abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197344549
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Met deze cijfers mag ik toch hopen dat ze het advies van het OMT naast zich neerleggen. Morgen weer naar de kroeg.
perfect plan ^O^
ik blijf nog ff thuis als je het niet erg vind
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197344553
Verstandig beleid van het kabinet om het onderzoek af te wachten met betrekking tot de basischolen en kinderopvang. Nu maar hopen dat zie niet zelf alles gaan onderzoeken, maar ook gebruik maken van de UK data.

Maar vrees dat de wijsneuzen weer zelf het ei van columbus willen gaan uitvinden. Maar goed, we wachten af, hopelijk zit ik er volledig naast.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 15:43:54 #53
5428 crew  miss_sly
pi_197344571
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Net zomin als een kind van 2 bloed laat prikken. Dat moet je dus even vast pakken. Heel naar maar het kan wel.
Bloed laten prikken doe je bij een vermoeden dat er iets is.
Je gaat nu bij kinderen preventief een invasieve test afnemen, die niet voor de gezondheid van dat kind nodig is.
Als het inderdaad kan met dat sponsje, vind ik het een ander verhaal.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197344573
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gaat 't bij jou alweer wat beter? Situatie onder controle?
Ik opzich wel, maar met het personeel gaat het niet heel goed.

Een aantal mensen trekt het slecht dat ze nu op cohort moeten werken. Vooral mensen die nooit patiënten hebben die overlijden en dat nu elke dienst meemaken. Dat raakt ze wel.

Ook constant roosters die omgegooid worden. Dat zijn ze niet gewend. Ik zit nu al op een vierde rooster voor januari.

Ik wil graag reguliere zorg opstarten. De capaciteit laat het toe. Maar ik mag het niet van het management. Overigens zou dat ook tegen roaz afspraken zijn, maar daar heb ik maling aan. :9
pi_197344586
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je gaat nu bij kinderen preventief een invasieve test afnemen, die niet voor de gezondheid van dat kind nodig is.
Dat weet het kind niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197344602
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Net zomin als een kind van 2 bloed laat prikken. Dat moet je dus even vast pakken. Heel naar maar het kan wel.
Als het moet dan moet het inderdaad. Maar het gebeurt dus op een wat vriendelijkere manier. Anders komt er niemand met zijn kind opdagen denk ik.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197344604
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:31 schreef trein2000 het volgende:
Wordt een interessante persco met die scherpe daling. Wordt weer communicatie voor gevorderden.
Ben benieuwd ja...stel dat we volgende week dinsdag op 2500 zitten...leg dan maar uit dat dan de 3 weken verlenging in gaan....
pi_197344615
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat weet het kind niet.
kindjes moeten tegenwoordig met fluwelen handschoentjes behandeld worden hoor, stel je eens voor !
pi_197344626
Onder de artsen ook wel wat onrust over de Engelse variant. Ook daarom willen we nu de rust even bewaren.

Vaccinatiegraad was overigens dik boven de 90 procent. Mensen die zich niet lieten vaccineren hadden daar vaak een goede reden voor (zwanger bijvoorbeeld). :)
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 15:45:53 #60
5428 crew  miss_sly
pi_197344628
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat weet het kind niet.
Nee, haha, dat klopt. Neemt niet weg dat ik als ouder daar toch niet bij voorbaat zonder meer positief tegenover zou staan. Afhankelijk van de manier van testen en de leeftijd van het kind.
pi_197344631
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:43 schreef aartstyle het volgende:
Verstandig beleid van het kabinet om het onderzoek af te wachten met betrekking tot de basischolen en kinderopvang. Nu maar hopen dat zie niet zelf alles gaan onderzoeken, maar ook gebruik maken van de UK data.

Maar vrees dat de wijsneuzen weer zelf het ei van columbus willen gaan uitvinden. Maar goed, we wachten af, hopelijk zit ik er volledig naast.
Zullen wel weer dezelfde onderzoekers zijn van de grote druppels en symptomatische verspreiding. Totaal ongeloofwaardig en onnodig als zoveel andere landen het al onderzocht hebben. Ouderwetse Nederlandse arrogantie.
pi_197344634
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:42 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als jij alleen onzinnige vergelijkingen weet te maken, nee dan niet. Zonde van mijn energie. :P
Waarom zijn de vergelijkingen onzinnig? Net zo goed vragen over privacy.

Gegevens of jij wel of niet gevaccineerd bent zijn medische gegevens. Die gegevens zijn voor je huisarts en behandelend arts als je in het ziekenhuis bent, en wellicht ook de GGD. Er is geen enkele reden (behalve gemakkelijk voor anderen) om die gegevens te moeten delen.
pi_197344636
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Een aantal mensen trekt het slecht dat ze nu op cohort moeten werken. Vooral mensen die nooit patiënten hebben die overlijden en dat nu elke dienst meemaken. Dat raakt ze wel.

Ook constant roosters die omgegooid worden. Dat zijn ze niet gewend. Ik zit nu al op een vierde rooster voor januari.

Ik wil graag reguliere zorg opstarten. De capaciteit laat het toe. Maar ik mag het niet van het management. Overigens zou dat ook tegen roaz afspraken zijn, maar daar heb ik maling aan. :9
Mijn vrouw moest (moet) regelmatig invallen op de corona afdeling. Op zich geen probleem, maar nu krijgt ze dus nog geen vaccin omdat ze daar niet vast werkt. Ze zit gewoon bij de grote bulk qua vaccinatie. Ze twijfelt nu of ze de diensten moet weigeren als ze weer gevraagd wordt. Lastig dilemma.
pi_197344657
In ieder geruststellend dat de lockdown lijkt te werken, anders was het helemaal deprimerend geweest.
- verwijderd door admin -
  maandag 11 januari 2021 @ 15:46:58 #65
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197344659
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben ook geen fan van het idee, ging me er even om dat het niet zou kunnen.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 15:47:06 #66
5428 crew  miss_sly
pi_197344663
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:45 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ben benieuwd ja...stel dat we volgende week dinsdag op 2500 zitten...leg dan maar uit dat dan de 3 weken verlenging in gaan....
het is dan ook belangrijk om niet (alleen) naar de dagcijfers te kijken, maar het grotere plaatje, inclusief de ziekenhuisbezetting. Louter een lage dagcount zou niet op geacteerd moeten worden.
pi_197344671
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

risico acceptabel. Dat vind ik best een lastige, eigenlijk. Ik hoop dat ze dat 'acceptabel' kunnen uitleggen.
Een x aantal extra dode bejaarden is nog okay
  maandag 11 januari 2021 @ 15:47:48 #68
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197344679
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:46 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Mijn vrouw moest (moet) regelmatig invallen op de corona afdeling. Op zich geen probleem, maar nu krijgt ze dus nog geen vaccin omdat ze daar niet vast werkt. Ze zit gewoon bij de grote bulk qua vaccinatie. Ze twijfelt nu of ze de diensten moet weigeren als ze weer gevraagd wordt. Lastig dilemma.
Terecht. Stom administratief probleem dit. Hopelijk krijgt ze m alsnog eerder.
pi_197344680
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Best bizar eigenlijk dat ROAZ kan bepalen hoeveel zorg jij in het ziekenhuis kunt bieden (wat geen covid-19 zorg is in elk geval). Of bepalen zij dat je een aantal bedden vrij moet houden voor covid-zorg oid?
pi_197344687
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:46 schreef chratnox het volgende:
wellicht
landen gaan dat gewoon eisen bij binnenkomst....en anders word je gewoon geweigerd.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 15:48:20 #71
5428 crew  miss_sly
pi_197344690
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:46 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik ben ook geen fan van het idee, ging me er even om dat het niet zou kunnen.
Er kan echt heel veel :D

Kan ik niet ligt op het kerkhof, wil ik niet ligt er naast, heb ik geleerd van mjin oma zaliger O-)
pi_197344694
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:46 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Dat is wel echt vervelend ja. Snap dat ze het lastig vindt. Zit ze ook niet in de tweede batch?
pi_197344695
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:29 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft iemand een linkje waar ik een shapefile of andere gis file met de nieuwe gemeentelijke indeling kan vinden?
pi_197344701
quote:

[..]

Is dan relatief makkelijk uit te leggen. Leuk dat je op 2500 zit, maar dat is met BCO nog steeds niet bij te benen natuurlijk, helemaal met die UK variant die potentieel rondgaat. Je bent dan potentieel heel snel terug bij af. Helemaal als je de verkeerde plekken versoepelt. Gezien ze de kant op gaan om scholen toch weer eerder te openen slaan ze inderdaad die weg in. Dan zijn de afgelopen weken voor niks geweest. Beter om even door te tasten hoe kut dat wel niet is voor iedereen.
pi_197344709
quote:

[..]

1000 of 5000 maakt niet zo heel veel uit, het is veel belangrijker hoe vol de ziekenhuizen zitten.
pi_197344711
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Heeft iemand een linkje waar ik een shapefile of andere gis file met de nieuwe gemeentelijke indeling kan vinden?
Ik heb hem ooit van de CBS site afgeparsed als ik me niet vergis.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197344720
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Best bizar eigenlijk dat ROAZ kan bepalen hoeveel zorg jij in het ziekenhuis kunt bieden (wat geen covid-19 zorg is in elk geval). Of bepalen zij dat je een aantal bedden vrij moet houden voor covid-zorg oid?
Ja, laatste. Zij bepalen hoeveel bedden ik moet kunnen leveren voor covid op kliniek. Maar als de patiënten er niet zijn, dan wil ik natuurlijk iets anders gaan doen.
pi_197344732
Tijd om Noord-Limburg af te staan aan Duitsland?
pi_197344737
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

het is dan ook belangrijk om niet (alleen) naar de dagcijfers te kijken, maar het grotere plaatje, inclusief de ziekenhuisbezetting. Louter een lage dagcount zou niet op geacteerd moeten worden.
Klopt, maar kundige communicatie naar de meute is wel van belang... ik kijk er al naar uit.

Rutte morgen: "Het virus lijkt aangeslagen in de touwen te hangen, maar vergis je niet, 1 misstap van ons en we kunnen alsnog knockout gaan".
  maandag 11 januari 2021 @ 15:50:54 #80
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197344748
quote:

[..]

Ik bijt liever nu door zodat er echt lucht komt voor met name de zorg dan dat ik te vroeg weer buiten de deur kan grazen om vroeg in de lente alsnog weer opgehokt te worden.
pi_197344754
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat is wel echt vervelend ja. Snap dat ze het lastig vindt. Zit ze ook niet in de tweede batch?
Zover ze is geinformeerd gewoon bij de mensen onder de zestig zonder onderliggende problemen.

Typisch weer voor ons landje of de huidige maatschappij. Wel met spoed opgetrommeld worden om om 7:00 op nieuwjaarsdag die mensen uit de brand te helpen, maar als er dan een vaccin is krijgt ze die niet. Ik heb haar ook gezegd "laat ze lekker de *** krijgen". Maar daar hebben de patienten niks aan natuurlijk.
pi_197344771
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

kindjes moeten tegenwoordig met fluwelen handschoentjes behandeld worden hoor, stel je eens voor !
Je snapt er niks van, als een kind van 2 een keertje een nare ervaring heeft met testen, worden alle volgende keren een groot drama.

Ik vind het best, maar dan hoort er geduld bij de kant van de tester. En laat dat nu even niet aanwezig zijn bij zo'n massa-test.
pi_197344782
quote:

[..]

Dat weten wij. Maar hier zitten toch bovenmatig geïnteresseerde mensen. Dat uitleggen aan de grote massa is iets wat ook goed mis kan gaan. Zeker met onruststokers als Baudet en die Haga-malloot die de boel ondermijnen...
zie email 27 oktober
pi_197344796
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik bijt liever nu door zodat er echt lucht komt voor met name de zorg dan dat ik te vroeg weer buiten de deur kan grazen om vroeg in de lente alsnog weer opgehokt te worden.
Ik ook. Nu echt voor de laatste keer, en met beter weer en hogere vaccinatie-graad kunnen we snel weer op de oude voet.

Maar nu liefst wat geduld bewaren.
pi_197344800
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:51 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Zover ze is geinformeerd gewoon bij de mensen onder de zestig zonder onderliggende problemen.

Typisch weer voor ons landje of de huidige maatschappij. Wel met spoed opgetrommeld worden om om 7:00 op nieuwjaarsdag die mensen uit de brand te helpen, maar als er dan een vaccin is krijgt ze die niet. Ik heb haar ook gezegd "laat ze lekker de *** krijgen". Maar daar hebben de patienten niks aan natuurlijk.
Ja dat is het vervelende aan de situatie. Het ziekenhuis en al helemaal de patiënt kan hier eigenlijk niks aan doen.
pi_197344814
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, laatste. Zij bepalen hoeveel bedden ik moet kunnen leveren voor covid op kliniek. Maar als de patiënten er niet zijn, dan wil ik natuurlijk iets anders gaan doen.
Dat is toch eigenlijk best raar? Als je bedden vrij hebt en zorg moet bieden omdat er iemand zorg nodig heeft wil je die toch gewoon kunnen gebruiken? Dan wil je toch niet één of ander ambtelijk apparaat dat besluit dat dat bed opgemaakt moet blijven liggen?

Is dat veranderd toen van Ark zei: Alle patiëntenspreiding wordt nu door LCPS/ROAZ gedaan ten opzichte van eerst?
pi_197344816
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Precies dit. Naar een punt dat je wellicht meer kan versoepelen dan enkel de scholen. Geen restaurants weer een keer de kans, winkels met maatregelen open, meer sport opties weer, etc. Maar nee hoor, ze gaan vroegtijdig de scholen openen waardoor de kans zeer aannemelijk is dat we een paar weken later weer terug bij af zijn.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 15:54:04 #88
5428 crew  miss_sly
pi_197344821
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat weten wij. Maar hier zitten toch bovenmatig geïnteresseerde mensen. Dat uitleggen aan de grote massa is iets wat ook goed mis kan gaan. Zeker met onruststokers als Baudet en die Haga-malloot die de boel ondermijnen...
Dat ben ik met je eens.

Ik vind ook wel dat daar iets meer aandacht naar uit zou mogen gaan, een goede, duidelijke, objectieve uitleg.
pi_197344832
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:50 schreef Questular het volgende:
Tijd om Noord-Limburg af te staan aan Duitsland?
Bedoel je niet aan België. Kunnen de beide Limburgen met elkaar verenigen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 11 januari 2021 @ 15:54:43 #90
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197344834
Scholen zsm open. Kinderen moeten leren. Horeca nog harder aanpakken als nodig is, met name die smerige restaurantjes die stiekem open gaan. Doorpakken nu.
pi_197344846
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:51 schreef skrn het volgende:

[..]

Je snapt er niks van, als een kind van 2 een keertje een nare ervaring heeft met testen, worden alle volgende keren een groot drama.

Ik vind het best, maar dan hoort er geduld bij de kant van de tester. En laat dat nu even niet aanwezig zijn bij zo'n massa-test.
je kan zoiets ook leuk maken he en ik las dat kleine kindjes op een sponsje moesje moesten kauwen.

ik bekijk alles zeer objectief omdat ik zelf geen kinderen heb maar dat hele softe behandelen van kinderen krijg je gewoon later veel problemen mee imo.

ik zie het overal om me heen.
pi_197344853
https://www.omroepbrabant(...)n-dit-zijn-de-feiten

Deze winkelier gelooft duidelijk alles wat hij op feesboek gelezen heeft. :')
pi_197344876
quote:
14s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Precies dit. Naar een punt dat je wellicht meer kan versoepelen dan enkel de scholen. Geen restaurants weer een keer de kans, winkels met maatregelen open, meer sport opties weer, etc. Maar nee hoor, ze gaan vroegtijdig de scholen openen waardoor de kans zeer aannemelijk is dat we een paar weken later weer terug bij af zijn.
Ik snap die 2 weken ook niet helemaal. Afhankelijk van de regio zijn ze dan 3 weken later weer dicht vanwege voorjaarsvakantie. Ik haat het, maar ondertussen denk ik wel: Misschien moet er nu even vol ingezet worden op online onderwijs werkbaar maken zodat we niet bij de volgende lockdown (die verwacht ik wel weer gaat komen) weer een hoop duimendraaiende kinderen hebben.
pi_197344882
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Is dan relatief makkelijk uit te leggen. Leuk dat je op 2500 zit, maar dat is met BCO nog steeds niet bij te benen natuurlijk, helemaal met die UK variant die potentieel rondgaat. Je bent dan potentieel heel snel terug bij af. Helemaal als je de verkeerde plekken versoepelt. Gezien ze de kant op gaan om scholen toch weer eerder te openen slaan ze inderdaad die weg in. Dan zijn de afgelopen weken voor niks geweest. Beter om even door te tasten hoe kut dat wel niet is voor iedereen.
Ik vraag mij echt af of dat zo makkelijk is. Hebben de media ook voor gezorgd met dat gegeil op dagcijfers natuurlijk. Bangmakerij met stijgingen...als de daling nu zo doorzet..opeens switchen naar ziekenhuiscijfers....is wel heel doorzichtig en vraag mij af of de meute dat accepteert.
  maandag 11 januari 2021 @ 15:56:29 #95
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197344895
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:55 schreef Predator40 het volgende:
ik bekijk alles zeer objectief omdat ik zelf geen kinderen heb
of juist niet :)
pi_197344903
quote:

[..]

je kan zoiets ook leuk maken he en ik las dat kleine kindjes op een sponsje moesje moesten kauwen.

ik bekijk alles zeer objectief omdat ik zelf geen kinderen heb maar dat hele softe behandelen van kinderen krijg je gewoon later veel problemen mee imo.

Ik laat mijn zoontje van 4 ook zijn eigen eten vangen. Je wilt niet dat het een mietje wordt....
  maandag 11 januari 2021 @ 15:57:33 #97
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197344915
quote:

[..]
Louter een lage dagcount zou niet op geacteerd moeten worden.
Maar wel op een hoge :D
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197344922
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is toch eigenlijk best raar? Als je bedden vrij hebt en zorg moet bieden omdat er iemand zorg nodig heeft wil je die toch gewoon kunnen gebruiken? Dan wil je toch niet één of ander ambtelijk apparaat dat besluit dat dat bed opgemaakt moet blijven liggen?

Is dat veranderd toen van Ark zei: Alle patiëntenspreiding wordt nu door LCPS/ROAZ gedaan ten opzichte van eerst?
Van Ark neemt echt niemand serieus. Nu met dat onderzoek over leeftijd al helemaal niet meer.

Dit was de situatie ook al eerder. Op roaz niveau worden er afspraken gemaakt over wie wat moet kunnen leveren. Wat dat als regio totaal is komt vanuit de LCPS.

Bijna alle ziekenhuizen stoeien daarmee en houden minder vrij dan is afgesproken. Als de influx dan onverwacht hoog is en je kunt het niet opvangen, dan zijn de omliggende ziekenhuizen daar niet erg over te spreken. En dat is regelmatig al gebeurd.
pi_197344938
quote:

[..]

Ik ben het wel met je eens dat je te soft behandelen moet voorkomen. De uitdaging zit 'm in het lopende band werk. Zoals ik zei, mijn dochter is getest toen ze 15 maanden was en heeft daar geen nare ervaringen aan over gehouden. Belangrijk was wel dat de arts haar de nodige aandacht heeft gegeven, rustig aan heeft gedaan, gekeken hoe het zoveel mogelijk zonder impact kon.

Om nou de GGD locatie in te rijden met haar in de maxi-cosi achterin, achterdeur open, GGD medewerker die een wattenstaaf 'r neus in ramt en ik weer weg moet rijden werkt niet. Zo'n klein kind moet even bijkomen, en daar is in die teststraten geen tijd voor.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 15:58:42 #100
5428 crew  miss_sly
pi_197344949
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:57 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Maar wel op een hoge :D
Nee, natuurlijk niet, gek! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')