.00 uur.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:50 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wie wat wil zuipen koopt de alcohol toch gewoon voor 20.00 uur? Heb dat besluit nooit begrepen, zo nutteloos.
Nee, wij zijn heel ouderwets; mijn kinderen hebben slechts 2 sets opa's en oma'squote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:49 schreef skrn het volgende:
[..]
Weet je ook hoeveel opa's en oma's zich onder druk gezet voelen?
De relevante vraag lijkt me vooral waarom jij Shownieuws kijkt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:51 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hier wil ik nog wel even op reageren, want ik word helemaal gek van Diederik Gommers. Het is vandaag de dag onmogelijk om een krant open te slaan, een website te bezoeken of een televisie- of radioprogramma aan te zetten zonder dat ik word platgebombardeerd met Diederik Gommers. Iedere dag weer dat hoofd. Hij gaat aan tafels zitten bij Op1, hij komt langs bij Jinek, interviews in de Volkskrant, uitstapjes met Famke Louise en Kim Feenstra en zelfs een kans om in godbetert Shownieuws te verschijnen wordt met beide handen aangegrepen. Waar haalt die man de energie, maar vooral de tijd vandaan? Als zijn mediaoptredens representatief zijn voor de huidige toestand in dit land aangaande het aantal besmettingen en het aantal mensen in een ziekenhuisbed, hoeven we ons werkelijk geen seconde druk te maken om Code Zwart. Hij heeft niet alleen de tijd de laatste updates op de IC's te verzorgen, maar vindt het nu al nodig het landelijke beleid te bepalen. Doe maar liever even geen verkiezingen. Wat? Zelf kijk ik niet naar schaatsen, gelukkig niet, maar ik zit inmiddels op het punt dat ik verwacht dat Diederik Gommers en Ernst Kuipers binnenkort de analyses verzorgen vanuit Thialf over Sven Kramer. Weg, weg, weg.
Ho ho, ik heb het niet gezien. Ik las hierover op het toonaangevende Mediacourant.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
De relevante vraag lijkt me vooral waarom jij Shownieuws kijkt.
Daar kom ik dus nooit na 20.00 uur. Ook voor corona al niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:52 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Je moet eens weten hoeveel slijterijen en nachtwinkels stiekem bier verkopen na 20.00 uur.
Klopt. Maar daarmee is ook niet aangetoond dat die regel niets doet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:50 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wie wat wil zuipen koopt de alcohol toch gewoon voor 20.00 uur? Heb dat besluit nooit begrepen, zo nutteloos.
In Mediterrane landen is het heel normaal om voor elkaar te zorgen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Opa en oma kunnen ook gewoon weigeren als ze er niet op zitten te wachten. Veel grootouders vinden het juist geweldig om hun kleinkinderen over de vloer te hebben. Als ze die behoefte niet hebben kunnen ze nee zeggen.
Van miscommunicatie lijkt me geen sprake. Iedereen snapt dat de eerste vaccins niet bedoeld zijn voor de meiden van de patientenadministratie.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:41 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nee ik vond het ook niet raar. Het was blijkbaar te lastig om meteen de oudere kwetsbaren te vaccineren. Er was/is nood aan de man in de acute zorg dus ik snap het allemaal prima. Maar dat er dus misbruik (of misccomunicatie) was waardoor ook mensen gevacinneerd werden die nog helemaal niet aan de beurt waren is natuurlijk wel slecht.
Dat er ergens een stapeltje verkeerd verstuurd is wil niet zeggen dat het overal zo gegaan is natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:56 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Van miscommunicatie lijkt me geen sprake. Iedereen snapt dat de eerste vaccins niet bedoeld zijn voor de meiden van de patientenadministratie.
Het is simpelweg 'eigen volk eerst'
Nou en, laat die mensen lekker. Waarom zou jij je daar druk om maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:13 schreef DonDruiper het volgende:
Kinderen worden gewoon veel te makkelijk ergens gedropt.
Een kind van een kennis gaat standaard 1x in de week naar oma want dan kan ze 'even tot rust komen'
Daar krijg ik spontaan allergie van.
De regel heeft er dus hooguit voor gezorgd dat mensen die een feestje willen geven eerder inkopen doenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Klopt. Maar daarmee is ook niet aangetoond dat die regel niets doet.
Klopt, ik heb nu 2 kratjes in plaats van 1 op voorraad.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De regel heeft er dus hooguit voor gezorgd dat mensen die een feestje willen geven eerder inkopen doen
Ik begreep uit een interview (volgens mij bij nieuwsuur) dat de werkgever een uitnodiging had doorgestuurd naar het personeel die zich dan konden inschrijven voor een afspraak. De werkgever en het personeel gingen ervanuit dat de GGD dan een lijst op volgorde zou maken en de mensen die er niet voor in aanmerking kwamen er weer uit zouden halen. Kortom, het was onduidelijk wie de schifting moest maken (werkgever, personeel zelf of GGD).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:56 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Van miscommunicatie lijkt me geen sprake. Iedereen snapt dat de eerste vaccins niet bedoeld zijn voor de meiden van de patientenadministratie.
Het is simpelweg 'eigen volk eerst'
Sorry maar dat is gewoon lomp. Alsof de GGD weet waar je precies werkt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:58 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik begreep uit een interview (volgens mij bij nieuwsuur) dat de werkgever een uitnodiging had doorgestuurd naar het personeel die zich dan konden inschrijven voor een afspraak. De werkgever en het personeel gingen ervanuit dat de GGD dan een lijst op volgorde zou maken en de mensen die er niet voor in aanmerking kwamen er weer uit zouden halen. Kortom, het was onduidelijk wie de schifting moest maken (werkgever, personeel zelf of GGD).
Ja maar nu zou dat ook niet de bedoeling moeten zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Opa en oma kunnen ook gewoon weigeren als ze er niet op zitten te wachten. Veel grootouders vinden het juist geweldig om hun kleinkinderen over de vloer te hebben. Als ze die behoefte niet hebben kunnen ze nee zeggen.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:51 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Zelf kijk ik niet naar schaatsen, gelukkig niet, maar ik zit inmiddels op het punt dat ik verwacht dat Diederik Gommers en Ernst Kuipers binnenkort de analyses verzorgen vanuit Thialf over Sven Kramer. Weg, weg, weg.
Ja, maar neem dat beppie van het restaurant in het ziekenhuis maar eens kwalijk. Kortom niet goed geregeld dus.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sorry maar dat is gewoon lomp. Alsof de GGD weet waar je precies werkt.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Inb4 ook in Nederland een lockdown tot na Pasen
We zien gewoon elke keer hetzelfde patroon terug. De ziekenhuizen zijn uitstekend gepositioneerd en gebruiken dat om hun eigen positie veilig te stellen, ook als dat ten koste gaat van het algemeen belang. In het voorjaar hadden de ziekenhuizen geen gebrek aan beschermingsmiddelen. Wel in de verzorgingshuizen, waar ze bij bosjes tegelijk stierven. En nu zijn er vaccins, is de prioriteit gelegd bij de verzorgingshuizen, en krijgen de ziekenhuizen het voor elkaar om eerder gevaccineerd te zijn. En niet alleen de overbelaste IC's, maar ook op dermatologie en ook de kantinejufrrouw.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat er ergens een stapeltje verkeerd verstuurd is wil niet zeggen dat het overal zo gegaan is natuurlijk.
Dat weet je dus niet. Het kan ook de spontanere feestjes in de kiem hebben gesmoord. Ik heb daar verder geen cijfers van dus geen idee of het zo is. Maar het zonder cijfers afdoen als een regel die 'niets doet' kan ook niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De regel heeft er dus hooguit voor gezorgd dat mensen die een feestje willen geven eerder inkopen doen
Beppie had geen uitnodiging mogen krijgen van de werkgever, zo simpel is het.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:00 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja, maar neem dat beppie van het restaurant in het ziekenhuis maar eens kwalijk. Kortom niet goed geregeld dus.
Knalfuif hoor.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt, ik heb nu 2 kratjes in plaats van 1 op voorraad.
Werkgevers vertrouwen is ook het meest domme wat je kunt doen. Die zorgbonus vroegen ze ook al aan voor de koffiejufrouw. Parasieten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Beppie had geen uitnodiging mogen krijgen van de werkgever, zo simpel is het.
Ik denk niet dat de GGD überhaupt mag weten welke rol je precies hebt binnen een bedrijf, alleen de sector waarin je werkt? Dus die zouden de schifting nooit hebben kunnen maken, die hebben geen inzicht in het personeelsbestand op die manier lijkt me.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Beppie had geen uitnodiging mogen krijgen van de werkgever, zo simpel is het.
Na een paar biertjes lig ik echt wel onder de tafel.quote:
Gaat wel langzaam sinds vrijdag dan toen er nog 12k op 1 dag geprikt werden en we al op 27k ofzo zaten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:24 schreef Caland het volgende:
[..]
35.5K gezet en voor 175K afspraken ingepland (350K prikken dus).
Daar ben ik het wel mee eens hoor. Het blijft nog altijd jouw Sterre en jullie Bink, red je er maar mee.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:01 schreef skrn het volgende:
Ik snap dat ouders dit doen hoor, niks mis mee, maar ik mis een bepaalde dankbaarheid, of beter besef, dat het toch allemaal mooi geregeld is met kinderopvang, 4-daagse werkweken, ouderschapsverloven, en inderdaad grootouders die hun steentje bijdragen. Dat is er allemaal voor ouders.
Ik zeg alleen: vaak is er gezeur en gekanker als ergens een kink in de kabel komt. En zijn ouders niet zo meedenkend meer. Sterker nog, de houding is meer als in ' wij hebben belangrijke banen dus moeten anderen maar inschikken'. Dat bedoel ik.
Nu zal ik er maar over ophouden.![]()
Mijn buurmeisje van 17 heeft stage gelopen in een bejaardentehuis. 5 weken koffie inschenken. Heeft ook de zorgbonus van 1000 euro gehad.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Werkgevers vertrouwen is ook het meest domme wat je kunt doen. Die zorgbonus vroegen ze ook al aan voor de koffiejufrouw. Parasieten.
Goh nou scherp hoor (technisch gezien niet want de zinsdelen horen bij elkaar maar je mag hier nooit dingen over taalgebruik zeggen), maar laat ik het voor je spellen: heb je een bron voor "geen alcoholverkoop na 20u doet ook helemaal niks"?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mag er weer alcohol worden verkocht na 20u dan?zou ook wel tijd worden...
Waarheid als een dikke vette koe.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:05 schreef Noek het volgende:
En parkeren bij de schoolpleinen kunnen ze ook al niet.
Bofkont, maar lijkt me niet helemaal de bedoeling.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:06 schreef Mammietje het volgende:
Mijn buurmeisje van 17 heeft stage gelopen in een bejaardentehuis. 5 weken koffie inschenken. Heeft ook de zorgbonus van 1000 euro gehad.
Beter toch. Goed gedaan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mijn buurmeisje van 17 heeft stage gelopen in een bejaardentehuis. 5 weken koffie inschenken. Heeft ook de zorgbonus van 1000 euro gehad.
Beppie heeft toch ook hersens en een mond waarmee ze kan zeggen 'joh ik hoef nog niet'?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:00 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja, maar neem dat beppie van het restaurant in het ziekenhuis maar eens kwalijk. Kortom niet goed geregeld dus.
Aldus Da Sandman.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Goh nou scherp hoor (technisch gezien niet want de zinsdelen horen bij elkaar maar je mag hier nooit dingen over taalgebruik zeggen), maar laat ik het voor je spellen: heb je een bron voor "geen alcoholverkoop na 20u doet ook helemaal niks"?
Ik proef wat afgunst.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |